ΤΕΥΧΟΣ
53 ΤΡΙΠΟΛΙΣ
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2007
Η
ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Ἀπό τήν «ἐπιφάνεια τῆς χάριτος» στήν «ἐπιφάνεια τῆς Δόξης» τοῦ Θεοῦ
Ὁ
ἀπόστολος Παῦλος στήν Α' Πρός
Τιμόθεον ἐπιστολή του (3,16) κάνει λόγο γιά τό «μέγα τῆς
εὐσεβείας μυστήριον», γιά τό μεγάλο μυστήριο, τό ὁποῖο
σεβόμεθα καί τιμοῦμε. Πρόκειται γιά τό γεγονός ὅτι
«Θεός ἐφανερώθη ἐν σαρκί», δηλ. γιά τό ὅτι
ὁ Θεός (ὁ Χριστός) ἦλθε
καί ἔζησε ἀνάμεσά μας. Γεννήθηκε ὡς
ἄνθρωπος, δίδαξε, ἔκανε θαύματα,
σταυρώθηκε, ἀναστήθηκε καί ἀνελήφθη στούς οὐρανούς.
Ἀλλοῦ ἀναφέρεται στήν «ἐπιφάνεια τῆς
χάριτος» τοῦ Θεοῦ, ἀπό τήν ὁποία πηγάζει ἡ
σωτηρία: «ἐπεφάνη ἡ χάρις τοῦ
Θεοῦ ἡ σωτήριος πᾶσιν ἀνθρώποις»
(Τιτ. 2,11). Ἐκτός, ὅμως, ἀπ’
αὐτή τὴν «ἐπιφάνεια» (Παρουσία), ὑπάρχει καί μιά ἄλλη,
ἡ «ἐπιφάνεια τῆς Δόξης» τοῦ
Θεοῦ (Τιτ. 2,13), ἡ Δευτέρα Παρουσία. Ἡ
Πρώτη Παρουσία τοῦ Χριστοῦ εἶναι
γεγονός, πού ἔχει ἤδη πραγματοποιηθεῖ. Ἡ
Δευτέρα (ἡ «ἐπιφάνεια τῆς Δόξης») εἶναι
γεγονός πού ἀναμένεται, εἶναι κάτι, πού θά συμβεῖ
στό τέλος τοῦ κόσμου, εἶναι γεγονός ἐσχατολογικό.
Στήν Πρώτη Παρουσία Του, ὁ «ὑψηλός Θεός» ἐμφανίστηκε ἀνάμεσά
μας ὡς «ταπεινός ἄνθρωπος». Δέν ἀπεκάλυπτε
τή θεότητά Του, ἀλλά τήν «ἔκρυπτε» πίσω ἀπό
τήν ἀνθρωπότητα, ἀφήνοντάς την μόνο νά ἐννοηθεῖ
ἤ νά πιστευθεῖ ἀπό
τή διδασκαλία Του καὶ τά θαύματά Του. Ἡ Δευτέρα Παρουσία Του,
ὅμως, θά γίνει «μετά Δόξης», δηλ. θά ἐμφανισθεῖ
μέ ὅλη Του τή Δόξα, γιά νά κρίνει «ζῶντας
καί νεκρούς».