γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012

Ροκ μουσική και σατανισμός



ΤΕΥΧΟΣ 39         ΤΡΙΠΟΛΙΣ            ΙΟΥΛΙΟΣ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2005

ΡΟΚ  ΜΟΥΣΙΚΗ  ΚΑΙ  ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ

σατανισμός καί μουσική του κφραση

Εναι λήθεια τι μουσική εναι εγενέστερη κφραση τς ψυχς το νθρώπου. Εναι τέχνη λεπτή καί ψηλή, πού ποτελε ντως δρο το Θεο. Συνδέεται μέ κάθε πτυχή τς ζως καί εναι ναπόσπαστο τμμα τς νθρώπινης καθημερινότητας. Κάθε κδήλωση τς ζως, κάθε πολιτιστικό γεγονός, κομή καί κάθε δεολογικό φαινόμενο χει τή μουσική του κφραση.

Συνήθως λέμε, τι μουσική κφράζει ,τι καλύτερο χει νά πιδείξει νθρωπος. μως, μέσα στή ζωή δέν πάρχει μόνο τό καλό, λλά καί τό κακό. Καί δέν πιδιώκει νά κφράζεται μόνο τό καλό μέ τίς διάφορες μορφές τέχνης, λλά καί τό κακό. σατανισμός ( λατρεία το σαταν) εναι ,τι χειρότερο χει μφανισθε στήν στορία το κόσμου. Εναι πιό χαρακτηριστική καί πιό κραία κδήλωση το κακο. Καί πως λα τά φαινόμενα, τσι καί σατανισμός νακάλυψε (λλά καί διαμόρφωσε) τή δική του μουσική κφραση. κφραση ατή εναι ρόκ μουσική. Τά δύο μεγέθη ( σατανισμός καί ρόκ), συνδέθηκαν τόσο στενά, πως θά δομε στή συνέχεια, στε νά θεωρονται πλέον διάσπαστα καί διαχώριστα. Μέ φορμή τήν λευση ρόκ «καλλιτεχνν» καί τήν πραγματοποίηση ρόκ συναυλιν στή χώρα μας τό τελευταο διάστημα, ποφασίσαμε στό παρόν τεχος νά σχοληθομε μέ τό ν λόγ φαινόμενο, δηλ. μέ τήν συμπλοκή ρόκ μουσικς καί σατανισμο.


μφάνιση καί ξέλιξη τς ρόκ

Τό μουσικό ατό εδος μφανίστηκε μετά τόν Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ρχικά ς ντίδραση τν πλουσιόπαιδων στόν περκαταναλωτισμό τς δεκαετίας το '50. Ο ρζες του, μως, χάνονται στό βάθος τν χρόνων· στά θη καί στά θιμα τν φρικανν δούλων, πού λθαν στήν μερική τό 1619. Ατοί, πως εναι γνωστό, σκοσαν κτεταμένα τίς λατρεες βουντού καί μακούμπα, πού εναι πρωτόγονες σατανιστικές τελετές. μίξη τν μουσικν τους ρυθμν μέ τήν γχώρια (μερικανική - ερωπαϊκή) μουσική, εχε ς ποτέλεσμα τή δημιουργία ρχικά τς τζάζ. Παρόμοιες ρίζες χει καί ρόκ.
ρχική της νομασία ταν «πόπ καί ρόκ». ρος «πόπ» σημαίνει περισσότερο τή μουσική, πού γίνεται γιά τή διασκέδαση το κοινο, ν ρος «ρόκ» τή μουσική, πού γίνεται γιά τόν προβληματισμό του. Συνήθως, μως, ο δύο ννοιες κλαμβάνονται ς ταυτόσημες, ν χρησιμοποιεται περισσότερο ρος «ρόκ». λντ Φρήντ πινόησε τόν ρο «ρόκ ντ ρόλ», μέ τόν ποο ννοε τίς κινήσεις το νθρώπου κατά τή σαρκική παφή. ντως, στήν καθομιλουμένη μερικανική γλσσα «ρόκ» σημαίνει «πορνεία». νοίγοντας, μάλιστα, να λεξικό, θά δομε τι «ρόκ» σημαίνει «κουνιέμαι πέρα δθε». Κατά τούς παδούς της, «ρόκ εναι καθετί πού χει σχέση μέ ρωτα, μέ σαρκασμό, μέ ορλιαχτά, μέ θάνατο το καθωσπρεπισμο καί τς καθημερινς βλακείας» (Κ.Γ. Παπαδημητρακόπουλου, Μπροστά στά σύγχρονα μουσικά ρεύματα, κδ. Φωτοδότες, 1994, σ. 150). Ρόκ σημαίνει ρνηση σέ ,τιδήποτε πάρχει (ατόθι)!
Στήν ξέλιξη τς ρόκ διακρίνονται διάφορες φάσεις. πρώτη (1945 - 1956) χει ς κύριο κπρόσωπό της τόν λβις Πρίσλεϋ, ποος, μέ τήν προβολή του πό τόν δαιμόνιο μάνατζερ Τόμ Πάρκερ καί τήν μεγαλοεταιρεία RCA, ξεσηκώνει τό κοινό σέ λες τίς «καλλιτεχνικές» του μφανίσεις νά τόν κόσμο καί γίνεται διος ντικείμενο λατρείας (ξ ο καί χαρακτηρισμός του ς «βασιλιά τς ρόκ ντ ρόλ)».
Σέ δεύτερη φάση (1957 - 1979) παρατηρεται κατ’ ρχήν ξάπλωση τς ρόκ (1957 – 1963), μέ τήν μφάνιση διάφορων μουσικν γκρούπς (Beatls, Rolling Stones). Σταδιακά «μαλακή ρόκ» (soft rock) μετατρέπεται σέ «σκληρή» (hard rock), μέ κορυφαο κπρόσωπό της τόν λις Κοπερ. Ατή τήν περίοδο δίνεται μφαση στή συλλογή ρυθμν πό φρικανικές τελετουργίες συνουσίας, μαγείας καί ξορκισμν, καθώς πίσης καί στήν αξηση τς ντασης το χου, πού φτάνει μέχρι καί τά 80 ντεσιμπέλ ( νταση τς νθρώπινης φωνς φτάνει μέχρι τά 33 ντεσιμπέλ καί το κεραυνο μέχρι τά 70)! π’ ατό τό χρονικό σημεο καί μετά, μέ τή δημιουργία τς «σιντ ρόκ» («σιντ» σημαίνει ναρκωτικό), ρόκ πό πλό μουσικό εδος γίνεται τρόπος ζως, μέ κύρια χαρακτηριστικά τήν ρνηση, τή βία καί τά ναρκωτικά.
Μετά τό '80 (τρίτη φάση) δημιουργεται «πάνκ ρόκ» («πάνκ» σημαίνει σαπίλα). Σκοπός της εναι ατοκτονία, δημιουργία μαζικς βίας, ο φόνοι κ.λ.π., κπροσωπεται δέ πό συγροτήματα, πως ο K.I.S.S., ο Sex Pistols κ..
ξίζει νά σημειωθε τι τό κίνημα τς Νέας ποχς προβάλει ρόκ, ς μέσο γιά τήν κατάλυση κάθε διαιτερότητας, τήν πίτευξη μοιομορφίας καί τήν παράλυση θν καί θίμων. Τό κίνημα ργάζεται γιά τή δημιουργία νός παγκόσμιου συστήματος, ναμένει να νέο «μεσσία» (τόν ντίχριστο) καί ρνεται τό πρόσωπο καί τό ργο το ησο Χριστο. Νέα ποχή ντλε πολλά στοιχεα πό τίς νατολικές θρησκεες. Εναι χαρακτηριστικό τι «σχεδόν πίσω πό κάθε ψυχεδελικό συγκρότημα το '60 πρχε καί κάποιος γκουρού» (Πόπ καί Ρόκ, τ. 130, πρ. '89). Ο πασίγνωστοι Beatls καί γνωστός σέ λους Carlos Santana μαθήτευσαν σέ τέτοιους γκουρού.


σύνδεση μέ τόν σατανισμό

σύγχρονος σατανισμός (νεοσατανισμός) εχε κάνει τήν μφάνισή του στίς Η.Π.Α. καί στήν γγλία λίγο πρίν τήν μφάνιση τς ρόκ μουσικς, μέ τούς κορυφαίους μάγους καί σατανιστές το 20ου αἰῶνα Aleister Crowley (1857 - 1947) καί Anton La Vey (γεννήθηκε τό 1930 καί πέθανε πρόσφατα). Βέβαια, ο ρίζες τς ρόκ βρίσκονται, πως προαναφέραμε, στούς λατρευτικούς ρυθμούς τν πρωτόγονων σατανιστικν τελετν βουντού καί μακούμπα. Τό 1965 La Vey δρυσε στήν Καλιφόρνια τήν «κκλησία το Σαταν», τή μεγαλύτερη σατανιστική ργάνωση στόν κόσμο. μνος τς ργάνωσης ατς εναι τό γνωστό τραγούδι Hotel Kalifornia (τό ξενοδοχεο γιά τό ποο κάνει λόγο εναι «κκλησία το Σαταν»). Πρόκειται γιά να ρκετά ρεμο, μελαγχολικό βέβαια, τραγούδι, πού δέν μοιάζει καθόλου μέ τά μετέπειτα ρόκ. κατομμύρια νθρωποι σέ λο τόν κόσμο τό χουν κούσει καί τό κονε μέχρι σήμερα, χωρίς κν νά ποψιάζονται τήν προέλευση καί τόν σκοπό του, πού εναι ξύμνηση μις σατανιστικς ργάνωσης καί ξοικείωση μέ τόν κόσμο το κακο.
μφανής προβολή πό τή ρόκ τς λατρείας το σαταν, ρχίζει πό τό «Εσαι διάβολος μεταμορφωμένος» το λβις Πρίσλεϋ. κολουθον ο Beatls μέ τά λπουμ « διάβολος στήν καρδιά της» καί «Τό Λευκό λμπουμ το διαβόλου», γνωστότερο ς «Λευκό λπουμ». πό τότε λα σχεδόν τά συγκροτήματα, ο «καλλιτέχνες» καί ο δίσκοι βρίθουν πό ναφορές στόν σατανισμό καί στά εδη του, πως τή λευκή καί μαύρη μαγεία, τόν πνευματισμό, τόν ποκρυφισμό, τόν ντίχριστο κ.λ.π. Διαβάζουμε στήν φημερίδα το Λός ντζελες «Weekly World News» (2/2/1982), σέ ρθρο μέ τίτλο « ρόκ μουσική δοξάζει τόν σαταν»: «Σατανάς - Σατανάς - Σατανάς. Ατός εναι Θεός! Ατός εναι Θεός! Ατός εναι Θεός! Ατό δέν εναι φρενητιώδης ψαλμωδία σέ φανατική διαβολολατρία, ατό εναι να πό τά σατανικά μηνύματα κεκρυμμένα στά λυρικά ποιήματα τν rock δίσκων τά ποα κον τά παιδιά σας». ς δομε ρισμένα σημεα στά ποα εναι μφανής προβολή τς λατρείας το σαταν.
α) Τό περιεχόμενο τν τραγουδιν. Ατό ναφέρεται συνήθως στόν χλευασμό το Χριστιανισμο στήν ξύμνηση το σαταν. Χριστιανισμός ναφέρεται μέ βλάσφημο καί περιφρονητικό τρόπο, ρχς γενομένης πό τό τραγούδι «Συμπάθεια στόν σαταν» το Τίμ Ρόμπινσον. Νά πς χλευάζεται μμεσα ν Χριστ σωτηρία σέ τραγούδι το Β. Παπακωνσταντίνου: «σε με νά κάνω λάθος, μήν παριστάνεις τό Θεό, δέν μ' ρέσουν ο σωτρες, δέ γουστάρω νά σωθ». Καί να χαρακτηριστικό παράδειγμα ναφορς στόν κόσμο το κακο καί στόν σαταν. Ο Possessed (Δαιμονισμένοι) τραγουδον (ς μς συγχωρήσει ναγνώστης): «κουσέ με καί θά σο π πράγματα πού θ' ρρωστήσουν τό μυαλό σου. Πίνω τόν μετό τν ερέων, κάνω ρωτα μέ τήν πόρνη πού πεθαίνει, βυζαίνω τό αμα το κτήνους καί κρατ τά κλειδιά τς πόρτας το θανάτου. χω διαταγή πό τόν ξοχο κακό κύριό μου σαταν νά καταστρέψω ,τι ο θνητοί γαπον περισσότερο. σατανάς εναι νσαρκωμένος μου φέντης. Κραυγστε δόξα στόν νίερο φιλοξενούμενό μου»! λλα τραγούδια ναφέρονται σέ σατανιστικές τελετές, που θυσιάζονται (σφάζονται) παιδιά, καί λλα ξυμνον τούς ρχισατανιστές Aleister Crowley, Anton La Vey, Keneth Anger καί Carlos Castenanta.
β) Τά νόματα τν συγροτημάτων. Πολλά συγκροτήματα, πού μνον τόν σαταν, φροντίζουν νά μφανίζονται καί μέ νάλογα νόματα. Μερικά παραδείγματα: K.I.S.S. (Kings in Satans Service = Βασιλιάδες στήν πηρεσία το σαταν), AC/DC (Anti - Crist / Deatth to Crist = ντί-Χριστος - Θάνατος στόν Χριστό), Possessed (Δαιμονισμένοι), Demon (Δαίμονας), Black Sabbath (Μαρο Σάββατο), Poison (Δηλητήριο) κ..
γ) Τά ξώφυλλα τν δίσκων. Καί ατά εναι κρως ποκαλυπτικά: σύμβολα το ποκρυφισμο, σκηνές νθρωποθυσιν, μορφές τερατώδεις, ποκρουστικές, δαιμονικές, ν ντιθέσει μέ τή γλυκιά μορφή το ησο Χριστο. Σκηνές πού θυμίζουν κόλαση, συντριβή χριστιανικν ερν συμβόλων κ.. λανσάρονται συνήθως ς ξώφυλλα τν κάστοτε δίσκων.
δ) ποκρυφιστικός συμβολισμός. χρήση ποκρυφιστικν συμβόλων κατακλύζει ξώφυλλα δίσκων, νδυμασία «καλλιτεχνν» καί κοινο, διάκοσμο συναυλιν κ.λ.π. Χρησιμοποιονται κατά κόρον λα τά ποκρυφιστικά σύμβολα: πεντάλφες, 666, ντεστραμμένοι σταυροί, μπαθομέτ, τρίγωνα, πυραμδες, τό σύμβολο ς (κεραυνός) κ.. Σέ ρόκ συναυλίες χιλιάδες χέρια ψώνονται μαζί, σχηματίζοντας τό σχμα το διαβόλου (πού γίνεται μέ τόν ντίχειρα καί τά δύο μεσαα δάχτυλα μαζεμένα), πως μες κάνουμε τόν σταυρό μας. Σημαίνει «πακούω στόν σαταν» («obey to devil»!) καί δηλώνει τήν ποταγή σ' ατόν.
ε) σκηνική παρουσία τν «καλλιτεχνν». μφάνιση καί σκηνική παρουσία τν «καλλιτεχνν», ποσκοπε στή πλήρη ξοικείωση μέ τό κακό καί στήν κατάργηση κάθε ναστολς. τρόπος κφράσεως, ο στερικές κραυγές, γριότητα, περβολική νταση το χου, ο σατανικές φιγορες πού σχηματίζονται μέ φωτεινά φφέ, ποκρυφιστικός διάκοσμος, εναι χαρακτηριστικά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, πού προκαλε ηδία σέ κάθε φυσιολογικό νθρωπο, ο W.A. S.P., ο ποοι πίνουν αμα πό ληθινό κρανίο πάνω στή σκηνή καί, ντως νατριχιαστικό, μέ να τσεκούρι κόβουν κομμάτια κρέατος καί τά πετνε πάνω στό κοινό! Γενικά λη σκηνική παρουσία μοιάζει μέ τελετή μαύρης μαγείας. Τί νά πε κανείς γιά τούς σωρούς πό κόκκαλα κάτω π' τά μικρόφωνα καί τά κρανία τράγων πού μφανίζονται γιά τά φλεγόμενα φέρετρα, τούς σταυρούς πό κόκκαλα κ..; Τό πιό λυπηρό, μως, π' λα εναι νά βλέπεις «καλλιτέχνες καί κοινό» νά δηλώνουν, ν γνώσει ν γνοίᾳ τους, τυφλή πακοή στόν σαταν.
στ) Τά ποσυνείδητα μηνύματα. πως φαίνεται, π' εθείας ναφορά στόν σατανισμό δέν ταν ρκετή. Χρειαζόταν καί μιά λλη ναφορά, μμεση, μή ντιληπτή πό τόν κροατή. τσι, μέ τή βοήθεια τς σύγχρονης τεχνολογίας (γγραφή ρεμίξ), εσάγονται μή ντιληπτά μηνύματα σέ δίσκους, κασσέτες καί cds, τά ποα μπορε νά κούσει κάποιος πό μηχανήματα πού κάνουν νάστροφη ναπαραγωγή το δίσκου (πατώντας δηλ. κάτι, δίσκος, ντί νά περιστρέφεται κανονικά πρός τά ριστερά, περιστρέφεται ντίθετα πρός τά δεξιά). Ο εδικοί λένε τι τό ποσυνείδητο χει τή δυνατότητα νά συλλαμβάνει ατά τά μηνύματα, πού χουν εσαχθε νάστροφα, καί νά τά ντιστρέφει. Γι' ατό νομάζονται «ποσυνείδητα μηνύματα» (γιά τό μεγάλο ατό θέμα βλ. Κ.Γ. Παπαδημητρακόπουλου, ποσυνείδητα μηνύματα. Μιά φοβερή πειλή, κδ. Φωτοδότες, θήνα 1994). Τά μηνύματα ατά σκον τεράστια πίδραση. Εναι συνήθως μικρές φράσεις παναλαμβανόμενες, πως «κάπνισε μαριχουάνα»˚ στή συντριπτική τους πλειοψηφία μως, χουν σατανολατρικό περιεχόμενο. πό τά χιλιάδες παραδείγματα θά παραθέσουμε δύο χαρακτηριστικά: α) στό γνωστό λληνικό τραγούδι τς Μαρινέλλας «Κι στερα, μά δέν πάρχει στερα» πάρχει τό ποσυνείδητο μήνυμα «Σατανάς μας ζε», καί β), τό πιό χαρακτηριστικό σως παράδειγμα, στό πασίγνωστο τραγούδι πού δη ναφέραμε Hotel Kalifornia πάρχει ς ποσυνείδητο μήνυμα, χι μιά μικρή φράση, λλά λόκληρο κείμενο, πού ναφέρεται στό τελετουργικό μαύρης λειτουργίας (σατανιστικς θυσίας παιδιο) πού γίνεται στό Hotel Kalifornia. ναφέρεται μεταξύ λλων στό μήνυμα: « Σατανάς δίνει διαταγή πάνω στή διαταγή, ργανώνει τή δική του θρησκεία...».


Τά ποτελέσματα τς σατανιστικς μουσικς

«κενος νθρωποκτόνος ν π' ρχς», λέει Χριστός (ωάν. 8, 44) γιά τόν πονηρό διάβολο. σατανάς εναι νθρωποκτόνος, θέλει τόν θάνατο το νθρώπου. Εναι « τό κράτος χων το θανάτου» κατά τόν π. Παλο (βρ. 2, 14). π' ατόν δέν εναι δυνατό νά προέλθη κάτι καλό, παρά μόνο τό κακό καί θάνατος. Καί σατανική μουσική δέν εναι δυνατό νά δηγε κάπου λλο, παρά μόνο στόν θάνατο. ς δομε κάποια συγκεκριμένα παραδείγματα.
χρήση ναρκωτικν εναι βασικό στοιχεο τς ρόκ. μως, ναρκωτικά = θάνατος. Τά ναρκωτικά ξυμνονται πό τή ρόκ μουσική. Πάνω πό 30 «καλλιτέχνες» της χουν πεθάνει κάτω πό τή ζάλη το L.S.D. καί τς ρωΐνης, γιά νά μήν ναφερθομε στά χιλιάδες θύματα πό τό κοινό. Τό βράδυ τς 18/2/1980, μετά πό μιά συναυλία, πέθανε πό χρήση ναρκωτικν δυστυχής Bon Scott, κορυφαο μέλος το συγκροτήματος AC/DC. Στό τέλος τς συναυλίας καί λίγο πρίν πεθάνει επε κραυγάζοντας πρός τό κοινό: «Καλ τόν διάβολο νά ζητήσει τήν ψυχή μου, γιατί κόλαση εναι γ τς παγγελίας. Θά νταλλάξω τό εσιτήριο διαρκείας γιά να εσιτήριο μις κατεύθυνσης μόνο γιά τήν κόλαση»!
θάνατος θεωρεται μλλον νευ σημασίας γεγονός σέ ρόκ συναυλίες, που πολλοί χάνουν τή ζωή τους ετε πό σφυξία, ετε πό πεισόδια πού προκαλονται μέσα στό στερικό πλθος. λ. Δαδ στό βιβλίο της Μουσική ρόκ, Θεσ/νικη 1993 ναφέρει να χαρακτηριστικό παράδειγμα: «κατά τή διάρκεια συναυλιν νός Σαββατοκύριακου στό Λός ντζελες 650 νέοι βρκαν τό θάνατο. Στά ψυγεα το Λός ντζελες δέ χωροσαν τά 650 πτώματα καί ποτέθηκαν στούς διαδρόμους κατά μκος τν τοίχων» (σ. 24). Τό στερικό πλθος ξεσπ συνήθως σέ κτεταμμένες πράξεις βίας καί ντικοινωνικς συμεριφορς μετά τό πέρας τν συναυλιν, καταστρέφοντας ατοκίνητα, καταστήματα καί σπίτια, στε παιτονται σχυρές στυνομικές δυνάμεις γιά νά τιθασσευθε. Ο κοινωνικές συνέπειες εναι πίσης τεράστιες. ντικοινωνική συμπεριφορά καί πρό πάντων κατάλυση κάθε θικο φραγμο δέν δηγε πλς τά τομα στήν κοινωνική παρέκκλιση καί στόν κοινωνικό ποκλεισμό, λλά δρ καί ς διαλυτικός παράγοντας τς διας τς κοινωνίας.
κραία μορφή θανάτου εναι ατοκτονία. ποτελε πράξη σχατης πελπισίας. ρόκ μουσική προτρέπει σ’ ατήν. Συναντομε τραγούδια μέ τίτλους, πως «Μή φοβσαι τήν ατοκτονία», «Κατάστρεψε τόν αυτό σου», « λύση τς ατοκτονίας», «Πέθανε νέος, πέθανε μορφος», «ντίο σκληρέ κόσμε»!
Περιττό νά ναφερθομε στίς πνευματικές (καί αἰώνιες) συνέπειες ατν τν φαινομένων. Τό «πρ τό αἰώνιον» εναι «τοιμασμένον», χι γιά τόν νθρωπο, πού γαπ Θεός, λλά «τ διαβόλ καί τος γγέλοις ατο» (Ματθ. 25, 41). Σ’ ατό, μως, καταλήγουν καί σοι κολουθον τόν διάβολο θεληματικά, καθώς καί σοι τόν λατρεύουν μέ τίς πράξεις τους καί μέ τίς κδηλώσεις τους. Καί τό πρ τς κολάσεως δέν εναι μόνο μελλοντικό γεγονός· πρόγευσή του ρχίζει μυδρά πό ατήν δ τή ζωή!
Θά ντέλεγε σως κανείς τι λ’ ατά σχύουν γιά σους συμμετέχουν συνειδητά καί τά ποδέχονται. Εναι, μως, δυνατό νά μετέχει κάποιος πλά καί νά μήν πηρεάζεται; Εναι δυνατό νά μήν γεμίζει ψυχή του πό συναισθήματα ποξένωσης, ργς, μίσους, ναταραχς, πόγνωσης καί πελπισίας; Εναι δυνατό νά κφράζεται κάποιος μέ τή ρόκ μουσική καί ταυτόχρονα νά ασθάνεται νετα μέσα στόν Ναό καί νά παρακολουθε μέ εχαρίστηση τή Θ. Λειτουργία; Εναι δυνατό νά μήν ντικρίζει τίς ρεμές μορφές τν ερν εκόνων μέ παγερή διαφορία, ν χι μέ πέχθεια; Μήπως γιά λα ατά, πού ντως παρατηρονται στίς μέρες μας, δέν εναι μέτοχη καί μουσική πού κομε;
Συμπεραματικά, κανείς δέν μφισβητε τήν ξία τς καλς καί ποιοτικς μουσικς. ρόκ, μως, δέν φαίνεται νά νήκει σ’ ατή τήν κατηγορία. γιος ωάννης Χρυσόστομος μς βεβαιώνει τι, ν ψάλλουμε, θά γευθομε τήν δονή το Πνεύματος, διότι «ο ψάλλοντες πληρονται Πνεύματος γίου, πως καί ατοί πού τραγουδον τά σατανικά τραγούδια πληρονται πνεύματος καθάρτου». Στή Θ. Λειτουργία λλοιωνόμεθα σωτερικά καί, μέ τή Χάρη το γ. Πνεύματος, νοιώθουμε εφορία καί γαλήνη στό εναι μας. ρόκ μουσική, ντίθετα, ποτελε γωγό, ποος εσάγει κατ’ εθείαν στόν σατανισμό. Καί να σημεο πού πρέπει νά προσεχθε διαίτερα: κσταση, πού προκαλε συνήθως τό κουσμα τς ρόκ συμμετοχή σέ ρόκ συναυλίες, δέν εναι φυσιολογική κατάσταση ψυχικς εφορίας, εναι καθαρή δαιμονική ψευδαίσθηση. Πραγματική εφορία προκαλε μόνο ποιοτικά καλή μουσική καί γνήσιες πνευματικές μπειρίες δημιουργε μόνο Χάρη το Θεο. Τό ρώτημα πού δημιουργεται τελικά εναι: Εναι δυνατό νας Χριστιανός νά κφράζεται μέ τή ρόκ μουσική; καλύτερα: Εναι δυνατό νας φυσιολογικός νθρωπος νά κφράζεται μέ τή ρόκ μουσική; πιλογή, λλά καί εθύνη το καθενός μας γιά ποδοχή ντίσταση εναι κέραιη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου