γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Το πρόσωπο του Αντιχρίστου στην Ορθόδοξη Παράδοση


ΤΕΥΧΟΣ 54    ΤΡΙΠΟΛΙΣ     ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

Βιβλική μαρτυρία περί το ντιχρίστου

Στό προηγούμενο τεχος το ντύπου μας ναφερθήκαμε στή Δευτέρα Παρουσία το Κυρίου, θέμα γιά τό ποο μφανίζονται κατά καιρούς πολλές αρετικές ντιλήψεις καί πλάνες, μέ ποτέλεσμα νά προκαλεται σύγχυση στό πλήρωμα τς κκλησίας. Γιά νά λοκληρωθε, μως, λόγος γιά τό θέμα, εναι ναγκαία μιά εδική ναφορά στό πρόσωπο το ντιχρίστου, φο μφάνισή του εναι να πό τά «σημεα», πού θά προηγηθον τς Δευτέρας Παρουσίας. ντίχριστος θά μφανισθε πρίν τόν ναμενόμενο Χριστό καί θά πιχειρίσει νά μιμηθε τό πρόσωπο καί ργο του (γι’ ατό λλωστε νομάζεται ντί-Χριστος), μέ σκοπό νά πλανήσει «τήν οκουμένην», δηγώντας την στήν αχμαλωσία το διαβόλου. Σκοπός τς ναφορς μας στό σκοτεινό ατό πρόσωπο εναι νά ποφευχθον δυό κραες τοποθετήσεις, πού συνήθως παρατηρονται: φ’ νός μέν τό περβολικό γχος, φόβος, κόμη καί πανικός πρό το ναμενόμενου ντιχρίστου (νδειξη λλειψης τς παιτούμενης πίστεως καί μπιστοσύνης στόν Χριστό), φ’ τέρου δέ φησυχασμός καί διαφορία γιά τά συναφ θέματα. Κατά τήν κφραση δέ το συγχρόνου μας Γέροντος Παϊσίου το γιορείτου, σκοπός μας εναι νά προκληθε «καλή νησυχία» γιά τά περχόμενα γεγονότα καί νά τονωθε πίστη τν Χριστιανν (γιά πιό γκυρη ρθόδοξη νημέρωση βλ. τό κείμενο το Γέροντος Παϊσίου μέ τίτλο «Σημεα τν καιρν – 666»).

Σέ πολλά σημεα τς γ. Γραφς γίνεται λόγος γιά τό πρόσωπο το ντιχρίστου. Στήν Παλαιά Διαθήκη σαφες παινιγμοί πάρχουν σέ κτεν τμήματα το Δανιήλ (κεφ. 7-10) καί σέ λλους Προφτες (εζ. 28, 1-10, σ. 14, 9-15). Στήν Καινή Κύριος μίλησε γιά «τ βδέλυγμα τς ρημώσεως τ ηθν δι Δανιλ το προφήτου», τό ποο θά καθήσει «ν τόπ γί» (Ματθ. 24,15), πονοώντας τή βεβήλωση το Ναο το Θεο πό τόν ντίχριστο. εαγγελιστής ωάννης ναφέρεται μέ σαφήνεια σ’ ατόν πού θά λθη στό τέλος το κόσμου. πισημαίνει, μως, τι καί τώρα πάρχουν «ντίχριστοι πολλοί» (Α' ω. 2,18), πρόδρομοι δηλ. το τελικο ντιχρίστου, πρόσωπα πού μφανίζουν περισσότερα λιγότερα χαρακτηριστικά του. π. Παλος ναφέρεται στό θέμα μέ φορμή περβολές πού παρατηρήθηκαν στήν κκλησία τς Θεσσαλονίκης. κε κάποιοι πίστευαν τι Β' Παρουσία πρόκειται νά γίνει πολύ σύντομα καί γκατέλιπαν κάθε δραστηριότητα. πόστολος πενθυμίζει τι Παρουσία το Κυρίου δέ θά συμβε ν δέν μφανισθε πρτα « νομος», « νθρωπος τς μαρτίας», « υἱὸς τς πωλείας» (Β' Θεσ. 2,8 καί 2,3). Ατός θά ξυψώσει τόν αυτό του πάνω πό κάθε λατρευόμενο «θεό» καί πάνω π’ ,τι σέβονται καί τιμον ο νθρωποι. Θά «καθίσει», μάλιστα, στόν Ναό το Θεο καί θά σχυρίζεται τι εναι Θεός (2,4). Θά χει στή διάθεσή του τή δύναμη το Σαταν καί μφάνισή του θά συνοδεύεται μέ ντυπωσιακά «θαύματα», ψεύτικα μως («σημεα καί τέρατα ψεύδους») καί πατηλά («ν πάσ πάτ», 2,9-10). π’ ατά θά πλανηθον ο «πολλύμενοι» (2,10), σοι πρόκειται νά πωλεσθον γιά τήν πιστία τους. ντίχριστος, λέει π. Παλος, δέν χει λθει κόμη, γιατί πρός τό παρόν κάτι μποδίζει τήν παρουσία του («τό κατέχον» « κατέχων», 2,6-7), μως τό «μυστήριον» ατο εναι δη παρόν μέσα στόν κόσμο (2,7). Τελικά θά συντριβε μέ τήν μφάνιση το ησο Χριστο, καί μάλιστα μέ ντυπωσιακή εκολία: θά καταργηθε «τ πνεύματι το στόματος» το Κυρίου (2,8), δηλ. μέ να πλό φύσημα!
Τήν δια διδασκαλία συναντμε στήν ποκάλυψη, διατυπωμένη μέ τή μορφή εκόνων καί συμβόλων. ντίχριστος εκονίζεται μέ θηρίο, πού ρχεται πό τή θάλασσα (13,1 ξ.). «δράκων» ( Σατανάς) το δωσε λη τή δύναμή του (13,2). λοι σχεδόν ο νθρωποι θά τόν ποδεχθον καί θά τόν προσκυνήσουν (13,3-4). Θά βλασφημε τό νομα το Θεο καί θά ξαπολύσει σκληρό διωγμό ναντίων τν Χριστιανν (13,5-7). να λλο θηρίο, φαινομενικά κακο, (13,11 ξ.) θά τοιμάζει τόν δρόμο του καί θά δηγε «τήν γν καί τούς ν ατ κατοικοντας» νά προσκυνον «τό θηρίον τό πρτον» (13, 12). Ατό θά νεργε «σημεα μεγάλα», π.χ. θά κατεβάζει φωτιά πό τόν ορανό καί θά κάνει τήν «εκόνα» το πρώτου θηρίου νά μιλάει σάν ζωντανή (13,13 καί 13,15)! Ο μή προσκυνοντες τήν «εκόνα» θά θανατώνονται (13,15). κυριαρχία, μως, το ντιχρίστου καί το Ψευδοπροφήτου (το δεύτερου θηρίου) θά εναι προσωρινή. Κα ο δύο θά συντριβον μέ τήν μφάνιση το «Βασιλέως τν βασιλέων καί Κυρίου τν κυρίων» (19,11-21).


ντίχριστος καί ποχή του

π’ σα ναφέραμε διακρίνονται δη τά βασικά σημεα τς ρθόδοξης διδασκαλίας περί ντιχρίστου, πού εναι τά ξς:
α) Ο πρόδρομοι. Κατά τήν γ. Γραφή ντίχριστος δέν ταυτίζεται μέ τούς στορικούς του προδρόμους. Θά λθει στό τέλος το κόσμου, λλά καί τώρα πάρχουν πρόσωπα πού το μοιάζουν, διά τν ποίων «τό μυστήριον δη νεργεται τς νομίας» (Β' Θεσ. 2,7). Στή διάρκεια τς στορίας πολλοί θεωρήθηκαν ς χαρακτηριστικοί πρόδρομοι εκόνες το τελικο ντιχρίστου, πως ο Ρωμαοι ατοκράτορες τν διωγμν, Νέρων (54 – 68 μ.Χ.) κ., πρό πάντων δέ ντίοχος Δ' πιφανής (175 – 164 π.Χ.) βασιλιάς τς Συρίας πό τούς διαδόχους το Μ. λεξάνδρου. Καθένας π’ ατούς χει ρισμένα μόνο χαρακτηριστικά το τελικο ντιχρίστου, κενος μως θά τά χει λα.
β) Ψευδοπροφήτης. Στήν ποκάλυψη βλέπουμε τι να λλο θηρίο, πού ρχεται πό τή γ (13,11), τοιμάζει τόν δρόμο το ντιχρίστου καί δηγε στήν προσκύνησή του. Τό θηρίο ατό νομάζεται καί «ψευδοπροφήτης» (19,20). Κατά πσα πιθανότητα δέν πρόκειται γιά συγκεκριμένο πρόσωπο ργάνωση (αρεση), λλά γιά πολλά πρόσωπα ( Κύριος μίλησε γιά τή δράση «ψευδοχρίστων» καί «ψευδοπροφητν» στήν σχατη ποχή, Ματθ. 24,24), γιά πολλές ργανώσεις, καλύτερα γιά να λόκληρο σύστημα πού ργάζεται γιά τήν κυριαρχία το ντιχρίστου. δράση του δέν περιορίζεται μόνο στά σχατα, λλά ρχίζει πό πολύ νωρίς, μλλον εναι μφανής σέ κάθε ποχή καί μέ τήν πάροδο το χρόνου ντείνεται. Ψευδοπροφήτης μοιάζει μέ «ρνίον», δηλ. μφανίζεται σάν κάτι θο καί κακο, πού νεργε «γιά τό καλό μας». μως, κάτω πό τό θο προσωπεο του «λαλε ς δράκων», κφράζεται καί νεργε δαιμονικά. Σκοπός του εναι νά προσκυνήσουν λοι «τό θηρίον τό πρτον», τόν ντίχριστο. Γιά νά τό πιτύχει, διαθέτει δυνάμεις πού ντυπωσιάζουν, χι μόνο φυσικές, λλά καί περφυσικές: νεργε «σημεα καί τέρατα μεγάλα», μέ τά ποα κινδυνεύουν νά πλανηθον κόμη καί ο κλεκτοί (Ματθ. 24,24).
γ) νάδειξη το ντιχρίστου. ταν λοκληρωθε προετοιμασία καί ριμάσουν καλά ο συνθκες, τότε θά μφανισθε τελικός ντίχριστος. Κατά τήν ποκάλυψη, ρχεται «κ τς θαλάσσης», δηλ. πό τήν στάθεια το κόσμου τς ποχς του. Θά προκύψει πό μιά γενική κρίση, ποία προϋποθέτει παγκοσμιοποιημένη κοινωνία, παγκοσμιοποιημένη οκονομία, παγκοσμιοποιημένους θεσμούς. νθρωπότητα θά ναζητε ναγώνια ναν «λυτρωτή», ναν «μεσσία» γιά νά τήν δηγήσει πέρα πό τά διέξοδά της. Σάν τέτοιος θά μφανισθε ντίχριστος. Δέν θά εναι διος διάβολος, οτε νσάρκωση το διαβόλου σέ νθρωπο, κατά τό παράδειγμα τς νανθρωπήσεως το Κυρίου. Κάτι τέτοιο εναι βλασφημία πρός τό πρόσωπο το Χριστο, σύμφωνα μέ τούς Πατέρες τς κκλησίας. ντίχριστος θά εναι νθρωπος, μοιος μέ μς, θά διαθέτει, μως, λόκληρη τή δύναμη το διαβόλου: θά χει «τν δύναμιν ατο κα τν θρόνον ατο κα ξουσίαν μεγάλην» (π. 13,2). Θά εναι βραϊκς καταγωγς πό τή φυλή το Δάν (γ. Ερηναος, γ. ππόλυτος) καί θά γεννηθε πό πόρνη (γ. ωάννης Δαμασκηνός). Θά νατραφε κρυφά («λεληθότως») καί θά ναδειχθε ξαφνικά παγκόσμιος γέτης, πολιτικός καί θρησκευτικός. παρουσία του θά διαρκέσει πτά τη καί στό πρόσωπό του θά κορυφωθε μαρτία, τό κακό, σέβεια, πονηρία. μως, ατά δέν θά γίνουν ντιληπτά πό τήν ρχή. Στήν πρώτη φάση τς πταετίας (τά πρτα τριάμισυ χρόνια) θά προσποιεται καλοσύνη, θά δείχνει τόν «καλό» αυτό του, μέ σκοπό νά πιβληθε ς πιό τέλεια θική προσωπικότητα: θά μφανίζεται προς καί ταπεινός, ερηνοποιός, γεμτος γάπη, θά δείχνει τι μισε τό κακό καί τήν δικία, θά προστατεύει πτωχούς, θά δείχνει ελάβεια στόν Θεό, σεβασμό στή χριστιανική πίστη καί στίς Γραφές της, θά τιμ διαίτερα τούς ερες, τούς γέροντες κ.λ.π. λα ατά, βέβαια, γιά νά πλανήσει καί νά ξαπατήσει, καί γιά νά δραιώσει τήν ξουσία του.
δ) Ο δύο Μάρτυρες το Θεο. Στή φάση ατή Θεός δέ θά φήσει κτεθειμένη τήν νθρωπότητα. Θά ποστείλει τούς δύο Μάρτυρές Του, δηλ. τούς μεγάλους Προφτες νώχ καί λία, ο ποοι, σύμφωνα μέ τήν γ. Γραφή, δέν χουν πεθάνει, λλά διατηρονται ζωντανοί, γιά νά ποκαλύψουν τό ληθινό πρόσωπο το ντιχρίστου. Ατοί θά κηρύξουν «μέρας χιλίας διακοσίας ξήκοντα» (π. 11,3), δηλ. τριάμισυ τη. Τό περιεχόμενο τς διδασκαλίας τους θά εναι: «μή πείθεσθε τ μέλλοντι λεύσεσθαι καί φθναι χθρ ... τι πλαν μς» (γ. ππόλυτος). Μήν τόν μπιστεύεσθε, δέν εναι πως φαίνεται, εναι χθρός μας, ψεύδεται καί πλαν τόν κόσμο, τά «θαύματά» του εναι πάτες, Θεός καί Σωτρας το κόσμου εναι μόνο Χριστός. Ο Προφτες θά κάνουν κι ατοί θαύματα (π. 11,5-6), γνήσια θαύματα καί αθεντικά. μως, λάχιστοι θά δίνουν σημασία στά λόγια τους. Ο περισσότεροι θά πλανηθον πό τίς ποσχέσεις καί τά τεχνάσματα το ντιχρίστου. Τελικά τό «θηρίον» θά τούς φονεύσει, καί ο «κατοικοντες πί τς γς» θά χαρον. Θά πανυγηρίζουν καί θά νταλλάσσουν δρα γιά τό γεγονός. Τά σώματα τν Μαρτύρων θά φεθον ταφα γιά τρισήμισυ μέρες στήν πλατεία τς πόλεως. μως, Θεός θά τούς ναστήσει πάλι: θά σταθον στά πόδια τους καί θά σκορπίσουν φόβο στούς χθρούς τους. Καί θά ναληφθον στόν ορανό «ν νεφέλ» (π. 11, 12).
ε) «πόλεμος μετά τν γίων». Τό μαρτύριο τν Προφητν θά σημάνει τή μετάβαση στή δεύτερη φάση τς ποχς το ντιχρίστου. Τότε θά δείξει τό πραγματικό του πρόσωπο. Πρτα θά παραμερίσει σους τόν νέδειξαν, δηλ. θά καταλύσει κάθε δημοκρατικό θεσμό, γιατί μέ «δημοκρατικές» διαδικασίες θά ναδειχθε ντίχριστος («ο νθρωποι προσμένοντες καί παρακαλοντες ατόν ναδείξουσι βασιλέα», γ. ππόλυτος, MPG. τ. 10, σ. 928). Στή συνέχεια «ψοται τ καρδί» καί γίνεται «αστηρός πότομος, ργίλος θυμώδης, δεινός φοβερός, μισητός, νήμερος, λάστωρ, πονηρός». νοικοδομε τόν Ναό τν εροσολύμων, λλά γκαθίσταται διος κε καί παιτε νά λατρεύεται διος ς Θεός! Καί συνεχς βλασφημε τό νομα το ληθινο Θεο. τσι ρχίζει μιά περίοδος διωγμο γιά τήν κκλησία. χι πλο διωγμο, λλά σκληρο, το πιό σκληρο στήν στορία της. Ο λίγοι Χριστιανοί τς ποχς θά πρέπει νά φύγουν στήν ρημο γιά νά σωθον. Στήν ποκάλυψη (κεφ. 12) κκλησία εκονίζεται μέ Γυνανα νδοξη, τοιμη νά γεννήσει, τήν ποία πειλε φοβερός «δράκων» (« φις ρχαος, καλούμενος Διάβολος», 12,9). Τς δόθηκαν, μως, φτερά καί φυγε στήν ρημο γιά νά σωθε, σέ τόπο πού τς εχε τοιμάσει Θεός. κε παρέμεινε τριάμυσι χρόνια, δηλ. σο θά διαρκέσει διωγμός το ντιχρίστου. μως, κι κε τήν κατεδίωξε «δράκων» καί προσπάθησε νά τήν πνίξει, βγάζοντας «ποταμόν» νερο πό τό στόμα του. λλ’ κόμη καί γ βοήθησε τή Γυνακα (τήν κκλησία): νοιξε «τό στόμα ατς καί κατέπιεν τόν ποταμόν» (12,16). διωγμός θά εναι φοβερός, λλά καί προστασία το Θεο στούς γωνιζόμενους Πιστούς Του ντονη καί περιόριστη.
στ) Τό «χάραγμα». ποκάλυψη ναφέρει σαφς (13,16-18) τι λοι ο νθρωποι τς ποχς κείνης, «ο μικροί καί ο μεγάλοι, ο πλούσιοι καί ο πτωχοί, ο λεύθεροι καί ο δούλοι» θά ποχρεωθον νά λάβουν να «χάραγμα», μιά σφραγδα το ντιχρίστου στό σμα τους: στό μέτωπο στό δεξί χέρι. Χωρίς ατό δέ θά μπορον νά γοράσουν νά πουλήσουν. Δηλ. θά ποκλεισθον πό κάθε συναλλαγή. Καί πιβίωσή τους θά εναι πολύ δύσκολη. Τί εναι τό «χάραγμα»; Θά εναι τό νομα το ντιχρίστου ριθμός το νόματός του. δώ χρειάζεται σοφία, λέει ποκάλυψη (13,18). ποιος χει «νον» («νον Χριστο»), ς πολογίσει τόν ριθμό το «θηρίου». Εναι ριθμός νθρώπινος. Εναι ριθμός χξστ' (666). Δηλ. τό «χάραγμα» το ντιχρίστου εναι: i) ριθμός 666, σέ ποιαδήποτε μορφή: πχ. στήν λληνική (χζστ'), στήν ραβική (666), στή λατινική (dclxvi), σέ ποιαδήποτε λλη μορφή, κόμη καί στή μορφή το γραμμικο κώδικα πού φέρουν τά προϊόντα. ii) τό νομα το ντιχρίστου, τό ποο ν «ψηφισθε», δηλ. ν τά γράμματά του μετατραπον σέ ριθμούς, πρέπει νά δίνουν θροισμα 666. Τό «χάραγμα» θά χει τεράστιες πνευματικές συνέπειες γιά σους τό λάβουν. Σημαίνει «ρνηση» (γ. πόλλυτος): ρνηση το Χριστο, ρνηση το γίου Βαπτίσματος, ρνηση τς Χάρης το Θεο. Ταυτόχρονα σημαίνει προσκύνηση το ντιχρίστου, κούσια προσχώρηση στήν ξουσία του, ποκλεισμό πό τή σωτηρία. Ο νθρωποι θά τό λάβουν, λπίζοντας στήν κανοποίηση τν λικν ναγκν τους. μως, οτε ατές ο νάγκες τους θά κανοποιηθον, γιατί ντίχριστος θά στραφε καί ναντίον τους! Τό «χάραγμα» θά ποβε χρηστο καί νώφελο. λλά καί πιζήμιο. σοι τό δεχθον θά γεμίσουν πληγές καί ρρώστιες: «καί γένετο λκος κακόν καί πονηρόν πί τούς νθρώπους τούς χοντας τό χάραγμα το θηρίου καί τούς προσκυνοντας τ εκόνι ατο» (π. 16,2). Τελικά, ο ληθινά κερδισμένοι θά εναι ο «δούλοι το Θεο», σοι ρνηθον τό «χάραγμα» το ντιχρίστου. Ατοί θά χουν δη λάβει τήν «σφραγδα Θεο ζντος» (π. 7,2-8), τήν σχυρή καί νεξάλειπτη, ποία θά τούς ξασφαλίζει τέτοια προστασία, στε οτε τρίχα τς κεφαλς τους δέν θά χαθε (Λουκ. 21,18).
ζ) συντριβή το ντιχρίστου. ντίχριστος εναι « υός τς πωλείας» (Β' Θεσ. 2,3), δηλ. ατός πού ρχεται γιά νά πωλέσει (καταστρέψει) καί ατός πού πορεύεται στήν πώλεια (στήν καταστροφή του). κυριαρχία του θά εναι προσωρινή. Θά λήξει μέ τήν μφάνιση το Κυρίου. Μάλιστα πολύ πλά καί εκολα. Γιατί ντίχριστος δέν εναι Χριστός, οτε διαθέτει τή δύναμη το Χριστο. Εναι κακέκτυπο - πομίμηση το Χριστο καί δύναμή του εναι μηδαμινή μποστά στή δύναμη κείνου.


Ο προκλήσεις τς ποχς μας

Πολλοί σχυρίζονται τι ποχή μας εναι προδρομική το ντιχρίστου, τι βρισκόμαστε δη στά πρόθυρα τν σχάτων. ποψη ατή εναι ν μέρει δικαιολογημένη καί νισχύεται πό κάποια γεγονότα, τουλάχιστον ποπτα γιά κάθε Χριστιανό. Ο ραγδαες μεταβολές στόν κόσμο, ο τάσεις γιά νοποίηση, παγκοσμιοποίηση καί σπουδή νά πιβληθε διά τς βίας πό μεγάλες δυνάμεις το κόσμου τούτου, λεγχος τν πάντων μέσω τς τεχνολογίας μέ διάφορα προσχήματα (π.χ. τρομοκρατία), τό σφράγισμα τν προϊόντων σέ πρώτη φάση (σήμερα μέ τόν γραμμικό κώδικα, αριο μέ τί;), κτεταμένη χρήση το ριθμο 666 κ.τ.λ., τί λλο μπορε νά σημαίνουν;
Παρόμοιες νησυχίες συμμερίζονται καί πνευματικοί νθρωποι τς ποχς μας, πως π. Παΐσιος γιορείτης, ποψη το ποίου χει διαίτερη σημασία, φο προέρχεται πό γνήσιο φορέα τς ρθοδόξου Παραδόσεως μέ γιότητα βίου καί κδηλα χαρίσματα το γ. Πνεύματος. ναφέρει συγκεκριμένα: «Τό "θηρίον" στίς Βρυξέλλες μέ τό 666 χει ρουφήξει σχεδόν λα τά κρά­τη στό κομπιοτερ. κάρτα, ταυτότητα, " εσαγω­γή το σφραγίσματος" τί φανερώνουν; ... Μετά, λοιπόν, πό τήν κάρτα καί τήν ταυτότητα ρχεται τό "φακέλωμα", γιά νά προχωρήσουν πονηρά στό "σφράγισμα". Καί θά λένε συνέχεια στήν τηλεόρα­ση τι πρε κάποιος τήν κάρτα το δείνα καί το σή­κωσε τά χρήματα πό τήν τράπεζα. πό τήν λλη μεριά θά διαφημίζουν τό "τέλειο σύστημα", τό "σφράγισμα" στό χέρι στό μέτωπο μέ κτίνες λέηζερ, πού δέν θά διακρίνεται ξωτερικά, μέ τό 66ό, τό νομα το ντιχρίστου! Δυστυχς ... ρισμένοι "γνωστικοί" θά φα­σκιώνουν τά πνευματικά τους τέκνα σάν τά μωρά, δθεν γιά νά μή στενοχωρονται: "Δέν πειράζει ατό, δέν ε­ναι τίποτα, ρκε σωτερικά νά πιστεύετε..."! Καί μως, βλέπουμε τόν π. Πέτρο, πού ξωτερικά ρνήθη­κε τόν Χριστό, λλ' ταν ρνηση ... κούει κανείς να σωρό, δυστυχς, νοησίες το μυαλο πό ρισμένους σημερινούς "γνωστικούς". τσι νας λέει: "γώ θά δεχθ τήν ταυτότητα μέ τό 666, λλά θά βάλω καί να Σταυρό". Κι λλος λέει: "γώ θά δεχθ τό σφράγισμα στό κεφάλι μέ τό 666 καί θά κάνω καί να Σταυρό" (στό κεφάλι) ... Καί νομίζουν τι θά γιασθον μέ ατό τόν τρόπο, ν ατά εναι πλάνες ... ταν Διάβολος, ντίχριστος, εναι στήν ταυτότητά μας στό χέρι στό κεφάλι μας, μέ τό σύμβολό του (τό 666), δέν γιάζονται μέ τό νά βάλουμε καί να Σταυρό» (Χριστοδούλου ερομ., Γέρων Παΐσιος, γ. ρος 1994, σ. 186-192). Κάτι νάλογο χει κφράσει καί ερά Σύνοδος τς κκλησίας μας (π.χ. στήν γκύκλιο 2626/1997 γιά τή Συνθήκη το Σέγκεν).
Βέβαια, δέν γνωρίζουμε πότε θά λθη ντίχριστος. Οτε πιό εναι τό νομά του. μες φείλουμε νά γρυπνομε. Καί νά φοδιαζόμεθα συνεχς μέ τά πνευματικά κενα πλα (πίστη, προσευχή, μετάνοια, ξομολόγηση, Θ. Κοινωνία κ.λ.π.) πού θά μς κάνουν κανούς νά ντιμετωπίσουμε τά δεινά το ντιχρίστου, ταν λθει, τό «μυστήριον τς νομίας», τό ποο «δη νεργεται» στήν ποχή μας (Β' Θεσ. 2,7). Κέντρο τς ζως μας ς εναι Χριστός, ποος μέ τήν λευσή Του θά καταργήσει τόν «νομο», θά κρίνει «ζντας καί νεκρούς» καί θά βασιλεύει «ες αἰῶνας αώνων».

1 σχόλιο:

  1. Εμεις γνωριζουμε, γιατι ο Ανδρεας καισαρειας προεβλεψε οτι θα γνωρισουν καποιοι πιστοι το ονομα του, Θεου θέλοντος..Οποτε να μην μιλατε εξ ονοματος ολων..Κανεις δεν ειπε οτι δεν θα γνωρισει κανεις ποτε..ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΟΥΔΕΙΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕ ΣΚΟΠΙΜΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΟΤΙ ΤΟ Α.ΠΝΕΥΜΑ ΘΑ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ..ΑΛΟΙΜΟΝΟ ΕΑΝ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ..ΕΙΣ ΑΤΟΠΟ ΑΠΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΔΙΑΨΕΥΣΗ..Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΜΑΣ..

    ΤΟ ΘΛΙΒΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΚΑΤΕΧΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΟΛΟΓΙΑΣ ΜΑΣ..

    Ακουστε την ομιλια του π.Στεφ.Αναγνωστοπουλου στην μητροπολη πατρων.

    http://anavaseis.blogspot.gr/2011/04/blog-post_03.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή