Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015

Η αυτοκτονία στις σύγχρονες αιρέσεις



ΤΕΥΧΟΣ 82       ΤΡΙΠΟΛΙΣ        ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2013

Η ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ
ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ξαρση το φαινομένου στήν ποχή μας

πως λοι γνωρίζουμε, τό τελευταο διάστημα παρατηρεται μεγάλη ξαρση το φαινομένου τν ατοκτονιν στή χώρα μας. Καθημερινά κομε πό τά μέσα νημερώσεως περιπτώσεις κάποιων, πού φτασαν στά σχατα ρια τς πελπισίας καί ποφάσισαν νά τερματίσουν ο διοι τή ζωή τους! τραγική ατή κατάσταση φείλεται, βέβαια, κατά να μεγάλο μέρος στήν πρόσφατη οκονομική κρίση, πού μαστίζει τή χώρα μας καί στά προβλήματα πού ατή δημιουργε σέ πρόσωπα, οκογένειες καί κοινωνίες. μως, ατή δέν εναι μόνη ατία το φαινομένου. πωσδήποτε εθύνονται πιστία στόν Θεό λιγοπιστία, πουσία λπίδος πού χαρακτηρίζει τήν ποχή μας, κατάρρευση τν παραδοσιακν ξιν, πουσία νοήματος ζως, πνευματική χαλαρότητα καί λλειψη ψυχικο σθένους, καθώς καί πολλοί λλοι παράγοντες περισσότερο λιγότερο ντιληπτοί. σως λίγοι γνωρίζουν τι νας πό τούς λόγους, πού δηγον πολλούς συνανθρώπους μας, διαίτερα νέους, στήν πράξη τς ατοκτονίας εναι μπλοκή τους σέ σύγχρονες αρετικές παραθρησκευτικές μάδες καί ργανώσεις, κάποιες πό τίς ποες εναι διαίτερα πικίνδυνες.

κκλησία μας νέκαθεν πεσήμαινε καί συνεχίζει νά πισημαίνει τούς κινδύνους, πού νέχει κάθε μπλοκή μέ τό φαινόμενο τς αρεσης. Ο κίνδυνοι ατοί εναι πνευματικοί καί φυσικοί. Πνευματικοί κίνδυνοι εναι σοι ναφέρονται στό αώνιο μέλλον το νθρώπου καί στή σωτηρία του. Ατοί εναι καί ο σοβαρότεροι, ν καί δέν γίνονται μεσα ασθητοί, φο αρεση εναι κατάσταση πού δηγε μακριά πό τόν Θεό, μακριά πό τήν λήθεια καί ποκλείει πό τή σωτηρία. πάρχουν, μως, καί ο φυσικοί κίνδυνοι, ατοί πού ναφέρονται στήν παροσα κατάσταση το νθρώπου καί εναι πιό ασθητοί. Πρόκειται γιά λλοιώσεις στήν νθρώπινη προσωπικότητα καί λλες ρνητικές πιπτώσεις, φο χει διαπιστωθε τι πολλές πό τίς σύγχρονες αρέσεις «πιδίδονται σέ παράνομες γκληματικές δραστηριότητες καί σέ παραβιάσεις τν δικαιωμάτων το νθρώπου, πως σέ κακομεταχείριση, σεξουαλική βία, γκλεισμούς, σωματεμπόριο, νθάρρυνση πιθε­τικς συμπεριφορς, μέχρι καί σέ προπαγάνδα ρατσιστικν δεολογιν, σέ φορολογικές πά­τες, μεταφορές κεφαλαίων, μπόριο πλων, δια­κίνηση ναρκωτικν, παραβίαση το δικαιώματος τς ργασίας σέ παράνομη σκηση τς α­τρικς κ.λπ.» (Ψήφισμα το Ερωπαϊκο Κοινοβουλίου γιά τίς σέκτες στήν Ερώπη τς 29/2/1996). ξαρση τν φυσικν ατν κινδύνων στήν ποχή μας δήγησε κορυφαα ργανα τς Ερωπαϊκς νωσης νά λάβουν ποφάσεις γιά τήν ντιμετώπισή τους καί νά κδώσουν συγκεκριμένες δηγίες πρός τά κράτη - μέλη (πό τίς ποες καμμία δέν χει φαρμοστε στή χώρα μας). Στίς κραες πιπτώσεις το φαινομένου τν αρέσεων νήκει καί πράξη ατοκαταστροφς το προσώπου, δηλ. ατοκτονία. ς σημειωθε τι πολλές φορές τά ατιά της δέν εναι γνωστά οτε στό ερύ κοινό οτε στό στενό περιβάλλον το ατόχειρα, δηλ. δέν γίνεται πάντα γνωστό τι ατοκτονία νός συνανθρώπου μας φείλεται στήν μπλοκή του σέ κάποια αρετική μάδα.


ατοκτονία στίς σύγχρονες αρέσεις

Εδικοί πιστήμονες, πού ρευνον τόν χρο τν σύγχρονων αρέσεων, προσπάθησαν νά ξηγήσουν πού φείλεται τό πλθος τν ατοκτονιν, πού προέρχεται πό ατό τόν χρο, καθώς πίσης νά ξηγήσουν τί θε τό μέλος μις αρεσης σέ μιά κραία πράξη, πως ατοκτονία. Εναι γνωστό τι πάρχουν δύο κατηγορίες ατοκτονιν στόν συγκεκριμένο χρο: α) ο τομικές καί β) ο μαδικές ατοκτονίες. Διαπιστώθηκε τι καί ο δύο περιπτώσεις φείλονται στίς τραγικές λλοιώσεις τς προσωπικότητας, πού φίσταται τό μέλος μέσα σέ μιά σύγχρονη καταστροφική αρεση. Ο τομικές ατοκτονίες, δηλ. ο περιπτώσεις πού τό μέλος βρίσκεται σέ διέξοδο καί ατοκτονε, φείλονται συνήθως σέ προβλήματα καί μπλοκές, πού κολουθον ατές τίς λλοιώσεις, ν ο μαδικές ατοκτονίες, δηλ. σες γίνονται μετά πό ντολή το ρχηγο πρός κάποια πρός λα τά μέλη τς αρεσης, φείλονται στό τι τά μέλη χουν δηγηθε σέ κατάσταση νά πακούουν τυφλά σέ κάθε ντολή το ρχηγο - μεσσία τς γεσίας τς αρεσης. Εδικότερα, χει διαπιστωθε τι λλοίωση τς προσωπικότητας γίνεται σταδιακά καί κολουθε συγκεκριμένα βήματα, πως:
α) δημιουργία μπιστοσύνης. Στό στάδιο ατό αρεση προβάλλει τή «θετική» εκόνα της, κάνοντας τό μέλος νά ασθανθε εχάριστα. Δίνει τήν ντύπωση μις κοινότητας, στήν ποία κυριαρχε πλότητα, ελικρίνεια καί γνήσια λευθερία. Τό μέλος πρέπει νά πιστέψει πς κε θά βρε ,τι μάταια ναζητοσε ς τώρα. μάδα ξέρει τί κριβς το λείπει καί δίνει τήν ντύπωση τι δέν κινεται στό περιθώριο, λλά ποτελε τήν λίτ τς κοινωνίας, φο πευθύνεται συνήθως σέ δεαλιστές νέους πό σωστό περιβάλλον, μέ νώτερες σπουδές κ.λπ. Ταυτόχρονα, στό στάδιο ατό ρχίζει χειρισμός τς προσωπικότητας. Στήν ρχή δέν καταβάλλεται προσπάθεια νά μεταδοθον νέες δέες, λλά πιχειρεται «κάθαρση» το γκεφάλου πό κάθε στοιχεο νοχλητικό συμβίβαστο μέ τήν δεολογία της. κόμη καί ο συναισθηματικές ροπές πρέπει νά ποβληθον, στε λος νθρωπος νά λευθερωθε πό κάθε προηγούμενη δέσμευσή του, γιά νά δεχθε τίς «σωτήριες δέες» τς αρεσης. Γιά νά γίνει ατό, εναι ναγκαία ποδέσμευση τς προσωπικότητας πό τίς μέχρι τώρα σχέσεις της, δηλ. πό τούς γονες, τούς φίλους καί ν μέρει πό τό σχολεο, τίς σπουδές καί τήν ργασία. Στή διαδικασία ατή συμβάλλουν καί πρακτικές τεχνικές, πως ψαλμωδία, ο ντατικές προσευχές, τά σεμινάρια, ο συνεχες συζητήσεις καί μιλίες κ..
β) νδογματισμός. φο χει προηγηθε προεργασία μέ τήν «κάθαρση» καί τήν ξουδετέρωση κάθε ντίδρασης, τό μέλος εναι τοιμο νά δεχθε τή νέα δεολογία. Πρόκειται γιά μιά ντατική διεργασία μεταστροφς, στήν ποία φομοιώνεται λόκληρη διδαχή τς μάδας βμα πρός βμα. διαδικασία ατή συνδυάζεται μέ τή στενή παρακολούθηση καί τόν συστηματικό λεγχο το μέλους, κόμη καί μέ μή διατυπωμένες κφρασμένες πειλές. Ο νέες «πολύτιμες» πληροφορίες φαντάζουν στό ποπροσανατολισμένο μέλος ς μόνη διέξοδος. νέα διδασκαλία εναι συνήθως περαπλουστευμένη καί ξηγε κάθε πρόβλημα. μφανίζεται σάν μοναδική αθεντία, σάν αώνια καί ληθινή γνώση, πού περέχει τς πιστήμης καί τς ρθολογικς σκέψης Στό στάδιο ατό παρατηρεται σοβαρή λλοίωση τς γλώσσας. Τό λεξιλόγιο γίνεται πτωχότερο, νέοι ροι προσδιορίζουν τή γλώσσα καί προσωπικός της χαρακτρας ξαλείφεται καί ντικαθίσταται πό τόν στερεότυπο τρόπο κφρασης τς μάδας. Παράλληλα, μειώνεται ξαφανίζεται δυνατότητα πικοινωνίας μέ σους σκέπτονται πιστεύουν διαφορετικά. λλοίωση τς γλώσσας σημαίνει καί λλοίωση τς σκέψης. Τά θύματα παρουσιάζουν δυσκολίες στόν φηρημένο τρόπο σκέψης καί πιχειρηματολογίας καί σκέψη τους καθίσταται στερότυπη.
γ) σταθεροποίηση τν νέων δομν. Στό στάδιο ατό τό μέλος, χοντας χάσει κάθε μπιστοσύνη στόν αυτό του, παραδίδεται πόλυτα σέ κείνους, πού προορίζονται νά τό καθοδηγήσουν. Σ’ ατούς μπιστεύεται τά πάντα. μάδα πλέον λέγχει κάθε πτυχή τς διωτικς του σφαίρας. λάχιστη παρέκκλιση πό τή «δέουσα» συμπεριφορά λέγχεται καί ξουδετερώνεται. μάδα παιτε νά κολουθε πακριβς τούς κανόνες καί τόν «μοναδικό τρόπο σωτηρίας», πού προσφέρει, καί τό μέλος φείλει πόλυτη ποταγή στήν κορυφή της, που πάρχει ρχηγός, «προφήτης», γκουρού «διδάσκαλος», πού κατέχει λη τήν «λήθεια» καί τή μοναδική συνταγή γιά τή «σωτηρία» τς νθρωπότητας. ντίδραση ναντίον τς αθεντίας του εναι σχεδόν δύνατη. ποταγή στήν μάδα σημαίνει καί στράτευση στήν πηρεσία το «μεγάλου δανικο», πού ατή πηρετε, μέ συνέπεια τήν μισθη ργασία, λλά καί τήν προσφορά λόκληρης τς περιουσίας το μέλους μεγάλων χρηματικν ποσν στήν μάδα. 
δ) σχυροποίηση τν νέων δομν. Εναι τό τελευταο στάδιο τς «πλύσης γκεφάλου». δ χει λοκληρωθε λλαγή τς προσωπικότητας, πού χαρακτηρίζεται πό τήν ψυχιατρική ς «ποπροσωποποίηση». Πρόκειται γιά μόνιμη γκατάσταση μις νέας συνείδησης μέ κάποια στοιχεα τς παλις, τακτα συναρμολογημένα. Στό στάδιο ατό λήψη προσωπικν ποφάσεων καθίσταται δύνατη καί τό μέλος πακούει τυφλά σέ ντολές. τσι ξηγονται ο περιπτώσεις τν μαδικν ατοκτονιν μετά πό ντολή το ρχηγο καί πολλές λλες κραες νέργειες στόν χρο τν σύγχρονων αρέσεων (γιά τά στάδια λλοίωσης τς προσωπικότητας βλ. π. ντ. λεβιζοπούλου, Νεοφανες αρέσεις - Καταστροφικές λατρεες στό φς τς ρθοδοξίας, θήνα 1995, σ. 25-30).
«μεσσίας» τς Σαηεντολογίας L.R. Hubbard
(1911-1986).
 
ργάνωσή του, πού δρ ντονα καί στήν λλάδα,
ε
θύνεται γιά τήν ατοκτονία πολλν παδν της,
μεταξύ τ
ν ποίων καί Quentin Hubbard,
γιός το
«μεσσία» τς αρεσης,
πού ε
χε φτάσει σέ ζηλευτά γιά κάθε σαηεντολόγο
«
πίπεδα ξέλιξης» καί ατοκτόνησε τό 1977
(Περιοδικό Διάλογος, τ. 4, 1995, σ. 28).
Εναι φανερό, τι μέ τέτοιες λλοιώσεις τό νά καταλήγουν κάποια μέλη στήν ατοκτονία εναι πό τά πιό πιθανά νδεχόμενα. Σέ πολλές περιπτώσεις ατό τό γνωρίζουν ο αρετικές μάδες καί λαμβάνουν «μέτρα». Σαηεντολογία, γιά παράδειγμα, μιά πό τίς σύγχρονες καί πικίνδυνες αρέσεις, ποχρεώνει τά μέλη της νά πογράψουν δήλωση τι σέ περίπτωση ατοκτονίας τους ργάνωση δέν φέρει καμμία εθύνη! (π. Β. Γεωργοπούλου, «Σαηεντολογία», φ. ρθόδοξος Τύπος, 12/5/2006). διαδικασία το προσηλυτισμο δέν ξελίσσεται πάντα, πως τήν σχεδιάζουν ο μάδες. πάρχουν περιπτώσεις μπλοκς καί κρίσεως στά μέλη, δοκιμασίας πό μφισβητήσεις καί μφιβολίες. Τότε τά μέλη βρίσκονται σέ τρομερό διέξοδο. Μέ τίς λλοιώσεις, πού χουν δη ποστε, δέν μπορον νά νταχθον πάλι στήν κοινωνία. πρέπει νά παραμείνουν στήν μάδα , ν φύγουν, καταλήγουν συνήθως σέ μιά λλη μάδα μέ παρόμοια δομή. Στίς περιπτώσεις ατές τό νδεχόμενο τς ατοκτονίας προβάλλει ς μόνη διέξοδος. Πιό λεγχόμενα εναι τά πράγματα, ταν ατοκτονία γίνεται μετά πό ντολή θηση το ρχηγο, πως στήν περίπτωση τν μαδικν ατοκτονιν. λεγχόμενα, μως, χι πό τά δια τά μέλη - θύματα, λλά πό τόν ρχηγό τήν γεσία, πού δίνει τήν ντολή! Στή συνέχεια ναδημοσιεύουμε τόν τραγικό κατάλογο τν μαδικν ατοκτονιν πό σύγχρονες αρέσεις καί παραθρησκευτικές μάδες (Περιοδικό Διάλογος, τ. 10, 1997, σ. 21). Ετυχς, τέτοιες δέν χουν συμβε κόμη στή χώρα μας. χουν συμβε, μως, πάμπολλα περιστατικά τομικν ατοκτονιν, καθώς καί περιστατικά νθρωποθυσιν πό κραες σατανιστικές ργανώσεις!


τραγικός κατάλογος τν μαδικν ατοκτονιν

α) Γουϊάνα 8 Νοεμβρίου 1978: μαδική ατοκτονία 914 παδν το παρανοϊκο πάστορα Jim Jones. Τά μέλη ναγκάστηκαν νά πιον ναψυκτικό μέ κυάνιο, πακούοντας στήν ντολή το ρχηγο. Κάποιοι πού ρνήθηκαν, κτελέστηκαν μέσως μέ πλο. Πρόκειται γιά τή φοβερότερη καί πιό πολύνεκρη μαδική ατοκτονία πό τόν χρο τν σύγχρονων αρέσεων καί παραθρησκευτικν μάδων.
β) Μεξικό 13 Δεκεμβρίου 1990: Σέ θρησκευτική τελετή στήν Τυχουάνα θυσιάστηκαν 12 νθρωποι. Πέθαναν, πίνοντας χυμό φρούτων μέ δηλητήριο.
γ) Μεξικό Δεκέμβριος 1991: Θάνατος 29 μελν τς αρεσης το Μεξικανο Ramon Morales Almaran. Ο παδοί πέθαναν πό σφυξία, ταν ξαφνικά αθουσα τς «προσευχς» γέμισε μέ τοξικά έρια. Δέν πιχείρησαν νά διαφύγουν, γιατί ρχηγός δωσε ντολή νά προσεύχονται μέχρι τέλους.
δ) Τέξας 19 πριλίου 1993: Θάνατος 70 παδν - θυμάτων το «μεσσία» David Korech στό κρυσφύγετό του στό Waco το Τέξας. Πυροβολήθηκαν μέσα π’ ατό κάηκαν στήν πυρκαγιά πού κολούθησε μετά τήν φοδο το FBI, πού πολυορκοσε τό κρυσφύγετο τς αρεσης γιά 50 μέρες.
ε) λβετία κτώβριος 1994: αρεση «Ναός το λίου» το μοιοπαθητικο «ατρο» Λίκ Ζουρέ δήγησε 53 παδούς της σέ μαδική ατοκτονία μέ ατοπυρπόληση. Βρέθηκαν πανθρακωμένοι σέ σαλέ – «ναό» τς παραθρησκευτικς ργάνωσης.
στ) Καναδάς κτώβριος 1994: Πέντε παδοί τς διας αρεσης (μεταξύ τους καί να βρέφος!) ατοκτόνησαν στό Μόντρεαλ το Καναδ.
ζ) Τόκυο 20 Μαρτίου 1995: αρεση τς «πέρτατης λήθειας» το «μεσσία» Shoko Asahara πιχείρησε πίθεση μέ τό τοξικό έριο σαρίν σέ σταθμό το μετρό το Τόκυο. Δώδεκα νθρωποι πέθαναν καί λλοι 6.000 πέστησαν σοβαρά ναπνευστικά προβλήματα.
η) Γαλλία Δεκέμβριος 1995: αρεση «Ναός το λίου» το Λίκ Ζουρέ  δήγησε στόν διο ποτρόπαιο θάνατο (ατοκτονία μέ ατοπυρπόληση) 16 παδούς της στή Γκρενόμπλ τν Γαλλικν λπεων.
θ) Καναδάς 23 Μαρτίου 1997: λλη μαδική ατοκτονία μέ ατοπυρπόληση 5 παδν τς διας αρεσης στό Κεμπέκ (Σέν Καζιμίρ) το Καναδ. Πίστευαν, σύμφωνα μέ τή διδασκαλία το ρχηγο τους, τι ατοκτονία θά τούς δηγοσε ατόματα σέ να νέο κόσμο στόν πλανήτη Σείριο.
ι) Σάν Ντιέγκο Καλλιφόρνιας 27 Μαρτίου 1997: μαδική ατοκτονία 39 παδν τς αρεσης «Οράνια Πύλη». ρχηγός τούς εχε πείσει τι μέ τήν ατοκτονία τους θά γίνονταν μέλη τς οράνιας κοινότητας, πού δθεν βρισκόταν πίσω πό τόν κομήτη Hale-Bopp, πού περνοσε τότε κοντά στή γ.


ατοκτονία στήν κκλησιαστική Παράδοση

Εναι γνωστό τι ρθόδοξη κκλησία καταδικάζει τήν ατοκτονία ς πράξη πελπισίας καί λλειψης μπιστοσύνης στόν Θεό (πιστίας), λλά καί ς φόνο χωρίς δυνατότητα μετάνοιας. μως, πελπισία εναι μιά δαιμονική κατάσταση, καί ποτελε ργανο, μέ τό ποο διάβολος αχμαλωτίζει τόν νθρωπο, στε, φεύγοντας πό τόν κόσμο, νά μήν χει δυνατότητα σωτηρίας. ντίθετα, Θεός πού πιστεύουμε, εναι «Θεός τς λπίδος» (Ρωμ. 15,13) καί «λπίς πάντων τν περάτων τς γς» (κκλησιαστική εχή), ν ληθινοί Χριστιανοί εναι ο «τ λπίδι χαίροντες» (Ρωμ. 12,12) καί ο χοντες τή βεβαιότητα τι « λπίς ο καταισχύνει» (Ρωμ. 5,35). Πηγή τς πελπισίας εναι συνήθως νθρώπινος γωϊσμός, δηλ. πόλυτη μπιστοσύνη στόν αυτό μας, πού προηγεται τς πελπισίας. ταν μπιστοσύνη ατή καταρρέει πό τό βάρος τν περιστάσεων, νθρωπος δέν νέχεται τήν ταπείνωση καί γίνεται φονευτής το αυτο του.
πό τήν πολύνεκρη μαδική ατοκτονία
τ
ν παδν το παρανοϊκο πάστορα Jim Jones
στή Γουϊάνα τό 1978.
μως, πράξη ατή ποτελε μαρτία μεγαλύτερη πό τόν συνήθη φόνο καί συγχώρητη. Στίς λλες περιπτώσεις μπορε κάποιος νά μετανοήσει, νά συγχωρηθε καί νά σωθε. Στήν ατοκτονία, ντίθετα, δέν πάρχουν περιθώρια μετάνοιας καί τό μάρτημα μένει συγχώρητο. Κάποιοι πικαλονται τό δικαίωμα τς λευθερίας, τι δηλ., φο πρόκειται γιά τή δική μας ζωή, εμαστε λεύθεροι νά τήν χειριζόμεθα, πως θέλουμε. μως, κατά τήν ρθόδοξη Παράδοση, νθρώπινη λευθερία δέν εναι πόλυτη, πως ατή το Θεο, λλά σχετική καί περιορισμένη. Περιορίζεται πό τά δια τά ρια τς κτιστς νθρώπινης παρξης, πού εναι γέννηση καί θάνατος. Ο Πατέρες τς κκλησίας διακρίνουν τά νθρώπινα πράγματα στά «φ’ μν» (σα νήκουν στήν ξουσία μας καί εναι ντικείμενο τν πιλογν μας) καί στά «οκ φ’ μν» (σα δέν νήκουν στή δικαιοδοσία μας καί δέν ξαρτνται πό μς). ζωή καί θάνατος νήκουν στά «οκ φ’ μν», φο Θεός εναι Κύριος τς ζως καί το θανάτου καί μόνο, ποιος παρέχει τή ζωή, χει δικαίωμα νά τήν φαιρε ποτε θέλει. στόσο, θάνατος δέν εναι κατάσταση πού θέλει Θεός, λλά συνέπεια τς μαρτίας. Σέ κάποιες αρέσεις συναντμε τήν ντίληψη τι θάνατος εναι κάτι καλό, πού δηγε σέ λλους πλαντες καί σέ καλύτερους κόσμους, καί χι τό ψιστο κακό, πως πιστεύει κκλησία μας. ντίληψη ατή καταργε τόν πυρήνα το Εαγγελίου, σύμφωνα μέ τό ποο Χριστός λθε στόν κόσμο γιά νά καταργήσει τόν θάνατο («να διά το θανάτου καταργήσ τόν τό κράτος χοντα το θανάτου, τοτ’ στι τόν διάβολον», βρ. 2,14).
κκλησία, γιά νά δείξει κριβς τήν κπτωση πό τή σωτηρία καί νά ποτρέψει πό παρόμοιες πράξεις, δέν κηδεύει τούς ατόχειρες. πράξη ατή εναι στήν οσία φιλάνθρωπη, γιατί κοινωνική περιφρόνηση το νεκρο λκει σιωπηλά τό λεος το Θεο. ξαίρεση ποτελε περίπτωση τν ψυχασθενν. Γι’ ατήν ναφέρει χαρακτηριστικά ιδ' κανόνας το γ. Τιμόθεου λεξανδρείας, πού χει πικυρωθε πό τήν ΣΤ' Οκουμενική Σύνοδο: « κληρικός φείλει νά διακρίνει, ν ατόχειρας τό χει κάνει ατό, πειδή ταν πραγματικά κτός το αυτο του. Γιατί πολλές φορές ο συγγενες, θέλοντας νά πιτύχουν τή Λειτουργία καί τήν εχή γι’ ατόν, ψεύδονται καί λένε τι δέν εχε τά λογικά του. Σέ κάποιες περιπτώσεις ατό συνέβη πειδή πηρεάστηκε πό νθρώπους σέ λλες πειδή λιγοψύχησε καί, πομένως, δέν πρέπει νά γίνεται Λειτουργία γι’ ατόν, γιατί εναι φονέας το αυτο του. Πρέπει, λοιπόν, κληρικός νά ξετάσει μέ κρίβεια, γιά νά μήν κατακριθε καί διος».
λοκληρώνουμε τήν ναφορά μας στό θέμα μέ τήν λπιδοφόρο ποψη νός σύγχρονου Γέροντος, το π. Παϊσίου το γιορείτου, ποος εχε πε: «Γι’ ατούς πού ατοκτονον χωρίς νά εναι ψυχοπαθες -καθώς καί γιά τούς αρετικούς-, δέν εχεται κκλησία, λλά τούς φήνει στήν κρίση καί στό λεος το Θεο. ερέας δέν μνημονεύει τά νόματά τους στήν Προσκομιδή οτε τούς βγάζει μερίδα, γιατί μέ τήν ατοκτονία ρνονται, περιφρονον τήν ζωή, πού εναι δρο το Θεο. Εναι σάν νά τά πετον λα στό πρόσωπο το Θεο. λλά μες πρέπει νά κάνουμε πολλή προσευχή γιά σους ατοκτονον, γιά νά κάνει κάτι καλός Θεός καί γι’ ατούς, γιατί δέν ξέρουμε πώς γινε καί ατοκτόνησαν, οτε σέ τί κατάσταση βρέθηκαν τήν τελευταία στιγμή. Μπορε, τήν ρα πού ξεψυχοσαν, νά μετάνοιωσαν, νά ζήτησαν συγχώρηση πό τόν Θεό καί νά γινε δεκτή μετάνοιά τους, πότε τήν ψυχή τους νά τήν παρέλαβε γγελος Κυρίου» (http://www.psyche.gr/churchpaisios3.htm).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου