ΤΕΥΧΟΣ 1 ΤΡΙΠΟΛΙΣ
ΜΑΡΤΙΟΣ
1999
ΑΙΡΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ἀρχιερατική εὐλογία
Ἀλέξανδρος, χάριτι Θεοῦ Μητροπολίτης Μαντινείας καί Κυνουρίας.
Ὁ
Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός θέλοντας νά προφυλάξει τήν ἀλήθεια
τῆς διδασκαλίας Του, δηλαδή τήν Ὀρθόδοξη
Πίστη μας, μᾶς προειδοποίησε μέ τά λόγια του πού εἶναι
καταγραμμένα στό ἱερό μας Εὐαγγέλιο, καί μᾶς
εἶπε νά εἴμαστε πολύ προσεκτικοί
στά θέματα τῆς Πίστεως γιατί «ἐγερθήσονται γάρ
ψευδόχριστοι καί ψευδοπροφῆται καί δώσουσι σημεῖα
μεγάλα καί τέρατα, ὥστε πλανῆσαι, εἰ
δυνατόν, καί τούς ἐκλεκτούς. Ἰδού προείρηκα ὑμῖν.
Ἐάν οὖν εἴπωσιν ὑμῖν
ἰδού ἐν τῇ ἐρήμῳ ἐστί (ὁ Χριστός), μή ἐξέλθητε,
ἰδού ἐν τοῖς ταμείοις, μή πιστεύσητε» (Ματθ. 24, 24-26).
Αὐτοί
οἱ ψευδόχριστοι καί οἱ ψευδοπροφῆτες
πού ἀναφέρει ὁ Χριστός εἶναι
οἱ αἱρετικοί ὅλων τῶν
ἐποχῶν οἱ ὁποῖοι ἐμφανίζονται στίς κοινωνίες τῶν Πιστῶν
Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν μέ ἐξωτερική
ὄψι εὐγένειας, ἐνδιαφέροντος καί
φιλίας δηλαδή σάν ἀθῶα καί ἄκακα πρόβατα, ἐνῶ
στήν πραγματικότητα εἶναι πονηροί καί δόλιοι, πού σκοπό ἔχουν
νά νοθεύσουν τήν Πίστιν, νά παραπλανήσουν τούς Χριστιανούς καί νά τούς ἀπομακρύνουν
ἀπό τήν μία, ἁγία καί ἀποστολική
Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία. Καί αὐτό
μᾶς τό προεῖπεν πάλιν ὁ
Κύριος: «Προσέχετε δέ ἀπό τῶν ψευδοπροφητῶν, οἵτινες
ἔρχονται πρός ὑμᾶς
ἐν ἐνδύμασι προβάτων, ἔσωθεν δέ εἰσι
λύκοι ἅρπαγες» (Ματθ. 7, 15).
Πράγματι οἱ
αἱρέσεις ἔχουν πάρει στόν τόπο
μας ἀνησυχητικές διαστάσεις καί ἐπιστρατεύουν ἀνθρώπους
χωρίς νά γνωρίζουν σύνορα, οἱ ὁποῖοι
διατείνονται πρός ὅλους ὅτι προσφέρουν λύσεις
σέ ὅλα τά πνευματικά καί ὑπαρξιακά προβλήματα τῶν
ἀνθρώπων καί παρασύρουν στήν πλάνη τους ἀνύποπτους
ἀνθρώπους καί ἀστήρικτους πνευματικά
Χριστιανούς. Ἰδιαίτερα στοχεύουν στό νά παγιδεύσουν πολλαπλασιαστές
μηνυμάτων, ὅπως πανεπιστημιακούς, ἐκπαιδευτικούς,
πολιτικούς παράγοντες καί Μ.Μ.Ε. μέ καταστροφικές συνέπειες γιά τήν οἰκογένεια,
γιά τήν Πατρίδα καί τήν Ἐκκλησία.
Μπροστά, λοιπόν, σ' αὐτή
τή θύελλα τῶν αἱρετικῶν καί πλανερῶν
διδασκαλιῶν αἰσθανόμαστε ἐπιβεβλημένη τήν ἀνάγκη
γιά τήν ἐνημέρωσι τῶν Χριστιανῶν
τῆς Μητροπόλεώς μας καί γι' αὐτό δημιουργήσαμε Ἀντιαιρετικό
Γραφεῖο στό ὁποῖο
ὡρίσαμε ὑπεύθυνο τόν Θεολόγο Ἱερέα
Σωτήριον Ἀθανασούλια, ὁ ὁποῖος
μέ τούς συνεργάτες του θά παρακολουθεῖ, θά ἐνημερώνει
καί θά ἐνεργεῖ. Τό Γραφεῖο
τοῦτο ἐκδίδει ἀπό τήν Κυριακή τῆς
Ὀρθοδοξίας καί τό παρόν ἔντυπό του μέ τό ὄνομα
«Ὀρθοδοξία καί αἵρεσις».
Εὐλογώντας
τή λειτουργία τοῦ Ἀντιαιρετικοῦ Γραφείου τῆς
Μητροπόλεώς μας καί τήν κυκλοφορία τοῦ ἐντύπου
του εἶμαι βέβαιος ὅτι ὁ
Θεός θά στηρίξει τήν προσπάθειά μας καί θά περιφρουρήσει τούς Χριστιανούς μας, ἀφοῦ
τοῦτο στήν ἐντολή Του στηρίζεται: «Προσέχετε
οὖν ἑαυτοῖς καί παντί τῷ ποιμνίῳ
ἐν ᾧ ὑμᾶς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον
ἔθετο ἐπισκόπους, ποιμαίνειν
τήν Ἐκκλησίαν τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ,
ἥν περιεποιήσατο διά τοῦ ἰδίου
αἵματος» (Πραξ. 20,28).
Μέ εὐχές
καί εὐλογίες
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
+ Ὁ
Μαντινείας καί Κυνουρίας ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Οἱ κίνδυνοι τῶν αἱρέσεων γιά τήν τοπική κοινωνία
Οἱ
διάφορες αἱρέσεις καί οἱ παραθρησκευτικές ὁμάδες,
πού δροῦν ἀνεξέλεγκτα στή χώρα μας, ἐγκυμονοῦν
πολλούς κινδύνους ὄχι μόνο γιά τά μεγάλα ἀστικά κέντρα ἀλλά
καί γιά τήν ἑλληνική ἐπαρχία, ἀφοῦ
στό στόχαστρό τους περιλαμβάνουν κυρίως τήν τοπική κοινωνία καί ἀγωνίζονται
νά ἐπηρεάσουν τούς ρυθμούς τῆς ζωῆς
της, ἀποδιοργανώνοντας συγχρόνως τούς τοπικούς πολιτικούς,
κοινωνικούς καί θρησκευτικούς φορεῖς. Τά καταχθόνια
σχέδιά τους στηρίζονται στήν παρατηρούμενη χαλάρωση τῆς
παραδοσιακῆς οἰκογενειακῆς κοινότητας,
φαινόμενο πού χαρακτηρίζει στίς μέρες μας κυρίως τήν ἐπαρχιακή
ζωή, ἡ ὁποία ἐξαιτίας τῆς
καταναλωτικῆς μανίας καί τῆς ἀπουσίας
πολιτιστικῶν ἐρεθισμάτων χάνει συνεχῶς τή συνοχή της μέ τήν
οἰκογένεια. Συγχρόνως ἐκμεταλεύονται τά ὑπαρξιακά
κενά καί τά ἀδιέξοδα τῆς νεολαίας μας.
Τά αἱρετικά
σχήματα καί οἱ ὁμάδες τῆς Νέας Ἐποχῆς
εἰσβάλλουν ἀδιάκριτα στήν
προσωπική ζωή τῶν ἀτόμων ἀλλοιώνοντας συγχρόνως
τή δομή τοῦ τοπικοῦ κοινωνικοῦ
βίου, ὅπου ἐντάσεται ἱστορικά τό ἄτομο.
Γιά νά ἀσκήσουν ἐπίδραση, λοιπόν, εἰσάγουν
ἀλλότρια ἤθη, προβάλλουν ξένους
τρόπους συμπεριφορᾶς καί σιγά σιγά ὁδηγοῦν
τά θύματά τους σέ ἕνα ἀπροκάλυπτο ἀφελληνισμό, ἀφοῦ
ἡ ἑλληνορθόδοξη ἱστορική συνείδηση ἀποτελεῖ
ἀντίβαρο σέ τέτοιου εἴδους ἀπειλές.
Ὅταν ὁ ἄνθρωπος χάσει τήν αἴσθηση τῆς
ταυτότητάς του καί γίνει ἀγνώριστος, τότε καταντάει ἔρμαιο στά χέρια
σκοτεινῶν κύκλων, οἱ ὁποῖοι
ἐπεμβαίνουν ὁριστικά πιά στή
διαμόρφωση τῆς «νέας» προσωπικότητας, δηλαδή ἑνός
ἄβουλου ἀνθρωποειδοῦς
πού δέν ἔχει ἐπίγνωση τῶν πράξεών του, ἀλλά
ἄγεται καί φέρεται ἀπό παρανοϊκούς ἡγετίσκους
καί διεφθαρμένους πράκτορες ἀνθελληνικῶν
συμφερόντων. Γι' αὐτό ἡ ἑλληνική ἐπαρχία χρειάζεται τά
καθαρά χέρια καί τά διαφανῆ μυαλά, γιά νά ἀνανήψει
πνευματικά καί νά ἀντισταθεῖ στήν ἐξαχρείωση
τοῦ πολιτιστικοῦ ἐπιπέδου,
τήν ὥρα πού ὑφίσταται μία ὕπουλη
ἐπίθεση μέ στόχο τήν ἐξουδετέρωση τῶν
τοπικῶν ἑστιῶν πολιτιστικῆς ἀνάνηψης.
Μόνο πού τά αἱρετικά κινήματα ἐργάζονται μεθοδικά,
χρησιμοποιώντας ὅλες τίς μοντέρνες μεθόδους πλύσης ἐγκεφάλου
καί προπαγάνδας, γιά νά πετύχουν τόν σκοπό τους, δηλαδή τόν ἐξανδραποδισμό
τοῦ ἀνθρώπου καί τήν καταστροφή τῆς ἐμπιστοσύνης
του στούς ντόπιους κοινωνικούς παράγοντες. Μόλις τό ἄτομο
ἐθιστεῖ στόν ἀντικοινωνικό
καί συχνά παρασιτικό τρόπο ζωῆς, οἱ
διάφοροι αἱρεσιάρχες ἱκανοποιοῦνται
ἐπειδή ἀκριβῶς
ἀρχίζουν νά ἐπεμβαίνουν ὁριστικά
στόν κοινωνικό περίγυρο.
Ἀνέκαθεν
οἱ αἱρέσεις - πολύ περισσότερο σήμερα - ἦταν
καί εἶναι προσωποπαγεῖς, δηλαδή ἐπινόηση
ἀρρωστημένης φαντασίας καί συχνά ἐγωϊστικῆς
ἀνθρώπινης λογικῆς καί συμφεροντολογικοῦ
πνεύματος. Κινοῦνται σέ ὁμάδες, πού κέντρο τους
ἔχουν δαιμονικούς ἐγκεφάλους, σεξομανεῖς,
ἀρχομανεῖς καί παρανοϊκούς ἡγετίσκους,
συχνά μέ ἔντονο παρασιτικό καί ἀντικοινωνικό παρελθόν
καί πλούσιο ποινικό μητρῶο. Ὅλοι αὐτοί οἱ
«ἀρχηγοί» ἀπαιτοῦν
κυρίως τυφλή ὑπακοή ἀπό τούς «πιστούς». Ὅταν οἱ
ὀπαδοί ἀσκήσουν τήν παραμικρή
κριτική καί ἐπιδείξουν τάσεις ἀμφιβολίας καί ἀμφισβήτησης,
ἐκδιώκονται ἀνηλεῶς,
κατασυκοφαντοῦνται, διασύρονται ὡς τρελοί ἤ
ὑφίστανται ἀνθρωποκυνηγητό γιά νά
μήν συμπαρασύρουν καί ἄλλους στίς ἀμφιβολίες τους. Στήν
τοπική κοινωνία ὁ ὁποιοσδήποτε στιγματισμός ἔχει ὀλέθριες
συνέπειες γιά τόν ἁπλό ἄνθρωπο, ὅταν ἀπομονωθεῖ
καί ἰδίως, ὅταν ἀποκοπεῖ
καί ἀπό τήν τοπική ἐνορία - ἐκκλησιαστική
ζωή. Συχνά ὁ προσηλυτισμός περιέχει καί ἀρκετές δόσεις πολιτικῆς
ἰδεολογίας φασιστικῆς καί ρατσιστικῆς
ἀπόχρωσης, μέ τάσεις διαχωρισμοῦ
στούς ... ἔξυπνους τῆς αἱρετικῆς
ὁμάδας καί στούς «ἄλλους», τούς ... ὑπανθρώπους,
τούς ἐκτός αὐτῆς.
Ὁ πολυθρησκευτικός βομβαρδισμός μέ ἐπιχειρήματα
καί ... ψυχικές θεωρίες κατασκευάζει ἀνθρώπινα ψυχοδράματα, ἀνίκανα
νά σκεφτοῦν. Τή σκέψη τους κατέχει ἐξ ὁλοκλήρου
ὁ «μεγάλος ἀρχηγός»,
πού σκέπτεται πρίν ἀπό αὐτά γι' αὐτά. Ἐνῶ
ὁ τοπικός πολιτισμός καλλιεργεῖ
ἕνα κόσμο πλούσιο σέ ἐρεθίσματα, οἱ
«ἄβουλοι» πολίτες κατρακυλοῦν στήν ἀπόγνωση
καί στρέφονται ὅλο καί περισσότερο γύρω ἀπό τήν ὀργάνωση,
πού καταλήγει τελικῶς νά εἶναι ὁ
μοναδικός λόγος τῆς ὑπάρξεώς τους. Διαβάζουμε συχνά στίς ἐφημερίδες
γιά χρήση ψυχοτροπικῶν οὐσιῶν, παραισθησιογόνων καί λοιπῶν ναρκωτικῶν
οὐσιῶν στήν προσπάθεια τῶν παραθρησκευτικῶν
ὁμάδων νά κάνουν ὑποχείριό τους τόν ἄνθρωπο.
Πολλές ἀπό αὐτές τίς ὀργανώσεις ἔχουν
κατηγορηθεῖ ὅτι πρῶτες εἰσάγουν
τά ναρκωτικά στή φιλήσυχη νεοελληνική ἐπαρχία.
Οἱ
αἱρετικές ὀργανώσεις ἐκμεταλεύονται
τήν ἀδιαφορία τοῦ ἀνθρώπου
γιά τόν παραδοσιακό κοινωνικοθρησκευτικό βίο καί προσφέρουν στά θύματά τους νέα
... ἔθιμα καί ἤθη, λ.χ. ἀνατολικῆς
προέλευσης καί πρωτογόνων λατρειῶν. Συνήθως ἡ
νεολαία παρασύρεται ἀπροειδοποίητα σέ ἐγκληματική δραστηριότητα,
ὅπως συμβαίνει σέ τέτοιες περιπτώσεις, ἐνῶ
τά μέλη τῆς αἵρεσης ἐξωθοῦνται
σέ ψυχοσωματικούς βιασμούς, σέ βιαιοπραγίες, σέ ληστρικές ἐπιδρομές,
σέ ξεσπάσματα φανατισμοῦ κατά τῶν ἀντιπάλων
καί σέ μία θλιβερή καί ἐπικίνδυνη καθημερινότητα, πού ὑποσκάπτει
τήν ὁμαλή κοινωνική ζωή. Στίς μικρές κοινωνίες ὁ
στόχος τους εἶναι νά ἐνσπείρουν τόν φόβο καί
τόν πανικό λεηλατώντας κάθε ἴχνος ἀνθρώπινης
ἀξιοπρέπειας τόσο ἀπό τούς ἀντιπάλους
ὅσο καί ἀπό τά ἴδια
τά μέλη τους. Σέ πολλές περιπτώσεις κλήθηκε ὁ ψυχίατρος ἤ
ὁ ἰατροδικαστής: οἱ ψυχασθένειες, ἡ
στέρηση, ἡ σχιζοφρένεια καί ἡ αὐτοκτονία
ἀποτελοῦν τήν κατακλείδα τῶν
περισσότερων θιασωτῶν τοῦ ἀποκρυφισμοῦ ἤ
τῆς πλάνης. Ἄς μήν ἀναφέρουμε
τίς τρομοκρατικές ἐπιθέσεις ἐναντίον φιλησύχων
πολιτῶν ἤ τούς ἐμπρησμούς σέ δάση καί
δημόσιες περιουσίες, τούς βανδαλισμούς νεκροταφείων, τίς ἱεροσυλίες
ναῶν, κ.ἄ. Πάντοτε τά θύματα τῆς
αἵρεσης θά στιγματίσουν τήν τοπική κοινωνία ἀφήνοντας
πίσω τους μία διαλυμένη οἰκογένεια, συχνό ἀποτέλεσμα τῆς
πτώσης στόν βόρβορο τοῦ θανάσιμου λάθους.
Ὁ
χειρότερος ὅμως κίνδυνος δέν ἀποσιωπᾶται:
πρόκειται γιά τόν χωρισμό ἀπό τόν Θεό, τή
σωτηρία, τή ζωή. Πρόκειται γιά τόν φυσικό ἐναγκαλισμό μέ τή
φθορά. Ὁ αἱρετικός ἐνεργεῖ
ὡς ἀρνησίχριστος, θεομάχος. Καί τά ὀψώνια
τῆς ἁμαρτίας: ὁ θάνατος, ψυχικός -
σωματικός - πνευματικός.
Τό τέλος
τοῦ κόσμου ἔρχεται...
Παρόλη τήν ἀναμφισβήτητη
τεχνολογική πρόοδο τοῦ ἀνθρώπου καί τήν -ὑποτιθέμενη - ἀποστασιοποίησή
του ἀπό δεισιδαιμονίες καί προλήψεις, ἐν
τούτοις τά τελευταῖα χρόνια ἔχει ἀρχίσει
νά ἀναπτύσσεται ἕνα κῦμα
ἐντεινόμενης παράνοιας, τό ὁποῖο,
ὅσο πλησιάζει ἡ 1-1-2.000, ἀναμένεται
νά κορυφωθεῖ καί δέν ἀποκλείεται νά ὁδηγήσει
σέ κοινωνική ἀναταραχή καί αἱματοχυσίες.
Αὐτό
τό κῦμα παράνοιας διαστρεβλώνει
θρησκευτικές διδασκαλίες, προσαρμόζει
μεσαιωνικές διδασκαλίες στό
πνεῦμα τῶν καιρῶν καί
καταστρώνει ἐφιαλτικά σενάρια,
πού συνδυάζουν τήν
ἀνατολή τοῦ
21ου αἰώνα μέ τήν Δευτέρα Παρουσία
καί τήν καταστροφή τοῦ
ἀνθρωπίνου γένους.
Σταχυολογώντας
μερικά ἀπό αὐτά τά ἀπίθανα σενάρια μποροῦμε
νά μάθουμε ὅτι ἡ
συντέλεια τοῦ κόσμου
θά γίνει τήν ἑπομένη
Τετάρτη, ἤ, σέ
περίπτωση πού ... ἀναβληθεῖ,
τόν Μάρτη θ' ἀρχίσουν
τά φαινόμενα πού
περιγράφει ὁ ἀπόστολος Ἰωάννης
στήν Ἀποκάλυψη. Ἄν καί
πάλι οὔτε αὐτή ἡ πρόβλεψη ἐπαληθευθεῖ,
τότε ὁπωσδήποτε θά πραγματοποιηθεῖ
τόν Ἰούλιο, ὁπότε
ὁ Χριστός θά
κατεβεῖ στή γῆ μ' ἕνα τεράστιο διαστημόπλοιο
γιά νά σώσει τούς πιστούς
του, ἐνώ θά μαίνεται πυρηνικός πόλεμος.
Ὅλα
αὐτά δέ θά μας ἐνδιέφεραν,
ἤ τό πολύ θά μᾶς προκαλοῦσαν θυμηδία,
ἄν οἱ ὁμάδες καί οἱ
αἱρέσεις πού ἐκφράζουν
τίς ἀντιλήψεις αὐτές,
δέν ἦσαν τόσο ἐπικίνδυνες
γιά τό κοινωνικό σύνολο.
Στήν νοσηρή ἀντίληψη
περί σωτηρίας τῆς
ψυχῆς, τά μέλη τους κάνουν «παράξενα»
πράγματα, πιστεύοντας ὅτι
ὁ βίαιος θάνατος εἶναι
ἀπαραίτητη προϋπόθεση καί
ἐπιδίωξη. Ἔτσι ἀπορρίπτουν
τούς κανόνες τῆς
λογικῆς, τούς κανόνες
ὁμαλῆς συμβίωσης καί
προκαλοῦν διενέξεις, πού
στήν οὐσία εἶναι ἀποστολές αὐτοκτονίας.
Ὁ ἀπολογισμός τῶν
τελευταίων χρόνων εἶναι
τρομακτικός: ἡ δολοφονική ἐπίθεση
μέ τό δηλητηριώδες ἀέριο
«σαρίν» στό μετρό
τοῦ Τόκυο ἀπό τήν αἵρεση τῆς «Ὑπέρτατης
Ἀλήθειας» προκάλεσε 11 νεκρούς
καί 6.000 ἀρρώστους,
οἱ ὁμαδικές αὐτοκτονίες
τῶν μελῶν τῆς
αἵρεσης «Οὐράνια
Πύλη» ἐν ἀναμονῇ τοῦ
περάσματος τοῦ κομήτη
Χέιλ Μπόπ, πού
ὅπως πίστευαν ἔκρυβε
τό διαστημόπλοιο πού
θά τού ἔπαιρνε σέ μιά
ἀνώτερη κατάσταση ὕπαρξης,
καί οἱ ὁμαδικές αὐτοκτονίες
τῶν μελῶν τῆς
αἵρεσης «Τό Τάγμα
τοῦ Ναοῦ τοῦ Ἡλίου», εἶναι μερικά
μόνο ἀπό τά φαινόμενα πού
ἔχει προκαλέσει αὐτή
ἡ παράνοια.
Ἀντιτάσσοντας
τή λογική καί
τήν ἀγάπη τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπένατι
σ' αὐτές τίς ὁμἀδες, θά παρατηρούσαμε
ὅτι τό ἔτος 2000 ἁπλῶς
συμπίπτει μέ τό
τέλος τῆς δεύτερης
χιλιετίας ἀπό τήν ἐνσάρκωση τοῦ Κυρίου
μας καί τήν ἀρχή τῆς σωτηρίας τοῦ
ἀνθρώπινου γένους, ἐνῶ,
ὅπως εἶπε ὁ
ἴδιος ὁ Κύριός
μας γιά τή Δευτέρα Παρουσία,
«περί δέ τῆς ἡμέρας ἐκείνης καί ὥρας
οὐδείς οἶδεν, οὐδέ
οἱ ἄγγελοι τῶν οὐρανῶν,
εἰ μή ὁ πατήρ μου μόνος» (Ματθ. 24, 36), ἐνῶ
γιά ὅλους τούς πλανημένους
καί τούς καθοδηγητές τους, «ἐγερθήσονται
γάρ ψευδόχριστοι καί
ψευοπροφῆται καί δώσουσι
σημεῖα μεγάλα καί
τέρατα, ὥστε πλανῆσαι,
εἰ δυνατόν καί
τούς ἐκλεκτούς» (Ματθ. 24, 24). Ἄς
προσέχουμε λοιπόν καί
ἄς προσευχόμαστε ὁ
Θεός νά φωτίζει τό νοῦ
καί τήν καρδιά μας.
Εἰδήσεις - Σχόλια - Γεγονότα
Μεγάλος σάλος ἔχει
δημιουργηθεῖ τόν τελευταῖο καιρό στή χώρα μας
σχετικά μέ τίς δραστηριότητες τοῦ ὁμοιοπαθητικοῦ
«ἰατροῦ» Διαμαντίδη. Γονεῖς ἔχουν
μηνύσει τόν Διαμαντίδη γιά ἕνα σωρό ἀπό
παράνομες καί ἀνεπίτρεπτες δραστηριότητες καί διαμαρτύρονται γιά τό
γεγονός ὅτι ἔχει ἀποκόψει τά παιδιά τους ἐντελῶς
ἀπό τούς γονεῖς καί ἀπό
τό προηγούμενο περιβάλλον τους, ἐντάσσοντάς τα στήν ὁμάδα
- κοινόβιο πού διατηρεῖ. Ἡ Ὁμοιπαθητική εἶναι ἕνα
εἶδος ἀποκρυφιστικῆς ἰατρικῆς
πού βασιζεται σέ ἀντιλήψεις ἀσυμβίβαστες μέ τήν ἐπιστήμη
καί τήν ὀρθόδοξη πίστη. Σέ προσεχές τεῦχος
αὐτοῦ τοῦ ἐντύπου θά ἀναφερθοῦμε
ἐκτενέστερα στό μεγάλο αὐτό θέμα.
Ἡ
«Ἐλεύθερη Εὐαγγελική Ἐκκλησία»,
αἵρεση τοῦ προτεσταντικοῦ
χώρου, μοίρασε πρό ἡμερῶν στήν Τρίπολη τό ἔντυπο «Ἐλεύθερος
Χριστιανικός Λόγος». Τό παραπάνω ἔντυπο, ἡ
ἐφημερίδα «Χριστιανισμός» καθώς καί ὁ
ραδιοφωνικός σταθμός «Χριστιανισμός» δέν ἔχουν ὅπως
εἶναι φυσικό καμιά σχέση μέ τήν Ὀρθόδοξη
Ἐκκλησία. Παρακαλοῦνται λοιπόν οἱ
χριστιανοί μας νά εἶναι ἰδιαίτερα προσεκτικοί καί νά μήν τά ἐκλαμβάνουν
ὡς ὀρθόδοξα.
Ἀπό
τά μέσα ἐνημερώσεως ἔγινε λόγος γιά τήν αἵρεση
μέ τό ὄνομα «Ἀνήσυχοι Χριστιανοί»,
τά μέλη τῆς ὁποίας πῆγαν ἀπό
τήν Ἀμερική στήν Ἱερουσαλήμ μέ σκοπό νά
προκαλέσουν τρομοκρατικές ἐνέργειες. Ἡ
αἵρεση ἀνήκει στίς ὁμάδες
πού πιστεύουν ὅτι τό τέλος τοῦ κόσμου θά συμβεῖ
μέχρι τό ἔτος 2.000, καί ὅτι ὁ
ἀρχηγός τους εἶναι ἐνσάρκωση
τοῦ Χριστοῦ πού ἦλθε
νά πραγματοποιήσει τήν Δευτέρα Παρουσία. Μέλη τῆς αἵρεσης
προγραμματίζουν νά ἔλθουν καί στήν Ἑλλάδα, μετά τά
προβλήματα πού ἀντιμετωπίζει ἡ αἵρεση
μέ τίς ἀρχές τοῦ Ἰσραήλ.
Δυστυχῶς ἡ ὑφιστάμενη νομοθεσία στή χώρα μας δέν ἐμποδίζει
τή δραστηριότητα παρόμοιων ὁμάδων.
Τίς
τελευταῖες ἑβδομάδες φαίνεται πώς οἱ Μάρτυρες τοῦ
Ἰεχωβᾶ ξαναφόρεσαν τό εὐγενικό προσωπεῖο
τοῦ «ἀνήσυχου ἀδελφοῦ»
καί περιέρχονται τίς πολυκατοικίες προσπαθώντας νά «κατηχήσουν» τούς «ἀδαεῖς»
συντοπίτες μας στό θέλημα τοῦ Θεοῦ.
Γιά μιά ἀκόμη φορά νομίζουν ὅτι χριστιανική ζωή
σημαίνει αὐτοερμηνεία τῆς Ἁγίας
Γραφῆς καί δικανική συζήτηση γιά τήν ἑρμηνεία
της. Ποῦ τά ἔργα τους ὅμως;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου