ΤΕΥΧΟΣ
67 ΤΡΙΠΟΛΙΣ
ΙΟΥΛΙΟΣ - ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015
Παΐσιος
ὁ Ἁγιορείτης.
Ὁ νέος
Ἅγιος τῆς Ἐκκλησίας μας
Ἡ ἐποχή μας, παρά τό
γενικό κλίμα τῆς ἀποστασίας, τῆς ἀπιστίας, τῆς ἀδιαφορίας καί τῆς σύγχυσης πού
ἐπικρατεῖ, ἔχει τό προνόμιο τῆς ἀνάδειξης μεγάλων πνευματικῶν μορφῶν στόν χῶρο
τῆς Ἐκκλησίας, προσώπων πού διακρίθηκαν σέ ἁγιότητα βίου καί σέ πνευματικά χαρίσματα
καί στήριξαν μέ τούς λόγους τους, μέ τό παράδειγμά τους, μέ τήν προσευχή τους,
μέ τήν ἀγάπη τους καί μέ τήν πρός τόν Θεό παρρησία τους χιλιάδες συνανθρώπους
μας σέ ὅλο τόν κόσμο. Πρόκειται γιά τούς ἁγίους Γέροντες, Προφύριο Μπαϊρακτάρη
(1906-1991), Παΐσιο Ἐζνεπίδη (1924-1994), Ἰάκωβο Τσαλίκη (1920-1991), Σωφρόνιο
Σαχάρωφ (1896-1993) καί πολλούς ἄλλους λιγότερο γνωστούς. Ὁ Ὀρθόδοξος λαός
προσέτρεξε σ’ αὐτούς, τούς ἀγάπησε καί τούς δέχθηκε ὡς ὁδηγούς του, ὡς φωστῆρες
πνευματικούς καί ὡς πηγές ρημάτων ζωῆς αἰωνίου. Ἔγιναν γνωστοί στά πέρατα τοῦ
κόσμου, ἀπό στόμα σέ στόμα, μέσω τῶν ἀνθρώπων πού τούς γνώρισαν, χωρίς νά
ἀναφέρουν κάτι γι’ αὐτούς τά σύγχρονα μέσα ἐνημερώσεως (τηλεόραση, ραδιόφωνο,
ἐφημερίδες, διαδίκτυο), χωρίς οἱ ἴδιοι νά τό ἐπιδιώξουν καί ζῶντας μέ ἡσυχία
καί ταπείνωση τήν κατά Χριστόν ζωή. Μόνο μετά τήν κοίμησή τους ἄρχισαν νά
προβάλλονται ἀπό κάποια σύγχρονα μέσα, ὅπως τό διαδίκτυο.
Τό Ὀρθόδοξο πλήρωμα,
τό ὁποῖο τούς τιμοῦσε ἤδη ὡς Ἁγίους, ἀνέμενε καί τήν ἐπίσημη ἀναγνώρισή τους
ἀπό τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο. Αὐτό ἔγινε πρῶτα γιά τόν ἅγιο, πλέον, Πορφύριο
τόν Καυσοκαλυβίτη (Μπαϊρακτάρη), ὁ ὁποῖος ἐνεγράφη στό Ἁγιολόγιο στίς
27/11/2013. Ἕνα χρόνο περίπου ἀργότερα, στίς ἀρχές τοῦ ἔτους μας, ἔγινε καί ἡ
ἐπίσημη ἀνακήρυξη τοῦ ἁγίου Παΐσιου τοῦ Ἁγιορείτου (Ἐζνεπίδη), γιά τόν ὁποῖο
γίνεται τό μικρό αὐτό ἀφιέρωμα. Τό ἐπίσημο Ἀνακοινωθέν τοῦ Οἰκουμενικοῦ
Πατριαρχείου ἀνέφερε τά ἑξῆς:
«Συνῆλθεν, ὑπό τήν
προεδρίαν τῆς Α. Θ. Παναγιότητος, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος εἰς τήν τακτικήν
συνεδρίαν αὐτῆς σήμερον, Tρίτην, 13ην Ἰανουαρίου 2015, πρός ἐξέτασιν τῶν ἐν τῇ
ἡμερησίᾳ διατάξει ἀναγεγραμμένων θεμάτων. Κατ᾿ αὐτήν, ἡ Ἁγία καί Ἱερά Σύνοδος:
α) ὁμοφώνως ἀποδεχθεῖσα εἰσήγησιν τῆς Κανονικῆς Ἐπιτροπῆς ἀνέγραψεν εἰς τό
Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τόν μοναχόν Παΐσιον Ἁγιορείτην...».
Ὁ πρῶτος ἐπίσημος
ἑορτασμός τῆς μνήμης τοῦ Ἁγίου ἔγινε στίς 12/7/2015, προεξάρχοντος τοῦ
Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ.κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ, στό Ἱερό Ἡσυχαστήριο τοῦ Ἁγίου
Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου στή Σουρωτή Θεσσαλονίκης, ὅπου ὑπάρχει ὁ τάφος τοῦ Ἁγίου.
Στήν πολύωρη Ἀγρυπνία, πού τελέστηκε στή μνήμη του, μετεῖχαν καί προσκυνητές
ἀπό τήν Τρίπολη, μέ ἐπικεφαλῆς τόν Ἀρχιμανδρίτη τοῦ Μητροπολιτικοῦ μας Ναοῦ π.
Βενέδικτο Καρύδη, ὁ ὁποῖος ἔχει τήν ἐξαιρετική εὐλογία νά εἶναι ἕνας ἀπό τούς
κληρικούς πού γνώρισαν ἐν ζωῇ τόν ἅγιο Παΐσιο καί συνομίλησαν μαζί του. Στήν
πανήγυρη μετεῖχαν πολλές χιλιάδες Ὀρθόδοξων πιστῶν ἀπό ὅλο τόν κόσμο. Ἀλλά καί
ὁ Μητροπολιτικός μας Ναός τίμησε τόν νέο Ἅγιο τῆς Ἐκκλησίας μας μέ ἱερά
Ἀγρυπνία, πού τελέστηκε στή μνήμη του.
Ὁ ἅγιος Παΐσιος o
Ἁγιορείτης, κατά κόσμον Ἀρσένιος Ἐζνεπίδης, γεννήθηκε τόν Ἰούλιο τοῦ 1924 στά
Φάρασα τῆς Καππαδοκίας. Ὁ πατέρας του ὀνομαζόταν Πρόδρομος καί ἦταν Πρόεδρος
τοῦ χωριοῦ, ἡ δέ μητέρα του ὀνομαζόταν Εὐλαμπία. Εἶχε ἀκόμη 8 ἀδέλφια. Στίς
7/8/1924, μία ἑβδομάδα πρίν οἱ οἰκεῖοι του φύγουν γιά τήν Ἑλλάδα, βαπτίστηκε
ἀπό τόν Ἱερέα τῶν Φαράσων ἅγιο Ἀρσένιο τόν Καππαδόκη. Ὁ ἅγιος Ἀρσένιος,
μάλιστα, τοῦ ἔδωσε τό δικό του ὄνομα, «γιά νά ἀφήσει Καλόγερο στό πόδι του»,
ὅπως εἶχε πεῖ.
Στίς 14/9/1924 ἡ οἰκογένεια
τοῦ Ἁγίου, μαζί μέ ἄλλους πρόσφυγες, ἔφτασε στόν Πειραιά καί ἔπειτα στήν
Κέρκυρα, ὅπου ἔμειναν γιά ἐνάμισυ χρόνο. Κατόπιν μετακόμισαν στήν Ἡγουμενίτσα
καί, τέλος, στήν Κόνιτσα, ὅπου ὁ Ἀρσένιος τελείωσε τό Δημοτικό Σχολεῖο. Ἀπό
μικρός κατέγραφε τά θαύματα τοῦ ἁγίου Ἀρσενίου, τόν ὁποῖο ἀργότερα βιογράφησε.
Εἶχε ἰδιαίτερη κλίση πρός τόν μοναχισμό καί τήν πνευματική ζωή καί ἀπό τήν
παιδική του ἡλικία ἐκδηλώθηκαν τά πρῶτα σημεῖα τῆς Χάρης τοῦ Θεοῦ στή ζωή του.
Στό διάστημα 1945-1949 ὑπηρέτησε τή θητεία του στόν ἑλληνικό στρατό καί μετεῖχε
στό τότε ἐμφύλιο πόλεμο.
Ἀμέσως μετά τήν
ἀπόλυσή του ἀπό τόν στρατό τό 1949, πῆγε γιά πρώτη φορά στό Ἅγιο Ὄρος,
ἀποφασισμένος νά γίνει Μοναχός. Ἦλθε γιά λίγο πάλι στό κόσμο, ἀλλά σύντομα
ἐπέστρεψε στό Ἅγιο Ὄρος στή Μονή Ἐσφιγμένου, ὅπου, κατά τή ρασοευχή τοῦ δόθηκε
τό ὄνομα Ἀβέρκιος (1954). Ἀπό τό 1954 μόνασε στή ἁγιορειτική Μονή Φιλοθέου,
ὅπου ἔλαβε τό Μικρό μοναχικό σχήμα καί μετωνομάστηκε σέ Παΐσιος (1956).
Ὑποτασσόμενος στό θέλημα τοῦ Θεοῦ, τό ὁποῖο τόν καθοδηγοῦσε μέ θαυμαστό τρόπο,
ἀσκήτευσε σέ διάφορα μέρη ἐντός καί ἐκτός τοῦ Ἁγίου Ὄρους: στήν Μονή Στομίου
Κονίτσης (1958-1962), στό Θεοβάδιστο Ὄρος Σινά (1962-1964), στήν Ἰβηριτική
Σκήτη Τιμίου Προδρόμου τοῦ Ἁγίου Ὄρους (1964-1968), στά ἐρημικά Κατουνάκια
(1967-1968), στήν Καλύβη τοῦ Τιμίου Σταυροῦ κοντά στή Μονή Σταυρονικήτα
(1968-1979) καί τέλος στό κελί «Παναγούδα» κοντά στή Μονή Κουτλουμουσίου
(1979-1994). Ἐκεῖ τόν ἐπισκέπτονταν χιλιάδες προσκυνητῶν, πού ἀνέπαυε μέ τίς
συμβουλές του.
Παράλληλα, καθοδηγοῦσε
πολλούς ἐκτός τοῦ Ἁγίου Ὄρους, πού εἶχαν τήν ἐπιθυμία νά γίνουν Μοναχοί. Μέ τήν
καθοδήγησή του ἱδρύθηκε ἐξ ἀρχῆς τό Ἱερό Ἡσυχαστήριο τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ
Θεολόγου στή Σουρωτή Θεσσαλονίκης, ὅπου μονάζουν πάνω ἀπό 100 Μοναχές.
Στόν ἐπίγειο βίο του ὁ
ἅγιος Παΐσιος ταλαιπωρήθηκε ἀπό πολλές ἀσθένειες, τίς ὁποῖες ἀντιμετώπισε μέ
ἀξιοθαύμαστη ὑπομονή. Στό τέλος, ἀρρώστησε σοβαρά καί τόν διακονοῦσαν οἱ
Μοναχές τῆς Σουρωτῆς. Ἐκοιμήθη στίς 12 Ἰουλίου 1994 καί ἐτάφη ἐκεῖ, στό
Ἡσυχαστήριο τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Θεολόγου Σουρωτῆς. Μετά τήν ὁσία κοίμησή του
συνεχίζει νά εὐεργετεῖ τόν Λαό τοῦ Θεοῦ μέ πάμπολλα θαύματα, μέ τίς πρεσβεῖες
του πρός τόν Θεό καί μέ τίς διδαχές τους, πού καταγράφηκαν ἀπό τίς Μοναχές τῆς
Σουρωτῆς καί ἀπό ἀνθρώπους, πού τόν γνώρισαν. Ὁ ἴδιος ὁ ἅγιος Παΐσιος συνέγραψε
4 βιβλία, μέ τίτλους «Ὁ Ἅγιος Ἀρσένιος ὁ Καππαδόκης» (1991), «Ὁ Γέρων Χατζή-Γεώργης ὁ Ἀθωνίτης,
1809-1886» (1986), «Ἁγιορεῖται Πατέρες καί Ἁγιορείτικα» (1993) καί «Ἐπιστολές»
(1994). Πάρα πολλά βιβλία, ὅμως, ἔχουν γραφεῖ ἀπό πρόσωπα πού τόν γνώρισαν.
Μεταφέρουμε στό σημεῖο
αὐτό κάποιες ἀπό τίς πολύτιμες διδαχές τοῦ ἁγίου τῶν ἡμερῶν μας Παϊσίου τοῦ
Ἁγιορείτου, γιά διάφορα θέματα τῆς πνευματικῆς ζωῆς καί μέ σκοπό τήν ὠφέλεια
ὅλων μας, ἀπό τό βιβλίο τοῦ Ἱερομ. Χριστοδούλου Ἁγιορείτου, Ὁ Γέρων Παΐσιος,
Ἅγιον Ὄρος 1994:
- Γιά τή θεία Κοινωνία
χρειάζεται ἐξομολόγηση στόν Πνευματικό, ἐνῶ γιά τή θεία ἐπικοινωνία χρειάζεται
ἐξομολόγηση τῶν ἀδυναμιῶν μας ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ.
- Θά πρέπει νά
γνωρίζουμε ὅτι, ὅταν κάνουμε ἀγώνα γιά τήν ἐκδίωξη κάποιου πάθους καί δέν
φεύγει, τότε ἤ εγωϊσμό ἔχουμε καί ὑψηλοφροσύνη ἤ κατακρίνουμε τούς ἄλλους.
- Ὅσο εἶναι κανείς
νέος, πρέπει νά ἀγωνίζεται, διότι, ὅταν γερνᾶ, δέν μπορεῖ νά κάνει τίποτα.
Τότε, στά γεράματα, τόν πειράζει ἀκόμα καί τό ρεῦμα πού δημιουργεῖται ἀπό τήν
κλειδαρότρυπα!
- Ἀπαραίτητη
προϋπόθεση, γιά νά παντρευτοῦν ἕνας ἄνδρας καί μιά γυναίκα, εἶναι νά βροῦν ἕναν
καλό Πνευματικό, στόν ὁποῖο θά ὑποτάσσουν καί οἱ δύο τή γνώμη τους. Ὁ
Πνευματικός θά παίζει τό ρόλο τοῦ διαιτητῆ, γιά νά μήν ὑπάρχουν μαλώματα μέσα
στήν οἰκογένεια. Ὅπου μεταξύ τους δέν τά βρίσκουν, νά πηγαίνουν στόν
Πνευματικό, γιά νά τούς δίνει τή λύση ὁ Θεός· γιατί ἀλλιῶς μέσα στήν οἰκογένεια
γίνεται χαλασμός. Ἐπεμβαίνουν οἱ γονεῖς τῆς γυναίκας καί τή συμβουλεύουν «ἔτσι
νά κάνει», οἱ γονεῖς τοῦ ἄνδρα κι αὐτοί τό ἴδιο· καί μετά ὅλοι μαζί προσπαθοῦν
νά ἐπιβάλλουν τό δικό τους θέλημα καί διαλύουν τήν οἰκογένεια. Ὅταν ὅμως, ἔχουν
συμφωνήσει νά ἔχουν Πνευματικό καθοδηγητή, τότε δέν ὑπάρχουν στό σπίτι τέτοιες
μπερδεμένες καταστάσεις.
- Ἕνας νεαρός εἶπε,
παραπονούμενος, ὅτι συνέχεια τόν «πιάνει τό μάτι» (τόν βασκαίνουν) καί τρέχει
σέ κάποια γυναίκα καί τόν «ξεματιάζει». Τόν ρώτησε τότε ὁ Γέροντας: - Πῶς σέ
«ξεματιάζει»; Τί λέει; Κι ὁ νεαρός ἀπάντησε: - Δέν ξέρω, γιατί ὅ,τι λέει τό
λέει ἀπό μέσα της, μυστικά, ὅση ὥρα κρατᾶ τό «ξεμάτιασμα». Τότε ὁ Γέροντας τοῦ
εἶπε: - Μά ἡ Ἐκκλησία δέν ἔχει μυστικά! Τοῦ ἔδωσε τότε ἕναν σταυρό καί τοῦ
εἶπε: - Φόρεσέ τον καί δέν θά σέ ξαναπιάσει τό μάτι. Νά ἐξομολογεῖσαι καί νά
κοινωνᾶς, γιατί μόνο ἐκείνους πού δέν τά κάνουν αὐτά τά δύο τούς «πιάνει».
- Τά χαρακτηριστικά
τῆς γνήσιας μετάνοιας εἶναι: α) αἴσθηση τῆς ἀθλιότητας, β) ἔντονη αἴσθηση
παρηγοριᾶς καί ἐλπίδας στό ἔλεος τοῦ Θεοῦ καί γ) ἔλλειψη ἄγχους.
Ἀπό τήν
δραστηριότητα τῆς ἐνορίας μας
Μέ λαμπρότητα
τελέστηκε καί φέτος στίς 2/8/2015 ἡ πρώτη Παράκληση τῆς περιόδου τοῦ
Δεκαπανταυγούστου καί ἡ λιτανεία τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος τῆς «Παναγία τῆς
Τριπολιτσᾶς» τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ, πέριξ τῆς κεντρικῆς πλατείας τῆς πόλεώς
μας. Στίς ἱερές Ἀκολουθίες προεξῆρχε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ὁ
ὁποῖος μίλησε, ἐξαίροντας τή θέση τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου μέσα στήν Ἐκκλησία καί
στή ζωή τῶν Χριστιανῶν.
|
Λιτανεία
τῆς «Παναγίας τῆς Τριπολιτσᾶς» (2/8/2015) |
Ἐκδρομή στήν Τρίπολη
καί σέ ἱερά προσκυνήματα τοῦ νομοῦ Ἀρκαδίας πραγματοποίησε στίς 19 καί
20/8/2015 ὁμάδα προσκυνητῶν ἀπό τήν Ἀρναία Χαλκιδικῆς καί τήν Ἱερά Μητρόπολη
Ἱερισσοῦ καί Ἁγίου Ὅρους, μέ ἐπικεφαλῆς τόν Πανοσιολογιώτατο Ἀρχιμανδρίτη π.
Χρυσόστομο Μαϊδώνη, συνοδευόμενο ἀπό τούς π. Παΐσιο καί π. Βασίλειο. Οἱ
προσκυνητές, πού ἦταν ἐπί τό πλεῖστον νέοι, φοιτητές, συνεργάτες τῆς Μητροπόλεως,
ἐπισκέφθηκαν πρῶτα τόν Μητροπολιτικό Ἱ. Ναό τοῦ Ἁγίου Βασιλείου, ὅπου τούς
περίμενε καί τούς καλωσόρισε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, μιλώντας
τους μέ θερμά λόγια γιά τήν Ἀρκαδία καί τήν τοπική μας Ἐκκλησία. Ὁ Ἐπίσκοπός
μας, ἀφοῦ τούς ἐπιφόρτισε μέ τήν ὑποχρέωση νά μεταφέρουν τίς Ἀρχιερατικές του
εὐχές στόν Ἀρκά Μητροπολίτη τους, τούς διένειμε ὡς εὐλογία ἱερά Εἰκόνα τῆς
Παναγίας τῆς Τριπολιτσᾶς καί τούς προσέφερε νηστήσιμα γλυκίσματα, ἐνῶ τούς
συνόδευσε καί τούς παρέθεσε νηστήσιμο δεῖπνο. Οἱ ἐκδρομεῖς ἐπισκεφθηκαν,
ἐπίσης, τή Μονή τῶν Βαρσῶν καί ἐν συνεχείᾳ τή Μονή Μαλεβῆς, τή Μονή Λουκοῦς καί
καί ἄλλους προγραμματισμένους προορισμούς.
Τήν Κυριακή 30/8/2015,
μνήμη τοῦ ἁγίου Ἀλεξάνδρου, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως, στόν Ἱ. Ναό Ἁγίου Νικολάου
Πάπαρι Μαντινείας, ἐτελέσθη πολυαρχιερατικό συλλείτουργο, προεξάρχοντος τοῦ
ἑορτάζοντος Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ καί συλλειτουργούντων τῶν
Σεβ. Μητροπολιτῶν Πατρῶν ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ, Φωκίδος ΘΕΟΚΤΙΣΤΟΥ καί τοῦ Θεοφιλεστάτου
Ἐπισκόπου Ἐπιδαύρου ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΥ. Στή γενέτειρα τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου μας
προσῆλθε ἀπό πρωίας, προκειμένου νά εὐχηθεῖ στόν ἑορτάζοντα Μητροπολίτη μας, ὁ
Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, γεγονός πού
ἀποτελεῖ ξεχωριστή τιμή τόσο γιά τόν Ἐπίσκοπό μας, ὅσο καί γιά τήν Ἱερά μας
Μητρόπολη. Συμπροσευχήθηκαν, ἐπίσης, στό ἱερό Βῆμα ὁ Σεβ. Μητροπολίτης
Μεσσηνίας ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ καί ὁ Θεοφιλεστάτος Ἐπίσκοπος Κερνίτσης ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ. Στήν
ἑορτή τοῦ Ἐπισκόπου μας παρέστησαν ἐπίσης Πανοσιολογιώτατοι Ἀρχιμανδρῖτες,
Ἱερεῖς, Διάκονοι, ἄρχοντες τῆς Περιφερείας, τῆς Τριπόλεως καί τοῦ Νομοῦ,
κάτοικοι τῆς Ἐνορίας καί τῶν πέριξ χωρίων, ἀλλά καί πλῆθος φιλόχριστου Λαοῦ ἐκ
τῆς Τριπόλεως, οἱ ὁποῖοι τίμησαν μέ τήν παρουσία τους τήν μνήμη τοῦ ἁγίου
Ἀλεξάνδρου καί εὐχήθηκαν τά δέοντα στόν Σεβ. Μητροπολίτη μας. Τέλος, μετά τό
πέρας τῆς Θείας Λειτουργίας ὁ ἑορτάζων Σεβ. Ποιμενάρχης μας φιλοξένησε τόν
Ἀρχιεπίσκοπο, τούς λοιπούς Μητροπολῖτες καί τούς ἄλλους ἐπισκέπτες στό πατρικό
του σπίτι, ὅπου τούς πρόσφερε καφέ καί γλυκίσματα. Υἱκῶς καί ὁλοψύχως εὐχόμεθα
στόν Σεβ. Ποιμενάρχη μας, ἔτη πολλά καί εὐλογημένα. Δεόμεθα στόν Δωρεοδότη
Κύριό μας, νά τοῦ χαρίζει ὑγεία ἀδιάπτωτη καί μακροημέρευση, ὥστε νά συνεχίζει
θεοφιλῶς καί θεαρέστως νά ποιμαίνει τό ἐνεπιστευθέν λογικό του ποίμνιο.
Τήν 7η καί τήν 8η
Σεπτεμβρίου ἑορτάζεται ἡ ἑορτή τοῦ Γενεσίου τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου στό
πανέμορφο Ἐξωκκλήσιο, πού ἔχει ὑπό τήν προστασία τοῦ τό Σῶμα τῆς Ἑλληνικῆς
Ἀστυνομίας Ἀρκαδίας, τῆς Παναγίας τῆς Φτέρης Μαντινείας στή θέση «Ἀμπέλια». Τή
Δευτέρα 7/9/2015 τό ἑσπέρας τελέσθηκε Μέγας Ἑσπερινός ἐκ τῶν Ἐφημερίων τοῦ
Μητροπολιτικοῦ Ναοῦ Ἁγ. Βασιλείου καί ἄλλων κληρικῶν τῆς Ἀρχιερατικῆς
Περιφερείας Μαντινείας, ἐνῶ ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς τελέστηκε ὁ Ὄρθρος καί ἡ
πανηγυρική Θεία Λειτουργία. Στίς Ἀκολουθίες συμμετεῖχε μέ κατάνυξη πλῆθος
κόσμου, Ἀστυνομικῶν τῆς Ἀρκαδίας, πιστῶν Τριπολιτῶν καί κατοίκων τῆς
Μαντινείας, ὅπου τίμησαν μέ κάθε θρησκευτική κατάνυξη καί λαμπρότητα, τήν ἑορτή
τοῦ Γενεσίου τῆς Θεοτόκου.
Ἐν ὄψει τῆς ἐνάρξεως
τοῦ νέου σχολικοῦ ἔτους καί στά πλαίσια τῆς προσπάθειας τῆς Ἐνορίας μας γιά τή
στήριξη τῶν οἰκογενειῶν μέ οἰκονομικές δυσκολίες, συγκεντρώθηκαν σχολικά εἴδη,
τά ὁποῖα διατίθενται σέ οἰκογένειες μέ παιδιά σέ σχολική ἡλικία. Αὐτά εἶναι:
σχολικές τσάντες, τετράδια, μολύβια, στυλό, ζωγραφιές, γόμες, ξυλομπογιές κ.λπ.
Ἡ συγκέντρωση τῶν σχολικῶν εἰδῶν ἔγινε ἀπό τή Δευτέρα 31/8/2015 ὡς τέλος τοῦ
μηνός Σεπτεμβρίου, τίς ἡμέρες καί ὧρες λειτουργίας τοῦ Φιλανθρωπικοῦ
Προγράμματος «Τό καλάθι τοῦ Πτωχοῦ Ἀδελφοῦ», δηλαδή κάθε Δευτέρα καί Πέμπτη ἀπό
5.30 ἕως 7.30 μ.μ., ὅπως ἐπίσης, καθημερινά, στό γραφεῖο τοῦ Μητροπολιτικοῦ
Ναοῦ, ἐπί τῆς Πλατείας Ἁγ. Βασιλείου. Σᾶς εὐχαριστοῦμε, πού συνδράμετε καί αὐτή
τήν προσπάθεια, ὅπως ἔχετε πράξει καί σέ ὅλες τίς ὑπόλοιπες προσπάθειες τῆς
Ἐνορίας μας, πού ἔχουν σκοπό τήν στήριξη τῶν ἐμπερίστατων ἀδελφῶν μας, καθώς,
ὅπως ὅλοι γνωρίζουμε, τό κόστος τῶν εἰδῶν αὐτῶν εἶναι σχετικά ὑψηλό καί δέν
πρέπει νά ἀφήσουμε νά λείψει ἀπό κανένα παιδί, οὔτε τό φαγητό, ἀλλά οὔτε καί τό
τετράδιο σέ αὐτή τήν περίπτωση.
Τό πρῶτο κουδούνι γιά
τήν ἔναρξη τῆς σχολικῆς χρονιᾶς 2015–2016 σήμανε τήν Παρασκευή 11/9/2015, στά
σχολεῖα τῆς Α/βάθμιας καί Β/βάθμιας Ἐκπαίδευσης τῆς χώρας μας. Μιά νέα σχολική
χρονιά ἀνοίγει τή φιλόξενη ἀγκαλιά της γιά νά κλείσει μέσα της τά χαμόγελα καί
τίς διαδρομές στά μονοπάτια τῆς γνώσης τῶν παιδιῶν μας. Ἡ Ἐνορία τοῦ
Μητροπολιτικοῦ Ἱ. Ναοῦ Ἁγίου Βασιλείου Τριπόλεως ἔχει ὑπό τήν πνευματική της
δικαιοδοσία καί ἐντός τῶν ὁρίων της, τό 2ο Δημοτικό Σχολεῖο Τριπόλεως. Οἱ
Ἐφημέριοι τῆς Ἐνορίας βρέθηκαν γιά μιά ἀκόμη φορά κοντά στά μικρά παιδιά τῆς
Ἐνορίας μας, στούς διδασκάλους, στούς γονεῖς καί κηδεμόνες τοῦ 2ου Δημοτικοῦ
Σχολείου Τριπόλεως καί τέλεσαν τήν Ἀκολουθία τοῦ Ἁγιασμοῦ ἐπ’ εὐκαιρίᾳ τῆς
ἐνάρξεως τοῦ νέου σχολικοῦ ἔτους. Μετά τό πέρας τῆς Ἀκολουθίας τοῦ Ἁγιασμοῦ οἱ
Ἐφημέριοι τῆς Ἐνορίας μας εὐχήθηκαν στά παιδιά νά ἔχουν ὑγεία καί καλή φώτιση,
στούς δέ διδασκάλους εὐχήθηκαν καλή ἀρχή στά καθήκοντά τους καί ὑπενθύμισαν ὅτι
ἡ Ἐνορία μας καί οἱ Ἱερεῖς θά εἶναι δίπλα, τόσο στούς μικρούς μαθητές καί στίς
οἰκογένειές τους, ὅσο καί στούς διδασκάλους ὅ,τι ὥρα ζητηθεῖ.
Τή Δευτέρα 14/9/2015
οἱ Ἱερές Μονές καί οἱ Ἐνορίες τῆς Μητροπόλεώς μας ἑόρτασαν λαμπρά τήν ἑορτή τῆς
Ὑψώσεως τοῦ Σταυροῦ. Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης μας τέλεσε τή Θ. Λειτουργία καί τήν
Ἀκολουθία τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ στήν Ἱ. Μονή Ἁγίου
Νικολάου Καλτεζῶν Μαντινείας. Στήν Τρίπολη, στήν ἕδρα τῆς Ἱ. Μητροπόλεως, στόν
Μητροπολιτικό Ἱ. Ναό τοῦ Ἁγίου Βασιλείου τῆς Τριπόλεως πλῆθος κόσμου παρέστη
καί κατέκλυσε τόν Μητροπολιτικό Ναό, τόσο κατά τή Θ. Λειτουργία, ὅσο καί κατά
τήν ἱερά Ἀκολουθία τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ.
Πανηγύρισε καί φέτος
τήν 16η καί 17η/9/2015 μέ λαμπρότητα τό Ἱερό Ἐξωκκλήσιο τῆς Ἁγίας Σοφίας καί
τῶν τριῶν θυγατέρων αὐτῆς Πίστεως, Ἐλπίδος καί Ἀγάπης, στήν Φτέρη Μαντινείας. Ὁ
Ἱ. Ναός τῆς Ἁγίας Σοφίας βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα ἔξω ἀπό τήν Τρίπολη καί
τυγχάνει ὑπό τήν πνευματική δικαιοδοσία τοῦ Μητροπολιτικοῦ Ἱ. Ναοῦ Ἁγίου
Βασιλείου Τριπόλεως, ἐνῶ τήν ἐπιμέλεια αὐτοῦ ἔχουν οἱ Ὑπάλληλοι τοῦ Δήμου
Τριπόλεως, οἱ ὁποῖοι ἔχουν ριζικά ἐξωραΐσει καί εὐπρεπίσει ἄριστα τόσο τόν Ἱ.
Ναό, ὅσο καί τόν περιβάλλοντα χῶρο αὐτοῦ. Τήν παραμονή τῆς ἑορτῆς τελέσθηκε ἡ
Ἀκολουθία τοῦ Ἑσπερινοῦ καί ἐν συνεχείᾳ ἡ λιτάνευση τῆς ἱερᾶς Εἰκόνος, παρουσίᾳ
πλήθους προσκυνητῶν ἀπό τήν Τρίπολη καί τήν εὐρύτερη περιφέρεια τῆς Φτέρης
Μαντινείας, ἐνῶ ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς τελέστηκε ὁ Ὄρθρος καί ἐν συνεχείᾳ ἡ Θ.
Λειτουργία. Εὐχόμαστε οἱ πρεσβεῖες καί ἡ προστασία τῆς ἁγίας Σοφίας καί τῶν
ἁγίων θυγατέρων αὐτῆς νά σκέπουν πάντας, χαρίζοντας ὑγεία καί ὅ,τι ἀγαθό καί
ἐπιθυμία ἡ καρδία ἑκάστου συνανθρώπου μας ποθεῖ.
|
Ὁ
Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος προσέρχεται στόν Μητροπολιτικό
Ναό (27/9/2015) |
Μέ τήν παρουσία τοῦ
Προέδρου τῆς Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου πραγματοποιήθηκαν τήν Κυριακή
27/9/2015 οἱ ἑορταστικές ἐκδηλώσεις γιά τήν 194η ἐπέτειο τῆς Ἅλωσης τῆς
Τριπολιτσᾶς ἀπό τόν Θεόδωρο Κολοκοτρώνη καί τούς ἐπαναστατημένους Ἕλληνες, στίς
23/9/1821. Τό πρωί τελέστηκε στόν Μητροπολιτικό Ἱ. Ναό τοῦ Ἁγίου Βασιλείου
ἐπίσημη Δοξολογία, προεξάρχοντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας κ.κ
ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ. Στή Δοξολογία παρέστησαν ὁ Πρόεδρος τῆς Δημοκρατίας, ὁ Ὑφυπουργός παρά
τῷ Πρωθυπουργῷ Τέρενς Κουίκ, πού ἐκπροσώπησε τήν Κυβέρνηση, βουλευτές, καί
ἐκπρόσωποι τῶν τοπικῶν, στρατιωτικῶν καί δικαστικῶν ἀρχῶν τῆς πόλης, τοῦ νομοῦ
καί τῆς περιφέρειας Πελοποννήσου. Ὁ Καθηγητής Νεότερης καί Σύγχρονης Ἱστορίας
τοῦ Πανεπιστημίου Πελοποννήσου Ἀθανάσιος Χρήστου, πού ἐκφώνησε τόν πανηγυρικό
της ἡμέρας, ὑπογράμμισε ὅτι, ὁ ἴδιος ὁ Θεόδωρος Κολοκοτρώνης στήν ὁμιλία του
πρός τήν μαθητιῶσα νεολαία τῶν Ἀθηνῶν, στήν Πνύκα, ἦταν αὐτός πού ἔδωσε τό
στίγμα τοῦ ἀπελευθερωτικοῦ Ἀγῶνα, λέγοντας οὐσιαστικά ὅτι ἡ Ἐπανάσταση ξεκίνησε
ἀπό τήν ἄσβεστη φλόγα τῶν Ἑλλήνων γιά ἐλευθερία. Πρόσθεσε ὅτι ὁ Κολοκοτρώνης
εἶναι ὁ ταλαιπωρημένος ἀγωνιστής τοῦ ἀγῶνα καί τόνισε, πώς μόνος αὐτός ὄρθωσε
τό ἀνάστημά του γιά νά πείσει τούς λοιπούς ἀγωνιστές καί τόν Λαό νά ξεσηκωθοῦν
ἐνάντια στήν Ὀθωμανική αὐτοκρατορία, ὑπογραμμίζοντας ταυτόχρονα τήν
σπουδαιότητα ἀπελευθέρωσης τῆς Τρίπολης στήν καθοριστική ἔκβαση τοῦ Ἀγῶνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου