ΤΕΥΧΟΣ
60 ΤΡΙΠΟΛΙΣ
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Α Λ Ε Ξ
Α Ν Δ Ρ Ο Σ
ΧΑΡΙΤΙ ΘΕΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΝΤΙΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ
Ε Γ Κ Υ
Κ Λ Ι Ο Σ Χ Ρ Ι Σ Τ Ο Υ Γ Ε Ν Ν Ω Ν
Πρός
Τόν Ἱερόν Κλῆρον καί τόν
εὐσεβῆ Λαόν
τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
Μαντινείας καί Κυνουρίας.
Τέκνα μου ἐν Κυρίῳ
ἀγαπητά,
«Χριστός γεννᾶται·
δοξάσατε.
Χριστός ἐξ οὐρανῶν·
ἀπαντήσατε.
Χριστός ἐπί γῆς· ὑψώθητε».
Ἡ ἐνανθρώπησι τοῦ Υἱοῦ
καί Λόγου τοῦ Θεοῦ εἶναι τό μεγαλύτερο γεγονός τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας, γιατί
χάρις σ' αὐτό βρῆκε ὁ ἄνθρωπος καί ὁλόκληρη ἡ δημιουργία τήν πραγματική λύτρωσι
καί γι' αὐτό ὅλοι μας τήν ἁγία ἡμέρα τῶν Χριστουγέννων μ' ἕνα στόμα καί μέ μιά
καρδιά ὑμνοῦμε καί δοξολογοῦμε τόν Θεάνθρωπον Λυτρωτήν καί Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν
Χριστόν.
Τό γεγονός τοῦτο εἶναι
ὁ ἀντίποδας τοῦ γεγονότος τῆς πτώσεως τοῦ ἀνθρώπου καί ἡ ἀληθινή παλινόρθωσί
του στήν προπτωτική κατάστασι τοῦ Παραδείσου· καί ἄν ἡ πτῶσι τοῦ ἀνθρώπου ἦταν
ἡ φρικτότερη κατάρα καί ὁ ὄλεθρός του, ἡ ἐνανθρώπησι τοῦ Θεοῦ ἔγινε ἡ
μεγαλύτερη εὐλογία καί χάρι γιά τόν κόσμο ὁλόκληρο καί ὁ ἐνσαρκωμένος Υἱός καί
Λόγος τοῦ Θεοῦ εἶναι ὁ μοναδικός καί ἀναντικατάστατος Σωτήρας τοῦ κόσμου.
Οἱ ἀμέτρητοι ἄνθρωποι
«σωτῆρες» ὅλων τῶν ἐποχῶν ἀπεδείχθησαν ἀπίστευτα ἀνεπαρκεῖς καί ψεύτικοι.
Καμμία ἄλλη προσωπικότητα στήν ἀνθρώπινη ἱστορία δέν εὐεργέτησε τήν ἀνθρωπότητα
ὅσο ὁ Ἰησοῦς Χριστός, γιατί αὐτός δέν εἶναι ἕνας κοινός θνητός ἀλλά εἶναι ὁ
σαρκωθείς Θεός, ὁ μόνος δυνατός νά νικᾶ τό κακό καί νά ἐλεεῖ τόν πληγωμένο ἀπό
τήν ἁμαρτία ἄνθρωπον. Εἶναι ὁ μόνος ὁ Ὁποῖος προσφέρει ὀντολογική σωτηρία στόν
ἄνθρωπο καί ὄχι μονομερῆ, ὅπως οἱ διάφοροι κατά καιρούς μεταρρυθμιστές τῆς κοινωνίας
καί κυβερνῆτες τῶν Λαῶν ἤ οἱ πάμπολλοι φιλόσοφοι, διά τῶν ὁποίων «οὐκ ἔγνω ὁ
κόσμος διά τῆς σοφίας τόν Θεόν» (Α΄ Κορινθ. 1).
Μόνο διά τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ
σῴζεται καθολικά ὁ ἄνθρωπος καί ὁλοκληρωτικά ὁ κόσμος, διότι ὁ Χριστός διά τῆς
ἐνανθρωπήσεώς Του προσέλαβε τό κάθε ἀνθρώπινο πρόσωπο στό Θεανδρικό Του πρόσωπο
καί τό ἔκανε δικό Του κύτταρο καί ὁ ἑνωμένος ὀργανικά στό σῶμα τοῦ Χριστοῦ
ἄνθρωπος ἔχει αὐθεντική φύσι, γιατί μετέχει τοῦ αὐθεντικοῦ προτύπου τοῦ
Θεανθρώπου Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ.
Ἡ μεγάλη ἑορτή τῶν
Χριστουγέννων, πού σήμερα ἑορτάζομε, δίνει τήν εὐκαιρία σέ κάθε σκεπτόμενο
πιστό νά ἀναλογισθῆ τό ἀπύθμενο ἔλεος τοῦ Θεοῦ γιά τόν ἄνθρωπο καί ἀκόμα
καταδεικνύει τήν ἀφροσύνη τοῦ συντριπτικοῦ πλήθους τῶν ἀνθρώπων, πού
προσπερνοῦν τό μεγάλο γεγονός τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ μέ ἀπίστευτη ρηχότητα
καί τό ταυτίζουν μέ τόν ἐφήμερο καταναλωτισμό τῶν ἁγίων ἡμερῶν.
Ὁ ἐνανθρωπήσας Υἱός
καί Λόγος τοῦ Θεοῦ ἀνέσυρε τήν ἀνθρωπότητα ἀπό τήν ἐλεεινή καί σκοτεινή τάφρο
τῆς φθορᾶς καί τοῦ θανάτου καί τήν ἀνύψωσε στά οὐράνια ὕψη τῆς ἀφθαρσίας καί
τῆς θεϊκῆς αἰωνιότητας καί διά τοῦτο· «Εὐφραίνεσθε δίκαιοι, οὐρανοί ἀγαλλιᾶσθε,
σκιρτήσατε τά ὄρη Χριστοῦ γεννηθέντος».
Εὐλογημένα
Χριστούγεννα!
Εὐχέτης πάντων ὑμῶν
θερμός.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† Ὁ Μαντινείας καί
Κυνουρίας Α Λ Ε Ξ Α Ν Δ Ρ Ο Σ
Ὁ Ἰησοῦς
Χριστός καί ὁ χρόνος
Κάθε φορά πού φεύγει
ἕνας χρόνος καί ἀνατέλει ἕνας νέος, εἶναι φυσικό νά ἔρχονται στόν νοῦ μας
σκέψεις καί προβληματισμοί γύρω ἀπό τήν ἔννοια τοῦ χρόνου. Ἀναμνήσεις ἀπό τό
παρελθόν, εὐχάριστες ἤ δυσάρεστες, αἴσθηση ἱκανοποίησης γιά τίς ἐπιτυχίες ἤ λύπης
γιά τίς ἀποτυχίες μας. Ἀνασκόπηση τῶν περασμένων μέ σκοπό τή βελτίωση ἤ τή
διόρθωσή τους. Εὐχές καί ἐλπίδες γιά τό μέλλον, ἀλλά καί μιά αἴσθηση
ἀβεβαιότητας ἀπό τήν κρίσιμη κατάσταση τῶν ἡμερῶν μας. Τέλος, ἡ διαπίστωση ὅτι
ἡ ζωή κυλάει καί φεύγει, ὅτι γίναμε ἕνα χρόνο μεγαλύτεροι καί ὅτι κάναμε ἕνα
ἀκόμη βῆμα πλησιάζοντας τόν θάνατο!
Μαζί μ’ αὐτά τά
ἐρωτήματα, τά ἁπλά καί συνηθισμένα, προβάλλουν πολλές φορές καί κάποια ἄλλα,
πιό σύνθετα. Τί εἶναι τελικά ὁ χρόνος; Τί εἶναι αὐτή ἡ πραγματικότητα μέ τίς
τρεῖς διαστάσεις, τό παρελθόν, τό παρόν καί τό μέλλον, ἀπό τίς ὁποῖες ὑπάρχει πραγματικά
μόνο τό παρόν; Ὄντως, τό παρελθόν δέν ὑπάρχει πιά, ἀλλά ἔπαψε νά ὑπάρχει καί τό
μέλλον δέν ὑπάρχει ἀκόμη· θά ὑπάρξει κάποτε, ὅμως σύντομα θά γίνει κι αὐτό
παρελθόν! Ἀλλά καί τό ἴδιο τό παρόν εἶναι στιγμιαῖο, δέν ἔχει μέγεθος, δέν ἔχει
ἔκταση καί γίνεται ἀμέσως παρελθόν! Πολλοί σοφοί τοῦ κόσμου προσπάθησαν νά
κατανοήσουν τήν πραγματικότητα τοῦ χρόνου, διατυπώνοντας σκέψεις σωστές, ἀλλά
καί σκέψεις στηριζόμενες μόνο στή φαντασία. Οἱ ἀρχαῖοι Ἕλληνες φαντάστηκαν τόν
χρόνο σάν ἕναν κύκλο, ὅπου ὅλα ἐπαναλαμβάνονται συνεχῶς καί ἀσταμάτητα, ὅπως οἱ
ἐποχές τοῦ χρόνου: «οἱ αἰῶνες ἀντιγράφουσι ἀλλήλους», ἔλεγαν οἱ πρόγονοί μας.
Δέν ὑπῆρχαν, γι’ αὐτούς, γεγονότα μοναδικά, ἱστορικά καί ἀνεπανάληπτα, ἀλλά καί
ὁ ἴδιος ὁ ἄνθρωπος ἐμφανιζόταν φυλακισμένος μέσα στόν κύκλο τοῦ χρόνου,
ἐγκλωβισμένος σέ μιά νομοτέλεια καί ἀνάγκη, χωρίς νά μπορεῖ νά μεταβάλλει τή
μοίρα του.
Ὡστόσο, παρά τίς κατά καιρούς
ἐπισημάνσεις μεγάλων καί σοφῶν ἀνθρώπων, ὁ χρόνος συνεχίζει νά παραμένει
μυστήριο. Αὐτό ἀκριβῶς τό μυστήριο φωτίζει, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ, ἡ διδασκαλία τοῦ
Εὐαγγελίου. Σύμφωνα μέ τή μαρτυρία τους, ἄν, ὅσα βλέπουμε, συμπλέκονται
ἀναγκαστικά μέ τόν χρόνο, ὑπάρχει καί κάτι πού βρίσκεται ἔξω ἀπ’ αὐτόν, κι αὐτό
εἶναι ὁ Θεός. Αὐτός εἶναι ὁ μόνος ἄχρονος καί αἰώνιος, ὁ «χρόνων ἐπέκεινα», γιά
τόν Ὁποῖο δέν ὑπάρχει ἀρχή καί τέλος, δέν ὑπάρχει παρελθόν, παρόν καί μέλλον,
παρά μόνο ἕνα διαρκές παρόν. Εἶναι χαρακτηριστική ἡ ἔκφραση τῆς Ἁγίας Γραφῆς
ὅτι χίλια ἔτη ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ εἶναι σάν μία ἡμέρα (Β΄ Πέτρ. 3,8)!
Ἄν ὁ χρόνος βρίσκεται
ἔξω ἀπό τόν Θεό, τότε ἀνήκει ἀναγκαστικά στά δημιουργήματά Του. Πολλές εἶναι οἱ
ἀναφορές στά ἱερά κείμενα τῆς Ἐκκλησίας, πού ἐπιβεβαιώνουν αὐτή τήν ἀλήθεια. Ὁ
Θεός ὀνομάζεται «τῶν αἰώνων ποιητής καί δεσπότης» καί εἶναι ὁ «καιρούς καί
χρόνους τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ θέμενος». Ὄντως, ὁ χρόνος σχετίζεται μέ τή δημιουργία καί
εἶναι ἡ ἀναγκαία συνθήκη, μέσα στήν ὁποία ὑπάρχουν τά δημιουργήματα. Αὐτό
σημαίνει ὅτι ἔχει ἀρχή καί «τέλος». Δέν μοιάζει μέ κύκλο, ἀλλά μέ μιά εὐθεῖα
γραμμή, τῆς ὁποίας ἀρχή εἶναι ἡ Δημιουργία τοῦ κόσμου ἀπό τόν δημιουργικό Λόγο
(Υἱό) τοῦ Θεοῦ καί «τέλος» εἶναι ἡ Δευτέρα Παρουσία Του. Τότε, δέν θά
καταργηθεῖ, βέβαια, ὁ χρόνος, ἀλλά θά μεταβληθεῖ καί θά ἀνακαινισθεῖ, ὅπως ὅλος
ὁ κόσμος, δηλ. θά εἰσέλθουμε σέ μιά νέα διάσταση χρόνου: θά πάψει ὁ «νῦν αἰών»
καί θά ἀρχίσει ἡ «ζωή τοῦ μέλλοντος αἰῶνος».
Ἄν ὁ χρόνος μοιάζει μέ
εὐθεῖα γραμμή, μέ πορεία ἀπό τή Δημιουργία στά Ἔσχατα, τότε πάνω στή γραμμή
αὐτή διαδραματίζονται γεγονότα μοναδικά, ἱστορικά καί ἀνεπανάληπτα. Ἡ διαδοχή
αὐτῶν τῶν γεγονότων συνιστᾶ τήν ἱστορία τοῦ κόσμου, τήν ὁποία καταγράφει μέ τίς
πράξεις του ὁ ἄνθρωπος. Ὡστόσο, ἄν καί ἡ ἱστορία καταγράφεται ἀπό τήν ἐλεύθερη
βούληση τοῦ ἀνθρώπου, ὁ Θεός δέν παραμένει ἀμέτοχος, ἀλλά ἐπεμβαίνει κατά
διαστήματα σ’ αὐτήν μέ δυναμικές πράξεις, οἱ ὁποῖες ἀποσκοποῦν στή σωτηρία τοῦ
ἀνθρώπου, ἀλλά καί τοῦ σύμπαντος κόσμου. Τέτοιες πράξεις περιγράφει, γιά
παράδειγμα, ἡ Παλαιά Διαθήκη. Ἄν αὐτές ἑνωθοῦν μέ μιά νοητή γραμμή, σχηματίζουν
μιά ἄλλη ἱστορία, πού ἐξελίσσεται παράλληλα μέ τήν ἱστορία τοῦ κόσμου, τήν «ἱερά
ἱστορία» ἤ τήν ἱστορία τῆς σωτηρίας. Αὐτή κορυφώνεται σέ ἕνα μοναδικό γεγονός,
στήν Ἐνανθρώπηση τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ. Πράγματι, μέ τήν ἔλευση τοῦ Χριστοῦ προσλαμβάνεται
στό πρόσωπό Του καί μέσω τῆς ἀνθρώπινης φύσης Του ὁλόκληρος ὁ κόσμος γιά νά
σωθεῖ. Ὅπως εἶναι γνωστό, ὁ Χριστός ἦλθε καί θυσιάστηκε «ὑπέρ τῆς τοῦ κόσμου
ζωῆς καί σωτηρίας» καί τέμνει τήν ἱστορία στήν πρό Χριστοῦ καί στή μετά Χριστόν
ἐποχή. Ἔτσι, γίνεται ἡ ἀρχή (Δημιουργία), τό μέσον (Ἐνανθρώπηση) καί τό τέλος
(Δευτέρα Παρουσία) τοῦ κόσμου καί τῆς ἀνθρώπινης ἱστορίας. Ἐγώ εἶμαι «τό Α καί
τό Ω, ὁ πρῶτος καί ὁ ἔσχατος, ἀρχή καί τέλος», διαβεβαιώνει ὁ Ἴδιος στό ἱερό βιβλίο
τῆς Ἀποκαλύψεως (22,13).
Ἀπό τότε, ἀπό τήν
ἔλευση τοῦ Χριστοῦ, ὁ χρόνος γίνεται, πλέον, «καιρός σωτηρίας», δηλαδή εὐκαιρία,
πού μποροῦμε νά ἀξιοποιήσουμε γιά τή σωτηρία μας καί ὄχι καταγράφοντας ἁπλῶς
ἀνθρώπινη ἱστορία. Ὁ Χριστός συνεχίζει τίς δυναμικές παρεμβάσεις Του ἤ μᾶλλον
τήν πορεία Του μέσα στόν κόσμο μέχρι τή Δευτέρα Παρουσία Του, κάθε φορά πού
μεταβάλλει στή Θ. Λειτουργία τά δῶρα τῆς Εὐχαριστίας σέ Σῶμα καί Αἷμα Του, κάθε
φορά πού θαυματουργεῖ μέσω τῶν Ἁγίων Του κ.λ.π. Καί ὁ ἄνθρωπος καλεῖται ἤ νά
συμπορευθεῖ μαζί μέ τόν Χριστό σέ μιά πορεία ζωῆς καί σωτηρίας ἤ νά βαδίσει
αὐτόνομα καί ἀνεξάρτητα, χωρίς τόν Χριστό, σέ μιά πορεία, πού ὁδηγεῖ ἀναγκαστικά
στόν θάνατο.
Ἱερ. Σωτ. Ἀθανασούλιας
Ἀπό τήν
δραστηριότητα τῆς ἐνορίας μας
Εἶναι γνωστό ὅτι κατά
τό παλαιό ἔθος στή Μητρόπολή μας τόν μῆνα Ὀκτώβριο ἀρχίζει ἠ νέα περίοδος
τοῦ πνευματικοῦ ἔργου τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας. Δηλαδή Ἀπογευματινά Κηρύγματα,
Κατηχητικά μαθήματα, Ἐνοριακές Ὁμάδες μελέτης τῆς Ἁγ. Γραφῆς, καθώς καί ἡ
ἔναρξη τῶν μαθημάτων Βυζαντινῆς καί Παραδοσιακῆς Μουσικῆς κ.λπ. γιά τόν
καταρτισμό καί τήν πνευματική καλλιέργεια τοῦ Λαοῦ καί τῶν νέων μας. Ἔτσι,
λοιπόν, τήν Κυριακή του Σπορέως, 13/10/2013 καί ὤρα 6.00 ἀπογευματινή, στόν
Μητροπολιτικό Ἱ. Ναό τοῦ Ἁγίου Βασιλείου, τελέσθηκε Ἀρχιερατικός Ἑσπερινός καί
Ἁγιασμός, προεξάρχοντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, πλαισιωμένου
ἐκ πολλῶν Ἱερέων, κατηχητῶν καί κατηχητριών, διδασκόντων καί διδασκομένων -
κατηχητοπαίδων, στά Κατηχητικά Σχολεῖα ὅλων τῶν βαθμίδων, ἐνοριτῶν καί ἀγαπώντων
τό κατηχητικό ἔργο τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας, κηρύσσοντας ἔτσι τήν ἔναρξη τοῦ ὡς
ἄνω πνευματικοῦ ἔργου τῆς Μητροπόλεώς μας, καί ἐπιζητώντας τήν εὐλογία καί τῶν
φωτισμό ἀπό τόν πανάγαθο Θεό καί τούς ἁγίους Τρεῖς Ἱεράρχας, πατέρας καί
προστάτας τῶν γραμμάτων. Ὅπως τήν περασμένη χρονιά, ἔτσι καί φέτος τά ἑσπερινά
Κηρύγματα θά ἀναλάβουν οἱ Παν. Ἀρχιμανδρῖτες, π. Θεόκλητος Ντούλιας Πρωτοσύγκελλος
τῆς Ἱ. Μητροπόλεως καί ὁ π. Ἰουστίνος Τσαγγούρης, οἱ ὁποῖοι καί θά ἐπιμεληθοῦν
τό θεάρεστο ἔργο τοῦ θείου κηρύγματος κάθε Κυριακή ἀπόγευμα ὥρα 6.00, στόν
Μητροπολιτικό Ναό τοῦ Ἁγίου Βασιλείου. Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας στήν ὁμιλία του
ἔκανε ἀναφορά στήν παράδοση τοῦ Κατηχητικοῦ ἔργου τῆς Ἱ. Μητροπόλεως, καί τῶν
κατά Κυριακή Ἑσπερινῶν Κηρυγμάτων. Εὐχήθηκε στούς ἐργάτες τοῦ Εὐαγγελίου, στούς
ἄξιους Ἱεροκήρυκες, καλή δύναμη στό δύσκολο ἔργο πού ἀναλαμβάνουν καί γιά φέτος
καί τούς ζήτησε νά ἔχουν ἕνα καρποφόρο ἔργο, ἀποδίδοντας καρπούς
ἑκατονταπλασίονας, ἔτσι ὥστε οἱ πνευματικές θυμωνιές τῶν χριστιανῶν τῆς
Μητροπόλεως νά πυργώσουν στίς καρδιές τους.
|
Ἀπό τήν
πανήγυρη τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ (1/1/2014). |
Τό Σάββατο 19/10/2013
τελέσθηκε ὁ Ἁγιασμός τῶν Κατηχητικών συντροφιῶν τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ἱ.
Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Βασιλείου Τριπόλεως. Τό ταξίδι ξεκίνησε μέ τήν παρουσία τῶν
μικρῶν μας φίλων. Τό τρένο σφύριξε ἀκριβῶς στίς 11.00. Σταθμός ἐπιβίβασης, γιά
μιά ἀκόμα φορά ἡ αἴθουσα τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου τοῦ Ναοῦ στήν πλατεῖα
Ἐθν. Μακαρίου, ὅπου τελέσθηκε ὁ Ἁγιασμός τῶν Κατηχητικῶν συντροφιῶν τοῦ
Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ. Ἀκολούθησε τό καλωσόρισμα καί οἱ εὐχές ἀπό τούς Ἐφημέριους
τοῦ Ναοῦ καί τήν ὑπεύθυνη κ. Γεωργία Δροσοπούλου, ἐνῶ παραλλήλως προσφέρθηκαν
γλυκίσματα καί ἀναψυκτικά πρός ὅλα τά παιδάκια. Ἡ προσέλευση τῶν μικρῶν παιδιῶν
ἦταν μεγάλη καί περιμένουμε τήν ἑπόμενη φορά νά συμμετάσχουν καί ἄλλοι μικροί
μας φίλοι στήν συντροφιά αὐτή. Ξεχωριστή χαρά μᾶς ἔδωσε καί φέτος ἡ παρουσία
ἀρκετῶν γονέων καί κηδεμόνων τῶν παιδιῶν μας κατά τήν Ἀκολουθία τοῦ Ἁγιασμοῦ
καί τήν ἔναρξη τῶν μαθημάτων.
Τή Δευτέρα 28/20/2013,
ἑορτή τῆς Ἁγίας Σκέπης καί τῆς ἐπετείου τοῦ «ΟΧΙ», τελέσθηκε στόν Μητροπολιτικό
Ἱ. Ναό Ἁγίου Βασιλείου Τριπόλεως Ἀρχιερατική Θ. Λειτουργία ὑπό τοῦ Σεβ.
Μητροπολίτου μας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ, κατά τή διάρκεια τῆς ὁποίας ὁ Σεβασμιώτατος
τέλεσε τήν εἰς Διάκονον χειροτονία τοῦ μοναχοῦ Παύλου, ἀδελφοῦ της Ἱ. Μονῆς
Παναγίας Γοργοεπηκόου Νεστάνης. Στή Μονή τούς τελευταίους μῆνες ἐγκαταβιοῖ, νέα
ἀδελφότητα, ἡ ὁποία ἔχει δώσει νέα πνοή στό παλαιό αὐτό Μοναστήρι τῆς
Μητροπόλεώς μας. Στή Δοξολογία πού ἀκολούθησε παρεβρέθησαν ὁ ἀναπληρωτής Ὑπουργός
Ἐσωτερικῶν κ. Γρηγορᾶκος, ἐκπροσωπώντας τήν Κυβέρνηση, ὁ πρώην Ὑπουργός Ὑγείας
κ. Λυκουρέντζος, οἱ πολιτειακές καί στρατιωτικές ἀρχές τοῦ τόπου, καθηγητές,
μαθητές καί πλῆθος κόσμου.
|
Θεία
Λειτουργία ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀδελφοθέου (29/12/2013). |
Τήν Κυριακή 8/12/2013,
στό Μητροπολιτικό Ἱ. Ναό Ἁγίου Βασιλείου Τριπόλεως στίς 6 τό ἀπόγευμα μετά τήν
τέλεση τῆς Ἀκολουθίας τοῦ Ἑσπερινοῦ πραγματοποιήθηκε ἐνημερωτική ὁμιλία καί
προβολή φωτογραφικοῦ ὑλικοῦ, σχετικά μέ τήν ἱεραποστολική κίνηση τῆς Ἐκκλησίας
τῆς Ἑλλάδος στήν Ἰνδία καί στή Μαδαγασκάρη ἀπό μέλη τοῦ Ὀρθόδοξου Συλλόγου
Ἐξωτερικῆς Ἱεραποστολῆς «Ἀπόστολος Θωμᾶς» μέ ἕδρα τήν Κόρινθο. Τήν ἱεραποστολική
κίνηση καί τήν ἀγωνία τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας γιά τίς δυσκολίες πού ὑπάρχουν στά
ἱεραποστολικά κλιμάκια μετέφερε στούς συμμετέχοντας καί ὁ Σεβ. Μητροπολίτης
μας, ὑπογραμμίζοντας τό σημαντικό ἔργο πού ἐκτελεῖ ἐπί δεκαετίες τό γραφεῖο τοῦ
Συλλόγου τῆς Ἐξωτερικῆς Ἱεραποστολῆς Τριπόλεως «Ὁ Εὐαγγελισμός τῶν Ἐθνῶν», ἀναφέροντας
δράσεις καί ἔργα μέ σημαντικότερο τόν Ἱ. Ναό τῶν Ἁγίων Νεομαρτύρων Δημητρίου
καί Παύλου τῶν Πολιούχων τῆς Τριπόλεως πού ἔχει ἀνεγερθεῖ στην
Κένυα. Εὐχαρίστησε τόν ὁμιλητή κ. Ἠλία Καριώτη καί τούς συνεργάτες του γιά τήν
εὐκαιρία πού μᾶς ἔδωσαν νά βιώσουμε καί νά αἰσθανθοῦμε τούς παλμούς τῶν
Ἱεραποστόλων ἀδελφῶν μας, ἰδιαιτέρως τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου
Μαδαγασκάρης κ.κ. ΙΓΝΑΤΙΟΥ, ἀλλά καί νά κατανοήσουμε τό μέγεθος τῆς εὐεργεσίας
πρός τούς ἔχοντας ἀνάγκη συνανθρώπους μας στήν Μαδαγασκάρη, τήν Καλκούτα καί
τούς δοκιμαζομένους λαούς στήν μακρινή Ἀφρική.
Ἱκανοποιητική ἦταν ἡ ἀνταπόκριση
τῶν Τριπολιτῶν καί τῶν Ἀρκάδων στό κάλεσμα τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Μαντινείας καί
Κυνουρίας στή συλλογή τροφίμων γιά τό φιλανθρωπικό πρόγραμμα «Τό Καλάθι τοῦ
Πτωχοῦ Ἀδελφοῦ» πού πραγματοποιήθηκε μέ ἐπιτυχία στό Μητροπολιτικό Ἱ. Ναό Ἁγίου
Βασιλείου Τριπόλεως. Τό μήνυμα τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ νά μήν
πεινάσει κανείς τίς ἅγιες μέρες πέρασε στούς πολῖτες, οἱ ὁποῖοι ἔδωσαν καί δίδουν
ἀπλόχερα ὅ,τι ἔχουν εὐχαρίστηση γιά νά βοηθήσουν ὅσους ἔχουν
οἰκονομικά προβλήματα καί ἀνάγκη.
Μέ ἐπιτυχία ὁλοκληρώθηκε
ἡ χριστουγεννιάτικη ἑορταγορά, πού διοργάνωσε ἡ Κατηχητική Συντροφιά τοῦ Μητροπολιτικοῦ
Ἱ. Ναοῦ Ἁγίου Βασιλείου Τριπόλεως τήν Κυριακή 15/12/2013. Διάφορες
χριστουγεννιάτικες κατασκευές, ὅπως στολίδια, ἡμερολόγια, φαναράκια καί ἄλλα
διακοσμητικά, φτιαγμένα ἀπό μικρά χεράκια, βρίσκονταν τοποθετημένα σέ
στολισμένους πάγκους στό Πνευματικό Κέντρο τῆς Ἱ. Μητροπόλεως. Ἀφορμή γιά τή
διοργάνωση αὐτῆς τῆς ἑορταγορᾶς ὑπῆρξε ἡ διαπίστωση ἀπό τά παιδιά, κατά τή
διάρκεια τῶν συναντήσεων τῆς κατηχητικῆς συντροφιᾶς, ὅτι ὑπάρχουν πολλά παιδιά
στόν κόσμο, πού ἀντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες στή διαβίωσή τους. Ἔτσι,
ἀποφάσισαν μαζί μέ τήν κατηχήτριά τους κ. Γεωργία Δροσοπούλου -Γεωργαρᾶ νά
κάνουν κάτι γιά νά βελτιώσουν αὐτή τήν κατάσταση καί ἀντί χριστουγεννιάτικης
γιορτῆς νά διοργανώσουν αὐτή τή χριστουγεννιάτικη ἑορταγορά. Τά ἔσοδα θά
διατεθοῦν γιά τίς ἀνάγκες τῆς Μονάδας Κοινωνικῆς Φροντίδας Παιδιοῦ Ἀναρρωτήριο
Πεντέλης (πρώην ΠΙΚΠΑ Πεντέλης).
Τήν Τρίτη 31/12/2013
τό ἐσπέρας τελέσθηκε μέ κάθε μεγαλοπρέπεια ὁ Ἑσπερινός τῆς ἑορτῆς τοῦ Ἁγ.
Βασιλείου Ἀρχιεπισκόπου Καισαρείας στόν πανηγυρίζοντα Μητροπολιτικό
Ἱ. Ναό Ἁγίου Βασιλείου Τριπόλεως. Στόν πανηγυρικό Ἑσπερινό χοροστάτησε ὁ
Σεβασμιώτατος Μητροπολιτης μας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, πλαισιούμενος ἀπό κληρικούς τῆς
Τριπόλεως καί τῶν γύρω Ἀρχιερατικῶν Περιφερειῶν. Οἱ καλλικέλαδοι Ἱεροψάλτες τοῦ
Ναοῦ καί ἄλλοι προσκεκλημένοι πρός τοῦτο, ἀπέδωσαν περίφημα τούς ὕμνους τῆς
ἑορτῆς, ἐνῶ τό Ἐκκλ. Συμβούλιο καί οἱ συνεργάτες τοῦ Ναοῦ εἶχαν φροντίσει νά
εἶναι τά πάντα εὐπρεπισμένα καί νά ἀντανακλοῦν τήν λαμπρότητα τῆς μεγάλης αὐτῆς
ἑορτῆς. Συμπροσευχόμενοι καί συμμετέχοντες στίς ἑορταστικές ἐκδηλώσεις,
παρέστησαν οἱ ἄρχοντες τοῦ τόπου καί τοῦ νομοῦ μας καί πολλές ἑκατοντάδες
πιστῶν Τριπολιτῶν πού κάθε χρόνο τιμοῦν τήν μνήμη τοῦ Ἁγίου. Τό προσκύνημα
ἄρχισε ἀπό νωρίς τό πρωί τῆς Τρίτης μέχρι ἀργά τό βράδυ παραμονή τῆς ἑορτῆς.
Τήν νύχτα καί περί ὥρα δωδεκάτη ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας ὑπεδέχθη τό Νέο Ἔτος
τελώντας τήν Δοξολογία καί εὐλογώντας τήν βασιλόπιττα τῆς Ἱ. Μητροπόλεώς μας.
Τό πρωί τῆς Τετάρτης 11/1/2014 ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας, τέλεσε τήν πανηγυρική Θ.
Λειτουργία καί τήν Δοξολογία ἐπί τῇ εἰσόδῳ στό Νέο Ἔτος παρουσίᾳ τῶν
ἀρχόντων καί τοῦ πιστοῦ Λαοῦ. Ἀξίζει νά σημειωθεῖ ὅτι πάντες οἱ εὐλογημένοι ἐνορῖτες
καί οἱ συμμετέχοντες Τριπολίτες στίς ὡς ἄνω ἱ. Ἀκολουθίες ἀψήφισαν τόν βροχερό
καιρό καί τό τσουχτερό κρύο καί βρέθηκαν στόν πανηγυρίζοντα Ἱ. Ναό, λαμβάνοντας
τήν εὐλογία τοῦ Ἁγίου. Οἱ συμμετέχοντες ἐνθουσιάστηκαν μέ τίς ἐνέργειες τοῦ
Ἐκκλ. Συμβουλίου οἱ ὁποῖες σχετίζονται μέ τήν εὐπρέπεια, συντήρηση καί ἀνακαίνιση του
Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου