γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Νεοσατανισμός



ΤΕΥΧΟΣ  19            ΤΡΙΠΟΛΙΣ        ΜΑΡΤΙΟΣ - ΑΠΡΙΛΙΟΣ  2002

ΝΕΟΣΑΤΑΝΙΣΜΟΣ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟΥ

Εσαγωγικά

σάλος πού χει δημιουργηθε ατές τίς μέρες μέ φορμή τή δίκη τν σατανιστν στή Γερμανία καί τίς συνεχες ναφορές τν λληνικν μέσων νημερώσεως στήν ξάπλωση το σατανισμο στή χώρα μας μέ τή συμμετοχή  νθρώπων τς ξουσίας, καλλιτεχνν, δημοσιογράφων κ.τ.λ., μς ποχρεώνει νά φιερώσουμε καί ατό τό τεχος στό φαινόμενο το σατανισμο. Τό θέμα εχε πασχολήσει καί λλη φορά τό ντυπό μας (τεχ. 9). δ θά συμπληρώσουμε σα γράψαμε κε, τονίζοντας τήν πλευρά τς ντιμετώπισης το φαινομένου.

λοι σχεδόν φαίνεται νά χουν συνειδητοποιήσει σήμερα τι σατανισμός χει προσλάβει τεράστιες διαστάσεις στήν θήνα, στήν ττική, στίς μεγάλες πόλεις, στήν παρχία, παντο. ποτελε δη σοβαρή πειλή γιά τούς μπλεκόμενους, τούς νύποπτους πολίτες, τήν κοινωνία γενικότερα. γνώση το φαινομένου εναι πωσδήποτε προϋπόθεση γιά τήν ντιμετώπισή του. τρόπος μως μέ τόν ποο προβάλλεται συνήθως πό τά μέσα νημερώσεως, (καλλιέργεια κλίματος τρόμου) δέν συμβάλλει πρός ατή τήν κατεύθυνση. δη στή Γερμανία ο σατανιστές τς δίκης χουν γίνει πρότυπο σέ πλθος μικρν παιδιν, λόγ το τρόπου μέ τόν ποο προβάλλουν τό θέμα τά μέσα πληροφόρησης. ντιμετώπιση το σατανισμο εναι σοβαρό καί πεύθυνο ργο, πού μπορε νά γίνει μόνο μέ τήν βοήθεια τς κκλησίας καί τή δύναμη το Χριστο, ποος λθε στόν κόσμο γιά νά λύσει τά ργα το διαβόλου.


μφάνιση καί ξάπλωση το φαινομένου

Σύμφωνα μέ τήν Παράδοση τς κκλησίας μας, ο ρίζες το σατανισμο βρίσκονται στήν ρχή τς στορίας το νθρώπινου γένους, ταν ο πρτοι νθρωποι, ξαπατημένοι πό τήν κακία το διαβόλου, θέτησαν τήν ντολή το Θεο καί ξέπεσαν πό τήν κατάσταση το Παραδείσου. πό τότε νθρωπος γινε ποχείριο το διαβόλου καί διάβολος γινε «κοσμοκράτορ το αἰῶνος τούτου», μέχρι τήν νάσταση το Χριστο, μέ τήν ποία καταργήθηκε οσιαστικά δύναμή του. διάβολος, μέσ διαφόρων θρησκειν, πιχείρησε νά οκειοποιηθε τή λατρεία πού ο νθρωποι πρόσφεραν στούς (ποτιθέμενους) θεούς τους. τσι λατρεες πρωτόγονων κυρίως θρησκειν χουν καθαρά σατανιστικό περιεχόμενο, μέ κύρια στοιχεα τίς τελετουργικές θυσίες ζώων (κόμη καί νθρώπων), τήν πόση αματος, τά σεξουαλικά ργια, τίς πικλήσεις «πνευμάτων» μέ ρυθμικούς χτύπους τυμπάνων, τούς τελετουργικούς χορούς καί τά τραγούδια, τή χρήση μαγικν ντικειμένων καί συμβόλων, κ.. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τέτοιων λατρειν εναι ο λατρεες Βουντο (φρικανική θρησκεία, πού μεταφυτεύτηκε στήν ϊτή) καί Μακούμπα (θρησκεία τν σκλάβων τς Λατινικς μερικς). Στήν Κούβα σήμερα, πίσημη θρησκεία ποτελε να μίγμα καθολικισμο καί μακούμπα.
Κατά τήν περίοδο το Μεσαίωνα στή Δύση σατανισμός (μέ τήν δράση μαγισσν καί μάγων) ποτελε κτεταμένο φαινόμενο, μέ ποκορύφωση τόν ΙΣΤ' αἰῶνα. Ο διαστάσεις του ξαναγκάζουν τά κκλησιαστικά (παπικά), λλά καί τά πολιτικά, δικαστήρια νά υοθετήσουν κραες μορφές ντιμετωπίσεως (τόν διά πυρς θάνατο). Παρά τατα ο πρτες βέβαιες στορικές πληροφορίες ναφέρονται στήν νάπτυξη το σατανισμο στήν αλή το Γάλλου μονάρχη Λουδοβίκου το ΙΔ' (1643 - 1715), που στή λατρεία το σαταν μπλέκονται ο νώτερες κοινωνικές τάξεις: σατανισμός δ καλλιεργεται μέ τή μορφή «μαύρων λειτουργιν», που θυσιάζονται νεογέννητα παιδιά.
Πατέρας το σύγχρονου σατανισμο θεωρεται γγλος μάγος Aleister Crowley (1857 - 1947), μεγαλύτερος σατανιστής το 20ου αἰώνα. δρυσε σατανιστικές ργανώσεις, φησε πλθος μαθητν καί γραψε τό «Βιβλίο το Νόμου» καί τή «Γνωστική Λειτουργία» («Λειτουργία το σαταν»), στό «σύμβολο πίστεως» τς ποίας περιέχεται βασικός νόμος το Crowley καί λων τν μετέπειτα σατανιστν: «κάνε ,τι θέλεις, ατός εναι νόμος». Πνευματικός του κληρονόμος θεωρεται Anton La Vey, στό πρόσωπο το ποίου σατανισμός γνώρισε τή μεγαλύτερη ξάπλωση. «ρχιερέας το Σαταν», πως μφανιζόταν, καί δρυτής τς μεγαλύτερης σατανιστικς ργάνωσης στόν κόσμο (τς «κκλησίας το Σαταν»), γεννήθηκε στίς Η.Π.Α. τό 1930 καί πέθανε πρόσφατα. Θηριοδαμαστής ρχικά, σχετίστηκε μέ ποκρυφιστές μέ τή βοήθεια τν ποίων κατόρθωσε νά διεισδύσει στό χρο το Hollywood καί νά μυήσει στόν σατανισμό πολλούς παράγοντες. διος παιξε τόν ρόλο το σαταν σέ δύο γνωστές ταινίες. γραψε «Σατανιστική Βίβλο» καί «Τυπικό το Σαταν» μέ σατανιστικές τελετουργίες. δρυσε τήν «κκλησία το Σαταν» (στήν Καλιφόρνια τό 1966) καί λλες ργανώσεις. Τό 1973 πολογίζεται τι πρχαν μάδες «Grotten» («Κοινότητες τς Κόλασης») το La Vey σέ 13 μερικανικές πόλεις, 2 στόν Καναδά καί 3 στήν Ερώπη. Τό 1975 δρύθηκε «ωσφορική Διεθνής», μέ παδούς πό τή Γαλλία, τό Βέλγιο, τήν ταλία καί τή Γερμανία. Σήμερα, λοιπόν, γίνεται λόγος γιά τόν «νεοσατανισμό».
κτός πό τίς μάδες ατές πάρχουν πολλές λλες. πάρχουν πίσης ρασιτέχνες σατανιστές, πού συγκροτον μικρές μάδες καί κάνουν τελετές.  Ατοί μιμονται τίς μεγάλες μάδες, δανείζονται τό τυπικό κυρίως πό σατανιστικά βιβλία καί κατά κανόνα εναι πιό πικίνδυνοι πό τόν ργανωμένο σατανισμό. Στή χώρα μας πάρχουν καί ο δύο μορφές νεοσατανισμο. διδασκαλία τν σατανιστν δέν εναι κοινή καί νιαία. λλοι δέχονται τή βιβλική ντίληψη περί σαταν καί συνάπτουν να εδος συμβολαίου μαζί του, ρνούμενοι τή χριστιανική πίστη. λλοι, ν δέχονται τήν πραγματική παρξη το διαβόλου, πιστεύουν τι σατανάς εναι «δικημένος θεός», τι εναι καλός στήν οσία, τι διάβολος καί τό κακό εναι λλη ψη το καλο (γενικά ο σατανιστές δέν δέχονται τή διάκριση μεταξύ καλο καί κακο). λλοι, τέλος, δέν δέχονται τι διάβολος πάρχει ς πραγματικό ν καί πιστεύουν τι κέντρο το κόσμου εναι διος σατανιστής. σατανιστής, πιστεύουν, εναι τελικός θεός, πού μπορε νά λέγχει καί νά διαχειρίζεται νώτερες δυνάμεις.


σατανισμός μεταξύ τν νέων

ρευνες χουν δείξει τι σατανισμός ξαπλώνεται κυρίως μεταξύ τν νέων νθρώπων. Σύμφωνα μέ ατές, συμμετοχή τν νέων στόν σατανισμό ρχίζει πολύ νωρίς, ρχίζει δη πό τό δημοτικό σχολεο. Ο λικίες τν 16 καί 17 τν γιά τά κορίτσια καί τν 15, 18 καί 19 τν γιά τά γόρια μφανίζουν τά μεγαλύτερα ποσοστά συμμετοχς.
συμμετοχή γίνεται βέβαια σταδιακά, πό τίς πιό πλές ως τίς πιό σύνθετες μορφές το ποκρυφισμο. ρχίζει συνήθως σάν θα πασχόληση μέ τά πνεύματα, σάν νδιαφέρον «παιχνίδι». δη μως χει γίνει τό πρτο βμα σέ να δρόμο χωρίς πιστροφή, ποος δηγε μέ βεβαιότητα στίς φρικτές τελετές το σατανισμο καί τς μαύρης μαγείας. μπλεκόμενος τελικά θά καταλήξει νά ζε σέ διαρκ νασφάλεια καί γωνία, θά δηγηθε στήν ατοκτονία, θά θυσιαστε στόν σαταν σέ κάποια πό ατές τίς τελετές.
Μέ τό πνευματιστικό τραπεζάκι καί τήν «θώα» πίκληση τν πνευμάτων πολύ νωρίς, ατός πού πρτα δέν πίστευε, ρχίζει σιγά σιγά νά πιστεύει στήν παρξη καί στή δύναμη τν πνευμάτων. Παράλληλα ρχίζει νά μφιβάλλει γιά τή χριστιανική του πίστη καί νά γκαταλείπει τήν κκλησία. Δέν πικαλεται πλέον μόνο τά «γαθά» πνεύματα, λλά καί τά «κακά», μέ τή βοήθεια τν ποίων πιστεύει τι μπορε νά βλάψει τούς μισητούς δασκάλους νά σκαρώσει κάτι στούς γονείς, πό τούς ποίους ασθάνεται δη ποξενωμένος. Ατό το δίνει κάποια ατοπεποίθηση, παράλληλα μως νας νεξήγητος φόβος το μφανίζεται, πού τελικά θά ξελιχθε σέ τρόμο καί θά τόν μποδίζει νά μπιστευθε καί νά μιλήσει κόμη καί στά πιό στενά του πρόσωπα. Γιά νά πωφεληθε μως πό τή δύναμη τν πνευμάτων, πρέπει νά γίνει μιά «συμφωνία». τσι τοιμάζεται να συμβόλαιο μέ τόν σατανά, τό ποο πογράφεται σέ σατανιστική τελετή, συνήθως μέ τό διο τό αμα το νδιαφερομένου. Μέ ατό ρνεται τήν προηγούμενη πίστη του καί ρκίζεται λοκληρωτική πίστη καί φοσίωση στόν σατανά. εσοδος στόν χρο το σατανισμο χει πλέον λοκληρωθε.
Μέ ποιό τρόπο μως γίνεται προσηλυτισμός τν νέων; Κατ' ρχήν ξοικείωση μέ τόν σατανισμό καλλιεργεται μέ πολλούς τρόπους. Rock μουσική εναι σως καλύτερος πό ατούς. Τό συγκεκριμένο μουσικό εδος κφράζει σέ λες τίς διαστάσεις τήν κοσμοθεωρία, τίς πρακτικές καί τίς συνέπειες το σατανισμο, ς νταρσίας στήν τάξη το Θεο. Ο συναυλίες Rock, που μφανίζονται μάδες Heavy Metal καί Black Metal, ποτελον δανικούς χώρους προσηλυτισμο τν νέων στό νεοσατανισμό. μύηση μως στόν νεοσατανισμό γίνεται καί μέ λλους τρόπους: μέ κινηματογραφικές ταινίες πού χουν σατανιστικό περιεχόμενο προβάλλουν τήν πίστη στίς «πόκρυφες» δυνάμεις (π.χ. Batman, Superman), μέ παιδικά παιχνίδια (εναι χαρακτηριστικό τι συντριπτική πλειοψηφία τν παιδικν παιχνιδιν χει ποκρυφιστικό χαρακτήρα), μέ τήν κυκλοφορία ποκρυφιστικν συμβόλων παντο, μέ τήν προβολή βασικν θέσεων το ποκρυφισμο πό τά μέσα πληροφόρησης, περιοδικά, φημερίδες, κ.λ.π.
κατ' ξοχήν προσηλυτισμός στόν σατανισμό γίνεται βέβαια πό τίς μάδες καί τά τομα πού νήκουν στόν χρο. Τά ποψήφια θύματα ναζητονται σέ καφετέριες, χώρους διασκέδασης, θλητικούς καί ψυχαγωγικούς χώρους κ.τ.λ. πό μφανισιακά τομα καί τν δύο φύλλων, μέ πρόσχημα πολλές φορές τήν ρωτική σχέση. Δύο συνήθεις χώροι που δρ νεοσατανισμός εναι στρατός καί τό σχολεο. Σέ παρέες νέων, σέ εδικά πάρτυ κ.τ.λ., μετά τή συνήθη διασκέδαση, δη μυημένος ρχίζει νά πιδεικνύει τίς κανότητές του. πικαλεται τά πνεύματα καί προσκαλε τούς πόλοιπους νά συμμετέχουν σέ λλου εδους μπειρίες. περιέργεια καί δίψα γιά τέτοιες μπειρίες δηγον τελικά πολλούς στόν σατανισμό.


νάγκη γκαιρης πισήμανσης

ναφέραμε προηγουμένως τι δρόμος το ποκρυφισμο εναι δρόμος χωρίς πιστροφή καί λίγοι μπόρεσαν τελικά νά λυτρωθον. Βέβαια, γιά τόν Χριστιανό σχύει τι «τά δύνατα παρά νθρώποις δυνατά παρά τ Θε στιν» (Λουκ. 18,27) καί τι δύναμη το Χριστο μεταβάλλει τά δύσκολα καί κατόρθωτα σέ εκολα καί κατορθωτά. μως σο πιό γρήγορα γκαταλείπει κάποιος τόν χρο ατό, τόσο εκολότερα σώζεται. γκαιρη πισήμανση το φαινομένου καί τν συνεπειν του πό λους, εναι παραίτητη προϋπόθεση γιά τήν ντιμετώπισή του.
Γιά τούς μπλεκομένους ατό σημαίνει τι, φο θελήσουν νά πεμπλακον, πρέπει νά ποβάλουν μέσως κάθε φόβο καί νά μιλήσουν σέ κάποιον πού μπιστεύονται, π.χ. στούς γονες, σέ κάποιον στενό φίλο, σέ κάποιον εδικευμένο σέ τέτοια θέματα κληρικό τς κκλησίας. φόβος μπορε νά προέρχεται πό τό περιβάλλον στό ποο μπλεκόμενος χει νταχθε, πό τίς νέργειες το διου το σαταν, πό ποινικές συνέπειες, ἐάν πιθανόν μπλεκόμενος συμμετεχε σέ ξιόποινες πράξεις π.χ. σέ τελετουργικούς φόνους. συζήτηση μέ κάποιον ξομολόγο κληρικό, πού δεσμεύεται πό τήν διότητά του καί δέν μπορε νά μιλήσει σέ λλους, εναι σως καλύτερη λύση.
ντιμετώπιση πό τούς γονες πρέπει νά γίνεται μέ προσοχή, μέ διάκριση καί χωρίς πανικό. καθοδήγηση μπειρου κληρικο εναι καί δ παραίτητη. Σέ πολλές περιπτώσεις ο γονες δέν μπόρεσαν νά ποφύγουν τίς καταστροφικές συνέπειες γιά τά παιδιά τους, πειδή δέν ντιλήφθηκαν γκαιρα τήν συμμετοχή τους στόν σατανισμό δέν δωσαν σημασία σέ κάποια χαρακτηριστικά σημεα καί τά θεώρησαν πλά καί κίνδυνα «χόμπυ». Τέτοια «σημεα», πού ποτελον σχυρές νδείξεις συμμετοχς νός νέου στή νοεστανιστική κίνηση, εναι τά ξς:
α) Συγκεντρώνει ντικείμενα σατανιστικο ξοπλισμο, πως βιβλία, πλα, κεριά, φίσσες πεικονίσεις νεκροκεφαλν, τεράτων, δαιμόνων, βίαιων σκηνν κ.τ.λ. Τά δωμάτια πολλν φήβων μεταβάλλονται πολλές φορές σέ μικρά σατανιστικά ερά.
β) Χρησιμοποιε ποκρυφιστικά σύμβολα, γνωστά (πεντάλφα, ντεστραμμένος σταυρός, 666 κ..) λιγότερο γνωστά (FFF, DM, ντεστραμμένες λέξεις, π.χ. natas ντί satan, κ..), σέ κοσμήματα, ροχα, σχεδιασμένα σέ χαρτιά, βιβλία καί τοίχους.
γ) Χαράσσει ατά τά σύμβολα στό σμα του μέ τή μέθοδο το τατουάζ, βάφει μαρο να νύχι του, κάνει χειρονομίες καί σύμβολα μέ τά χέρια καί χρησιμοποιε παράξενα ποκοριστικά.
δ) κούει μετά μανίας ρόκ μουσική (Heavy Metal καί Black Beath Metal)
ε) χει πότομες ναλλαγές διαθέσεως καί συμπεριφορς. συμπεριφορά του γίνεται πολλές φορές περβολικά πιθετική καί βίαιη.
στ) πουσιάζει δικαιολόγητα, δίως τή νύχτα.
ζ) μφανίζει κανόνιστη βαθμολογία στό σχολεο πότομη πτώση τς βαθμολογίας.
η) χει ρατσιστικές ντισημιτικές ντιλήψεις καί κφράζεται μέ πέχθεια πρός τόν χριστιανισμό.
θ) Διακατέχεται πό ντονες καί νεξήγητες φοβίες καί ποφεύγει συστηματικά τό σημεο το Τιμίου Σταυρο καί τόν κκλησιασμό.


ρθόδοξη ντιμετώπιση

πραγματική ντιμετώπιση το σατανισμο γίνεται μόνο μέσα στά ρθόδοξα πλαίσια, δηλ. μόνο μέσα στήν κκλησία, καί προϋποθέτει τήν ποδοχή λόκληρης τς διδασκαλίας το Χριστο, να μέρος τς ποίας εναι καί περί διαβόλου ντίληψη. Εναι δύνατη ντιμετώπιση το φαινομένου, ταν προϋπάρχει μιά σφαλμένη ντίληψη περί διαβόλου, ταν πραγματική παρξη το διαβόλου πορρίπτεται. Στήν περίπτωση ατή τό φαινόμενο ρμηνεύεται σάν ψυχική νόσος καί ο σατανιστές ντιμετωπίζονται ς ψυχασθενες, πως κριβς συνέβη στή δίκη τς Γερμανίας καί λλο σέ νάλογες περιπτώσεις. ντιμετώπιση ατή καταστέλλει βέβαια κάποιες κδηλώσεις, δέν ντιμετωπίζει μως τό διο τό πρόβλημα, καί μοιάζει μέ τό κλάδεμα νός δένδρου, γιά νά δώσει στή συνέχεια νέους καί δυνατότερους κλάδους. Ο μπλεκόμενοι στόν νεοσατανισμό δέν εναι σέ καμία περίπτωση ψυχασθενες. Εναι θύματα μις καταστροφικς λατρείας, ποία δηγε σ' ατή τήν κατάσταση.
Σύμφωνα λοιπόν μέ τήν ὀρθόδοξη πίστη, ὁ διάβολος καί οἱ δαίμονες εἶναι συγκεκριμένες ὑπάρξεις καί δέν ἀποτελοῦν εἰκόνες ἤ σύμβολα τοῦ κακοῦ. Εἶναι δημιουργήματα τοῦ Θεοῦ μέ ἐλεύθερη βούληση, ἀλλά δέν δημιουργήθηκαν ἐξ ἀρχῆς ὅπως εἶναι τώρα. Κάποτε ἦσαν φωτεινοί ἄγγελοι καί συμμετεῖχαν στή δόξα τοῦ Θεοῦ. Κάνοντας ὅμως κακή χρήση τῆς ἐλευθερίας τους ἐξέπεσαν ἀπό αὐτή τήν κατάσταση, ἔγιναν ἄγγελοι τοῦ σκότους καί ἡ θέλησή τους στράφηκε μόνιμα πρός τό κακό. Κάπως ἔτσι καταλήγει καί ἕνας Χριστιανός στόν σατανισμό, κάνοντας κακή χρήση τοῦ «αὐτεξουσίου» του.
Ὅταν ὁ ἄνθρωπος ἐξέπεσε ἀπό τήν κατάσταση τοῦ Παραδείσου, «φθόνῳ διαβόλου ἀπατηθείς», ὁ διάβολος κυριάρχησε στόν κόσμο, μέσῳ τῆς ἁμαρτίας καί τοῦ θανάτου. Ἡ δύναμη τοῦ διαβόλου εἶναι πραγματική καί μεγάλη. Ὅμως εἶναι καί παραμένει δύναμη ἑνός κτίσματος, πού δέν μπορεῖ νά συγκριθεῖ μέ τήν δύναμη τοῦ Κτίστου τοῦ σύμπαντος κόσμου, δηλ. τοῦ Θεοῦ. Μέ τή Σταύρωση καί τήν Ἀνάσταση τοῦ Κυρίου ὁ διάβολος δέχθηκε καίριο πλῆγμα. Εἶναι σοβαρά τραυματισμένος, ἀλλά δέν ἀπέθανε τελείως. Εἶναι ἀκόμη ζωντανός καί διατηρεῖ κάποια ἐξουσία πάνω σ' ὅσους τόν ἀκολουθοῦν. Σύμφωνα μέ μιά ἄλλη εἰκόνα τῶν ἱερῶν μας κειμένων, ὁ διάβολος εἶναι δεμένος, ἀλλά πρίν τό τέλος τοῦ κόσμου θά λυθεῖ γιά λίγο καί θά ἐπιχειρήσει νά κάνει τό κακό μέ ὅλες του τίς δυνάμεις, γνωρίζοντας ὅτι πλησιάζει ἡ ὥρα τῆς συντριβῆς του. Ἡ τελική του συντριβή θά γίνει μέ τή Δευτέρα Παρουσία τοῦ Κυρίου, ὁ Ὁποῖος θά καταργήσει τόν διάβολο «τῷ πνεύματι τοῦ στόματος αὐτοῦ» (Α' Θεσσ., 2, 8), δηλ. μέ ἕνα ἁπλό φύσημα. Τόση εἶναι ἡ δύναμη τοῦ διαβόλου!
Αὐτό σημαίνει ὅτι ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νά ἀντιμετωπίσει τόν διάβολο κάνοντας χρήση τῆς δυνάμεως τοῦ Χριστοῦ. Ἡ δύναμη αὐτή ὑπάρχει στήν Ἐκκλησία καί πηγάζει ἀπό τά ἱερά της Μυστήρια: τή Μετάνοια (Ἐξομολόγηση), τή Θ. Κοινωνία, κ.τ.λ. Μπροστά στή δύναμη τοῦ Χριστοῦ οὔτε συμβόλαια μέ τόν σατανά ἰσχύουν οὔτε κάτι ἀπό τά ἔργα τοῦ διαβόλου. Ὁ Χριστός εἶναι ἐκεῖνος πού μπορεῖ νά ἀποσπάσει ὁποιονδήποτε θελήσει ἀπό τήν ἐξουσία τοῦ διαβόλου καί νά τόν ἐντάξει στόν χῶρο τῆς Βασιλείας Του. Ὁ διάβολος βέβαια θά συνεχίσει νά ἐνοχλεῖ γιά μεγάλο διάστημα τόν πρώην πιστό του, ἀλλά ἡ προστασία τοῦ Θεοῦ σ' αὐτόν θά εἶναι μόνιμη καί παντοτεινή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου