ΤΕΥΧΟΣ 69 ΤΡΙΠΟΛΙΣ
ΙΟΥΛΙΟΣ
- ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2010
ΒΑΜΠΙΡΙΣΜΟΣ
ΚΑΙ ΔΑΙΜΟΝΟΠΛΗΞΙΑ
Τό φαινόμενο
τοῦ βαμπιρισμοῦ σήμερα
Στίς μέρες μας μποροῦμε
νά μιλήσουμε γιά «βαμπιρομανία» καί φρενίτιδα μέ τούς ζωντανούς - νεκρούς,
δηλαδή τούς βρυκόλακες τῶν λαϊκῶν προλήψεων καί
παραδόσεων. Ὁ μύθος τοῦ αἱμοδιψοῦς
Πρίγκηπα τῆς Τρανσυλβανίας καί οἱ ταινίες τῆς
δεκαετίας τοῦ ’50 ἦταν μόνον ἡ
ἀρχή. Σήμερα παρατηρεῖται στίς Η.Π.Α. τό
φαινόμενο σέ διάφορα ὁμαδικά πάρτυ νά γίνεται αἱμοληψία ὡς
ἀκραία μορφή κοινωνικῆς ἀνατροπῆς
καί πρόκλησης (!) ἀπό μεθυσμένους νεαρούς, ἐνῶ
στόν ἡμερήσιο τύπο μερικές φορές καταγράφονται νυχτερινές ἐπιθέσεις
ἀπό ἐφήβους πού μέ εἰδική σύριγγα θέλησαν
νά «δοκιμάσουν» τό αἷμα ἀνύποπτων περαστικῶν. Τό ἐφηβικό
μυθιστόρημα «Τό Λυκόφως» (Twilight) τῆς Stephenie Meyer γιά
τό δεκαεπτάχρονο κορίτσι, πού ἐρωτεύτηκε ἕναν
ὄμορφο βρυκόλακα, τό ἐμπνεύστηκε ἡ
συγγραφέας ἀπό ἕνα παράξενο ὄνειρό της (!) στίς 2 Ἰουνίου
2003 μέ τό ἴδιο θέμα καί τό διασκεύασε στό 13ο κεφάλαιο τοῦ
βιβλίου της. Τό βιβλίο τῆς Meyer ἔγινε ἀνάρπαστο,
σέ σημεῖο νά ξεπεράσει στά εὐπώλητα γιά παιδιά (!)
τοῦ 2005 μέσα σέ ἕνα μήνα ἀκόμη
καί τόν «μάγο» Χάρρυ Πότερ τῆς Ρόουλινγκ, ἐνῶ
ὑπῆρξε τό πρῶτο μιᾶς
τετραλογίας «The Twilight Saga» (ἀκολούθησαν ἡ
«Νέα Σελήνη» (New Moon), ἡ «Ἔκλειψη» (Eclipse) καί ἡ «Χαραυγή» (Breaking
Dawn). Στό ἐξώφυλλο τοῦ πρώτου βιβλίο της ἡ
συγγραφέας ἔθεσε ἕνα μῆλο
ἀνάμεσα σέ δύο χέρια, τό ὁποῖο
κατά τή δήλωσή της ἀναπαριστάνει τόν ἀπαγορευμένο καρπό τοῦ
βιβλίου τῆς Γενέσεως καί συμβολίζει τήν ἀληθινή
γνώση τοῦ καλοῦ καί τοῦ
κακοῦ (Γεν. 2,17), δηλαδή τόν ἀπαγορευμένο ἔρωτα
τῆς δεκαεπτάχρονης Ἰσαβέλλας καί τοῦ
ὄμορφου βρυκόλακα Ἔντουαρντ. Ἡ
κινηματογραφική μεταφορά τοῦ πρώτου βιβλίου (μέ πρωταγωνιστές
τήν Kristen Stewart καί τόν Romert Pattinson) τόν Νοέμβριο τοῦ
2008 ἀπέφερε ἰλιγγιώδη ἔσοδα
στήν ἑταιρεία Summit Entertainment πού τό φρόντισε, ἐνῶ
στοίχειωσε τά ὄνειρα πολλῶν ἐφήβων
κοριτσιῶν ἀνά τήν ὑφήλιο. Οἱ
λογοτεχνικοί κριτικοί τῶν ἀμερικανικῶν ἐφημερίδων
ἔγραψαν διθυραμβικές κριτικές γιά τά βιβλία τῆς
Meyer, τονίζοντας μεταξύ ἄλλων τόν συνδυασμό σεξουαλικῶν φαντασιώσεων, τῆς
νεανικῆς ἀποξένωσης καί τάσης γιά αὐτονόμηση, καί τοῦ
σκοτεινοῦ ρομαντισμοῦ γιά τόν ὁποῖον
διψᾶ ἡ νεολαία (… Τά σχόλια ἐναπόκεινται στούς ἐχέφρονες
ἀναγνῶστες μας). Συγχρόνως, τηλεοπτικές σειρές πού προβάλλονται ἐδῶ
καί καιρό καί ἀπό ἑλληνικούς ἰδιωτικούς τηλεοπτικούς
σταθμούς, μέ ἥρωες βρυκόλακες πού ἀντιμάχονται τό κακό
(…!), ὅπως τό «True Blood» πού βρίσκεται ἤδη
σέ τρίτη σαιζόν τηλεοπτικῆς προβολῆς, καθηλώνουν πολλούς
νεαρούς τηλεθεατές, ἐνῶ σέ πολλές περιπτώσεις οἱ «μοντέρνοι» γονεῖς
παρακολουθοῦν τέτοιες σειρές μέ τούς νεαρούς βλαστούς τους. Ἡ
φρενίτιδα γιά τά σκοτεινά πλάσματα παρουσιάζει ἀνησυχητικές διαστάσεις
καί σέ ψυχιατρικά κρούσματα σέ σχέση μέ τά ἀλλόκοτα ἐγκλήματα
καί τήν ἔξαρση τῆς τυφλῆς
βίας στήν ἐποχή μας, παράλληλα μέ φαινόμενα νεοσατανιστικῶν
τελετῶν καί ἀναβιώσεων πρωτογονικῶν
θρησκειῶν μέ τελετές ἀνθρωποθυσίας.