γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015

Κυρίλλου Αλεξανδρείας Προς Νεστόριον Επιστολή Β΄ (430 μ.Χ.)


ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
ΠΡΟΣ ΝΕΣΤΟΡΙΟΝ ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Β'

«ΚΑΤΑΦΛΥΑΡΟΥΣΙ»
(430 μ.Χ.)

Τ ελαβεστάτ κα θεοφιλεστάτ συλλειτουργ Νεστορίω, Κύριλλος ν Κυρί χαίρειν.
Καταφλυαροσι μέν, ς μανθάνω, τινς τς μς πολήψεως π τς σς θεοσεβείας· κα τοτο συχνς, τὰς τν ν τέλει Συνόδους καιροφυλακτοντες μάλιστα, κα τάχα που κα τέρπειν οόμενοι τν σν κοήν· κα βουλήτους πέμπουσι φωνάς, δικημένοι μν οδέν, λεγχθέντες δέ, κα τοτο χρηστῶς· μέν, τι τυφλος δίκει κα πένητας· δ ς μητρ ξίφος πανατείνας· δ θεραπαίν συγκεκλοφς χρυσίον λλότριον, κα τοιαύτην σχηκς ε τν πόληψιν, ν οκ ν εξαιτό τις συμβναί τισι κα τν λίαν χθρν. Πλν ο πολς τν τοιούτων λόγος μοί, να μήτε πρ τν Δεσπότην κα Διδάσκαλον, μήτε μν πρ τος Πατέρας τ τς νούσης μο βραχύτητος κτείνοιμι μέτρον. 
Ο γρ νδέχεται τς τν φαύ­λων διαδράναι σκαιότητας, ς ν λοιτό τις διαβιον, λλ’ κενοι μν ρᾶς κα πικρίας μεστν χοντες τ στόμα, τ πάντων πολογήσονται Κριτ. Τετράψομαι δ πάλιν γ πρς τ τι μάλιστα πρέπον μαυτ, κα πομνήσω κα νν, ς δελφν ν Χριστ, τς διδασκαλίας τν λόγον κα τ π τ πίστει φρόνημα μετ πάσης σφαλείας ποιεσθαι πρς τος λαούς, ννοεν τε τι τ σκανδαλίσαι κα μόνον να τν μικρν τν πιστευόντων ες Χριστόν, φόρητον χει τν γανάκτησιν. Ε δ δ πληθς εη τοσαύτη τν λελυπημένων, πῶς οχ πάσης ετεχνίας ν χρεί καθεστήκαμεν, πρός γε τ δεν μφρόνως περιελεν τ σκάνδαλα, κα τν γι τς πίστεως κατευρύναι λόγον τος ζητοσι τ ληθές; σται δ τοτο κα μάλα ρθς, ε τος τν γίων Πατέρων περιτυγχάνοντες λόγοις, περ πολλο τε ατος ποιεσθαι σπουδάζοιμεν, κα δοκιμάζοντας αυτούς, ε σμεν ν τ πίστει, κατ τ γεγραμμένον, τας κείνων ρθας κα νεπιλήπτοις δόξαις τς ν μν ννοίας ε μάλα συμπλάττοιμεν.
φη τοίνυν γία κα μεγάλη Σύνοδος ατν τν κ Θεο κα Πατρς κατ φύσιν γεννηθέντα Υἱὸν μονογεν, τν κ Θεο ληθινο Θεν ληθινόν, τ φς τ κ το φωτός, τν δι’ ο τ πάντα πεποίηκεν Πατήρ, κατελθεν, σαρκωθναι, νανθρωπσαι, παθεν, ναστναι τ τρίτ μέρ κα νελθεν ες τος ορανούς. Τούτοις κα μς πεσθαι δε κα τος λόγοις κα τος δόγμασιν, νοοντας τί τ σαρκωθναι κα νανθρωπσαι δηλο τν Λόγον. Ο γάρ φαμεν, τι το Λόγου φύσις μεταποιηθεσα γέγονε σάρξ, λλ’ οδ τι ες λον νθρωπον μετεβλήθη, τν κ ψυχς κα σώματος· κενο δ μλλον, τι σάρκα ψυχωμένην ψυχ λογικ νώσας Λόγος αυτ καθ’ πόστασιν φράστως τε κα περινοήτως, γέγονεν νθρωπος κα κεχρημάτικεν υἱὸς νθρώπου, ο κατ θέλησιν μόνην εδοκίαν, λλ’ οδ ς ν προσλήψει προσώπου μόνου· κα τι διάφοροι μν α πρς νότητα τν ληθινν συνενεχθεσαι φύσεις, ες δ ξ μφον Χριστς κα Υός· οχ ς τς τν φύσεων διαφορς νρημένης δι τν νωσιν, ποτελεσασν δ μλλον μν τν να Κύριον κα Χριστν κα Υἱὸν θεότητός τε κα νθρωπότητος, δι τς φράστου κα πορρήτου πρς νότητα συνδρομς. Οτω τε λέγεται, καίτοι πρ αώνων χων τν παρξιν κα γεννηθες κ Πατρός, γεννηθναι κα κατ σάρκα κ γυναικός, οχ ς τς θείας ατο φύσεως ρχν το εναι λαβούσης ν τ γί Παρθέν, οτε μν δεηθείσης ναγκαίως δι’ αυτν δευτέρας γεννήσεως μετ τν κ Πατρός. στι γρ εκαόν τε μο κα μαθές, τν πάρχοντα πρ παντς αἰῶνος κα συναΐδιον τ Πατρί, δεσθαι λέγειν ρχς τς ες τ εναι δευτέρας· πειδ δ «δι’ μς κα δι τν μετέραν σωτηρίαν», νώσας αυτ Λόγος καθ’ πόστασιν τ νθρώπινον, προλθε κ γυναικός, ταύτ τοι λέγεται γεννηθναι σαρκικς. Ο γρ πρτον νθρωπος γεννήθη κοινς κ τς γίας Παρθένου, εθ’ οτω καταπεφοίτηκεν π’ ατν Λόγος, λλ’ ξ ατς μήτρας νωθείς, πομεναι λέγεται γέννησιν σαρκικήν, ς τς δίας σαρκς τν γέννησιν οκειούμενος. Οτω φαμν ατν κα παθεν κα ναστναι· οχ ς το Θεο Λόγου παθόντος ες δίαν φύσιν πληγς διατρήσεις λων, γουν τ ἕτερα τν τραυμάτων· παθς γρ τ θεον τι κα σώματον. πειδ δ τ γεγονς ατο διον σμα πέπονθε τατα, πάλιν ατς λέγεται παθεν πρ μν· ν γρ παθς ν τ πάσχοντι σώματι. Κατ τν σον δ τρόπον κα π το τεθνάναι νοομεν· θάνατος μν γρ κατ φύσιν κα φθαρτος κα ζω κα ζωοποιός στιν το Θεο Λόγος· πειδ δ τ διον ατο πάλιν σμα χάριτι Θεο, καθά φησιν Παλος, πρ παντς γεύσατο θανάτου, λέγεται παθεν ατς τν πρ μν θάνατον, οχ ς ες περαν λθν το θανάτου, τό γε κον ες τν ατο φύσιν, ποπληξία γρ τοτο λέγειν φρονεν, λλ’ τι, καθάπερ φην ρτίως, σρξ ατο γεύσατο θανάτου. Οτω καί, γηγερμένης ατο τς σαρκός, πάλιν νάστασις ατο λέγεται, οχ ς πεσόντος ες φθοράν, μ γένοιτο, λλ’ τι τ ατο πάλιν γήγερται σμα. Οτω Χριστν να κα Κύριον μολογήσομεν, οχ ς νθρωπον συμποοσκυνοντες τ Λόγ, να μ τομς φαντασία παρεισκρίνται, δι το λέγειν τ σύν, λλ’ ς να κα τν ατν προσκυνοντες, τι μ λλότριόν το Λόγου τ σμα ατο, μεθ’ ο κα ατς συνεδρεύει τ Πατρί· οχ ς δύο πάλιν συνεδρευόντων υἱῶν, λλ’ ς νός, καθ’ νωσιν μετ τς σαρκός. Ἐὰν δ τν καθ’ πόστασιν νωσιν ς νέφικτον ς καλλ παραιτώμεθα, μπίπτομεν ες τ δύο λέγειν υούς: νάγκη γρ πσα διορίσαι, κα επεν τν μέν, νθρωπον εδικς, τ του Υο κλήσει τετιμημένον· εδικς δ πάλιν, τν κ Θεο Λόγον, υότητος νομά τε κα χρμα χοντα φυσικς. Ο διαιρετέον τοιγαρον ες υος δύο τν να Κύριον ησον Χριστόν. νήσει δ κατ’ οδένα τρό­πον τν ρθν τς πίστεως λόγον ες τ οτως χειν, κν ε προσώπων νωσιν πιφημίζωσί τινες· ο γρ ερηκεν Γραφή, τι Λόγος νθρώπου πρόσωπον νωσεν αυτ, λλ’ τι γεγο­νε σάρξ· τ δ σάρκα γενέσθαι τν Λόγον, οδν τερόν στιν, ε μ τι παραπλησίως μν μετέσχεν αματος κα σαρκός, διον σμα τ μν ποιήσατο, κα προλθεν νθρωπος κ γυναικός, οκ ποβεβληκς τ εναι Θες κα τ κ Θεο γεννηθναι Πατρός, λλ κα ν προσλήψει σαρκς μεμενηκς περ ν. Τοτο πρεσβεύει πανταχο τς κριβος πίστεως λόγος· οτως ερήσομεν τος γίους πεφρονηκότας Πατέρας· οτω τεθαρρήκασι Θεοτόκον επεν τν γίαν Παρθένον· οχ ς τς το Λόγου φύσεως, τοι τς θεότητος ατο, τν ρχν το εναι λαβούσης κ τς γίας Παρθένου, λλ’ ς γεννηθέ­ντος ξ ατς το γίου σώματος, ψυχωθέντος λογικς, κα καθ’ πόστασιν, νωθες Λόγος, γεννηθναι λέγεται κατ σάρκα. Τατα κα νν ξ γάπης τς ν Χριστ γράφων παρακαλ ς δελφν κα δαμαρτύρομαι νώπιον το Χριστο κα τν κλεκτν γγέλων, τατα μεθ’ μν κα φρονεν κα διδάσκειν, να σζηται τν κκλησιν ερήνη, κα τς μονοίας κα γάπης σύνδεσμος ρραγς διαμέν τος ερεσι το Θεο.

ΠΗΓΗ:  ω. Καρμίρη, Τ Δογματικ κα Συμβολικ Μνημεα τς ρθοδόξου Καθολικς κκλησίας, τ. Α΄, ἔκδ. β΄, ν θήναις, 1960, σ. 139-140.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου