γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Απόσπασμα εκ του «Συνοδικού της Ορθοδοξίας» (1077 μ.Χ.)


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
ΕΚ ΤΟΥ «ΣΥΝΟΔΙΚΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»
(1077 μ.Χ.)

Το ταλο ωάννου, Κεφάλαια ια΄.

Τος λως πιχειροσιν οαν δή τινα ζήτησιν κα διδαχν τ ρρήτ νσάρκ  οκονομί το Σωτρος μν κα Θεο πάγειν κα ζη­τεν οἵῳ τρόπ ατς Θες Λόγος τ νθρωπίν φυράματι νωται κα τν προσληφθεσαν σάρκα κατ τίνα λόγον θέωσε, κα λόγοις διαλε­κτι­κος φύσιν κα θέσιν π τς πρ φύσιν καινοτομίας τν δύο φύσεων το Θεο κα νθρώπου λογομαχεν πειρωμένοις, νάθεμα.
Τος εσεβεν μν παγγελλομένοις, τ τν λλήνων δ δυσ­σε­β δόγματα τ ρθοδόξ κα Καθολικ κκλησί περί τε ψυχν ν­θρωπίνων κα ορανο κα γς κα τν λλων κτισμάτων ναιδς μλλον ­σεβς πεισάγουσιν, νάθεμα.

Τος τν μωρν τν ξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμσι κα τος καθηγητας ατν πομένοις κα τάς τε μετεμψυχώσεις τν νθρωπίνων ψυχν κα μοίως τος λόγοις ζοις ταύτας πόλ­λυ­σθαι κα ες τ μηδν χωρεν δεχομένοις, κα δι τούτων νάστασιν κα κρίσιν κα τν τελευταίαν τν βεβιωμένων νταπόδοσιν θετοσιν, νάθεμα.
Τος τν λην ναρχον κα τς δέας συνάναρχον τ δη­μι­ουργ πάντων κα Θε δογματίζουσι, κα τι περ ορανς κα γ κα τ λοιπ τν κτισμάτων ίδιά τε εσ κα ναρχα κα διαμένουσιν ναλ­λοί­ωτα, κα ντινομοθετοσι τ επόντι· « ορανς κα γ παρε­λεύσονται, ο δ λόγοι μου ο μ παρέλθωσι», κα π γς κενοφωνοσι κα τν θείαν ρν π τς αυτν γουσι κεφαλάς, νάθεμα.
Τος λέγουσιν τι ο τν λλήνων σοφο κα πρτοι τν α­ρεσιαρχν, ο παρ τν πτ γίων κα καθολικν Συνόδων κα παρ πάντων τν ρθοδοξί λαμψάντων Πατέρων ναθέματι καθυποβληθέντες ς λλότριοι τς Καθολικς κκλησίας, δι τν ν λόγοις ατν κίβδηλον κα υπαρν περιουσίαν, κρείττονες εσ κατ πολ κα νταθα κα ν τ μελλούσ κρίσει τν εσεβν μν κα ρθοδόξων νδρν, λλως δ κατ πάθος νθρώπινον γνόημα πλημμελησάντων, νάθεμα.
Τος μ πίστει καθαρ κα πλ κα λοψύχ καρδί τ το Σωτρος μν κα Θεο κα τς χράντως ατν τεκούσης Δεσποίνης μν Θεοτόκου κα τν λοιπν γίων ξαίσια θαύματα δεχομένοις, λλ πειρωμένοις ποδείξεσι κα λόγοις σοφιστικος ς δύνατα διαβάλλειν κατ τ δοκον ατος παρερμηνεύειν κα κατ τν δίαν γνώμην συνι­στν, νάθεμα.
Τος τ λληνικ διεξιοσι μαθήματα κα μ δι παίδευσιν μόνον τατα παιδευομένοις, λλ κα τας δόξαις ατν τας ματαίαις πομένοις κα ς ληθέσι πιστεύουσι, κα οτως ατας ς τ βέβαιον χούσαις γκειμένοις, στε κα τέρους ποτ μν λάθρ ποτ δ φανερς νάγειν ατας κα διδάσκειν νενδοιάστως, νάθεμα.
Τος μετ τν λλων μυθικν πλασμάτων φ’ αυτν κα τν καθ’ μς πλάσιν μεταπλάττουσι κα τς πλατωνικς δέας ς λη­θες δεχομένοις κα ς αθυπόστατον τν λην παρ τν δίων μορφοσθαι λέγουσι κα προφανς διαβάλλουσι τ ατεξούσιον το δημιουργο το π το μ ντος ες τ εναι παραγαγόντος τ πάντα κα ς ποιητο πσιν ρχν κα τέλος πιτιθέντος ξουσιαστικς κα δεσποτικς, νάθεμα.
Τος λέγουσιν τι ν τ τελευταί κα κοιν ναστάσει μεθ’ τέρων σωμάτων ο νθρωποι ναστήσονται κα κριθήσονται, κα οχ μεθ’ ν κατ τν παρόντα βίον πολιτεύσαντο, τε τούτων φθειρομένων κα πολλυμένων, κα ληροσι κεν κα μάταια κατ’ ατο το Χριστο κα Θεο μν κα τν μαθητν ατο, διδασκάλων δ μετέρων, οτω διδα­ξάντων ς μεθ’ ν πολιτεύσαντο νθρωποι σωμάτων μετ τούτων κα κριθήσονται, τι δ κα το μεγάλου ποστόλου Παύλου, κα διαρρήδην ν τ περ ναστάσεως λόγ πλατύτερον δι παραδειγμάτων τν λήθειαν ναδιδάξαντος κα τος τέρως φρονοντας ς φρονας πελέγξαντος· τος γον τος τοιούτοις ντινομοθετοσι δόγμασι κα διδάγμασιν, νάθεμα.
Τος δεχομένοις κα παραδιδοσι τ μάταια κα λληνικ ή­μα­τα· τι τε προΰπαρξις στ τν ψυχν κα οκ κ το μ ντος τ πάν­τα γένετο κα παρήχθησαν κα τι τέλος στ τς κολάσεως πο­κα­τά­στα­σις αθις τς κτίσεως κα τν νθρωπίνων πραγμάτων, κα δι τν τοι­ού­των λόγων τν βασιλείαν τν ορανν λυομένην πάντως κα παρά­γουσαν εσάγουσιν, ν αωνίαν κα κατάλυτον ατός τε Χριστς κα Θες μν δίδαξε κα παρέδοτο, κα δι πάσης τς παλαις κα νέας γρα­φς μες παρελάβομεν, τι κα κόλασις τελεύτητος κα βασι­λεία ίδιος, δι δ τν τοιούτων λόγων αυτούς τε πολλύουσι κα τέ­ροις αωνίας κατα­δί­κης προξένοις γενομένοις, νάθεμα.

(Κατ το μοναχο Νείλου, Κεφάλαιον α΄).

Τος δογματισθεσι δυσσεβς παρ το μονάχου Νείλου π­σι κα τος κοινωνοσιν ατος, νάθεμα.

ΠΗΓΗ:
ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 414-415.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου