γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

Αἱρέσεις καί τοπική κοινωνία



ΤΕΥΧΟΣ  1           ΤΡΙΠΟΛΙΣ             ΜΑΡΤΙΟΣ   1999

ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ρχιερατική ελογία

Ἀλέξανδρος, χάριτι Θεοῦ Μητροπολίτης Μαντινείας καί Κυνουρίας.

Κύριος μν ησος Χριστός θέλοντας νά προφυλάξει τήν λήθεια τς διδασκαλίας Του, δηλαδή τήν ρθόδοξη Πίστη μας, μς προειδοποίησε μέ τά λόγια του πού εναι καταγραμμένα στό ερό μας Εαγγέλιο, καί μς επε νά εμαστε πολύ προσεκτικοί στά θέματα τς Πίστεως γιατί «γερθήσονται γάρ ψευδόχριστοι καί ψευδοπροφται καί δώσουσι σημεα μεγάλα καί τέρατα, στε πλανσαι, ε δυνατόν, καί τούς κλεκτούς. δού προείρηκα μν. άν ον επωσιν μν δού ν τ ρήμ στί ( Χριστός), μή ξέλθητε, δού ν τος ταμείοις, μή πιστεύσητε» (Ματθ. 24, 24-26).
Ατοί ο ψευδόχριστοι καί ο ψευδοπροφτες πού ναφέρει Χριστός εναι ο αρετικοί λων τν ποχν ο ποοι μφανίζονται στίς κοινωνίες τν Πιστν ρθοδόξων Χριστιανν μέ ξωτερική ψι εγένειας, νδιαφέροντος καί φιλίας δηλαδή σάν θα καί κακα πρόβατα, ν στήν πραγματικότητα εναι πονηροί καί δόλιοι, πού σκοπό χουν νά νοθεύσουν τήν Πίστιν, νά παραπλανήσουν τούς Χριστιανούς καί νά τούς πομακρύνουν πό τήν μία, γία καί ποστολική ρθόδοξη κκλησία. Καί ατό μς τό προεπεν πάλιν Κύριος: «Προσέχετε δέ πό τν ψευδοπροφητν, οτινες ρχονται πρός μς ν νδύμασι προβάτων, σωθεν δέ εσι λύκοι ρπαγες» (Ματθ. 7, 15).
Πράγματι ο αρέσεις χουν πάρει στόν τόπο μας νησυχητικές διαστάσεις καί πιστρατεύουν νθρώπους χωρίς νά γνωρίζουν σύνορα, ο ποοι διατείνονται πρός λους τι προσφέρουν λύσεις σέ λα τά πνευματικά καί παρξιακά προβλήματα τν νθρώπων καί παρασύρουν στήν πλάνη τους νύποπτους νθρώπους καί στήρικτους πνευματικά Χριστιανούς. διαίτερα στοχεύουν στό νά παγιδεύσουν πολλαπλασιαστές μηνυμάτων, πως πανεπιστημιακούς, κπαιδευτικούς, πολιτικούς παράγοντες καί Μ.Μ.Ε. μέ καταστροφικές συνέπειες γιά τήν οκογένεια, γιά τήν Πατρίδα καί τήν κκλησία.
Μπροστά, λοιπόν, σ' ατή τή θύελλα τν αρετικν καί πλανερν διδασκαλιν ασθανόμαστε πιβεβλημένη τήν νάγκη γιά τήν νημέρωσι τν Χριστιανν τς Μητροπόλεώς μας καί γι' ατό δημιουργήσαμε ντιαιρετικό Γραφεο στό ποο ρίσαμε πεύθυνο τόν Θεολόγο ερέα Σωτήριον θανασούλια, ποος μέ τούς συνεργάτες του θά παρακολουθε, θά νημερώνει καί θά νεργε. Τό Γραφεο τοτο κδίδει πό τήν Κυριακή τς ρθοδοξίας καί τό παρόν ντυπό του μέ τό νομα «ρθοδοξία καί αρεσις».
Ελογώντας τή λειτουργία το ντιαιρετικο Γραφείου τς Μητροπόλεώς μας καί τήν κυκλοφορία το ντύπου του εμαι βέβαιος τι Θεός θά στηρίξει τήν προσπάθειά μας καί θά περιφρουρήσει τούς Χριστιανούς μας, φο τοτο στήν ντολή Του στηρίζεται: «Προσέχετε ον αυτος καί παντί τ ποιμνί ν μς τό Πνεμα τό γιον θετο πισκόπους, ποιμαίνειν τήν κκλησίαν το Κυρίου καί Θεο, ν περιεποιήσατο διά το δίου αματος» (Πραξ. 20,28).

Μέ εχές καί ελογίες
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ Μαντινείας καί Κυνουρίας ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ


Ο κίνδυνοι τν αρέσεων γιά τήν τοπική κοινωνία

Ο διάφορες αρέσεις καί ο παραθρησκευτικές μάδες, πού δρον νεξέλεγκτα στή χώρα μας, γκυμονον πολλούς κινδύνους χι μόνο γιά τά μεγάλα στικά κέντρα λλά καί γιά τήν λληνική παρχία, φο στό στόχαστρό τους περιλαμβάνουν κυρίως τήν τοπική κοινωνία καί γωνίζονται νά πηρεάσουν τούς ρυθμούς τς ζως της, ποδιοργανώνοντας συγχρόνως τούς τοπικούς πολιτικούς, κοινωνικούς καί θρησκευτικούς φορες. Τά καταχθόνια σχέδιά τους στηρίζονται στήν παρατηρούμενη χαλάρωση τς παραδοσιακς οκογενειακς κοινότητας, φαινόμενο πού χαρακτηρίζει στίς μέρες μας κυρίως τήν παρχιακή ζωή, ποία ξαιτίας τς καταναλωτικς μανίας καί τς πουσίας πολιτιστικν ρεθισμάτων χάνει συνεχς τή συνοχή της μέ τήν οκογένεια. Συγχρόνως κμεταλεύονται τά παρξιακά κενά καί τά διέξοδα τς νεολαίας μας.
Τά αρετικά σχήματα καί ο μάδες τς Νέας ποχς εσβάλλουν διάκριτα στήν προσωπική ζωή τν τόμων λλοιώνοντας συγχρόνως τή δομή το τοπικο κοινωνικο βίου, που ντάσεται στορικά τό τομο. Γιά νά σκήσουν πίδραση, λοιπόν, εσάγουν λλότρια θη, προβάλλουν ξένους τρόπους συμπεριφορς καί σιγά σιγά δηγον τά θύματά τους σέ να προκάλυπτο φελληνισμό, φο λληνορθόδοξη στορική συνείδηση ποτελε ντίβαρο σέ τέτοιου εδους πειλές. ταν νθρωπος χάσει τήν ασθηση τς ταυτότητάς του καί γίνει γνώριστος, τότε καταντάει ρμαιο στά χέρια σκοτεινν κύκλων, ο ποοι πεμβαίνουν ριστικά πιά στή διαμόρφωση τς «νέας» προσωπικότητας, δηλαδή νός βουλου νθρωποειδος πού δέν χει πίγνωση τν πράξεών του, λλά γεται καί φέρεται πό παρανοϊκούς γετίσκους καί διεφθαρμένους πράκτορες νθελληνικν συμφερόντων. Γι' ατό λληνική παρχία χρειάζεται τά καθαρά χέρια καί τά διαφαν μυαλά, γιά νά νανήψει πνευματικά καί νά ντισταθε στήν ξαχρείωση το πολιτιστικο πιπέδου, τήν ρα πού φίσταται μία πουλη πίθεση μέ στόχο τήν ξουδετέρωση τν τοπικν στιν πολιτιστικς νάνηψης. Μόνο πού τά αρετικά κινήματα ργάζονται μεθοδικά, χρησιμοποιώντας λες τίς μοντέρνες μεθόδους πλύσης γκεφάλου καί προπαγάνδας, γιά νά πετύχουν τόν σκοπό τους, δηλαδή τόν ξανδραποδισμό το νθρώπου καί τήν καταστροφή τς μπιστοσύνης του στούς ντόπιους κοινωνικούς παράγοντες. Μόλις τό τομο θιστε στόν ντικοινωνικό καί συχνά παρασιτικό τρόπο ζως, ο διάφοροι αρεσιάρχες κανοποιονται πειδή κριβς ρχίζουν νά πεμβαίνουν ριστικά στόν κοινωνικό περίγυρο.
νέκαθεν ο αρέσεις - πολύ περισσότερο σήμερα - ταν καί εναι προσωποπαγες, δηλαδή πινόηση ρρωστημένης φαντασίας καί συχνά γωϊστικς νθρώπινης λογικς καί συμφεροντολογικο πνεύματος. Κινονται σέ μάδες, πού κέντρο τους χουν δαιμονικούς γκεφάλους, σεξομανες, ρχομανες καί παρανοϊκούς γετίσκους, συχνά μέ ντονο παρασιτικό καί ντικοινωνικό παρελθόν καί πλούσιο ποινικό μητρο. λοι ατοί ο «ρχηγοί» παιτον κυρίως τυφλή πακοή πό τούς  «πιστούς». ταν ο παδοί σκήσουν τήν παραμικρή κριτική καί πιδείξουν τάσεις μφιβολίας καί μφισβήτησης, κδιώκονται νηλες, κατασυκοφαντονται, διασύρονται ς τρελοί φίστανται νθρωποκυνηγητό γιά νά μήν συμπαρασύρουν καί λλους στίς μφιβολίες τους. Στήν τοπική κοινωνία ποιοσδήποτε στιγματισμός χει λέθριες συνέπειες γιά τόν πλό νθρωπο, ταν πομονωθε καί δίως, ταν ποκοπε καί πό τήν τοπική νορία - κκλησιαστική ζωή. Συχνά προσηλυτισμός περιέχει καί ρκετές δόσεις πολιτικς δεολογίας φασιστικς καί ρατσιστικς πόχρωσης, μέ τάσεις διαχωρισμο στούς ... ξυπνους τς αρετικς μάδας καί στούς «λλους», τούς ... πανθρώπους, τούς κτός ατς. πολυθρησκευτικός βομβαρδισμός μέ πιχειρήματα καί ... ψυχικές θεωρίες κατασκευάζει νθρώπινα ψυχοδράματα, νίκανα νά σκεφτον. Τή σκέψη τους κατέχει ξ λοκλήρου   «μεγάλος ρχηγός», πού σκέπτεται πρίν πό ατά γι' ατά. ν τοπικός πολιτισμός καλλιεργε να κόσμο πλούσιο σέ ρεθίσματα, ο «βουλοι» πολίτες κατρακυλον στήν πόγνωση καί στρέφονται λο καί περισσότερο γύρω πό τήν ργάνωση, πού καταλήγει τελικς νά εναι μοναδικός λόγος τς πάρξεώς τους. Διαβάζουμε συχνά στίς φημερίδες γιά χρήση ψυχοτροπικν οσιν, παραισθησιογόνων καί λοιπν ναρκωτικν οσιν στήν προσπάθεια τν παραθρησκευτικν μάδων νά κάνουν ποχείριό τους τόν νθρωπο. Πολλές πό ατές τίς ργανώσεις χουν κατηγορηθε τι πρτες εσάγουν τά ναρκωτικά στή φιλήσυχη νεοελληνική παρχία.
Ο αρετικές ργανώσεις κμεταλεύονται τήν διαφορία το νθρώπου γιά τόν παραδοσιακό κοινωνικοθρησκευτικό βίο καί προσφέρουν στά θύματά τους νέα ... θιμα καί θη, λ.χ. νατολικς προέλευσης καί πρωτογόνων λατρειν. Συνήθως νεολαία παρασύρεται προειδοποίητα σέ γκληματική δραστηριότητα, πως συμβαίνει σέ τέτοιες περιπτώσεις, ν τά μέλη τς αρεσης ξωθονται σέ ψυχοσωματικούς βιασμούς, σέ βιαιοπραγίες, σέ ληστρικές πιδρομές, σέ ξεσπάσματα φανατισμο κατά τν ντιπάλων καί σέ μία θλιβερή καί πικίνδυνη καθημερινότητα, πού ποσκάπτει τήν μαλή κοινωνική ζωή. Στίς μικρές κοινωνίες στόχος τους εναι νά νσπείρουν τόν φόβο καί τόν πανικό λεηλατώντας κάθε χνος νθρώπινης ξιοπρέπειας τόσο πό τούς ντιπάλους σο καί πό τά δια τά μέλη τους. Σέ πολλές περιπτώσεις κλήθηκε ψυχίατρος ατροδικαστής: ο ψυχασθένειες, στέρηση, σχιζοφρένεια καί ατοκτονία ποτελον τήν κατακλείδα τν περισσότερων θιασωτν το ποκρυφισμο τς πλάνης. ς μήν ναφέρουμε τίς τρομοκρατικές πιθέσεις ναντίον φιλησύχων πολιτν τούς μπρησμούς σέ δάση καί δημόσιες περιουσίες, τούς βανδαλισμούς νεκροταφείων, τίς εροσυλίες ναν, κ.. Πάντοτε τά θύματα τς αρεσης θά στιγματίσουν τήν τοπική κοινωνία φήνοντας πίσω τους μία διαλυμένη οκογένεια, συχνό ποτέλεσμα τς πτώσης στόν βόρβορο το θανάσιμου λάθους.
χειρότερος μως κίνδυνος δέν ποσιωπται: πρόκειται γιά τόν χωρισμό πό τόν Θεό, τή σωτηρία, τή ζωή. Πρόκειται γιά τόν φυσικό ναγκαλισμό μέ τή φθορά. αρετικός νεργε ς ρνησίχριστος, θεομάχος. Καί τά ψώνια τς μαρτίας: θάνατος, ψυχικός - σωματικός - πνευματικός.


Τό τέλος το κόσμου ρχεται...

Παρόλη τήν ναμφισβήτητη τεχνολογική πρόοδο το νθρώπου καί τήν -ποτιθέμενη - ποστασιοποίησή του πό δεισιδαιμονίες καί προλήψεις, ν τούτοις τά τελευταα χρόνια χει ρχίσει νά ναπτύσσεται να κμα ντεινόμενης παράνοιας, τό ποο, σο πλησιάζει 1-1-2.000, ναμένεται νά κορυφωθε καί δέν ποκλείεται νά δηγήσει σέ κοινωνική ναταραχή καί αματοχυσίες.
Ατό τό κμα παράνοιας διαστρεβλώνει θρησκευτικές διδασκαλίες, προσαρμόζει μεσαιωνικές διδασκαλίες στό πνεμα τν καιρν καί καταστρώνει φιαλτικά σενάρια, πού συνδυάζουν τήν νατολή το 21ου αἰώνα μέ τήν Δευτέρα Παρουσία καί τήν καταστροφή το νθρωπίνου γένους.
Σταχυολογώντας μερικά πό ατά τά πίθανα σενάρια μπορομε νά μάθουμε τι συντέλεια το κόσμου θά γίνει τήν πομένη Τετάρτη, , σέ περίπτωση πού ... ναβληθε, τόν Μάρτη θ' ρχίσουν τά φαινόμενα πού περιγράφει πόστολος ωάννης στήν ποκάλυψη. ν καί πάλι οτε ατή πρόβλεψη παληθευθε, τότε πωσδήποτε θά πραγματοποιηθε τόν ούλιο, πότε Χριστός θά κατεβε στή γ μ' να τεράστιο διαστημόπλοιο γιά νά σώσει τούς πιστούς του, νώ θά μαίνεται πυρηνικός πόλεμος.
λα ατά δέ θά μας νδιέφεραν, τό πολύ θά μς προκαλοσαν θυμηδία, ν ο μάδες καί ο αρέσεις πού κφράζουν τίς ντιλήψεις ατές, δέν σαν τόσο πικίνδυνες γιά τό κοινωνικό σύνολο. Στήν νοσηρή ντίληψη περί σωτηρίας τς ψυχς, τά μέλη τους κάνουν «παράξενα» πράγματα, πιστεύοντας τι βίαιος θάνατος εναι παραίτητη προϋπόθεση καί πιδίωξη. τσι πορρίπτουν τούς κανόνες τς λογικς, τούς κανόνες μαλς συμβίωσης καί προκαλον διενέξεις, πού στήν οσία εναι ποστολές ατοκτονίας. πολογισμός τν τελευταίων χρόνων εναι τρομακτικός: δολοφονική πίθεση μέ τό δηλητηριώδες ἀέριο «σαρίν» στό μετρό το Τόκυο πό τήν αρεση τς «πέρτατης λήθειας» προκάλεσε 11 νεκρούς καί 6.000 ρρώστους, ο μαδικές ατοκτονίες τν μελν τς αρεσης «Οράνια Πύλη» ν ναμον το περάσματος το κομήτη Χέιλ Μπόπ, πού πως πίστευαν κρυβε τό διαστημόπλοιο πού θά τού παιρνε σέ μιά νώτερη κατάσταση παρξης, καί ο μαδικές ατοκτονίες τν μελν τς αρεσης «Τό Τάγμα το Ναο το λίου», εναι μερικά μόνο πό τά φαινόμενα πού χει προκαλέσει ατή παράνοια.
ντιτάσσοντας τή λογική καί τήν γάπη τς ρθοδοξίας πένατι σ' ατές τίς μδες, θά παρατηρούσαμε τι τό τος 2000 πλς συμπίπτει μέ τό τέλος τς δεύτερης χιλιετίας πό τήν νσάρκωση το Κυρίου μας καί τήν ρχή τς σωτηρίας το νθρώπινου γένους, ν, πως επε διος Κύριός μας γιά τή Δευτέρα Παρουσία, «περί δέ τς μέρας κείνης καί ρας οδείς οδεν, οδέ ο γγελοι τν ορανν, ε μή πατήρ μου μόνος» (Ματθ. 24, 36), ν γιά λους τούς πλανημένους καί τούς καθοδηγητές τους, «γερθήσονται γάρ ψευδόχριστοι καί ψευοπροφται καί δώσουσι σημεα μεγάλα καί τέρατα, στε πλανσαι, ε δυνατόν καί τούς κλεκτούς» (Ματθ. 24, 24). ς προσέχουμε λοιπόν καί ς προσευχόμαστε Θεός νά φωτίζει τό νο καί τήν καρδιά μας.


Εδήσεις - Σχόλια - Γεγονότα

Μεγάλος σάλος χει δημιουργηθε τόν τελευταο καιρό στή χώρα μας σχετικά μέ τίς δραστηριότητες το μοιοπαθητικο «ατρο» Διαμαντίδη. Γονες χουν μηνύσει τόν Διαμαντίδη γιά να σωρό πό παράνομες καί νεπίτρεπτες δραστηριότητες καί διαμαρτύρονται γιά τό γεγονός τι χει ποκόψει τά παιδιά τους ντελς πό τούς γονες καί πό τό προηγούμενο περιβάλλον τους, ντάσσοντάς τα στήν μάδα - κοινόβιο πού διατηρε. μοιπαθητική εναι να εδος ποκρυφιστικς ατρικς πού βασιζεται σέ ντιλήψεις συμβίβαστες μέ τήν πιστήμη καί τήν ρθόδοξη πίστη. Σέ προσεχές τεχος ατο το ντύπου θά ναφερθομε κτενέστερα στό μεγάλο ατό θέμα.

«λεύθερη Εαγγελική κκλησία», αρεση το προτεσταντικο χώρου, μοίρασε πρό μερν στήν Τρίπολη τό ντυπο «λεύθερος Χριστιανικός Λόγος». Τό παραπάνω ντυπο, φημερίδα «Χριστιανισμός» καθώς καί ραδιοφωνικός σταθμός «Χριστιανισμός» δέν χουν πως εναι φυσικό καμιά σχέση μέ τήν ρθόδοξη κκλησία. Παρακαλονται λοιπόν ο χριστιανοί μας νά εναι διαίτερα προσεκτικοί καί νά μήν τά κλαμβάνουν ς ρθόδοξα.

πό τά μέσα νημερώσεως γινε λόγος γιά τήν αρεση μέ τό νομα «νήσυχοι Χριστιανοί», τά μέλη τς ποίας πγαν πό τήν μερική στήν ερουσαλήμ μέ σκοπό νά προκαλέσουν τρομοκρατικές νέργειες. αρεση νήκει στίς μάδες πού πιστεύουν τι τό τέλος το κόσμου θά συμβε μέχρι τό τος 2.000, καί τι ρχηγός τους εναι νσάρκωση το Χριστο πού λθε νά πραγματοποιήσει τήν Δευτέρα Παρουσία. Μέλη τς αρεσης προγραμματίζουν νά λθουν καί στήν λλάδα, μετά τά προβλήματα πού ντιμετωπίζει αρεση μέ τίς ρχές το σραήλ. Δυστυχς φιστάμενη νομοθεσία στή χώρα μας δέν μποδίζει τή δραστηριότητα παρόμοιων μάδων.

Τίς τελευταες βδομάδες φαίνεται πώς ο Μάρτυρες το εχωβ ξαναφόρεσαν τό εγενικό προσωπεο το «νήσυχου δελφο» καί περιέρχονται τίς πολυκατοικίες προσπαθώντας νά «κατηχήσουν» τούς «δαες» συντοπίτες μας στό θέλημα το Θεο. Γιά μιά κόμη φορά νομίζουν τι χριστιανική ζωή σημαίνει ατοερμηνεία τς γίας Γραφς καί δικανική συζήτηση γιά τήν ρμηνεία της. Πο τά ργα τους μως; 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου