Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

Ε΄ Οικουμενικής Συνόδου, Αναθεματισμοί Κατά Ωριγενείων δοξασιών (553 μ.Χ.)


ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΩΡΙΓΕΝΕΙΩΝ ΔΟΞΑΣΙΩΝ
ΚΥΡΩΘΕΝΤΕΣ
ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΝ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΙ Ε' ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
(553 μ.Χ.)

Τν γίων ρξε΄ Πατέρων τς ν Κωνσταντινουπόλει γίας πέμπτης Συνόδου κανόνες δέκα πέντε,
α΄. Ε τις τν μυθώδη προΰπαρξιν τν ψυχν κα τν ταύτ πομένην τερατώδη ποκατάστασιν πρεσβεύει, νάθεμα στω.
β΄. Ε τις λέγει πάντων τν λογικν τν παραγωγν νόας σωμάτους κα ύλους γεγονέναι δίχα παντς ριθμο κα νόματος, ς νάδα πάντων τούτων γενέσθαι τ ταυτότητι τς οσίας κα δυνάμεως κα νεργείας κα τ πρς τν Θεν Λόγον νώσει τε κα γνώσει, κόρον δ ατος λαβεν τς θείας θεωρίας κα πρς τ χειρον τραπναι κατ τν κάστου ναλογίαν τς π τοτο οπς· κα εληφέναι σώματα λεπτο­μερέστερα παχύτερα, κα νομα κληρώσασθαι δι τ ς νομάτων οτω κα σωμάτων διαφορς εναι τν νω δυνάμεων· κα ντεθεν τος μν χερουβμ τος δ σεραφμ τος δ ρχς κα ξουσίας κυριότητας θρό­νους κα γγέλους κα σα στν οράνια τάγματα γεγονέναι τε κα νο­μασθναι, νάθεμα στω.

γ΄. Ε τις λέγει τν λιον κα τν σελήνην κα τος στέρας, κα ατ τς ατς τν λογικν νάδος ντα, κ παρατροπς τς π τ χερον γεγονέναι τοτο περ εσίν, νάθεμα στω.
δ΄. Ε τις λέγει τ λογικ τ τς θείας γάπης ποψυγέντα σώμασι παχυτέροις τος καθ’ μς νδεθναι κα νθρώπους νομασθναι, τ δ π τ κρον τς κακίας ληλακότα ψυχρος κα ζοφερος νδεθναι σώμα­σι κα δαίμονας «πνευματικ τς πονηρίας» εναί τε κα καλεσθαι, νάθεμα στω.
ε΄. Ε τις λέγει ξ γγελικς καταστάσεως κα ρχαγγελικς ψυχικν κατάστασιν γίνεσθαι, κ δ ψυχς δαιμονιώδη κα νθρωπίνην, κ δ νθρωπίνης γγέλους πάλιν κα δαίμονας γίνεσθαι, κα καστον τάγμα τν ορανίων δυνάμεων λον κ τν κάτω κ τν νω κ τν νω κα τν κάτω συνεστηκέναι, νάθεμα στω.
ς΄. Ε τις λέγει διττν πεφηνέναι τ γένος τν δαιμόνων, συγκροτούμενον κ τε ψυχν νθρωπίνων κα κ κρειττόνων καταπιπτόντων ες τοτο πνευμάτων· να δ νον κ πάσης δθεν νάδος τν λογικν κίνητον μεναι τς θείας γάπης κα θεωρίας, ν Χριστν κα βασιλέα γεγονότα πάντων τν λογικν παραγαγεν πσαν τν σωματικν φύσιν ορα­νόν τε κα γν κα τ ν μέσ· κα τι κόσμος πρεσβύτερα τς πάρξεως ατο στοιχεα χων νυπόστατα, ξηρόν, γρόν, θερμόν, ψυχρόν, κα τν δέαν πρς ν πετυπώθη, οτω γέγονε· κα τι οχ παναγία κα μοούσιος Τρις δημιούργησε τν κόσμον κα δι τοτό στι γενητός, λλ’ νος, ν φασι, δημιουργικς προϋπάρχων το κόσμου κα τ εναι ατ τ κόσμ παρέχων γενητν νέδειξεν, νάθεμα στω.
ζ΄. Ε τις λέγει Χριστν λεγόμενον ν μορφ Θεο πάρχειν κα πρ πάντων τν αώνων νωθέντα τ Θε Λόγ π’ σχάτων τν μερν κενσαι αυτν πρς τ νθρώπινον, λεήσαντα τν –ς φασιν– γενομένην πολυσχεδ κατάπτωσιν τν τς ατς νάδος, κα παναγαγεν ατος βουλόμενον δι πάντων γενέσθαι κα σώματα διάφορα μεταμφιάσασθαι κα νόματα κληρώσασθαι, πάντα πσι γεγενημένον, ν γγέλοις γγελον λλ κα ν δυνάμεσι δύναμιν κα ν λλοις τάγμασιν εδεσι τν λογι­κν ρμονίως κάστοις μεταμορφσθαι, ετα παραπλησίως μν μετασχη­κέναι σαρκς κα αματος κα γεγονέναι κα τος νθρώποις νθρωπον, κα μ μολογε τν Θεν Λόγον κενωθναί τε κα νανθρωπσαι, νάθεμα στω.
η΄. Ε τις μ λέγει τν Θεν Λόγον τν μοούσιον τ Θε κα Πατρ κα γί Πνεύματι, τν σαρκωθέντα κα νανθρωπήσαντα, τν να τς γίας Τριάδος, κυρίως Χριστόν, λλ καταχρηστικς δι τν –ς φασι– κενώσαντα αυτν νον, ς συνημμένον ατ τ Θε Λόγ κα κυρίως λεγόμενον Χριστόν, λλ’ κενον δι τοτον Χριστν κα τοτον δι’ κενον Θεόν, νάθεμα στω.
θ΄. Ε τις λέγει τι οχ Λόγος το Θεο σαρκωθες σαρκ μψυχωμέν ψυχ λογικ κα νοερ κατελήλυθεν ες τν δην κα πάλιν ες τν ορα­νν ατς ναβέβηκεν, λλ’ παρ’ ατος λεγόμενος νος, ν σεβοντες λέγουσι κυρίως Χριστν τ τς μονάδος γνώσει πεποιημένον, νάθεμα στω.
ι΄. Ε τις λέγει ς τ το Κυρίου ξ ναστάσεως σμα αθέριόν τε κα σφαιροειδς τ σχήματι, κα τι [τ] τοιατα κα τ τν λοιπν ξ ναστάσεως σται σώματα, κα τι ατο το Κυρίου πρτον ποτιθεμένου τ διον ατο σμα κα πάντων μοίως ες τ νύπαρκτον χωρήσει τν σωμάτων φύσις, νάθεμα στω.
ια΄. Ε τις λέγει τι μέλλουσα κρίσις ναίρεσιν παντελ τν σωμάτων σημαίνει, κα τι τέλος στ το μυθευομένου υλος φύσις, κα οδν ν τ μέλλοντι τν τς λης πάρξει λλ γυμνς νος, στω νάθεμα.
ιβ΄. Ε τις λέγει τι νονται τ Θε Λόγ οτως παραλλάκτως α τε πουράνιοι δυνάμεις κα πάντες ο νθρωποι κα διάβολος κα τ πνευματικ τς πονηρίας, ς ατς νος λεγόμενος παρ’ ατν Χριστς κα ν μορφ Θεο πάρχων κα κενώσας –ς φασιν– αυτόν, κα πέρας σεσθαι τς βασιλείας το Χριστο, νάθεμα στω.
ιγ΄. Ε τις λέγει ς οδ μίαν παντελς ξει Χριστς πρς οδ ν τν λογικν διαφοράν, οδ τ οσί οδ τ γνώσει οδ τ φ’ παντα δυνάμει νεργεί, λλ πάντες κ δεξιν σονται το Θεο, καθάπερ παρ’ ατος Χριστός, ς κα ν τ παρ’ ατν μυθευομέν προϋπάρξει τύγχανον, νάθεμα στω.
ιδ΄. Ε τις λέγει τι πάντων τν λογικν νς μία σται τν ποστάσεων κα τν ριθμν συναναιρουμένων τος σώμασι, κα τι τ γνώσει τ περ τν λογικν πεται κόσμων τε φθορ κα σωμάτων πόθεσις κα νομάτων <ν>αίρεσις, <κα> ταυτότης σται τς γνώσεως, καθάπερ κα τν ποστάσεων, κα τι ν τ μυθευομέν ποκαταστάσει σονται μόνοι γυμνο <ο νόες>, καθάπερ κα ν τ παρ’ ατν ληρωδουμέν προϋπάρ­ξει τύγχανον, νάθεμα στω.
ιε΄. Ε τις λέγει τι γωγ τν νον ατ σται τ προτέρ, τε οπω ποβεβήκεσαν καταπεπτώκεσαν, ς τν ρχν τν ατν εναι τ τέλει κα τ τέλος τς ρχς μέτρον εναι, νάθεμα στω.


ΠΗΓΗ: ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 198-200.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου