Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου 2016

Οι δαίμονες και ο τελωνισμός των ψυχών


Διάγραμμα – Περίληψη
Θέματος Γ' το Θεολογικο Προγράμματος «ρθοδοξία καί Ζωή»
τς ερς Μητροπόλεως Μαντινείας καί Κυνουρίας,
περιόδου ΙΑ', τους 2016-2017.

Ἡ Ὀρθόδοξη διδασκαλία περί δαιμόνων: Ἡ δαιμονολογία ὡς ἀναπόσπαστο μέρος τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως. Ἡ ἐμπειρική προσέγγιση τοῦ θέματος: Ἡ Ὀρθοδοξία, ὡς διαρκής ἐμπειρία τῶν ἀποτελεσμάτων τῶν ἐνεργειῶν τοῦ διαβόλου στόν καθημερινό βίο καί στόν ἀνθρώπινο πολιτισμό. Ὁ χριστιανικός βίος ὡς «πόλεμος» κατά τοῦ σατανᾶ. Ἡ ὑποτίμηση τῆς δαιμονολογίας σέ ἑτερόδοξα περιβάλλοντα. Οἱ δαίμονες ὡς ὄντα (πραγματικές ὑπάρξεις). Ἡ πλάνη ὅτι ὁ διάβολος δέν ὑπάρχει καί ἡ πλάνη ὅτι ὁ διάβολος εἶναι εἰκόνα ἤ προσωποποιήση τοῦ κακοῦ. Ἡ ἀδυναμία τῆς ἐπιστήμης νά διαπιστώσει τήν ὕπαρξη τῶν δαιμόνων (οἱ δαίμονες, ὡς ὄντα ἐκτός τοῦ ἐπιστητοῦ) καί ἡ δυνατότητα γνώσης μόνο τῶν ἀποτελεσμάτων τῶν ἐνεργειῶν τους. 

Από την παρούσα στη μετά θάνατον κατάσταση


Διάγραμμα – Περίληψη
Θέματος Β' το Θεολογικο Προγράμματος «ρθοδοξία καί Ζωή»
τς ερς Μητροπόλεως Μαντινείας καί Κυνουρίας,
περιόδου ΙΑ', τους 2016-2017.

Εἰσαγωγικά: «Καί πάλιν ἐρχόμενον μετά δόξης»: τό θέμα τῆς παρούσης ἑνότητος. Ἡ Ἐσχατολογία, ὡς θέαση τοῦ μέλλοντος ἤ τῶν μελλόντων. Ἡ Ἐσχατολογία, ὡς ὑπέρβαση τῆς αὐτοθέασης (ἐγωκεντρικότητας) τοῦ ἀνθρώπου καί ἡ ἐγωκεντρικότητα, ὡς ἐγκλωβισμός στό ἐντεῦθεν καί ὡς πηγή ἀπιστίας γενικά καί ἀπιστίας στή μετά θάνατον ζωή εἰδικότερα. Ὁ θεραπευτικός (σωτηριολογικός) χαρακτῆρας τῆς ἐνασχόλησης μέ τήν Ἐσχατολογία: «γρηγορεῖτε», «ἔσεσθε ἕτοιμοι». Ἡ συμβατική διάκριση σέ «προσωπική» καί «γενική» Ἐσχατολογία.