γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015

Σύγχρονες «προφητείες» για το τέλος του κόσμου στο φως της Ορθοδοξίας



ΤΕΥΧΟΣ 81     ΤΡΙΠΟΛΙΣ      ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2012

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ «ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ» ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΣΤΟ ΦΩΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

σχατολογία, ψευδοπροφητεία καί τρομοκρατία

Μιά πό τίς αώνιες λήθειες, πού κατέχει καί διδάσκει ρθόδοξη κκλησία μας, εναι ατή γιά τά σχατα, δηλ. γιά τό τέλος το κόσμου (σχατολογία). Κέντρο της εναι «μέρα Κυρίου μεγάλη καί πιφανής» (ωήλ 2,11 κ..), δηλ. Δευτέρα Παρουσία το Χριστο, ποος πρόκειται νά λθει μέ λη του τή Δόξα γιά νά κρίνει τόν κόσμο, νά τόν νακαινίσει καί νά γκαθιδρύσει μιά νέα καί αώνια ζωή. διδασκαλία ατή προέρχεται πό τό στόμα το διου το Κυρίου. πίσης, χει ποκαλυφθε σέ γνήσιους Προφτες Του, τόσο στήν Παλαιά, σο καί στήν Καινή Διαθήκη, πως στόν Δανιήλ, στόν σαΐα, στόν εζεκιήλ, στόν εαγγελιστή ωάννη, στόν πόστολο Παλο καί σέ πολλούς λλους. Σκοπός της εναι χι νά φοβίσει νά τρομοκρατήσει, λλά νά δώσει χαρά καί λπίδα στούς πιστούς, πού ζον σ’ ναν κόσμο κυριαρχούμενο πό τήν δικία, τήν μαρτία, τό κακό. ν μελετήσουμε προσεκτικά τήν ποκάλυψη, πού περιγράφει σα φοβερά θά προηγηθον τς μεγάλης ατς μέρας, λλα ρθόδοξα κείμενα, πού ναφέρονται στά σχατα, θά δομε τι τά στοιχεα πού κυριαρχον κε εναι ντονη προσμονή το Κυρίου, τόν ποο γαπ καί ποθε πιστός, φανέρωση τς Δόξας Του, νάσταση τν νεκρν, νακαίνιση (καί χι καταστροφή) το κόσμου, αώνια ζωή. Γνωστές εναι, λλωστε, ο κφράσεις: «καί πάλιν ρχόμενον μετά δόξης», «προσδοκ νάστασιν νεκρν καί ζωήν το μέλλοντος αἰῶνος» (Σύμβολο Πίστεως), «δού ρχομαι ταχύ» (ποκ. 22,12) «δού καινά ποι τά πάντα» (ποκ. 21,5), «ναί ρχου, Κύριε ησο» (ποκ. 22,20) κ..

μως, παρόμοιο κλμα δέν πικρατε καί στίς αρέσεις σέ λλες μάδες μέ νάλογη διδασκαλία. κε διδασκαλία το Κυρίου κατά κανόνα διαστρέφεται καί σύγχρονοι «προφτες» (= ψευδοπροφτες, πλανημένοι πατενες) συμπληρώνουν τά «κενά» τς γίας Γραφς μέ προϊόντα τς φαντασίας τους. μάδες το ποκρυφιστικο χώρου καί τς Νέας ποχς διατυμπανίζουν σέ κάθε κατεύθυνση τι τό τέλος το κόσμου θά συμβε πωσδήποτε στό τρέχον τος 2012!, ν στίς χριστιανικές αρέσεις κέντρο τς διδασκαλίας γιά τά σχατα δέν εναι, πλέον, Χριστός, λλά ντίχριστος, καί περτονίζονται τά δεινά πού θά προηγηθον συνδέονται μέ τήν παρουσία του. πως εναι φυσικό, τέτοιες ντιλήψεις οτε χαρά μεταδίδουν, οτε λπίδα, λλά μόνο φόβο καί γωνία. ντως, μέ ργανο τήν σχατολογία, πολλές αρέσεις σκον ψυχολογική βία καί τρομοκρατία στά μέλη τους, μέ σκοπό τήν λοκληρωτική ξάρτηση πό τήν μάδα: σοι παραμένουν στήν μάδα θά πιβιώσουν πό μιά πικείμενη γενική καταστροφή, πχ. δέν θά ποστον τή σφαγή στόν ρμαγεδνα (Μάρτυρες εχωβ) δέν θά φεθον στή γ μετά τήν «ρπαγή τς κκλησίας» (Πεντηκοστιανοί).
Στήν καλύτερη περίπτωση ο ντιλήψεις ατές προκαλον σύγχυση, φόβο καί γωνία, προϊόντα τς πενέργειας το δαιμονικο πνεύματος πού κατοικε στίς αρέσεις, καί στή χειρότερη παρεμποδίζουν τή σωτηρία, λλά καί δηγον στήν πλήρη παξίωση τν νθρώπινων σχέσεων, στήν γκατάλειψη τς οκογενειακς στέγης καί τς ργασίας, κόμη καί σέ γκληματικές πράξεις. Βέβαια, παρόμοια φαινόμενα πρξαν καί στήν ποστολική ποχή, ταν ο Χριστιανοί τς Θεσσαλονίκης, παρερμηνεύοντας τή διδασκαλία το π. Παύλου, γκατέλειπαν κάθε δραστηριότητα, πιστεύοντας τι Δευτέρα Παρουσία πίκειται πολύ σύντομα. Στήν ποχή μας, μως, συναντμε πολύ πιό κραα φαινόμενα, πως ο μαζικές ατοκτονίες 48 μελν το «Τάγματος το Ναο το λίου» στήν λβετία τό 1994, λλά καί περίπτωση τν μελν τς ρωσικς αρεσης «ληθινή Ρωσική ρθόδοξη κκλησία», πού πό τό 2007 εχαν γκλειστε σέ σπήλαιο στήν Πένζα τς κεντρικς Ρωσίας, πιστεύοντας τι φτά­νει συντέλεια το κόσμου. δη δύο γυνακες, πού μειναν πί πέντε μνες στό σπήλαιο, πέθα­ναν καί νταφιάστηκαν κε, καί, ν περίπου 24 μέλη τς αρεσης γκατέλειψαν οκειοθελς τό σπήλαιο, 11 λλα μέλη παρέμεναν μέσα μέχρι πρόσφατα, παρά τίς σχετικές προσπάθειες τν ρ­χν (περ. Διάλογος, τ. 56, 2009, σ. 3).
πως εναι γνωστό, Κύριος εχε σαφς προειδοποιήσει γιά τή δράση ψευδοπροφητν πρίν τό τέλος το κόσμου, πού θά πιχειρήσουν νά πλανήσουν κόμη καί τούς κλεκτούς (Ματθ. 24,24 κ..). Τό φαινόμενο το πολλαπλασιασμο τν ψευδοπροφητν μφανίζεται ντονο σέ χριστιανικές αρέσεις τς ποχς μας, πως φαίνεται πό τά πόμενα παραδείγματα.


ψευδοπροφητεία στίς χριστιανικές αρέσεις

Κεντρική διδασκαλία τς γνωστς αρεσης τν Μαρτύρων το εχωβ εναι ατή γιά τή σφαγή στόν ρμαγεδνα, που Χριστός θά μφανισθε, δθεν, ς «μέγας σφαγεύς» (Διεκδίκησις, τ. Α΄, 1932, σ. 60) γιά νά «προχωρήσ ες περίγραπτον σφαγήν, μοια τς ποίας δέν χει γίνει» (Φς, τ. Α', 1930, σ. 371), πρίν γκαθιδρύσει μιά χιλιετή βασιλεία στόν κόσμο. Φυσικά, πό τή σφαγή θά ξαιρεθον τά μέλη τς αρεσης! Πότε θά γίνουν, μως, ατά; Ο «προφτες» τς αρεσης λεγαν τι πλήρης γκαθίδρυση τς βασιλείας θά γίνει τό 1914 (Γραφικαί Μελέται, τ. Β', 1889, σ. 111-112). ταν τό τος κενο δέν γινε τίποτε, λευση τς βασιλείας μετατοπίστηκε στό 1918 (.π., τ. Ζ', γγλ. κδ. 1917, σ. 485). Μετά τή νέα πογοήτευση, αρεση σχυρίστηκε τι γκαθίδρυση τς βασιλείας γινε τό 1914 οράτως στούς ορανούς (Σκοπιά 15/3/ 1925)! Παράλληλα, ρίστηκε «μέ πλήρη βεβαιότητα» ς σημεο λήξης τς «τωρινς θλίψης» καί ναρξης τς βασιλείας «τό τος 1925, γύρω στό φθινόπωρο» (Χρυσος αών, γερμ. κδ. 15/3/1924 καί κατομμύρια ζώντων οδέποτε θά ποθάνουσι, σ. 77). λλά, πάλι δέν συνέβη τίποτε! μως, ο «προφτες» τς αρεσης δέν συνετίστηκαν. ρισαν ς νέα χρονολογία τό τος 1975 καί γέμισαν πάλι μέ λπίδες καί προσδοκίες τούς παδούς της. ταν καί τότε δέν συνέβη τίποτε, αρεση δοκίμασε μεγάλη κρίση. Πάνω πό να κατομμύριο μέλη τήν γκατέλειψαν, μεταξύ τν ποίων καί νώτατα στελέχη (ντ. λεβιζοπούλου, γχειρίδιο αρέσεων καί παραχριστιανικν μάδων, θήνα 19973, σ. 466).
Κάτι νάλογο σχύει καί μέ τή διδασκαλία τν Πεντηκοστιανν γιά τήν «ρπαγή τς κκλησίας», κατά τήν ποία Χριστός θά λθει νά «ρπάξει» τούς παδούς του (τά μέλη τς αρεσης) στό «μεσουράνημα», γιά νά μήν ποστον τά δεινά το ντιχρίστου. Κι δ συναντμε τήν δια πρακτική το προσδιορισμο χρονολογιν γιά τήν πραγματοποίηση τς «ρπαγς», μέ βάση δθεν προφητικές ποκαλύψεις. Στήν φημερίδα «Χριστιανισμός» τς «λευθέρας ποστολικς κκλησίας τς Πεντηκοστς» ρίζονται ς τέτοιες χρονολογίες τό 1986 (φ. 3, Μάρτ. 1986, σ. 1), δεκατία το 1990 (φ. 73, αν. 1991, σ. 1,4), τό 1992 (φ. 79, ούλ. 1991, σ. 6) κ.. Χαρακτηριστική εναι μαρτυρία νός πρώην μέλους τς αρεσης, πού ντλήσαμε πό τό διαδίκτυο: «Εδα τρομερά λάθη ... ψεύτικες προφητεες. λεγαν γιά πράγματα πού θά συμβον καί δέν συνέβαιναν ποτέ. χουν πολλούς προφτες, κάτι σάν μέντιουμ. Επαν προφητεες γιά τό πρόσωπό μου, γιά τή ζωή μου, πού δέν βγκαν ληθινές. Επαν προφητεες γιά τίς σχατες μέρες, γιά πράγματα πού θά γίνουν πάνω στόν πλανήτη μας καί δέν συνέβησαν ποτέ. να παράδειγμα: χουν μιά διδασκαλία γιά τήν ρπαγή τς κκλησίας. πό τό 1987 πού τούς κολούθησα, κουα καθημερινά, "ρχεται Κύριος, δελφέ! ρχεται Κύριος! Νά τοιμασθομε νά φύγουμε γιά τόν ορανό". Μάλιστα, προσδιώριζαν καί τήν μερομηνία περίπου ... φαιρώντας, προσθέτοντας, πολλαπλασιάζοντας, κατέληξαν τι τό 1993 θά λθει ησος Χριστός καί θά πάρει στό μεσουράνημα μόνο μς τούς Πεντηκοστιανούς. Μόνο μς, πού εμαστε ναγεννημένοι, βαπτισμένοι μέ γ. Πνεμα, πού λέμε τά καταλαβίστικα, πού λέμε νας στόν λλο προφητεες. Περιμέναμε, λοιπόν, τήν ρπαγή τς κκλησίας, ποία, φυσικά, δέν συνέβη. Πέρασε τό 1993 καί ρπαγή δέν λθε ... Νά μή σας τό πολυλογ, στό τι πομακρύνθηκα πό ατούς, μιά σημαντική ατία ταν ο ψευδοπροφητεες» (http://egolpio.wordpress.com/2009/09/29/martyria_prwhn/).
Πάντως, τά κριτήρια γιά τήν ναγνώριση τν γνήσιων Προφητν πάρχουν δη στήν Παλαιά Διαθήκη, που ναφέρεται: « προφήτης, ποος τολμ νά μεταδώσει λόγο ν νόματί μου, τόν ποο γώ δέν διέταξα νά μεταδώσει, ποιος μιλε ν νόματι ξένων θεν, προφήτης ατός πρέπει νά θανατωθε. Κι ν διερωτηθες "πς θά καταλάβουμε τι λόγος δέν προέρχεται πό τόν Κύριο;", ν λόγος, πού θά μετα­δώσει προφήτης ν νόματι το Κυρίου, δέν πραγματοποιηθε καί δέν παληθευθε, τότε ατός λόγος, δέν προέρχεται πό τόν Κύριο καί προφήτης μίλησε μέ σέβεια» (Δευτ. 18, 20-21).


Φαινόμενα ψευδοπροφητείας στόν ρθόδοξο χρο

Δυστυχς, παρόμοια φαινόμενα μφανίζονται κόμη καί στόν ρθόδοξο χρο, μέ πρωταγωνιστές λαϊκούς, μοναχούς κληρικούς, πού πλανήθηκαν πως ο παραπάνω αρετικοί. Τό Πάσχα το 2006 κυκλοφόρησε τό βιβλίο το μοναχο Μάξιμου Βαρβαρ μέ τίτλο « ντίχριστος λθεν». πως σχυρίζεται συγγαφέας στήν στοσελίδα του, τό συνέγραψε μέ τή «βοήθεια το Θεο». Τό βι­βλίο ατό δέν εναι να συνηθισμένο βιβλί­ο! κε «ποδεικνύεται πέραν πάσης μφιβολίας» τι « ντίχριστος γεννήθηκε τό 1983 καί θά μφανιστε τό 2013 γιά νά κυβερνήσει τό κόσμο γιά 7 πε­ρίπου χρόνια». Ετυχς, παρενέβη . Σύνοδος τς κκλησίας τς λλάδος καί καταδίκασε τίς παραπάνω κακοδοξίες. Σέ πόφασή της (12/12/2007) ναφέρεται χαρακτηριστικά: « Διαρκής . Σύνοδος κατόπιν σχετικν Γνωμοδοτήσεων τν Συνοδικν πιτροπν Δογματικν καί Νομοκανονικν Ζητημάτων καί πί τν Αρέσεων, σχετικά μέ τό κδοθέν βιβλίο το φερομένου ς μοναχο κ. Μαξίμου Βαρβαρ, μέ τόν τίτλο: « ντίχριστος λθεν 1983-2013», νημερώνει τι τό ν λόγ βιβλίο γέμει κακοδοξιν, δέν κφράζει τήν ρθόδοξη Θεολογία καί Πίστη καί συνιστ στούς πιστούς νά εναι προσεκτικοί σέ κείμενα καί λόγους πού δέν στηρίζονται στήν γία Γραφή καί τήν Παράδοση τς κκλησίας μας. πί τν κανονικν προβλημάτων σχετικά μέ τήν ποπομπή το νωτέρω πό τήν . Μητρόπολη Κορίνθου, Διαρκής . Σύνοδος πεφάνθη τι Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος ρθς πραξε». πως προκύπτει καί πό τήν πόφαση, Μητροπολίτης Κορίνθου εχε δη ποπέμψει τόν μοναχό Μάξιμο πό τή Μητρόπολή του. Τελικά, ν λόγω μοναχός, μέ «νοιτή πιστολή» τό 2011, νακοίνωσε τήν «ποτείχισή» του, δηλ. τήν ξοδό του πό τό σμα τς κκλησίας, πειδή, πως ναφέρει, «λοι ατοί ο νωτέρω» (δηλ. Σύνοδοι, πίσκοποι, κληρικοί κ.λπ.) δέν «μπόρεσαν νά δον καί νά ντιληφθον λα κενα "ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ τν ΚΑΙΡΩΝ"», σύμφωνα μέ «σα στοιχεα καί ποδείξεις παραθέσαμε μέσα ες τό ταπεινόν μας βιβλίον " ντίχριστος λθεν 1983, 2013"» (http://egolpio.wordpress.com/2011/06/14/maximos_apoteixisi/). Δηλαδή, π. Μάξιμος γκατέλειψε τήν κκλησία, πειδή κείνη δέν κολούθησε τίς πλανημένες θεωρίες του γιά τήν λευση το ντιχρίστου!
Τό βιβλίο το μοναχο Μάξιμου Βαρβαρ γιά τόν ντίχριστο,
πού «γέμει κακοδοξι
ν»
κατά τήν
. Σύνοδο τς κκλησίας τς λλάδος.
λλη χαρακτηριστική περίπτωση πλάνης στόν ρθόδοξο χρο εναι ατή το Δημοσθένη Λιακόπουλου. κ. Λιακόπουλος, κάνοντας ερύτατη χρήση το μέσου τς τηλεόρασης, παραπλαν, προβάλλοντας να συνοθύλευμα ποκρυφισμο, Οφολογίας, Δαιμονολογίας, ψευδοπεπιστημονικν ντιλήψεων καί θεωριν γιά διεθνες συνομωσίες, μαζί μέ διδασκαλίες τς γ. Γραφς, γίων Πατέρων καί σύγχρονων Γερόντων τς ρθοδοξίας. Κατά τόν κ. Λιακόπουλο « γ εναι κούφια, γεμάτη μιαρά θνη, διαβολαραίους καί καλλικατζαραίους Νεφελίμ, λιος εναι σιδερένια μηχανή, ο ποχθόνιοι ζον νάμεσά μας καί τρνε νθρώπους, Διόνυσος καί Μεγαλέξανδρος πειτα πό ντολή το Θεο βούλωσαν τρύπες μέ τεράστιες τάπες - πυραμίδες, σελήνη εναι γεμάτη λληνικές πόλεις καί μέλαθρα, Λουκιανός γραψε ληθ στορία, πλανήτης εναι λληνικός, λοι ο πολιτισμοί εναι λληνικοί, λες ο γλσσες προέρχονται πό τήν λληνική, ριστοτέλης νακάλυψε τή σχετικότητα καί τό νόμο τς προσδιοριστίας, λες ο γνώσεις το κόσμου εναι γραμμένες στά ρχαα λληνικά χειρόγραφα, ο ρχαοι λληνες ταν μονοθεϊστές, μλλον πρώιμοι ρθόδοξοι Χριστιανοί καί δέν πίστευαν στό δωδεκάθεο» (περ. Διάλογος, τ. 52, 2008, σ. 9). Ο παράλογες καί αθαίρετες ατές ντιλήψεις προβάλλονται ς προϊόντα αθεντικς πιστήμης! Γιά νά στηρίξει τήν περίφημη θεωρία του γιά τά λοχίμ καί τά Νεφελίμ, δέ διστάζει νά διαστρέψει καί κείμενα τς γ. Γραφς, πως τό χωρίο Ψαλμ. 103,4: « ποιν τούς γγέλους ατο πνεύματα καί τούς λειτουργούς ατο πυρός φλόγα», πού γίνεται: « ποιν τούς γγέλους ατο πνεύματα καί τούς λοχίμ ατο πυρός φλόγα». Σύμφωνα μέ τήν παραπάνω θεωρία, «ν ρχ Θεός κανε τούς λοχίμ, τόν ορανό καί τήν γ· ατοί κάναν Νεφελίμ, φο διασταυρώθηκαν μέ τούς νθρώπους· τά κακά Νεφελίμ μειναν κακά καί τά καλά γίναν λ. πό τά καλά Νεφελίμ, τά λ, βγκαν ο λληνες. Τά κακά ζονε κάτω πό τή γ (τήν κοίλη γ) καί ξουσιάζουν τόν κόσμο, μέχρι νά γίνει πόλεμος ξανά» (.π., σ. 10). λλο κ. Λιακόπουλος προβάλλει τίς «προφητεες» το Τραχωνίου τς Κύπρου, πού χουν καταδικαστε πό τήν Κυπριακή κκλησία ς «προϊόντα πάτης» (.π., σ. 10).


Ο «προφητεες» γιά τό τέλος το κόσμου τό 2012

Χαρακτηριστικό φαινόμενο τν μερν μας εναι τά ντονα σενάρια καί ο «προφητεες» γιά τό τέλος το κόσμου στίς 21/12/2012 σέ λλες παραπλήσιες μερομηνίες (συνήθως μεταξύ 21 καί 24/12/2012). Τά νέα ατά σενάρια δέν προέρχονται πό αρετικές μάδες, λλά πό τόν ερύτερο χρο το ποκρυφισμο. Στηρίζονται κυρίως στό τι τό μερολόγιο τν Μάγιας, νός ρχαίου λαο τς Λατινικς μερικς λήγει στίς 21/12/2012. Τότε, σύμφωνα μέ τούς διακινητές ατν τν ντιλήψεων, τελειώνει καί στορία το κόσμου. Βέβαια, δέν εναι πρώτη φορά πού τό κίνημα τς Νέας ποχς πικαλεται τό μερολόγιο τν Μάγιας. Τό χει χρησιμοποιήσει καί στίς 16/8/1987, γιά τόν παγκόσμιο ορτασμό τς λεγόμενης «μεγάλης ρμονικς σύγκλισης». χρήση το μερολογίου συνδυάζεται συνήθως καί μέ γνήσια μή γνήσια πιστημονικά στοιχεα καί λλα νορθολογικά δεδομένα, πως ο θεωρίες γιά τή μετατόπιση τν πόλων τς γς, γιά τήν ντίστροφη περιστροφή τς γς, γιά σύγκρουση τς γς μέ κάποιον πλανήτη, γιά τό φαινόμενο το θερμοκηπίου, γιά τήν περθέρμανση το πλανήτη κ..
Κινηματογραφικές περπαραγωγές
μέ θέμα τήν καταστροφή το
κόσμου τό 2012 
νσπείρουν τρόμο καί γωνία στίς σύγχρονες κοινωνίες.
Πολλές φορές ,τι κακό δέν χει λοκληρώσει κακς νοούμενη πίστη, τό λοκληρώνει (πίσης κακς νοούμενη) τέχνη. Τά σενάρια γιά τό τέλος το κόσμου τό 2012, φο εχαν τεράστια διάδοση πό τά μέσα νημερώσεως καί τό διαδίκτυο, τροφοδότησαν τήν μφάνιση κινηματογραφικν προϊόντων, πως μερικανικς προέλευσης ταινία, κόστους πολλν κατομμυρίων δολλαρίων, μέ θέμα τό 2012 καί μέ περιεχόμενο, πού συνδυάζει θέσεις τν Μάγιας, ρχαίων Αγυπτίων, νδιάνων Τσερόκι κ.. Στό παρελθόν νάλογα σενάρια, μέ ντικείμενο τόν φόβο πό μιά κοσμική καταστροφή περιεχαν ο ταινίες Independance Day (1996) καί Τhe Day after Tomorrow (2004). Παράλληλα, να πλθος βιβλίων κυκλοφορε μέ θέμα τό μερολόγιο τν Μάγιας, τά ρχαα μυστήρια καί τό 2012. Πολλά μφανίζονται μέ ψευδοεπιστημονικό προσωπεο, ν ντλον στοιχεα πό τόν χρο τς πιστημονικς φαντασίας καί το ποκρυφισμο. Μεγάλο μέρος τους προέρχεται: α) πό νεοεποχίτες - σωτεριστές συγγραφες, πως ο T. Zelikovics, A. Klitzke, J. Holley, καί β) πό Medium, πού ατοπροσδιορίζονται ς πνευματικοί δάσκαλοι, λλά καί κπροσώπους το σύγχρονου Channeling, πως ο Patrizia Alexandra Prister, Peter Ruppel, Dianna Cooper, Gress Brades, Ute Kretzschmar, Phyllis M.H. Atwater. (π. Β. Γεωργοπούλου, «2012. Τό τέλος το κόσμου;», ρθόδοξος Τύπος, 13/4/2012).


ρθόδοξη σχατολογία καί λπίδα

λες ο παραπάνω πλανημένες ντιλήψεις σενάρια γιά τό τέλος το κόσμου καλλιεργον, πως δη ναφέραμε, τόν τρόμο, τήν νασφάλεια καί τήν γωνία. μως, διάψευστος λόγος το Κυρίου προειδοποιε: «Βλέπετε μή τις μς πλανήσ ... γερθήσονται γάρ ψευδόχριστοι καί ψευδοπροφται, καί δώσουσιν σημεα μεγάλα καί τέρατα στε πλανσαι, ε δυνατόν, καί τούς κλεκτούς» (Ματθ. 24,4-24). χρόνος τς Δευτέρας Παρουσίας το Χριστο εναι γνωστος, κόμη καί στούς γγέλους το ορανο (Ματθ. 24,36) καί τό τέλος κόσμου δέν θά λθει πότομα, πως δέχονται τά σύγχρονα καταστροφολογικά σενάρια, λλά θά προηγηθον κάποια προγνωστικά σημεα («σημεα τν καιρν»), πό τά ποα θά ντιληφθομε τι τό τέλος το κόσμου (στήν παροσα, τουλάχιστον, μορφή του) πλησιάζει. Ατά συνοπτικά εναι: α) κήρυξη το Εαγγελίου στά θνη, β) «ποστασία», δηλ. κορύφωση τς πιστίας καί τς μαρτίας, γ) «συνοχή τν θνν», δηλ. πόλεμοι καί συγκρούσεις στόν κόσμο, δ) πολλαπλασιασμός τν ψευδοπροφητν, ε) ξαρση το φυσικο κακο (σεισμοί, φυσικές καταστροφές κ.λπ.) καί στ) μφάνιση το ντιχρίστου. μέρα Κυρίου ρχεται «ς κλέπτης ν νυκτί» (Α' Θεσ. 5,2) σέ σους δέν εναι σέ πνευματική παγρύπνιση καί δέν ναγνωρίζουν τά «σημεα τν καιρν».
στόσο, ρθόδοξη διδασκαλία γιά τά σχατα, οτε φόβο προκαλε, οτε γωνία. Περιεχόμενό της εναι λπίδα τν αωνίων γαθν. Καλε, βέβαια, σέ πνευματική φύπνιση καί παγρύπνιση, καταστάσεις πού πρέπει νά διακρίνουν μόνιμα κάθε πιστό. Κάθε Χριστιανός, πού χει τόν Χριστό κατοικοντα ντός του, οτε τόν ντίχριστο φοβται, οτε, πολύ περισσότερο, τή Δευτέρα Παρουσία το Κυρίου. ντίθετα, τήν περιμένει μέ χαρά καί λπίδα, γιά νά εναι διαρκς μαζί Του καί νά μετέχει στή Δόξα Του. Γι’ ατό, καί προσεύχεται σ’ Ατόν μέ τούς λόγους: «λθέτω βασιλεία σου» (Ματθ. 6,10), «προσδοκ ... ζωήν το μέλλοντος αἰῶνος» (Σύμβολο Πίστεως), «ρχου, Κύριε ησο» (ποκ. 22,20).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου