γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Βαμπιρισμός και δαιμονοπληξία


ΤΕΥΧΟΣ 69          ΤΡΙΠΟΛΙΣ          ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2010

ΒΑΜΠΙΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΑΙΜΟΝΟΠΛΗΞΙΑ

Τό φαινόμενο το βαμπιρισμο σήμερα

Στίς μέρες μας μπορομε νά μιλήσουμε γιά «βαμπιρομανία» καί φρενίτιδα μέ τούς ζωντανούς - νεκρούς, δηλαδή τούς βρυκόλακες τν λαϊκν προλήψεων καί παραδόσεων. μύθος το αμοδιψος Πρίγκηπα τς Τρανσυλβανίας καί ο ταινίες τς δεκαετίας το ’50 ταν μόνον ρχή. Σήμερα παρατηρεται στίς Η.Π.Α. τό φαινόμενο σέ διάφορα μαδικά πάρτυ νά γίνεται αμοληψία ς κραία μορφή κοινωνικς νατροπς καί πρόκλησης (!) πό μεθυσμένους νεαρούς, ν στόν μερήσιο τύπο μερικές φορές καταγράφονται νυχτερινές πιθέσεις πό φήβους πού μέ εδική σύριγγα θέλησαν νά «δοκιμάσουν» τό αμα νύποπτων περαστικν. Τό φηβικό μυθιστόρημα «Τό Λυκόφως» (Twilight) τς Stephenie Meyer γιά τό δεκαεπτάχρονο κορίτσι, πού ρωτεύτηκε ναν μορφο βρυκόλακα, τό μπνεύστηκε συγγραφέας πό να παράξενο νειρό της (!) στίς 2 ουνίου 2003 μέ τό διο θέμα καί τό διασκεύασε στό 13ο κεφάλαιο το βιβλίου της. Τό βιβλίο τς Meyer γινε νάρπαστο, σέ σημεο νά ξεπεράσει στά επώλητα γιά παιδιά (!) το 2005 μέσα σέ να μήνα κόμη καί τόν «μάγο» Χάρρυ Πότερ τς Ρόουλινγκ, ν πρξε τό πρτο μις τετραλογίας «The Twilight Saga» (κολούθησαν «Νέα Σελήνη» (New Moon), «κλειψη» (Eclipse) καί «Χαραυγή» (Breaking Dawn). Στό ξώφυλλο το πρώτου βιβλίο της συγγραφέας θεσε να μλο νάμεσα σέ δύο χέρια, τό ποο κατά τή δήλωσή της ναπαριστάνει τόν παγορευμένο καρπό το βιβλίου τς Γενέσεως καί συμβολίζει τήν ληθινή γνώση το καλο καί το κακο (Γεν. 2,17), δηλαδή τόν παγορευμένο ρωτα τς δεκαεπτάχρονης σαβέλλας καί το μορφου βρυκόλακα ντουαρντ. κινηματογραφική μεταφορά το πρώτου βιβλίου (μέ πρωταγωνιστές τήν Kristen Stewart καί τόν Romert Pattinson) τόν Νοέμβριο το 2008 πέφερε λιγγιώδη σοδα στήν ταιρεία Summit Entertainment πού τό φρόντισε, ν στοίχειωσε τά νειρα πολλν φήβων κοριτσιν νά τήν φήλιο. Ο λογοτεχνικοί κριτικοί τν μερικανικν φημερίδων γραψαν διθυραμβικές κριτικές γιά τά βιβλία τς Meyer, τονίζοντας μεταξύ λλων τόν συνδυασμό σεξουαλικν φαντασιώσεων, τς νεανικς ποξένωσης καί τάσης γιά ατονόμηση, καί το σκοτεινο ρομαντισμο γιά τόν ποον διψ νεολαία (… Τά σχόλια ναπόκεινται στούς χέφρονες ναγνστες μας). Συγχρόνως, τηλεοπτικές σειρές πού προβάλλονται δ καί καιρό καί πό λληνικούς διωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, μέ ρωες βρυκόλακες πού ντιμάχονται τό κακό (…!), πως τό «True Blood» πού βρίσκεται δη σέ τρίτη σαιζόν τηλεοπτικς προβολς, καθηλώνουν πολλούς νεαρούς τηλεθεατές, ν σέ πολλές περιπτώσεις ο «μοντέρνοι» γονες παρακολουθον τέτοιες σειρές μέ τούς νεαρούς βλαστούς τους. φρενίτιδα γιά τά σκοτεινά πλάσματα παρουσιάζει νησυχητικές διαστάσεις καί σέ ψυχιατρικά κρούσματα σέ σχέση μέ τά λλόκοτα γκλήματα καί τήν ξαρση τς τυφλς βίας στήν ποχή μας, παράλληλα μέ φαινόμενα νεοσατανιστικν τελετν καί ναβιώσεων πρωτογονικν θρησκειν μέ τελετές νθρωποθυσίας.

Πως επικράτησε ο Χριστιανισμός


ΤΕΥΧΟΣ 68              ΤΡΙΠΟΛΙΣ                  ΜΑΪΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2010

ΟΙ ΔΙΩΚΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΙ
ΠΩΣ ΕΠΕΚΡΑΤΗΣΕ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ;

Κατευθυνόμενη προπαγάνδα καί σύγχυση

προπαγάνδα, πού συστηματικά σκεται στίς μέρες μας πό διάφορες πλευρές, δημιουργε συνήθως τέτοια σύγχυση, στε πολλοί πό μς κινδυνεύουμε νά ξεχάσουμε κόμη καί τά ατονόητα. Σέ πολλές περιπτώσεις τό ποτέλεσμά της εναι πλήρης διαστροφή τς στορικς λήθειας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιας ντεχνα κατευθυνόμενης καί μεθοδευμένης προπαγάνδας εναι ο σχυρισμοί τν γνωστν ρχαιολατρν τς ποχς μας (παδν τς ρχαίας εδωλολατρίας καί τς ναβίωσής της), τι Χριστιανισμός πικράτησε μέ τή βία!, τι πεβλήθη μέ ατοκρατορικά διατάγματα!, τι ξεδίωξε τήν ρχαία λληνική θρησκεία!, τι ο Χριστιανοί κατέστρεψαν τά ρχαα μνημεα (βλ. τεχ. 37 το ντύπου μας)!, τι διέπραξαν φοβερά γκλήματα (προβάλλεται κατά κόρον μοναδική σως περίπτωση τς δολοφονίας τς φιλοσόφου πατίας στήν λεξάνδρεια. ν πρχε καί λλο τέτοιο γεγονός, θά ταν προφανς πασίγνωστο μέσω τς σύγχρονης προπαγάνδας: βλ. καί τεχ. 66 το ντύπου μας)! καί πολλά λλα. ρχαία εδωλολατρία προβάλλεται συνήθως ς «μορφος κόσμος, θικός, γγελικά πλασμένος», δέ Χριστιανισμός ς σκοταδισμός, φανατισμός, μισαλλοδοξία καί σπισθοδρόμηση. πιχειρούμενη διαστροφή περιβάλλεται κόμη καί πιστημονικό μανδύα: γίνεται πιλεκτική χρήση τν πηγν κάποιων μεμονωμένων μαρτυριν γιά ,τι συμφέρει τήν προπαγάνδα, ν γνοεται ντελς κύριος γκος τν πηγν, ποος συνήθως μαρτυρε γιά τό ντίθετο.
πειδή ναζήτηση καί προβολή τς λήθειας εναι χρέος λων μας, θά πενθυμίσουμε στό τεχος ατό κάποια στοιχεα πολύ γνωστά πό τήν στορία τν πρώτων αώνων το Χριστιανισμο, τά ποα κινδυνεύουν νά ξεχαστον, παντώντας παράλληλα σέ ρωτήματα, πως: Ποιοί εναι ο δικτες καί ποιοί ο διωκόμενοι στή συνάντηση το Χριστιανισμο μέ τόν ρχαο εδωλολατρικό κόσμο; Ποιοί πέβαλαν μέ τή βία θρησκευτικές ντιλήψεις καί πρακτικές; Ποιοί προέβησαν σέ συστηματικούς διωγμούς ναντίον συνανθρώπων τους μέ λλη πίστη; Ποιοί διέπραξαν φοβερά γκλήματα, χύνοντας τό αμα κατομμυρίων Μαρτύρων; Πς καί γιατί πεκράτησε, τελικά, Χριστιανισμός;

Το Μυστήριο της Ιερωσύνης


ΤΕΥΧΟΣ 67         ΤΡΙΠΟΛΙΣ               ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2010

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ
ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ  ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ  ΣΤΙΣ  ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ

μφισβήτηση κκλησίας καί ερωσύνης

πως εναι γνωστό, Προτεσταντισμός προλθε ς ντίδραση σέ μιά σειρά πό νεπίτρεπτες καί ξω πό τό χριστιανικό πνεμα νέργειες περβολές το Παπισμο τν σκοτεινν χρόνων το Μεσαίωνα. Στήν προσπάθειά του νά νεύρει τή χαμένη «αθεντικότητα», Προτεσταντισμός σάρωσε κυριολεκτικά καίρια καί αθεντικά στοιχεα το ρχικο Χριστιανισμο, μέ ποτέλεσμα νά πομακρυνθε πολύ περισσότερο πό τήν οσία του. τσι προέκυψε γιά μιά κόμη φορά τό φαινόμενο νά ντιμετωπίζεται μιά αρεση μέ μιά λλη, μλλον μέ να πλθος αρέσεων, καί, τελικά, ντί γιά καλό, νά γίνεται περισσότερο κακό.

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Φρειδερίκος Νίτσε: Γιατί μισούνται οι Έλληνες


Τόν τελευταο καιρό πληθαίνουν ο φωνές στήν Ερώπη καί στόν πόλοιπο «πολιτισμένο» κόσμο, τι «Ο λληνες εναι τεμπέληδες», «φοροφυγάδες», «πατενες» καί πολλά λλα, παρόμοια καί χειρότερα. Πολλοί πορον, γιατί συμβαίνει ατό, γιατί τόσο μένος ναντίον μας καί πο πγαν τά «φιλελληνικά» ασθήματα το «πολιτισμένου» κόσμου; κόμη, γιατί σέ μιά τόσο σοβαρή κρίση (ποιοί τήν προκάλεσαν, ραγε;), πού θά πρεπε νά εχαμε δεδομένη τή στήριξη τν «ταίρων» μας, εσπράττουμε τέτοιες συμπεριφορές;

Το δόγμα της σωτηρίας


ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΤΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

ΙΕΡΕΩΣ
ΣΩΤΗΡΙΟΥ Ο. ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΙΑ

πως εναι γνωστό, στήν περίοδο τν πτά Οκουμενικν Συνόδων συζητήθηκαν ερύτατα καί λαβαν τήν ριστική τους μορφή καί διατύπωση τά δύο θεμελιώδη δόγματα τς χριστιανικς κκλησίας, τό τριαδικό καί τό χριστολογικό. στόσο, κατ τν περοδο ατή δν συζητθησαν μνο ατά τ δο δγματα, λλ κα διφορες λλες ψεις τς ληθεας περί το Θεο, ο ποες δν συνδονται μεσα, κ πρτης ψεως τουλάχιστον, μ τό τριαδικό καί μέ τό χριστολογικό δόγμα, οτε ο συζητσεις γι’ ατά λαβαν ερύτατες διαστάσεις. Τ σημαντικότερο ζτημα, πού πασχλησε τν κκλησα στν περοδο ατ, χωρς μεση σύνδεση μέ τά προαναφερθέντα δγματα, ταν τ δόγμα τς σωτηρας. Τ ζτημα τς σωτηρας, δηλαδή τ ρτημα σχετικά μέ τό πς σζεται νθρωπος, τθηκε κυρως στή Δση, που διαμορφθηκαν κατά τόν δ' - ε' μ.Χ. α. δο μ ρθδοξες θεωρσεις του.