γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

Σωφρονίου Ιεροσολύμων, Συνοδική Επιστολή (634 μ.Χ.), Μέρος Α΄


ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ
ΠΡΟΣ ΣΕΡΓΙΟΝ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ  ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
634 μ.Χ.

(ΜΕΡΟΣ Α')

Δεσπότ πάντων γιωτάτ κα μακαριωτάτ δελφ κα συλλειτουργ Σεργίω, ρχιεπισκόπ κα πατριάρχ Κωνσταντινουπόλεως, Σωφρόνιος, χρεος δολος τς γίας Χριστο το Θεο μν πόλεως.

Βαβαί, βαβαί, παμμακάριστοι, πς μοι φίλον νν τ σύχιον, κα πολ το πρν προσφιλέστερον, φ’ οπερ ξ συχίας πράγμονος ες πραγμάτων τύρβην λήλυθα, κα χερσαίοις τισ καταντλομαι τος κύμασι! Βαβαί, βαβαί, θεοτίμητοι, πς μοι νν δ τ λάχιστσν, κα το πρν ο μετρίως δύτερον, φ’ οπερ κ κοπρίας κα γς κα φάτου κα πολλς ταπεινότητος ες θκον εραρχικν νελήλυθα. Κα πολν ρ σννεζευγμένον τν κλύδωνα, κα τ κλύδωνι παρομαρτοντα τν κίνδυνον. Οχ οτω γρ διστα καθορται τ διστα πρ τς τν ηδν πείρας κα γνώσεως, ς ταν μετ περαν κα φοδον τν λυπηρν καταφαίνηται· οτως γεία τος μεθ’ γείαν νοσοσι τριπόθητος· οτω γαλήνη τς μετ γαλήνην χειμαζομένοις πίχαρτος· οτω πλοτος τος μετ πλοτον πενομένοις ράσμιος. Κα πάντα τις οτως ν δοι τυγχάνοντα ατ μν ντα κα μένοντα φυσικ κα οσιώδει ποιότητι, ποά περ κα πρ τς τν ναντίων πείρας φαίνετο· κομψότερα δ μετ τν τούτων γνσιν γιγνόμενα κα τος ατ δεδεγμένοις πολ τιμιότερα, ο μν λλ κα τερπνότερα κα πολ ποθεινότερα. Κα τοτο μν Ἰὼβ οίδιμος συμψηφιεται λαμπρότατα, δι πείρας κατέρων γενόμενος, κα τς ψήφους ρθς ριζόμενος, κα δίκαιος ν εη κριτς τν λεγομένων μν προερχόμενος, κα κρίσιν ρίζων προσκλιν κα δέκαστον. Τί ον κενος θλητής φησιν δάμαστος, τν δονν παθν τν μετάβλησιν κα τν λυπούντων λθν ες πίκλησιν; «Τίς ν με θείη κατ μνα τν μπροσθεν μερν, ν με Θες φύλαξεν, ς τε ηγει λύχνος ατο πρ κεφαλς μου; τε τ φωτ ατο πορευόμην ν σκότει, τε μην πιβρίθων δούς, τε Κύριος πισκοπν ποιετο το οκου μου· τε μην λώδης λίαν, κύκλ δέ μου ο παδες· τε χέοντό μου α δο βουτύρ, τ δ ρη μου χέοντο γάλακτι· τε ξεπορευόμην ρθριος ν πόλει, ν δ πλατείαις τίθετό μου δίφρος. δόντες με νεανίσκοι κρύβησαν, πρεσβύται δ πανέστησαν, δρο δ παύσαντο λαλοντες, δάκτυλον πιθέντες π στόματι, ο δ κούσαντες μακάρισάν με». Οκον εκότως κγώ, μακαριότατοι, σν Ἰὼβ τ πεντάθλ βοήσομαι, τν πάλαι μοι προσόντων καλν τ μνήμ βαλλόμενος. Γαληνς τατα βίος ν κα σύχιος, κα ταπεινότης οδένα γινώσκουσα κλύδωνα. Τίς ν με θείη κατ μνα τν μπροσθεν μερν, ν με Θες φύλαττεν θλιπτον, ς τε ηγει λύχνος ατο πρ κεφαλς μου ερηναίαν βιοντος ζων κα κύμαντον, τε τ φωτ ατο πορευόμην ν σκότει, τε τς συχίας τρύγων τς βότρυας, τε γαλήνης βριθόμην γεννήμασιν, τε ταραξίας τρύφων βλαστήμασιν, τε μεριμνίας γαλλίων τος νθεσιν, τε φοβίας στεφανούμην τος κάλυξιν, τε πραγμοσύνης στιώμην τας χάρισιν, τε τς πιγείου πενίας πήλαυον, τε τς κινδύνου κοπρίας ρουν τος αλακας, τε τς κυμάντου πτωχείας τν θάλατταν πλεον, τε τς χθαμαλς στίας γαννύμην τος κάλλεσιν, τε τς χαμαιτρόφου διαίτης μάννα τ μελίρρυτον σθιον, λλος τις σραλ κα ατς θεωρούμενος, κα τρυφν τρυφν ερηνικν κα οράνιον νευ γογγυσμο κα γνώμης γνώμονος;
πε ον τατα κα τούτων πέρα, σοφώτατοι, ες μ τν τρισάθλιον νάγκ μεγάλ κα βί θεοφιλν κληρικν κα ελαβν μοναχν κα πιστν λαϊκν, τν πάντων πολιτν τς γίας Χριστο το Θεο μν πόλεως, τν χειρί με βιασαμένων κα τυραννίδι δρασάντων γεγένηται, οοις οκ οδα οδ πίσταμαι κρίμασιν, ξι τος πανιέρους μς κα προτρέπομαι, μ μόνον εχας καθαρας τας πρς Κύριον πικουρεν μο βιωτικς θαλαττεύοντι, ετα δ κα κινδυνεύοντι, κα στηρίζειν με μικροψυχίας κλάξοντα, λλ κα θεοπνεύστοις διδάγμασι ποδηγεν πρς τν τν πρακτέων γχείρησιν, τοτο μν ς πατέρες κα φύσαντες, τοτο δ ς δελφο κα μαίμονες. Δότε γον μες μο πατρικς τε κα δελφικς τ ατήματα, δίκαιά γε τυγχάνοντα, κγ τας μετέραις ποδηγίαις φέψομαι, κα συμπλοκν τν πρς μς μπορεύσομαι, ν πίστις συνδε τος μόφρονας κα λπς συνενο τος εθύφρονας κα γάπη συνδεσμο τος θεόφρονας. ν τ σχοινίον τ ντριτον, κν τριν τουτων τν θείων ρετν συμπλεκόμενον, οτε λύσιν πίσταται, οτε ῥῆξιν φίσταται, οτε χωρισμν παραδέχεται· λλ’ στιν ληθς διάρρηκτον, ες μίαν συνάγον εσέβειαν τος τν πλοκν ατο πλουτοντας τν νθεον. πε δέ τις ποστολικ κα ρχαία παράδοσις ν τας κατ πσαν τν οκουμένην γίαις κκλησίαις κεκράτηκεν, πως ο πρς ε­ραρχίαν γόμενοι τος πρς ατν τς εραρχίας χειρίζουσι πάντα ελικρινς νατίθωνται, πως φρονοεν κα πως πίστεως χοιεν, ν Παλος ατος σοφότατος γαν σφαλς παραδέδωκεν, να μ ες κενν τ δρομήματα τεύχοιεν· κενς γρ ατος πας δρόμος γίγνετο, δικουμένης κατά τι τς πίστεως. κενος γρ θεσπέσιος, Θεο φωνν κροασάμενος, κα ορανν ατν σχηκς παιδευτήριον, κα παραδείσου θεωρς γενόμενος πρόωρος, κα ημάτων τέροις ρρήτων νθρώποις πυθόμενος, δεδοίει κα τρεμε, κα ς ατός φησιν, πεφόβητο, μήπως λλοις κηρύξας Χριστν τ σωτήριον κήρυγμα, ατς δόκιμος γένηται. θεν κα ν εροσολύμοις νήρχετο Χριστο μαθητς πουράνιος κα τος πρ ατο θείοις μαθητας πεκλίνετο, κα τ εαγγελικν περ κήρυττε δίδαγμα, τος τν λλων δοκοσι προχειν γνώριζε, κα κοινωνος ατος ποιετο το δόγματος, τ σφαλς αυτ μνηστευόμενος, κα τος μετ’ ατν δεχομένοις ατο τ διδάγματα, κα τύπος πασι σωτηρίας γινόμενος ριστος τος κολουθεν ατο βουλομένοις τος χνεσι. Τούτ τοιγαρον κα μες τ θει δουλεύοντες, κα νόμον γούμενοι κάλλιστον πν τ τος πάλαι πρεπόντως γινόμενον, ποστολικ μάλιστα κρατυνθν γχειρήματι, τ πως χομεν περ πίστεως γράφομεν. Κα τος θεοσόφοις μν πρς δοκιμν ποστέλλομεν, να μ ρια μετατιθέντες αώνια, περ μν ο Πατέρες θεντο δόξωμεν, ο διακρίνειν μόνον εδόσιν π τν νόθων τ δοκίμια δόγματα, λλ κα προσαναπληρον τ λείποντα δι τν κα ν Χριστ τελείαν γάπησιν δυναμένοις κριβς κα σχύουσιν. κενα γον λέξων λεύσομαι, περ π’ ρχς ν κκλησί τ γί κα καθολικ τεχθες κα τραφες κμεμάθηκα, κξ παλν φρονεν νύχων παρείληφα, κα κηρυττόντων μν τν θεοπνεύστων κήκοα.
Πιστεύω τοίνυν, μακάριοι, καθάπερ ρχθεν πεπίστευκα, ες να Θεόν, πατέρα, παντοκρά­τορα, ναρχον παντελς κα ἀΐδιον, πάντων ρατν τε κα οράτων ποιητήν. Κα ες να Κύριον ησον Χριστόν, τν Υἱὸν το Θεο τν μονογεν, τν ϊδίως κα παθς ξ ατο γεννηθέντα το Θεο κα Πατρός· κα οκ λλην ρχν τν Πατέρα γινώσκοντα, λλ’ οδ λλοθέν ποθεν κ το Πατρς τν πόστασιν χοντα· φς κ φωτς μοούσιον, Θεν ληθινν κ Θεο ληθινο συναδιον. Ες ν Πνεμα γιον, τ κ Θεο Πατρς κπορευόμενον, τ φς κα Θεν κα ατ γνω­ριζόμενον, κα ν ληθς Πατρ κα Υἱῷ συναδιον, μοούσιόν τε κα μόφυλον, κα τς ατς οσίας κα φύσεως, κα σαύτως δ κα θεότητος. Τριάδα μοούσιον κα μότιμον κα μόθρονον, συμφυ κα συγγεν κα μόδοξον, ες μίαν συγκεφαλαιουμένην θεότητα, κα ες μίαν συναγομένην κοινν κυριότητα, νευ προσωπικς ναχύσεως, κα ποστατικς κτς συναιρέσεως. Τριάδα γρ ν μονάδι πιστεύομεν, κα μονάδα ν Τριάδι δοξάζομεν· Τριάδα μν τας τρισν ποστάσεσι, μονάδα δ τ μοναδικ τς θεότητος. τε γρ γία Τρις ριθμητ τας προσωπικας στιν ποστάσεσιν, τε παναγία μονς πάσης κτός στιν ριθμήσεως. Κα μν διαίρετον χει διαίρεσιν κα σύγχυτον φέρει συνάφειαν· διαιρούμενη γρ τας ριθμητας ποστάσεσι κα ριθμουμένη τας προσωπικας τερότησι, τ ταυτ τς οσίας κα τς φύσεως νωται κα τν παντελ μερισμν ο προσίεται. τε μονς νιαία τέ στι κα ζυγος, κα πσαν φεύγει τν κατ’ οσίαν ρίθμησιν. Ες γρ Θες μν ραρότως πιστεύεται, τι κα θεότης μία διαπρυσίως κηρύσσεται, κν ν Τριάδι προσώπων γινώσκηται. Κα ες Κύριος μν ναγγέλλεται, τι κα κυριότης μία βεβαίως διέγνωσται, κν ν τρισν ποστάσεσι δείκνυται· οτε καθ ες Θες Θες κα μία θεότης στ διαιρούμενος, κα ες τρες Θεος μεριζόμενος, ες τρες θεότητας κφερόμενος· οτε καθ ες Κύριος ες Κύριος διϊστάμενος κα ες κυρίους τρες ερυνόμενος κυριότητας τρες πλατυνόμενος. ρειανν τ δυσσέβημα ες νίσους θεος τν να κατατέμνειν Θεόν, κα ες νομοίους θεότητας τν μίαν μερίζειν θεότητα, κα ες τερογενες τρες κυριότητας τν μίαν διϊστν κυριότητα. Οτε καθ Τρις ες Θεός στι κα γνωρίζεται, κα ποστάσεις τρες καταγγέλλεται, κα ες τρία πρεσβεύεται πρόσωπα, κα Πατρ κα Υἱὸς κα Πνεμα γιον λέγεται, συστελλόμενος συντιθέμενος συγχεόμενος, κα ες μίαν αυτν συναλείφων πόστασιν, κα ες ν συγκρίνων οκ ριθμούμενον πρόσωπον. Σαβελλιανν τ νόμημα ες μίαν τς τρες ποστάσεις συγχέειν πόστασιν, κα ες ν τ τρία συμφύρειν πρόσωπα πρόσωπον. Πο γρ Τριάς, δυσσεβέστατοι, ε πρς ν, καθ’ μς, Τρις συναχθήσεται πρόσωπον, κα πρς μίαν δραμεται συγκεχυμένην πόστασιν; πο μονάς, μανικώτατοι, ε πρς οσίας τρες μονς ξαχθήσεται, κα πρς φύσεις τρες πλατυνθήσεται, κα ες τρες θεότητας πληθυνθήσεται;
σεβς γρ παρ’ ρθοδόξοις κάτερον, κα πάντ τς εσεβείας ξώκειλε τό τε μοναδικν καθ’ πόστασιν, τό τε τριαδικν ν τας φύσεσι. Τ μν γρ πρς ουδαϊσμν εθς ποφέρεται κα αυτ συναποφέρει τν λέγοντα· τ δ πρς λληνισμν κκυλίεται κα αυτ συνεκκυλίει τν φάσκοντα. Κα πάντως λληνίζει τοτο μανικς σν ρεί φθεγγόμενος, ουδαζει κενο δυσσεβς σν Σαβελλί δεχόμενος. Κα δι τοτο καλς τος θεολόγοις τεθέσπισται, μονάδα μν μς φρονεν μι κα νιαί θεότητι, κα τ τατ τς οσιώδους τε κα φυσικς κυριότητος, Τριάδα δ τας συγχύτοις τρισν ποστάσεσι, κα τ διαφόρ τς τρισαρίθμου προσωπικς τερότητος· να μήτε τ ν μείν Σαβέλλιον πάντ ν θεωρούμενον, κα πσαν ποστατικν πληθν κτρεπόμενον, μήτε τ τρία σεμνύ τν ρειον τρία διαμπξ προνοούμενα, κα πσαν μοναδικν φωνν διωθούμενα θεότητος κα οσίας κα φύσεως. σπερ ον φρονεν να Θεν διδάχθημεν, οτω κα μίαν θεότητα καθομολογεν παρειλήφαμεν· κα σπερ ποστάσεις τρες πρεσβεύειν μάθομεν, οτω κα πρόσωπα τρία δοξολογεν παιδεύθημεν, οκ λλον τν να Θεν παρ τ τρία γινώσκοντες πρόσωπα, οτε τ τρία τς Τριάδος μοούσια πρόσωπα, περ στν Πατρ κα Υἱὸς κα τ Πνεμα τ γιον, τερα παρ τν να Θεν πιστάμενοι. Κα δι τοτο ν τ τρία, τ ν ος θεότης, κηρύττομεν, κα τ τρία ν, ν θεότης στίν, ξαγγέλλομεν· τό γε κριβέστερον επεν κα σαφέστερον, θεότης στ κα γινώσκεται. Τ γρ ατ κα ν στι κα τρία πιστεύεται, κα τρία δοξάζεται κα ν ληθς ναγγέλλεται.
Κα οτε τ ν, ν στι, τρία λαμβάνεται· οτε τ τρία, καθ τρία τυγχάνει, ν ξακούεται· κα παράδοξον κα πάσης γέμον ντως κπλήξεως. Τ γρ ατ κα ριθμητόν στι κα διαφεύγει τν ξαρίθμησιν· ριθμητν μν τας αυτο τρισσας ποστάσεσι, διαφεγον δ τ νικ τς θεότητος τν ρίθμησιν. Τ γρ νικν ατο τς οσίας κα φύσεως ριθμεσθαι παντελς οκ νέχεται, να μ κα διαφορν εσοίσ θεότητος, κα λοιπν οσίας κα φύσεως, κα πολυθεαν τν μοναρχίαν ργάσοιτο· πς γρ ριθμς τν διαφορν κέκτηται σύνοικον, κα πσα διαφορ κα διάκρισις τν ριθμν συνεπάγεται σύμφυτον.
ριθμεται γον μακαρία Τρις οκ οσίαις κα φύσεσι κα διαφόροις θεότησιν τρισας κυριότησιν, παγε, ς ρειανο μαίνονται, κα ο τς νέας τριθεας λυττσιν γούμενοι, οσίας τρες, κα φύσεις τρες, κα τρες κυριότητας, κα τρες μοίως κενολογοντες θεότητας· λλ’ ποστάσεσι κα διότησι νοερας, τελείαις καθ’ αυτς φεστώσαις, ριθμ διαιρετας, κα ο διαιρετας τ θεότητι. Διαιρεται γρ διαιρέτως παναγία Τριάς, κα διρημένως πάλιν συνάππεται. Τος γρ προσώποις τν διαίρεσιν χουσα διαίρετος μένει, κα τμητος οσί κα φύσει, σαύτως δ κα θεότητι. Κα δι τοτο οτε τρες θεος λέγομεν, οτε τρες φύσεις π τς Τριάδος δοξάζομεν, οτε τρες π’ ατς οσίας κηρύττομεν, οτε τρες μολογομεν θεότητας, οχ μοουσίους, οχ τερουσίους, οχ μοφύλους, οχ τεροφύλους, οδ’ σα μοναδικς π’ ατς προκηρύτ­τεται, ες πλθος κφέρειν φίεμεν, τινα τν ατς διαιρεν συγχωρομεν νότητα. Οτε δ τρες τινας θεος πιστάμεθα, τρες τινας φύσεις, τρες τινας οσίας, τρες τινας θεότητας οδαμεν, οχ μογενες, οχ τερογενες, οχ μοειδες, οχ τεροειδες· λλ’ οτε δ λως θεος φύσεις οσίας θεότητας γνωμεν, γινώσκοντας οδαμεν· λλ κα τν χοντα φρονοντα γινώσκοντα, τος ναθέμασι βάλλομεν. μες γρ μίαν ρχν τν μίαν σμεν θεότητα, μίαν βασιλείαν, μίαν ξουσίαν, μίαν δύναμιν, μίαν νέργειαν, μίαν βούλησιν, μίαν θέλησιν, μίαν δεσποτείαν, μίαν κίνησιν, ετε τν μετ’ ατν ντων πάντων δημιουργικήν, ετε προνοητικήν, ετε συστατικν κα συντη­ρητικήν· μίαν κυριότητα, μίαν ϊδιότητα, κα σ’ ττα μοναδικ κα σύζυγα τς μις οσίας κα φύσεως ν τρισίν στι προσωπικας ποστάσεσιν· οτε τς ποστάσεις συγχέοντες κα ες μίαν ατς πόστασιν γοντες, οτε τν οσίαν τν μίαν μερίζοντες κα ες οσίας τρες ατν κατατέμνοντες, κα τν μίαν δι τοτο διαιροντες θεότητα· λλ’ στιν ες Θεός, μία θεότης ν τρισν ποστάσεσι λάμπουσα, κα τρες ποστάσεις κα πρόσωπα ν θεότητι μι γνωριζόμενα. Δι τοτο τέλειος Θες Πατήρ, τέλειος Θες Υός, τέλειος Θες τ Πνεμα τ γιον, πειδ τν ατν κα μίαν καστον πρόσωπον μέριστον κα νελλιπ κα τελείαν χει θεότητα. Κα ς μν Θες τ ατ καθέστηκεν καστον καθ’ αυτ θεωρούμενον, το νο χωρίζοντος τ χώριστα· ς δ Πατρ κα Υἱὸς κα Πνεμα τ γιον, τερον κα τερον, κα τερον ο λέγεται. Κντεθεν τατα τος θεολήπτοις κηρύττεται, Θεός, κα Θεός, κα Θεός, λλ’ ες τ τρία Θεός· ο γρ λλος Θες Πατήρ, οδ λλος Θες Υός, οδ λλος πάλιν Θες τ Πνεμα τ γιον· πε μηδ’ λλη φύσις Πατήρ, μηδ’ λλη φύσις Υός, μηδ’ λλη πάλιν φύσις τ Πνεμα τ γιον. Τοτο γρ κα τος πολλος κα διαφόρους θεος κτεχνάζεται, κα τς πολλς κα διαφόρους κτίκτει θεότητας. λλ Θες μν Πατήρ, Θες Υός, μοίως δ Θες κα τ Πνεμα τ γιον, ς μις μερίστως κα νελλιπς τ τρία πρόσωπα πληρούσης θεότητος, κα ν κάστ οσης λοτελς κα λικς. Θεότης γρ μερισμν οχ φίσταται, κα ν τος τρισ προσώποις πληρωτικς κα ντελς, ο μεριστς γουν κ μέρους πληροσα, λλ’ ν κάστ πληρεστάτως πάρχουσα, κα μία γε μένουσα, κα ε ν προσώποις τρισ διαφαίνοιτο, κα πρς θεοτή­των πληθυσμν οκ κτρέχουσα, κα ε ν τρισίν στιν ποστάσεσιν· να μ σωματικήν τινα πάθ διαίρεσιν ντως παθς κα σώματος, κα πάσχειν οκ εδυα τ τς κτίσεως δια. στιν ον μετ το εναι Θες Πατρ Πατήρ, κα οτε Υός, οτε Πνεμα γιον, λλ’ περ Υἱὸς κατ’ οσίαν στί, κα κατ φύσιν τ Πνεμα τυγχάνει τ γιον· κα στι μετ το εναι Θες Υός, κα οτε Πατήρ, οτε Πνεμα πανάγιον, λλ’ περ Πατρ κατ φύσιν κηρύττεται, κα κατ’ οσίαν τ Πνεμα καθορται τ γιον. Κα στι μετ το εναι Θες Πνεμα γιον, τ Πνεμα τ γιον, κα οτε Πατρ θεωρούμενον, οτε Υἱὸς λαμβανόμενον, λλ’ περ Πατρ κατ’ οσίαν πεπίστευται, κα περ Υἱὸς κατ φύσιν γγέλλεται. Τ μν δι τν φύσιν κα τν τς οσίας ταυτότητα κα τ συγγενς τς πάρξεως, τ δ δι τς τέρας τν τριν διότητας κα τ τν συγχύτως καστον χαρακτηριζόντων πρόσωπον διωμάτων νόμοιον. σπερ γρ τό, Θεός, καστον μετάπτωτον κέκτηται, οτω κα τν το προσώπου χαρακτηριστικν διότητα μετάβλητον κα κίνητον λέλογχε τν ατ κα μόν προσοσαν κα τν λλων προσώπων ατ διακρίνουσαν, κα τν μοφυ κα μότιμον, μοούσιόν τε κα μόθρονον Τριάδα τηροσαν σύγχυτον. Τρις ον Τριάς, ο τελεία μόνον τ τς μις θεότητος τελειότητι, λλ κα περτελς κα πέρθεος, δόξ κα ϊδιότητι κα βασιλεί μ μεριζο­μένη, μηδ παλλοτριουμένη. Οτε ον κτιστόν τι δολον ν τ Τριάδι, οτε πείσακτον, ς πρότερον μν οχ πάρχον, στερον δ πεισελθόν· οτε ον νέλειψε Πατρ Υός, οτε Υἱῷ Πνεμα· λλ’ τρεπτος κα ναλλοίωτος ατ Τρις εί. Κα περ μν τς γίας κα μοουσίου, ϊδίου τε κα ρχικς κα πάντων δημιουργο κα βασιλίδος Τριάδος τ πως φρον κα δοξάζω κα σέβομαι, ς ν βραχέσιν επεν, δλον μν κα σαφς διατέθεικα. Ο γάρ τι πλέον συνεχώρει ταύτην φάναι τν συνοδικν συλλαβν τ πίτομον.
πως δ κα περ τς το νς ατς πανσέπτου Τριάδος Θεο Λόγου κα Υο φιλανθρώ­που τε κα παραδόξου σαρκώσεως, τατν δ επεν περτάτης κενώσεως, πρς τος πιγείους μς θεϊκς κα θεοποιο καταβάσεως χω κα φρον, κα κηρύττειν κ Πατέρων γίων κα τν καθ’ μς θεοπνεύστων παρέλαβον, ς π τς ληθείας ατς τς φορώσης τ σύμπαντα, γράμμα τουτ τ συνοδικν γράφων κτίθημι, κα πρς τν μν κπέμπω τν πανσόφων κρόασιν. Πιστεύω κα περ ταύτης, θειότατοι, ς Θες Λόγος, το Πατρς μονογενς Υός, πρ πάντων τν αώ­νων κα χρόνων παθς π’ ατο γεννηθες το Θεο κα Πατρός, οκτον λαβν κα φιλάνθρωπον λεον το νθρωπίνου μν λισθήματος κουσί θελήματι, κα Θεο βουλήσει το φύσαντος, κα συνευδοκί θεί το Πνεύματος, κόλπων μ χωρισθες το γεννήσαντος, πρς τος ταπεινος μς καταβέβηκεν. στι γρ σπερ τς ατς βουλήσεως τ Πατρ κα τ Πνεύματι, οτω κα οσίας πείρου κα φύσεως, περιγραφς οδαμς νεχόμενος, τς καθ’ μς τοπικς μεταβάσεως· κατ φύσιν δρν εωθς θεϊκν τν νέργειαν κα μήτραν εσδς πειρόγαμον, παρθενίας γλαϊζομένην γνότητι, Μαρίας τς γίας κα φαιδρς κα θεόφρονος κα παντς λευθέρας μολύσματος, το τε κατ σμα κα ψυχν κα διάνοιαν, σαρκοται σαρκος, κα μορφοται τ μν κατ’ οσίαν τν θείαν σον ες σχμα κα εδος μόρφωτος, κα σωματοται καθ’ μς σώματος, κα νθρωπος κατ λήθειαν γίνεται ε Θες γνωριζόμενος, κα μητρικς κοιλίας γγάστριος το ϊδίου Πατρς γκόλπιος δείκνυται, κα χρονος ρχν χρονικν καταδέχεται. Ο φαντασί τατα γινόμενος παν­τα, καθ Μανιχαίοις κα Οαλεντίνοις δοκε τος παράφροσιν, λλ’ ληθεί κα πράγματι λον αυτν κενώσας πατρικ κα οκεί θελήματι, κα λον προσλαβν τ μέτερον φύραμα, σάρκα φημ τν μν μοούσιον κα ψυχν λογικν τν ψυχας τας μετέραις μόφυλον κα νον τ ν τ μν παραπλήσιον. Τατα γρ νθρωπός στι κα γινώσκεται· κα νθρωπος κατ λήθειαν γέγονεν ξ ατς κρας τς ν Παρθέν τ παναγί συλλήψεως. νθρωπος γρ χρηματίζειν βούλετο, να τ μοί νακαθάρ τ μοιον, κα τ συγγενε τ συγγενς νασώσηται, κα τ συμφυε τ συμφυς κλαμπρύν. Δι τοτο Παρθένος γία λαμβάνεται, κα σμα κα ψυχν γιά­ζεται, κα οτως πουργε τ σαρκώσει το κτίσαντος ς καθαρ κα γν κα μόλυντος.
Σαρκοται γον Λόγος κα Θες τ μέτερον, ο προπλασθείσ σαρκ συναπτόμενος, προμορφωθέντι κα κατ’ ατ προϋποστάντι ποτ προσπλεκόμενος σώματι, προϋποστάσ ψυχ συντιθέμενος, λλ τότε τούτοις παραγενομένοις πρς παρξιν, τε ατος Λόγος ατς κα Θες συνετίθετο φυσικς, σύγχρονον χοντα τ πάρξει τν νωσιν, κα ο πρ τς πρς τν Λόγον ληθεστάτης συμβάσεως καθ’ αυτ γενόμενα πώποτε, τινος νθρώπου τν καθ’ μς τέρου τ παράπαν πάρξαντα, λλ σύνδρομον χοντα τ φυσικ το Λόγου συμβάσει τν παρξιν, κα οκ κείνης οδ ς ν φθαλμο ιπ ταύτην προτερεύουσαν χοντα, ς Παλος Σαμοσατες βομβε κα Νεστόριος. μα γρ σάρξ, μα Θεο Λόγου σάρξ· μα σρξ μψυχος λογική, μα Θεο Λόγου σρξ μψυχος λογική· ν ατ γρ κα ο καθ’ αυτν σχε τν παρξιν. μα γρ τ συλλήψει το Λόγου τατα παρήχθ πρς σύστασιν, κα νώθη ατ καθ’ πόστασιν μα τ πρς σύστασιν γεσθαι τν ντως ληθ κα μέριστον, τν μήτε διαίρεσιν πάσχουσαν, μήτε τροπν εσδεχομένην κα σύγχυσιν· π’ ατο παραγόμενα, κα ν ατ συνιστάμενα, κα ατ συντιθέμενα, κα χρόνον οδένα τ σύνολον τς οκείας συστάσεως προτερεύοντα, φέροντα τς πρς ατν συγχύτου τε κα τμήτου συνθέσεως. κ τν ον χράντων παρθενικν αμάτων τς παναγίας κα χράντου παρ­θένου Μαρίας Λόγος σαρκωθες κατ λήθειαν νθρωπος, κν τ παρθενικ γάστρι κυοφορούμενος, κα τν χρόνον πεπληρωκς τς ννόμου κυήσεως, ν πσι τος φυσικος κα μαρτίαν ο φέρουσι τος νθρώποις μν μοιούμενος, κα τν μετέραν οκ παξιν μπαθεστάτην ετέλειαν, τίκτεται Θες νθρωπίν τ σώματι, σαύτως δ κα τ σχήματι, ψυχν λογικν κα σώματον χοντι, περ ατς ν αυτ κα οχ τερος λογικ νεψύχωσε πνεύματι. Κα παρ­θένον τηρε τν γεννήσασαν, κα Θεοτόκον ατν κυρίως κα ληθς ναδείκνυσι, κν Νεστόριος παράφορος ήσσηται, κα τούτου τ θεομάχον στρατόπεδον δακρύ κα θρην κα δύρηται, κα σν κείν πάλιν σπαράττηται. Θες γρ ν κ Παρθένου τς γίας Θεοτόκου Μαρίας τικτόμενος, κα δευτέραν δι’ μς κα χρονικν προσδεχόμενος γέννησιν μετ τν πρώτην ατο κα ἀΐδιον, τν κ Πατρς φυσικν κα νέκφραστον γέννησιν, κν σεσαρκωμένος τίκτετο δι τν πρς μς τος σαρκικος μοιότητα· λος Θες νυμνούμενος, λος ατς προσφερόμενος νθρωπος· τέλειος Θες ατς γινωσκόμενος κα τέλειος νθρωπος ατς γνωριζόμενος· κ δύο γρ φύσεων σχε τν νωσιν, θεότητος κα νθρωπότητος, κα ν δύο τελείαις γνωρίζετο φύσεσι, θεότητί τε κα νθρωπότητι. Οτε γρ τ νώσει τροπή τις φυρμς μεσίτευσεν, οτε τ διαφορ κα δυάδι τν μορφν, τοι τν οσιν, μετ τν νωσιν διαίρεσίς τις τομ εσεκρίνετο· κν τοτο μν λυπ τν μεμηνότα Νεστόριον, κενο δ τήκ Ετυχ τν κακόφρονα. Τ γρ καθ’ πόστασιν λλήλοις νούμενα οτε τροπν συνεισδέχεται, οτε γνωρίζει διαίρεσιν, οτε συγχύσεως οδε τ δια, οτε τομς λαμβάνει τ σύμβολα· περ, ς οικεν, Ετυχς γνον κα Νεστόριος, κα τς καθ’ πόστασιν νώσεως μ μαθόντες τν δύναμιν, καθ’ ν Λόγος σεσάρκωται κα σρξ μψυχος κα ννους μεταβλήτως τεθέωται, μν ες τ τς ναχύσεως κοντίζεται πέλαγος, δ ες τ τς διαιρέσεως καταφέρεται βάραθρον. Κα δι τοτο μν φεύγει καθομολογεν τν δυάδα τν φύσεων, δ μίαν καθομολογεν τν το Θεο Λόγου φύσιν σεσαρκωμένην συστέλλεται, κα μίαν ατο σύνθετον λέγειν πόστασιν δέδοικε· φόβον ο δραπέται φοβούμενοι, ο φόβος οδες πολιτεύεται.
μες δ ωμαλέ φρονήματι τν κατέρου τούτων δούλην παρελάσαντες νοιαν, κα π τν πέτραν τς εσεβείας σττες δείμαντοι, κα τν καθ’ πόστασιν το Λόγου πρς σάρκα τν ξ μν τν ννουν κα μψυχον κηρύττομεν σύμβασιν, κα να Χριστν κα Υἱὸν τν σαρκωθέντα Λόγον πρεσβεύομεν, κα μίαν ατο τν πόστασιν λέγομεν σύνθετον, κα ν δυσν ατν γορεύ­ομεν φύσεσι, κα δύο το ατο Θεο Λόγου γεννήσεις πιστεύομεν· μίαν μν τν κ Θεο Πατρός, ν κα χρονον κα ἀΐδιον οδαμεν, κα δευτέραν τν κ τς Θεοτόκου μητρός, ν κα πρόσφατον κα χρονικν πιστάμεθα· κα μίαν το Θεο Λόγου φύσιν π’ ατο σεσαρκωμένην δοξάζομεν, λλ’ οχ ς πολλινάριος κα Ετυχς κα Διόσκορος λέγουσιν, λλ’ ς σοφς μν παραδέδωκε Κύριλλος. Κα τ τν φύσεων σζεσθαι φάσκομεν δια, κα τν τν νωμένων διαφορν παγγέλλομεν, τν ς φυσικ μν λεγομένην κα οσαν ποιότητι, ν οσιώδει δ νοουμένην κα οσαν ποσότητι, κα οτε τν Νεστοριανν τομν δεδιττόμεθα, οτε τν Ετυχιανν τροπν ελαβούμεθα. πε μήτε ς ματαιόφρων Νεστόριος σχετικν τν νωσιν λέγομεν, σοτιμί κα ταυτοβουλί κα θελημάτων οπ κα ταυτότητι παραληρομεν τν σύμβασιν· μήτε ς Ετυχς θεήλατος κατ σύγχυσίν τινα κα λλοίωσιν Θεο Λόγου κα σαρκς ψυχωμένης νοερς, τοι τν φύσεων κα ο­σιν κα μορφν φληναφομεν τν σύνθεσιν τν ξ ν π Χριστο θαυμασία γεγένηται σύμβασις. θεν τν βασιλικν δν κα μέσην δεύοντες, κα ποστυγομεν τν σύγχυσιν, κα τν τομν μυσαττόμεθα· μόνην δ κατ ψυχν σπαζόμεθα τν σύγχυτον μο κα μέριστον θεότητός τε κα νθρωπότητος νωσιν, ν μόνην γνωρίζειν πίσταται φυσικ καθ’ πόστασιν σύνοδος. Ταύτ γρ λλήλαις νούμεναι θεότης τε κα νθρωπότης σχήκασιν, να μήτε τροπν πομένοιεν, μήτε διαίρεσιν πάθοιεν. γρ τς νώσεως λόγος, τς φυσικς, φημί, κα καθ’ πόστασιν, (οτε γρ τέραν νωσιν π Χριστο παρ ταύτην πίσταμαι), οκ γνοε μν τν διαφοράν, ξίστησι δ διαμπξ τν διαίρεσιν, κα τηρε συνδραμόντα πρς νωσιν τρεπτα, κα τν νωμένων μερισμν οκ εσδέχεται. Κα δι τοτο κ θεότητος κα νθρωπότητος, κα κ δύο φύσεων τν Χριστν νομάζοντες, κα Θεν τν ατν κα νθρωπον, κα διφυ κα διπλον κατ τς φύσεις κηρύττομεν· μοίως δ κα ν θεότητι τέλειον. Δι κα ν δυσν ατν δογματίζομεν φύσεσι, κα μοούσιον ς Θεν τ Πατρ τν ατν ναγράφομεν, κα μοούσιον τ μητρ κα μν τν ατν ς νθρωπον φάσκομεν, ρατν τν ατν κα όρατον, κτιστν τν ατν σαύτως κα κτιστον, σμα τν ατν κα σώματον, πτν τν ατν κα νέπαφον, περιγραπτν τν ατν κα περίγραπτσν, πίγειον τν ατν κα οράνιον, σάρκα τν ατν ψυχωμένην λογικν κα θεότητα, πρόσ­φατον τν ατν κα ἀΐδιον, ταπεινν τν ατν κα πέρτατον, κα σα διττς μερίστως ερίσκεται φύσεως· κν τ μν πρχεν εί, ς φύσιν χων ἀΐδιον, τ δ δι’ μς ν χρόνοις σχάτοις τρέπτως γένετο, ς φύσιν προσλαβν τν νθρώπειον. Ε γρ νωσις τρεπτος ν κα μέριστος, σπερ κα τρεπτός στι κα μέριστος μένει, κα τ δύο ναλλοιώτως διάφορα σημαινόμενα, κα μερίστως τερότητι συλλάμποντα, φύσεις τατα κα οσίαι κα μορφα καθεστήκασιν, ξ ν πόρρητος γέγονεν νωσις, κα ν ας ες κα ατς Χριστς κατοπτεύεται· μένει κα τ ν ν, τ ξ ατν γεγονς ποτέλεσμα, μηκέτι δίχα διαιρούμενον, κα τ ξ ν νευ τομς κα τροπς νδεικνύμενον. πόστασις τοτο τυγχάνει κα πρόσωπον σύνθετον, ξ συγχύτου συστν νακράσεως, κα μερισμν οκ εδυα συμβάσεως, κα τ εναι ν κα μένει ν λαχν διαίρετον· κα οτε δύο, καθ ν πάρχει γινόμενον, οτε συγχέον κα πρς μίαν γον νότητα κα φυσικν κα οσιώδη ταυ­τότητα τ ξ ν φυσικς συνενήνεκται. λλ’ στιν ν κα δύο τ ατ γνωριζόμενον· ν μν κατ τν πόστασίν τε κα πρόσωπον, δύο δ κατ τς φύσεις ατς κα τς φυσικς ατν διότητας, ξ ν κα τ εναι ν διεκλήρωσε, κα τ μένειν τ φύσει διπλον διεφύλαξεν. θεν ατς μένων ες Χριστς κα Υἱὸς κα μονογενής, διάτμητος ν κατέραις ρται τας φύσεσι, κα τς κατέρας φυσικς οσίας εργάζετο κατ τν κατέρ προσοσαν οσιώδη ποιότητα κα φυσικν διότητα. περ, ε τν φύσιν σχε μοναδικήν τε κα σύζυγον, καθ κα τν πόστασίν τε κα τ πρόσωπον, οκ ν διεπράξατο· κα οκ ν ες κα ατς τ τς κατέρας ντελς κατειργάζετο φύσεως. Πότε γρ θεότης μέτοχος σώματος, ργα φυσικς κατειργάσατο σώματος; πότε σμα χηρεον θεότητος, πράξεις νήργησεν οσιωδς γνωριζομένας θεότητος; δ μμανουλ ες ν κα ν τατ τ κάτερα, τουτέστι Θεός τε κα νθρωπος, τ κατέρας δρα κατ λήθειαν φύσεως, κατ’ λλο κα λλο νεργν τ πραττόμενα. Καθ μν Θες ατς τ θεα, καθ δ νθρωπος ατς τ νθρώπινα, αυτν τος πσι δεξαι βουλόμενος, ς Θες ατς εη κα νθρωπος. Κα δι τοτο ατς τά τε θεα ποιε κα νθρώπινα, μοίως κα λέγει κα φθέγγεται. Κα οκ λλος μν τ θαύματα πέπραχεν, λλος δ τ νθρώπινα τέτευχε κα παθήματα πέπονθεν, ς Νεστόριος βούλεται. λλ’ ες μν κα ατς Χριστς κα Υἱὸς τ θεα δεδρακς κα νθρώπινα, κατ’ λλο δ κα λλο, ς θεος πρέσβευσε Κύριλλος. πειδ κα ν μφοτέροις σχε τν ξουσίαν σύγχυτον, ο μν λλ κα μέριστον. Καθ μν γρ Θες ατς πρχεν ἀΐδιος, δρα τ θαύματα· καθ δ νθρωπος ατς γνωρίζετο πρόσφατος, ποίει τ ταπειν κα νθρώπινα. σπερ γρ ν Χριστ κατέρα φυλάττει φύσις νελλιπς τν αυτς διότητα, οτω κα νεργε κατέρα μορφ μετ τς θατέρου κοινωνίας τοθ’ περ διον σχηκε· το μν Λόγου κατεργαζομένου τοθ’ περ στ το Λόγου, μετ τς κοινωνίας δηλονότι το σώματος· το δ σώματος κτελοντος περ στ το σώματος, κοινωνοντος ατ δηλαδ το Λόγου τς πράξεως· κα τατα ν ποστάσει μι γνωριζόμενα, κα τν βδελυρωτάτην τομν διωθούμενα· οτε γρ διηρημένως νήργουν τ δια, να κα μερισμν ατν ποπτεύσωμεν.
Μ σκιρτάτω δι τοτο Νεστόριος αυτν βουκολν παράφορος, τιπερ κατέρα μορφ ν τ ν Χριστ κα Υἱῷ μετ τς θατέρου κοινωνίας, τοθ’ περ διον σχηκεν, πραττεν. Οτε γρ τς θατέρας κατ’ ατν διεστσα τοτο, περ διον σχηκεν, πραττεν· ο γρ δύο κατ’ ατν Χριστος κα Υος τος νεργοντας δοξάζομεν, να μν κατ φύσιν Υἱὸν κα Χριστν τ παράδοξα, τερον δ κατ χάριν Υἱὸν κα Χριστν τ πτωχότερα. Κα ε δύο τς κοινς νεργούσας μορφς δογματίζομεν, κάστην κατ τν αυτς φυσικν διότητα, λλ’ να κα τν ατν Υἱὸν κα Χριστόν, τν τ ψηλ κα πτωχ φυσικς ργαζόμενον κατ τν κάστης τν δυον ατο φύσεων φυσικν οσιώδη ποιότητα λέγομεν. Α γάρ τοι φύσεις μετάβλητοι μένουσαι κα σύγχυτοι, κα δύο τηλαυγς γνωριζόμεναι, κα ο συγκεχυμένως νωθεσαι τούτων παντελς πεστέρηντο κα ν ποστάσει μι διεδείκνυντο. Μ μάτην πηδάτωσαν Ετυχς κα Διόσκορος, ο τς οκ οσης θέου συγχύσεως πρόβολοι, λλ μετ τς θατέρου κοινωνίας κάστη φύσις τ διον πραττε, κα τν διαίρεσιν φεύγουσα, κα τν τροπν ο γινώσκουσα, κα τν διαφορν πρς τν θατέραν φυλάττουσα, κα τν κοινωνίαν κα σύνθεσιν διάλυτον κα ρραγ διασώζουσα. νθεν εσεβοντες κα π τν ρων τς ρθοδοξίας στάμενοι, σπερ τν να κα τν ατν Χριστν κα Υἱὸν νεργεν τ κάτερα λέγομεν, πειδ Θες ατς πρχε κα νθρωπος, κα οδεμίαν νθυμούμεθα σύγχυσιν, οτως οδ κατέραν μορφν μετ τς θατέρου κοινωνίας νεργεν τ δια φάσκοντες, πειδήπερ δύο μορφα καθεστήκασιν ν τ ν κα τ ατ Χριστ φυσικς νεργοσαι τ δια, τιν τ παράπαν ννοομεν διαίρεσιν, ς νταθα μν Ετυχής, κεσε δ συκοφαντεν μς θέλει Νεστόριος, ξ ναντίας λλήλων στάμενοι, κα τν καθ’ μν τν εσεβν δυσσεβ μερισάμενοι πό­λεμον. Ος ες οδν λογιζόμενοι κα τς κατέρας φύσεως κατέραν σμεν νέργειαν, τν οσιώδη λέγω κα φυσικν κα κατάλληλον, διαιρέτως ξ κατέρας προϊοσαν οσίας κα φύσεως, κατ τν μπεφυκυαν ατ φυσικν κα οσιώδη ποιότητα, κα τν μέριστον μο κα σύγχυτον τς θατέρας οσίας συνεπαγομένην συνέργειαν. Τοτο γρ κα τν νεργειν π Χριστο ποιε τ διάφορον, σπερ δ κα τ εναι τς φύσεις, τν φύσεων. Ο τατν γρ θεότης τε κα νθρωπότης κατ τν φυσικς κάστ προσοσαν ποιότητα, κν ες πόστασιν μίαν λλήλαις φράστως συνέδραμον, κα ες ν συγχύτως συνετέθησαν πρόσωπον, κα τν ατν μν να Χριστν κα Υἱὸν πετέλεσαν δι τς καθ’ πόστασιν πρς λλήλας συνδρομς κα συνθέσεως. τε γρ Θες Λόγος Θες Λόγος στί, κα ο σάρξ, κν ε σάρκα λογικς ψυχωμένην προσείληφε, κα νώσει τούτην φυσικ κα καθ’ πόστασιν νωσεν. τε σάρξ, σάρξ στιν ψυχωμένη λογικς, ο Λόγος, κα ε Θεο Λόγου σρξ κατοπτεύεται. Κα δι τοτο οτε τν ατν παραλλάκτως λλήλαις νέργειαν μετ τν νωσιν τν φυσικν κα σύγχυτον, τουτέστι τν ληθ κα καθ’ πόστασιν, χουσιν, οδ μίαν κα μόνην ατν τν νέργειαν λέγομεν, οσιώδη κα φυσικν κα παντελς παράλλακτον, να μ κα ες οσίαν μίαν κα φύσιν μίαν ατς συνελάσωμεν, τν κεφάλων παιζομένην παισ κα ατος ναιδς προφερομένην ατος ήμασι σύνθετον.
σπερ ον τν κατέρας οσίας κα φύσεως, ξ ν μν συγχύτως π Χριστο γέγονεν νωσις, κα τν να Χριστν κα Υἱὸν πετέλεσεν λον Θεόν, λον τν ατν πιστεύομεν νθρωπον, κατέραν φυσικν μολογομεν νέργειαν, να μ τς συγχύτως νωθείσας φύσεις συγχέωμεν, επερ κ τν νεργειν κα μόνων κατ τος τ τοιατα δεινος α φύσεις γνωρίζονται, κα τν οσιν ε τ διάφορον κ το διαφόρου τν νεργειν καταλαμβάνεσθαι πέφυκεν· οτω κα πσαν φωνν κα νέργειαν, κν θεία τις κα οράνιος, νθρωπίνη τε κα πίγειος, ξ νς κα το ατο προϊέναι Χριστο κα Υο δογματίζομεν, κα τς μις ατο συνθέτου κα μοναδικς ποστάσεως, ς σεσαρκωμένος το Θεο Λόγος τύγχανεν, κα κατέραν μερίστως κα συγχύτως νέργειαν κατ τς αυτο φύσεις ξ ατο φυσικς προβαλλόμενος· κατ μν τν θείαν ατο φύσιν, καθ’ ν ν κα τ Πατρ μοούσιος, τν θεϊκν κα νέκφραστον· κατ δ τν νθρωπίνην, καθ’ ν κα τος νθρώποις μν ατς μοούσιος μεινε, τν νθρωπείαν κα πρόσγειον· τν κάστ φύσει φίλην κα πρόσφορον· κα οκ ἐῶν τν ρώντων τιν σκανδαλίζεσθαι, ς ο Θες ατς εη κα νθρωπος, τατα κκενα φυσικς ργαζόμενος· δι μν το τν ατν να Χριστν κα Υἱὸν νεργεν τ κάτερα, τν Νεστορίου μιαρν μφράττων πόρροιαν· οτε γρ δύο κατ’ ατν Χριστος κα Υούς, ς ερήκαμεν, τος νεργοντας τατά τε κκενα πρεσβεύομεν· δι δ το δεικνύναι τ κατέρας δια φύσεως σύγχυτα μετ τν νωσιν μένοντα, κα κατέραν τν ατν μοίως προφέρειν νέργειαν, τ φυσικ λόγ γνωριζομένων τν φύσεων, κα τν οκείαν φύσιν φυσικς ρμηνευουσν φ’ ς μερίστως κα φυσικς πηγάζετο κα οσιωδς νεβλάστανε, τν Ετυχος κτρέπων φιλοσύγχυτον βλάστησιν. ντεθεν τόκον τεχθες τν μέτερον γαλακτοτροφεται κα αξεται, κα τς σωματικς μεθηλικιώσεις διέρχεται, χρις ο πρς τ τς νθρωπίνης λικίας φίκετο τέλειον. Κα πεναν τν μν κα δίψαν προσδέχεται, κα κόπον καθ’ μς τν ξ δοιπορίας πέμεινεν· ποιετο γρ κα τν πορευτικν μν μοίως νέργειαν, τις νθρωπίνως νεργούμενη κα κατ’ οσίαν νθρωπίνην προβαίνουσα, τς νθρωπείας ατο φύσεως τύγχανεν νδειξις. θεν κα τόπον ς μες κ τόπου μετέβαινεν, πε κα κατ λήθειαν γέγονεν νθρωπος, κα φύσιν τν μν σχεν μείωτον, κα περιγραφς νέσχετο σώματος, κα σχμα τ μν ρμόζον πεφόρηκε. Σωματικ γάρ, τουτέστι σώματος, κα μορφ τυγχάνει το σχήματος, καθ’ ν ν μήτρ συλληφθες διεπέπλαστο, κα ν εσαε διετήρησε, κα ες αἰῶνα τηρε τν πέραντον. Δι τοτο πεινν διετρέφετο, δι τοτο διψν ποτίζετο, κα ς νθρωπος πινε. Δι τοτο παιδικς βαστάζετο, γκάλαις παρθενικας ποχούμενος κα κόλποις μητρικος νακείμενος. Δι τοτο κοπιν καθέζετο, κα πνον χρζων κάθευδεν. λλ κα λγει τυπτόμενος, κα μαστιζόμενος πασχε, κα πόνους πέμεινε σώματος, χερας κα πόδας τ σταυρ περονουμένος. δίδου γρ τε κα θελε φύσει τ νθρωπεί καιρν νεργεν κα πάσχειν τ δια, να μ φαντασία τις κα θέα διάκενος ατο περιώνυμος κρίνοιτο σάρκωσις. Ο γρ κουσίως τατα ναγκαστς προσεδέχετο, κν φυσικς ατ κα νθρωπίνως προσίετο, κα νθρωπίναις κινήσεσιν ποίει κα πραττεν· παγε τς βδελυκτς νθυμήσεως· Θες γρ ν τατα πάσχειν σαρκικς νεχόμενος, κα σζων μς τος οκείοις παθήμασι, κα βραβεύων μν δι’ ατν τν πάθειαν· λλ’ τε πάσχειν κα πράττειν κα νεργεν νθρωπίνως ατς βεβούλητο, κα τος ρντας φελεν ψηφίζετο, δι’ ος κα νθρωπος κατ λήθειαν γέγονε, κα οχ τε α φυσικα κινήσεις κα σαρκικα κινεσθαι φυσικς πρς νέργειαν θελον, ε κα ο πιβουλεύοντες θεοι τς πιβουλς πληρον παντόλμως γλίχοντο. Σμα γρ παθητν κα θνητν κα φθαρτν νεδύσατο, κα τος φυσικος κα διαβλήτοις μν ποκεί­μενον πάθεσιν· κα τούτ τ οκεί φύσει καταλλήλως πάσχειν κα δρν συνεχώρησε μέχρι τς κ νεκρν ναστάσεως. κεσε γρ κα τ παθητν μν κα θνητν κα φθαρτν καταλέλυκε, κα τν κ τούτων λευθερίαν μν χαρίσατο.

Δεῖτε τό Β΄ καί τελευταῖο Μέρος

ΠΗΓΗ:
ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 203-219.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου