γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

Κυρίλλου Αλεξανδρείας Προς Νεστόριον Επιστολή Γ΄ (430 μ.Χ.)


ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΠΡΟΣ ΝΕΣΤΟΡΙΟΝ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Γ'
ΣΥΝΟΔΙΚΗ

«ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ» (430 μ.Χ.)

«Τ ελαβεστάτ κα θεοσεβεστάτ συλλειτουργ Νεστορί, Κύριλλος κα συνελθοσα Σύνοδος ν λεξανδρεί κ τς Αγυπτιακς διοικήσεως, ν Κυρί χαίρειν.
Το Σωτρος μν λέγοντος ναργς, φιλν πατέρα μητέρα πρ μ οκ στι μου ξιος, κα φιλν υἱὸν θυγα­τέρα πρ μ οκ στι μου ξιος, τί πάθωμεν μες, ο παρ τς σς ελαβείας παιτούμενοι τ περαγαπσθαι το πάντων μν Σωτρος Χριστο; Τίς μς ν μέρ κρίσεως νσαι δυνήσεται; ποίαν ερήσομεν τν πολογίαν, σιωπν οτω τιμήσαντες τν μακρν π τας παρ σο γενομέναις κατ’ ατο δυσφημίαις; Κα ε μν σαυτν δίκεις μόνον, τ τοιατα φρονν κα διδάσκων, ττων ν ν φροντίς· πειδ δ πσαν σκανδάλισας κκλησίαν, κα ζύμην αρέσεως ήθους τε κα ξένης μβέβληκας τος λαος, κα οχ τος κεσε μόνοις, λλ γρ κα τος πανταχο, περιηνέχθη γρ τν σν ξηγήσεων τ βιβλία, ποος τι τας παρ’ μν σιωπας ρκέσει λόγος; πς οκ νάγκη μνησθναι λέγο­ντος το Χριστο, μ νομίσητε τι λθον βαλεν ερήνην π τν γν· οκ λθον βαλεν ερήνην, λλ μάχαιραν· λθον γρ διχάσαι νθρωπον κατ το πατρς ατο, κα θυγατέρα κατ τς μητρς ατς. 

Πίστεως γρ δικουμένης, ρρέτω μν ς ωλος κα πισφαλς πρς γονέας αδώς, ρεμείτω δ κα τς ες τέκνα κα δελφος φιλοστοργίας νόμος, κα το ζν μείνων στω λοιπν τος εσεβέσιν θάνατος, να κρείττονος ναστάσεως τύχωσι, κατ τ γεγραμμένον. δο τοίνυν μο τ γί Συνόδ τ κατ τν μεγάλην ώμην συνειλεγμένη, προεδρεύοντος το σιωτάτου κα θεοσεβεστάτου δελφο κα συλλειτουργο μν Κελεστίνου το πισκόπου, κα τρίτ σοι τούτ διαμαρτυρόμεθα γράμματι, συμβουλεύοντες ποσχέσθαι τν οτω σκαιν κα ξεστραμμένων δογμάτων, κα φρονες κα διδάσκεις, νθελέσθαι δ τν ρθν πίστιν, τν τας κκλησίαις παραδοθεσαν ξ ρχς δι τν γίων πο­στόλων κα εαγγελιστν, ο κα ατόπται κα πηρέται το Λόγου γεγόνασιν.  ε μ τοτο δράσειεν σ ελάβεια, κατ τν ρισθεσαν προθεσμίαν ν τος γράμμασι το μνημονευθέ­ντος σιωτάτου κα θεοσεβεστάτου πισκόπου κα συλ­λειτουργο μν τς ωμαίων Κελεστίνου, γίνωσκε σαυτν οδένα κλρον χοντα μεθ’ μν, οδ τόπον λόγον ν τος ερεσι το Θεο κα πισκόποις. Οδ γρ νδέχεται περιϊδεν μς κκλησίας οτω τεθορυβημένας κα σπανδαλισθέντας λαος κα πίστιν ρθν θετουμένην, κα διασπώμενα παρ σο τ ποίμνια, το σζειν φείλοντος, επερ σθα καθ’ μς ρθς δόξης ραστής, τν τν γίων Πατέρων χνηλατν εσέβειαν· πασι δ τος παρ τς σς ελαβείας κεχωρισμένοις δι τν πίστιν, καθαιρεθεσι λαϊκος τε κα κληρικος, κοινωνικο πάντες σμέν· ο γάρ στι δίκαιον τος ρθ φρονεν γνωκότας σας δικεσθαι ψήφοις, τι σο καλς ποιοντες ντειρήκασι. Τοτο γρ ατ καταμεμήνυκας ν τ πιστολ τ γραφείσ παρ σο πρς τν τς μεγάλης ώμης γιώτατον συνεπίσκοπον μν Κελεστνον. Οκ ρκέσει δ τ σ ελαβεί τ συνομολογσαι μόνον τ τς Πίστεως Σύμβολον, τ κτεθν κατ καιρος ν γί Πνεύματι παρ τς γίας κα μεγάλης Συνόδου, τς κατ καιρος συναχθείσης ν τ Νικαέων· νενόηκας γρ κα ρμήνευσας οκ ρθς ατό, διεστραμμένως δ μλλον, κν μολογς τ φων τν λέξιν· λλ γρ κόλουθον γγράφως κα νωμότως μολογσαι, τι κα ναθεματίζεις μν τ σαυτο μιαρ κα βέβηλα δόγματα, φρονήσεις δ κα διδάξεις, κα μες παντες, ο τε κατ τν σπέραν κα τν ἑῴαν πίσκοποι κα διδάσκαλοι κα λαν γούμενοι· συνέθετο δ κα κατ τν ώμην γία Σύνοδος, κα μες παντες, ς ρθς χούσαις κα νεπιλήπτως τας γραφείσαις πιστολας πρς τν σν ελάβειαν παρ τς λεξανδρέων κκλησίας. πετάξαμεν δ τούτοις μν τος γράμμασιν, τε δε φρονεν κα διδάσκειν, κα ν πέχεσθαι προσήκει. Ατη γρ τς καθολικς κα ποστολικς κ­κλησίας Πίστις, συναινοσιν παντες, ο τε κατ τν σπέ­ραν κα τν ἑῴαν ρθόδοξοι πίσκοποι.
Πιστεύομεν ες να Θεόν, πατέρα, παντοκράτορα, πάντων ρατν τε κα οράτων ποιητήν. Κα ες να Κύριον ησον Χριστόν, τν Υἱὸν το Θεο, γεννηθέντα κ το Πατρς μονογεν, τουτέστιν κ τς οσίας το Πατρός, Θεν κ Θεο, φς κ φωτός, Θεν ληθινν κ Θεο ληθινο, γεννηθέντα ο ποιηθέντα, μοούσιον τ Πατρί, δι’ ο τ πάντα γένετο, τά τε ν οραν κα τ ν τ γ· τν δι’ μς τος νθρώπους κα δι τν μετέραν σωτηρίαν κατελθόντα κα σαρκωθέντα ‹κανανθρωπήσαντα, παθόντα κα ναστάντα τ τρίτ μέρ, νελθόντα ες τος ορανούς, κα ρχόμενον κρναι ζντας κα νεκρούς. Κα ες τ γιον Πνεμα. Τος δ λέγοντας «ν ποτε τε οκ ν», κα «πρν γεννηθναι οκ ν», κα τι «ξ οκ ντων» γένετο, «ξ τέρας ποστάσεως» «οσίας» φάσκοντας εναι, «κτιστν» «τρεπτν» «λλοιωτν» τν Υἱὸν το Θεο, ναθεματίζει Καθολικ κα ποστολοικ κκλησία.
πόμενοι δ πανταχ τας τν γίων Πατέρων μολογίαις, ας πεποίηνται, λαλοντος ν ατος το γίου Πνεύματος, κα τν ν ατος ννοιν χνηλατοντες τν σκοπόν, κα βασιλικν σπερ ρχόμενοι τρβον, φαμν τι ατς Μονογενς το Θεο Λόγος, ξ ατς γεννηθες τς οσίας το Πατρός, κ Θεο ληθινο Θες ληθινός, τ φς τ κ το φωτός, δι’ ο τ πάντα γένετο, τά τε ν τ οραν κα τ ν τ γ, τς μετέρας νεκα σωτηρίας κατελθών, κα καθες αυ­τν ες κένωσιν, σαρκώθη τε κα νηνθρώπησε, τουτέστι, σάρκα λαβν κ τς γίας Παρθένου κα δίαν ατν ποιησάμενος κ μήτρας, τν καθ’ μς πέμεινε γέννησιν, κα προλθεν νθρωπος κ γυναικός, οχ περ ν ποβεβληκώς, λλ’ ε κα γέγονεν ν προσλήψει σαρκς κα αματος κα οτω μεμενηκς περ ν, Θες δηλονότι φύσει τε κα ληθεί· οτε δ τν σάρκα φαμν ες θεότητος τραπναι φύσιν, οτε μν ες φύσιν σαρκς τν πόρρητον το Θεο Λόγου παρενεχθναι φύσιν· τρεπτος γάρ στι κα ναλλοίωτος παντελς ατς ε μένων κατ τς γραφάς· ρώμενος δ κα βρέφος κα σπαργανωμένος ν τι κα ν κόλπ τς τεκούσης Παρθένου, πσαν πλήρου τν κτίσιν ς Θεός, κα σύνεδρος ν τ γεγεννηκότι· τ γρ θεον ποσόν τε στ κα μέγεθες, κα περιορισμν οκ νέχεται. νσθαί γε μν σαρκ καθ’ πόστασιν μολογοντες τν Λόγον, να προσκυνομεν Υἱὸν κα Κύριον ησον Χριστόν, οτε ν μέρος τιθέντες κα διορίζο­ντες νθρωπον κα Θεόν, ς συνημμένους λλήλοις τ τς ξίας κα αθεντίας νότητι, κενοφωνί γρ τοτο κα τερον οδέν, οτε μν Χριστν δικς νομάζοντες τν κ Θεο Λόγον, κα μοίως δικς ς Χριστν τερον τν κ γυναικός· λλ’ να μόνον εδότες Χριστν τν κ Πατρς Λόγον μετ τς δίας σαρκός· τότε γρ νθρωπίνως κέχρισται μεθ’ μν, καίτοι τος ξίοις το λαβεν τ Πνεμα διδος ατός, κα οκ κ μέτρου, καθά φησιν μακάριος εαγγελι­στς ωάννης. λλ’ οδ’ κενό φαμεν, τι κατκησεν κ Θεο Λόγος ς ν νθρώπ κοιν τ κ τς γίας Παρθένου γεγεννημέν, θεοφόρος νθρωπος νοοτο Χριστός. Ε γρ κα σκήνωσεν ν μν Λόγος, ερηται δ κα ν Χριστ κατοικσαι πν τ πλήρωμα τς θεότητος σωματικς, λλ’ ον ννοομεν, τι γενόμενος σάρξ, οχ σπερ ν τος γίοις κατοικσαι λέγεται, κατ τν σον κα ν ατ τρόπον γενέ­σθαι διοριζόμεθα τν κατοίκησιν, λλ’ νωθες κατ φύσιν κα οκ ες σάρκα τραπείς, τοιαύτην ποιήσατο τν κατοίκησιν, ν ν χειν λέγοιτο κα το νθρώπου ψυχ πρς τ διον αυτς σμα.
Ες ον ρα Χριστς κα Κύριος, οχ ς συνάφειαν πλς τν ς νότητι τς ξίας, γουν αθεντίας, χοντος νθρώπου πρς Θεόν· ο γρ νο τς φύσεις σοτιμία· κα γον Πέτρος τε κα ωάννης, σότιμοι μν λλήλοις, καθ’ κα πόστολοι κα γιοι μαθηταί, πλν οχ ες ο δύο· οτε μν κατ παράθεσιν τν τς συναφείας νοομεν τρόπον, οκ πόχρη γρ τοτο πρς νωσιν φυσικήν· οτε μν ς κατ μέθεξιν σχετικήν, ς κα μες κολλώμενοι τ Κυρί, κατ τ γεγραμμένον, ν πνεμά σμεν πρς ατόν· μλλον δ τ τς συναφεί­ας νομα παραιτούμεθα, ς οκ χον κανς σημναι τν νωσιν. λλ’ οδ Θεν Δεσπότην το Χριστο τν κ Θεο Πατρς Λόγον νομάζομεν, να μ πάλιν ναφανδν τέμνωμεν ες δύο τν να Χριστν κα Υἱὸν κα Κύριον, κα δυσφημίας γκλήματι περιπέσωμεν, Θεν αυτο κα Δεσπότην ποιοντες ατόν. νωθες γάρ, ς δη προείπομεν, το Θεο Λόγος σαρκ καθ’ πόστασιν, Θες μέν στι τν λων, δεσπόζει δ το παντός. Οτε δ ατς αυτο δολός στιν, οτε Δεσπότης· εηθες γάρ, μλλον δ δη κα δυσσεβές, τ οτω φρονεν λέγειν. φη μν γρ Θεν αυτο τν Πατέρα, καίτοι Θες ν φύσει κα κ τς οσίας ατο· λλ’ οκ γνοήκαμεν, τι μετ το εναι Θεός, κα νθρωπος γέγονεν π Θε, κατά γε τν πρέποντα νόμον τ τς νθρωπότητος φύσει. Ατς δ αυτο πς ν γένοιτο Θες Δεσπότης; Οκον, ς νθρωπος, κα σον κεν ες γε τ πρέπον τος τς κενώσεως μέτροις, π Θε μεθ’ μν αυτν εναί φησιν. Οτω γέγονε κα π νόμον, καίτοι λαλήσας ατς τν νόμον κα νομοθέτης πάρχων, ς Θεός. Παραιτούμεθα δ λέγειν π Χριστο, δι τν φοροντα τν φορούμενον σέβω, δι τν όρατον προσκυν τν ρώμενον· φρικτν δ πρς τούτ κκενο επεν, ληφθες τ λαβόντι συγχρηματίζει Θεός. γρ τατα λέγων διατέμνει πάλιν ες δύο Χριστούς, κα νθρωπον στησιν ν μέρος δικς κα Θεν μοίως. ρ­νεται γρ μολογουμένως τν νωσιν, καθ’ ν οχ ς τερος τέρ συμπροσκυνεταί τις, οτε μν συγχρηματίζει Θεός, λλ’ ες νοεται Χριστς ησος, Υἱὸς μονογενής, μι προσκυ­νήσει τιμώμενος μετ τς δίας σαρκός. μολογομεν δέ, τι ατς κ Θεο Πατρς γεννηθες Υἱὸς κα Θες μονογενής, καίτοι κατ φύσιν δίαν πάρχων παθής, σαρκ πέπονθεν πρ μν, κατ τς γραφς κα ν ν τ σταυρωθέντι σώματι τ τς δίας σαρκς παθς οκειούμενος πάθη, χάριτι δ Θεο κα πρ παντς γεύσατο θανάτου, διδος ατ τ διον σμα, καίτοι κατ φύσιν πάρχων ζωή, κα ατς ν νάστασις. να γρ ρρήτ δυνάμει πατήσας τν θάνατον, ς ν γε δ πρώτ τ δί σαρκί, γένηται πρωτότοκος κ νεκρν κα παρχ τν κεκοιμένων, δοποιήσ τε τ νθρώπου φύσει τν ες φθαρσίαν ναδρομήν, χάριτι Θεο, καθάπερ φημεν ρτίως, πρ παντς γεύσατο θανάτου. Τριήμερος δ νεβίω, σκυλεύσας τν δην, στε κν λέγηται δι’ νθρώπου γενέσθαι νάστασις τν νεκρν, λλ δι’ ατο το θανάτου τ κράτος. ξει δ κατ καιρος ς ες Υἱὸς κα Κύριος ν τ δόξ το Πατρός, να κρίν τν οκουμένην ν δικαιοσύν, καθ γέγραπται.
ναγκαίως δ κκενο προσθήσομεν· καταγγέλοντες γρ τν κατ σάρκα θάνατον το μονογενος Υο το Θεο, του­τέστιν ησο Χριστο, τήν τε κ νεκρν ναβίωσιν, κα τν ες ορανος νάληψιν μολογοντες, τν ναίμακτον ν τας κκλησίαις τελομεν λατρείαν· πρόσιμέν τε οτω τας μυστικας ελογίαις κα γιαζόμεθα, μέτοχοι γινόμενοι τς τε γίας σαρκς κα το τιμίου αματος το πάντων μν Σωτρος Χριστο. Κα οχ ς σάρκα κοινν δεχόμενοι, μ γένοιτο, οτε μν ς νδρς γιασμένου κα συναφθέντος τ Λόγ κατ τν νότητα τς ξίας, γουν ς θείαν νοίκησιν σχηκότος, λλ’ ς ζωοποιν ληθς κα δίαν ατο το Λόγου. Ζω γρ ν κατ φύσιν ς Θεός, πειδ γέγονεν ν πρς τν αυτο σάρκα, ζωοποιν πέφηνεν ατήν. στε κν λέγ πρς μς, μν μν λέγω μν, ἐὰν μ φάγητε τν σάρκα το υο το νθρώπου κα πίητε ατο τ αμα, οχ ς ν­θρώπου τν καθ’ μς νς κατ’ ατν εναι λογιούμεθα, πς γρ νθρώπου σρξ ζωοποις σται, κατ φύσιν τς αυτς; λλ’ ς δίαν ληθς γενομένην το δι’ μς κα υο νθρώπου γεγονότος τε κα χρηματίσαντος. Τς δέ γε ν τος εαγγελίοις το Σωτρος μν φωνάς, οτε ποστάσεσι δύσιν οτε μν προσώποις καταμερίζομεν· ο γάρ στι διπλος ες κα μόνος Χριστός, κν κ δύο νοται κα διαφόρων πραγμάτων ες νότητα τν μέριστον συνενηνεγμένος, καθάπερ μέλει κα νθρωπος κ ψυχς νοεται κα σώματος, κα ο διπλος μλλον, λλ’ ες ξ μφον· λλ τάς τε νθρωπίνας κα πρός γε τούτ τς θεϊκάς, παρ’ νς ερσθαι διακεισόμεθα φρονοντες ρθς. ταν μν γρ θεοπρεπς λέγ περ αυτο, ωρακς μ ώρακε τν Πατέρα, κα γ κα Πατρ ν σμεν, τν θείαν ατο πόρρητον ννοομεν φύσιν, καθ’ ν κα ν στι πρς τν αυτο Πατέρα δι τν ταυτότητα τς οσίας, εκών τε κα χαρακτρ κα παύγασμα τς δόξης ατο. ταν δ τ τς νθρωπότητος μέτρον οκ τιμάζων, τος ουδαίοις προσλαλ, νν δέ με ζητετε ποκτεναι, ν­θρωπον ς τν λήθειαν μν λελάληκα, πάλιν οδν ττον ατν τν ν σότητί τε κα μοιότητι το Πατρς Θεν Λόγον κα κ τν τς νθρωπότητος ατο μέτρων πιγινώσκομεν. Ε γάρ στιν ναγκαον τ πιστεύειν, τι Θες ν φύσει γέγονε σάρξ, γουν νθρωπος μψυχωμένος ψυχ λογικ, ποον ν χοι λόγον τ παισχύνεσθαί τινας τας παρ’ ατο φωνας, ε γεγόνασιν νθρωποπρεπς; ε γρ παραιτοτο τος νθρώπ πρέποντας λόγους, τίς ναγκάσας γενέσθαι καθ’ μς νθρωπον; δ καθες αυτν δι’ μς ες κούσιον κένωσιν, δι ποίαν ατίαν παρατοτο ν τος τ κενώσει πρέποντας λόγους; ν τσιγάρουν προσώπ τς ν τος εαγγελίοις πάσας ναθετέον φωνάς, ποστάσει μι τ το Λόγου σεσαρκωμένη. Κύριος γρ ες ησος Χριστός, κατ τς Γραφάς.
Ε δ δ καλοτο κα πόστολος κα ρχιερες τς μολογίας μν, ς ερουργν τ Θε κα Πατρ τν πρς μν ατ τε κα δι’ ατο τ Θε κα Πατρ προσκομιζομένην τς πίστεως μολογίαν, κα μν κα ες τ γιον Πνεμα, πάλιν ατν εναί φαμεν τν κ Θεο κατ φύσιν Υἱὸν μο­νογεν, κα οκ νθρώπ προσνεμομεν παρ’ αυτν τέρ, τό τε τς ερωσύνης νομα, κα ατ δ τ χρμα. Γέγονε γρ μεσίτης Θεο κα νθρώπων κα διαλλακτς ες ερήνην, αυ­τν ναθες ες σμν εωδίας τ Θε κα Πατρί· τοιγάρτοι κα φασκε θυσίαν κα προσφορν οκ θέλησας, λοκαυτώματα κα περ μαρτίας οκ ηδόκησας, σμα δ κατήρτισώ μοι· τότε επον, δο κω, ν κεφαλίδι βιβλίου γέγραπται περ μο, το ποισαι Θες τ θέλημά σου. Προσκεκόμικε γρ πρ μν ες σμν εωδίας τ διον σμα, κα οχ πέρ γε μλλον αυτο. Ποίας γρ ν δεήθη προσφορς θυσίας πρ αυτο, κρείττων πάσης μαρτίας πάρχων ς Θεός; Ε γρ πάντες μαρτον κα στερονται τς δόξης το Θεο, καθ γεγόναμεν μες τοιμοι πρς προσφοράν, κα κατηρρώστησεν νθρώπου φύσις τν μαρτίαν (ατς δ οχ οτω), κα ττώμεθα δι τοτο τς δόξης ατο, πς ν εη λοιπν μφίβολον, τι τέθυται δι’ μς κα πρ μν μνς ληθινός; Κα τ λέγειν τι προσκεκόμικεν αυτν πέρ τε αυτο κα μν, μοιρήσειεν ν οδαμς τν ες δυσσέβειαν γκλημάτων· πεπλημμέληκε γρ κατ’ οδένα τρόπον, οτε μν ποίησεν μαρτίαν· ποίας ον δεήθη προσφορς, μαρτίας οκ οσης, φ’ περ ν γένοιτο κα μάλα εκότως; ταν δ λέγ περ το Πνεύματος, κενος μ δο­ξάσει, νοοντες ρθς, οχ ς δόξης, πιδε τς παρ’ τέρου φαμέν, τν να Χριστν κα Υἱὸν τν παρ το γίου Πνεύ­ματος δόξαν λεν· τι μηδ κρεττον ατο κα πρ ατν τ Πνεμα ατο. πειδ δ ες νδειξιν τς αυτο θεότητος χρετο τ δί Πνεύματι πρς μεγαλουργίαν, δεδοξάσθαι παρ’ ατο φησίν, σπερ ν ε καί τις λέγοι τν καθ’ μς περ τς νούσης σχύος ατν τυχν γουν πιστήμης τς φ’ τωον, τι δοξάσουσιν μέ. Ε γρ κα στιν ν ποστάσει τ Πνεμα δικ, κα δ κα νοεται καθ’ αυτό, καθ’ Πνεμά στι κα οχ Υός, λλ’ ον στιν οκ λλότριον ατο· Πνεμα γρ ληθείας νόμασται, κα στι Χριστς λήθεια· κα προχεται παρ’ ατο, καθάπερ μέλει κα κ το Θεο κα Πατρός. νεργσαν τοιγαρον τ Πνεμα κα δι χειρς τν γίων ποστόλων τ παράδοξα μετ τ νελθεν τν Κύριον μν ησον Χριστν ες τν ορανόν, δόξασεν ατόν. πιστεύθη γάρ, τι Θες κατ φύσιν στ πάλιν ατς νεργν δι το δίου Πνεύματος. Δι τοτο κα φασκεν, τι κ το μο λήψεται κα ναγγελε μν· κα οτι που φαμέν, ς κ μετοχς τ Πνεμά στι σοφόν τε κα δυνατόν· παντέλειον γρ κα προσδεές στι παντς γαθο. πειδ δ τς το Πατρς δυνάμεως κα σοφίας, τουτέστι το Υο, Πνεμά στιν, ατόχρημα σοφία στι κα δύναμις.
πειδ δ Θεν νωθέντα σαρκ καθ’ πόστασιν γία Παρθένος κτέτοκε σαρκικς, ταύτ τοι κα Θεοτόκον εναί φαμεν ατήν, οχ ς τς το Λόγου φύσεως τς πάρξεως τν ρχν χούσης π σαρκός· ν γρ ν ρχ, κα Θες ν Λόγος, κα Λόγος ν πρς τν Θεόν, κα ατός στι τν αώ­νων ποιητής, συναδιος τ Πατρί, κα τν λων δημιουρ­γός. λλ’ ς δη προείπομεν, πειδ καθ’ πόστασιν νώσας αυτ τ νθρώπινον, κα κ μήτρας ατς γέννησιν πέμεινε σαρκικήν, οχ ς δεηθες ναγκαίως, τοι δι τν δίαν φύσιν, κα τς ν χρόν κα ν σχάτοις το αἰῶνος καιρος γεννήσεως, λλ’ να κα ατν τς πάρξεως μν ελογήσ τν ρχήν, κα τεκούσης γυναικς ατν νωθέντα σαρκί, παύσηται λοιπν κατ παντς το γένους ρά, πέμπουσα πρς θάνατον τ κ γς μν σώματα, κα τ ν λύπαις τέξ τέκνα δι’ ατο καταργούμενον, ληθς ποφήν τ δι τς το προφήτου φωνς, κατέπιεν θάνατος σχύσας, κα πάλιν, φελεν Θες πν δάκρυον π παντς προσώπου· ταύτης γρ νεκα τς ατίας φαμν ατν οκονομικς κα ατν ελογσαι τν γάμον, κα πελθεν κεκλημένον ν Καν τς Γαλιλαίας μο τος γίοις ποστόλοις.
Τατα φρονεν δεδιδάγμεθα παρά τε τν γίων ποστόλων κα εαγγελιστν κα πάσης δ τς θεοπνεύστου Γραφς κα κ τς τν μακαρίων Πατέρων ληθος μολογίας. Τούτοις πασι κα τν σν ελάβειαν συναινέσαι χρ, κα συνθέσθαι δίχα δόλου παντός. δέ στιν ναγκαον ναθεματίσαι τν σν ελάβειαν, ποτέτακται τδε μν τ πιστολ.

[ΤΑ ΙΒ΄ ΚΕΦΑΛΑΙΑ]

α. Ε τις οχ μολογε, Θεν εναι κατ λήθειαν τν μμανουήλ, κα δι τοτο Θεοτόκον τν γίαν Παρθένον, -γεγέννηκε γρ σαρκικς σάρκα γεγονότα τν κ Θεο Λόγον,- νάθεμα στω.
β΄. Ε τις οχ μολογε, σαρκ καθ’ πόστασιν νσθαι τν κ Θεο Πατρς Λόγον, να τε εναι Χριστν μετ τς δίας σαρκός, τν ατν δηλονότι Θεόν τε μου κα νθρωπον, νά­θεμα στω.
γ΄. Ε τις π το νς Χριστο διαιρε τς ποστάσεις μετ τν νωσιν, μόν συνάπτων ατς συναφεί τ κατ τν ξίαν, γουν αθεντίαν δυναστείαν, κα οχ δ μλλον συνόδ τ καθ’ νωσιν φυσικήν, νάθεμα στω.
δ΄. Ε τις προσώποις δυσίν, γουν ποστάσεσι, τάς τε ν τος εαγγελικος κα ποστολικος συγγράμμασι διανέμει φωνάς, π Χριστ παρ τν γίων λεγομένας, παρ’ ατο περ αυτο· κα τς μν ς νθρώπ παρ τν κ Θεο Λόγον δικς νοουμέν προσάπτει, τς δ ς θεοπρεπες μόν τ κ Θεο Πατρς Λόγ, νάθεμα στω.
ε΄. Ε τις τολμ λέγειν θεοφόρον νθρωπον τν Χριστόν, κα οχ δ μλλον Θεν εναι κατ λήθειαν, ς Υἱὸν να κα φύσει, καθ γέγονε σρξ Λόγος κα κεκοινώνηκε παραπλησίως μν αματος κα σαρκός, νάθεμα στω.
ς΄. Ε τις τολμ λέγειν, κα Θεν Δεσπότην εναι το Χριστο τν κ Θεο Πατρς Λόγον, κα οχ δ μλλον τν ατν μολογε Θεόν τε μο κα νθρωπον, ς γεγονότος σαρκς το Λόγου κατ τς γραφάς, νάθεμα στω.
ζ΄. Ε τίς φησιν, ς νθρωπον νηργσθαι παρ το Θεο Λόγου τν ησον, κα τν το Μονογενος εδοξίαν περιφθαι, ς τέρ παρ’ ατν πάρχοντα, νάθεμα στω.
η΄, Ε τις τολμ λέγειν, τν ναληφθέντα νθρωπον συμπροσκυνεσθαι δεν τ Θε Λόγ κα συνδοξάσεσθαι κα συγχρηματίζειν δεν Θεόν, ς τερον ν τέρ, -τ γρ «σν» ε προστιθέμενον τοτο νοεν ναγκάσει,- κα οχ δ μλλον μι προσκυνήσει τιμ τν μμανουήλ, κα μίαν ατ τν δοξολογίαν ναπέμπει, καθ γέγονε σρξ Λόγος, νάθεμα στω.
θ΄. Ε τίς φησι τν να Κύριον ησον Χριστν δεδοξάσθαι παρ το Πνεύματος, ς λλοτρί δυνάμει τ δι’ ατο χρώμενον, κα παρ’ ατο λαβόντα τ νεργεν δύνασθαι κατ πνευμάτων καθάρτων, κα τ πληρον ες νθρώπους τς θεοσημίας, νάθεμα στω.
ι΄. ρχιερέα κα πόστολον τς μολογίας μν γεγενσθαι Χριστόν, θεία λέγει Γραφή, προσκεκόμικε δ πρ μν αυτν ες σμν εωδίας τ Θε κα Πατρί· ε τις τοίνυν ρχιερέα φησ κα πόστολον μν γεγενσθαι οκ ατν τν κ Θεο Λόγον, τε γέγονε σρξ κα καθ’ μς νθρωπος, λλ’ ς τερον παρ’ ατν δικς νθρωπον κ γυναικός· ε τις λέγει κα πρ αυτο προσενεγκεν ατν τν προσφοράν, -κα οχ δ μλλον πρ μόνον μν, ο γρ ν δεήθη προσφορς μ εδς μαρτίαν-, νάθεμα στω.
ια΄. Ε τις οχ μολογε τν το Κυρίου σάρκα ζωοποιν εναι κα δίαν ατο το κ Θεο Πατρς Λόγου, λλ’ ς τέρου τινς παρ’ ατόν, συνημμένου μν ατ κατ τν ξίαν, γουν ς μόνην θείαν νοίκησιν σχηκότος, κα οχ δ μλλον ζωοποιόν, ς φημεν, τι γέγονεν δία το Λόγου, το τ πάντα ζωοποιεν σχύοντος, νάθεμα στω.
ιβ΄. Ε τις οχ μολογε τν το Θεο Λόγον παθόντα σαρκ κα σταυρωμένον σαρκ κα θανάτου γευσάμενον σαρκί, γεγονότα τε πρωτότοκον κ τν νεκρν, καθ ζωή τέ στι κα ζωοποις ς Θεός, νάθεμα στω.


ΠΗΓΗ: ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, ἔκδ. β΄, ν θήναις, 1960, σ. 141-146.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου