γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2015

Μιχαήλ Κηρουλαρίου Προς Πέτρον Αντιοχείας Επιστολή Β΄ (1054 μ.Χ.)


ΜΙΧΑΗΛ ΚΗΡΟΥΛΑΡΙΟΥ
ΠΡΟΣ ΠΕΤΡΟΝ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Β'
(1054 μ.Χ.)

Μιχαήλ, ρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως νέας ώμης κα οκουμενικο Πατριάρχου, το Κηρουλαρίου, πρς τν ντιόχειας Πατριάρχην Πέτρον.

Ο παύεταί ποτε τν καθ’ μν πιβουλν κα τν κατ το νθρώπινου γένους πονηρς μηχανημάτων, Μακαριώτατε, λλοτε λλας πεγείρων τ βὶῳ τς συμφορς κα μυρία καθ’ κάστην τ κατ τν νθρώπων νακινν φευρέματα, κατασείειν τούτοις πάντως μς κα καταβάλλειν κμηχανώμενος. Κα λλοτε μν λλας, μυρίας δ πάντως κα κατ δια­φόρους καιρος τς τρικυμίας τ βί πήγειρε· νν δέ, τε κα τ τν αρέσεων κποδν γεγόνασι σκάνδαλα κα α τς ρθοδοξίας πηγα φθόνως κα δαψιλς ες τ τς οκουμέ­νης διαρρέουσι πέρατα, νδρας τινς ποτροπαίους κα δυσσεβες (κα τ γρ οκ ν τις εσεβν τούτους ξονομάσειεν;) π τς σπερίου μοίρας ες τν μεγαλόπολιν ταύτην συνήλασεν, ατίαν μν τς ατν φίξεως σκηψαμένους τ παρ το Πάπα ποσταλναι, λλ τας το ργυρο δολερας ποθήκαις κα συμβουλας ες τε τν βασιλίδα πόλιν φικομένους, κα μεγάλων σκανδάλων φορμς κατά τε λλων κα κατ τς εσεβείας ατς δοναι σπουδάσαντας. Τος μν λλους δόλους κα τς δυστρόπους κα περιέργους ατν μηχανάς, κα ς πεφέρεντο πρός τε μς κα πρς τν κραταιν κα γι­ον μν ατοκράτορα γράμματα πεπλαστευμένα τύγχανον, τς τν σφραγίδων πιβουλς κα παραποιήσεως διαρρήδην πελεγξάσης τν πλάστευσιν, τί ν κα διηγοίμν; δ τ μν τάξει τελευταον, τ δ μεγέθει τς κακίας κα πονηρίας πρωτεόν στι, τοτο δι γραφς παραστήσω τ σ τελειότητι.

ς γρ κα τν φιξιν δολερν ποιησάμενοι κα τ γραμμα­τα πλαστευσάμενοι φωράθησαν, κα λλους δ λόγους περοψίας κα θράσους μεστος κατ τς ρθοδόξου πίστεως πηγορεύοντο· παρ’ μν μν διεφθάραι τ ρθόδοξον, κα τά τε λλα, κα τι κ το Πατρς μόνου, λλ μ κα κ το Υο τ Πνεμα τ γιον κπορεύεσθαι λέγομεν, παρ’ αυτος δ γις εναι διατεινόμενοι τοτο κα παράθραυστον. κόμπαζον δ κα ς π διορθώσει τν μετέρων, οκ π διαστροφ τν οκείων φίκοντο. μες μν τν ατν συντυχίαν παρτησάμεθα κα τν ντευξιν, διά τε τ μεταθέτως χειν ατος τς δυσσεβείας πεπεσθαι, κα τι νευ τς σς Μακαριότητος κα τν λλων γιωτάτων Πατριαρχν περ τοιούτων λόγους πρς τος τοποτηρητς τς ώμης νακινεν κα νάξιον ­λως κα τ κατ τος νω χρόνους ν τος τοιούτοις κρατησάσ συνηθεί ναντίον κα κατάλληλον νομίζομεν. κενοι δ κα μεζόν τι τν προτέρων βουληθέντες νεανιεύσασθαι, κα τος στέροις περβαλέσθαι τ πρτα θελήσαντες, γραφν καθ’ μν ν τ τς μεγάλης το Θεο κκλησίας μυστικ τραπέζ πέθεντο, λλα τέ τινα τς ατν δυσσεβεί­ας διεξιοσαν ληρήματα, τελευταον δ κα πσαν τν τν ρθοδόξων κκλησίαν, ς μήτε τος πώγωνας παραπλησίως τν ν ατ τος Λατίνοις βουλομένων ξυρν, μήτε μν διακρινομένων μεταλαμβάνειν προσφορς π πρεσβυτέρων γεγαμηκότων, λλ κα νζυμον ρτον προσφερόντων, κα ς ν τ Συμβόλ τς μετέρας πίστεως μ κ το Πατρς κα το Υο, λλ’ κ μόνου το Πατρς κπορεύεσθαι λεγόντων τ Πνεμα τ γιον, ποβάλλουσαν ναθέματι.
Τ μν ον μεινον ν κατακαυθναι τν σεβ ταύτην γρα­φν κα μηδ’ ες ψιν μν λως λθεν. ς δ τότε ο γέγονε, δι τ κα φανερς κα π’ φει λλων τινν κα τν βδομαρίων πάντων ποδιακόνων ποτεθναι ατήν· λλ μν τος οτω καθ’ μν, μλλον δ κατ τν ρθοδόξων πάντων, ν τ μεγάλ το Θεο κκλησί βλασφημήσαντας μύνεσθαι, πεικς νομίσαμεν, ς ν μ σκανδάλων τος ν ώμ δοίημεν φορμήν. Πρς γρ τος λλοις κα πρωτεύειν ν τ τοποτηρήσει δοκν, καγκελλάριον τς ν ώμ κκλησίας κα νεψιν το ηγς κα το πάπα αυτν πεκάλει. Τέως δ τ ατ δικαί ατήν τε τν καθ’ μν βλασφημίαν κα τος τν σεβ κατ τν ρθοδόξων κθεμένους γραφήν, προστάξει βασιλι­κ, ν τ μεγάλ σεκρέτ πεβάλομεν ναθέματι, πολλ μν μετ τν τς γραφς ταύτης πόθεσιν, περ το ες ψιν μν λθεν, κα τος τε λλοις τν ν ατ, κα τ διαστροφ, το γί­ου Συμβόλου ποτάξασθαι παραινέσαντες. ς δ οκ νείχοντο, λλ κα διαχειρίσασθαι αυτος ε μ παύσονται περ τούτου χλούμενοι διηπείλουν, ες τ κατ τς ατν βλασφημίας συνείδομεν χωρσαι νάθεμα.
Κα τατα μν περ καθ’ μν πονηρς σκαιώρησεν. νακοινομεν ον τος περ τούτου κα τ σ τελειότητι, πρτον μν ς τς ατς βρεως μν κοινωνν· σν γρ τν μετέραν τίθεσθαί σε πειθόμεθα· δεύτερον δ ς το ρθο λόγου, ο πρόβολος στερρς κα πρόμαχος καταμάχηχος ε σύ, παροινηθέντος παρ τν δυσσεβν κα βλασφημηθέντος οχ κιστα· πειτα δ ς ν τν προβάντων σχηκς εδησιν κα κατάληψιν κριβ, ε ποτέ σοι περ τούτων π ώμης φίκοντο γράμματα, σκεμμένως κα τς σς μεγαλεπηβόλου κα θειοτάτης διανοίας ξίαν τν πόκρισιν δς. Τ δ πρς τος μακαριωτάτους Παχριάρχας ταυτ γράμματα, σοδυναμοντα κατ πάντα τ πρς τν σν γιωσύνην πεσταλμέν, μ ερόντες τιν τν ελαβν κα πιστν, δι’ ο τατα τος πρς ος γράφησαν πέμψαι, τ σ πεπόμφαμεν τελειότητι, ς ν διαπορθμεύσς ατος τατα διά τινος ελαβος τν πρς τος τόπους κείνους φικνουμένων, πρς ος πεστάλησαν. Πρς δ κα δι’ οκείας γραφς παραινέσεις κα παραθήξεις ατος ζλον νθεον ναλαβεν περ το ρθο δόγματος κα τς μωμήτου κα ελικρινος μν πίστεως, κα σως ε γε πε­ρ τν ν ώμ πεπραγμένων ρωτηθεεν, ρμόζουσαν πρς ατος κα λεγομένην, ς δεδήλωται, ποιήσασθαι τν πόκρισιν. Περ δ το πρς τν γιώτατον Πατριάρχην λεξαν­δρείας μετέρου γράμματος κα τ γιωτάτ Πατριάρχ ε­ροσολύμων γράψαμεν, ς ν, επερ ατος δυσχερς τυχεν σχοίης πρς ατν ποστελαι τν γραφήν, ατς ταύτην πρς τν κείνου διαβιβάσ μακαριότητα. Κα νν μέν, κατεπειγομένου το γαμβρο τς γιωσύνης σου πρς τν ξέλευσιν, ν πιτόμ κα κατ πάροδον τ πεπραγμένα διεξήλθομεν. Μετ δ τοτο πλατύτερον κα σαφέστερον, ε γε δεήσει, πιστελομεν πρς σ περ τούτων, ποστείλαντες κα ατ τ καθ’ μν ποτεθν γγραφον ν τ μυστικ κα θεί τραπέζ. Κα μαθήσ κ τούτου τ διάστροφον τούτων περ τν πίστιν, κα ς μαθείας πάσης κα γροικίας, πολλ δ επεν ναισθησίας κα φροσύνης πεπλήρωνται.
Κύριος ν γεί διαφυλάξαι τν σν τελειότητα, εχομένην πρ μν.

ΠΗΓΗ:
ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 333-334.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου