γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Παρασκευή 21 Δεκεμβρίου 2012

Είμαστε επιρεπείς στις αιρέσεις;


ΤΕΥΧΟΣ 45         ΤΡΙΠΟΛΙΣ          ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2006

ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΠΙΡΡΕΠΕΙΣ ΣΤΙΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ;

σκοπιμότητα το ρωτήματος

Τ ρώτημα το τίτλου δν εναι ρητορικό, προκειμένου ν πισημανθε κίνδυνος κα ν φυπνιστε κοιν γνώμη. Δυστυχς ο στατιστικς τν κκλησιαστικν ρχν κα τν σχετικν γραφείων πολλν ερωπαϊκν χωρν πισημαίνουν φ' νς τν πανσπερμία τν αρέσεων κα φ' τέρου τν ξάπλωση το προβλήματος μ νυπολόγιστες κοινωνικς κα πολιτικς συνέπειες. Ο συμπολίτες μας, πως φαίνεται, δν χουν συνειδητοποιήσει τ φαινόμενο. Κάτι τέτοιο ξηγεται τόσο π τν ποχαυνωτικ τρόπο ζως μας, πο μς πομονώνει σ τομικιστικ σχήματα λικς εδαιμονίας κα καλοπέρασης (π τ ποα συχν μς ξυπν ετε θάνατος ετε μία προσδόκητη καταστροφ πο φτάνει ς τν πώλεια προσφιλν προσώπων), σο κα π τν κατευθυνόμενη πίδραση τν μέσων πικοινωνίας, τ ποα κατασκευάζουν προβλήματα ν ντιστοίχως ποσιωπον λλα. ν συμβαίνει ατό, τότε τ κακ εναι διπλό. δίως τν ποχ το θέρους, ταν ο πόδημοι συμπατριτες μας γίνονται θελά τους χήματα πολλν δεν πο διακινονται π παραθρησκευτικ ρεύματα το ξωτερικο, ποιμαντικ μέριμνα τς μητέρας κκλησίας γι τ παιδιά της ντείνεται.



νόθευτη κα νοθευμένη πίστη στ ζω το πληρώματος τς κκλησίας

Ο στορικο τν θρησκειν κα τν δογμάτων πιβεβαιώνουν τν ποικιλόχρωμη διαδρομ το θρησκευτικο φαινομένου στν καθόλου νθρώπινη στορία, σημειώνοντας ποχς διαίτερης μφισβήτησης τν παραδεδομένων ξιν λλ κα ξύτερης ντιπαράθεσης πολιτιστικν τάσεων κα δομν. Θ μποροσε κάποιος ν σταματήσει στν παρατήρηση ατ κα ν θεωρήσει τι εναι ελογο ν λλάζουν ο θρησκευτικς ντιλήψεις τν τόμων κα τν μάδων. μως, ατ κοινωνιολογικ θέση δν χει πόλυτο κύρος, δίως ταν φορ σ μακραίωνες παραδόσεις ζυμωμένες μ τν πιβίωση λαν κα πολιτισμν.
Δν θ παναλάβουμε κα πάλι τ ατονόητο, τι δηλαδ λληνισμς κα ρθοδοξία, ς πίστη τν Πατέρων μας, δν πιβίωσαν σν νεξάρτητα μεγέθη, καθς κα τι τος φείλουμε τν διαιτερότητα τς πολιτιστικς μας ταυτότητας. Θ θυμίσουμε, μως, τι μία συζήτηση γι τς θρησκευτικς πεποιθήσεις τν νθρώπων μπορε ν εναι παραπλανητικ γι τος θεματοφύλακες τς παραδόσεώς μας, φο, πως ρθ πογράμμισε νας π τος μεγαλύτερους ρθόδοξους θεολόγους, « θρησκεία εναι χθρς τς ρθόδοξης πίστης». παρατήρηση ατ εναι πολ σοβαρ γι ν τν προσπεράσουμε ψήφιστα. ρθοδοξία δέν εναι μιά θρησκεία σάν λες τίς λλες. πίστη μας, γι μς τος ρθοδόξους, εναι ποκεκαλυμμένη λήθεια κα χι μία νθρώπινη θεωρία, πο καλύπτει να μεταφυσικ κεν κα παντ σ παρξιακ διλήμματα. πομένως, ρθοδοξία δν εναι πλς γνησιότερη κδοχ το Χριστιανισμο σ ναν λληνικ κόσμο μ βαθύτατες πολιτιστικς ρίζες· εναι συνταγ τς σωτηρίας μας, εναι μοναδικς δρόμος πο δηγε στ θέωση κα στ μεταμόρφωση το σύμπαντος κόσμου, κατ τ θέλημα το γαπντος Τριαδικο Θεο. κκλησία μας εναι να ργαστήριο παραγωγς γίων, ληθινν Χριστιανν, πως γιος Νικόλαος κα γιος Σπυρίδων, χι νας χρος που συχνάζουν «καλο νθρωποι» γι ν μπιστευτον τ συναισθηματικά τους προβλήματα. τσι, δν εναι δυνατν ν ξισώνουμε τ συνταγ τς σωτηρίας μας μ νθρώπινες θεωρίες κα ν τν παρακολουθομε νοθευόμενη.
μως, στ ζω το πληρώματος τς κκλησίας παρατηρεται τ φαινόμενο τς μφάνισης αρετικν κα παραθρησκευτικν θεωριν, ο ποες, λλοιώνοντας τν πίστη τν Πατέρων μν, πιβάλλουν ς δρόμο ζως τν θάνατο κα τν λεθρο, ντιστρέφοντας κόμη κα τν κοιν λογικ χάριν νόητων θεωριν κα πικίνδυνων εσηγήσεων. Γι ναν διάφορο, «δν τρέχει τίποτε» κατ τ κοινς λεγόμενο, φο «λα τ σκέφτονται ο παπάδες». Πρν π μερικ χρόνια θ λέγαμε πς τ πρόβλημα εναι τεράστιο γι ναν τίμιο κα γις προβληματισμένο νθρωπο. Σήμερα, μως, στ παγκόσμιο σκηνικ ο διάφορες αρέσεις πειλον κα τ στοιχειώδη νθρώπινα δικαιώματα, φο κλονίζουν τν ψυχικοσωματικ γεία τν νθρώπων κα κατασκευάζουν βουλους πράκτορες διεθνν συμφερόντων κα προδρόμους τς Νέας Τάξης Πραγμάτων. Ατ μάχη τς πλάνης ναντίον τς ληθείας καί τν φορέων της χει ξεκινήσει π τ πρτα στάδια τς ζως τς κκλησίας. Στόχος της δια νθρώπινη λογική, χημά της περτροφικς γωϊσμς κα διαφορία το πληρώματος. δ βρίσκει τ νόημά της προειδοποίηση το Θεο πρς τν πίσκοπο κενο τς ποκάλυψης πο φάνηκε «χλιαρός» (ποκ. γ΄ 16). λλωστε, λη θεόπνευστη βίβλος τς ποκάλυψης μπορε ν ναγνωστε ς σχατολογικ πόμνημα ατς τς μάχης μεταξ τς κκλησίας κα τν ψευδοπροφητν (αρετικν) πο προετοιμάζουν τν λευση το ντιχρίστου.
Σ λη ατ τ σειρ τν φυλλαδίων μας, καταθέτουμε τν γωνία μας, ν μν πιτρέψουμε ν χαθε σπόρος τς ληθείας κα ντικατασταθε π νθρώπινες διδασκαλίες κα πονηρ σχέδια πουλων καί πλανημένων γκεφάλων. ταν μες βλέπουμε τηλεόραση κα κοιμόμαστε μακάριοι, ατο ξαγρυπνον πλέκοντας σχέδια γι ν αχμαλωτίσουν τν νθρώπινη λευθερία, τ πολυτιμότερο λλ κα τ τραγικότερο δρο το Θεο στν νθρωπο, φο μετ τν πτώση τν πρωτοπλάστων μαυρώθηκε μ τς συνέπειες το προπατορικο μαρτήματος.


Πόσο πιρρεπες εμαστε στς αρέσεις κα στν πλάνη τν παραθρησκευτικν μάδων

Κάποιοι πιστεύουν τι πό τίς αρέσεις κινδυνεύουν μόνο περιθωριακές μάδες: σοι ντιμετωπίζουν κοινωνικά καί οκογενειακά προβλήματα, ο νθρωποι χαμηλο βιοτικο καί μορφωτικο πιπέδου κ.λ.π. Κάτι τέτοιο, βέβαια, δέν σχύει. ντίθετα, πραγματικότητα ποδεικνύει τι κινδυνεύουν ο πάντες, χωρίς καμία ξαίρεση, μικροί καί μεγάλοι, νθρωποι ποιουδήποτε βιοτικο, κοινωνικο μορφωτικο πίπεδου. Μάλιστα, περισσότερο εάλωτοι εναι σοι πιστεύουν τι εναι κτός κινδύνου καί τι δέν πρόκειται ποτέ νά γίνουν θύματα αρέσεων. Ατό σημαίνει τι τό πρόβλημα δέν φορ μόνο στούς λλους. φορ σέ λους μας. Τ πρόβλημα το γείτονα γίνεται ργ γρήγορα κα δικό μας. τομικς Χριστιανισμς δν πάρχει. Καίγεται δελφός μου; Καίγομαι κι γώ. Πον πλησίον; Θ πονέσω κι γώ. Χαίρειν μετ χαιρόντων κα κλαίειν μετ κλαιόντων: δο κλήση το ερέως κα κάθε πιστο. γ. Συμεν Νέος Θεολόγος σ να καταπληκτικ κείμενό του μς παροτρύνει ν μν μισομε τν μαρτωλ συνάνθρωπό μας λλ τν μαρτία πο τν δηγε ν πράττει τ κακό, φο εμαστε πλασμένοι λοι π τ διο λικ πο εκολα γνωρίζει τ μεταβολ π τ καλ στ κακ. πως τ παιδι πο πέφτουν θύματα τν ναρκωτικν, δν πρέπει ν τ βλέπουμε σν ξένα, λλ σν δικά μας παιδιά, γιατ Χριστς ρθε κα γι' ατά. Θες ς τέλειος πατέρας γαπ λα του τ παιδιά, χωρς ν κάνει διάκριση σ καλ κα παραστρατημένα, ξυπνα κα νόητα, μορφα κα σχημα. Τ δικά μας παιδι εναι πο κινδυνεύουν. Γι' ατ πρέπει ν γωνιστομε. Ποιός πατέρας φησυχάζει καί κοιμται σο τ παιδί του κινδυνεύει;
Εναι βέβαιο τι λοι εμαστε πιρρεπες στίς διάφορες μορφές τς πλάνης (κ νεότητος μν κα λόγ νηπιότητος μν...), πως εμαστε πιρρεπες στς δονς κα στν μαρτία. Τ ψυχοναρκωτικ τν αρέσεων πειλον τς νομιζόμενες κατακτήσεις μας. ς δομε ρισμένες π ατές: κμεταλλεύονται τ νστικτο τς πιβίωσης κα τ διαστρεβλώνουν σ ργαλεο ξόντωσης τν συνανθρώπων μας. κμεταλλεύονται τν νάγκη μας γι ξεκούραση κα διακοπς π τν ρουτίνα κα τ μονοτονία τς καθημερινότητας και τ μεταβάλλουν σ δυσώπητο κυνήγι το παγορευμένου καί μαρτωλο, μ τίμημα τν δια τν ψυχική μας γεία. κμεταλλεύονται τν κλονισμένο συναισθηματικό μας κόσμο κα τν μετασχηματίζουν σ να φοβικ διάκοσμο διαστροφικν παραστάσεων κα συσσωρευμένων κόμπλεξ. Παίρνουν τν μφυτη τάση μας γι εγενες φιλοδοξίες κα τς κάνουν δόλωμα γι προσηλυτισμ παδν, πο γρήγορα θ λειτουργον ς γκληματικ ποχείρια λλοτρίων συμφερόντων. Παίρνουν τν μηχανισμ το ρωτα τν νέων νθρώπων κα τν μεταπωλον ς φύσικο παράγοντα κανοποίησης διεστραμμένων κα παρανοϊκν ρχηγν, πο καπηλεύονται τν νθρώπινη επιστία. Δετε π.χ. τος ποκρυφιστές, πς πόσχονται χαλίνωτες δονς σ ποχαυνωμένα τομα πο μηρυκάζουν καπιταλιστικ νειρα, τος μασόνους, πς τάζουν τν πολυπόθητη κοινωνικ ναρρίχηση σ πληστους θιαστες τς παγγελματικς σταδιοδρομίας (π πτωμάτων). Ο Μάρτυρες το εχωβ κα ο Πεντηκοστιανο κυνηγον τν χλο, τν πλό λαό, ο σατανιστς τος πογοητευμένους φήβους (τηνέϊτζερς) κα ο σαηεντολόγοι τος ψευδοεπιστήμονες. Παντο τό διο ποτέλεσμα: ν προσπαθες ν ξεχωρίσεις π τος λλους, λέθεσαι σιγ σιγ κα πολτοποιεσαι στν δια χοάνη συνειδήσεων κα δεν. Κι δ μφιλοχωρε πλέον τ γνωστ παραμύθι: «Τέτοια γενν λαϊκισμς τς κκλησίας. Ο σοβαρο νθρωποι διαβάζουν τν φημερίδα τους κα νάβουν τ κεράκι τους, δν πιδίδονται σ κυνήγι μαγισσν». Τ παραμύθι μως τελειώνει μόλις τό πρόβλημα χτυπήσει κα τ δική μας πόρτα καί κίνδυνος πειλήσει τ δικό μας παιδί. Πανελλήνια νωση Γονέων (Π.Ε.Γ.), πο κδίδει π τν ποχ το μακαριστο π. ντωνίου λεβιζόπουλου τ σοβαρότερο ντιαιρετικ περιοδικ στ χώρα μας, τν «Διάλογο», στελεχώθηκε κυρίως π κάποτε φησυχασμένους γονες κα μετέπειτα χαροκαμμένους π τ παιδιά τους, πο πεσαν θύματα τν αρέσεων.
δο κοινωνικ κα πολιτικ ποκρισία: Προπαγανδίζεται π τ κπαιδευτικ δρύματα, τ σχολεα κα τς οκολογικς ργανώσεις δέα το θελοντισμο, στε ν καταστον ο αριανο πολίτες νθρωπιστς, κτιβιστς κα οκολόγοι, πέρμαχοι τν νθρωπίνων δικαιωμάτων κα τν δικαιωμάτων τν μεταναστν. μως, γι τς παραθρησκευτικς μάδες, πο καραδοκον, δν κούγεται λέξη. Τυχαα, θ σκεφτετε. Τυχαα; ρωτμε μες. Γι τς ατοκτονίες νεαρν κοριτσιν στ κοινόβια τν γκουρο ποιός θ νοιαστε; Τ κοινωνικ κράτος; Γι τος βιασμος κα τς δολοφονίες μικρν παιδιν στ κοινόβια τν βασιλέων τς Νέας Τάξεως (New Order) ποιός θ νδιαφερθε; Ο λλοι; Τί λόγο θ δώσουμε στν Θε ο βολεμένοι στν μικροαστικ χριστιανισμ τς εδαιμονιστικς φλυαρίας κα το θικοπλαστικο κηρύγματος; Τί εδους χριστιανισμ πρεσβεύουμε; Μήπως κάποιον λλοιωμένο χριστιανισμό, προσαρμοσμένο πρός τά συμφέροντα καί τίς πιθυμίες μας;


προσωπική μας εθύνη

προσωπική μας εθύνη εναι μεγάλη, κα αξάνεται σο πι ψηλ στεκόμαστε, σο περισσότερο δημόσιο λόγο χουμε κι σο μεγαλύτερη παρρησία νώπιον το Θεο θέλουμε ν ποκτήσουμε. Ο περισσότεροι θ ρωτήσουν (καλοπροαίρετα...): «Τί πρέπει ν κάνουμε; Ν γυροφέρνουμε τν κόσμο γι ν νακαλύψουμε τος αρετικούς;» πωσδήποτε, τέτοια ρωτήματα νέχουν κα τν πάντησή τους κα λίγον πέχουν π τν φέλεια. λους μς φορ τ δίπτυχο: ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ κα ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ. γνοια κα περιέργεια εναι πο σκοτώνουν. Θ προσθέσουμε: Κα διαφορία... πάρχουν νθρωποι πο γνοον στοιχειώδεις ρχς τς πίστεώς μας, τ στιγμ πο μέσος Ρωμαιοκαθολικός, Προτεστάντης, βραος (γι ν μν μιλήσουμε γι Μωαμεθανούς...) γνωρίζει ρκετ καλ τς δικές του γραφές. μες ο ρθόδοξοι Χριστιανο δν πιτρέπεται ν περιφρονομε τν μοναδικ πλοτο τς Παράδοσής μας, μολονότι εμαστε ναγκασμένοι ν γνωρίζουμε τόσες σήμαντες λεπτομέρειες τς κοινωνίας τν πληροφοριν (μόδα, ποδόσφαιρο, βίοι διασήμων, κ.τ.λ.).
π τν ποχ τν μεγάλων τραγωδν τς ρχαίας θήνας, τέθηκε τ ζήτημα τς τραγικότητας το νθρώπινου ντος, πο νομίζει τι γνωρίζει τ πάντα. Συνήθως λύση το δράματος πέρχεται μ τ συντριβή, τν δια πο νιωσαν σοι εδαν προσφιλ τους πρόσωπα ν θρυμματίζονται σ σκοτεινς τραπος τν αρέσεων. κόμη κα «πιφανες» θεολογοντες κα «πνευματικο πατέρες» προξενον κακ κα πιτρέπουν ν διαλύονται οκογένειες, κριβς πειδ περιφρονον τς ρχς τς ρθόδοξης Παράδοσης κα πωλον μοντέρνο «πνεμα» πο σοδυναμε μ αρεση. ς θυμηθομε τν π. Παΐσιο, τν π. Πορφύριο τν Γέροντα άκωβο... κα τν γάπη μ τν ποία περιέθαλπαν τος καταφρονεμένους νθρώπους κα σους πεφταν θύματα αρέσεων κα κακόβουλων συνανθρώπων τους.


Καί εθύνη τν γονέων

σοι εμαστε γονες, ς μήν κλείνουμε ποτέ τν πόρτα στ παιδιά μας. ς τν φήνουμε νοιχτ, γι ν μπορέσουν ν γυρίσουν, ταν καταλάβουν πς κάνει κρύο κε πο διάλεξαν ν πνε, πομακρυνόμενα π τν Κύριό μας. Εμαστε προοδευτικοί; ς πιτρέψουμε στ παιδιά μας, ταν τ θελήσουν, ν περάσουν κα π τν ερ Ναό, ν κατηχηθον. ντ ν φοβούμεθα τος ερες κα τς εκόνες τν γίων, ς φοβούμεθα τν πονηρ κα τς μεθοδεες του. ντ ν σκοτώνουμε τν χρόνο μας σέ παρέες λλες σχολίες, ς ναζητήσουμε τ προβλήματα στν περίγυρό μας, γι ν δραστηριοποιηθομε πραγματικά, βοηθώντας κείνους πο κινυνεύουν ν παρασυρθον.
ς γνωρίζουμε, τέλος, τι κκλησία μας εναι δ, τοιμη νά μς γκαλιάσει καί νά μς βοηθήσει. Μ τν προσευχ κα τν ελικριν ξομολόγηση γίνονται θαύματα. Θες μας εναι Θες ζώντων, χι νεκρν! Εναι ρχ κα τ Τέλος. Εναι Φς, καί χι σκοτάδι!


Ποιοί κινδυνεύουν πό τίς αρέσεις

ΟΛΟΙ

α) Πιό συχνά κενοι πού νομίζουν τι εναι πάρα πολύ ξυπνοι καί δυνατοί στή θέληση καί δέν κινδυνεύουν νά προσηλυτισθον. β) Κυρίως τά τομα μέ ψυχολογικά προβλήματα, μέ μεγαλόπνοα σχέδια γιά τό μέλλον, μέ δύνατη θέληση. σοι νοιώθουν μοναξιά καί βεβαιότητα. γ) Ο επιστοι καί γαθοί, πού νομίζουν τι ργάνωση μπορε νά τούς προσφέρει τό μυστικό τς ετυχίας, τς πιτυχίας, τς ψυχικς γείας.

ΠΟΤΕ;

α) Σέ κανονικές χρονικές περιόδους πως: - Τόν πρτο καιρό μακριά πό τό οκογενειακό περιβάλλον (φοιτητές, στρατιτες, ργαζόμενοι). – Μετά τήν λλαγή τήν πώλεια ργασίας. - να χρονικό διάστημα διακοπς τν σπουδν μετά τήν ποφοίτηση. β) Σέ κτακτες χρονικές περιόδους πως: Σέ μιά αφνίδια σθένεια, θάνατο προσφιλος προσώπου, κάποιο ναπάντεχο τύχημα. γ) Σέ περιόδους μεταβολν στή ζωή, πως: - Σέ περιόδους μοναξις, ταν βρίσκεται κανείς μακρυά πό φίλους τήν οκογένειά του. – Κατά τή διάρκεια νός ταξιδιο διακοπν. - ταν μεγαλώνει κανείς καθώς γηράσκει. – Κι κόμα, ταν εναι δεαλιστής πογοητευμένος

ΠΟΥ;

Παντοῦ: α) Στήν γωνιά τοῦ δρόμου. Μπροστά στή Βιβλιοθήκη. Στό Ταχυδρομεῖο. Στή στρατιωτική μονάδα ἤ βάση. Στό γραφεῖο σας. Στό σπίτι σας. Στά Γυμνάσια καί Λύκεια. Σέ ἐράνους γιά πτωχούς, ἀναξιοπαθοῦντες, καταπολέμηση ναρκωτικῶν, ἀστέγους, βελτίωση ἤ διάσωση τοῦ περιβλάλλοντος, εἰρήνη κ.ἄ. β) Σέ παραθρησκευτικές ὁμάδες καί ὀργανώσεις. Σέ θεραπευτήρια καί Νοσοκομεῖα. γ) Σέ Γυμνάσια καί Ἰνστιτοῦτα. Σέ Φροντιστήρια καί Σπουδαστικές Ἑνώσεις. Ἔξω ἀπό τά πανεπιστημιακά ἀμφιθέατρα. Σέ φοιτητικές ὀργανώσεις ἤ ὅπου συγκεντρώνονται πολλοί νέοι. δ) Σέ συνέντευξη. Σέ Σεμινάριο γιά αὐτοβελτίωση. Σέ ἐκπαιδευτική συνεδρίαση. ε) Στό χορό. Σέ πάρτυ, ἐστιατόριο, γήπεδο, συναυλία, ντισκοτέκ. στ) Στήν ἐργασία. ζ) Ἀκόμη καί στίς Δημόσιες Ὑπηρεσίες (Ὑπουργεῖα, Ὀργανισμούς), ὅπου στρατευμένα μέλη δροῦν συστηματικά, ὑπονομευτικά, συνωμοτικά. η) ΚΑΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Οἱ ἀποκρυφιστικές ὀργανώσεις ἔχουν εἰσβάλλει καί στό χῶρο τῆς ἐκπαιδεύσεως. Ἵδρυσαν Νηπιαγωγεῖα καί Παιδικούς Σταθμούς. Σέ δημόσια σχολεῖα ὑπηρετοῦν ἐκπαιδευτικοί πού εἶναι ὁπαδοί καταστροφικῶν «λατρειῶν». Τό «Καφέ Σχολειό» εἶναι ἕνα ἰδιωτικό ἐκπαιδευτικό μόρφωμα μέ ἀποκρυφιστικούς σκοπούς, βασιζόμενο στό Βουδδισμό.

ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ;

α) Ἀπό τό πιό φιλικό πρόσωπο πού συναντήσατε ποτέ. β) Ἀπό ἕνα πρόσωπο, πού δείχνει πάρα πολύ ἐνδιαφέρον γι’ αὐτό πού σᾶς ἀρέσει νά κάνετε. γ) Ἀπό κάποιον, πού νομίζει ὅτι εἴσθε ὑπέροχοι καί γνωρίζει ὅτι ἔχετε ἐπαφές, ἐπιρροή ἤ οἰκονομικούς πόρους. δ) Ἀπό κάποιον πού ἔχει γιά ὅλα ἀπαντήσεις, καί σᾶς προσκαλεῖ σέ ἀκρόαση ἤ σέ συνάντηση ἀνυποψίαστη.

(Καταστροφικές «λατρεῖες», ἔκδ. Ἀποστολικῆς Διακονίας, Ἀθήνα 1994, σ. 15). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου