γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

«Βασίλειος ο Μέγας», τεύχ. 56, Οκτ. 2012



ΤΕΥΧΟΣ 56                  ΤΡΙΠΟΛΙΣ               ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2012

χειροτονία το νέου Μητροπολίτου ερισσο, ρδαμερίου καί γίου ρους κ.κ. Θεοκλήτου

στορικές στίγμες ζησε ρκαδία, τοπική κκλησία καί Μητροπολιτικός μας Ναός μέ τήν κλογή καί χειροτονία το Πρωτοσυγκέλλου τς Μητροπόλεώς μας ρχιμανδρίτου Θεοκλήτου θανασοπούλου σέ Μητροπολίτη ερισσο, ρδαμερίου καί γίου ρους. Ο καμπάνες τν Ναν τς Τριπόλεως χησαν χαρμόσυνα τήν Παρασκευή 5/10/2012, ταν σεπτή εραρχία τς κκλησίας τς λλάδος, πιβραβεύοντας τό πλούσιο πνευματικό ργο το π. Θεοκλήτου στήν τοπική μας κκλησία, τόν ξέλεξε Μητροπολίτη τς Μακεδονικς ατς Μητροπόλεως, μέ 40 κανονικές ψήφους, ναντι 20 καί 14 ψήφων, πού λαβαν ο λλοι δύο συνυποψήψιοι. Τήν Κυριακή 7/10/2012 τελέστηκε χειροτονία το νέου Μητροπολίτου στόν Μητροπολιτικό μας Ναό πό τόν Μακαριώτατο ρχιεπίσκοπο θηνν καί πάσης λλάδος κ.κ. ερώνυμο καί πό εράρχες τς λλαδικς κκλησίας. Τό γεγονός ταν, ντως, στορικό γιά τήν Τρίπολη καί γιά τόν Μητροπολιτικό Ναό το γίου Βασιλείου, φο κάτι τέτοιο εχε γίνει μόνο τό 1968, ταν χειροτονήθηκε στόν διο Ναό σημερινός Μητροπολίτης Καρυστίας καί Σκύρου κ.κ. Σεραφείμ. συμμετοχή το λαο τς ρκαδίας, πού προσλε νά εχηθε καί νά ναφωνήσει τό «ξιος», ταν πάνδημη. πικεφαλς τς τοπικς μας κκλησίας, Σεβ. Μητροπολίτης μας κ.κ. λέξανδρος, πλήρης χαρς καί κανοποιήσεως, φο ταν κενος πού περισσότερο π’ λους ργάστηκε γιά τήν κλογή το π. Θεοκλήτου. Τό «ξιος» κ βάθους καρδίας εχόμεθα κι μες πό ατή τή θέση στόν νέο Μητροπολίτη κ.κ. Θεόκλητο καί φιερώνουμε στήν κλογή καί χειροτονία του λόκληρο τό τεχος ατο το ντύπου, δημοσιεύοντας ποσπάσματα (λόγω περιορισμένου χώρου) πό τόν χειροτονητήριο λόγο του καί πό τήν προσφώνηση το Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ. λεξάνδρου. Τέλος, πενθυμίζουμε τι νθρόνιση το νέου Μητροπολίτου θά γίνει τό Σάββατο 24/11/2012, ρα 12.00 μ. στόν . Ναό γίου Στεφάνου ρναίας Χαλκιδικς, δέ μετάβαση κε μέ λεωφορεα σων πιθυμον ργανώνεται μέσω τν γραφείων τουρισμο α) ΚΤΕΛ ρκαδίας, β) Παναγιώτου Καππόγιαννη καί γ) Θεοδώρου Βλάσση.



πό τόν χειροτονητήριο λόγο το νέου Μητροπολίτου

νεοεκλεγείς Μητροπολίτης, προσερχόμενος στό ερό Θυσιαστήριο, μεταξύ λλων επε:
«Τήν ρα ατή τήν ερή, πού μιλν ζ παρξιακά τό θαμα τς μεταβολς το σεπτο τούτου ερο Ναο σέ εκόνα καί ντίτυπο το "νωγαίου" τς Πεντηκοστς, χει νάγκη νά προβ σέ μιά ξομολόγηση: τρέμει ψυχή μου καί κλυδωνίζεται πόστασή μου. ναζητ μιά βακτηρία κανή ν’ κουμπήσω γιά νά διαβ τά σκαλοπάτια το Θυσιαστηρίου καί νά εσέλθω στόν σεπτό χρο το τρίτου βαθμο τς ερωσύνης.
»Λοιπόν, ζητ κενον, τόν να· "Μή ν γάπησεν ψυχή μου εδετε;" (σμ. γ’,3), κράζει καρδιά μου καί συνάμα βο λέγουσα· "ναστήσομαι δή…καί ζητήσω ν γάπησεν ψυχή μου" (σμ. γ’,2). ναζήτηση το Θεο -μιά σίγαστη πείνα καί δίψα- σάν μιά κένωτη νάγκη πληρώσεως, μς κολουθε στίς μοναδικές καί σημαντικές στιγμές μας. Κι κενος, θεος Καλλιτέχνης, το ποίου παραμένομε παραμόρφωτες εκόνες, στω καί βουτηγμένες στή λάσπη το σαρκικο φρονήματος, πλώνει σωστικά τό χέρι· κι π’ τό ψος το ορανο πετυχαίνοντας τή θεία ατή "ρπαγή", νταποκρίνεται στό κάλεσμα το τέκνου Του καί σπογγίζει τό δάκρυ καί φευγατίζεται πόγνωση κι τρόμος. Εναι ρα πού γλώσσα ψελλίζει χριστονοσταλγικά: "κράτησα ατόν καί οκ φήσω ατόν", "τι τετρωμένη γάπης εμί γώ" (σμ. γ’,4 καί ε’,8).
» λόγος γιά τό βίωμα το μεγαλείου το Μυστηρίου τς ερωσύνης, πού ρθοδοξία ζ ς τήν ψίστη δωρεά, πού νυψώνει σέ σύναξη θανάτων τήν λη ερή Σύναξη τν πιστν. κκλησία μαρτυρε τι ερατική ξουσία μφυσήθηκε πό τόν Χριστό στούς δώδεκα ποστόλους καί καταγωγή της εναι μιγς θεία. διος Κύριος πού επε: "δίδωμι μν ξουσίαν" (Λουκ. ι’,19), εναι διος πού επε στούς Δώδεκα: "οχ μες με ξελέξασθε, λλ’ γώ ξελεξάμην μς, καί θηκα μς να μες πάγητε καί καρπόν φέρητε" (ω. ιε’,16).
»ρμηνεύοντας τή Θεία Λειτουργία γιος Νικόλαος Καβάσιλας σημειώνει: " Χάρη εναι ατή πού γιάζει … ατός δέ πού κάθε φορά ερουργε εναι πηρέτης της. Γιατί τίποτε δέν προσφέρει δικό του, οτε τολμάει νά πράξη νά π κάτι προερχόμενο πό τήν κρίση καί τούς λογισμούς του· λλά μόνο κενα πού παρέλαβε νωθεν, ετε εναι πράγμα, ετε λόγος, ετε ργο, κατά τόν τρόπο πού το παραγγέλθηκε καί τό παρέλαβε, τσι καί τά προσφέρει στόν Θεό".
»Τοτο τό γεγονός τό ζ κυρίως ς πλήρωμα χειροτονούμενος. Βλέπει τά πάντα γύρω του νά λλοιώνωνται, νά παίρνουν παράξενη θωριά καί νερμήνευτη ψη. Κυριολεκτικά ζ μιά μεταμόρφωση τήν ρα πού ερωσύνη σκηνώνει μέσα του καί τόν καθιστ γιοπότηρο τοιμο νά δεχθ τόν θεο Μαργαρίτη. "Κι σύ", καταγράφεται στό Εσοδικό το ρχιμανδρίτου Βασιλείου, "ζς τήν μπειρία το ψυχορραγοντος καί τό σπαρτάρισμα το ρτιγέννητου. Εσαι νεκρός καί ζωντανός. νύπαρκτος καί παντοδύναμος. Πέφτεις στό κενό, καταποντίζεσαι καί πλημμυρίζεις ζωή, φτάνεις στήν ασθηση τς αωνίου παρουσίας Του"...
» λόγος, βέβαια, γιά τόν γνήσιο ποιμένα καί τήν γνήσια θυσιαστική, πνευματική του ξουσία, γιά τόν ποιμένα "πού ς πρωτοκορυφαος κριός μεγάλης ποίμνης, εναι τοιμασμένος γιά προσφορά καί λοκαύτωμα ποδεκτό πό τόν Θεό", ς ναφέρεται στό Μαρτύριο το γίου Πολυκάρπου. Γιατί ποτέ κληρικός καί μάλιστα πίσκοπος δέν γίνεται ξιωματοχος, πού το χρωστον ο λλοι τιμές καί δόξες καί ποταγή. Δέν εναι φέντης καί κυβερνήτης μέ κοσμική ξουσία καί σατραπική νοοτροπία. Εναι πατέρας, δελφός, διδάσκαλος κι ποιμένας. Εναι κοινός πατέρας λάκερης τς οκουμένης, πού μεριμν γιά λους, πως κι Θεός, τόν ποο διακονε, κατά τόν ερό Χρυσόστομο.
»δίως λόγος το πισκόπου πηγάζει πό τήν Εχαριστία, πό τή φλεγόμενη Βάτο τς γιοτριαδικς παρουσίας καί Χάριτος, πό τήν ταπεινή Φάτνη κι π’ τή μωρία το Σταυρο, κι χι π’ τήν δύναμη γκοσμιοκρατία καί τόν φελιμισμό τς πολυπλόκαμης παρμένης ξουσίας, πού γνωρίζει νά καταδυναστεύη καί νά καταχρται ,τι νθρώπινο κι κόμα ,τι ερό. "Γιατί δ δέν γίνεται λόγος γιά στρατηγικά βασιλικά ξιώματα, λλά γιά πράγμα πού χει νάγκη πό τό ψος τς γγελικς ρετς. Γιατί ψυχή το ερέα πρέπει νά εναι λαμπρότερη κι π’ ατές τίς κτίνες το λιου, στε ποτέ νά μήν τόν φήνη ρημο, τό γιο Πνεμα˙ γιά νά μπορε νά λέη· δέν ζ γώ, λλά μέσα μου ζ Χριστός", διευκρινίζει ερός Χρυσόστομος.
»ς μή γελιώμαστε· πίσκοπος καλεται στή μόνωση το κελλιο του νά λειτουργ καί νά δοξολογ τόν Θεό καί νά διακον τόν λαό, ποβαίνοντας τσι μάρτυρας καί μολογητής τόσο το θαύματος τς Σαρκώσεως, το Σταυρο καί τς ναστάσεως το Λόγου, σο καί το θαύματος το γιασμο, τς νχριστώσεως δηλαδή το Λαο το Θεο. Κήρυκας, ργάτης καί μάρτυρας νός θαύματος, τς θεώσεως νθρώπου καί κόσμου, τς ναπλάσεως καί ναγεννήσεως τν νθρώπων μέχρι τή συντέλεια το αἰῶνος, μέ τήν νέργεια καί τή δύναμη το τά πάντα πιτελοντος γίου Πνεύματος.
»Γιά νά γίνεται εσακουστός λόγος του, λοιπόν, φείλει νά ζ στό πακρον τήν πνευματική ζωή τς κκλησίας. ργασία του εναι πνευματική ζωή. μίμηση το Χριστο, ατό εναι πνευματική ζωή, γιατί μίμηση το Χριστο εναι μίμηση Θεο. Καί μοίωση μέ τόν Θεό πραγματοποιεται μέ τήν μοίωση πρός τόν Χριστό. Εναι μιά διάκοπη πορεία πρός τήν τελειότητα, πρός τόν Χριστό, δηλαδή. Κάθε λλη πιλογή, θαρρομε, πώς δικαιώνει τόν Μαχάτμα Γκάντι πού επε: "γαπ τόν Χριστό, λλά δέν γαπ τούς Χριστιανούς, γιατί δέν μοιάζουν μέ τόν Χριστό!"...
»Στόχος τς κκλησίας, ραγε ργο το πισκόπου, εναι μεταμόρφωση το προσώπου καί τν προσωπικν σχέσεων το νθρώπου μέ τήν χάρη το γίου Πνεύματος, το δρντος μέσα στήν κκλησία. σιος Γρηγόριος Σιναΐτης θά γράψη: "Πάσας τάς μεθηλικιώσεις τάς ν Χριστ φθάσαι πς τις φείλει βαπτισθείς ν Χριστ", λες τίς πνευματικές ριμάνσεις πού ποκαλύφθηκαν στό πρόσωπο καί μέ τό θος το Χριστο φείλει νά φθάση βαπτισμένος στό νομα το Χριστο. Καί συνεχίζει σιος Μεθόδιος λύμπου: "στε μέσα στόν καθένα νοερά νά γεννηθ Χριστός. λλωστε γιά τοτο κκλησία σπαργανώνεται καί ποφέρει τίς δίνες το τοκετο μέχρις του Χριστός νά γεννηθ καί νά μορφωθ μέσα μας, καί καθένας πό μς, πειδή εναι μέτοχος Χριστο, νά γεννηθ καί νά γίνη Χριστός, τσι στε νά γίνουν Χριστοί, σοι βαπτίστηκαν στό νομα το Χριστο, μέ τή Χάρη το γίου Πνεύματος".
»Κατ’ ατόν τόν τρόπο πολιτευομένη κκλησία μπορε νά ποκαλύπτη, λλά καί νά πείθη τόν κόσμο, περισσότερο μέ τό βίωμα καί λιγότερο μέ τούς λόγους της, τι "δέν ποτάσσεται Θεός στά γεγονότα, λλά τά γεγονότα ποτάσσονται στόν Θεό καί τά πάντα ξυπηρετον τό θέλημά Του", κατά τόν γιο Ερηναο.
»Ατά χοντας στήν ψυχή καί τά χείλη, Μακαριώτατε, γιά τήν ερωσύνη καί φο ς ξομολόγηση ερά σκιαγράφησα τά συναισθήματά μου, ς τέκνο σας πλό καί ταπεινό, πιθυμ, πρίν προσπέσω στά χραντα πόδια το Κυρίου καί πό τά σεπτά Σας χέρια λάβω τόν τρίτο τς ερωσύνης βαθμό, νά κφράσω τίς εχαριστίες μου σ’ ,τι πιό ερό καί μεγάλο πήλαυσα στή ζωή μου.
»Προσκυν καί δοξάζω τόν Τριαδικό Θεό καί Πλάστη μου, πού μένα τόν χρεο πλούτισε μέ τίς κένωτες δωρεές Του καί μέ ξίωσε νά ναδειχθ λάχιστος Διάκονός Του. "Εη τό νομα Κυρίου ελογημένον".
»σπάζομαι τό χραντο χέρι κείνης πού βάσταξε τόν Κύριο, τό χέρι τς Κυρίας τν γγέλων καί Μητέρας το κόσμου, τς περαγίας Θεοτόκου, τς λωνας, τς Μαλεβς, τς Γοργοεπηκόου Νεστάνης, τς Γερόντισσας το γιώνυμου ρους.
»μνολογ καί τιμ τόν Μεγολομάρτυρα το Κυρίου Δημήτριο, στόν ερό Ναό το ποίου δ στήν ρωοτόκο Ντροπολιτσά μεγάλωσα, ξαναγεννήθηκα καί δέχθηκα τούς δύο πρώτους τς ερωσύνης βαθμούς. Προσκυν καί γεραίρω τούς Νεομάρτυρες το Κυρίου Δημήτριο καί Παλο, Πολιούχους Τριπόλεως, στήν γκαλιά τν ποίων γαλουχήθηκα καί στερεώθηκα στήν πίστη. Μεγαλύνω τόν γιο νδοξο Μάρτυρα Θεόκλητο, τό νομα το ποίου φέρω νάξιος καί πάντας τούς γίους.
»Μετά τόν Κύριο τν Δυνάμεων καί τούς γίους Του, εχαριστ Σς Μακαριώτατε. Σς γνώρισα, παιδί σχεδόν, ς σεπτό Ποιμενάρχη Θηβν καί Λεβαδείας, φίλο καρδιακό το Γέροντός μου Μητροπολίτου Μαντινείας καί Κυνουρίας κ.κ. λεξάνδρου. πλός, ταπεινός, λιτός, νθρώπινος, μέ λιπαρή τήν σοφία καί τίς δεξιότητες, πηδαλιουχετε σήμερα τό σκάφος τς κκλησίας μας σέ καιρούς δίσεκτους καί πονηρούς, πρός δόξαν Θεο καί στηριγμό το Λαο. Δαπανσθε καί λιώνετε γιά τόν κόσμο πού πειν καί διψ πνευματικά καί σέ κανό ποσοστό καί λικά. Σς εγνωμον γιά τό χέρι πού μο δώσατε, γιατί στηρίξατε καί ελογήσατε τήν ποψηφιότητά μου γιά τήν ψηλή θέση το πισκόπου ερισσο, γίου ρους καί ρδαμερίου. Παρακαλ τόν Θεό γρανιτένια νά Σς δίδη γεία καί νά καταυγάζη τόν ρχιεπισκοπικό Σας θρόνο "φωτί τ κτίστ καί ζωοποι".
»Τόν σεπτό Γέροντά μου, τόν λαμπρό Μητροπολίτη Μαντινείας καί Κυνουρίας κ.κ. λέξανδρο εχαριστ. Τόν λυγερόκορμο καί λεβεντόψυχο Μωραΐτικο πλάτανο, κάτω πό τή ζείδωρη αρα το ποίου ναπαύονται καί δροσίζονται πολλοί. μολογ ελικρινς τι δέν θά πολάμβανα τήν μέρα καί τήν ρα ατή, ν γιος Μαντινείας δέν μέ στήριζε μέ τή βακτηρία του. Στιβαρός στή διοίκηση, δωρικός στίς πιλογές, θαρραλέος μπροστά στίς προκλήσεις, γέρωχος στήν περάσπιση τν δικαίων τς κκλησίας, ταλάντευτος καί παθής μπροστά πό τό κόστος τν πιλογν του. Μ’ να λόγο˙ νθρωπος μέ τό να πρόσωπο ναντι λων, χωρίς προσωπεο, ληθινός πέρα γιά πέρα καί νδόψυχα πατέρας. Σς εγνωμον, Σεβασμιώτατε, γιά τίς θυσίες Σας καί νακράζω: "Τί σοι δρον προσάξω, νθ’ νπερ πήλαυσα;"...
»φησα σκοπίμως νά π τό στερο εχαριστ στούς γίους πατέρες, τούς ρχοντες καί τά πνευματικά μου τέκνα, πού λθαν δ στή χαρά μου πό τήν μακρινή Χαλκιδική καί τήν ερά Μητρόπολη, πού μέ ταξε Θεός νά διακονήσω.  Καί διαιτέρως στούς Πανοσιολογιωτάτους ρχιμανδρίτας π. Χρυσόστομο Μαϊδώνη, Πρωτοσύγκελλο καί π. γνάτιο Ριγαν, Γενικό ρχιερατικό πίτροπο τς ερς Μητροπόλεως ερισσο, γίου ρους καί ρδαμερίου, καθώς καί τούς κπροσώπους το κλεκτο Δημάρχου ριστοτέλους κ. Χρήστου Πάχτα, κ.κ. ωάννη Λαμπρινό καί στέριο Μπροζο, ντιδημάρχους...
»Τέλος κλείνω εύλαβικά τό γόνυ, πρτον πρός τό Σεπτό Οκουμενικό μας Πατριαρχεο, τήν Μεγάλη το Χριστο σταυρωμένη κκλησία καί τόν ψίστης κτινοβολίας Προκαθήμενο ατς, τήν Α.Θ.Π. τόν Οκουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαο, το ποίου εσεβάστως προσκυν τήν γία δεξιά καί ξαιτομαι τάς θεοπειθες εχάς καί ελογίας Του, καθότι ερά Μητρόπολις ερισσο, γίου ρους καί ρδαμερίου νήκει κανονικς στήν πνευματική δικαιοδοσία τς Πρωτοθρόνου Κωνσταντινουπόλεως. Καί δεύτερον κλίνω τό γόνυ καί στέλλω τόν σεβασμό μου πρός τήν γία καί ερά Κοινότητα τς Μοναστικς Πολιτείας το γίου ρους, πού γειτνιάζει μέ τήν ερά Μητρόπολη ερισσο καί στόν τίτλο της τιμητικά ναφέρεται. Ατή . Μητρόπολις ξιώνεται νά εναι ασθητή πύλη το Περιβολιο τς Παναγίας μας καί ο πύλες της πάντα θά μείνουν νοιχτές γι’ ατήν, πως μέχρι σήμερα, γιατί τέτοια ελογία πολλοί δέν τήν χουν στήν φήλιο. γιοι γιορετες πατέρες ελογετε καί δεήθητε πέρ μο το μαρτωλο.
»Λοιπόν, Μακαριώτατε, "λήλυθεν ρα". Προσπίπτω στήν γάπη Σας, πρός τόν Χριστό μου λέγω: "Κύριε ησο Χριστέ, λέησόν με τόν μαρτωλόν"».
Στή συνέχεια, Μακαριώτατος ρχιεπίσκοπος θηνν καί πάσης λλάδος κ.κ. ερώνυμος, μέ τή σοφία καί τή σύνεση πού τόν διακρίνει, πηύθυνε θερμούς λόγους στόν χειρονονούμενο, ναφερόμενος στήν ποστολή τς κκλησίας καί το πισκόπου στόν σύγχρονο κόσμο.


πό τήν προσφώνηση το Μητροπολίτου μας στόν νέο Μητροπολίτη

Πατρικούς λόγους πρός τόν νέο Μητροπολίτη πηύθυνε καί Σεβ. Μητροπολίτης μας κ.κ. λέξανδρος, κφράζοντας τή μεγάλη χαρά καί κανοποίησή του γιά τό γεγονός. Μητροπολίτης μας μεταξύ λλων επε:
«γαπητό μου παιδί καί δη πλέον Σεβασμιώτατε δελφέ καί συλλειτουργέ, Μητροπολίτη τς ερς Μητροπόλεως ερισσο, γίου ρους καί ρδαμερίου κ. Θεόκλητε,
» Κύριος μν ησος Χριστός κατηγορηματικά μς τόνισε καί μς επε τι "άν τις μοί διακονε, τιμήσει ατόν Πατήρ". Κι σύ μέ γάπη καί ατοθυσία διηκόνησες τόν λαόν τοτον το Θεο, δ στή Μητρόπολη Μαντινείας καί Κυνουρίας καί εδικότερα στήν Τρίπολη, διδάσκοντας, γιάζοντας καί οκοδομώντας πνευματικά τόν λαό το Θεο, τόν λαό τς ρκαδίας. Καί δη πλέον Θεός, βλέποντας τή διακονία σου ατή, φερε τή σημερινή μέρα νά τιμήσει τόν ργάτη το Εαγγελίου καί τό διάκονο το Κυρίου μν ησο Χριστο καί νά σέ ναδείξει Μητροπολίτη τς Μητροπόλεως ερισσο, γίου ρους καί ρδαμερίου. Κι λοι μες δ, πίσκοπός σου, ο συλλειτουργοί σου ερες καί λος κλρος καί ο μοναχοί καί ο μοναχές τν μοναστηριν μας, ο ρχοντες καί λαός μας, γιά τό γεγονός ατς τς μεγάλης τιμς πού σου κανε Θεός, χαιρόμεθα καί δοξολογομε τόν Θεόν, γιά τήν ψιστη τιμή πού πεφύλαξε στό πρόσωπό σου καί διά σο «παντί τ λα». Ο καμπάνες τν κκλησιν μας χτύπησαν πανηγυρικά καί χαρμόσυνα ταν ναγγέλθηκε κλογή σου ες Μητροπολίτην...
»Προσωπικά, γώ ασθάνομαι πως επε γιος Νικόδημος γιορείτης γιά κάποιο συγγενή του πού γινε πίσκοπος, «πτάπυχης» στό νάστημα. Δηλαδή, ψηλώνω καί μεγαλώνω καί παίρομαι, γιά τήν τιμή πού σο κανε Θεός, πτά φορές. Καί σο εχομαι π’ τήν καρδιά μου, καί εχή ατή εναι κφρασις καί το λαο πού σήμερα εναι δ στή μεγάλη ορτή τς προσωπικς σου Πεντηκοστς, νά ζήσεις, νά εαρεστήσεις τό Θεό καί νά ναδειχθες ξιος τς πισκοπικς σου διακονίας στή Μητρόπολη πού σέ ποστέλλει Θεός.
»Πς σέ ναν τόπο πού εναι καθαγιασμένος καί ελογημένος καί κατασπαρμένος καί καταποτισμένος πό τά αματα καί τά κόκαλα τν Πελοποννησίων, πού τόσο γάπησαν τή Μακεδονία, στε τήν ψυχή καί τό σμα θυσίασαν γιά τήν λευθερία της. κε, λοιπόν, πού θά πς, στή δοξασμένη λληνική Μακεδονία, θά βρες τά μνήματα, θά δες τά κόκαλα, θά πατήσεις τά αματα τν παππούδων μας τν Πελοποννησίων γιά τήν λευθερία τς Μακεδονίας. Γι’ ατό, τό πρτο πού θά πρέπει νά κάνεις κε, εναι νά τελέσεις μνημόσυνο γιά τήν νάπαυση τς ψυχς τν ρων κείνων, τν πατέρων καί προπατόρων μας, πού θυσιάστηκαν γιά τή Μακεδονία μας...
»Σο εχομαι κε πού θά πς νά τιμήσεις τήν Τρίπολη. Νά δοξάσεις πρτα, μως, τό Θεό καί νά διαβεβαιώσεις κε τό λαό τι μες ο ρκάδες χουμε φόβο Θεο. μες ο ρκάδες χουμε γάπη το λαο. μες ο ρκάδες εμαστε ποφασισμένοι νά δώσουμε τήν ψυχή καί τό σμα μας γιά νά εμαστε συνεπες στήν τιμή τς ποστολς, πού μς καλε κκλησία μας...
»Καί μέ τήν εχή ατή, γιά νά εσαι ξιος ατς τς τιμς, θά δώσουμε καί μία συμβουλή: νά φοβσαι τό Θεό καί νά ντρέπεσαι τό λαό. ν ατά τά δυό στοιχεα τά κάνεις πράξη τς ζως σου, τότε θά εσαι ξιος καί πανάξιος πως εχόμεθα νά εσαι».
νέος Μητροπολίτης εχαρίστησε καί πάλι τόν Σεβ. Μητροπολίτη μας γιά τούς θερμούς του λόγους καί γιά λα σα χει προσφέρει σ’ ατόν καί στήν τοπική κκλησία μας.
Εχόμεθα κι μες, γιά μιά κόμη φορά, νέος Μητροπολίτης νά ναδειχθε ξιος Ποιμένας τς κκλησίας, πρός δόξαν Θεο καί πρός σωτηρίαν το λογικο του Ποιμνίου. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου