γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Ασθένεια και θεραπεία στην Ορθοδοξία και στις αιρέσεις



ΑΣΘΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ

ΠΡΩΤ.
ΣΩΤΗΡΙΟΥ Ο. ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΙΑ

Εσήγηση στήν ερατική Σύναξη
τς ερς Μητροπόλεως Καισαριανς, Βύρωνος καί μητο
τς 14ης ανουαρίου 2015.

Σεβασμιώτατε καί πολυσέβαστε Ποιμενάρχα τς ερς ατς Μητροπόλεως κ.κ. Δανιήλ, σεβαστοί πατέρες καί δελφοί,

Εχαριστ λους θερμά, διαίτερα σς, Σεβασμιώτατε, τόσο γιά τήν πρόσκληση σο καί γιά τή μεγάλη τιμή νά εμαι σήμερα νάμεσά σας, μεταξύ κλεκτν πατέρων καί γαπητν δελφν, γιά νά σς μεταφέρω σκέψεις καί προβληματισμούς πό τή μικρή μπειρία μου στόν τομέα τς ντιμετωπίσεως τν σύγχρονων αρέσεων καί παραθρησκευτικν μάδων. πως λοι γνωρίζουμε, να πό τά μεγαλύτερα ποιμαντικά προβλήματα, πού ντιμετωπίζει σήμερα κκλησία μας, εναι δράση διαφόρων αρετικν καί παραθρησκευτικν μάδων μεταξύ τν πιστν μας, πρόβλημα χι μόνο τς ρθόδοξης κκλησίας, λλά καί τς λληνικς κοινωνίας καί τς παγκόσμιας κοινότητας γενικότερα. Πολλοί χουν πιχειρήσει νά ντιμετωπίσουν ατό τό πρόβλημα, διαίτερα στό ξωτερικό, σέ πίπεδο θνικό, λλά καί πανευρωπαϊκό. λλοι δέν χουν συνειδητοποιήσει κόμη τίς διαστάσεις του, πως συμβαίνει στή χώρα μας, καί μάλιστα σέ φορες καί ργανισμούς πού χουν τήν εθύνη τς προστασίας τς λληνικς κοινωνίας. ρθόδοξη κκλησία τό προσεγγίζει καί τό ντιμετωπίζει μέ τόν δικό της τρόπο, ποος, συνήθως, διαφέρει πό τόν τρόπο μέ τόν ποο τό ντιμετωπίζουν λλοι φορες, πως Πολιτεία καί τό κάστοτε νομικό σύστημα.

Σύγχρονες αιρέσεις και οικονομία


Κείμενο δημοσιευμένο στό περιοδικό
«Ἐφημέριος»,
μηνιαία ἔκδοση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,
ἔτος 62, τεῦχ. 4, Ἀπρ. 2013. 

Στήν ποχή μας, πού μαστίζεται ντονα πό τή γνωστή οκονομική (καί πνευματική) κρίση, διαίτερο νδιαφέρον ποκτ σχέση τν αρέσεων μέ τήν οκονομία. Μιά προσεκτική ματιά στόν χρο τν σύγχρονων αρέσεων ποδεικνύει τι ατές λειτουργον συνθως ς καλοστημνες οκονομικς πιχειρσεις, μ σκοπ τν κμετλλευση τν παδν τους. Δν πλησιζουν τ ποψφια μλη γι τ σσουν νά τ βοηθσουν ν τούς λσουν τ προβλματα, λλά γι ν τ κμεταλλευθον. οκονομικ κμετλλευση φθνει τς περισστερες φορς μχρι τν πλρη οκονομικ ξουθνωση, δηλ. τν ρπαγ λκληρης τς περιουσας. Ττε τό μλος, στερομενο κθε οκονομικο μσου κα κατατραυματισμνο π τς μεθδους τς ργνωσης, πο μπιστεθηκε, δυσκολεεται φνταστα ν ζσει στν κοινωνα. Σν μνη διξοδο πιλγει τ ν παραμενει στν αρετικ μδα, ργαζμενο γι' ατν (χωρς μοιβ φυσικ), συνθως μχρι τ τλος τς ζως του.

Σύγχρονες αιρέσεις και πολιτική


 Κείμενο δημοσιευμένο στό περιοδικό
«Ἐφημέριος»,
μηνιαία ἔκδοση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,
ἔτος 61, τεῦχ. 6, Ἰουν. 2012.

Πολλοί πιστεύουν τι στήν ποχή μας θρησκεία καί πολιτική εναι δύο νεξάρτητα φαινόμενα, ρα δράση τν θρησκευτικν μάδων, πού συνήθως ποκαλονται «αρέσεις», δέν νέχει κανέναν κίνδυνο γιά τήν Πολιτεία τήν κοινωνία καί εναι νεκτή στά πλαίσια το θρησκευτικο πλουραλισμο. Θρησκεία καί πολιτική ταυτίζονταν κάποτε στό παρελθόν· τώρα, μως, χουν διαχωριστε ριστικά! Τό πόσο σφαλμένες εναι τέτοιες κτιμήσεις εναι προφανές, ν ναλογισθε κανείς τι μέχρι σήμερα στόν Ρωμαιοκαθολικισμό Πάπας (γέτης κατομμυρίων πιστν σέ λο τόν κόσμο) εναι καί ρχηγός κράτους, ν στό σλάμ, πού πεκτείνεται δυναμικά στήν ποχή μας, δέν πάρχει διάκριση μεταξύ θρησκείας καί πολιτικς. Κάτι νάλογο συμβαίνει καί στίς σύγχρονες αρέσεις, ο περισσότερες πό τίς ποες ετε ρνονται τ συντεταγμνη Πολιτεα κα τος θεσμος της, ετε πιχειρον ν καταλβουν τν ξουσα μέ διάφορους τρόπους, ετε συμπλκονται μ' ατν μ σχσεις θμιτες. ς δομε, μως, κποια συγκεκριμνα παραδεγματα.

Τα θαύματα του Χριστού και τα «σημεία του ψεύδους»


Κείμενο δημοσιευμένο στό περιοδικό
«Ἐφημέριος»,
μηνιαία ἔκδοση τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος,
ἔτος 61, τεῦχ. 2, Φεβ. 2012.
  
να στοιχεο πού χαρακτηρίζει πολλές αρέσεις καί παραθρησκευτικές μάδες τς ποχς εναι σχυρισμός τι στόν χρο τους πιτελονται θαυμαστά σημεα, πού περβαίνουν τίς νθρώπινες δυνάμεις («θαύματα»). Κάποιοι λένε τι τά σημεα ατά γίνονται μέ τή δύναμη το Θεο το Χριστο, καί λλοι τι γίνονται μέ κάποια λλη πόκρυφη δύναμη, πού δέν τήν διαθέτουν ο πολλοί. Προτεστάντες «θεραπευτές» σχυρίζονται τι θεραπεύουν βαρειές καί νίατες ρρώστιες καί μάλιστα πιδεικτικά μπροστά σέ πλήθη πιστν, ν γνωστοί «πνευματιστές», πως Γιούρι Γκέλερ, ντυπωσιάζουν λυγζοντας κουτλια μ πλς κινσεις νεργοποιώντας χαλασμνα ρολγια π πσταση! μως, πς ρμηνεύει τά φαινόμενα ατά ρθόδοξη Παράδοση; Τί εναι τά θαύματα καί γιατί γίνονται; πάρχουν γνήσια καί μή γνήσια θαύματα;