γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Λευκή και μαύρη μαγεία


ΤΕΥΧΟΣ 62               ΤΡΙΠΟΛΙΣ               ΜΑΪΟΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2009

ΛΕΥΚΗ ΚΑΙ ΜΑΥΡΗ ΜΑΓΕΙΑ
ΑΚΡΑΙΕΣ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

μαγεία στόν κόσμο τς πιστήμης

Σέ παλαιότερα τεύχη το ντύπου μας εχαμε ναφερθε γενικά στό φαινόμενο το ποκρυφισμο καί στίς διάφορες μορφές του. ποκρυφισμός εναι πίστη σέ πόκρυφες (=δαιμονικές) δυνάμεις καί χρήση πόκρυφων (=δαιμονικν) τεχνικν γιά τήν παφή καί προσέγγιση μέ ατές τίς δυνάμεις. Στίς πιό κραες μορφές του νήκουν καί ο τεχνικές τς λευκς καί μαύρης μαγείας, μέ ερύτατη ξάπλωση στήν ποχή μας, παρά τό γεγονός, τι θεωρεται ποχή τς τεχνολογίας καί τς πιστήμης. Λόγω κριβς τς μεγάλης ξάπλωσης ατν τν τεχνικν, θεωρήσαμε σκόπιμο νά φιερώσουμε τό τεχος ατό στό συγκεκριμένο πρόβλημα, παντώντας σέ ρωτήματα, πως: πάρχουν μάγια στήν ποχή μας; Τί δύναμη χουν τά μάγια καί μέχρι πο κτείνεται πίδρασή τους; πάρχει καλή μαγεία κτός πό κακή; Σέ τί διαφέρει λευκή πό τή μαύρη μαγεία; Τί συνέπειες χει νασχόληση μέ τή μαγεία; Πς ντιμετωπίζει τό φαινόμενο κκλησία μας;

Προκαταβολικά φείλουμε νά διευκρινίσουμε τι, ναντι το φαινομένου, μφανίζονται συνήθως (κόμη καί μεταξύ νθρώπων τς κκλησίας) δυό κραες, ντελς σφαλμένες καί διαμετρικά ντίθετες μεταξύ τους τοποθετήσεις. πρώτη δέν ποδέχεται κν τήν παρξη τς μαγείας. Θεωρε πς ,τι μφανίζεται ς μαγεία ποτελε ετε πάτη (κάποιοι ξαπατον καί κμεταλλεύονται συνανθρώπους τους μέσω τέτοιων «τεχνασμάτων»), ετε τύχη (δυσάρεστα περιστατικά μορφές κακο, πού μφανίζονται ς ποτελέσματα μαγείας, θεωρονται πλς ς προϊόντα τύχης κλαμβάνονται ς συμπτώσεις). Κατά τή δεύτερη ποψη, ντίθετα, κάθε κακό μέ φυσική συνήθως ατία, κλαμβάνεται ς ποτέλεσμα μαγείας, μέ συνέπεια νά προκαλεται δικαιολόγητος φόβος κόμη καί πανικός μεταξύ τν νθρώπων. Τί κριβς εναι, μως, μαγεία;


παρξη καί οσία τς μαγείας

παρξη τς μαγείας πιβεβαιώνεται πό πραγματικά καί στορικά δεδομένα. Τό φαινόμενο εναι διαχρονικό καί πανανθρώπινο, εναι φαινόμενο πού πρχε πρό το Χριστο καί συναντται σέ κάθε κοινωνία. λες σχεδόν ο πρωτόγονες θρησκεες χουν ντονα μαγικό χαρακτρα. Στήν ρχαία λλάδα θέση το μάγου (μάντη) ταν διαίτερα τιμητική. Τό διο συνέβαινε καί σέ λλους λαούς τς ρχαιότητας. Καινή Διαθήκη ναφέρεται σέ περιπτώσεις μάγων τς ποχς, πως Σίμων (Πράξ. 8,9-24), λύμας (Πράξ. 13,8), «μαντευομένη» τν Φιλίππων (Πράξ. 16, 16) κ.. Παλαιά Διαθήκη μαρτυρε σαφς γιά τήν ερεία διάδοση το φαινομένου (ξοδ. 7, 10-12). Στόν Μεσαίωνα εχε προσλάβει τεράστιες διαστάσεις στήν Ερώπη καί λλο. κόμη καί σήμερα σέ πρωτόγονες φυλές τς φρικς μάγος το χωριο συγκεντρώνει στό πρόσωπό του λες τίς ξουσίες: εναι «ερεύς», «πρόεδρος», «ατρός», «δικαστής», νθρωπος στόν ποο καταφεύγουν ο πάντες γιά τή «λύση» λων τν προβλημάτων τους. μάγος ατός νδέχεται νά εναι καί να μικρό παιδί! Στήν ποχή μας ο διαστάσεις τς μαγείας μεταξύ τν πολιτισμένων λαν πιστοποιονται πό τήν πληθώρα ναφορν γιά μάγους, μέντιουμ, μελλοντολόγους, στρολόγους κ.λ.π. σέ περιοδικά, φημερίδες καί μέσα νημερώσεως (τηλεόραση), πό τή συνεχς αξανόμενη κδοτική παραγωγή ποκρυφιστικν βιβλίων, πού χει κατακλύσει τήν κδοτική γορά, καί διαίτερα πό τήν ερύτατη χρήση σύγχρονων λεκτρονικν μέσων, πως τό διαδίκτυο (internet). Πρόκειται γιά λόκληρο κύκλωμα ποκρυφισμο, πού διακινε τεράστια χρηματικά ποσά πό κμετάλλευση συνανθρώπων μας. Στόν ξωχριστιανικό χρο μαγεία ποτελε συνήθως προσπάθεια το νθρώπου νά λέγξει γνωστες (πόκρυφες) «θεϊκές» δυνάμεις, θέτοντάς τες στήν πηρεσία του. Ο γνοοντες τή χριστιανική πίστη δέν ντιλαμβάνονται, προφανς, τι ατές ο πόκρυφες «θεϊκές» δυνάμεις δέν εναι τίποτε λλο παρά δαιμονικές δυνάμεις.
Στόν ρθόδοξο χρο παρξη τς μαγείας συνδέεται ρρηκτα μέ τήν πραγματική παρξη το διαβόλου: ν πάρχει διάβολος, πάρχει καί μαγεία (φο μαγεία εναι να πό τά κατ’ ξοχήν «ργα» το διαβόλου). πως εναι γνωστό, ρθόδοξη Παράδοση δέχεται, τι διάβολος πάρχει πραγματικά. Δέν εναι μιά φηρημένη ννοια εκόνα προσωποποίηση το κακο. Εναι συγκεκριμένη παρξη, μλλον πολλές συγκεκριμένες πάρξεις, φο πάρχουν πολλά δαιμόνια («λεγενες» δαιμονίων). διάβολος εναι δημιούργημα το Θεο μέ γγελική φύση, πού ξέπεσε, μως, πό τήν κατάσταση τς δόξης, στήν ποία τόν θεσε Θεός, κάνοντας κακή χρήση τς λευθερίας του, καί γινε γγελος σκοτεινός καί ργάτης το κακο. πτώση το ωσφόρου (το πρώτου τν γγέλων) συμπαρέσυρε λόκληρο τάγμα στήν δια κατάσταση, μέ ποτέλεσμα να πλθος γγέλων νά μεταβληθε σέ δαίμονες. διάβολος μφανίζεται μέσως μετά τή δημιουργία το νθρώπου καί τόν συμπαρασύρει στήν πτώση. πτώση το νθρώπου εναι ποτέλεσμα τς «πάτης το φεως», λένε ο Πατέρες τς κκλησίας, γι’ ατό μετά π’ ατήν διάβολος κυριάρχησε στόν κόσμο (ω. 12, 31, φεσ. 6,12), ποδουλώνοντας χι μόνο λόκληρη τήν νθρωπότητα, λλά καί τήν λογη κτίση (Ρωμ. 8, 20-22). κυριαρχία το διαβόλου πέφερε τή γενική πικράτηση τν δαιμονικν «ργων», πως μαρτία, ο δαιμονικές τεχνικές τς μαγείας, τς μαντείας καί το ποκρυφισμο γενικά, δια λατρεία το διαβόλου (σατανισμός) καί πολλά λλα, μέσ τν ποίων διάβολος καταδυναστεύει τόν κόσμο.
Πς, μως, καταδυναστεύει διάβολος; Ποιά δύναμη χουν τά δαιμονικά «ργα»; Μπορον ο δαιμονικές τεχνικές ( μαγεία) νά προξενήσουν κακό; Κατά τήν ρθόδοξη Παράδοση διάβολος δέν χει μόνο πραγματική παρξη, λλά καί πραγματική δύναμη. δύναμή του περβαίνει κατά πολύ τήν νθρώπινη. Μπορε νά προκαλέσει καταστροφές, μπορε νά προκαλέσει σθένειες, μπορε νά προκαλέσει κόμη καί τόν θάνατο, πως βλέπουμε στό βιβλίο το ώβ (κεφ. 1 καί 2). Βέβαια, δύναμη ατή δέν εναι νεξέλεγκτη. χει ρια καί περιορισμούς καί δρ, σο τς πιτρέπει Θεός (ώβ, 1,12 καί 2,6)· γιατί, παρά τή γενική κυριαρχία το διαβόλου στόν κόσμο, σχατος κυρίαρχος παραμένει Θεός. δύναμη το διαβόλου, πως κδηλώνεται μέσ τν δαιμονικν τεχνικν (μαγεία, ποκρυφισμός), μπορε νά πηρεάσει μεσα σους το παραχωρον δικαιώματα μέ τίς προσωπικές τους μαρτίες καί δέν εναι κατοχυρωμένοι μέ τή Χάρη το Θεο. Ατό σημαίνει τι δέν πρέπει νά ποτιμομε τή δύναμη τς μαγείας. γιος Κυπριανός ταν μάγος πρίν γίνει Χριστιανός. σκοσε συστηματικά τή μαγεία καί σκησή της εχε στήν περίπτωσή του ρατά ποτελέσματα! Δέν ποκλείονται, βέβαια, καί ο περιπτώσεις πάτης: κάποιοι δηλ. προσποιονται τόν μάγο, χωρίς νά χουν πραγματική σχέση με τή μαγεία, μέ σκοπό τήν οκονομική κμετάλλευση τν φελν. παιτεται, λοιπόν, διάκριση, γιατί ,τι μφανίζεται ς μαγεία δέν εναι πάντοτε μαγεία.
Εδη μαγείας πάρχουν πολλά. Στό Εχολόγιο τς κκλησίας ναφέρονται φαρμακεία, εδωλολατρία, στρομαντεία, στρολογία, νεκρομαντεία, ρνεοσκοπία. Σ’ ατά μπορε νά προστεθον καί κάποιες φαινομενικά κίνδυνες τεχνικές, πως τό «ξεμάτιασμα» (μέ διάφορες μεθόδους καί χι μέ τήν «Εχή πί βασκανίαν», πού διαβάζεται πό ερες), τό «ρίξιμο τν χαρτιν», «μελέτη το καφέ», χρησιμοποίηση «φυλακτν», πως χάντρες «γιά τό μάτι», ντικείμενα πού φέρνουν «γούρι» κ.. Κοινό χαρακτηριστικό λων ατν εναι δαιμονική προέλευση καί τι π’ ατά πιτελεται τό κακό (μόνο τό κακό), πού εναι τό κατ’ ξοχήν ργο το διαβόλου. Συνήθως μαγεία διακρίνεται σέ λευκή καί μαύρη. Κάποιοι πιστεύουν τι κακή εναι μόνο μαύρη, ν λευκή εναι καλή μαγεία (γίνεται «γιά καλό»). λλοι πιστεύουν τι μαύρη μαγεία πικαλεται κακά πνεύματα, ν λευκή πικαλεται καλά πνεύματα καί λλοι πιστεύουν τι μαύρη μαγεία «δένει», ν λευκή «λύνει» τά μάγια. μως, πως δη ναφέραμε, μαγεία (τόσο μαύρη, σο καί λευκή) χει δαιμονική προέλευση καί σχετίζεται μόνο μέ τό κακό. Δέν πάρχει, λοιπόν καλή μαγεία, οτε μαγεία πού «λύνει» τά μάγια. μαγεία γίνεται πάντα γιά κακό. μόνη διαφορά μεταξύ λευκς καί μαύρης μαγείας εναι τι στή μαύρη τό κακό φαίνεται, ν στή λευκή τό κακό κρύβεται, μφανίζεται δηλ. μέ τό προσωπεο το καλο. Πρόκειται γιά πολύ γνωστή τακτική το διαβόλου: «ατός γάρ σατανς μετασχηματίζεται ες γγελον φωτός», λέει γία Γραφή (Β' Κορ. 11,14). Κατά τόν διο τρόπο, τά ργανά του, ο μάγοι, «μετασχηματίζονται ς διάκονοι δικαιοσύνης» (Β' Κορ. 11,15): λένε τι «λύνουν» μάγια καί τι κάνουν «τό καλό». δαιμονική πάτη, πού κρύβεται κάτω πό ρθόδοξο χριστιανικό προσωπεο, φθάνει κάποιες φορές σέ σημεο, στε πολλοί μάγοι νά χουν τόν χρό τους γεμτο μέ ερές εκόνες καί λλα χριστιανικά σύμβολα νά δίνουν κόμη καί «πνευματικές συμβουλές» («Γιά νά λυθε τό πρόβλημά σου, πρέπει νά κάνεις τόσα Εχέλαια, τόσες Λειτουργίες, νά κοινωνήσεις τόσες φορές!» κ.λ.π).
πάρχουν γαθά πνεύματα στόν «πόκρυφο» κόσμο; ρθόδοξη Παράδοση κάνει λόγο γιά όρατο καί χι γιά πόκρυφο κόσμο καί πόκρυφες δυνάμεις. Στόν κόσμο ατό, κτός πό τόν Θεό (τόν Δημιουργό το όρατου κόσμου), πάρχουν μόνο ο γγελοι, ο δαίμονες καί ο ψυχές τν νθρώπων (τν κεκοιμημένων). Τίποτε λλο π’ ατά δέν πάρχει. Καί ο μόνες δυνάμεις (νέργειες), πού πάρχουν γενικά στόν κόσμο, εναι ο θεϊκές, ο δαιμονικές καί ο φυσικές δυνάμεις. τρόπος πικοινωνίας μέ τούς γγέλους εναι γνωστός: γίνεται μέ τήν προσευχή, μέ τήν ταπείνωση, μέ τήν σκηση, μέ τόν κκλησιαστικό βίο, μέ τή μυστηριακή ζωή. πικοινωνία μέ τούς γγέλους (μέ τούς γίους, μέ τόν Θεό) δέν χει ξαναγκαστικό χαρακτρα, δηλ. δέν ξαναγκάζουμε τούς γγέλους νά πικοινωνήσουν μαζί μας μέ κάποιες τεχνικές, πως συμβαίνει στόν χρο τς μαγείας (που σχύει ρχή τς συναλλαγς: «do ut des», «δός μου γιά νά σο δώσω»). Οτε πάρχουν νθρωποι πού χουν εδικό «χάρισμα» νά πικοινωνον μέ τά πνεύματα. Γιά λους σχύουν ο διες κριβς προϋποθέσεις. Πέρα πό τόν τρόπο πού περιγράψαμε, κάθε λλη μορφή πικοινωνίας μέ όρατες «πόκρυφες» δυνάμεις μέ πνεύματα (πονηρά «γαθά») εναι πικοινωνία μέ δαιμονικά πνεύματα καί μέ δαιμονικές δυνάμεις!


Συνέπειες καί πιπτώσεις τς μαγείας

Γιά νά κατανοήσουμε τίς συνέπειες καί πιπτώσεις τς μαγείας, πρέπει νά γνωρίζουμε, τι σχύει ς γενική καί παράβατη ρχή τι «τίποτε καλό δέν προέρχεται κ το διαβόλου». μνολογία τς κκλησίας μας τονίζει χαρακτηριστικά τι διάβολος εναι γιά μς «χθρός» καί «νθρωποκτόνος» (ατός πού θέλει τόν θάνατό μας). «χθρός» ποτέ δέν θέλει τό καλό. Πολλές φορές προσποιεται τόν φίλο, γιά νά τόν μπιστευθομε καί νά μς ξοντώσει. ,τι «καλό», προέρχεται νδεχομένως πό τή μαγεία, ποτελε μέθοδο πάτης γιά νά κολουθήσει μεγαλύτερο κακό. πως χει χαρακτηριστικά επωθε, « διάβολος σως δανείζει, λλά οδέποτε χαρίζει». ,τι δίνει, τό ξαναπαίρνει, καί τό ξαναπαίρνει μέ πολύ ψηλό τόκο! Μόνο Θεός χαρίζει. Μόνο Θεός παρέχει «δωρεάν» (χωρίς νά παιτε νταπόδοση πιστροφή). Μόνο πό τόν Θεό προέρχεται «πν δώρημα τέλειον» (κάθε πλρες καί λοκληρωμένο δρο). Μόνο Θεός δίνει τά δρα Του «ες πλησμονήν» (μέχρι πού νά χορτάσει πλήρως νθρωπος).
Τό κακό, πού προέρχεται πό τή μαγεία, εναι δυστυχία το νθρώπου στήν παροσα ζωή (φυσικός κίνδυνος), μέ διάφορες μορφές κακο, σθένειες, τυχήματα, διαζύγια, ριδες, διαμάχες, καταστροφές κ.., καί αώνια κόλαση στή μέλλουσα ζωή (πνευματικός κίνδυνος). Φυσικούς κινδύνους διατρέχουν λοι ο νθρωποι γενικά. Τούς κατ’ ξοχήν κινδύνους, δηλ. τούς πνευματικούς, διατρέχουν πιπλέον α) σοι ξασκον τή μαγεία καί β) σοι καταφεύγουν σέ μάγους γιά βοήθεια καί συμβουλές. ς δομε τίς δύο ατές περιπτώσεις, πού συνιστον κπτωση πό τήν χριστιανική πίστη μέ μεσες πιπτώσεις στή σωτηρία.
Στό γιο Βάπτισμα χουμε δώσει φρικτές ποσχέσεις νώπιον το Θεο τι «ποτασσόμεθα τ σαταν καί πσι τος ργοις ατο καί πάσ τ λατρεί ατο καί πσι τος γγέλοις ατο καί πάσ τ πομπ ατο». ποσχεθήκαμε δηλ. τι ρνούμεθα λα, σα χουν σχέση μέ τόν σαταν (τά πάντα) καί τι δέν θέλουμε νά χουμε καμμία σχέση μαζί του. Δέν χει σημασία, ν τίς ποσχέσεις ατές, τίς δωσε γιά μς νάδοχος ( Νουνός μας), σημασία χει τι ο ποσχέσεις ατές συνδέονται μέ τή χριστιανική μας διότητα: σο τίς τηρομε, συνεχίζουμε νά εμαστε Χριστιανοί, καί ν τίς θετήσουμε, παύουμε νά εμαστε Χριστιανοί. πιστροφή, λοιπόν, στά δαιμονικά «ργα» ποτελε ρνηση το Χριστο καί θέτηση το γίου Βαπτίσματος. Ο Πατέρες τς κκλησίας θεωρον τήν κατάσταση σων καταφεύγουν σέ μάγους γιά βοήθεια μοια μέ ατή τν «πεπτωκότων» τς ποχς τν διωγμν, σων δηλ. ρνήθηκαν τόν Χριστό καί θυσίασαν στά εδωλα! Χειρότερη εναι, πωσδήποτε, κατάσταση σων ξασκον τή μαγεία: «τίς δέ κοινωνία φωτί πρός σκότος; τίς δέ συμφώνησις Χριστ πρός Βελίαλ» (Β' Κορ. 6,14: τί σχέση μπορε νά χει τό φς μέ τό σκοτάδι, Χριστός μέ τόν διάβολο;). Λέει χαρακηριστικά γ. Γρηγόριος Νύσσης τι σοι καταφεύγουν σέ μάγους, πιεζόμενοι πό κάποια «νυπόφορον νάγκην», πρέπει νά ντιμετωπίζονται μέ μεγαλύτερη πιείκεια, δηλ. πως, σοι ρνήθηκαν τόν Χριστό μετά πό βασανιστήρια («διά βασάνων»). σοι, μως, καταφεύγουν σέ μάγους πό περιφρόνηση (μφιβάλλοντας τι Χριστός εναι Θεός καί τι μπορε νά τούς πελευθερώσει πό κάθε κάκωση καί συμφορά) πρέπει νά ντιμετωπίζονται πως σοι ρνήθηκαν τόν Χριστό μέ τή θέλησή τους, δηλ., ν μετανοήσουν, νά μήν κοινωνον σέ λη τους τή ζωή, παρά μόνο, ταν πλησιάζει θάνατος, καί νά μήν προσεύχονται στήν κκλησία μαζί μέ τούς λλους Χριστιανούς, λλά μόνοι τους στό σπίτι (Πηδάλιον, κδ. στήρ, 1982, σ. 275).
Τό διο αστηροί εναι καί ο κανόνες τς κκλησίας. ξα' τς Πενθέκτης Οκ. Συνόδου πιβάλλει ξι χρόνια ποχς πό τή Θ. Κοινωνία σέ σους καταφεύγουν σέ μάγους ξασκον πλές μορφές μαντείας. λβ' το γ. ωάννου το Νηστευτο περιορίζει τό πιτίμιο σέ τρία χρόνια, προσθέτωντας, μως, μετάνοιες καί αστηρή νηστεία (ξηροφαγία) γιά κάθε μέρα. οβ' το Μ. Βασιλείου κανονίζει τό διο μάρτημα μοια μέ τό μάρτημα το φόνου. Ο εροί κανόνες χρησιμοποιον μιά χαρακτηριστική κφραση γιά σους καταφεύγουν σέ μάγους: «ο μάντεσιν αυτούς κδιδόντες», δηλ. ατοί πού παραδίδουν τόν αυτό τους (τήν ψυχή καί τό σμά τους) στούς μάντεις (Πηδάλιον, σ. 272).


ντιμετώπιση το φαινομένου

δύναμη το διαβόλου, πως εδαμε, εναι μεγάλη, μως πολύ μεγαλύτερη εναι δύναμη το Χριστο. δαιμονική δύναμη δέν ντιμετωπίζεται μέ νθρώπινες δυνάμεις. ταν μετά τήν πτώση διάβολος καί τά δαιμονικά «ργα» κυριάρχησαν στόν κόσμο, νθρωπος δέν μποροσε νά κάνει τίποτε γιά τή σωτηρία του. μως Θεός, πού εναι γάπη κατά τήν γ. Γραφή (Α' ω, 4,8), δέν θελε νά βλέπει «τυραννούμενον πό το διαβόλου τό γένος τν νθρώπων». ποφάσισε, λοιπόν, νά λθει διος στόν κόσμο καί νά γίνει νθρωπος, γιά νά διαλύσει τά δαιμονικά «ργα»: «ες τοτο φανερώθη υός το νθρώπου, να λύσ τά ργα το διαβόλου» (Α' ω. 3,8). Μέ τήν νάστασή Του Χριστός «δησε τόν σχυρόν» (Ματθ. 12,29) καί «κατήργησε τόν διάβολον» (βρ. 2,14). Γιά τόν Χριστό, πρώην σχυρός, εναι τώρα δεμένος καί δύναμη του χει δη καταργηθε! Τό διο σχύει καί γιά σους εναι μαζί μέ τόν Χριστό, γιά τούς πραγματικούς Χριστιανούς. Σ’ ατούς δέν χει ξουσία διάβολος ο νέργειές του καί μαγεία δέν χει καμμία πίδραση. ντίθετα, γιά σους δέν εναι μαζί μέ τόν Χριστό σχύει ,τι σχυε πρίν λθει Χριστός στόν κόσμο. ς δομε να χαρακτηριστικό παράδειγμα: γ. Κυπριανός ταν μάγος καί γία ουστίνα ταν μιά νεαρή Χριστιανή. Πίστευε στόν Χριστό, κοινωνοσε τακτικά καί γωνιζόταν, σο μποροσε, ναντίον τς μαρτίας. Κυπριανός φάρμοσε λα τά τεχνάσματα τς μαγικς «τέχνης» ναντίον της, πικαλέσθηκε τά πιό σχυρά δαιμόνια. μως, στήν γία δέν εχαν καμιά πίδραση, ν σ’ λους τούς λλους εχαν! Κατάλαβε τότε τι πάρχει μιά δύναμη πολύ πιό σχυρή π’ ατήν πού γνώριζε ς τότε, δύναμη το Χριστο. ποφάσισε, λοιπόν, νά γίνει Χριστιανός! Καί γινε χι μόνο Χριστιανός, λλά καί γιος, μέ τό χάρισμα νά κδιώκει τά πονηρά πνεύματα καί νά παλλάσσει πό τίς πιδράσεις τς μαγείας!
Τί πρέπει νά κάνει κάποιος γιά νά εναι οσιαστικά νωμένος μέ τόν Χριστό καί παλλαγμένος πό κάθε δαιμονική πίδραση; νωση μέ τόν Χριστό δέν γίνεται μέ κανέναν λλο τρόπο, παρά μόνο μέ τά Μυστήρια τς κκλησίας, διαίτερα μέ τό Βάπτισμα καί τή Θεία Εχαριστία. Στό Βάπτισμα νθρωπος «νδύεται» τόν Χριστό καί στή Θ. Εχαριστία νώνεται συνεχς μαζί Του, κοινωνώντας τό Σμα καί τό Αμά Του. Τίποτε λλο δέν μπορε νά μς νώσει μέ τόν Χριστό, οτε πίστη, οτε τά καλά μας ργα, οτε «γάπη» μας πρός Ατόν. λα ατά εναι, βέβαια, προϋποθέσεις γιά τή συμμετοχή στά Μυστήρια (π.χ. δέν μπορε νά κοινωνε κάποιος ν δέν πιστεύει στόν Χριστό, ν πόκειται σέ βαριά μαρτήματα), δέν εναι μως κανά νά μς νώσουν μαζί Του. Τακτική, λοιπόν, (συνεχής) Θεία Κοινωνία εναι τό σχυρότερο πλο ναντίον τς μαγείας.
πίσης πόλυτα παραίτητη εναι ερά ξομολόγηση, τό Μυστήριο πού μς καθαρίζει πό κάθε μαρτία. ξομολόγηση πρέπει νά εναι καθαρή (ελικρινής). Χωρίς ατήν Θ. Κοινωνία εναι νώφελη καί πολλές φορές βλαπτική (Α' Κορ. 11, 27-31))! λλά καί μεμπτος βίος εναι προϋπόθεση γιά τήν ντιμετώπιση τς μαγείας ( πλήρης ποχή πό τά μεγάλα μαρτήματα καί κατά τό δυνατόν ποφυγή τν μικρν), δεδομένου τι μαρτία νοίγει τήν θύρα γιά τήν εσοδο τν δαιμονικν πιδράσεων. που διαπιστώνονται συγκεκριμένες πιδράσεις (μαγικά ντικείμενα κ.λ.π), πρέπει νά προσκαλεται ερεύς καί νά διαβάζει τίς εδικές Εχές γι’ ατές τίς περιπτώσεις. πίσης παραίτητος εναι τακτικός κκλησιασμός, φο κε «καθαιρονται α δυνάμεις το σαταν» κατά τόν γ. γνάτιο (ΒΕΠΕΣ, τ. 2, σ. 266).

Ατά εναι τά πνευματικά πλα, μέ τά ποα ντιμετωπίζεται μαγεία. ποιος τά χρησιμοποιε, μπορε νά λέει μαζί μέ τόν Ψαλμωδό: «Κύριος φωτισμός μου σωτήρ μου, τίνα φοβηθήσομαι; Κύριος περασπιστής τς ζως μου, πό τίνος δειλιάσω;» (Ψαλμ. 26,1).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου