Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Ο λατινικός Λίβελλος Αναθέματος κατά της Ορθοδόξου Εκκλησίας (1054 μ.Χ.)


ΛΙΒΕΛΛΟΣ ΑΝΑΘΕΜΑΤΟΣ
ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ ΜΙΧΑΗΛ
ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΤ’ ΑΥΤΟΥ
(1054 μ.Χ.)

«στις ν τ πίστει κα τ θυσί τς ωμαϊκς κα ποστολικς καθέδρας ντιλέγ, νάθεμα στω, κα μήτε λεγέσθω ρθόδοξος, λλ λεγέσθω προζυμίτης κα νέος ντίχριστος.
Οβερτος Θεο χάριτι τς γίας τν ωμαίων κκλησίας πίσκοπος, Πέτρος τν μαλφηνν ρχιεπίσκοπος, Φρεδέριχος διάκονος κα καγκελλάριος πσι τος τς Καθολικς κκλησίας τέκνοις.
γία ωμαϊκ πρώτη κα ποστολικ καθέδρα, πρς ν, τε δ πρς κεφαλήν, φροντς πασν τν κκλησιν δικς φαρμόζει, τς κκλησιαστικς ερήνης κα χρείας χάριν, πρς ταύτην τν βασιλικν πόλιν μς ποκρισαρίους ατς ποισαι κατηξίωσεν· να, καθς γέγραπται, κατέλθωμεν κα δωμεν, ε ρα ργ πεπλήρωται βοή, διαστίκτως κ τηλικαύτης πόλεως νέβαινε πρς τ τα ατς· ε δ κα μ ν οτως, γν. θεν γινωσκέτωσαν πρ μν πάντων ο δεδοξασμένοι ατοκράτορες, κλρος, σύγκλητος κα λας ταύτης τς Κωνσταντινουπόλεως, κα πσα Καθολικ κκλησία, μς νταθα διεγνωκέναι, θεν πλεστα χαιρόμεθα γαθν κα μέγιστον, θεν λεεινς λυπούμεθα κακόν.

Κα γρ σον πρς τος κίονας το κράτους κα τος ατο τετιμημένους κα τος πολίτας σοφούς, χριστιανικωτάτη κα ρθόδοξός στιν πόλις· σον δ πρς τν Μιχαλ τν καταχρηστικς λεγόμενον πατριάρχην, κα τς ατο νοίας τος συνεργούς, πλεστα ζιζάνια τν αρέσεων καθ’ κάστην διασπείρεται ν μέσ ατς, τι καθς ο Σιμωνιακο τν δωρεν το Θεο πιπράσκουσι, κα ς ο Βαλέσιοι τος παροίκους ατν ξευνουχίζουσι, κα ο μόνον πρς κληρικτα, λλ κα πρς πισκοπτα νάγουσιν· ς ο ρειανο ναβαπτίζουσι τος ν νόματι τς γίας Τριάδος βεβαπτισμένους, κα μάλιστα τος Λατίνους· ς ο Δονατιστα πικυροσιν, τι, κτς τς κκλησίας τν Γραικν, τν κκλησίαν το Χριστο κα τν ληθινν θυσίαν κα τ βάπτισμα ξ λου το κόσμου πολωλεκέναι· ς ο Νικολαΐται πρς σαρκικος γάμους παραχωροσι κα διεκδικοσι τος το ερο θυσιαστηρίου πηρέταις· ς ο Σεβηριανοί, πικατάρατόν φασι τν νόμον το Μωσέως· ς ο Πνευματομάχοι Θεομάχοι πέκοψαν π το Συμβόλου το γίου Πνεύματος τν κπόρευσιν κ το Υο· ς ο Ναζωρηνο τν σαρκικν τν ουδαίων καθαρισμν π τοσοτον τηροσιν, στε τ βρέφη τ θνήσκοντα πρ τς γδόης μέρας π τς γεννήσεως βαπτίζεσθαι ντιλέγειν, κα τς γυνακας τς ν τος καταμηνίοις ατν, ετε ν τ γένν, κινδυνευούσας κοινωνήσασθαι, ετε βάπτιστοί εσι βαπτίζεσθαι διακωλύειν· κα τν κόμην τς κεφαλς κα το πώγωνος, ς ο Ναζωρηνοί, τρέφοντες, τος τς κόμας κείροντας κα κατ τν διάταξιν τς ωμαϊκς κκλη­σίας τος πώγωνας ξυρίζοντας ες τν κοινωνίαν ο καταδέχονται. πρ ν πλανισμν κα τέρων πλείστων ργων ατο, ατς Μιχαλ γράμματι το κυρο μν Λέοντος το πάπα νουθετηθείς, πεισθναι κατεφρόνησεν. πειτα μν τος γγέλοις ατο τς ποθέσεις τν τηλικούτων κακν λογικς ντιστναι λέγουσι, τν παρουσίαν ατο κα τν συντυχίαν παντελς πηρνήσατο, οτε τ γιε βουλεύματι τν ατοκρατόρων κα τν σοφν νουθετούντων κατασπάσαθαι ατόν, οχ πήκουσεν, καθς κα πρότερον τς τν Λατίνων κκλησίας σφαλίσατο, κα ατος ζυμίτας ποκαλν ήματι κα ργοις πανταχ κατεδιώξατο π τοσοτον, στε ν τος υος ατο ναθεματίζειν τν ποστολικν καθέδραν, καθ’ ς αυτν τι πογράφει οκουμενικν πατριάρχην.
θεν μες τς ατς γίας κα πρώτης ποστολικς καθέδρας τν ξάκουστον βίαν κα βριν οχ ποφέροντες, τήν τε καθολικν πίστιν καταδύεσθαι πολυτρόπως φορώμενοι, προκρίσει τς γίας κα διαιρέτου Τριάδος, το τε ποστολικο θρόνου, οτινος τν πόκρισιν διέπομεν, κα πάντων τν ρθοδόξων Πατέρων τν πτ Συνόδων, π πάσης τς Καθολικς κκλη­σίας τ ναθέματι, περ κύριος μν ελαβέστατος πάπας τ ατ Μιχαλ κα τος ατ πομένοις, ἐὰν μ πεισθσιν, πεφήνατο, οτω καθυπογράφομεν.
Μιχαλ καταχρηστικς πατριάρχης, νεόφυτος κα μόν νθρωπίν φόβ τ μοναχικν σχμα δεξάμενος, νν δ γκλήμασιν νηκέστοις παρ πολλν διαπεφημισμένος, κα μετ’ ατο Λέων τς χρίδος πιλεγόμενος, κα σακελλάριος το ατο Μιχαλ Νικηφόρος, στις τν τν Λατίνων θυσίαν προφανς κατεπάτησε τος ποσί, κα πάντες ο πόμενοι ατος ν τος προκειμένοις πλανίσμασι κα τολμήμασιν, στωσαν νάθεμα, Μαραναθά, σν τος Σιμωνιακος, Βαλεσίοις, ρειανος, Δονατιστας, Νικολαΐταις, Σεβηριανος, Μανιχαίοις, σν ος δογματίζουσι κα τος λλοις, τι τ νζυμον μψυχον εναι, κα σν πσι τος αρετικος, μλλον δ μετ το διαβόλου κα τν γγέλων ατο, ἐὰν μ πεισθσιν. μήν. μήν. μήν».

ΠΗΓΗ:
ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 345-347.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου