γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Απόσπασμα εκ του «Συνοδικού της Ορθοδοξίας» (1170 μ.Χ.)


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
ΕΚ ΤΟΥ «ΣΥΝΟΔΙΚΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»
(1170 μ.Χ.)

ς ερς Συνόδου το 1170, Κεφάλαια δ΄).

Τος μ δεχομένοις τν το ληθινο Θεο κα Σωτρος μν ησο Χριστο φωνν τν « Πατήρ μου μείζων μου στ» καθώς τε κατ δια­φό­ρους τρόπους ο γιοι ταύτην ξηγήσαντο, ο μν κατ τν ατο θεότητα λέγοντες ταύτην ηθναι δι τ ατιον τς κ το Πατρς τούτου γεννήσεως, ο δ κατ τς φυσικς διότητας τς προσληφθείσης παρ’ ατο σαρκς κα νυποστάσης τ ατο θεότητι, γουν τ κτιστν τ περιγραπτν τ θνητν κα τ λοιπ φυσικ κα διάβλητα πάθη, δι’ περ αυτο μείζονα τν Πατέρα Κύριος ερηκεν, λλ τότε λέγουσι τν τοιαύτην νοεσθαι φωνήν, τε κατ ψιλν πίνοιαν νοεται σρξ κεχωρι­σμέ­νη τς θεότητος, ς περ ε μηδ νώθη, κα μ κλαμ­βανομένοις τν τοιαύτην ῥῆσιν τς κατ ψιλν πίνοιαν διαιρέσεως καθς παρ τν γίων Πατέρων λέχθη τότε, πηνίκα κα δούλη κα γνοοσα λέγεται, ς μ νεχομένοις τν μόθεον κα μότιμον το Χριστο σάρκα δι τν τοιούτων φωνν καθυβρίζεσθαι, λέγουσι δ κατ ψιλν πίνοιαν παραλαμ­βά­νε­σθαι κα τς φυσικς διότητας τς ς ληθς οσας τς το Κυ­ρί­ου σαρκς τς νυποστάσης τ ατο θεότητι κα ­διαιρέτου με­νού­σης, κα τ ατ περ τν νυποστάτων κα ψευδν περ κα περ τν νυ­πο­στάτων κα ληθν δογματίζουσιν, νάθεμα.

Τ χρηματίσαντι μητροπολίτ Κερκύρας Κωνσταντίν τ  το Βουλγαρίας, κακς κα σεβς δογματίζοντι περ τς το ληθινο Θεο κα Σωτρος μν ησο Χριστο φωνς τς « Πατήρ μου μείζων μου στ» κα μ φρονοντι κα λέγοντι τι καθ’ τέρας μν ε­σε­βες ννοίας κλαμβάνεται ατη παρ τν γίων κα θεοφόρων Πατέ­ρων, λλ κα κατ’ ατν τν παρ το μονογενος Υο το Θεο προσ­λη­φθεσαν σάρκα κ τς γίας Παρθένου κα Θεοτόκου κα τ ατο νυ­πο­στσαν θεότητι, συγχύτους μετ τν διαίρετον νωσιν τς αυτς δι­ό­τητας ­χουσαν, καθ’ ς τν Πατέρα Κύριος μείζονα αυτο κατω­νό­μα­σεν, ν μι προσκυνήσει μετ το οκείου προσλήμματος ς μοθέου κα μοδόξου ατ τε τ Πατρ κα τ παναγί Πνεύματι συμ­προσκυ­νού­με­νος κα συνδαξαζόμενος, διενισταμέν δ μ φείλειν νοεσθαι τν τοι­αύ­την φωνήν, πηνίκα νοεται Κύριος μία πόστασις νωμένας τς δύο χουσα φύσεις, λλ’ πηνίκα κατ ψιλν πίνοιαν σρξ παραλαμβάνεται κεχω­ρι­σμένη τς θεότητος κα οα τις κάστου τν νθρώπων εναι γνω­ρί­ζε­ται, κα τατα, το θεολογικωτάτου Δαμασκηνο τότε τν κατ ψιλν πίνοιαν διαίρεσιν κδιδάσκοντος, τε λέγεταί τι περ τς το Χριστο σαρκς μ παρα­στατικν φυσικς τινς διότητος λλ δηλωτικν δου­λεί­ας ­γνοί­ας, κα μ κολουθεν θελήσαντι τας γίαις κα οκου­με­νι­κας Συνό­δοις τ τε­τάρτ τε κα τ κτ, α περ τν ν Χριστ νωμένων συγ­χύτως δύο φύσεων ρθς κα εσεβς δογμάτισαν κα ρθοδοξεν δί­δα­ξαν τν το Χριστο κκλησίαν, κα οτως ες διαφόρους αρέσεις ξολι­σθή­σαντι, νάθεμα.
Πσι τος μοφρονοσι τ ατ Κωνσταντίν τ το Βουλ­γα­ρίας κα τ ατο καθαιρέσει παθαινομένοις τε κα πιστυγνάζουσιν ο δι τ φίλοικτον λλ δι τ τ τούτου δυσσεβεί συνταχθναι, νάθεμα.
Τ μαθεστάτ ψευδομονάχ κα ματαιομάχ ωάνν τ Ερηνικ κα τος παρ τούτου συγγραφεσι κατ τς εσεβείας συγ­γράμμασι, τος κατασπαζομένοις τε τατα, ς δοξάζουσί τε κα λέγουσι μ δι τ ν ατ τ Κυρί μν ησο Χριστ Σωτρί τε κα Θε νυ­πό­στατόν τε κα νωμένον τ ατο θεότητι διασπάστως κα δι­αι­ρέτως κα συγ­χύτως νθρώπινον ατο ερηκέναι ατν ς νθρω­πον τέ­λειον τν ν τος ερος εαγγελίοις ατο φωνν τν « Πατήρ μου μεί­ζων μου στίν», λλ’ οτω κατ τ νθρώπινον ηθναι ταύτην ατ, ς ταν τοτο γεγυ­μνω­μένον κα κατ ψιλν πίνοιαν διρημένον πάντ τς ατο θεότητος, σπερ ε μηδ νώθη ταύτ, λαμβάνηται, κα ς τ κοινν κα μέτερον, νάθεμα.

ΠΗΓΗ:
ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 416.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου