Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Απόσπασμα εκ του «Συνοδικού της Ορθοδοξίας» (1170 μ.Χ.)


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
ΕΚ ΤΟΥ «ΣΥΝΟΔΙΚΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»
(1170 μ.Χ.)

ς ερς Συνόδου το 1170, Κεφάλαια δ΄).

Τος μ δεχομένοις τν το ληθινο Θεο κα Σωτρος μν ησο Χριστο φωνν τν « Πατήρ μου μείζων μου στ» καθώς τε κατ δια­φό­ρους τρόπους ο γιοι ταύτην ξηγήσαντο, ο μν κατ τν ατο θεότητα λέγοντες ταύτην ηθναι δι τ ατιον τς κ το Πατρς τούτου γεννήσεως, ο δ κατ τς φυσικς διότητας τς προσληφθείσης παρ’ ατο σαρκς κα νυποστάσης τ ατο θεότητι, γουν τ κτιστν τ περιγραπτν τ θνητν κα τ λοιπ φυσικ κα διάβλητα πάθη, δι’ περ αυτο μείζονα τν Πατέρα Κύριος ερηκεν, λλ τότε λέγουσι τν τοιαύτην νοεσθαι φωνήν, τε κατ ψιλν πίνοιαν νοεται σρξ κεχωρι­σμέ­νη τς θεότητος, ς περ ε μηδ νώθη, κα μ κλαμ­βανομένοις τν τοιαύτην ῥῆσιν τς κατ ψιλν πίνοιαν διαιρέσεως καθς παρ τν γίων Πατέρων λέχθη τότε, πηνίκα κα δούλη κα γνοοσα λέγεται, ς μ νεχομένοις τν μόθεον κα μότιμον το Χριστο σάρκα δι τν τοιούτων φωνν καθυβρίζεσθαι, λέγουσι δ κατ ψιλν πίνοιαν παραλαμ­βά­νε­σθαι κα τς φυσικς διότητας τς ς ληθς οσας τς το Κυ­ρί­ου σαρκς τς νυποστάσης τ ατο θεότητι κα ­διαιρέτου με­νού­σης, κα τ ατ περ τν νυποστάτων κα ψευδν περ κα περ τν νυ­πο­στάτων κα ληθν δογματίζουσιν, νάθεμα.

Τ χρηματίσαντι μητροπολίτ Κερκύρας Κωνσταντίν τ  το Βουλγαρίας, κακς κα σεβς δογματίζοντι περ τς το ληθινο Θεο κα Σωτρος μν ησο Χριστο φωνς τς « Πατήρ μου μείζων μου στ» κα μ φρονοντι κα λέγοντι τι καθ’ τέρας μν ε­σε­βες ννοίας κλαμβάνεται ατη παρ τν γίων κα θεοφόρων Πατέ­ρων, λλ κα κατ’ ατν τν παρ το μονογενος Υο το Θεο προσ­λη­φθεσαν σάρκα κ τς γίας Παρθένου κα Θεοτόκου κα τ ατο νυ­πο­στσαν θεότητι, συγχύτους μετ τν διαίρετον νωσιν τς αυτς δι­ό­τητας ­χουσαν, καθ’ ς τν Πατέρα Κύριος μείζονα αυτο κατω­νό­μα­σεν, ν μι προσκυνήσει μετ το οκείου προσλήμματος ς μοθέου κα μοδόξου ατ τε τ Πατρ κα τ παναγί Πνεύματι συμ­προσκυ­νού­με­νος κα συνδαξαζόμενος, διενισταμέν δ μ φείλειν νοεσθαι τν τοι­αύ­την φωνήν, πηνίκα νοεται Κύριος μία πόστασις νωμένας τς δύο χουσα φύσεις, λλ’ πηνίκα κατ ψιλν πίνοιαν σρξ παραλαμβάνεται κεχω­ρι­σμένη τς θεότητος κα οα τις κάστου τν νθρώπων εναι γνω­ρί­ζε­ται, κα τατα, το θεολογικωτάτου Δαμασκηνο τότε τν κατ ψιλν πίνοιαν διαίρεσιν κδιδάσκοντος, τε λέγεταί τι περ τς το Χριστο σαρκς μ παρα­στατικν φυσικς τινς διότητος λλ δηλωτικν δου­λεί­ας ­γνοί­ας, κα μ κολουθεν θελήσαντι τας γίαις κα οκου­με­νι­κας Συνό­δοις τ τε­τάρτ τε κα τ κτ, α περ τν ν Χριστ νωμένων συγ­χύτως δύο φύσεων ρθς κα εσεβς δογμάτισαν κα ρθοδοξεν δί­δα­ξαν τν το Χριστο κκλησίαν, κα οτως ες διαφόρους αρέσεις ξολι­σθή­σαντι, νάθεμα.
Πσι τος μοφρονοσι τ ατ Κωνσταντίν τ το Βουλ­γα­ρίας κα τ ατο καθαιρέσει παθαινομένοις τε κα πιστυγνάζουσιν ο δι τ φίλοικτον λλ δι τ τ τούτου δυσσεβεί συνταχθναι, νάθεμα.
Τ μαθεστάτ ψευδομονάχ κα ματαιομάχ ωάνν τ Ερηνικ κα τος παρ τούτου συγγραφεσι κατ τς εσεβείας συγ­γράμμασι, τος κατασπαζομένοις τε τατα, ς δοξάζουσί τε κα λέγουσι μ δι τ ν ατ τ Κυρί μν ησο Χριστ Σωτρί τε κα Θε νυ­πό­στατόν τε κα νωμένον τ ατο θεότητι διασπάστως κα δι­αι­ρέτως κα συγ­χύτως νθρώπινον ατο ερηκέναι ατν ς νθρω­πον τέ­λειον τν ν τος ερος εαγγελίοις ατο φωνν τν « Πατήρ μου μεί­ζων μου στίν», λλ’ οτω κατ τ νθρώπινον ηθναι ταύτην ατ, ς ταν τοτο γεγυ­μνω­μένον κα κατ ψιλν πίνοιαν διρημένον πάντ τς ατο θεότητος, σπερ ε μηδ νώθη ταύτ, λαμβάνηται, κα ς τ κοινν κα μέτερον, νάθεμα.

ΠΗΓΗ:
ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 416.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου