Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015

«Αθανασιανόν Σύμβολον» (αρχές στ΄ μ.Χ. αι.)


«ΑΘΑΝΑΣΙΑΝΟΝ ΣΥΜΒΟΛΟΝ» ΠΙΣΤΕΩΣ

(ΤΕΛΗ Ε' - ΑΡΧΑΙ ΣΤ' Μ.Χ. ΑΙ.)

στις βούλεται σωθναι, πρ πάντων χρ ατ τν καθολικν κρατσαι Πίστιν, ν εμή τις σώαν κα μωμον τηρήσειεν, νευ δισταγμο ες τν αἰῶνα πολεται.
Πίστις δ καθολικ ατη στίν, να να Θεν ν Τριάδι κα Τριάδα ν Μονάδι σεβώμεθα, μήτε συγχέοντες τς ποστάσεις μήτε τν οσίαν μερίζοντες.

λλη γάρ στιν το Πατρς πόστασις, λλη το Υο, κα λλη το γίου Πνεύματος· λλ Πατρς κα Υο κα γίου Πνεύματος μία στ θεότης, ση δόξα, συναδιος μεγαλειότης. Οος Πατήρ, τοιοτος κα Υός, τοιοτον κα τ Πνεμα τ γιον· κτιστος Πατήρ, κτιστος Υός, κτιστον κα τ γιον Πνεμα· κατάληπτος Πατήρ, κατάληπτος Υός, κατάληπτον κα τ Πνεμα τ γιον· αώνιος Πατήρ, αώνιος Υός, αώνιον κα τ γιον Πνεμα· πλν ο τρες αώνιοι, λλ’ ες αώνιος· σπερ οδ τρες κτιστοι οδ τρες κατάληπτοι, λλ’ ες κτιστος κα ες κατάληπτος. μοίως παντοκράτωρ Πατήρ,  παντοκράτωρ Υός, παντοκράτορ τ Πνεμα τ γιον· πλν ο τρες παντοκράτορες, λλ’ ες παντοκράτωρ. Οτω Θες Πατήρ, Θες Υός, Θες τ Πνεμα τ γιον· πλν ο τρες Θεοί, λλ’ ες Θεός. σαύτως Κύριος Πατήρ, Κύριος Υός, Κύριον κα τ Πνεμα τ γιον· πλν ο τρες κύριοι, λλ’ ες στι Κύριος· τι σπερ μοναδικς κάστην πόστασιν Θεν κα Κύριον μολογεν τ χριστιανικ ληθεί ναγκαζόμεθα, οτω τρες θεος τρες κυρίους λέγειν τ καθολικ εσεβεί κωλυόμεθα. Πατρ π’ οδενός στι πεποιημένος οτε δεδημιουργημένος οτε γεγεννημένος· Υἱὸς π μόνου το Πατρός στιν, ο πεποιημένος οδ δεδημιουργημένος, λλ γεγεννημένος· τ Πνεμα τ γιον π το Πατρός, ο πεποιημένον οτε δεδημιουργημένον οτε γεγεννημένον, λλ’ κπορευτόν. Ες ον στι Πατήρ, ο τρες πατέρες· ες Υός, ο τρες υοί· ν Πνεμα γιον, ο τρία πνεύματα για· κα ν ατ τ Τριάδι οδν πρτον στερον, οδν μεζον λαττον, λλ’ λαι α τρες ποστάσεις συνδιαιωνίζουσαι αυτας εσι κα σαι· στε κατ πάντα, ς ερηται, κα Τρις ν Μονάδι κα Μονς ν Τριάδι λατρεύεται. θέλων ον σωθναι οτω περ τς γίας Τριάδος φρονείτω.
Πλν ναγκαον τι στ πρς αώνιον σωτηρίαν πως κα τν νανθρώπησιν το Κυρίου μν ησο Χριστο ρθς πιστεύ. στιν ον πίστις ρθ να πιστεύωμεν κα μολογμεν τι Κύριος μν ησος Χριστς το Θεο Υἱὸς κα Θες κα νθρωπός στι. Θεός στιν κ τς οσίας το Πατρς πρ αώνων γεννηθείς, κα νθρωπός στιν κ τς οσίας τς μητρς ν χρόν γεννηθείς· τέλειος Θες κα τέλειος νθρωπος κ ψυχς λογικς κα νθρωπίνης σαρκς ποστάς· σος τ Πατρ κατ τν θεότητα, λάττων το Πατρς κατ τν νθρωπότητα· ς ε κα Θες πάρχει κα νθρωπος, μως ο δύο, λλ’ ες στι Χριστός· ες δ ο τροπ θεότητος ες σάρκα, λλ προσλήψει νθρωπότητος ες θεότητα· ες πάντως ο συγχύσει φύσεων, λλ’ νότητι ποστάσεως· σπερ γρ ψυχ λογικ κα σρξ ες στιν νθρωπος, οτω Θες κα νθρωπος ες στι Χριστός, παθν δι τν μετέραν σωτηρίαν, κα κατελθν ες τν δην, κα τ τρίτ μέρ ναστς κ τν νεκρν, κα νελθν ες τος ορανος κα καθήμενος κ δεξιν το Θεο κα Πατρς το παντοκράτορος· θεν λεύσεται κρναι ζντας κα νεκρούς· ο τ παρουσί πάντες νθρωποι ναστήσονται σν τος αυτν σώμασιν, ποδώσοντες περ τν δίων ργων λόγον· κα ο καλ πράξαντες εσελεύσονται ες ζων αώνιον, ο δ τ φαλα πράξαντες ες τ πρ τ αώνιον.
Ατη στν καθολικ Πίστις, ν ε μή τις πιστς τε κα βεβαίως πιστεύσ, σωθναι ο δυνήσεται.


ΠΗΓΗ: ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, ἔκδ. β΄,  ν θήναις 1960, σ. 101-104.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου