γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

Ακολουθία Μεγάλου Βασιλείου (Α)

ΙΕΡΑ ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ 
ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ

Τ  Α'  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
Η ΚΑΤΑ ΣΑΡΚΑ ΠΕΡΙΤΟΜΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΗΜΩΝ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ 
ΚΑΙ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΕΝ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ ΤΗΣ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ

ΕΝ Τ ΕΣΠΕΡΙΝ

Μετ τν Προοιμιακόν, στιχολογομεν τν α΄ Στάσιν το, Μακάριος νήρ. Ες δ τ Κύριε κέκραξα, στμεν Στίχους στ΄ κα ψάλλομεν τς ορτς σπέρια γ΄ κα το γίου γ΄.

Κυριακή 28 Ιουλίου 2013

Οι αντικειμενικές προϋποθέσεις της θεραπείας των παθών


Διάγραμμα – Περίληψη
Θέματος ΙΕ' το Θεολογικο Προγράμματος «ρθοδοξία καί Ζωή»
τς ερς Μητροπόλεως Μαντινείας καί Κυνουρίας,
περιόδου Ζ΄, τους 2012-2013.

Εσαγωγικά: παρξη τν παθν ποτελε τήν σχυρότερη νδειξη τς πνευματικς σθένειας το νθρώπου. Τά πάθη εναι σθένειες τς ψυχς (καί το σώματος). παλλαγή π’ ατά σημαίνει ποκατάσταση τς γείας μας. Εδαμε πς θεραπεύονται τά βασικότερα πάθη, πως Φιληδονία, Φιλαργυρία καί Φιλοδοξία. μως, γιά νά πάρξει θεραπεία, πρέπει νά σχύουν κάποιες ναγκαες ντικειμενικές προϋποθέσεις. νθρώπινη προσπάθεια δέν ρκε σέ καμμία περίπτωση γιά τή θεραπεία τν παθν.

Η θεραπεία της Φιλαργυρίας και της Φιλοδοξίας


Διάγραμμα – Περίληψη
Θέματος ΙΔ' το Θεολογικο Προγράμματος «ρθοδοξία καί Ζωή»
τς ερς Μητροπόλεως Μαντινείας καί Κυνουρίας,
περιόδου Ζ΄, τους 2012-2013.

Τό πάθος τς Φιλαργυρίας: Φιλαργυρία νήκει στά τρία μεγάλα πάθη πού προέρχονται πό τή Φιλαυτία (Φιληδονία, Φιλαργυρία, Φιλοδοξία). Φιλαργυρία εναι περβολική γάπη καί προσκόλληση στό χρμα καί, γενικά, στά λικά γαθά. Φιλαργυρία εναι δονή πό τήν κατοχή τν λικν γαθν. Φιλαργυρία συνυπάρχει συνήθως μέ τήν πλεονεξία, δηλ. μέ τή βούληση νά ποκτήσουμε νέα γαθά, νά κατέχουμε περισσότερα. Βέβαια, οτε τό χρμα εναι πό τή φύση του κακό, οτε τά λικά πράγματα, λλά χρήση το χρήματος καί τν λικν πραγμάτων εναι καλή κακή. Φιλαργυρία εναι «παράχρησις» ατν τν πραγμάτων. «παράχρησις» ατή φείλεται στή διαστροφή τς πιθυμητικς δύναμης το νθρώπου, ποία στή φυσική της λειτουργία ταν στραμμένη στόν Θεό. Στήν «παρά φύσιν» λειτουργία τς πιθυμητικς δύναμης τή θέση το Θεο καταλαμβάνει τό χρμα καί τά λικά γαθά, γι’ ατό «πλεονεξία στίν εδωλολατρία» (Κολ. 3,5). Κύριος επε, «ο δύνασθε Θε δουλεύειν καί μαμων» (Λουκ. 16,13) καί γ. Χρυσόστομος τονίζει: «πάντα ρωτα οτος νικήσας ρως (τς Φιλαργυρίας) καί παρωσάμενος ξέβαλε τς ψυχς». πως κάθε πάθος, Φιλαργυρία διαταράσσει κάθε σχέση το νθρώπου: α) μέ τόν Θεό (εδωλολατρία), β) μέ τόν αυτό του ( φιλάργυρος μισε τήν ψυχή του, γιατί δέν θησαυρίζει ληθινούς καί φθαρτους θησαυρούς) καί γ) μέ τούς συνανθρώπους ( φιλάργυρος δέν γαπ τούς λλους, τούς βλέπει σάν χρμα καί σάν ντικείμενο κμετάλλευσης, ο δέ σχέσεις μ’ ατούς εναι σχέσεις συμφέροντος). πιπλέον, λλος θεωρεται μπόδιο στήν κανοποίηση το πάθους καί μισεται. Γι’ ατό Κύριος σέ πολλές περιπτώσεις εχε τονίσει τι πολύ δύσκολα σώζεται πλούσιος.