ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ
ΑΠΟΦΑΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΝ
ADDIS ABEBA
«ΔΙΑΣΚΕΨΕΩΣ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ»
(ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
1965)
Ἐνδιαφερόμενοι περὶ
συνόλου τῆς Χριστιανοσύνης, ἔχομεν κατὰ νοῦν τὴν ἕνωσιν μετὰ πασῶν τῶν
Ἐκκλησιῶν. Ἀπὸ ἐπόψεως ὅμως στενότερας πρὸς ἡμᾶς ὁμοιότητος ἐν τῇ πίστει καὶ
πνευματικῆς συγγενείας μεθ’ ἡμῶν, ἔχομεν ἀνάγκην νὰ καλλιεργήσωμεν διαφόρους
προσεγγίσεις ἐν ταῖς μετ’ αὐτῶν σχέσεσιν ἡμῶν. Ἡ σκέψις αὕτη ἄγει ἡμᾶς νὰ
ἀσχοληθῶμεν, κατὰ τὸ πρῶτον βῆμα ἡμῶν περὶ τὸ ζήτημα τῆς σχέσεως ἡμῶν πρὸς τὴν
Ὀρθόδοξον Ἀνατολικὴν Ἐκκλησίαν, μεθ’ ἧς τὴν αὐτὴν πίστιν καὶ κοινωνίαν εἴχομεν
μέχρι τῆς ἐν Χαλκηδόνι Συνόδου τοῦ 451, ὁπότε ἐπῆλθεν ἡ διαίρεσις. Ὅσον δ’
ἀφορᾷ εἰς τὰς χριστολογικὰς ἐρίδας, αἱ ὁποῖαι προὐκάλεσαν τὴν διαίρεσιν,
ἐλπίζομεν, ὅτι μελέται ἀπὸ κοινοῦ ἐν πνεύματι ἀμοιβαίας κατανοήσεως δύνανται νὰ
ἐπιχύσωσι φῶς ἐπὶ τῆς σημασίας τῶν ἑκατέρωθεν θέσεων. Οὕτως ἀποφασίζομεν, ὅπως
ἀποκτήσωμεν νέαν μελέτην περὶ τῆς χριστολογικῆς διδασκαλίας κατὰ τὴν ἱστορικὴν
αὐτῆς ἀρχήν. Τὴν μελέτην ταύτην δύνανται νὰ ἀναλάβωσιν οἱ ἡμέτεροι θεολόγοι,
ἔχοντες ὑπ’ ὄψει τὰς προτέρας ἐπὶ τοῦ θέματος τούτου μελέτας, ὡς καὶ τὰς
ἀνεπισήμους συσκέψεις τὰς γενομένας ἐν συναρτήσει πρὸς τὰς συνελεύσεις τοῦ
Παγκοσμίου Συμβουλίου τῶν Ἐκκλησιῶν. Ἐν τῷ μεταξὺ ἐγκρίνομεν, ὅπως αἱ Ἐκκλησίαι
ἡμῶν ἐπιδιώξωσι στενοτέρας σχέσεις μετὰ τῆς Ἀνατολικῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καὶ
συνεργάζωνται μετ’ αὐτῆς ἐπὶ τῶν πρακτικῶν ζητημάτων.
ΠΗΓΗ:
Ἰω. Καρμίρη, Τά
Δογματικά καί Συμβολικά Μνημεῖα τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας,
τ. ΙΙ, ἔκδ. β΄, Graz Austria 1968, σ. 1017.
ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ:
Στή θέση αὐτή
(«Οἰκουμενική Κίνησις») ἀναρτῶνται πρός ἐνημέρωσιν τῶν ἐνδιαφερομένων ἐπίσημα
κείμενα, ἀναφερόμενα στόν Διάλογο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ διάφορες
Χριστιανικές Ὁμολογίες, ἀκόμη καί ἄν δέν ἐκφράζουν ἀκριβῶς ἤ ὀρθῶς τό φρόνημα
τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου