γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Κυριακή 20 Ιανουαρίου 2013

Η Β΄ Παρουσία του Κυρίου στην Ορθόδοξη Παράδοση



ΤΕΥΧΟΣ 53      ΤΡΙΠΟΛΙΣ      ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2007

Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

πό τήν «πιφάνεια τς χάριτος» στήν «πιφάνεια τς Δόξης» το Θεο

πόστολος Παλος στήν Α' Πρός Τιμόθεον πιστολή του (3,16) κάνει λόγο γιά τό «μέγα τς εσεβείας μυστήριον», γιά τό μεγάλο μυστήριο, τό ποο σεβόμεθα καί τιμομε. Πρόκειται γιά τό γεγονός τι «Θεός φανερώθη ν σαρκί», δηλ. γιά τό τι Θεός ( Χριστός) λθε καί ζησε νάμεσά μας. Γεννήθηκε ς νθρωπος, δίδαξε, κανε θαύματα, σταυρώθηκε, ναστήθηκε καί νελήφθη στούς ορανούς. λλο ναφέρεται στήν «πιφάνεια τς χάριτος» το Θεο, πό τήν ποία πηγάζει σωτηρία: «πεφάνη χάρις το Θεο σωτήριος πσιν νθρώποις» (Τιτ. 2,11). κτός, μως, π’ ατή τν «πιφάνεια» (Παρουσία), πάρχει καί μιά λλη, «πιφάνεια τς Δόξης» το Θεο (Τιτ. 2,13), Δευτέρα Παρουσία. Πρώτη Παρουσία το Χριστο εναι γεγονός, πού χει δη πραγματοποιηθε. Δευτέρα ( «πιφάνεια τς Δόξης») εναι γεγονός πού ναμένεται, εναι κάτι, πού θά συμβε στό τέλος το κόσμου, εναι γεγονός σχατολογικό. Στήν Πρώτη Παρουσία Του, «ψηλός Θεός» μφανίστηκε νάμεσά μας ς «ταπεινός νθρωπος». Δέν πεκάλυπτε τή θεότητά Του, λλά τήν «κρυπτε» πίσω πό τήν νθρωπότητα, φήνοντάς την μόνο νά ννοηθε νά πιστευθε πό τή διδασκαλία Του κα τά θαύματά Του. Δευτέρα Παρουσία Του, μως, θά γίνει «μετά Δόξης», δηλ. θά μφανισθε μέ λη Του τή Δόξα, γιά νά κρίνει «ζντας καί νεκρούς».

νάμεσα στίς δύο ατές «πιφάνειες» ζ καί κινεται κκλησία. ζωή της εναι μιά πορεία πό τήν Πρώτη πρός τή Δευτέρα Παρουσία το Χριστο. Στόχος της εναι «ζωή το μέλλοντος αἰῶνος», βασιλεία το Θεο. λλά καί κάθε μέλος της χει στόχο τήν προσωπική συνάντηση μέ τόν «Κύριο τς Δόξης». προσοχή της δν εναι στραμμένη μόνο στό παρελθόν (στόν Χριστό, πως μφανίστηκε τότε), λλά πολύ περισσότερο στό μέλλον, στόν ναμενόμενο «Κύριο τς Δόξης» (ς τό προσέξουν ατό σοι κατηγορον τήν κκλησία γιά συντηρητισμό παρελθοντολογία). κκλησία μας προσεύχεται στραμμένη πάντοτε πρός τήν νατολή, π’ που ναμένεται νά μφανισθε Κριτής το σύμπαντος κόσμου.
Γιά νά πορεύεται, μως, σωστά νθρωπος πρός ατή τήν κατεύθυνση, εναι παραίτητο νά κατέχει τήν λήθεια, χι μόνο γιά τήν Πρώτη, λλά καί γιά τή Δευτέρα Παρουσία το Κυρίου. ν τήν γνοε, θά πελαγοδρομε καί θά παραπαίει, ναζητώντας μάταια τόν ληθινό του προορισμό. Κι ν (κόμη χειρότερα!) εναι φορέας σφαλμένων ντιλήψεων γι’ ατήν, εναι βέβαιο τι θά ποτύχει στόν στόχο του κα θά καταλήξει στά δεσμά το νθρωποκτόνου διαβόλου. Δυστυχς στίς μέρες μας πάρχουν πολλοί φορες καί ναμεταδότες σφαλμένων (αρετικν) ντιλήψεων γιά τήν Δευτέρα Παρουσία το Κυρίου. χι μόνο ο γνωστοί αρετικοί (Μάρτυρες το εχωβ, Πεντηκοστιανοί κ..), λλά καί κάποιοι πού μφανίζονται ς ρθόδοξοι καί παραδοσιακοί, προσπαθντας νά τρομοκρατήσουν νά ντυπωσιάσουν, ποτολμντας κόμη καί χρονικούς προσδιορισμούς γιά τήν πραγματοποίηση ναμενόμενων γεγονότων. Ατός εναι λόγος, γιά τόν ποο σχολούμεθα δ μέ τό συγκεκριμένο θέμα. Στό τεχος ατό θά κθέσουμε μόνο τήν ρθόδοξη διδασκαλία καί ργότερα θά πανέλθουμε γιά νά σχοληθομε μέ νάλογες αρετικές θέσεις καί μέ τήν ναίρεσή τους.
ντίληψη τι ησος Χριστός θά λθη γιά δεύτερη φορά μέ λη του τή Δόξα, γιά νά κρίνει τόν κόσμο, εναι σαφής καί κατηγορηματική ρθόδοξη διδασκαλία, μέ σχυρά θεμέλια στήν γ. Γραφή καί στήν ερά Παράδοση. διος Κύριος εχε πανειλημμένα ναφερθε στό θέμα καί να λόκληρο βιβλίο τς γ. Γραφς ( ποκάλυψη το ωάννου) εναι φιερωμένο σ’ ατό. λλά, κα πρό το Χριστο, σχετική λήθεια εχε ποκαλυφθε στούς Προφτες τς Παλαις Διαθήκης. Κάποιοι ξ ατν κάνουν λόγο γιά τήν «μέραν Κυρίου τήν μεγάλην καί πιφαν» (ωήλ 2,11 καί 3,4, Μαλ. 4,4) καί λλοι μιλον μέ παραπλήσιες κφράσεις (Δανιήλ, σαΐας, εζεκιήλ). «μέρα Κυρίου μεγάλη καί πιφανής» δέν εναι, βέβαια, Γέννηση, οτε νάσταση το Χριστο, λλά μέρα τς Κρίσεως, μέρα τς «μετά Δόξης» πανόδου το ησο.


Τά «σημεα τν καιρν» καί χρόνος τς Παρουσίας

να πρτο ρώτημα πού φυσιολογικά προκύπτει σχετικά μέ τήν νδοξη Παρουσία το Χριστο εναι το ξς: Πότε, τελικά, θά πραγματοποιηθε ατή Παρουσία; Σ’ ατό πάντησε διος Κύριος, μετά πό πορίες τν Μαθητν Του: χρόνος τς Δευτέρας Παρουσίας εναι παντελς γνωστος. Δέν τόν γνωρίζει κανείς, οτε πό τούς νθρώπους, οτε πό τούς γγέλους το ορανο, οτε κόμη καί Υός, λλ’ ποκλειστικά καί μόνο Πατήρ (Ματθ. 24,36). Θ γίνει ξαφνικά καί πρόοπτα: «ς κλέπτης ν νυκτί», πως ρχεται κλέπτης τήν νύχτα (Ματθ. 24,42-43) καί πως στραπή διασχίζει τόν ορανό (Ματθ. 24, 27). Ο νθρωποι τς ποχς κείνης θά εναι πορροφημένοι στίς βιοτικές μέριμνες θά μαρτάνουν νυποψίαστοι, πως τήν ποχή το Νε, ταν τούς φάνισε κατακλυσμός (Ματθ. 24,38-39). Θά μφανισθε, λοιπόν, Κύριος σέ μέρα πού δν γνωρίζουμε (Ματθ. 24,42) καί σ ρα πού κανείς δέν περιμένει (Ματθ. 24,44). Καί ατό σημαίνει τι κάθε νθρώπινη προσπάθεια νά καθορίσουμε τόν χρόνο τς λευσής Του εναι κ τν προτέρων καταδικασμένη καί ρχεται σέ ντίθεση μέ τούς παραπάνω λόγους Του.
μως, Κύριος δέν μς φησε λοκληρωτικά στό σκοτάδι. Μίλησε γιά κάποια γεγονότα, γιά κάποια «σημεα» («σημεα τν καιρν»), τά ποα θά προηγηθον καί πό τά ποα θά καταλάβουμε, χι βέβαια πότε κριβς θά συμβε Παρουσία Του, λλά μόνο τι πλησιάζει: πως πό τά κλαδιά καί τά φύλλα τς συκις καταλαβαίνουμε τι πλησιάζει ρα τς συγκομιδς, τσι καί π’ ατά τά γεγονότα θά καταλάβουμε τι πλησιάζει «μέρα Κυρίου» (Ματθ. 24,32). Ο νθρωποι το Θεο, σοι πιστεύονται τόν λόγο Του καί προσπαθον νά ζον κατά τό θέλημά Του, θά ναγνωρίσουν ατά τά «σημεα». Ο κοσμικοί καί διάφοροι, ντίθετα, δέν πρόκειται νά ντιληφθον τίποτε. Γι’ ατούς ρμόζουν τά λόγια το Χριστο: «ποκριταί, τ μν πρόσωπον το ορανο γινώσκετε διακρίνειν, τ δ σημεα τν καιρν ο δύνασθε γνναι;» (Ματθ. 16, 3). Ποιά εναι, μως, τά «σημεα τν καιρν», τά προγνωστικά τς Δευτέρας Παρουσίας; γ. Γραφή ναφέρεται μέ σαφήνεια στά ξς γεγονότα, πού πρόκειται νά προηγηθον:
α) κήρυξη το Εαγγελίου στά θνη. «Κηρυχθήσεται τοτο τ εαγγέλιον τς βασιλείας ν λ τ οκουμέν ες μαρτύριον πσιν τος θνεσιν, κα τότε ξει τ τέλος», κατά τή διαβεβαίωση το Κυρίου (Ματθ. 24,14, πρβλ Μάρκ. 13, 10). κήρυξη δέν σημαίνει καί ποδοχή το Εαγγελίου π’ λους. Σημαίνει μόνο τι τό Εαγγέλιο το Χριστο θά φθάσει, θά κουστε στά πέρατα το κόσμου, πως συμβαίνει π.χ. μέ τά σύγχρονα μέσα τεχνολογίας.
β) πιστροφή τν ουδαίων. π. Παλος, κριβής γνώστης τν σχατολογικν θεμάτων, μς ποκαλύπτει τήν ξς λήθεια: ταν συμπληρωθε ριθμός σων πρόκειται νά σωθον πό τά λλα θνη, τότε τό σραήλ θά πιστρέψει στή χριστιανική πίστη (Ρωμ. 11,25). πως γνωρίζουμε, ταν λθε Χριστός, να μέρος το σραήλ Τόν πεδέχθη ς Θεό· τό μεγαλύτερο μέρος, μως, τόν ρνήθηκε καί μέχρι σήμερα ναμένει κάποιον λλο «μεσσία». «πώρωσις» ατο το μέρους, λέει π. Παλος, δέν θά εναι παντοτινή, λλά κι ατό θά πιστρέψει. Ατό, βέβαια, δέ σημαίνει τι λοι ο ουδαοι θά πιστέψουν στόν Χριστό· ντίθετα πολλοί θά δεχθον ς μεσσία τόν ντίχριστο (ω. 5,43). Γενικά λαός το σραήλ θά διαδραματίσει εδικό ρόλο πρίν τή Δευτέρα Παρουσία, πως συνέβη καί πρίν πό τήν Πρώτη. πό τόν λαό ατό προλθε Κύριος ς νθρωπος, π’ ατόν προλθαν ο μεγάλοι Προφτες καί ατός προετοίμασε τήν λευση το Χριστο γιά τή σωτηρία το κόσμου. Μετά τή μεγάλη καταστροφή πού πέστη τό 70 μ.Χ. πό τούς Ρωμαίους, διατήρησε τήν ατοσυνειδησία του, διασκορπισμένος σέ λο σχεδόν τόν κόσμο. Στά σχατα π’ ατόν θά προέλθει ντίχριστος. δρυση το κράτους το σραήλ (1948) θεωρεται πό πολλούς ς βμα πρός τήν πραγματοποίηση τν σχατολογικν γεγονότων. πειδή π. Παλος ναφέρει σαφς τι ντίχριστος θά γκατασταθε «ες τν ναν το Θεο» γιά νά λατρεύεται ς Θεός (Β' Θεσ. 2,4), νοικοδόμηση το Ναο το Σολομντος (γιά τήν ποία ο νά τόν κόσμο ουδαοι ργάζονται ντατικά) θεωρεται να κόμη «σημεο» τς Δευτέρας Παρουσίας το Κυρίου.
 γ) ποστασία. Κατά τήν γ. Γραφή, λευση το Χριστο δέν πρόκειται νά συμβε, ν δέν λθει πρτα ποστασία (Β' Θεσ. 2,3). Καί ποστασία σημαίνει, ρνηση τς πίστεως, γκατάλειψη το Χριστο, κατάλυση τν ντολν Του, περιφρόνηση το χριστιανικο βίου, θεοποίηση τν παθν καί τς μαρτίας κ.λ.π. Γενικά, ποστασία σημαίνει περβολική ξαρση το θικο κακο. Χαρακτηριστικά περιγράφει τήν κατάσταση τν σχάτων π. Παλος: «ν σχάταις μέραις νστήσονται καιρο χαλεποί· σονται γρ ο νθρωποι φίλαυτοι, φιλάργυροι, λαζόνες, περήφανοι, βλάσφημοι, γονεσιν πειθες, χάριστοι, νόσιοι, στοργοι, σπονδοι, διάβολοι, κρατες, νήμεροι, φιλάγαθοι, προδόται, προπετες, τετυφωμένοι, φιλήδονοι μλλον φιλόθεοι, χοντες μόρφωσιν εσεβείας, τν δ δύναμιν ατς ρνημένοι» (Β' Τιμ. 3, 1-5). λλά, καί Κύριος διαβεβαίωσε τι «δι τ πληθυνθναι τν νομίαν ψυγήσεται γάπη τν πολλν» (πειδή θά κορυφωθε νομία, θά παγώσει καί γάπη τν νθρώπων, Ματθ. 24,12). ποστασία θά εναι τέτοια, στε διος διερωτται (Λουκ. 18, 8): ταν λθει Υός το νθρώπου, θά βρε ραγε τήν πίστη στή γ; Τότε ο λιγοστοί πιστοί θά εναι «μισούμενοι πό πάντων» (Μάρκ. 13,13), θά φίστανται μεγάλες θλίψεις καί δοκιμασίες καί θά δηγονται στό μαρτύριο καί στόν θάνατο. Θά παραδίδονται σέ θάνατο κόμη καί δελφοί πό δελφούς, γονες πό τέκνα καί τέκνα πό γονες (Μάρκ. 13,12).
δ) «συνοχή» τν θνν. ποστασία δέν θά χαρακτηρίζει μόνο τομα, λλά καί θνη. Μεταξύ τους θά κυριαρχε θλίψη («συνοχή»), στενοχωρία, γωνία. Συνεχς θά κούει κανείς γιά πολέμους καί θά κυκλοφορον φμες πολέμων. Κάθε θνος θά ξεγείρεται ναντίον το λλου: «γερθήσεται γρ θνος π θνος κα βασιλεία π βασιλείαν» (Ματθ. 24,8), λλά τό «τέλος» δέν θά λθη κόμη. Ατά θά εναι «ρχαί δίνων» (Μαρκ. 13,9), δηλ. ρχή το κακο, ρχή το τέλους.
ε) Ο «ψευδόχριστοι» καί ο «ψευδοπροφται». ποτέλεσμα τς ποστασίας θά εναι καί μφάνιση τν «ψευδοχρίστων» καί «ψευδοπροφητν», γιά τούς ποίους μίλησε μέ σαφήνεια Κύριος. «Ψευδόχριστος» εναι ποιος σχυρίζεται τι εναι Χριστός, Μεσσίας. Σήμερα πολλοί γέτες αρετικν μάδων μφανίζονται μέ τέτοιες ξιώσεις, κάποιοι μάλιστα σχυρίζονται τι περέχουν το ησο! Ατοί λένε: «γώ εμί Χριστός» (Ματθ. 24,5) καί θά παραπλανήσουν πολλούς. μως προειδοποίηση το Κυρίου εναι σαφής: «μ πορευθτε πίσω ατν» (Λουκ. 21,8), μήν τούς κολουθήσετε. Κατά τόν διο τρόπο θά παραπλανον καί ο ψευδοπροφτες (σοι «προφητεύουν» χι μέ τήν νέργεια το γ. Πνεύματος, πως ο γνήσιοι Προφτες το Θεο, λλά μέ τήν μπνευση δαιμονικν πνευμάτων). Κι ατοί θά λένε τι «δ εναι Χριστός» «κε εναι Χριστός» (Ματθ. 24,23). Μάλιστα, μέ τή δύναμη το διαβόλου θά πιτελον θαυμαστά σημεα («σημεα μεγάλα κα τέρατα») στε νά κινδυνεύουν νά πλανηθον κόμη καί ο κλεκτοί. Στήν ποκάλυψη ο ψευδόχριστοι καί ψευδοπροφτες ξεικονίζονται μέ τή μορφή θηρίου, πού μοιάζει μέ κακο ρνί (13,11 ξ.). Ατό χει μεγάλη δύναμη: κάνει ντυπωσιακά «θαύματα» καί μπορε νά κατεβάζει κόμη καί φωτιά πό τόν ορανό (13,13). Σκοπός του, μως, εναι νά κάνει τούς «πάντας, τος μικρος κα τος μεγάλους, κα τος πλουσίους κα τος πτωχούς, κα τος λευθέρους κα τος δούλους» (13,16) νά προσκυνήσουν να λλο θηρίο, τόν ναμενόμενο ντίχριστο.
στ) ξαρση το φυσικο κακο. πειδή ο συνέπειες τς μαρτίας πεκτείνονται κόμη καί στή φύση, ποστασία θά χει σάν ποτέλεσμα καί τήν ξαρση το φυσικο κακο. Κύριος μίλησε γιά «λιμούς κα σεισμούς κατ τόπους» (Ματθ. 24,7) καί ποκάλυψη ναφέρεται σέ πλθος τέτοιων φυσικν καταστροφν.
ζ) μφάνιση το ντιχρίστου. Τό κατ’ ξοχήν «σημεο» τς Δευτέρας Παρουσίας το Κυρίου εναι, βέβαια, τό πρόσωπο το ντιχρίστου. Στό πρόσωπο ατό καί στήν ποχή του θά ναφερθομε ναλυτικά σέ πόμενο τεχος. Πρόκειται γιά πρόσωπο δαιμονικό, πού θά μφανισθε μέσως πρίν τή Δευτέρα Παρουσία, θά κυριαρχήσει παγκοσμίως καί θά παιτήσει νά λατρεύεται ς Θεός. Τί κριβς θά εναι ντίχριστος; Θά εναι διος Διάβολος; Διάβολος δέν μπορε νά κάνει ,τι κριβς κανε Χριστός δηλ. νά γίνει πραγματικά νθρωπος, μόνο μιμεται τά το Χριστο. ντίχριστος θά εναι νθρωπος, ποος, μως, θά διαθέτει λόκληρη τή δύναμη το Διαβόλου. Σέ σους τόν προσκυνήσουν θά δώσει «χάραγμα» στό μέτωπο στό χέρι, χωρίς τό ποο δέν θά μπορον νά κάνουν καμία συναλλαγή (νά γοράζουν πωλον) Τό «χάραγμα» ατό θά εναι τό νομά του ριθμός 666 (ποκ. 13, 18). πως εναι φυσικό, ποχή το ντιχρίστου χαρακτηρίζεται ς ποχή «μεγάλης θλίψεως» γιά τούς Χριστιανούς. Τέτοιας «θλίψεως» (διωγμο), πού οτε χει συμβε μέχρι σήμερα, οτε θά συμβε μέχρι τότε (Ματθ. 24,21). Στούς δύσκολους ατούς καιρούς θά λθουν ο «δύο Μάρτυρες» το Θεο, ο Προφτες νώχ καί λίας, γιά νά στηρίξουν τούς πίστούς καί νά ποκαλύψουν τό πρόσωπο το ντιχρίστου. ντίχριστος θά καταργηθε μέ τήν Δευτέρα Παρουσία το Κυρίου. Θά προηγηθον θαυμαστά σημεα στόν ορανό: « λιος σκοτισθήσεται, κα σελήνη ο δώσει τ φέγγος ατς, κα ο στέρες πεσονται π το ορανο, κα α δυνάμεις τν ορανν σαλευθήσονται» (Ματθ. 24,29). Τότε θά μφανισθε «τό σημεον το Υο το νθρώπου» καί λοι θά δον τόν Κύριο «ρχόμενον π τν νεφελν το ορανο μετ δυνάμεως κα δόξης πολλς» (Ματθ. 24,30).


«μέρα Κυρίου μεγάλη κα πιφανής»

πως εδαμε, κατά τήν γ. Γραφή, πρίν τήν Δευτέρα Παρουσία το Κυρίου θά προηγηθον φοβερά «σημεα» (δεινά, φυσικές καταστροφές, πόλεμοι, σθένειες κ.τ.λ.), τά ποα περιγράφονται μέ ντυπωσιακές εκόνες στήν ποκάλυψη καί προέρχονται πό τήν «ποστασία» τν νθρώπων καί χι, βέβαια πό τόν Θεό. «ποστασία» θά κορυφωθε σ’ να πρόσωπο (στόν ντίχριστο), καί ταν κορυφωθε καί κατάσταση φθάσει στό προχώρητο, θά πέμβει δυναμικά Κύριος γιά νά σημάνει τό τέλος ατο το κόσμου καί νά δημιουργήσει «καινούς ορανούς καί καινήν γν» (ποκ. 21,1). Ατή εναι σειρά τν σχατολογικν γεγονότων, σύμφωνα μέ τήν γ. Γραφή: ποστασία ποχή το ντιχρίστου   Δευτέρα Παρουσία νάσταση τν νεκρν μέλλουσα Κρίση. Τίποτε δέν παρεμβάλλεται σ’ ατή τή σειρά: οτε λλη μφάνιση το Χριστο, οτε χιλιετής βασιλεία Του, οτε ρπαγή τς κκλησίας, πως δέχονται διάφοροι αρετικοί. Χιλιετής (πνευματική) βασιλεία το Χριστο εναι ποχή πό τήν νάσταση μέχρι τή Δευτέρα Παρουσία Του καί «ποστασία» χαρακτηρίζεται στήν ποκάλυψη (20,7) ς «λύσιμο» το Σαταν ( ποος «δέθηκε» μέ τήν νάσταση το Χριστο) λίγο πρίν τήν ριστική κατάργησή του.
Δευτέρα Παρουσία περιγράφεται τόσο πό τόν διο τόν Κύριο, σο καί πό τούς συγγραφες τς Καινς Διαθήκης. Χριστός θά λθει συνοδευόμενος πό τίς γγελικές Δυνάμεις καί θά καθίσει στό Θρόνο τς δόξης Του (Ματθ. 25,31). Θά κουστε «κέλευσμα, φωνή ρχαγγέλου καί σάλπιγγα Θεο» (Α' Θεσ. 1,16). σάλπιγγα θά σημάνει τήν νάσταση τν νεκρν, γιά νά κριθον μαζί μέ τούς ζντες τς ποχς κείνης. νάσταση μαρτυρεται σαφς στήν γ. Γραφή (Α' Θεσ. 1,16, ποκ. 21,12-13). Θά γίνει, πως γινε νάσταση το Κυρίου (Α' Θεσ. 1,14), καί πως τήν εδε πολλούς αἰῶνες πρίν προφήτης εζεκιήλ στήν περίφημη προφητεία του γιά τά ξερά στά (37, 1,14). Θά ναστηθον μάλιστα λοι, δίκαιοι καί μαρτωλοί. Θά κολουθήσει τελική καί ριστική Κρίση το Θεο, που λοι θά κριθομε μέ τό κριτήριο τς γάπης, πως ατή κδηλώνεται στούς συνανθρώπους μας. Κύριος θά τοποθετήσει δεξιά Του σους θά κληρονομήσουν τήν «αώνιο ζωή» καί ριστερά σους προορίζονται γιά τήν «αώνιο κόλαση». Ο δύο ατές καταστάσεις δέν θά χουν τέλος. κόσμος λόκληρος θά νακαινιστεπως καί τά σώματα τν νθρώπων: «παράγει τό σχμα το κόσμου τούτου» (Α' Κορ. 7,31) καί θά λθει «ορανός καινός καί γ καινή, φο « πρτος ορανός καί πρώτη γ» θά πέλθουν (ποκ. 21,1). Ο δίκαιοι θά ζήσουν στήν Πόλη το Θεο, στή Νέα ερουσαλήμ, που θά βασιλεύει Κύριος «καί τς βασιλείας ατο οκ σται τέλος».
Ατή εναι συνοπτικά διδασκαλία τς κκλησίας μας γιά τή Δευτέρα Παρουσία καί τό τέλος (τά σχατα) το κόσμου. Κέντρο της δέν εναι τά δεινά τν σχάτων, οτε βέβαια, τό πρόσωπο το ντιχρίστου, λλά Κύριος τς Δόξης, τήν Παρουσία το ποίου ναμένει ντονα κκλησία. Σκοπός της δέν εναι νά δημιουργήσει γχος πανικό, λλά νά προκαλέσει τήν «καλή νησυχία» μλλον τήν πνευματική γρήγορση, τήν προετοιμασία γιά τή συνάντηση μέ τόν ρχόμενο Κύριο, στε στή διαβεβαίωση το Κυρίου «ναί ρχομαι ταχύ» κκλησία καί κάθε πιστός νά παντον: «μήν, ναί ρχου, Κύριε ησο» (ποκ. 22,21).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου