γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012

Το πρόσωπο του Κυρίου και οι αιρέσεις Γ



ΤΕΥΧΟΣ 35      ΤΡΙΠΟΛΙΣ      ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2004

ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΡΕΣΕΙΣ
Γ'. ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΑΡΕΙΑΝΙΣΜΟΥ

Εσαγωγικά

Συνεχίζοντας τό φιέρωμά μας στό πρόσωπο το Κυρίου, στό κέντρο τς πίστεώς μας, καί στίς αρετικές παρανοήσεις γύρω π' ατό, θά σχοληθομε στό παρόν τεχος μέ κάποιες νέες μορφές ρειανισμο πού μφανίζονται στήν ποχή μας. Στό τεχος 33 δείξαμε τί κριβς ταν ρχαος ρειανισμός, αρετική πίστη καί διδασκαλία το δ' μ.Χ. αἰῶνος πού δεχόταν σέ γενικές γραμμές τι Υἱός το Θεο, τό δεύτερο πρόσωπο τς γίας Τριάδος, δέν εναι ληθινός Θεός, λλά χει φύση μοια μέ ατή τν κτισμάτων (τν δημιουργημάτων το Θεο). Μέ τήν ερύτερη ννοια, ρειανισμό συνιστ κάθε πίστη καί διδασκαλία πού ποτιμ τό πρόσωπο το Χριστο. Τέτοιες αρετικές διδασκαλίες μφανίζονται πολλές στήν ποχή μας, κφραζόμενες ετε πό συγκεκριμένες αρετικές μάδες ετε πό ερύτερα θρησκευτικά «πνευματικά» (=ποκρυφιστικά) κινήματα, πως τό κίνημα τς Νέας ποχς. Θά ναφέρουμε μερικές συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Προκαταβολικά, μως, πρέπει καί πάλι νά τονίσουμε τι τό πρόσωπο το Χριστο εναι τό κέντρο τς πίστεως καί τς ζως μας (νομαζόμεθα Χριστιανοί, πειδή κριβς πιστεύουμε στόν Χριστό), εναι τό πρόσωπο διά το ποίου σωζόμεθα. Ατό σημαίνει τι κάθε λλοίωση τς λήθειας γιά τό πρόσωπο το Χριστο δηγε σέ ναν λλο «χριστό», διαφορετικό πό τόν να καί ληθινό Χριστό στόν ποο πιστεύουμε, σέ ναν «χριστό» πού δέν σώζει. λες ο αρέσεις γύρω πό τό πρόσωπο το Χριστο εναι, κατά συνέπειαν, δρόμοι πού πομακρύνουν πο τόν ληθινό Θεάνθρωπο Χριστό πού σώζει καί δηγον σέ λλους «χριστούς» πού δέν σώζουν. λες ο αρέσεις δηλ. ποκλείουν τόν νθρωπο πό τή σωτηρία.


μασωνική ντίληψη περί το Χριστο

Μασωνία εναι μυστική καί θρησκευτική ργάνωση μέ δική της λατρεία. (βλ. τεχ. 13 το ντύπου μας). σο καί ν πιχειρε ργάνωση νά μφανίζεται μέ διδασκαλία δθεν σύμφωνη μέ ατήν τς κκλησίας μας, λήθεια εναι τι ποδέχεται μιά ντιλήψη γιά τό πρόσωπο το Χριστο ριζικά ντίθετη πό τήν χριστιανική. ς δομε πς κφράζεται ντίληψη ατή σέ κείμενα κορυφαίων διδασκάλων το Τεκτονισμο (Μασωνίας) σέ τεκτονικά τελετουργικά τυπικά. Τό Τυπικό μυήσεως στόν 18 μασωνικό βαθμό πισημαίνει: «ετε παραδέχεσθε ατόό πρόσωπο το Λόγου] ς στορικόν, ετε ς λληγορικόν, ετε ς θεον, πάντως μως θέλετε παραδεχθ ατό ς τήν προσωποποίηση τς γάπης, τς Πραότητος καί τς γκαρτερήσεως» (Β. Γιαννοπούλου, Σύγχρονες αρέσεις. τ. Β' Τεκτονισμός Μασωνία, θήνα 1994, σ. 53-54). Τόν Λόγο ( Λόγος εναι Υἱός το Θεο, Χριστός, τό δεύτερο πρόσωπο τς γίας Τριάδος κατά τήν χριστιανική πίστη) Λ. Λιναρς ρίζει «ς τό σύνολο τν κατηγορημάτων το "ντος" πί τό πλούστερον ς τήν καθόλου δραστηριότητα, τήν κανονικήν δημιουργικήν δύναμιν καί λειτουργίαν το περβατικο Νο, δηλαδή το "Θεο". Ατόν τόν ποον μες ο Τέκτονες συνηθίζομεν νά προσονομάζωμεν Μ.Α.Τ.Σ.» (ατόθι, σ. 53) Τά παραπάνω συνιστον ποδοχή το ησο Χριστο μέ συμβολική μόνο ννοια καί μς μεταφέρουν στόν φιλοσοφικό χρο το Νεοπλατωνισμο, ποτελον δέ στήν οσία ρνηση κόμη καί τς πάρξεως το Χριστο.
Σέ λλα κείμενα στορική παρξη το Χριστο γίνεται ποδεκτή. Μέ ποιό τρόπο μως; Ο γνωστότεροι σέ μς Μυσταγωγοί, γράφει ω. Βασιλής, «εναι Πυθαγόρας καί ησος. Καί ο δύο θεωρονται ς διδάσκαλοι τς νθρωπότητος καί υοί θεο. Καί ντως κατά τήν λληνικήν παράδοσι Πυθαγόρας θεωρεται τι εναι τέκνον το πόλλωνος, το Θεο το φωτός ... δέ ησος πεκάλεσε αυτόν υἱόν το Θεο» (ατόθι, σ. 54). Καί Τιμ. Βρατσάνος ναφέρει: « σημερινός τέκτων γνωρίζει καλά τι μύησίς του στά τεκτονικά μυστήρια τόν καμε τέκτονα μοιο μέ τόν Ποσειδνα καί τόν πόλλωνα καί τόν μφίωνα καί τόν Χριστό» (ατόθι). δ διατυπώνεται μιά πλήρης ρνηση τς θεότητος το Χριστο. Χριστός δέν θεωρεται ς μόνος καί ληθινός Θεός, λλ' ς νας πλός νθρωπος (πως Πυθαγόρας), ξισώνεται μέ διάφορα νύπαρκτα πρόσωπα τς ρχαίας θρησκείας (πως Ποσειδώνας καί πόλλωνας). ησος κατά τή μασωνική ντίληψη δέν ταν τίποτε περισσότερο πό ναν «τέλειο μύστη», ναν μεγάλο μασνο, τόν ποο μπορε νά φθάσει (καί νά ξεπεράσει!) κάθε μυημένος στίς «λήθειες» το Τεκτονισμο.
λλά τό χειρότερο εναι τι Τεκτονισμός ναμένει καί ναν λλο Μύστη, τόν μεγαλύτερο Μύστη λων τν ποχν, ναν λλο «Μεσσία» νώτερο πό τόν Χριστό, τόν «Μέγα Μύστη τς Αριον», ποος θά ρμηνεύσει αθεντικά τά τεκτονικά σύμβολα καί θά ποκαλύψει, δθεν, τήν πλήρη λήθεια. Τά χαρακτηριστικά το «Μεγάλου Μύστη» πού ναμένουν ο Τέκτονες μοιάζουν μέ ατά το ντιχίστου, γιά τόν ποο κάνει λόγο ρθόδοξη παράδοση, φο Χριστός κατά τήν Δευτέρα Παρουσία Του δέν θά λθει οτε γιά νά ρμηνεύσει σύμβολα, οτε γιά νά ποκαλύψει νέες λήθειες, λλά γιά νά κρίνει «ζντας καί νεκρούς». Μέ βάση τά παραπάνω, προκαλε ντύπωση τό τι κάποιοι σχυρίζονται τι Χριστιανισμός καί Μασωνισμός εναι δύο μεγέθη πού συμβιβάζονται καί μπορον νά συναντηθον. Προφανς εναι πόλυτα πιτυχής χαρακτηρισμός τς . Συνόδου τς κκλησίας τς λλάδος, πού πεκάλεσε τόν Τεκτονισμό «ντίχριστον σύστημα» (κκλησία, τ. ΟΓ', 1996, σ. 673).


Μεσσιανικές θρησκεες καί αρέσεις

Κατά τήν χριστιανική ντίληψη, Χριστός εναι Μεσσίας πού ναμενόταν κατά τήν περίοδο τς Παλαις Διαθήκης, μφανίστηκε στόν κόσμο «τε λθε τό πλήρωμα το χρόνου» καί θά λθει γιά δεύτερη φορά «κρίναι ζντας καί νεκρούς» στό τέλος ατο το κόσμου. Στό πρόσωπο το Χριστο κπληρώθηκε μιά καί γιά πάντα κάθε γνήσια καί αθεντική μεσσιανική προσδοκία. Σήμερα, μως, μφανίζονται θρησκευτικές μάδες μέ ντονες πολλές φορές μεσσιανικές προσδοκίες. Μόνο πού ο ρχηγοί τν μάδων ατν στή θέση το μόνου Μεσσία τοποθετον τόν αυτό τους! Ο νθρωποι ατοί μφανίζονται ετε ς μετενσαρκώσεις το ησο Χριστοέ βάση τήν πλανημένη καί παράδεκτη πό ρθόδοξη ποψη θρησκευτική πίστη τς μετενσάρκωσης), ετε ς πρόσωπα μέ ποστολή καί διότητες παράλληλες καί νώτερες π' ατές το ησο Χριστο. Δυστυχς πολλοί νθρωποι τούς πιστεύουν καί τούς κολουθον. λλοι πό ατούς τούς «νέους μεσσίες» κινονται στόν χριστιανικό χρο καί λλοι, ο περισσότεροι σως, κινονται κτός το χριστιανισμο, στόν χρο τν νατολικν θρησκειν, τς Νέας ποχς κ.λ.π. ς δομε κάποια παραδείγματα καί ατς τς περίπτωσης:
ρχηγός τς αρεσης Σαχάτζα Γιόγκα, πού εχε μφανισθε κάποτε καί στήν Τρίπολη, ποκαλεται «Θεοτάτη Μητέρα» καί σχυρίζεται τά ξς γιά τόν αυτό της: «Εμαι κείνη ποία θά σώσει τήν νθρωπότητα ... Εμαι τό γιο Πνεμα ... Χριστός εμαι γώ». «νακοινστε σέ λα τά θνη τώρα τι εμαι τό γιο Πνεμα». «Τώρα, σες ο νθρωποι πού ρθατε πό χριστιανικές πίστεις, πρέπει νά δετε σέ μένα τό Χριστό. Χριστός εμαι γώ, τώρα καθισμένη μπροστά σας». «Μπροστά σας στέκεται κάποιος πού λέγχει λα τά κέντρα, λους τούς δρόμους, δηλαδή ατός πού εναι παντοδύναμος». (ντ. λεβιζοπούλου, Διαλογισμός Προσευχή; θναι 1997, σ. 153-154).
κορεάτης ψευδομεσσίας Σάν Μυούνκ Μούν σχυρίζεται τι εναι τελευταος γγελιοφόρος το Θεο, «χριστός». Πιστεύει τι Θεός τόν ξέλεξε γιά νά λοκληρώσει τό ργο πού πέτυχε, δθεν, νά λοκληρώσει ησος Χριστός. Κατά τήν διδασκαλία του, κυρίαρχος το κόσμου εναι σατανς. Μούν σχυρίζεται τι θά ποσπάσει πό τόν σαταν τήν ξουσία καί θά γκαθιδρύσει τή βασιλεία το Θεο. Γι' ατό ποκαλεται «δεύτερος μεσσίας» καί «Κύριος τς Δευτέρας Παρουσίας». Θεωρεται «περιόριστος νικητής το ορανο καί τς γς» πού ναγνωρίστηκε πό τόν πνευματικό κόσμο σάν «νικητής το σύμπαντος καί Κύριος τς δημιουργίας». Μένει μόνο νά τόν ναγνωρίσουν καί ο νθρωποι σ' λη τή γ. Πράγματι, ο παδοί του τόν ταυτίζουν μέ τόν διο τόν Θεό, τόν τιμον σάν «Κύριο τς Δευτέρας Παρουσίας» καί πευθύνονται σ' ατόν μέ λατρευτικούς μνους καί προσευχές (ντ. λεβιζοπούλου, γχειρίδιο αρέσεων καί παραθρησκευτικν μάδων, θναι 1994, σ. 574-575).
λλη χαρακτηριστική περίπτωση ατοαποκαλλούμενου «μεσσία» εναι ατή το ρχηγο τς αρεσης «Παιδιά το Θεο» David Berg, ποος πιστεύει τι πολλοί προφτες προφήτευσαν γι' ατόν, τι πό τήν κοιλιά τς μητέρας του ταν πλήρης γίου Πνεύματος, πως ωάννης Πρόδρομος, τι δέχθηκε πανειλημμένες κλήσεις το Θεο καί λλα παρόμοια (ατόθι, σ. 563-564).


«χριστός» τς Νέας ποχς

Νέα ποχή εναι να μεγάλο κίνημα στό ποο ντάσσονται κατοντάδες ργανώσεις καί πρόσωπα σέ λο τόν κόσμο. χοντας τίς ρίζες του στήν στρολογία, δέχεται τι κάθε 2.000 χρόνια περίπου λιος μας καί λοι ο πλαντες πού τόν περιβάλλουν διέρχεται να πό τά ζώδια νός μεγάλου ζωδιακο κύκλου. Τό διάστημα ατό νομάζεται «ποχή» καί χαρακτηρίζεται πό τήν κυριαρχία μις μεγάλης προσωπικότητος, νός Μεσσία. Μέχρι τώρα, σχυρίζονται ο παδοί το κινήματος, ζούσαμε στήν ποχή το χθύος, που κυριαρχοσε προσωπικότητα το ησο Χριστο. ποχή ατή περιγράφεται μέ τά πιό σκοτεινά χρώματα, ς ποχή τς καταπίεσης, τν ντολν, τν πολέμων καί γενικά το κακο. Τώρα μως μπαίνουμε, ποτίθεται, σέ μιά λλη ποχή, στήν ποχή το δροχόου, μιά ποχή φωτεινή, που θά κυριαρχήσει μιά νέα προσωπικότητα, νας νέος Μεσσίας βατάρ, πού θά λύσει λα τά προβλήματα.
« νέα νθρωπότητα», σχυρίζεται κορυφαία κπρόσωπος το κινήματος τς Νέας ποχς, «θά ναδυθε μέ τήν μφάνιση το "Χριστο". πό τό 1945 "Χριστός" νέλαβε τά καθήκοντα το Διδασκάλου το δροχόου καί ο "δυνάμεις ποκαταστάσεως" ρχισαν τό ργο τους ... λευση το Χριστο το δροχόου ποτελε ... να "πνευματικό γεγονός", πού θά φέρει "μεγάλες λλαγές ποκαταστάσεις" καί θά γκαινιάσει "να καινούγιο πολιτισμό" ... Παρ' λο πού μφάνιση το "Χριστο" δέν χει κόμη γίνει γνωστή, "βασιλεία το Θεο πάρχει δη"». Πότε θά γίνει μφάνιση το νέου «χριστο»; «Κάθε φορά πού ο καιροί ριμάζουν καί πίκληση τν μαζν γίνεται διαπεραστική, ρχεται νας "βατάρ - Χριστός" ... Τό τι δέν χει κόμη μφανισθε νέος χριστός, τοτο φείλεται ... στά μπόδια πού παρενέβαλε κκλησία» (ντ. λεβιζοπούλου, ποκρυφιστικές μάδες, θήνα 1996, σ. 152).
δη γίνεται φανερό τι Νέα ποχή πρεσβεύει τήν πλήρη ρνηση το προσώπου το ησο Χριστο καί τς σχετικς ρθόδοξης διδασκαλίας. Πρεσβεύει τήν ντικατάσταση το ησο Χριστο μέ ναν λλο Μεσσία. Νέα ποχή κάνει, βέβαια, λόγο περί «χριστο», λλά «χριστός» ατός δέν εναι ησος Χριστός τς χριστιανικς πίστεως, εναι νας λλος «χριστός». Ποιός εναι ατός λλος «χριστός», νέος Μεσσίας, πού ναμένει Νέα ποχή; Κάθε μάδα πού ντάσσεται σ' ατό τό κίνημα ναμένει συνήθως τόν Μεσσία μέ τόν δικό της τρόπο, θεωρε τόν δικό της Μεσσία ς Μεσσία τς Νέας ποχς.
ποδέχονται ο μάδες καί ο ργανώσεις τς Νέας ποχς τήν στορική παρξη το ησο Χριστο, καί μέ ποιό τρόπο; Γιά νά παντήσουμε σ' ατό τό ρώτημα, πρέπει νά χουμε π' ψιν τι γιά τήν Νέα ποχή «χριστός» εναι πάνω π' λα μιά «κατάσταση» μέσα στόν νθρωπο καί χι να πρόσωπο. κατάσταση ατή νομάζεται «χριστική κατάσταση» «κατάσταση το χριστο» κόμη μπορε νά νομάζεται «κατάσταση το Βούδα» κ.. Κατά τήν Νέα ποχή, οσία το νθρώπου εναι θεϊκή. νθρωπος καλεται νά νακαλύψει καί νά λατρεύσει τόν «θεό» πού βρίσκεται μέσα του, δηλ. νά λατρεύσει τόν διο τόν αυτό του. Πρόκειται γιά μηχανισμό ατολατρείας καί ατοθεοποίησης το νθρώπου. Ο μάδες τς Νέας ποχς διατυπώνουν διάφορα συστήματα ατοσωτηρίας καί ατοεξέλιξης, σύμφωνα μέ τά ποα νθρωπος πρέπει νά καλλιεργήσει καί νά ναπτύξει τίς «θεϊκές» δυνάμεις, πού δθεν βρίσκονται μέσα του, προκειμένου νά νέλθει σέ νώτερα πίπεδα παρξης. νερχόμενος ατά τά πίπεδα, καθίσταται κατά κάποιον τρόπο «περάνθρωπος», γίνεται «μύστης» καί γνωρίζει τά μυστικά τς ζως, πού παραμένουν πόκρυφα γιά τούς μυήτους. νας μεγάλος μύστης ταν καί ησος Χριστός, καθώς καί λοι ο ρχηγοί τν γνωστν θρησκειν.
τσι, τό ν πρξε στορικά ησος Χριστός καί τί κριβς ταν ατός φαίνεται νά χει ντελς δευτερεύουσα σημασία. Θά μποροσε ησος Χριστός καί νά μήν εχε πάρχει ποτέ ς στορικό πρόσωπο. ν πρξε, ατό πού χει σημασία δέν εναι τό διο τό πρόσωπό του, λλά κατάσταση στήν ποία βρισκόταν. ν πάλι δέν πρξε ς στορικό πρόσωπο, πρξε ς «προσωποποιημένη δέα» πάρχει ς κατάσταση («χριστική κατάσταση»), τήν ποία ντοπίζουν σέ διάφορα λλα πρόσωπα, στόν Βούδα στόν Κρίσνα, λλά καί σέ νεότερους αρεσιάρχες - «μεσσίες», πως στόν Σάμαελ ουν Βεόρ, στόν Σάϊ Μπάμπα, στόν Διονύσιο Δώριζα κ.. Στό διο πλαίσιο «ντικειμενικς» πληροφόρησης πό σκοτεινούς δημοσιογραφικούς κύκλους ντάσσεται καί συχνή στίς μέρες μας εδησεογραφία σχετικά μέ τήν μφισβήτηση τν στορικν μαρτυριν γιά τόν ησο, τόν Πρόδρομο καί λλα πρόσωπα τς Κ. Διαθήκης, στε νά παρουσιαστον ς πρόσωπα μφίβολα μέλη αρέσεων το ουδαϊσμο (σσαοι κ.λ.π.).
Τό χειρότερο εναι τι κατάσταση ατή το Χριστο θεωρεται προσβάσιμη (λλά καί περβάσιμη!) γιά τόν καθένα. ποιοσδήποτε μπορε χι μόνο νά τήν φθάσει, λλά καί νά τήν ξεπεράσει! ποιοσδήποτε δηλ. μπορε νά γίνει νώτερος πό τόν Χριστό! Γιατί Χριστός, τελικά, εναι μιά κατάσταση πού βρίσκεται μέσα μας καί λατρεύοντας τόν Χριστό νθρωπος τς Νέας ποχς, λατρεύει, πως προαναφέραμε, τόν αυτό του. τσι π.χ. λληνική ργάνωση το κινήματος συνιστ νά πευθυνόμεθα στόν αυτό μας μέ τά ξς λόγια: «πέροχε να, Σύμβουλέ μου, Πρίγκιπα τς Ερήνης μου, Χριστέ αυτέ μου... Σκέψου λη τήν μέρα τι εσαι Χριστός το Θεο καί ζσε μέ ατή τή σκέψη. Μετά σκέψου πώς ασθάνεται Χριστός. Πώς μιλ Χριστός, πώς ελογε Χριστός, καί τέλος, θυμήσου τι εσαι Χριστός το Θεο» (Χρ. Τσιάκκα, «Νέα ποχή», Λεμεσός 1998, σ. 26). νθρωπος τς Ν. ποχς νταποκρίνεται πλήρως στήν προσφορά το διαβόλου πρός τούς πρωτοπλάστους: «σεσθε ς θεοί». Καί πιστεύει τι εναι Θεός.


Συμπεράσματα.
ρθόδοξη διδασκαλία περί το Χριστο

Ν. ποχή ρνεται πλήρως τήν ρθόδοξη διδασκαλία περί το Χριστο κατά δύο τρόπους: α) μέ τό νά κλαμβάνει τόν στορικό ησο Χριστό χι ς συγκεκριμένο πρόσωπο, λλά ς φηρημένη κατάσταση καί β) μέ τό νά ναμένει στήν θέση το νός καί το ατο Χριστο, πού θά λθει νά κρίνει τόν κόσμο, ναν λλο «μεσσία». Κάτι νάλογο γίνεται καί πό τίς λλες ργανώσεις πού προαναφέραμε. κθέτουμε τά βασικά σημεα τς ρθοδόξου πίστεως, χι γιά νά ποδείξουμε κάτι, φο ατές ο λήθειες προσεγγίζονται μέ τήν πίστη καί δέν πόκεινται σέ λογικές ποδείξεις (πως λλωστε συμβαίνει καί μέ τίς αρετικές ντιλήψεις πού προαναφέραμε), λλά νά νά δείξουμε τί συμφωνε μέ τήν ρθδόξη πίστη μας καί τί δέν συμφωνε.
Κατά τή διδασκαλία, λοιπόν, τς κκλησίας μας, Χριστός δέν εναι φηρημένη δέα κατάσταση, λλά συγκεκριμένο πρόσωπο. Εναι τό δεύτερο πρόσωπο τς γίας Τριάδος, πού πρχε μαζί μέ τόν Πατέρα (καί τό γ. Πνεμα) προαιωνίως. Εναι «Θεός ληθινός», «μοούσιος» μέ τόν Πατέρα, καί δέν χει καμία πολύτως σχέση (μοιότητα) μέ τά «κτίσματα» (δημιουργήματα). ταν λθε κατάλληλη ποχή, τό πρόσωπο ατό, γιά τή δική μας σωτηρία, κατέβηκε πό τόν ορανό στή γ καί γινε νθρωπος, χωρίς, μως, νά πάψει νά εναι καί Θεός. ς «τέλειος Θεός καί τέλειος νθρωπος ατός», ησος Χριστός, ζησε νάμεσά μας, τόν εδαμε, τόν κούσαμε, δίδαξε, θαυματούργησε, σταυρώθηκε, ναστήθηκε συτρίβοντας τό κράτος το θανάτου καί νέβηκε καί πάλι στούς ορανούς μαζί μέ τήν νθρωπινη φύση πού προσέλαβε. Γιά μς εναι μόνος γιος, μόνος Κύριος, μόνος Σωτρας καί Λυτρωτής. Κάποτε θά λθει καί πάλι διος «μετά δόξης» γιά νά κρίνει τούς ζντας καί τούς νεκρούς, τούς ποίους θά ναστήσει. Καί λλους μέν (σους άκολουθοσαν τό θέλημα το διαβόλου) θά ξαποστείλει «ες τό πρ τό αἰώνιον τό τοιμασμένον τ διαβόλ καί τος γγέλοις ατο» (Ματθ. 25, 41), λλους δέ θά καταστήσει κληρονόμους τς Βασιλείας Του, τς ποίας «οκ σται τέλος».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου