γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Τετάρτη 1 Ιουλίου 2015

Χριστιανισμός και Ισλάμ στον αιώνα μας


ΤΕΥΧΟΣ 88      ΤΡΙΠΟΛΙΣ           ΙΟΥΛΙΟΣ - ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2014

ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜ ΣΤΟΝ 21ο ΑΙΩΝΑ

ξαρση το σλαμικο φανατισμο

Τό τελευταο διάστημα νθρωπότητα παρακολουθε μέ γωνία μιά πίστευτη ξαρση το σλαμικο φανατισμο σέ διάφορα μέρη το κόσμου. φανατισμός ατός στρέφεται, κυρίως, ναντίον Χριστιανν, πού ζον σέ χρες περιοχές, στίς ποες κυριαρχε πικρατε τό μουσουλμανικό στοιχεο. Εναι γεγονός, τι τά μέσα νημερώσεως στόν δυτικό κόσμο (Ερώπη καί μερική) καί στή χώρα μας, γιά διάφορους λόγους, προβάλλουν μόνο να μέρος π’ ,τι πραγματικά συμβαίνει, μέ ποτέλεσμα νά δημιουργεται παραπλανητική εκόνα στήν κοινή γνώμη καί πολύς κόσμος νά φησυχάζει καί νά διαφορε. Πληρέστερη πληροφόρηση παρέχεται, συνήθως, πό γκυρες στοσελίδες στό διαδίκτυο, που κυκλοφορον καί ποκρουστικές εκόνες - ντοκουμέντα φρίκης. Γιά παράδειγμα, προβάλλεται πό τά ραδιοτηλεοπτικά μέσα κτέλεση νός μερικανο ερωπαίου πολίτη πό τζιχαντιστές μουσουλμάνους, λλά ποσιωπται τό γεγονός τι τήν δια στιγμή κατοντάδες χιλιάδες ατόχθονες χριστιανοί τερόδοξοι σέ χρες, πού θεωρονται «μουσουλμανικές», κτοπίζονται πό τίς στίες τους, φίστανται διώξεις καί μαρτύρια πως κενα τν πρώτων χριστιανικν χρόνων, θανατώνονται μέ πίστευτη γριότητα, ποκεφαλίζονται, κτελονται, βασανίζονται κ.λπ.

Λοιπόν, καί πάλι καιροί καί χρόνοι διωγμν! Καί πάλι μέρες μαρτυρίου! Καί πότε; Στόν 21ο αἰῶνα, στήν ποχή τν μεγάλων προόδων καί τς κρηξης τς τεχνολογίας, στήν ποχή το «κπολιτισμένου» κόσμου, στήν ποχή τν τομικν καί κοινωνικν λευθεριν, στήν ποχή τς κατοχύρωσης τν νθρωπίνων δικαιωμάτων καί τν δημοκρατικν κατακτήσεων! ρκε σταχυολόγηση κάποιων τίτλων εδήσεων πό τό διαδίκτυο γιά νά ντιληφθομε τήν κταση τν συμβαινόντων: « σφαγή τν νηπίων! Τζιχαντιστές ποκεφαλίζουν παιδιά Χριστιανν στήν Μοσούλη. σα κατέφυγαν στά βουνά πεθαίνουν πό πείνα καί δίψα!» (http://mpikanstinpoli. blogspot.gr/2014/08/blog-post_9.html), «Κραυγή πόγνωσης πό λληνες: Κινδυνεύει ζωή μας πό τούς Τζιχαντιστές» (ναφέρεται στήν κατάσταση στό ΙΡΑΚ: http://news247.gr/eidiseis/kosmos/news/kraygh_apognwsh_apo_toy_50_ellhnes_poy_zoyn_sto_irak_vriskomaste_sto_eleos_twn_tzixantistwn.2971689.html?service=print), «Πάνω πό 500 αχμαλώτους χουν κτελέσει ο τζιχαντιστές» (http://www.naftemporiki.gr/story/851939/paratiritirio-pano-apo-500-aixmalotous-exoun-ektelesei-oi-tzixantistes-sto-irak) «Παγκόσμιο σόκ: Τά κτήνη το σλαμικο κράτους δολοφόνησαν 1.700 μαθητές» (http://www.hellasforce.com/blog/pagkosmio-sok-ta-ktini-tou-islamikou-kratous-diepraxan-maziki-dolofonia-1-700-mathiton-vinteo/) κ.. Χαρακτηριστική πρόκληση γιά τόν χριστιανικό κόσμο ποτελε τό γεγονός τι δύο ρχιερες, ρθόδοξος Μητροπολίτης Χαλεπίου Παλος, δελφός κατά σάρκα το Πατριάρχου ντιοχείας ωάννου, καί Συροϊακωβίτης Μητροπολίτης Χαλεπίου ωάννης, χουν παχθε πό νοπλους σλαμιστές στή Συρία καί γνοεται τύχη τους πό τήν 24/4/2013.
ρθόδοξος Μητροπολίτης Χαλεπίου Παλος καί Συροϊακωβίτης Μητροπολίτης ωάννης, χουν παχθε πό νοπλους σλαμιστές στή Συρία καί γνοεται τύχη τους πό τήν 24/4/2013.
Δύση, «κοιτίδα», ποτίθεται, το σύγχρονου πολιτισμο, τν λευθεριν καί τν δημοκρατικν κεκτημένων, δέν φαίνεται νά νησυχε διαίτερα γιά σα συμβαίνουν. Τηρε στάση «οδετερότητας» καί παρακολουθε τούς λαούς νά λληλοεξοντώνονται, νησυχώντας μόνο, ταν τό πρόβλημα τήν γγίζει. Καί ντως, τό πρόβλημα, πλέον, ρχίζει νά τήν γγίζει ντονα. ς θυμηθομε τό τρομοκρατικό κτύπημα τς 11/9/2001 στούς δίδυμους πύργους τς Νέας όρκης μέ τά τραγικά ποτελέσματα καί τόν παγκόσμιο ντίκτυπο, τίς πιθέσεις ατοκτονίας πό κραίους σλαμιστές, τήν ξαρση τς τρομοκρατίας σέ λο τόν κόσμο, τήν συνεχς αξανόμενη πληθυσμιακή παρουσία το μουσουλμανικο στοιχείου στίς δυτικές χρες, καθώς καί τό σύγχρονο φαινόμενο πολλν ερωπαίων, μερικανν, δυστυχς, καί λλήνων πολιτν, πού γκαταλείπουν τήν πίστη τους καί γίνονται σλαμιστές καί μάλιστα κραοι τζιχαντιστές. Δυστυχς, καί Δύση χει τεράστιες εθύνες γιά τή δημιουργία το προβλήματος, φο σέ πολλές περιπτώσεις νθάρρυνε ξόπλισε τζιχαντιστές, γιά τήν ξυπηρέτηση βραχυπρόθεσμων συμφερόντων. Τώρα, μως, κατάσταση χει ξεφύγει πό τόν λεγχό της.
λα ατά δημιουργον ντονους προβληματισμούς καί μς ποχρεώνουν νά γκύψουμε σοβαρά στό φαινόμενο το σλάμ, γιά νά τό γνωρίσουμε καλύτερα καί νά μπορέσουμε νά ντιμετωπίσουμε ποτελεσματικά τά προβλήματα πού δημιουργε, χωρίς σφαλμένες πόψεις καί θέσεις. Πολλοί σχυρίζονται τι πρέπει νά ντιτάξουμε βία στή βία καί λλοι πιστεύουν τι δέν χουμε οσιαστικές διαφορές μέ τό σλάμ, φο καί κενο σέ να Θεό πιστεύει καί σέβεται τόν ησο Χριστό καί κάποια ερά πρόσωπα τς Βίβλου. Εναι φανερό, τι μέ τέτοιες πρόχειρες θέσεις μόνο πί πλέον προβλήματα θά δημιουργήσουμε. ς δομε, μως, τί κριβς εναι τό σλάμ (βλ. καί τό τεχος 17 το ντύπου μας).

μφάνιση καί πέκταση το σλάμ

Τ σλμ μφανστηκε στήν σημερινή Σαουδική ραβία στς ρχς το 7ου μ.Χ. αἰώνα. δρυτς κα «προφτης» του Μωμεθ (571-632 μ.Χ.) δημιούργησε μιά νέα θρησκεία μέ στοιχεα βραϊκά (τς Παλαις Διαθήκης) καί χριστιανικά (πό αρετικούς Νεστοριανος κα Μονοφυστες χριστιανούς, τούς ποίους γνώρισε ταξιδεύοντας), μέ στοιχεα τς ατόχθονης πίστης τν ράβων καί μέ στοιχεα πό ποτιθέμενες προσωπικές ποκαλύψεις. Ο ραβες τν ποχ κενη σαν πολυθεϊστς, χωρισμνοι σ διφορες φυλς, κθε μία π τς ποες λτρευε τος δικος της θεος κα εχε τ εδωλά της. Κοινό κντρο λατρεας ταν τ ερ τς Καμπα στ Μκκα μ τν Μαρο Λθο, πο πστευαν τι εχε λθει π τν οραν. Μωμεθ σχυρστηκε τι βλεπε ρματα κα δεχόταν ποκαλψεις πό τόν ρχγγελο Γαβριλ (ναν γγελο μ 700 φτερογες!), ποος το μετέφερε, ποτίθεται, μηνματα το Θεο.
Στήν ρχή λγοι τόν πστεψαν. Τ 622 μ.Χ. (ρχ τς χρονολόγησης γι τν σλαμικό κσμο) ναγκστηκε ν μετοικσει πό τή Μέκκα στ Μεδνα, που κατφερε ν συνενσει τς ραβικς φυλς κτω π τ να θρησκεα κα ν τς ργανσει πολιτικ κα στρατιωτικ. Στν προσπθεια ατ χρησιμοποησε τ βα κα τ λεηλασα (ρτζια) κα συμπεριφρθηκε μ φνταστη σκληρτητα στος αχμαλτους το πολμου. Παρλληλα συνχιζε ν δχεται ποκαλψεις, ο ποες καταγρφονταν, γι ν σχηματσουν τ Κορνιο, τ ερ βιβλο το σλμ. Τ 630 εσλθε θριαμβευτικ στ Μκκα, που κατστρεψε λα τ εδωλα, πο σαν γρω π τ ερ τς Καμπα, κτς π τν Μαρο Λθο, πο ποτελε μχρι σμερα τ ερτερο προσκνημα τν παδν του. Πεθαίνοντας (632), φησε να ργανωμνο κρτος κα μι θρησκεα μ ντονα τ στοιχεα το φανατισμο κα μ τν τση ν πεκταθε μ κθε μσο. Πράγματι, πέκταση το σλάμ τά πόμενα χρόνια ταν ραγδαία. Τά σλαμικά στρατεύματα κατέλαβαν διαδοχικά τή Συρία (635), τήν Παλαιστίνη (638-640), τήν Περσία (637-640), τή Βόρεια νδία (710-712), τό σημερινό Πακιστάν (710-712), μέρος τς Κίνας (713), τήν λεξάνδρεια (646), τή Βόρεια φρική (646-697), τήν σπανία (711-15ος α.) καί ργότερα τήν Κωνσταντινούπολη (1453), τά δάφη τς λεγόμενης Βυζαντινς Ατοκρατορίας (15ος α.) κ..
Σήν πέκταση το σλάμ πέδρασε καθοριστικά ντίληψη γιά τόν «ερό πόλεμο» (τζιχντ), κατά τήν ποία κθε πιστός χει ποχρωση ν μετχει στν πλεμο κατ τν «πστων» (μή μουσουλμάνων). Ο «πιστοι» θ ξισλαμισθον θ ξοντωθον! Ο χρες, ο κτός τς κυριαρχας το σλμ νομζονται «Οκος Πολμου», ο δέ σλαμικς νομζονται «Οκος σλμ». «ερς πλεμος» εναι βασική πιταγή το Κορανίου: «πόταν συνανττε τούς πίστους φονεύετε καί κατασφάζετε» (κεφ. 47,4), «πολεμετε ατούς ... μέχρις ο δέν θά πάρχ λλη θρησκεία το μόνου Θεο» (κεφ. 8,40), «δέν φονεύετε σες ατούς, λλ’ Θεός» (κεφ. 8,17). Εναι ποχρωση λκληρης τς κοιντητας, εδικ ταν π κεφαλς τεθε νας μμης. Στν περπτωση ατ, ποιος ρνηθε, ρνεται τν διο τν θε κα τν λγο το «προφτη». πλεμος εναι διαρκς (μνο δεκαετς νακωχ πιτρπεται). νδεχμενο ξαρεσης π τς συνπειές του (χι π τν διο τν πλεμο) πρχει  μνο γι τος «λαος τς Βίβλου» (βραους κα Χριστιανος), στος ποους δνεται δυναττητα ν διατηρον τν πστη τους, καταβλλοντας κεφαλικ φρο. Ο κνδυνοι κα τ νδεχμενο το θαντου δν ποθαρρνουν τος πιστος, γιατ πιστεύεται τι τος φρνουν κοντ στν «προφτη» κα τος δηγον στν παρδεισο. Πολλοί γνοον τι ατά εναι βασικές πιταγές το σλμ, νομζοντας τι ποτελον θσεις κποιων κραων μδων. μως, «τζιχαντιστές» (μετέχοντες στόν «ερό πόλεμο») εναι λοι ο πιστοί το σλάμ, ετε ν νεργεί, ετε ν δυνάμει.

ρθόδοξη πίστη καί σλαμική διδασκαλία

πως δη ναφέραμε, τό σλάμ περιέχει καί χριστιανικά στοιχεα, ρα εναι φυσικό νά χει μοιότητες μέ τή χριστιανική πίστη. χει, μως, καί μεγάλες διαφορές. Κάποιοι λένε τι πρέπει νά βλέπουμε τά κοινά, τίς μοιότητες, «ατά πού μς νώνουν». μως, σέ κάθε περίπτωση, διακρινόμαστε πό κάτι λλο πό τίς διαφορές καί χι πό τίς μοιότητες. Ο διαφορές εναι «ταυτότητά μας», δέ λόγος γιά τίς μοιότητες εναι σέ πολλές περιπτώσεις νούσιος.
στόσο, στίς μοιότητες νήκει πίστη σέ να καί μοναδικό θεό, παντοδύναμο καί δημιουργό το σύμπαντος. Κατά τούς παδούς το σλάμ, θεός ατός (λλάχ), ποος δν χει υἱό, πέστειλε στόν κσμο προφτες κα ποστλους γι ν φανερσουν τ θλημ του. Τέτοιοι σαν Νε, βραμ, Μωυσς κα ησος. Τελευταος κα μέγιστος λων εναι Μωμεθ, σφραγδα τν προφητν. Στούς προφτες ποκαλύφθηκαν ερ βιβλα, πως Πενττευχος, ο Ψαλμοί κα τ Εαγγλιο, μως ο βραοι κα ο Χριστιανο τά «λλοωσαν» κα «φαρεσαν» π' ατ τς μαρτυρες γι τν Μωμεθ. πιστγασμα τν ερν βιβλων θεωρεται τ Κορνιο. Ατό εναι αἰώνιος, μετβλητος κα κτιστος λγος το θεο, πο συνυπρχει μ τν θε αωνίως. μες χουμε να ντγραφο το πρωτοτπου, πο πρχει στν οραν, δέ συγγραφέας του εναι διος λλχ καί χι Μωμεθ.
Τ σλμ δχεται τν παρξη τν γγλων, το σαταν, καθς κα τν τζν (νδιμεσων ντων μεταξ γγλων κα νθρπων). Δχεται τν νσταση τν νεκρν, τ μλλουσα κρση, τν τιμωρα τν δκων κα «πστων» στν κλαση κα τ ζω τν δικαων στν παρδεισο, ποος περιγρφεται σν δανικς τπος μ σαρκικς πολασεις, Πιστεύει, πίσης, τι θες προκαθορζει τ πντα, δηλ. δέχεται τό «κισμτ» (μορα, πεπρωμνο, πόλυτος προορισμός).
Εναι φανερό, τι θεμελιώδης διαφορά μέ τόν Χριστιανισμό γκειται στήν ντίληψη γιά τόν ησο Χριστό. Γιά τό σλάμ, Χριστός εναι νας πλός νθρωπος, νας πεσταλμένος το Θεο προφήτης, ποδεέστερος, μάλιστα, το Μωάμεθ. Γιά μς, μως, εναι Υός καί Λόγος το Θεο, ποος χει τήν δια κριβς οσία μέ τόν Θεό Πατέρα. Εναι ληθινός Θεός, ποος γινε νθρωπος γιά τή σωτηρία μας. Εναι τό κέντρο τς πίστης καί τς ζως μας. Εμαστε Χριστιανοί, πειδή κριβς πιστεύουμε τι Χριστός εναι «πί πάντων Θεός» (Ρωμ. 9,5), « μόνος Δεσπότης καί Κύριος» (ούδ. 4), Πρτος καί σχατος, τό Α καί τό Ω, ρχή καί τό Τέλος (ποκ. 22,13), μοναδικός ατιος τς σωτηρίας μας (Πράξ. 4,12). Ατό σημαίνει τι δέν πάρχει πραγματική προσέγγιση μέ τό σλάμ σέ θέματα πίστεως. Ατός, λλωστε, ταν λόγος, γιά τόν ποο πλθος Μαρτύρων πί Τουρκοκρατίας μολόγησαν τήν πίστη τους στόν Χριστό, θυσιάστηκαν καί νεδείχθησαν μεγάλοι γιοι τς κκλησίας καί θαυματουργοί.
ξίζει νά ναφερθε να χαρακτηριστικό περιστατικό πό τήν στορία: ταν ο Τορκοι τό 1354 μ.Χ. αχμαλώτισαν τόν γιο Γρηγόριο τόν Παλαμ (1296-1359), ναν πό τούς κορυφαίους Πατέρες τς κκλησίας, τόν ξανάγκασαν νά διαλεχθε σέ θέματα πίστεως μέ κάποιους «θεολόγους» το σλάμ. Τότε, μεταξύ λλων το θεσαν τό ρώτημα ν ο Χριστιανοί γαπον τόν Μωάμεθ, πως ο Μουσουλμάνοι γαπον τόν Χριστό. γιος, ν καί αχμάλωτος, πάντησε μέ σαφήνεια τι μες ο Χριστιανοί δέν γαπομε τόν Μωάμεθ, λόγ κριβς τς διδασκαλίας του γιά τό πρόσωπο το Χριστο καί πειδή, ποιος ρνεται μιά διδασκαλία, δέν εναι δυνατό νά γαπ τόν διδάσκαλό της (Π. Χρήστου, Γρηγορίου το Παλαμ συγγράμματα, τ. Δ΄, Θεσ/νίκη 1988, σ. 161)

Χριστιανισμός καί σλάμ στό παρελθόν καί στό μέλλον

Εναι γεγονός, τι στό Κοράνιο πάρχουν θετικές ναφορές γιά τούς «λαούς τς Βίβλου». πάρχουν, μως, καί ρκετά πικριτικά σχόλια. Γενικά, στάση το σλάμ ναντι τν βραίων καί τν Χριστιανν εναι ενοϊκότερη σέ σχέση μέ τή στάση ναντι τν λλων «πίστων». διος Μωάμεθ μέ χτιναμέ (διόγραφη «Διαθήκη» του) τό 626 μ.Χ. θεσε πό τήν προστασία του τή Μονή γίας Ακατερίνης Σιν, χι μως καί τούς χριστιανικούς πληθυσμούς γενικότερα. Χαλίφης μάρ (586-644), μέ χτιναμέ πού παραχώρησε τό 637 μ.Χ. στόν Πατριάρχη εροσολύμων γιο Σωφρόνιο (634-638), κατοχύρωσε τά προνόμια το Πατριαρχείου εροσολύμων καί τν Παναγίων Προσκυνημάτων κατά τήν παράδοση τς πόλεως στούς ραβες. Πορθητής τς Κων/πόλεως Μωάμεθ Β΄ (1432-1481) παραχώρησε προνόμια στούς κατακτημένους Χριστιανούς, μέσω το πρώτου Οκουμενικο Πατριάρχη μετά τήν λωση (1453) Γενναδίου Β΄ Σχολαρίου (1454-1456).
στόσο, τά προνόμια ατά, διαίτερα σα παραχωρήθηκαν πό τούς Τούρκους, σπάνια εχαν πρακτικό ντίκρισμα γιναν σεβαστά. Ο ρθόδοξοι λαοί ζησαν σέ συνθκες σκληρς δουλείας γιά πολλούς αἰῶνες. περίοδος τς δουλείας περιελάμβανε βίαιους ξισλαμισμούς χριστιανικν πληθυσμν, ναγκαστική στρατολόγηση νέων («παιδομάζωμα»), βαρειά φορολογία («χαράτσι» κ..), μαρτύρια μολογητν το Χριστο, μέ ποτέλεσμα τήν νάδειξη πλήθους «Νεομαρτύρων» γίων τς κκλησίας, νδρν, γυναικν καί παιδιν, περιορισμό τς λευθερίας τς λατρείας, παρεμβάσεις στά σωτερικά τς κκλησίας (κθρονίσεις Πατριαρχν, πισκόπων κ..), κατάργηση τν τομικν καί κοινωνικν λευθεριν, παγόρευση τς παιδείας κατά περιοχές καί κατά διαστήματα, μέ ποτέλεσμα νά λειτουργε τότε τό λεγόμενο «κρυφό σχολειό», καί πολλά λλα. λα ατά ποτελον στορική πραγματικότητα, σο καί ν κάποιοι σύγχρονοι διαστρεβλωτές τς στορίας, μιλώντας βέβαια «κ το σφαλος», πιχειρον νά ξωρασουν τήν κατάσταση καί νά μς πείσουν τι τίποτε π’ ατά δέν συνέβαινε. λλωστε, ν ο λληνες ζοσαν ρμονικά μέ τούς Τούρκους, τότε γιατί νά παναστήσουν; Τό χειρότερο εναι τι λες ατές ο πρακτικές πηγάζουν πό τήν δια τή διδασκαλία το σλάμ, κφράζουν τό πνεμα το Κορανίου καί εναι πόλυτα συμβατές μέ τή γενικότερη στορία το σλάμ.
Ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης (1749-1809) στό ἔργο του «Νέον Μαρτυρολόγιον» ἔχει συγκεντρώσει ὅλους σχεδόν τούς βίους τῶν Νεομαρτύρων πού θανατώθηκαν ἀπό τούς Τούρκους μέχρι τήν ἐποχή του.
Στήν ποχή μας θρησκευτική λευθερία καί λευθερία τς λατρείας θεωρονται ναφαίρετα νθρώπινα δικαιώματα καί χουν κατοχυρωθε πό διεθνες συνθκες. στόσο, παρουσία το σλάμ στόν σύγχρονο κόσμο θέτει δύο σοβαρά προβλήματα, πού χρήζουν κυρίως νομικς καί πολιτικς (σέ διεθνές πίπεδο) ντιμετώπισης. Τό πρτο φορ στό πς παγκόσμια κοινότητα θά προστατεύσει τή θρησκευτική λευθερία καί θά ξασφαλίσει τήν πιβίωση χριστιανικν καί λλων τερόδοξων πληθυσμν, πού ζον σέ χρες στίς ποες πικρατε τό σλάμ. Προφανς, δέν θά πρέπει νά παραμείνει διάφορη.
Τό δεύτερο φορ στή θέση τν πιστν το σλάμ, πού ζον σέ δυτικές λλες χρες μέ δημοκρατικά καθεσττα καί στή χώρα μας, δεδομένου πίστη τους μπεριέχει ντονα στοιχεα τν λεγόμενων «καταστροφικν λατρειν» καί υοθετε πρακτικές, πού ντίκεινται στίς διεθνες συνθκες καί στή συνταγματική τάξη. Προφανς, ο πιστοί το σλάμ φείλουν νά προσαρμοστον στά δεδομένα καί νά ναγνωρίσουν τό νομικό καθεστς τς χώρας στήν ποία ζον. μως, γιά νά γίνει ατό, πρέπει νά ρνηθον βασικά στοιχεα τς πίστης τους. Τό διο τό Κοράνιο προτρέπει σέ νέργειες πως «ερός πόλεμος» καί σφαγή τν «πίστων». Τί θά περισχύσει στή συνείδησή τους, «νθρώπινος νόμος» «ερός νόμος» το Κορανίου; Δέν θονται σαφς στήν παρανομία; λληνική Πολιτεία δέν φαίνεται νά συνειδητοποιε ατά τά προβλήματα, γι’ ατό μέ σχετική εκολία ξέδωσε τήν δεια, λλά καί παραχώρησε τόν χρο καί θά δρύσει μέ χρήματα το λληνικο κράτους τό μουσουλμανικό τέμενος στήν θήνα. θρησκευτική λευθερία τν πιστν κάθε θρησκείας εναι πόλυτα σεβαστή, λλά πάντοτε στά πλαίσια τς συνταγματικς καί τς ννομης τάξης.


να χαρακτηριστικό ντοκουμέντο

«Σύ παπς, το ποίου τό μέν νδυμα εναι μαρον ς πίσσα, τό δέ πρόσωπον ς το σαταν, σύ ερεύς τν μιαρν, σύ λκων τήν καταγωγήν πό τόν πιστον ησον,
διατάσσεσαι:
Τόν ες τό θνος σου νήκοντα πιστον Γρηγόριον, ποος ψόφησε σήμερον, ν καί τήν μέν ψυχήν του παρέδωκεν ες τόν σατανν τό δέ βρωμερόν πτμα του δέν τό δέχεται τό χμα, ξω καί μακράν τς πόλεως νοίξατε λάκκον καί διά λακτισμάτων ρίψατε ατόν ντός τούτου».

Τό κείμενο ατό εναι δεγμα δειας Ταφς γιά Χριστιανούς, πού ξέδιδαν ο Τορκοι στή σκοτεινή περίοδο τς δουλείας καί μαρτυρε γιά τά φοβερά δεινά, πού βίωνε Λαός μας. Παρατίθεται πό τόν καδημαϊκό Σπ. Μαριντο σέ μιλία του στήν καδημία θηνν τόν Μάρτιο το 1967 καί περιέχεται στό βιβλίο μέ τίτλο «Τό Εκοσιένα», κδ. καδημία θηνν - δρυμα Οράνη, θήνα 1977, σ. 774. ς τό βλέπουν ο σύγχρονοι διαστρεβλωτές τς στορίας, πού ποκαλον τή γενική σφαγή «συνωστισμό» καί τή σκληρή τυραννία «ρμονική συνύπαρξη»!


1 σχόλιο:

  1. Ισλάμ και τρομοκρατία
    https://alialyunani.wordpress.com/2015/11/15/ισλάμ-και-τρομοκρατία/

    Μη ξεπερνάτε τα όρια
    https://alialyunani.wordpress.com/2018/08/08/μη-ξεπερνάτε-τα-όρια/

    ΑπάντησηΔιαγραφή