γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

Μάρκου Εφέσου του Ευγενικού, Εγκύκλιος Επιστολή (1440/1 μ.Χ.)


ΜΑΡΚΟΥ ΕΦΕΣΟΥ ΤΟΥ ΕΥΓΕΝΙΚΟΥ
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
(1440/1 μ.Χ.)

Τος πανταχο τς γς κα τν νήσων ερισκομένοις ρθοδό­ξοις χριστιανος
Μρκος πίσκοπος τς φεσίων μητροπόλεως ν Κυ­ρί χαίρειν.

1. Ο τν κακν μς αχμαλωσίαν αχμαλωτεύσαντες κα πρς τν Βαβυλνα τν λατινικν θν κα δογμάτων θελήσαντες κατασραι, το­το μν οκ δυνήθησαν γαγεν ες πέρας, ατόθεν τε πεμφανον ρντες κα λλως δύνατον· ν μέσ δέ που τς δο καταμείναντες, ατοί τε κα σοι τούτοις πηκολούθησαν, οτ’ κενο λοιπν μεμενήκασιν οτε τοτο γεγόνασιν. εροσόλυμα μν πολιπόντες, τν ς ληθς ρασιν τς ερή­νης, κα τ Σιν ρος, τν βεβαίαν πίστιν κα σειστον, Βαβυλώνιοι δ γενέσθαι τε κα κληθναι μήτε βουλόμενοι μήτε δυνάμενοι, κα δι τοτ’ ν δικαίως κληθέντες Γραικολατνοι, καλούμενοι δ’ ον π τν πολλν λατινόφρονες. Οτοι τοίνυν ο μιξόθηρες νθρωποι, κατ τος ν μύθοις πποκενταύρους, μετ τν Λατίνων μν μολογοσι τ «κ το Υο τ Πνεμα τ γιον κπορεύεσθαι κα τν Υἱὸν ατιον χειν τς αυτο πάρξεως» (οτω γρ κα ατν ρος διαλαμβάνει), μεθ’ μν δ τ «κ το Πατρς κπορεύεσθαι» λέγουσι. Κα μετ’ κείνων μν «θε­μιτς κα ελόγως τν προσθήκην ν τ Συμβόλ γεγονέναι» φασί, μεθ’ μν δ λέγειν ταύτην ο καταδέχονται· καί τοι γε τ θεμιτς κα ελόγως γενόμε­νον τίς ν παραιτήσαιτο λέγειν; Κα μετ’ κείνων μν τ ζυμον «σμα το Χριστο» λέγουσι, μεθ’ μν δ ατο μεταλαμβάνειν οκ ν τολμή­σειεν. ρ’ οχ καν τατα τν γνώμην ατν διαδεξαι, κα τι οκ λη­θείας ρευναν ποιούμενοι, τος Λατίνοις συνλθον, ν ν χερσν χοντες προδεδώκασιν, λλ χρυσοχοσαι βουλόμενοι κα πεπλασμένην, οκ ληθ, συστήσασθαι νωσιν;

2. Τίνα δ κα τρόπον ατος νώθησαν πισκεπτέον. Πν γρ τ τέρ νούμενον δι’ νός τινος μέσου πάντως νοται. Τ μν ον δόξ τ περ τς το γίου Πνεύματος κπορεύσεως δοξαν νωθναι, σν ατος ποφηνάμενοι «κα κ το Υο τοτο χειν τν παρξιν», τ δ’ λλα πάν­τα διάφορα. Κα οδν ν ατος ν, οδ μέσον οδ κοινόν, λλ δύο μν σύμβολα κα παρηλλαγμένα λέγεται πάλιν, σπερ κα πρότερον, διτ­τα δ κα διάφοροι λειτουργίαι τελονται, μν δι’ νζύμου θυσίας, δ δι’ ζύμου.  Διττ δ βαπτίσματα, τ μν δι τριττς καταδύσεως τελει­ον, τ δ δι’ πιχύσεως δατος κ κορυφς νωθεν· κα τ μν τ μύρ προσχρώμενον, τ δ οδ’ τιον ατο χρείαν χον. Διττ δ τ θη πάν­τα κα ν πσι παρηλλαγμένα, νηστεαί τε κα κκλησιαστικα τάξεις κα ε τι τοιοτον. Τίς ον νωσις, ταν μ φανερν κα πίδηλον σημεον χ;  Κα πς νώθησαν ο τ οκεα στέργειν βουλόμενοι; Τοτο γάρ που κα συνεφώνησαν, κα μ τος κ τν Πατέρων παραδεδομένοις κολου­θοντες.
3. λλ τίς σοφς ατν λόγος; «Οδέποτε», φησίν, « τν Γραι­κν κκλησία τ «κ μόνου το Πατρς κπορεύεσθαι» λεγεν, λλ’ πλς «κ το Πατρς κπορεύεσθαι»· τοτο δ τν Υἱὸν οκ κβάλλει τς κπο­ρεύσεως· στε κατ τοτο κα πρότερον μεν κα νν σμεν νωμένοι». Φε τς νοίας! Φε τς τυφλώσεως! Ε δ ε τν Γραικν κκλησία τ «κ το Πατρς κπορεύεσθαι» λεγεν, ξ ατο το Χριστο κα τν ερν ποστόλων κα τν ν τας Συνόδοις Πατέρων παραλαβοσα, τ δ «κ το Υο» οδέποτε λεγεν (οδ γρ παρέλαβε τοτο παρ’ οδενός), τί γε λλο τ «κ μόνου το Πατρς κπορεύεσθαι» λεγεν; Ε γρ οκ «κ το Υο», δλον ς κ μόνου το Πατρός. ρα δ κα π τς γεννή­σεως. «Τν κ το Πατρός», φησί, «γεννηθέντα πρ πάντων τν αώνων». Μή τις νταθα τ «κ μόνου» προστίθησιν; λλ’ οδν ττον κα νοομεν τοτο κα λέγομεν, νίκα δεήσει· παρ’ οδενς γρ λλου γεννσθαι τν υἱὸν μεμαθήκαμεν. Δι τοτο κα Δαμασκηνς ωάννης, κ προσώπου τς κκλησίας πάσης κα τν χριστιανν πάντων, «κ το Υο», φησί, «τ Πνεμα ο λέγομεν». Ε δ «κα κ το Υο τ Πνεμα» ο λέγομεν, δλον ς «κ το Πατρς μόνου» λέγομεν. Δι’ κα μικρν νωτέρω, «τν Υόν», φησίν, «ο λέγομεν ατιον». Κα ν τ φεξς κεφαλαί· «Μόνος ατιος Πατήρ».
4. Τί τι; «Οδέποτε», φησί, «τος Λατίνους ς αρετικος εχομεν, λλ μόνον σχισματικούς». Τοτο μν ον παρ’ ατν κείνων ελήφασι. Σχισματικούς γρ μς κενοι καλοσιν, οδν μν γκαλεν χοντες περ τν μετέραν δόξαν, λλ’ τι τς ποταγς ατν πεσχίσθημεν, ν φείλομεν, ς κενοι νομίζουσιν. Ε δ κα μς τοτο δίκαιον κείνοις ντιχαρίζεσθαι κα οδν ατος γκαλομεν περ τν δόξαν, σκεπτέον. Τν μν ον ατίαν το σχίσματος κενοι δεδώκασι, τν προσθήκην ξενεγκόντες ναφανδόν, ν π’ δόντα πρότερον λεγον· μες δ ατν σχίσθημεν πρότεροι, μλλον δ σχίσαμεν ατος κα πεκόψαμεν το κοινο τς κκλησίας σώματος. Διατί, επέ μοι; Πότερον, ς ρθν χοντας δόξαν, ρθς τν προσθήκην ξενεγκόντας; Κα τίς ντοτο εποι, μ σφόδρα τν γκέ­φαλον διασεσεισμένος; λλ’ ς τοπα κα δυσσεβ φρονοντας κα παρα­λόγως τν προσθήκην ποιήσαντας. Οκον ς αρετικος α­τος πεστράφημεν, κα δι τοτο ατν χωρί­σθημεν. Διατί γρ λλο; Φασ γρ ο φιλευσεβες νόμοι· «Αρετικός στι κα τος κατ τν αρετικν νόμοις πόκειται κα μικρν γον τι παρεκκλίνων τς ρθς Πίστεως». Ε μν ον οδέν τι παρεκκλίνουσιν ο Λατνοι τς ρθς Πίστεως, μάτην ατούς, ς οικεν, πεκόψαμεν· ε δ παρεκκλίνουσιν λως, κα τατα περ τν θεολογίαν το γίου Πνεύμα­τος, ες βλασφημσαι κινδύνων χαλεπώτατος, αρετικοί εσιν ρα, κα ς αρετικος ατος πεκόψαμεν. Διατί δ κα χρίομεν τ μύρ τος ξ ατν μν προσιόντας; Οκ εδηλον ς αρετικος ντας; Λέγει γρ τς δευτέρας οκουμενικς Συνόδου κανν βδομος· «Τος προστιθεμένους τ ρθοδο­ξί κα τ μερίδι τν σζομένων π αρετικν δεχόμεθα κατ τν πο­τεταγμένην κολουθίαν κα συνήθειαν· ρειανος μν κα μακεδονιανος κα σαββατιανος κα ναυατιανος τος λέγοντας αυτος καθαρούς, κα ριστερος κα τεσσαρεσκαιδεκατίτας γουν τετραδίτας κα πολλιναρι­στς δεχόμεθα διδόντας λιβέλλους κα ναθεματίζοντας πσαν αρεσιν μ φρονοσαν ς φρονε γία το Θεο καθολικ κα ποστολικ κκλησία, σφραγιζομένους τοι χριομένους πρτον τ γί μύρ τό τε μέτωπον κα τος φθαλμος κα τς ίνας κα τ στόμα κα τ τα· κα σφραγίζοντες ατος λέγομεν· “Σφραγς δωρες Πνεύματος γίου”». ρς τίσι συντάτ­τομεν τος κ Λατίνων μν προσιόντας; Ε ον οτοι πάντες αρετικοί, δλον τι κκενοι. Τί δ κα σοφώτατος πατριάρχης ντιοχείας Θεόδωρος Βαλσαμν ν τας πρς Μρκον τν γιώτατον πατρι­άρχην λεξανδρείας ποκρίσεσι περ τούτων γράφει; ρώτησις Μάρκου· «Αχμάλωτοι Λατνοι κα τεροι, παρουσιάζοντες ες τς καθολικς κκλησίας μν, ζητοσι με­ταλαμβάνειν τν θείων γιασμάτων. Ε ον κχωρητέον τοτόν στι, ζη­τομεν μαθεν». πόκρισις Θεοδώρου· « μ ν μετ’ μο κατ’ μο στι, κα μ συνάγων μετ’ μο, σκορπζει. πε ον πρ χρόνων πολ­λν πεσχίσθη τς δυτικς κκλησίας, τς ώμης φαμέν, τ περιώνυμον θροισμα κ τς τν τέρων τεσσάρων γιωτάτων πατριαρχν κοινωνίας, ποσχοινισθν ες θη κα δόγματα τς καθολικς κκλησίας κα τν ρθο­δόξων λλότρια (δι γρ τοτο οτε ν τας θείαις εροτελεστίαις κοινς τν πατριαρχικν νομάτων ναφορς πάπας ξί­ωται), οκ φείλει γέ­νος λατινικν κ χειρς ερατικς, δι τν θείων κα χράντων μυστηρίων γιάζεσθαι, ε μ κατάθηται πρότερον ποσχέσθαι τν λατινικν δογμά­των τε κα συνηθειν κα κατ κανόνας κατηχηθ, κα τος ρθοδόξοις ξι­σωθ». κούεις τι πεσχοινίσθησαν ο μόνον ες θη λλ κα δόγμα­τα τν ρθοδόξων λλότρια (τ δ τν ρθοδόξων λλότρια, πάντως αρε­τικ) κα τι κατ κανόνας κατηχηθναι φείλουσι κα τος ρθοδόξοις ξισωθναι; Ε δ κατηχηθναι, δλον τι κα τ μύρ χρισθναι. Πόθεν ον μν νεφάνησαν ξαίφνης ντες ρθόδοξοι, ο διά τοσούτων χρόνων κα π τοσούτων Πατέρων κα διδασκά­λων κριθέντες αρετικοί; Τίς ατος οτω ῥᾳδίως ρθοδόξους πεποίηκεν; χρυσός, ε βούλοιο τληθ λέγειν, κα κέρδη τ σά· μλλον δ’ κείνους μν ο πεποίηκεν ρθοδόξους, σ δέ, ποιήσας κεί­νοις μοιον, ες τν τν αρετικν πεώσατο μο­ραν.
5. «λλ’ ε μεσότητά τινα», φησίν, «πινοήσαιμεν τν δογμάτων, κείνοις τε συναφθησόμεθα δι’ ατς κα πρς μς ατος καλς ξομεν, οδν ναγκαζόμενοι λέγειν παρ τ εωθότα κα παραδεδομένα». Τουτέστιν κενο τ τος πολλος ξ ρχς πατσαν κα πεσαν κολου­θεν τος ες τν κρημνν τς δυσσεβείας πάγουσι. Πιστεύσαντες γρ εναί τι μέσον μφον τν δοξν, περ πί τινων ναντίων συμβαίνει, πρς τ δεινν ητομόλησαν. λλ λέξιν μέν νδέχεται μέσην δύο δοξν ερεθναι τν μφοτέρας σημαίνουσαν μωνύμως, δόξαν δ μέσην ναν­τίων δοξν περ το ατο πράγματος, δύνατον· ε δ μή, κα ληθείας κα ψεύδους σταί τι μέσον, κα καταφάσεως κα ποφάσεως. λλ’ οκ στιν· π παντς γρ κατάφασις πόφασις. Ε μν ον τ λατινι­κν ληθς δόγμα, τ «κα κ το Υο κπορεύεσθαι», ψευδς τ μέτε­ρον, τ «κ το Πατρς μόνου» (δι τοτο γρ ατν χωρίσθημεν)· ε δ τ μέτερον ληθές, ψευδς ν εη δήπου τ κείνων. Τί ον ν εη τούτων μέσον; Οδέν, πλν ε μ λέξις πρς μφω τς δόξας ρσα, καθ’ περ τις κόθορνος. Ατη ον μς νωθναι ποιήσει; Κα τ δράσωμεν, ταν λ­λήλους ξετάζωμεν περ τν νοημάτων κα τν δοξν; νι κα μφοτέ­ρους μς προσειπεν ρθοδόξους τος τναντία φρονοντας; Ἐἐγ μν οκ ομαι· σ δ’ ν εδείης, πάντα φύρων κα πάντα ῥᾳδίως πονομάζων, βούλει παρά το Θεολόγου Γρηγορίου μαθεν, οα περ τς μεσότητος γράφει; «H πρς πάντας ρσα τος παριόντας εκών, τν μφοτέρων ποδν κόθορνος, κατ πάντα νεμον λίκμησις, ξουσίαν λαβοσα τν νεόγραφον κακουργίαν κα τν κατ τς ληθείας πίνοιαν· τ γρ “μοιον” κατ τς Γραφς τς εσεβείας πρόσχημα ν, τ χαλκ τς σε­βείας περικείμενον». Τατα μέν ον περ τς πινοηθείσης τότε μεσότητος. Περ δ τς ατν ξευρούσης συνόδου τοιάδε πάλιν φησίν· «Ετε τον Χαλάνης πύργον, ς καλς τς γλώσσας μέρισεν (ς φελόν γε κα ταύ­τας· π κακ γρ συμφωνία), ετε τ Καϊάφα συνέδριον, Χριστς κατακρίνεται, ετε τι λλο τοιοτον τν σύνοδον κείνην νομαστέον, πάντα νέτρεψε κα συνέχεε, τ μν εσεβς δόγμα κα παλαιν κα τς Τριάδος μότιμον καταλύσασα, τ βαλεν χάρακα κα μηχανήμασι κατα­σεσαι τ μοούσιον, τ δ σεβεί θύραν νοίξασα δι τς τν γεγραμ­μένων κα λεγομένων μεσότητος· «σοφο γρ γένοντο το κακοποισαι, τ δ καλν ποισαι οκ γνωσαν». Τοσατα μν μν ρκε περ τς μεσό­τητος, τι τε οδ’ στιν λως μεσότης κανς ποδεδειχόσι, κα τι τ τ τοιατα ζητεν σεβς κα τς κκλησίας λλότριον.
6. λλ τί, φησί, δράσωμεν πρς τος μέσους τούτους Γραικο­λα­τίνους, ο τν μεσότητα περιέποντες, τ μν παινοσι τν λατινικν θν κα δογμάτων ναφανδόν, τ δ’ παινοσι μέν, λλ’ οκ ν λοιντο, τ δ’ οδ’ παινοσιν λως; —φευκτέον ατούς, ς φεύγει τις π φεως, ς ατος κείνους, κκείνων πολλ δήπου χείρονας, ς χριστοκαπήλους κα χριστεμπόρους· «Οτοι γάρ εσι», κα­τ τν θεον πόστολον, «ο πορισμν γούμενοι τν εσέβειαν», περ ν πάγει λέγων· «φίστασο π τν τοιούτων». Ο γρ να μάθωσιν, λλ’ να λάβωσι, πρς κείνους ατομολοσι. «Ποία δ κοινωνία φωτ πρς σκότος; τίς συμφώνησις Χριστ πρς Βελίαρ; τίς μερς πιστ μετ πίστου;» μες μν γρ μετ το Δαμασκηνο κα τν Πατέρων πάν­των «κ το Υο τ Πνεμα» ο λέγομεν, οτοι δ μετ τν Λατίνων «κ το Υο τ Πνεμα» λέγουσι. Κα μες μν μετ το θείου Διονυσίου μόνην πηγν τς περουσίου θεότητος τν Πατέρα λέγομεν, οτοι δ μετ τν Λατίνων κα τν Υἱὸν πηγν το γίου Πνεύματος λέγουσιν, κβάλλον­τες ατ δηλαδ τς θεότητος. Κα μες μν μετ το Θεολόγου Γρηγορί­ου τ ατί διακρίνομεν το Υο τν Πατέρα, οτοι δ μετ τν Λατίνων τ ατί τούτους συνάπτουσι. Κα μες μν μετ το σεπτο Μαξίμου κα τν τότε ωμαίων κα τν δυτικν Πατέρων ο ποιομεν τν Υἱὸν ατίαν το Πνεύματος, οτοι δ κατ μν τος Γραικος ατίαν κατ δ τος Λατίνους ρχν το Πνεύματος τν Υἱὸν ν τ ρ ατν ποφαίνον­ται (τιμν γρ ατν οτω δίκαιον γράφοντας, πε κα ρρωδοντες ατο τούτ συνέθεντο). Κα μες μν μετ το φιλοσόφου κα μάρτυρος ουστίνου «ς Υἱὸς κ το Πατρός, οτω κα τ Πνεμα κ το Πατρς» λέγομεν, οτοι δ μετ τν Λατίνων τν μν Υἱὸν μέσως, τ δ Πνεμα μμέσως κ το Πατρς λέγουσι. Κα μες μν μετ το Δαμασκηνο κα τν Πατέρων πάντων τν διαφορν γεννήσεως κα κπορεύσεως γνοεν μολογομεν, οτοι δ μετ το Θωμ κα τν Λατίνων τ μμέσ κα μέσ διαφέρειν φασ τς προόδους. Κα μες μν τς κτίστου κα θείας φύσεως κτιστον κα τν θέλησιν κα τν νέργειαν εναί φαμεν κατ τος Πατέρας, οτοι δ μετ τν Λατίνων κα το Θωμ τν μν θέλησιν τατν τ οσί τν δ θείαν νέργειαν κτιστν εναι λέγουσι, κν θεότης νομάζοιτο, κν τε θεον κα ϋλον φς, κν τε Πνεμα γιον, κν τέ τι τοιοτον τερον· κα οτω κτιστν θεότητα κα κτιστν θεον φς κα κτιστν Πνεμα γιον τ πονηρ πρεσβεύουσι κτίσματα. Κα μες μν οτε τος γίους πολαβεν τν τοιμασμένην ατος βασιλείαν κα τ πόρρητα γαθ οτε τος μαρτωλος ες τν γέενναν μπεσεν δη φα­μέν, λλ’ κδέχε­σθαι τν διον κατέρους κλρον, κα εναι τοτο καιρο το μέλλοντος με­τ τν νάστασιν κα τν κρίσιν· οτοι δ μετ τν Λατίνων, τος μν ατίκα μετ θάνατον πολαβεν δη τ κατ’ ξίαν θέ­λουσι, τος δ μέ­σοις ετ’ ον τος ν μετανοί τετελευτη­κόσι πρ ατο καθάρσιον, τερόν τι τς γεέννης πάρχον ναπλάσαντες, ποδιδοσιν, να δι’ ατο, φησί, καθαιρόμενοι τς ψυχς μετ θάνατον, π τν βασιλείαν κα ατο μετ τν δικαίων ποκαταστσι· τοτο δ κα ρος ατν περιέχει. Κα μες μν ποστρεφόμεθα τ ουδαϊκν ζυμον, τος πο­στόλοις κανονίζουσιν πακούοντες· οτοι δ ν τ ατ ρ σμα Χριστο τ παρ τν Λατίνων ερουργούμενον ποφαίνονται. Κα μες μν θεμίτως κα παρανόμως κα τος πατράσιν ξ ναντίου τν ν τ Συμβόλ προσθήκην γεγενσθαί φαμεν, οτοι δ ατν θεμιτς κα ελό­γως διορίζονται γεγενσθαι· τοσοτον οδασι τ ληθεί κα αυτος συμφωνεν. Κα μες μν τν πάπαν ς να τν πατριαρχν λογιζόμεθα, κα τοτό γε ν ρθόδοξος · οτοι δ ατν βικάριον το Χρι­στο κα πατέρα κα διδάσκαλον τν χριστιανν πάντων μάλα σεμνς ποφαίνον­ται. Γένοιντο πατρς ετυχέστεροι, τ δ’ λλ’ μοιοι· κα γρ δ κκενος οκ ετυχε, τν ντίπαπαν χων πιεικς διοχλοντα, κα οτοι τν πατέρα μιμεσθαι κα τν δι­δάσκαλον οκ νέχονται.
7. Φεύγετε ον ατούς, δελφοί, κα τν πρς ατος κοινωνίαν· «Ο γρ τοιοτοι ψευδαπόστολοι ργάται δόλιοι, μετασχηματιζόμενοι ες ποστόλους Χριστο. Κα ο θαυμαστόν· «Ατς γρ σατανς μετασχηματί­ζεται ες γγελον φωτός». Ο μέγα ον, ε κα ο διάκονοι ατο μετασχη­ματίζονται ς διάκονοι δικαιοσύνης, ν τ τέλος σται κατ τ ργα ατν. Κα πάλιν λλαχο περ τν ατν ατς πόστολος· «Ο γρ τοιοτοι τ Κυρί μν ησο Χριστ ο δουλεύουσιν, λλ τ αυτν κοιλί, κα δι τς χρηστολογίας κα ελογίας ξαπατσι τς καρδίας τν κάκων»· « μέν τοι στερες θεμέλιος το Θεο στηκεν χων τν σφραγ­δα ταύτην». Κα λλαχο· «Βλέπετε τος κύνας, βλέπετε τος κακος ρ­γάτας, βλέπετε τν κατατομήν». Κα λλαχο πάλιν· «Ε τις μς εαγγε­λίζεται παρ’ παρελάβετε, κν γγελος ξ ορανο, νάθεμα στω». Βλέπετε προφητικς τ «κν γγελος ξ ορανο», να μή τις τν περο­χν το πάπα προβάλληται. Κα γαπημένος μαθητής· «ε τις ρχεται πρς μς κα ταύτην τν διδαχν ο φέρει, μ λαμβάνετε ατν ες οκί­αν, κα χαίρειν ατ μ λέγετε· γρ λέγων ατ χαίρειν κοινωνε τος ργοις ατο τος πονηρος». Τούτων μν π τν γίων ποστόλων διωρισμένων, στήκετε κρατοντες τς παραδόσεις ς παρελάβετε, τάς τε γγράφους κα τς γράφους, να μ τ τν θέσμων πλάν συναπαχθέν­τες κπέσηστε το δίου στηριγμο. Θες δ πάντα δυνάμενος κείνους τε πιγνναι τν οκείαν πλάνην παρασκευάσειε κα μς ατν παλ­λά­ξας ς πονηρν ζιζανίων, οα καθαρν κα εχρηστον στον ες τς αυτο ποθήκας συνάξειεν, ν Χριστ ησο τ Κυρί μν, πρέπει πσα δόξα τιμ κα προσκύνησις, σν τ νάρχ ατο Πατρ κα τ παναγί κα γαθ κα ζωοποι ατο Πνεύματι, νν κα ε κα ες τος αἰῶνας τν αώνων. μήν.

ΠΗΓΗ:
ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 421-429.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου