Σάββατο 20 Ιουνίου 2015

Νεοπροτεσταντικές αιρέσεις στην εποχή μας


ΤΕΥΧΟΣ 75           ΤΡΙΠΟΛΙΣ          ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2011

ΝΕΟΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ

ντεινόμενη προσηλυτιστική δραστηριότητα

Στό ντυπό μας χουμε πολλές φορές ναφερθε στίς προτεσταντικές αρέσεις καί στίς βασικές ντιλήψεις τους. Στό τεχος ατό ναγκαζόμεθα νά πανέλθουμε στό διο θέμα, μέ φορμή τή συνεχς αξανόμενη προσηλυτιστική δραστηριότητα κάποιων πό τίς αρέσεις ατές στήν περιοχή μας, διαίτερα τό φετεινό καί περσυνό καλοκαίρι, λλά καί νωρίτερα.

πως εναι γνωστό, Προτεσταντισμός (Διαμαρτύρηση) εναι χριστιανικό κίνημα πού μφανίσθηκε τόν 16ο αἰῶνα στή Δυτική Ερώπη, μέ φορμή τίς αρέσεις καί περβολές το Παπισμο κατά τούς προηγούμενους σκοτεινούς αἰῶνες το Μεσαίωνα. Ο γέτες του, Λούθηρος (1483-1546), Σβίγκλιος (1484-1531) καί Καλβνος (1509-1564), δέν μποροσαν νά νεχθον καταστάσεις πως τά συγχωροχάρτια, τόν πλουτισμό τν κληρικν, τήν αθαίρετη πιβολή τς «κκλησιαστικς» ξουσίας καί πολλά λλα, καθώς καί τίς διδασκαλίες πού δικαιολογοσαν τέτοιες κτροπες καταστάσεις. Δυστυχς μως, παρά τό γεγονός τι μφάνιση το κινήματος ταν πολύτως δικαιολογημένη, ατό ξετράπη σέ αρέσεις πολύ μεγαλύτερες π’ ατές πού θέλησε νά καταδικάσει, δηλ. πό τίς αρέσεις το Παπισμο: πέρριψε τήν ερά Παράδοση καί κράτησε μόνο τήν αθεντία τς γίας Γραφς, πέρριψε τή θεοπνευστία τν Πατέρων τς κκλησίας, ρνήθηκε τήν τιμή τν γίων καί τς Θεοτόκου, πέρριψε τά Μυστήρια τς κκλησίας (Βάπτισμα, Θεία Εχαριστία, ερωσύνη κ.λπ.), κατάργησε τήν τιμή τν γίων εκόνων καί, γενικά, κτόπισε κάθε οσιαστικό στοιχεο το Χριστιανισμο. πορρίπτοντας τό κρος τν Πατέρων τς κκλησίας, πού εναι τό κλειδί γιά τήν ρμηνεία τς γ. Γραφς, Προτεσταντισμός κατακερματίστηκε σέ κατοντάδες νεξάρτητες αρετικές μάδες (καί συνεχίζει νά κατακερματίζεται μέχρι σήμερα), φο καθένας ρμηνεύει τή Γραφή «κατά τό δοκον» (πως κενος νομίζει).
Ο Νεοπροτεσταντικές αρέσεις εναι σύγχρονες κδοχές το Προτεσταντισμο, δηλ. προσαρμογή τν βασικν προτεσταντικν ντιλήψεων στίς συνθκες τς ποχς μας. Μεταξύ τν μάδων πάρχουν μεγαλύτερες μικρότερες διαφορές. Πολλές πό τίς μάδες ατές μφανίστηκαν τά τελευταα χρόνια. χουν λίγα τη λίγες δεκαετίες ζως καί, παρά τατα, θέλουν νά νομάζονται «κκλησίες» μέ ποστολικές καταβολές! Κάποιες μφανίζονται μέ συνεχς αξανόμενη προσηλυτιστική δραστηριότητα μεταξύ τν ρθοδόξων Χριστιανν, πως δη ναφέραμε. Πέρα πό τίς γνωστές μφανίσεις τν Πεντηκοστιανν σέ κεντρικά σημεα στικν περιοχν, μία π’ ατές τίς Νεοπροτεσταντικές αρέσεις κάνει περισσότερο ασθητή τήν μφάνισή της τά τελευταα χρόνια στήν Πελοπόννησο καί λλο. Τά δύο τελευταα χρόνια (καλοκαίρι 2011 καί 2010) στόχος τς δραστηριότητάς της ταν νομός ρκαδίας. ερά Σύνοδος τς κκλησίας τς λλάδος χει κδόσει τρες τουλάχιστον νακοινώσεις γιά τήν αρεση ατή. Στήν νακοίνωση τς 26/6/2008 νημέρωνε τό πλήρωμα τς κκλησίας τι αρεση «προγραμματίζει, γιά τόν ούλιο το 2008, στις πυρόπληκτες περιοχές το νομο λείας, νέα δραστηριότητα μέ τίτλο "ησος το Ναυ"». Στήν νακοίνωση τς 18/6/2010 πισήμαινε τι αρεση «χει προγραμματίσει μία νέα προσηλυτιστική καλοκαιρινή ξόρμηση, τό χρονικό διάστημα 22-29 ουλίου 2010, στούς νομούς ρκαδίας καί Λακωνίας, μέ τήν νομασία "ησος το Ναυ 3"». πισήμαινε πίσης τι «πρόκειται γιά μιά πό τίς κατοντάδες αρετικές μάδες, πού προέκυψαν πό τίς πολλαπλές διασπάσεις το Προτεσταντισμο» καί τι « ν λόγ νεοπροτεσταντική ργάνωση, πως δια χει δηλώσει, θεωρε τήν ρθόδοξη Πίστη "πνευματικά δεσμά αώνων"». Τέλος, σέ σχετικά πρόσφατη νακοίνωσή της (20/6/2011), . Σύνοδος πισήμαινε τι αρεση «προγραμματίζει μία κόμη ερείας κλίμακας προσηλυτιστική δραστηριότητα, μέ τήν νομασία "ησος το Ναυ 4", τό τελευταο δεκαήμερο το ουλίου 2011, στούς νομούς χαΐας καί ργολίδας, μέ τήν διανομή καί προσηλυτιστικν ντύπων». Σχετικές νακοινώσεις ξέδωσαν καί ο Μητροπόλεις τς Πελοποννήσου, μεταξύ ατν καί Μητρόπολή μας, τς ποίας τήν νακοίνωση δημοσιεύουμε στή συνέχεια.
Μέ ποιόν τρόπο, μως, πραγματοποιήθηκαν ο παραπάνω προσηλυτιστικές ξορμήσεις, γιά τίς ποες προειδοποιοσε . Σύνοδος; Σέ λες τίς περιπτώσεις τρόπος ταν κοινός: Στίς πόρτες σπιτιν καί καταστημάτων, κόμη καί τν πιό δύσβατων περιοχν, φέθηκαν κρεμάσθηκαν πλαστικές σακολες, πού γραφαν π’ ξω « Θεός σ’ γαπάει». Ατό γινόταν μεσημβρινές βραδυνές ρες, στε νά μήν εναι ντιληπτοί ο δράστες, καί θυμίζει προφανς τόν «κλέπτη» το Εαγγελίου, ποος δέν εσέρχεται «διά τς θύρας ες τήν αλήν τν προβάτων», λλά «ναβαίνει λλαχόθεν» καί ρχεται «να κλέψ καί θύσ καί πωλέσ» (ω. 10,1 καί 10,10). Ο σακολες περιεχαν: α) Μιά Καινή Διαθήκη, γκεκριμένη πό τά ρθόδοξα Πατριαρχεα καί τήν κκλησία τς λλάδος, κδοση τς λληνικς Βιβλικς ταιρείας, μεταφρασμένη στή δημοτική πό τούς Καθηγητές Π. Βασιλειάδη, . Γαλάνη, Γ. Γαλίτη καί . Καραβιδόπουλο. Πρόσθετη τικέτα στό ξώφυλλο τόνιζε τι τό κείμενο εναι γκεκριμένο πό τίς παραπάνω κκλησιατικές ρχές, στοιχεο πού ποσκοποσε προφανς στό νά προκαλέσει σύγχυση: νύποπτος ναγνώστης συμπεραίνει τι, φο Κ. Διαθήκη εναι γκεκριμένη πό τίς ρθόδοξες κκλησίες, καί τό πόλοιπο λικό θά χει τήν δια γκριση. β) πιστολή στούς ναγνστες, πού προτρέπει νά μελετήσουν τήν Κ. Διαθήκη. γ) Ψηφιακό δίσκο μέ χογραφημένη τή μετάφραση τς Κ. Διαθήκης, πάλι πό τίς κδόσεις τς λληνικς Βιβλικς ταιρείας (γνωστς κδοτικς ταιρείας προτεσταντικς προέλευσης). δ) Φυλλάδιο μέ τήν πιγραφή «Γιατί…» καί να μεγάλο ρωτηματικό στό κέντρο, πού ξηγε γιά τήν τσάντα καί τό περιεχόμενό της. Στό διο φυλλάδιο πρχε καί πιστολή, που νδιαφερόμενος μπορε νά συμπληρώσει τά στοιχεα του καί νά παραγγείλει «δωρεάν» προϊόντα τς αρεσης. ε) Φυλλάδιο μέ τίτλο «Πρόκληση Ζως», μέ μιά σύντομη βιογραφία καί ναφορά στό ργο το δρυτ τς αρεσης πό τόν γυό του καί σημερινό γέτη της. Τό πιό προκλητικό λων εναι τι αρεση πέστειλε πολυτελ κδοση τς Κ. Διαθήκης σέ ερες τς κκλησίας μας, καθώς καί σχετική πιστολή, μέ τήν ποία ζητοσε π’ ατούς συμπαράσταση στό ργο της!, πράξη πού προκάλεσε τήν ντονη ντίδραση το Σεβ. Μητροπολίτου Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως κ. ερεμίου.

Τί πιστεύουν ο Νεοπροτεσταντικές αρέσεις

ς δομε, μως, λίγα στοιχεα πό τή διδασκαλία τν Νεοπροτεσταντικν αρέσεων, τν ποίων χαρακτηριστικό παράδειγμα εναι παραπάνω μάδα πού μφανίσθηκε στήν περιοχή μας. Πολλές πό τίς μάδες ατές μφανίζονται ς «διαδογματικές» «περδογματικές», δηλ. ς μάδες πού δέν δίνουν διαίτερη σημασία στό περιεχόμενο τς πίστεως καί στίς δογματικές διαφορές μεταξύ τν «κκλησιν». «Ταυτιζόμαστε καί μέ τό καθολικό καί μέ τό ρθόδοξο καί μέ τό διαμαρτυρόμενο δόγμα»! «Σάν εαγγελιστές δέν σπαζόμαστε κανένα δόγμα, εμαστε περδογματικοί καί κενο πού κάνουμε εναι νά κολουθομε τούς λόγους το εαγγελίου», δηλώνουν κπρόσωποι τέτοιων αρετικν μάδων (βλ. ντ. λεβιζοπούλου, γχειρίδιο αρέσεων καί παραχριστιανικν μάδων, θήνα 1994, σ. 363), σέ ντίθεση προφανς μέ τό γράμμα καί τό πνεμα τς γ. Γραφς, κατά τήν ποία μόνο λήθεια λευθερώνει (ω. 8,32) καί σώζει, ν ποιος λλοιώνει τή διδαχή καί τό «εγγέλιον» το Χριστο πρέπει νά ναθεματίζεται (Γαλ. 1, 6-9). Ο διαφορές μέ τήν ρθόδοξη κκλησία θεωρονται θέματα «τυπολατρίας» καί χι οσίας. Παρά τατα, ρθόδοξη πίστη θεωρεται «πνευματικά δεσμά αώνων», πό τά ποα, προφανς, πρέπει νά παλλαγε κάθε ρθόδοξος. «μες γιά παράδειγμα δέν προσκυνμε τίς εκόνες οτε ο ερες μας φορνε μφια», σχυρίζεται γέτης τέτοιας αρεσης, φήνοντας νά ννοηθε τι κίνησή του ναγνωρίζει ερες (ντ. λεβιζοπούλου, .π.).
ντυπα Νεοπροτεσταντικς αρεσης, 
πού διανεμήθηκαν σέ νομούς τς Πελοποννήσου.
Σέ γενικές γραμμές δέχονται τή θεοπνευστία τς γ. Γραφς καί, πως ποστηρίζουν, τό «Σύμβολο τς Πίστεως καί τίς ποφάσεις τν πρώτων ποστολικν χρόνων»(;). ς μήν ξεχνμε τι πολλές πό τίς μάδες ατές χουν δρυθε πό λληνες (συνήθως μετανάστες πό τήν μερική) καί πευθύνονται σέ λληνες ρθοδόξους, ρα συμφέρει νά προβάλλονται ο μοιότητες μέ τήν ρθόδοξη κκλησία γιά προσηλυτιστικούς λόγους. μως, οσιαστικά πορρίπτουν τήν κκλησία σάν ρατή πραγματικότητα, πογραμμίζοντας τι δέν σώζει καμμία κκλησία, λλά «ο νθρωποι πού τούς σώζει Χριστός ποτελον τήν κκλησία Του» (ατόθι). Δέχονται δηλ. τή γνωστή προτεσταντική ντίληψη γιά τήν «όρατη» καί «πνευματική κκλησία», πού περιλαμβάνει λους τούς σεσωσμένους, ν καί στήν πράξη κάθε μάδα πολυτοποιε τόν αυτό της καί ατοπροβάλλεται ς μόνη αθεντική «κκλησία».
διδασκαλία γιά τόν τρόπο μέ τόν ποο σώζεται νθρωπος κατέχει κεντρική θέση στίς Νεοπροτεσταντικές αρέσεις. διδασκαλία ατή περιλαμβάνει, συνήθως, κάποια συγκεκριμένα βήματα, πως τά κόλουθα: νθρωπος εναι μαρτωλός, χωρισμένος πό τόν Θεό ξαιτίας τς μαρτίας του. μισθός τς μαρτίας εναι θάνατος καί κανείς δέν μπορε νά σώσει τόν αυτό του. μως, Χριστός πλήρωσε γιά τίς μαρτίες μας κι ν πιστέψει κάποιος σ' Ατόν, θά σωθε. Μέχρις δ διδασκαλία τν παραπάνω αρέσεων ταυτίζεται σχεδόν μέ τήν ρθόδοξη πίστη. μως, πς σώζεται νθρωπος; Μέ μιά πλή μολογία, παντον ο Νεοπροτεσταντικές αρέσεις. Δέν σώζεται οτε μέ τό Βάπτισμα, οτε μέ τή Θεία Εχαριστία (μετοχή στό Σμα το Χριστο), οτε μέ τά Μυστήρια τς κκλησίας. διαδικασία τς «σωτηρίας» περιλαμβάνεται στή σύντομη προσευχή: «Κύριε ησο, ξέρω τι εμαι μαρτωλός. Δέχομαι σένα τώρα σάν προσωπικό μου Σωτρα. λα στήν καρδιά μου τώρα... μήν». «Νά τώρα, πς μπορες νά δεχθες τόν Χριστό! Μέ τήν πίστη μπορες νά δεχθες τόν Χριστό, κφράζοντάς την μάλιστα μέ προσευχή... Κύριε ησο, ναγνωρίζω πώς... εμαι μαρτωλός. Τώρα νοίγω τήν πόρτα τς καρδις μου καί Σέ δέχομαι Σωτρα καί Κύριο... Κάμε τήν μέσως τώρα. Χριστός θά ρθει στή ζωή σου, φο τσι ποσχέθηκε». κριβς τή στιγμή ατή ρχεται σωτηρία! «Τήν ρα ατή Χριστός ρχεται στή ζωή σου ς Σωτήρας καί Κύριος καί Θεός γίνεται Πατέρας σου. Γίνεσαι καινούργιο δημιούργημα πνευματικό καί λες ο μαρτίες το παρελθόντος σου συγχωρονται. Πές καί στούς λλους τί χει κάνει Χριστός στή ζωή σου, καί πές πώς τώρα εσαι πραγματικά χριστιανός. Μετά τά λόγια της προσευχς μήν ξεχάσεις νά εχαριστήσεις τό Θεό γι' ατό πού κανε γιά σένα!» (ντ. λεβιζοπούλου, .π., σ. 363-364).
Κατά τή διδασκαλία τς γ. Γραφς καί τν Πατέρων τς κκλησίας, λα ατά γίνονται μέ τό Βάπτισμα (κάποια, μάλιστα, γίνονται μετά τό Βάπτισμα, ταν πιστός νεργοποιε τή Χάρη το Βαπτίσματος μέ τόν τρόπο ζως του). Τό Βάπτισμα ποτελε πραγματική «ναγέννηση» το νθρώπου (ω. 3,5). μως, γιά τίς Νεοπροτεσταντικές αρέσεις «σωτηρία» συντελεται πρίν πό τό Βάπτισμα στό νερό. «Τώρα πού χεις σωθε καί χεις γίνει παιδί το Θεο, πάρχουν μερικά πράγματα πού πρέπει νά κάνεις: 1. Πρέπει νά βαπτισθες. Τό βάπτισμα εναι να ρατό σημάδι μις σωτερικς λλαγς (τς καινούργιας καρδις), εναι μιά δημόσια μολογία, τι Θεός σέ χει σώσει» (ατόθι). Εναι φανερό τι ο μάδες ατές φ’ νός μέν δέν δέχονται τι τό Βάπτισμα εναι Μυστήριο πού σώζει, λλά μόνο να ξωτερικό «σημάδι» τς σωτηρίας, φ’ τέρου δέ ρνονται τό Βάπτισμα πού τελε ρθόδοξη κκλησία καί συνήθως ναβαπτίζουν τούς παδούς τους.
Ο Νεοπροτεσταντικές αρέσεις σχυρίζονται τι , μέ τόν τρόπο ατό, «ναγεννημένος» χει πλέον βεβαιότητα σωτηρίας: «Ο μαρτίες σου συγχωρέθηκαν... γινες παιδί το Θεο... χεις αώνια ζωή... γία Τριάδα... κατοικε μέσα σου». Συνήθως κηρύττουν μετά τήν «ναγέννηση» μιά «πρόσθετη χάρη», τήν «πλήρωση το γίου Πνεύματος». Προτρέπουν τούς νέους παδούς νά παρακολουθον τίς συνάξεις «τς κκλησίας που σέ τοποθέτησε Θεός» καί νά πηρετον τούς σκοπούς της, διαθέτοντας χρόνο καί λικά γαθά (χρμα). «Πρέπει νά δίνεις πό τό χρόνο σου καί πό τ' γαθά πού σο δωσε Θεός γιά τούς σκοπούς το ργου Του. Θεός γαπάει τό χαρούμενο δότη. ησος επε τι καλύτερο εναι νά δίνεις παρά νά παίρνεις» (ατόθι).

ρθόδοξη πίστη καί ρθόδοξη ντιμετώπιση τν αρέσεων

Εναι φανερό, τι λες ατές ο ντιλήψεις εναι ντελς ξω πό τό κλμα καί τό πνεμα τς γ. Γραφς καί τς μακραίωνης κκλησιαστικς Παράδοσης, που σωτηρία δέν εναι ποτέλεσμα μις πλς καί στιγμιαας νθρώπινης πιλογς, πως σχυρίζονται ο Νεοπροτεσταντικές αρέσεις ( μλλον κρυπτόμενος πίσω π’ ατές διάβολος), λλά συνδέεται μέ τά Μυστήρια τς κκλησίας καί προϋποθέτει τόν στοιχειώδη γνα ναντίον τς μαρτίας. ντως, εμαστε «χάριτι σεσωσμένοι», κατά τόν π. Παλο (φ. 2,5), μως ατή Χάρις πηγάζει πό τά ερά Μυστήρια τς κκλησίας. ξ λλου καί μετά τήν ναγέννησή του νθρωπος δέν χει ξασφαλισμένη τή σωτηρία τήν γιότητα, φο καί τότε παιτεται πάλη «πρός τάς ρχάς, πρός τάς ξουσίας, πρός τούς κοσμοκράτορας το σκότους το αἰῶνος τούτου» (φ. 6, 12). Προφανς φησυχασμός καί ο πομπώδεις διακηρύξεις τι, φο «ναγεννήθηκες», χεις δεδομένη τή σωτηρία, «γινες παιδί το Θεο... χεις αώνια ζωή... γία Τριάδα... κατοικε μέσα σου» κ.λ.π., τό μόνο πού κάνουν εναι νά πονομεύουν τήν δια τή σωτηρία.
Πολυτελής κδοση τς Καινς Διαθήκης 
σέ εδική θήκη μέ φερμουάρ, 
πού πεστάλη σέ ερες πό Νεοπροτεσταντική αρεση.
Χριστός τόνισε τι, ποιος δέν ναγεννηθε «ξ δατος καί Πνεύματος» (πό τό νερό το Βαπτίσματος καί πό τό γιο Πνεμα, πού νεργε σ’ ατό, ω. 3,5), καθώς καί ποιος δέν τρώει τό Σμα Του καί δέν πίνει τό Αμα Του (ω. 6, 53-56), δέν πρόκειται νά εσέλθει στή Βασιλεία το Θεο, οτε νά ζήσει τήν αώνια καί ληθινή ζωή. Τά Μυστήρια νεργον μόνο μέσα στή μία καί αθεντική κκλησία, πού δρυσε Χριστός καί πάρχει στό κόσμο διάκοπα πό τότε καί ς τό τέλος το κόσμου. κκλησία ατή εναι όρατη, λλά εναι καί ρατή, μέ συγκεκριμένη δομή καί ργάνωση, μέ πισκόπους, Πρεσβυτέρους καί Διακόνους, μέ Κλρο καί Λαό κ.λ.π. ντίληψη γιά μιά ποκλειστικά όρατη «κκλησία», πού περιλαμβάνει τούς σεσωσμένους κάθε ποχς, εναι ξένη πρός τήν γ. Γραφή.
Δέν πρέπει νά μς πηρεάζουν τά κοινά σημεα τν αρέσεων μέ τήν ρθόδοξη πίστη, οτε τό γεγονός τι χρησιμοποιον ερά κείμενα γκεκριμένα πό τίς ρθόδοξες κκλησιαστικές ρχές. Τό πρόβλημα μέ τίς αρέσεις δέν εναι αθεντικότητα, λλά ρμηνεία τν ερν κειμένων. λες σχεδόν ο χριστιανικές αρέσεις χρησιμοποιον τό διο κείμενο τς γ. Γραφς, λλά τό ρμηνεύουν μέ διαφορετικό τρόπο. ρθόδοξη κκλησία ρμηνεύει τά ερά κείμενα πως τά ρμηνεύουν ο Θεοφόροι Πατέρες της, νθρωποι φωτισμένοι πό τό διο γιο Πνεμα, πού φώτισε τούς ερούς συγγραφείς τς γ. Γραφς. Γι’ ατό ρθόδοξη ρμηνεία εναι παλλαγμένη πό ντιφάσεις καί σφάλματα.
Γενικά, καλύτερη ντιμετώπιση τν αρετικν στήν πράξη εναι νά ποφεύγουμε κάθε παφή καί συζήτηση μαζί τους, νά μήν δεχόμεθα καί νά μήν διαβάζουμε τά ντυπά τους καί νά προσευχόμεθα γιά τόν φωτισμό καί τή σωτηρία τους.


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟΝ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ

Γίνεται γνωστό στό ρθόδοξο πλήρωμα τς κκλησίας μας τι τίς τελευταες μέρες γνωστή αρετική μάδα διένειμε ντυπά της μαζί μέ τήν Καινή Διαθήκη σέ πόλεις καί χωριά τς Μητροπόλεως μας, τοποθετώντας εδική σακούλα μέ τά ντυπα ατά στίς πόρτες τν σπιτιν.
Πρόκειται γιά αρεση πού πορρίπτει τά δόγματα καί τή διδασκαλία τς κκλησίας μας, δέν δέχεται τήν προσκύνηση τν ερν εκόνων, πορρίπτει τά Μυστήρια τς κκλησίας καί, γενικά, δέχεται τίς περισσότερες ντιλήψεις τν προτεσταντικν αρέσεων, λλά καί συνεργάζεται μέ λλες παρόμοιες αρετικές μάδες.
Συνιστομε στούς πιστούς τς κκλησίας μας νά ποφεύγουν κάθε παφή καί σχέση μέ τήν μάδα ατή, λλά καί μέ κάθε λλη αρετική μάδα, καθώς πίσης νά μήν παραλαμβάνουν διαβάζουν τά ντυπά τους, τά ποα διαστέφουν τή διδασκαλία το Χριστο καί, κατά συνέπειαν, εναι ξαιρετικά πικίνδυνα πό πνευματική ποψη.

κ τς ερς Μητροπόλεως. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου