γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Σάββατο 12 Δεκεμβρίου 2015

Απόσπασμα εκ του «Συνοδικού της Ορθοδοξίας» (1166 μ.Χ.)


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
ΕΚ ΤΟΥ «ΣΥΝΟΔΙΚΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ»
(1166 μ.Χ.)

ς ερς Συνόδου το 1166, Κεφάλαια ε΄).

Τος μ ρθς τς τν γίων διδασκάλων τς το Θεο κ­κλησίας θείας φωνς κλαμβανομένοις κα τ σαφς κα ριδήλως ν ατας δι τς το γίου Πνεύματος χάριτος ερημένα παρερμηνεύειν τε κα περιστρέφειν πειρωμένοις, νάθεμα.
Τν παραδεχομένων τν το ληθινο Θεο κα Σωτρος μν ησο Χριστο φωνν τν « Πατήρ μου μείζων μου στ» λέγεσθαι σν τας λοιπας ρμηνείαις τν γίων Πατέρων κα κατ τν ν ατ νθρω­πό­τητα, καθ’ ν κα πέπονθε, καθς διαρρήδην ν πολλος τν θεο­πνεύστων λόγων ατν ο γιοι Πατέρες νακηρύττουσιν, τι δ κα λε­γόν­των τν ατν Χριστν κατ τν αυτο σάρκα παθεν, αωνία μνήμη.

Τος νοοσι κα φθεγγομένοις τν θέωσιν το προσλήμματος μετάμειψιν τς νθρωπίνης φύσεως ες θεότητα κα μ φρονοσιν ξ ατς νώσεως θείας μν ξίας κα μεγαλειότητος μετασχεν τ σμα το Κυρίου κα προσκυνεσθαι μι προσκυνήσει ν τ προσλαβομέν ατ Θε Λόγ κα εναι μότιμον μόδοξον ζωοποιν σοκλες τ Θε κα Πατρ κα τ παναγί Πνεύματι κα μόθρονον, μ μέντοι γε δ γενέσθαι μοούσιον τ Θε, ς κστναι τν φυσικν διοτήτων, το κτιστο το περιγραπτο κα τν λοιπν τν ν τ νθρωπεί φύσει το Χριστο θε­ω­ρουμένων, μεταμειφθναι δ ες τν τς θεότητος οσίαν, ς κ τούτου εσάγειν φαντασί κα οκ ληθεί γεγονέναι τν ναν­θρώ­πησιν το Κυ­ρί­ου κα τ πάθη τν το μονογενος θεότητα παθεν, νάθεμα.
Τν λεγόντων τι « σρξ το Κυρίου ξ ατς νώσεως ­περ­υψωθεσα κα νωτάτω πάσης τιμς περκειμένη, ς ξ κρας νώ­σεως μόθεος γενομένη, μεταβλήτως ναλλοιώτως συγχύτως κα τρέ­πτως, δι τν καθ’ πόστασιν νωσιν, κα χώριστος κα διάσπαστος μένουσα τ προσλαβομέν ατν Θε Λόγ, σοκλες ατ τιμται κα προσκυνεται μι προσκυνήσει κα τος βασιλικος κα θείοις γκαθίδρυται θώκοις κ δεξιν το Πατρς ς τ τς θεότητος αχήματα κατα­πλου­τή­σασα, σζομένων τν διοτήτων τν φύσεων, αωνία μνήμη.
Τος ποβαλλομένοις τς τν γίων Πατέρων φωνς τς π συστάσει τν ρθν τς το Θεο κκλησίας δογμάτων κφωνηθείσας ­θανασίου, Κυρίλλου, μβροσίου, μφιλοχίου, το θεηγόρου Λέοντος πά­πα τς πρεσβυτέρας ώμης, κα τν λοιπν, τι δ κα τ τν οκου­με­νικν Συνόδων πρακτικά, τς τετάρτης τε φημ κα τς κτης, μ κατασπαζομένοις, νάθεμα.

ΠΗΓΗ:
ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, κδ. β΄, ν θήναις 1960, σ. 415-416.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου