γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

Σωφρονίου Ιεροσολύμων, Συνοδική Επιστολή (634 μ.Χ.), Μέρος Β΄


ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
ΠΡΟΣ ΣΕΡΓΙΟΝ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ  ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
634 μ.Χ.

ΜΕΡΟΣ Β΄ (ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ)
Δεῖτε
τό Α΄ Μέρος στήν ἱστοσελίδα:

Τ μν ον ταπειν κα νθρώπινα οτως κουσίως μο κα φυσικς, μένων κα ν τούτοις Θες πεδείκνυτο· ταμίας γρ ν ατς αυτ παθν νθρωπίνων κα πράξεων, κα ο μόνον ταμίας, λλ κα πρύτανις, κα ες φύσιν παθητν φυσικς σεσάρκωτο. Κα δι τοτο ν πρ ν­θρωπον ατο τ νθρώπινα· οκ πειδήπερ φύσις ν οκ νθρώπειος, λλ’ πειδήπερ κουσίως γέγονεν νθρωπος, κα νθρωπος γεγονς κουσίως ατ προσεδέχετο· κα ο τυραννικς ναγκαστς στιν τε καθ’ μς κα βουλήτως, λλ’ νίκα κα σον βούλετο, κα συγχωρεν ατς τος τ πάθη προσφέρουσι, τος τε παθήμασιν ατος νεργούμενοις κατ φύσιν πένευσε. 

Τ δ θεα κα λαμπρ κα πέρτατα, κα νικντα προδήλως μν τν ετέλειαν, περ ν θαυμαστ κα τερά­στια, κα τν παραδόξων ργων πρόοδος, ποία περ ν σπορος σύλληψις, ωάννου γγάστριος σκίρτησις, τόκος φθορος, παρθενία χραντος, πρ το τόκου κα ν τ τόκ κα μετ τν τόκον λώβητος, τν ποιμένων οράνιος μύησις κα τν Μάγων στροκίνητος λκυσις, δωροφορία τε σν ατ κα προσκύνησις, γραμμάτων μαθήτευτος εδησις, («πς γρ οτος, φασίν, οδε γράμματα μ μεμαθηκώς;»), μερικς πελέγχουσα τν τς γνοίας ραστν τν κακότροπον ρωτα, ξ δάτων ονώδης μφόρησις, τν σθενν πίρρωσις, τν τυφλν νάβλεψις, τν κυλλν νόρθωσις, τν παραλύτων σύσφιγξις, τν χωλν εθύδρομος κίνησις, τν λεπρν πέρλαμπρος κάθαρσις, τν πεινώντων σχέδιος πλήρωσις, τν διωκόντων πώρωσις, τν νέμων κοίμησις, τς θαλάττης γαληναία κατάστασις, π τν δάτων νσώματος βάδισις, τν καθάρτων πνευμάτων κδίωξις, τν στοιχείων αφνίδιος κίνησις, τν μνημείων ατόματος νοιξις, κ νεκρν τριήμερος γερσις, τς φθορς ο τελευτσα κατάλυσις, το θανάτου μ παυομένη καθαίρεσις, φυλαττομένης τς το λίθου κα το τάφου σφραγδος κώλυτος ξοδος, τν θυρν κεκλεισμένων κράτητος εσοδος, ες ορανος π γς πολυθαύματος κα νσώματος νοδος, κα πάντα τ τούτοις παρόμοια, τ κα λόγου φύσιν κα φωνς περβαίνοντα δύναμιν, κα πσαν νθρωπείαν περνικντα διάνοιαν. περ παντα, πρ λόγον κα φύσιν νθρωπίνην τελούμενα, τς το Θεο Λόγου θείας οσίας κα φύσεως μολογουμένως πρχε τεκ­μήρια, ε κα δι σαρκς νηργετο κα σώματος, κα ο δίχα σαρκς λογικς ψυχωμένης πράττετο. Κα ο δι τατα τν Θεν Λόγον τοπάσομεν σαρκον, σώματος ατν κτς δογματίσομεν, τιπερ δρα τ σωμάτων πέρτερα. Κα γρ ληθς Λόγος σεσάρκωται, κα ψευδς σαρκωθες σεσωμάτωται, κα ες Υἱὸς γινώσκετο πσαν ξ ατο προφέρων νέργειαν θείαν τε κα νθρώπειον, ταπεινν κα πέρογκον, χθαμαλν κα οράνιον, σαρκικν κα σώματον, ρατν κα όρατον, περιγραπτν κα περίγραπτσν, ναλογοσαν ατο τ δυάδι τν φύσεων, κα δι’ αυτς ατν σιγήτως κηρύττουσαν κα διαπρυσίως γγέλλουσαν.
Ες γρ ν κα ατς καθ’ πόστασιν Υἱὸς διαίρετος, κα δύο φύσεις ατς γνωριζόμενος, κατ’ λλην μν τς θεοσημείας εργάζετο, κατ’ λλην δ τ ταπειν παρεδέξατο. Κα δι τοτό φασιν ο θεόφρονες, ο πρ Χριστο το Θεο το ληθος στεψάμενοι κα τ φάσκειν θεόθεν δεξάμενοι, τς θειοτάτας συνέσεις μν ξυφαίνοντες, ς ταν κούσς περ το νς Υο τς ναντίας φωνάς, καταλλήλως μέριζε τας φύσεσι τ λεγόμενα· ν μέν τι μέγα κα θεον, τ θεί φύσει προσνέμων, ν δέ τι μικρν κα νθρώπινον, τ νθρωπίν λογιζόμενος· οτω γρ κα τ τν φωνν σύμφωνον διαφεύξ, κάστης, πέφυκεν δια, δεχομένης φύσεως, κα τν Υἱὸν τν να κα πρ πάντων αώνων κα πρόσφατον κατ τς γίας Γραφς μο­λογήσεις. λλ κα οτως π το νς Υο φασι, πσαν μν νέργειαν οκ ν τις χωρίσαι τς μις υότητος, τς δ φύσεως, ς στιν οκεον τν γινόμενον, τ λόγ γνωρίσειεν. Οκον κάλλιστα λίαν ατος δεδογμάτισται τό, να μν μολογεν τ μμανουήλ· οτως γρ Θες Λόγος σαρκω­θες νομάζεται, κα τν ατν παντα δρν κα οκ λλον κα λλον, τά τε ψηλ κα λάχιστα παντοίας κτς διαστάσεως. Δι’ ν κα τν ατο φύσεων σύγχυτος διπλόη γνωρίζεται, κα ες ποστάσεις δύο κα πρόσωπα διαμπξ ατς ο μερίζεται· λλ’ στιν ες κα ατς Υἱὸς κα Χριστς διάτμητος, ν δυσν διαιρέτως γνωριζόμενος φύσεσι. Κα ατο τ πάντα το νς Υο διαβεβαιούμεθα, κα πάσας ατο κα τς φωνς κα τς νεργείας πιστεύομεν· κν α μν ατν εσι θεοπρεπες, α δ οτω πάλιν νθρωποπρεπες, α δ μέσην τιν τάξιν πέχουσιν, ς χουσαι τ θεοπρεπς ν ταυτ κα νθρώπινον. Ταύτης δέ φαμεν τς δυνάμεως κα τν κοινν κα θεανδρικν λεγομένην νέργειαν, ο μίαν πάρχουσαν, λλ’ τερο­γεν κα διάφορον, ν ξ ρείου Πάγου Παύλ τ θεί θείως ζωγρηθες θεηγόρος Διονύσιος φησεν, ς τ θεοπρεπς ν ταυτ κα νθρώπινον χουσαν, κα δι τς χαριεστάτης τε κα συνθέτου προσρήσεως τν κάστης οσίας κα φύσεως κάστην ντελς δηλοσαν νέργειαν. Προαιώνιον τοίνυν τν Θεν Λόγον δοξάζοντες κα τ Πατρ συναδιον, χρονικν πομεναι πρεσβεύομεν γέννησιν, ν κ παρθένου τς κυρίως κα ληθς θεοτόκου Μαρίας σαρκωθες πετίκτετο. Κα δι τοτο δύο τς γεννήσεις γεγεννσθαι πρς τν εσεβούντων εκότως πιστεύεται. Κα τέλειος ν ατς ν θεότητι, τέλειος ν ατς ν νθρωπότητι· οτε τ διαφορ τν οσιν διαιρούμενος, οτε τ τς ποστάσεως κα το προσώπου ταυτότητι τς φύσεις γων πρς οσιώδη ταυτότητα· λλ’ ξ ν καθ’ πόστασιν πέφηνε φύσεων, ν ατας διαιρέτως μεινε, πάντα σοφς κα ληθς πελθν τ μέτερα ργα κα πάθη, φυσικ κα διάβλητα πράγματα, τ μώμου μακρν κα μολύσματος, κα ν ος μαρτίας χνος τινς μ ερίσκεται· μαρτίαν γρ οκ ποίησεν, οδέ τις δόλος ν τ στόματι ατο τ σύνολον ηρηται. Κα συναναστραφες νθρωπίνως μν, τε τέλειος γνωριζόμενος νθρωπος, κν Θες ατς παραλείπτως τύγχανε, κα θαυματουργήσας ς πρεπε. Τέλειος γρ Θες γινώσκετο, κα νθρωπεί νοερς ψυχωμέν σαρκ συνεκέκρατο. π τ πάθος τ κούσιον νεισι, κα κουσίως ουδαίοις προδίδοται, μλλον δ αυτν ατος δι’ νθρώπων σωτηρίαν κουσίως προδίδωσι· κα δεσμεύεται, κα κολαφίζεται, κα μπτύεται, κα μαστίζεται, κα χλευάζεται, κα χλαμύδα πορφυρν ς βασιλεύων τν λων νδύεται, κα κάλαμον ς σκπτρον βασιλικν βασιλικς γχειρίζεται, κα Πιλάτου κατακρίνεται κρίνοντος, κα τέλος κρί προσπήγνυται, κα χερας κα πόδας αμάσσεται τ σωτηρί σταυρ προσηλούμενος, κα λστας συνεπαίρεται, κα ξος ποτίζεται, κα χολς πογεύεται, κα μέγα βοήσας τ Πατρ τν ψυχν παραδίδωσι, κα τν πλευρν τ λόγχ τιτρώσκεται, κα δωρ κα αμα σωτήριον μετ θάνατον προχέει κα νέκρωσιν, κα νεκρς το σταυρο καταφέρεται, κα κηδεύεται, κα σμυρνίζεται, κα ταφν τριήμερον θάπτεται, κα τριήμερος ναστς το τάφου προέρχεται, κα πάντας αυτ τος νεκρος συνανίστησιν, κ τάφου κα φθορς πρς τν τελευτσαν ατο ζων παγόμενος δι τς ατο κ νεκρν ναστάσεως, κα τος μαθητας κ νεκρν ναστς μφανί­ζεται, κα πιστοποιεται βρώσει κα πόσει κα φ χειρν ποστολικν τς οκείας σαρκς τν νάστασιν, κα Πνεμα τούτοις παρέχει πανάγιον, ς συγγενς ατ κα μόφυλον· κα ες ορανος ναφέρεται, μλλον δ ς κα τν ορανν δεσπόζων νέρχεται, κα δεξις το τεκόντος καθέζεται, θκον χων τν πατρικν κα βασιλικν κα πέρτατον. θεν κα πάλιν λεύσεται κρίσιν ζώντων κα νεκρν ποιησόμενος, κα ποδώσων κάστ κατ τς πράξεις σπερ πέπραχεν, ετε καστος γαθς πράξεις κα καλάς, ετε φαύλας κα ψεκτς κατειργάσατο· ν σν Πατρί τε κα Πνεύματι κα βασιλεύειν τν λων πιστεύομεν βασιλείαν ληθς τελεύτητον, κα τέλος οκ πιδεχομένην κα πλήρωμα. λλ κα περ τς νσάρκου οκονομίας, τατν δ φάναι, το Θεο Λόγου σαρκώσεως, κα πρς τος ταπεινος μς μοιώσεως, ς λέγω κα φρον, δι βραχέων γνώρισα.
Περ δ τς το ρωμένου κόσμου γεγονυίας ρχθεν συστάσεως, κα συντελείας, ν οκ ες μακρν ποδέξοιτο, μολογ, θεοτίμητοι, ς πάντα, ο μόνον τ ρατά, λλ δ κα όρατα ες Θες τεκτήνατο, Πατήρ, Υἱὸς κα τ Πνεμα τ γιον, ἀΐδιος φύσις κα ναρχος, κκ μ ντων ες τ εναι παρήγαγε, κα οκ ντα πρν σχεδίασε, κα τς τούτων μυρίας διαφορς σοφς προεβάλετο. Πάντα γρ δι το Μονογενος Πατρ ν γί πεποίηκε Πνεύματι, κα προνοί σοφ συγκρατε, τν οκείων ργων ς Θες προϊστάμενος, ρχήν τε τος πσι χρονικν ρισάμενος, τ μν ασθητ τέλει χρονικ καθυπέβαλε, τ δ νοητ κα όρατα τούτων ξίας ξίωσε μείζονος. Κα θνσκει μν οδαμς, οδ φθείρεται κατ τ τν ασθητν ευστν κα επάροιστόν στιν· ο μν τν φύσιν θάνατα, πρς οσίαν μετελήλυθεν φραστον, λλ χάριν ατος χαρίσατο φθορς ατ κα θανάτου διείργουσαν. Οτως νθρώπων ψυχα διαμένουσιν φθαρτοι· οτως γγελοι διατελοσιν θάνατοι, ο φύσιν ληθς, ς φημεν, φθαρτον, οσίαν κυρίως θάνατον χοντες, λλ χάριν κ Θεο κληρωσάμενοι θανασίας χορηγόν, κα φθαρσίας ατος πάρχουσαν πρόξενον. λλ’ οκ πειδήπερ α τν νθρώπων ψυχα Θεο χάριτι τν φθορν πεώσαντο τν πσι κτίστης φύσεως μφωλεύουσαν, δι τοτο κα πρ σωμάτων ατς ποπτεύσομεν, πρ τς το ρωμένου κόσμου παραγωγς κα συμπήξεως ν ϊδί τιν ζω τελεν ννοήσομεν, κα βίον χειν οράνιον φήσομεν, σαρκόν τε κα σώματον ζήσας ζων τν ἀῒδιον ν οραν ποτε μ πάρχοντι, ς ριγένης παράφορος βούλεται, κα ο τούτου συμμύσται κα σύμφρονες Δίδυμος κα Εάγριος κα λοιπς ατν μυθομέριμνος μιλος· οπερ ο τοτο μόνον πεπλανημένως δοξάζουσιν, λληνικος μφερόμενοι δόγμασι κα τν χριστιανν καταρρυποντες εγένειαν, λλ κα τν τν σωμάτων τούτων, ν νυν περικείμεθα, νοήτως ναιροσιν νάστασιν, μύρια δειν βατταρίζοντες, τς δυσσεβος ατν μυθοπλαστίας πάξια· ος ρκε πρς πίπληξιν τ Παύλ πρς Κορινθίους λεγό­μενον, «ς ε νεκρο οκ γείρονται, οδ Χριστς γήγερται»· κα λοιπόν, οτως ατος τος λογισμος ματαιάζουσι, τ «κεν ρα πίστις μν» προστεθήσεται· ο μέρος, οτοι, τς μν σεπτς μολογίας γεγένηται κα ταυτησ τς σαρκς νάστασις; Κα σαρκς γρ νάστασιν μολογεν παιτούμεθα τ σωτηρί προσιόντες βαπτίσματι. Δι τοτο γάρ, καθά τινι τν σοφν τεθεώρηται, κα πσα το Μονογενος λαμπρ κα διάσημος οκονομία λαμπρς πεπραγμάτευται, να κα τν εκόνα σώσ κα τν σάρκα θανατίσ· ο τοτο δ μόνον ο παράφρονες σφάλλονται, κα τς εθείας δο παρακρούονται· ν γρ ατν ς ν συγκρίσει κακν κα φορητν τ δυσέβημα· λλ κα τερα μυρία παρ τν ποστολικν κα πατραν μν παράδοσιν λέγουσι, παρα­δείσου φυτείαν κβάλλοντες, ν σαρκ πεπλάσθαι τν δμ ο βουλόμενοι, τν π’ ατο τς Εας διάπλασιν ψέγοντες, τν χν θετοντες τν φεως, τς τν ορανίων ταγμάτων ταξιαρχίας οτω μν ρχθεν κ Θεο κεκτίσθαι κωλύοντες, κ καταδίκης δ προγενεστέρας κα παρατροπς ατς φανταζόμενοι· ς ν νάδι τε νόων πάντα παρχθαι τ λογικά, θέως μο κα μυθικς νειρώττοντες, τν περουρανίων δάτων τν κτίσιν κακίζοντες, τέλος εναι κολάσεως θέλοντες· κα πάντων μν τν ασθητν παντελ φθορν παρεισφέροντες, πάντων δ τν λογικν, γγέλων, νθρώπων, δαιμόνων ποκατάστασιν φάσκοντες, κα πάλιν ες νάδα μυθικν τς τούτων διαφορς ναχέοντες· τε κα μηδν μν διαφέρειν τν Χριστόν, ν ατο ληρδς δογματίζουσιν, οχ ν μες εσεβς προσκηρύττομεν, δόξ τιμ βασιλεί, δεσποτεί δαιμονιωδς ναβράττουσι· κα μυρία ττα προφέροντες πρς το διαβολικο κα δυσσεβος τς καρδίας ατν θησαυρίσματος, ο μι μόνον νατροπ θολερ, λλ μυρίαις τν πλησίον ποτίζοντες, κα ψυχς νθρώπων θανατοντες ο δείλαιοι, πρ ν Χριστς ποθανεν κατηξίωσε, κα λύτρον ατο τ αμα τ θεον ξέχεε, κα δρον πρ πσαν ξίαν θειότατον τν αυτο ψυχν κατεβάλετο. μες δ πίστεως ρθς κα μωμήτου κα σώφρονος τ λογικν ποτισθέντες γάλα κα δολον, κα καλν Θεο ῥῆμα γευσάμενοι, παντα τ κείνων σκοτειν διωσάμενοι δόγματα, κα τούτων ντες πάντων τν θέσμων ατν φληνάφων λεύθεροι, κα τος πατροις μν πιβαίνοντες χνεσι, κα το παρόντος κόσμου συντέλειαν λέγομεν, κα τν ζων κείνην τν μέλλουσαν τν μετ τν παροσαν ζων διαιωνίζειν πιστεύομεν, κα τν κόλασιν τελεύτητον χομεν, τν μν λήκτως εφραίνουσαν τν ρίστων ργων τος πράκτορας, τν δ παύστως λγύνουσαν, ο μν λλ κα κολάζουσαν τος νθάδε γεγονότας ραστς τς φαυλότητος, κα μετανοεν ο θελήσαντας πρ τς ντεθεν κδρο­μς κα κβάσεως. « γρ σκώληξ ατν ο τελευτήσει», φησ Χριστς κριτής, λήθεια, «κα τ πρ ατν ο σβεσθήσεται».
Τατα φρονεν κα πιστεύειν, σοφώτατοι, κ τε ποστολικς κα εαγγελικς, κ τε προ­φητικς κα νομικς, κ τε πατρας κα διδασκαλικς παρειληφότες κηρύξεως, κα δεδρακότες μν τος πανσόφοις κατάδηλα, κα μηδν μς ποκρύψαντες. κόλουθον λοιπόν στι κα ρμόδιον κα τ παλαι παραδόσει κατάλληλον, τς ερς Συνόδους τν πατρικν μν κα πανιέρων θροίσεων δήλας ποιεν π γράμματος, ς ς φωταγωγος τας μετέραις ψυχας περιέπομεν, κα δι’ αἰῶνος χειν εχόμεθα, πως ατας κα τς μακαρίας ζως κοινωνήσαιμεν, ς παδες ατν εγενες κα διάδοχοι. Τέτταρας τοίνυν π τν νθέων τς κκλησίας δογμάτων μεγάλας κα ερς οκουμενικς Συνόδους δεχόμεθα, εαγγελικας φαιδρυνομένας λαμπρότησι, κα χαρακτήρων εαγγελικν γλαϊζομένας ποσότητι· τούτων πρωτεύειν φαμν τ ν Νικαί τν τριακοσίων δέκα κα κτ θεοφόρων Πατέρων συνέδριον, περ κ θείας θροισθν πινεύσεως, τς ρείου λύττης καθαιρε τ μιάσματα. Μετ’ κενο δ τ χρόν, ο δόξ κα χάριτι, συναθροίζεται δεύτερον θροι­σμα, τ ν τ βασιλίδι συνειλεγμένον τν πόλεων. Πεντήκοντα δ κα κατν θεόσοφοι Πατέρες τύγχανον, ο κα τοτο πληρον θεόθεν γμένοι τ θροισμα, τν τρικέραυνον Μακεδονίου, πολλιναρίου τε κα Μάγνου σβεννύει δυσσέβειαν, κα τς τοσαύτης χαλεπς πυρακτώσεως τν εσεβούντων τ συστήματα ύεται. Τρίτον μετ τοτο μόν τ χρόν δοξάζω συνέδριον τ ν φέσ τ πρότερον κ θείας νεδρεσαν βουλήσεως· τ γρ Διοσκόρου λεγόμενον δεύτερον τς Ετυχος δοκίμου γνώμης πεφώραται σύστοιχον· περ πρτον συνέδριον διακοσίων μν γίων Πατέρων γνωρίζετο πλήρωμα, καταβάλλει δ τν νθρωπολάτρην Νεστόριον κα πσαν ατο τν χριστομάχον σέβειαν. Κα τέταρτον μετ τ τρία τ χρόν μόν θεόσοφον θροίζεται σύνταγμα τν ξακοσίων μο κα τριάκοντα πανυμνήτων Πατέρων κα δδούχων τς πίστεως, περ ν Χαλκηδόνι μν τν θείαν ποιεται θεόθεν συνέλευσιν, κα συναθλοσαν εχεν Εφημίαν τν μάρτυρα, τν κα μέχρι τς σήμερον προμαχοσαν ατν το ρου τς πίστεως, κα τς ατν περιφήμου κα μεγίστης θροίσεως λόγον πολν ποιουμένην κα παυστον. Κατασφάττει δ τν ξυνωρίδα τν βέβηλον, Ετυχ φημι κα Διόσκορον, κα τν τούτων ποφράττει θεομάχον κακόνοιαν, κ τς πολλιναριανς σπερ πηγς καταρρέουσαν κα πληροσαν πάντας τς σεβείας τος ύακας. κβάλλει δ μετ τς τούτων σεβεστάτης αρέσεως δι τν ατς ρθοδόξων προρρήσεων κα τν Νεστορίου το θεομάχου παμμίαρον αρεσιν· κα κατ ταύτης γρ ς τι τ ναιδεί σπαιρούσης θροίζετο· θεν κα τελείως ατν πενέκρωσε, κα τν κκλησιαστικν αλν ξωστράκισεν. π ταύταις δ τας μεγάλαις κα οκουμενικας πανσέπτοις τε κα πανιέροις τν γίων κα μακαρίων Πατέρων μοτίμοις θροίσεσι τέσσαρσι, κα πέμπτην γίαν λλην παρ ταύτας κα μετ ταύτας συστσαν, οκουμενικν δέχομαι Σύνοδον, τν ν τ βασιλίδι κα ατν γενομένην τν πόλεων, ουστι­νιανο το τότε τ σκπτρα τς ωμαικς βασιλείας διέποντος, κα πάντα ατς τ λαμπρ διορίσματα· τις κυροσα μν τν ν Χαλκηδόνι περιώνυμον θροισται Σύνοδον, ναιρε δ κα κρίπτει πρς λεθρον πρωτοτύπως μν ριγένην τν φρονα κα πάντα ατο τ νειρώδη κομψεύματα κα πολυειδος σεβείας πλήρη συγγράμματα· Εαγρίου δ σν ατ κα Διδύμου τ δόγματα κα πάντα ατν τ λληνικ κα τερατώδη, ο μν λλ κα μυθώδη ληρήματα· μεθ’ ος τν Μοψουεστίας κτίλλει Θεόδωρον, τν Νεστορίου το θεομάχου διδάσκαλον, κα ς μυσαρν σν τος ατο βλασφήμοις συγγράμμασι τς Καθολικς κκλησίας κρίπτει ζιζάνιον· Θεοδώρητου δ τ κακς κατ το τς εσεβείας προμάχου Κυρίλλου κα δυσσεβς γεγονότα συντάγματα, κα σα κατά γε τν δώδεκα το ατο θεσπεσίου Κυρίλλου κεφαλαίων, τς τε πρώτης γίας ν φέσ Συνόδου κα τς ρθς μν κατηγόρησε πίστεως, Νεστορί τ δυσσεβε χαριζόμενος· κκενα ταύτης ποιε τς κατακρίσεως μέτοχα, περ κα πρ Διοδώρου κα Θεοδώρου πολογούμενος γέ­γραφε· μεθ’ ν κα τν βα πιστολν πρς τν Πέρσην γεγράφθαι λεγομένην Μάρην περρίζωσεν, ς ο μόνον ρθν δογμάτων ντίπαλον, λλ κα πάσης σεβείας νάπλεων. κείνας μν ον τς ερς κα μεγάλας κα οκουμενικς γίας τέτταρας Συνόδους σπάζομαι, κα φρονήματι ν περιπτύσσομαι· π ταύταις δ κα ταύτην τν πέμπτην τιμ κα γεραίρω κα σέβομαι· κα πάντα ατν σμένως προσίεμαι τά τε ν δόγμασι κα διαφόροις διδάγμασι κα τας κατ τν αρετιζόντων ναθεματισμος κα ρίσμασιν. θεν κα σμενίζω κα δέχομαι, ος δέξαντο κα σμένισαν, κα ναθεματίζω κα ποβάλλομαι, σους ναθέματι καθυπέβαλον κα ποβλήτους τς καθολικς κα γίας μν κκλησίας γήσαντο. Ταύταις τας γίαις κα μακαρίαις πέντε Συνόδοις πόμενος, να κα μόνον ρον πίσταμαι πίστεως, κα Μάθημα ν οδα κα Σύμβολον, περ πάνσοφος κα μακαρία τν ν Νικαί τριακοσίων δέκα κα κτ θεοφόρων Πατέρων θεσπεσία πληθς ξ γίου προσεφθέγξατο Πνεύματος, κα ν Κωνσταντινουπόλει τν κατν πεντήκοντα θεοπνεύστων Πατέρων πεκύρωσεν θροισις· κα ν φέσ πρώτη τν διακοσίων νθέων Πατέρων βεβαίωσε Σύνοδος· κα τν ν Χαλκηδόνι ξακοσίων τριάκοντα πανιέρων Πατέρων προσεδέξατο κα κράτυνε σύμβασις, κα παράτρωτον κα ρραγς κα σάλευτον διαπρυσίως φη φυλάττεσθαι. Δεχόμεθα δ κα γκάλαις τας ατας κα σμενίζομεν πάντα το θεσπεσίου Κυρίλλου τ θεά τε κα θεόσοφα συγγράμματα, ς πάσης ρθότητος γέμοντα κα πσαν αρετικν καθαιροντα δυσσέβειαν· ξαιρέτως δ τς πρς Νεστόριον τν θεοστυγ κα θεήλατον δύο συνοδικς πιστολάς, τήν τε δευτέραν κα τν τρίτην, κα τ δυοκαίδεκα συνπται κεφάλαια· περ πασαν τν Νεστορίου κακόνοιαν ποστόλων γίων σαρίθμοις κατέφλεξεν νθραξι. Σν ταύταις δέχομαι κα τν πρς τος τς Ἑῴας γιωτάτους προέδρους συνοδικν γραφεσαν πιστολήν, ν κα ερς ατν τς φωνς πεκάλεσε, κα τν πρς ατος ερήνην κράτυνεν. Ας συναρίθμια κα ατ τν νατολι­κν προέδρων τ γράμματα λέγομεν, ς π’ ατο Κυρίλλου το θείου δεχθέντα, κα εναι πρς ατο μαρτυρούμενα φωνας ναμφιλέκτοις ρθόδοξα. Τούτοις μοίως τος ερος Κυρίλλου το πανσόφου χαράγμασιν ς ερν κα μότιμον δέχομαι κα τς ατς ρθοδοξίας γεννήτριαν κα τν θεόδοτον πιστολν κα θεόπνευστον το μεγάλου κα λαμπρο κα θεόφρονος Λέοντος το τς ωμαίων γιωτάτης κκλησίας, μλλον δ τς φ’ λί πάσης φωστρος, ν θεί σαφς νεργούμενος Πνεύματι κατ’ Ετυχος το κακόφρονος κα Νεστορίου το θεοστυγος κα παράφρονος πρς Φλαυϊανν τν οίδιμον τς βασιλίδος τν πόλεων πρόεδρον γέγραφεν· ν κα στήλην ρθοδοξίας καλ κα ρίζομαι, τος οτως ατν καλλς ρισαμένοις Πατράσιν γίοις πόμενος, ς πσαν μν ρθοδοξίαν μς κδιδάσκουσαν, πσαν δ κακοδοξίαν αρετικν λοθρεύουσαν κα τν τς γίας μν καθολικς κκλησίας θεοφρουρήτων αλν πελαύσουσαν. Μεθ’ ς νθέου συλλαβς κα χαράγματος κα πάσας ατο τς πιστολς κα τ δόγματα, ς κ στόματος προϊόντα Πέτρου το κορυφαίου προσίεμαι κα καταφιλ κα σπάζομαι κα πάσ ψυχ περιπτύσσομαι. Τατα, καθς προεπον, δεχόμενος τ ερ πέντε τν μακαρίων Πατέρων κα θεα συνέδρια, κα τ Κυρίλλου πάντα το πανσόφου συγγράμματα, κα μάλιστα κατ τς Νεστορίου μανίας γενόμενα, κα τν τν νατολικν προέδρων συλλαβν τν πρς ατν γραφεσαν τν θειότατον Κύριλλον, κα παρ’ ατο μαρτυρηθεσαν ρθόδοξον, σα τε Λέων τς ωμαίων γιωτάτης κκλησίας νομες γιώτατος γέγραφε, κα μάλιστα κατ τς Ετυχιανς κα Νεστοριανς βδελυρίας συνέταξε. Τατα μν ς Πέτρου, κενα δ ς Μάρκου γινώσκω ρίσματα. Ο μν λλ κα πάντα πάντων τν τς Καθολικς μν κκλησίας κκρίτων μυσταγωγν θεόσοφα διδάγματα, ετε ν λόγοις τε κα συγγράμμασιν, ετε ν πιστολας τισι περιείληπται. Κα συλλήβδην επεν, παντα δέχομαι κα σπάζομαι, σαπερ γία καθολικ μν κκλησία προσίεται· κα πάντα τομπαλιν ποστρέφομαι κα ναθεματίζω κα λογίζομαι βέβηλα, σα κα ατ πανσόφως βδελύττεται, κα τς οκείας εσεβείας γεται πολέμια, ο μόνον βιβλίδια κα λογίδρια κα θεομάχα κα παρέγγραπτα δόγματα, λλ κα αρετικ κα κακόδοξα, κα κακοδόξων αρέσεων γησάμενα πρόσωπα. Κα πρς πληροφορίαν μν παράλειπτον ατ διαρθρομαι τ πρόσωπα, περ ναθεματίζω κα ποιομαι κατάκριτα, ο γλώττ μόνον κα στόματι, λλ κα καρδί κα πνεύματι, ς τς γίας κα καθολικς μν πίστεως φθέντα δι πάντων πίβουλα.
νάθεμα τοίνυν εσαε κα κατάθεμα, π τς γίας κα μοουσίου κα προσκυνητς Τριάδος, Πατρς κα Υο κα γίου Πνεύματος, στωσαν, πρτον μν Σίμων Μάγος, πασν πρτος κακίστων κακίστως ρξας αρέσεων· μεθ’ ν κα Κλεόβιος, Μένανδρος, Φίλητος, ρμογένης, λέξανδρος Χαλκεύς, Δοσίθεος, Γόρθεος, Σατορννος, Μασβόθεος, δριανός, Βασιλείδης, σίδωρος τούτου υἱὸς κα τν μανίαν πέρτερος, βίων, Καρποκράτης, πιφανής, Πρόδικος, Κήρινθός τε κα Μήρινθος, Οαλεντνος, Φλωρνος, Βλαστός, ρτέμων, Σεκονδος, Κασσιανός, Θεόδοτος, ρακλέων, Πτολεμαος, Μρκος, Κολορβάσος, δέμις Καρύστιος, Θεόδοτος σκυτεύς, Θεόδοτος τερος, Εφράτης Περσικός, Μονόϊμος ραψ, ρμογένης, Τατιανς Σύρος, Σεβρος, σκληπιόδοτος, Βαρδησάνης, ρμόνιος τούτου υἱὸς κα τν πλάνην σόρροπος, ρμόφιλος, Κέρδων, Σακέρδων, Μαρκίων Ποντικός, πελλς, πολλωνίδης, Πότιτος, Πρέπων, Πίθων, Συνερός, Θεόδοτος τραπεζίτης, Μοντανός, Πρίσκιλλά τε κα Μαξιμίλλα α τοτου μανιώδεις μαθήτριαι, Νέπος, λκεσσαος, ριγένης, ριγένης τερος κα δαμάντιος, Σαβέλλιος Λίβυς, Νοβτος, Παλος κ Σαμοσάτων, πίγονος, Κλεομένης, Νοητς Σμυρναος, Μάνης τς θέου μανίας πώνυμος, Σαββάτιος, ρειος, Μελέτιος, έτιος, Ενόμιος, στέριος, Εδόξιος, Δοντος, Μακεδόνιος τ γί μαχεσάμενος Πνεύματι κα πνευματομάχου προσηγορίαν ξίαν δεξάμενος· πολλινάριος Λαοδικες κα τούτου υἱὸς πολλινάριος, Μάγνος, Πολέμων· Κελέστιος, Πελάγιος, ουλιανς ο τς ατς μανίας πέρμαχοι· Θεόδωρος Μοψουεστίας κα Νεστόριος, ο τς μιαρς νθρωπολατρείας μιαρότατοι κήρυκες· Κρός τε κα ωάννης ο Κίλικες, ο τς ατς θεας θεώτατοι πρόβολοι· Ετυχής, Διόσκορος Ετυχέως περασπιστς κα συνήγορος, Βαρσουμς, Ζωόρας, Τιμόθεος λεγόμενος Αλουρος, Πέτρος Μογγς κα κάκιος, ο τ νωτικν τεκτηνάμενοι Ζήνωνος, Λαμπέτιος τς δυσωνύμου τν Μαρκιωνιτν αρέσεως ξαρχος· Δίδυμος κα Εάγριος ο τς ριγενιανς τερθρείας μυστηριάρχαι παμμίαροι, Πέτρος κναφες τ τρισαγί μν προσαρμόσαι σταυρν θρασυνόμενος· Πέτρος τερος τ βηρικν κα φρενοβάρβαρον μίασμα, σαας το παρόντος Πέτρου συνόμιλος, ο λλην κέφαλον ν κεφάλοις καταδείξαντος αρεσιν· μεθ’ ν πάντων κα πρ πάντων κα μετ πάντας κα κατ πάντας κα πρ πάντας στω κα Σεβρος νάθεμα, τούτων μαθητς κμαγέστατος, κα πάντων χρηματίσας κεφάλων τν νέων κα τν παλαιν μότατος τύραννος, κα τς γίας καθολικς κκλησίας χθρς δυσμενέστατος, κα τς ντιοχέων γιωτάτης κκλησίας μοιχς νομώτατος κα φθορες βδελυρώτατος· Θεοδόσιός τε λεξανδρεύς, Τραπεζούντιος νθιμος, άκωβος Σύρος, ουλιανς λικαρνασσεύς, Φελικίσσιμος, Γαϊανς λεξανδρεύς, φ’ ν τν Γαϊανιτν, γουν ουλιανιστν, πιγέγονεν αρεσις· Δωρόθεος τς ατς θέως περμαχήσας αρέσεως, Παλος Μελανός, ο μόνον δ λεγόμενος, λλ κα γενόμενος κατ λήθειαν· ωάννης Γραμματικς τν πωνυμίαν Φιλόπονος, μλλον δ Ματαιόπονος, Κόνων τε κα Εγένιος, ο τρες τς τριθεας τρισκατάρατοι πρόμαχοι· Θεμίστιος τς γνοίας πατρ κα γεννήτωρ κα σπορες θεσμότατος, ς γνοεν Χριστν τν ληθινν Θεν μν τν μέραν φληνάφει τς κρίσεως, γνον περ ατς θεήλατος φασκε κα μ εδς περ μφιγνον νεφθέγγετο· ε μ γρ γνόει τν οκείων λόγων τν δύναμιν, οκ ν τν λέθριον γνοιαν τέτοκε, κα το τς γνοίας γους θερ­μς περήσπιζεν, γνοεν τν Χριστόν, ο καθ Θες πρχεν ἀΐδιος, λλ καθ γέγονε κατ λήθειαν νθρωπος, τν μέραν τς συντελείας κα κρίσεως ξ φρόνων φρενν ρευγόμενος κα ψιλν ατν ργαζόμενος νθρωπον· κα τατα τερατείαν πιφημίζων αυτ τν κέφαλον, κα φύσιν μίαν ατο το Σωτρος μν Χριστο φανταζόμενος σύνθετον· στω δ σν ατ κα Πέτρος Σύρος νάθεμα, κα Σέργιος ρμένιος, ο τς μικρς τριθεας γούμενοι, κα μηδ οτω πρς αυτος συμφωνήσαντες, μηδ τ ατ παραπλησίως λλήλοις δοξάσαντες· Δαμιανός, τού­των μν περβαλλόντως ντίπαλος, νέος δ φανες ν μετέροις χρόνοις Σαβέλλιος· μεθ’ ν κα ο ατν τς σεβείας διάδοχοι νάθεμα στωσαν κα κατάθεμα, θανάσιός τε Σύρος, κα ποζυγάριος ναστάσιος, κα ο τν τούτων σύμβατον σύμβασιν, συμβάτως τε κα μαθς προσιέμενοι, κα λογίστων δίκην κτηνν π’ ατν βουκολούμενοι· κα λλήλοις μν φιλικς συμφερόμενοι, π’ λλήλων δ τος ναθεματισμος χθρωδς τιτρωσκόμενοι· νδυέσθωσαν δ σν ατος κα περιβαλλέσθωσαν τ νάθεμα κα κατάθεμα κα Βενιαμν λεξανδρεύς, κα ωάν­νης, κα Σέργιος, κα Θωμς, κα Σεβρος ο Σύροι, ο τι ζντες ζων τν πάρατον, κα πολεμοντες μμανς τν εσέβειαν· κοινωνείτω δ ατος τς τν παρόντων ναθεματισμν κατακρίσεως κα Μηνς λεξανδρεύς, τς τν Γαϊανιτν προμαχν κα προασπίζων αρέσεως, κα πολεμν μφανς τς ληθείας τ κήρυγμα, κα πάντες σν ατος ο τούτου κοινωνο κα μόφυλοι κα τν σέβειαν σύστοιχοι· βαλλέσθωσαν δ τος σοις ατος ναθέμασι κα πσαι α αρέσεις α μετ τν Χριστο παρουσίαν κμάσασαι κα Χριστο τν κκλησίαν πολεμεν θρασυνόμεναι, τουτέστιν Νικολαϊτν, Εχιτν, Καϊανν, δαμιανν, Μαρβιλιωτν, Βορβοριανν, Νασητν, Στρατιωτικν, φονιτν, Πιθιανν, Σοφιανν, φιτν, ντιτακτιτν, Περατικν, δροπαραστατν, γκρατιτν, Μαρκιωνιστν, Φρυγν, Πεπουζιανν, ρτοτυριτν, Τασκοδούργων, Τεσσαρεσκαιδεκατιτν, Ναζωραίων, Μελχισεδεκιτν, ντιδικομαριανιτν, Ταθηριανν, Κυρτιανν, Δουλιανν, νθρωπομορφιτν, ερακιτν, Μεσσαλιανν, Ετυχιτν, κεφάλων, Οερσονουφιτν, σαϊανν, γνοϊτν, ακωβιτν, Τριθεϊτν, κα ε τις τέρα παρ’ ατς καθέστηκε δυσσεβς κα θεήλατος αρεσις.
παντας τοίνυν τος προαναφερομένους αρεσιάρχας κα τς μετ τούτους νομασθείσας δυσσεβεστάτας αρέσεις κα σχίσματα ναθεματίζω κα καταθεματίζω ψυχ κα καρδί κα στόματι, ννοί τε κα λόγοις κα ήμασι, κα πάντα τερον αρεσιάρχην λέθριον, κα πσαν τέραν παμβέβηλον αρεσιν, κα πν τερον σχίσμα θεήλατον, σους περ γία κα καθολικ μν κκλη­σία ναθεματίζει. ναθεματίζω δ κα καταθεματίζω κα πάντας ατν τος μόφρονας, τος τς ατς ατος σεβείας ζηλώσαντας, κα μετανοήτους ν ατας τελευτήσαντας, κα τος τι κα νν ν ατας διαμένοντας, κα πολεμοντας τς καθολικς μν κκλησίας τ κήρυγμα, κα πίστιν μν τν ρθν κα μώμητον βάλλοντας· κα ναθεματίζω πάλιν παραπλησίως κα πάντα ατν τ θεόμαχα συγγράμματα, κατ τς γιωτάτης μν καθολικς κκλησίας συνέταξαν, κα κατ τς ρθς μν κα μωμήτου συνεγράψαντο πίστεως· ναθεματίζω δ σν ατας τας βεβήλοις αρέσεσι κα πσαν τέραν θεοστυγ κα κακόδοξον αρεσιν, ν για καθολικ μν κκλησία ναθεματίζειν κα κατακρίνειν συνείθισται, κα τος ξάρχους ατν κα γεννήτορας, κα τ ατν μυσαρ κα παμμίαρα λογίδριά τε κα βιβλίδια· μόνα τιμν κα φρονν κα κρατν κα σεβόμενος τς γίας καθολικς κα ποστολικς μν κκλησίας τ δόγματα, περ μερικς μν κα δι βραχέων κτέθειμαι δι τ τν συνοδικν γραμμάτων, ς επον, πίτομον· μεθ’ ν κα παίρειν τν ντεθεν προσεύχομαι, τε Θες τοτο γενέσθαι προστάξειεν.
θεν κα τν μετέραν ξι πατρικν γιότητα, τατα πρς τς μς ταπεινότητος θεσμ συνοδικ δεχομένην τ γράμματα, πατροις θεωρσαι τος μμασι, κα δελφικος κατανοσαι τος βλέμμασι, κα ε τι δι’ γνοιαν πταισται, δι λήθην λλέλειπται, δι σπουδν παρεώραται, δι συντομίαν κεκώφωται κα οδαμς μνημόνευται, δι γλώττης κινησίαν σεσίγηται, δι βραδυγλωττίαν κα φωνς μεγίστην σχνότητα δι λόγων γροικοτέρων σθένειαν κα μ βουλομένων μν σεσιώπηται, προσθήκαις ναπληρσαι κα φθέγμασιν, κ πατρικς προερχομένοις πληρώσεως, κα διορθώσεσιν θναι, κα ῥῶσιν προσφιλεστάτην χαρίσασθαι δελφικος νεργουμένην σπουδάσμασι, κα πατρικας νομβρουμένην προθέσεσιν, να μ τό τε λλιπς ν ατος κα ντελς εσαε διαφαίνοιτο, μήτε τ σθενς κα γνοί πολλάκις σφαλλόμενον ρρωστον εσαε διαμένοι, κα δι’ λου το βίου νοσηλευόμενον. περ φιλικς φ’ μν κα γνησίως γιγνόμενον πλουτίσ μν μ κα άσηται, μαρτυρήσ δ τος μακαριωτάτοις μν τ συμπαθς κα φιλόστοργον, τατο δ επεν τ φιλάδελφόν τε κα φιλότεκνον. Οτω δ πρς μν γ πλουτιζόμενος, κα τ λλιπς προσαναπληρούμενος, κα τ σθενς ατρευόμενος, κα τ χωλν νορθούμενος, κα ώσει κα πλούτ πατρικ κα δελφικ στεφανούμενος, πηλίκην χειν χάριν μν κα χαρν σν ατ νομισθήσομαι, εφροσύνην τρυγν κα δονν τν νωτάτ γνωσθήσομαι! λλ τοτο μν εδείη μόνος Θεός, εδείην δ κα ατς γώ, θεοτίμητοι, τν τοιαύτην κερδαίνων επάθειαν, κα τν λαμπρν εεργεσίαν δρεπόμενος. Εδείητε δ τάχα κα ατο κα μαθήσοισθε, ε καρδίας τς μς τ θερμν ες εσέβειαν δοιτε, κα τς ψυχς τ πολ πρς γάπησιν ψυχικος φθαλμος θεωρήσοιτε. Περ τούτων ον π πλέον μς ατεν τος λόγοις φέμενος (οδα γάρ, ς τατα πάντως πληρώσετε κα πρ τν μετέρων λαχίστων ατήσεων, δελφικς γάπης πυρσ πυρακτούμενοι κα πόθ πατρικ φλογιζόμενοι), κενο δυσωπ κα δυσωπν οδέποτε παύσομαι, στε κα εχας πρς Θεν κα δεήσεσιν μ περιέπειν θερμό­τατα, τν δεδιότα κα τρέμοντα κα τ βάρος βαστάζειν το προσεπιτεθέντος μοι ζυγο μ δυνάμενον. Κα ο τοτό γε μόνον, λλ’ πως κα τ Χριστο μοι τοτο συμβόσκοιτε ποίμνιον, περ ποιμαίνειν μν ατς γκεχείρισμαι, δυνάτ δέ, μ πικουρούντων μν ντιλήψεσι, ποιμαίνειν τοτο κα τρέφειν νθέοις τισ κα φελίμοις βλαστήμασι κα φυλάττειν βλαβς κα πήμαντον. Κα δι τοτο πρεσβεύω κα δέομαι, να μ βλάβην τατα τν οανον πομένοντα παρ τν μν πειρίαν κα τεχνίαν, κα οκ ρκοσαν πρς τ δεόντως νέμειν δράνειαν, ς ατς ατος λυμηνάμενος ν μέρ τς κρίσεως κρίνωμαι, κα τν κλεπτόντων κα σφαττόντων κα πολλύντων Χριστο το Θεο τ πολυτίμητα πρόβατα ο τελευτσαν φέξω τν κόλασιν. Τν γρ τούτων σωτηρίαν τε κα παύξησιν κα τν πόαις τας ρίσταις κορυφουμένην πιότητα οδα σαφς κα πίσταμαι πρς το ρχιποίμενος Χριστο εθυνθησόμενος. λλ’ ε τι, θεοτίμητοι, δύνασθε, Χριστο χαριζομένου τ δύνασθαι, βοηθεν μν γωνίσασθε· να μ κατς γ κα τ Χριστο τατα τ τιμιώτατα πρόβατα θηριάλωτοι παρ τν μν δυναμίαν γενοίμεθα.
Τν σην δ μν πλουσίαν γω παράκλησιν, να κτεν ποισθε κα παυστον τν πρς Θεν κετείαν κα δέησιν πρ τν φιλοχρίστων κα γαληνοτάτων μν βασιλέων, τν θεόθεν τς βασιλείας λαχόντων τος οακας, πως ατος φιλοικτίρμων Θες κα φιλάνθρωπος, κα δύναμιν χων σοσθεν τ βουλήματι, τας μετέραις θεοδέκτοις εχας μειλιτττόμενος, τν μν πληθν ατος πολλν προσχαρίσηται, νίκας τε μεγίστας κατ βαρβάρων δοίη κα τρόπαια, κα παίδων παισν ατος στεφανώσειε, κα ερήν θεϊκ χαρακώσειε, κα σκπτρα παράσχοι κραται κα νδύναμα, βαρβάρων μν πάντων, μάλιστα δ Σαρακηνν, φρν καταθράττοντα, τν δι’ μαρτίας μν δοκήτως νν μν παναστάντων, κα πάντα ληϊζομένων μ κα θηριώδει φρονήματι, κα δυσσεβε κα θέ τολμήματι. Δι περισσς τος μακαρίους μς κετεύομεν κτενεστάτας πρς Χριστν τς δεήσεις ποιήσασθαι, πως ταύτας εμενς πρς μν προσηκάμενος καταβάλλοι θττον ατν τ μανίας πλήρη φρυάγματα, κα ετελες ατος ποπόδιον, καθ τ πρότερον, τος θεοσδότοις μν βασιλεσι δωρήσοιτο· να εημεροεν μν ατο ο τ π γς μν βασιλείον χοντες, πολεμικν θορύβων παυσάμενοι, εημερο δ σν ατος κα παν ατν τ πολίτευμα, σκήπτροις τος ατν καρτερς χαρακούμενον, κα ερηνικς δι’ ατν καταστάσεως τος εφροσύνης τοκέας δρεπόμενον βότρυας. ντιβολ δ δικαίως μν τ φιλάδελφον, Λεόντιον τν θεοφιλέστατον διάκονον τς γίας Χριστο το Θεο μν ναστάσεως κα το εαγος μν σεκρέτου καγκελλάριόν τε κα πρωτονοτάριον, κα τν ελαβέστατον μν δελφν Πολύευκτον, τος τοσδε μν τος συνοδικος διακονουμένους χαράγμασιν, εμενέσι προσώποις θεάσασθε, κα συγκαταβάσει πρεπώδει προσδέξασθε. Τοτο γρ μν κα τ διώτατον πέφυκε γνώρισμα, τος θεα­τς μν ε καταπλήττετε, ν ψει τε μεγίστ τυγχάνοντες, κα μεγίστην νδεδυμένοι ταπείνωσιν. λλ κα πσιν μν τος λαμπρος διώμασι πνευματικς κα λαρς δεξιώσασθε, κα φόδια ψυχς πνευματικ κα λαμπρ προσχαρίσασθε, κα θττον πρς μς ντιπέμψατε γαννυμένους κα χαίροντας, τι τοιούτων στορεν Βυζαντίων ξίωνται πρόεδρον· χαροποιοντα τε μν τν ετέλειαν ν τ διηγεσθαι κομψς μν τ μέτερα, ῥῶσιν ψυχς θεοδώρητον, κα γείαν το σώματος θεόσδοτον, κα νέμειν ποθούμενα γράμματα, τ πίστιν μν τν ρθν κφαιδρύνοντα κα τ θος τς ψυχς κλευκαίνοντα, κα τν ποιμαντικν μς πιστήμην παιδεύοντα, κα θαρραλέους πρς τ ποιμαίνειν τ νθάδε Χριστο ποιούμενα ποίμνια. Πσαν τν σν τος πανιέροις μν θεοφιλ κα φαιδρν δελφότητα πλεστα ν Χριστ τ Θε γώ τε ταπεινς κα λάχιστος κα ο σν μο πάντες δελφο προσαγορεύομεν. ρρώμενος ν Κυρί περεύχου μου, γιώτατε δελφέ.

ΠΗΓΗ:
ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 203-219.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου