γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015

Ε΄ Οικουμενικής Συνόδου, Αναθεματισμοί Κατά Ωριγενείων δοξασιών (553 μ.Χ.)


ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΩΡΙΓΕΝΕΙΩΝ ΔΟΞΑΣΙΩΝ
ΚΥΡΩΘΕΝΤΕΣ
ΥΠΟ ΤΗΣ ΕΝ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΙ Ε' ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ
(553 μ.Χ.)

Τν γίων ρξε΄ Πατέρων τς ν Κωνσταντινουπόλει γίας πέμπτης Συνόδου κανόνες δέκα πέντε,
α΄. Ε τις τν μυθώδη προΰπαρξιν τν ψυχν κα τν ταύτ πομένην τερατώδη ποκατάστασιν πρεσβεύει, νάθεμα στω.
β΄. Ε τις λέγει πάντων τν λογικν τν παραγωγν νόας σωμάτους κα ύλους γεγονέναι δίχα παντς ριθμο κα νόματος, ς νάδα πάντων τούτων γενέσθαι τ ταυτότητι τς οσίας κα δυνάμεως κα νεργείας κα τ πρς τν Θεν Λόγον νώσει τε κα γνώσει, κόρον δ ατος λαβεν τς θείας θεωρίας κα πρς τ χειρον τραπναι κατ τν κάστου ναλογίαν τς π τοτο οπς· κα εληφέναι σώματα λεπτο­μερέστερα παχύτερα, κα νομα κληρώσασθαι δι τ ς νομάτων οτω κα σωμάτων διαφορς εναι τν νω δυνάμεων· κα ντεθεν τος μν χερουβμ τος δ σεραφμ τος δ ρχς κα ξουσίας κυριότητας θρό­νους κα γγέλους κα σα στν οράνια τάγματα γεγονέναι τε κα νο­μασθναι, νάθεμα στω.

γ΄. Ε τις λέγει τν λιον κα τν σελήνην κα τος στέρας, κα ατ τς ατς τν λογικν νάδος ντα, κ παρατροπς τς π τ χερον γεγονέναι τοτο περ εσίν, νάθεμα στω.
δ΄. Ε τις λέγει τ λογικ τ τς θείας γάπης ποψυγέντα σώμασι παχυτέροις τος καθ’ μς νδεθναι κα νθρώπους νομασθναι, τ δ π τ κρον τς κακίας ληλακότα ψυχρος κα ζοφερος νδεθναι σώμα­σι κα δαίμονας «πνευματικ τς πονηρίας» εναί τε κα καλεσθαι, νάθεμα στω.
ε΄. Ε τις λέγει ξ γγελικς καταστάσεως κα ρχαγγελικς ψυχικν κατάστασιν γίνεσθαι, κ δ ψυχς δαιμονιώδη κα νθρωπίνην, κ δ νθρωπίνης γγέλους πάλιν κα δαίμονας γίνεσθαι, κα καστον τάγμα τν ορανίων δυνάμεων λον κ τν κάτω κ τν νω κ τν νω κα τν κάτω συνεστηκέναι, νάθεμα στω.
ς΄. Ε τις λέγει διττν πεφηνέναι τ γένος τν δαιμόνων, συγκροτούμενον κ τε ψυχν νθρωπίνων κα κ κρειττόνων καταπιπτόντων ες τοτο πνευμάτων· να δ νον κ πάσης δθεν νάδος τν λογικν κίνητον μεναι τς θείας γάπης κα θεωρίας, ν Χριστν κα βασιλέα γεγονότα πάντων τν λογικν παραγαγεν πσαν τν σωματικν φύσιν ορα­νόν τε κα γν κα τ ν μέσ· κα τι κόσμος πρεσβύτερα τς πάρξεως ατο στοιχεα χων νυπόστατα, ξηρόν, γρόν, θερμόν, ψυχρόν, κα τν δέαν πρς ν πετυπώθη, οτω γέγονε· κα τι οχ παναγία κα μοούσιος Τρις δημιούργησε τν κόσμον κα δι τοτό στι γενητός, λλ’ νος, ν φασι, δημιουργικς προϋπάρχων το κόσμου κα τ εναι ατ τ κόσμ παρέχων γενητν νέδειξεν, νάθεμα στω.
ζ΄. Ε τις λέγει Χριστν λεγόμενον ν μορφ Θεο πάρχειν κα πρ πάντων τν αώνων νωθέντα τ Θε Λόγ π’ σχάτων τν μερν κενσαι αυτν πρς τ νθρώπινον, λεήσαντα τν –ς φασιν– γενομένην πολυσχεδ κατάπτωσιν τν τς ατς νάδος, κα παναγαγεν ατος βουλόμενον δι πάντων γενέσθαι κα σώματα διάφορα μεταμφιάσασθαι κα νόματα κληρώσασθαι, πάντα πσι γεγενημένον, ν γγέλοις γγελον λλ κα ν δυνάμεσι δύναμιν κα ν λλοις τάγμασιν εδεσι τν λογι­κν ρμονίως κάστοις μεταμορφσθαι, ετα παραπλησίως μν μετασχη­κέναι σαρκς κα αματος κα γεγονέναι κα τος νθρώποις νθρωπον, κα μ μολογε τν Θεν Λόγον κενωθναί τε κα νανθρωπσαι, νάθεμα στω.
η΄. Ε τις μ λέγει τν Θεν Λόγον τν μοούσιον τ Θε κα Πατρ κα γί Πνεύματι, τν σαρκωθέντα κα νανθρωπήσαντα, τν να τς γίας Τριάδος, κυρίως Χριστόν, λλ καταχρηστικς δι τν –ς φασι– κενώσαντα αυτν νον, ς συνημμένον ατ τ Θε Λόγ κα κυρίως λεγόμενον Χριστόν, λλ’ κενον δι τοτον Χριστν κα τοτον δι’ κενον Θεόν, νάθεμα στω.
θ΄. Ε τις λέγει τι οχ Λόγος το Θεο σαρκωθες σαρκ μψυχωμέν ψυχ λογικ κα νοερ κατελήλυθεν ες τν δην κα πάλιν ες τν ορα­νν ατς ναβέβηκεν, λλ’ παρ’ ατος λεγόμενος νος, ν σεβοντες λέγουσι κυρίως Χριστν τ τς μονάδος γνώσει πεποιημένον, νάθεμα στω.
ι΄. Ε τις λέγει ς τ το Κυρίου ξ ναστάσεως σμα αθέριόν τε κα σφαιροειδς τ σχήματι, κα τι [τ] τοιατα κα τ τν λοιπν ξ ναστάσεως σται σώματα, κα τι ατο το Κυρίου πρτον ποτιθεμένου τ διον ατο σμα κα πάντων μοίως ες τ νύπαρκτον χωρήσει τν σωμάτων φύσις, νάθεμα στω.
ια΄. Ε τις λέγει τι μέλλουσα κρίσις ναίρεσιν παντελ τν σωμάτων σημαίνει, κα τι τέλος στ το μυθευομένου υλος φύσις, κα οδν ν τ μέλλοντι τν τς λης πάρξει λλ γυμνς νος, στω νάθεμα.
ιβ΄. Ε τις λέγει τι νονται τ Θε Λόγ οτως παραλλάκτως α τε πουράνιοι δυνάμεις κα πάντες ο νθρωποι κα διάβολος κα τ πνευματικ τς πονηρίας, ς ατς νος λεγόμενος παρ’ ατν Χριστς κα ν μορφ Θεο πάρχων κα κενώσας –ς φασιν– αυτόν, κα πέρας σεσθαι τς βασιλείας το Χριστο, νάθεμα στω.
ιγ΄. Ε τις λέγει ς οδ μίαν παντελς ξει Χριστς πρς οδ ν τν λογικν διαφοράν, οδ τ οσί οδ τ γνώσει οδ τ φ’ παντα δυνάμει νεργεί, λλ πάντες κ δεξιν σονται το Θεο, καθάπερ παρ’ ατος Χριστός, ς κα ν τ παρ’ ατν μυθευομέν προϋπάρξει τύγχανον, νάθεμα στω.
ιδ΄. Ε τις λέγει τι πάντων τν λογικν νς μία σται τν ποστάσεων κα τν ριθμν συναναιρουμένων τος σώμασι, κα τι τ γνώσει τ περ τν λογικν πεται κόσμων τε φθορ κα σωμάτων πόθεσις κα νομάτων <ν>αίρεσις, <κα> ταυτότης σται τς γνώσεως, καθάπερ κα τν ποστάσεων, κα τι ν τ μυθευομέν ποκαταστάσει σονται μόνοι γυμνο <ο νόες>, καθάπερ κα ν τ παρ’ ατν ληρωδουμέν προϋπάρ­ξει τύγχανον, νάθεμα στω.
ιε΄. Ε τις λέγει τι γωγ τν νον ατ σται τ προτέρ, τε οπω ποβεβήκεσαν καταπεπτώκεσαν, ς τν ρχν τν ατν εναι τ τέλει κα τ τέλος τς ρχς μέτρον εναι, νάθεμα στω.


ΠΗΓΗ: ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 198-200.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου