γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2012

Χάρι Πότερ. Εισαγωγή στη Μαγεία και στον Σατανισμό



ΤΕΥΧΟΣ  22     ΤΡΙΠΟΛΙΣ    ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2002

ΧΑΡΙ ΠΟΤΕΡ. 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΑΓΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΣΑΤΑΝΙΣΜΟ 
ΑΠΟ ΕΝΑ «ΑΘΩΟ» ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ

να πολυσυζητημένο ργο

Πολύς λόγος γίνεται τόν τελευταο καιρό πό πιστήμονες, νθρώπους τν γραμμάτων καί χι μόνο γιά τό περίφημο ργο τς Τζόαν Ρόουλινγκ (Joanne Rowlihg) «Χάρι Πότερ» (Harry Potter), μέ ρωα ναν μικρό μαθητευόμενο μάγο. Πρόκειται γιά ργο πού θά λοκληρωθε σέ 7 βιβλία, πό τά ποα μέχρι σήμερα χουν κδοθε τά 4 καί ναμένονται τά λλα τρία. Τό πρτο βιβλίο κδόθηκε τό 1997 καί μέσως σχεδόν κολούθησαν διαδοχικά τό δεύτερο, τό τρτο καί τό τέταρτο. ποδοχή τους πό τόν παιδικό κόσμο ταν τέτοια, στε τά βιβλία νά τυπωθον σέ 116 κατομύρια ντίτυπα καί νά μεταφρασθον σέ 47 γλσσες. Εναι χαρακτηριστικό τι κατά τήν κδοση το τέταρτου βιβλίου «χιλιάδες παιδιά περίμεναν στήν ορά γιά νά κρατήσουν στά χέρια τους τό περιζήτητο βιβλίο, τό ποο φευγε πό τά ράφια τν μερικανικν καί βρετανικν βιβλιοπωλείων μέ ταχύτητα 100 ντιτύπων τό λεπτό», πως μς πληροφορε στοσελίδα στό διαδίκτυο (internet) τν κδόσεων Ψυχογιός, τν λληνικν κδόσεων το ργου. Παράλληλα τό ργο προκάλεσε ντονες ντιδράσεις πό κοινωνικούς καί κκλησιαστικούς φορες, ργανώσεις, συλλόγους γονέων, κπαιδευτικούς, πιστήμονες κ.τ.λ., πού πισήμαναν πλθος κινδύνων πό τήν νάγνωση τν ργων.

 Γιατί μως να παιδικό παραμύθι, πού δέν εναι μοναδικό στό εδος του, καθ' τι καί λλα παραμύθια μς ξιστορον στορίες μάγων, καί πού, κατά τούς ποστηρικτές του, «μς διεγείρει τή φαντασία» καί «πέτυχε νά παναφέρει στό κόσμο το βιβλίου, μιά γενιά θισμένη στά λεκτρονικά παιχνίδια», δέχεται τέτοια κριτική καί βρίσκεται στό πίκεντρο πολλν συζητήσεων; Μήπως ο πικριτές του, ταν τό κατηγορον τι μέ δόλιο τρόπο προσπαθε νά μς εσάγει στή Νέα ποχή το δροχόου καί στόν ποκρυφισμό, κφράζουν φονταμενταλιστικές καί κραες πόψεις;
Γιά τή Ν. ποχή καί τόν ποκρυφισμό χουμε κάνει λόγο στά τεύχη 7 καί 9 το ντύπου μας ντίστοιχα. Πρίν μως παντήσουμε στά παραπάνω ρωτήματα, ς δομε ποιός εναι Χάρι Πότερ.


Ποιός εναι Χάρι Πότερ - πόθεση το ργου

Σύμφωνα, λοιπόν, μέ τό ργο τς Τζόαν Ρόουλινγκ, Χάρι Πότερ εναι να παιδί πού μένει ρφανό πό γονες, ταν ταν κόμη μωρό. Ο γονες του (μάγος καί μάγισσα) θανατώνονται πό ναν κακό μάγο, τόν Βόλντεμορτ. Ατός εναι ρχηγός τν «κακν μάγων», πού σκον τήν «κακή» μαγεία, τή «μαύρη». Χάρι μως, λόγ τς μέχρι θυσίας γάπης τς μητέρας του, καταφέρνει νά γλυτώσει πό τίς κακές προθέσεις το μάγου, ποκτώντας στό μέτωπό του κάτι, πού θά τόν βοηθήσει στό μέλλον νά γίνει διάσημος. Ατό εναι τό σμα το κεραυνο. (Πρόκειται γιά τό ποκρυφιστικό σύμβολο «Ϟ», πού συμβολίζει τόν «Καταστροφέα». Στή μυθολογία μφανίζεται σάν «πλο» ρνητικν θεοτήτων καί χρησιμοποιεται γιά σκηση πιβολς σέ λλους). στερα Χάρι Πότερ μεταφέρεται μέ μαγικό τρόπο (πό μάγους καί μάγισσες) στήν οκογένεια τν θείων του κ. Ντάρσεϊ, ο ποίοι το φέρονται πολύ σκληρά. Ο Ντάρσεϊ νήκουν στόν κόσμο τν «Μάγκλς», δηλ τν νθρώπων πού δέν πιστεύουν φοβούνται κόμη καί δέν γνωρίζουν γιά τήν παρξη τς μαγείας (ατοί χαρακτηρίζονται ρνητικά πό τή συγγραφέα). Στά 11 του χρόνια μως Χάρι μαθαίνει τι εναι μάγος καί φεύγει γιά νά φοιτήσει στή «Σχολή Μαγείας Χόγκουαρτς». κε βρίσκει νέους φίλους, καθώς τήν γάπη καί τά λικά γαθά πού το λειπαν στόν κόσμο τν Μάγκλς.
Στό σχολεο διδάσκονται τά μαθήματα τς μαντείας, τς γοητείας, τς παρασκευς λιξιρίων κ.., μέσα στόν πόκρυφο κόσμο τς μαγείας. κε Χάρι Πότερ πρέπει νά ντιμετωπίσει τούς καθηγητές καί τούς ντιπάλους συμμαθητές του, πού εναι λοι φιλόδοξοι μάγοι καί μάγισσες. Χάρι σκε τήν «καλή» μαγεία, πού εναι «λευκή». διος, βέβαια, εναι πεύθυνος πού θά καθορίσει τό πότε θά τήν χρησιμοποιήσει γιά νά κπληρώσει τούς σκοπούς του. Χάρι Πότερ «μισε» τούς ντιπάλους του. Πολλές φορές κδικεται καί, μαζί μέ τούς φίλους του, ξαπατ καί ψεύδεται γιά νά ποφύγει κάποια τιμωρία. Καί δέν εναι λίγες ο φορές πού πιβραβεύεται πό τούς καθηγητές του γι' ατό. Παρόλο πού Χάρι Πότερ δέ διακρίνεται γιά τό θος του, προβάλλεται ς ρεστός καί συμπαθής στό κοινό, φο ο ντίπαλοί του παρουσιάζονται ς ερωνες, μνησίκακοι κ.τ.λ.. Γενικά Χάρι δημιουργεται νά μοιάζει μέ νέο σωτρα: πό πολύ μικρό θέλουν νά τόν σκοτώσουν, συνέχεια τόν δικον, λλά ατός μέ μαγικό τρόπο καταφέρνει νά ντιμετωπίσει τούς χθρούς του καί νά σώσει τούς λλους (Εναι χαρακτηριστικό τι στόν σατανισμό σατανς μφανίζεται πολλές ς δικημένος θεός, ς καλός στήν οσία καί χι κακός, πως συνήθως παρουσιάζεται. Διαθέτει μεγάλη δύναμη, κάνει «θαύματα» χωρίς τή βοήθεια το Θεο καί μφανίζεται ς κύριος καί σωτρας το κόσμου, σφετεριζόμενος τόν ρόλο το πραγματικο Κυρίου καί Σωτρα, το ησο Χριστο. σατανς δηλ. μφανίζεται μέ στοιχεα πού συναντμε ντονα στόν Χάρι Πότερ).
Ο περιπέτειες το Χάρι Πότερ ξιστορονται, πως ναφέραμε, σέ 7 βιβλία, τό πρτο κ τν ποίων μεταφέρθηκε πό τήν ταιρεία Γουόρνερ στίς κινηματογραφικές αθουσες τό 2001 μέ μεγάλη πιτυχία. Προσεχς (τόν Νοέμβριο το 2002) ναμένεται προβολή το β' πεισοδίου. πό τά βιβλία ναμένεται νά κυκλοφορήσει σέ λίγο καιρό τό πέμπτο. Κάθε βιβλίο ναφέρεται σέ να τος φοίτησης το Χάρι Πότερ στή σχολή τν μάγων.


Πόσο «κίνδυνος» εναι Χάρι Πότερ;

Στά βιβλία τς Ρόουλινγκ πάρχουν πράγματι στοιχεα πού «διεγείρουν τή φαντασία» καί νθουσιάζουν τό κοινό (πιόνια σκακιο πού μιλνε, μυθολογικά ντα, σοφά φαντάσματα, να παιχνίδι πού παίζεται πάνω σέ μαγικά σκουπόξυλα καί ποτελε συνδιασμό ράγμπι, μπάσκετ καί πόλο κ..). Τό ργο χει ντως μιά νδιαφέρουσα πλοκή μέ πολλά πρόοπτα καί ρκετές δόσεις χιούμορ, σέ συνδιασμό μέ τό τι ταινία ταν μιά ρτια πιμελημένη παραγωγή.
Φτάνουν μως ατά γιά νά δικαιολογήσουν τά 116 κατομύρια ντίτυπα τν βιβλίων καί τή μετάφρασή του σέ 47 γλσσες, ταν, μάλιστα, περιλαμβάνουν πό σκηνές φρίκης, πού συχνά προκαλον τό ασθημα τς ηδίας; Στά ργα πάρχει διάσπαρτο τό φαινόμενο το θανάτου. δια συγγραφέας παραδέχεται τι «σο προχωρμε τά βιβλία γίνονται λο καί πιό σκοτεινά», καί συμπληρώνει λέγοντας τι «τό κεντρικό βιβλίο εναι τό 4ο». «Εναι τό βιβλίο στό ποο ρχίζουν ο θάνατοι», λέει στούς TIMES (βλ. περιοδικό Διάλογος τς Π.Ε.Γ., τεχ. 28, σ. 26). Τό στοιχεο το τρόμου εναι παντο κδηλο καί ντάσσεται σέ καθαρά ποκρυφιστικό καί σατανιστικό περίγυρο, μέ τόν ποο πιδιώκεται ξοικείωση το κοινο. τσι στό 2ο βιβλίο μαθαίνουμε γιά τούς Μανδαγόρες (φυτά, πού ο ρίζες τους χουν μικροσκοπικά καί σχημα μωρά, τά ποα κόβονται κομματάκια γιά τήν παρασκευή μαγικο φίλτρου). Συναντομε μιά ζωοθυσία, δαιμονισμένους μέ τήν τάση νά σκοτώνουν, μαθαίνουμε γιά καραμέλες μέ γεύση μετο! καί γλυφιτζούρια μέ γεύση αματος! γιά τούς Παράφρονες (ντα, πού στό 3ο βιβλίο βασανίζουν τούς νθρώπους) κ.. Τό 4ο βιβλίο τελειώνει μέ μιά σατανιστική τελετή, πού μς κάνει νά μήν μφιβάλλουμε γιά τούς στόχους το ργου, ταν μάλιστα δια Ρόουλινγκ παραδέχεται σέ ραδιοφωνική συνέντευξή της (Διάλογος, τεχ. 28, σ. 24) τι κανε ρευνα σέ πρακτικές μαγείας καί παγανισμο, στε τά βιβλία της νά εναι πιό ρεαλιστικά. δια λέει τι περίπου τό 1/3 πό τίς πρακτικές πού περιγράφονται βασίζονται σέ ποκρυφιστικές πρακτικές.
σο γιά τίς πιδράσεις λων ατν τν στοιχείων στόν ψυχικό κόσμο τν ναγνωστν, ταν μάλιστα στήν συντριπτική τους πλειοψηφία εναι παιδιά, ρκον νδεικτικές μαρτυρίες πό πιστολές τν διων τν παιδιν στό διαδίκτυο: «Τό τέταρτο βιβλίο μέ τρόμαξε ... καί γιά κάποιο διάστημα βλεπα φρικτούς φιάλτες», ναφέρει κορίτσι 9 τν. Κάποια μαθήτρια γυμνασίου γράφει: «Τό πρτο σου βιβλίο ... μο δωσε καί φοβερές δέες, πως τό νά μετατρέψω τούς καθηγητές μου στό γυμνάσιο σέ βατράχια. Μακάρι νά ρχόμουνα στό Χόγκουαρτς. Θά μποροσα νά κδικηθ τούς καθηγητές μου καί κάποια παιδιά στό σχολεο» κ.τ.λ. (Ο μαρτυρίες χουν καταγραφε στό βιβλίο το ω. Μηλιώνη, Ναί χι στό Χάρι Πότερ; κδ. Π.Ε.Γ., θήνα 2002, σ. 38 - 53)
ς πανέλθουμε μως στά ποκρυφιστικά στοιχεα το ργου. Στόν Χάρι Πότερ συναντομε στοιχεα τς μαγείας τν Wicca (ργάνωση μάγων καί μαγισσν σέ διεθνές πίπεδο, μέ στόχο τήν προβολή καί διάδοση τς λατρείας, τν διδασκαλιν καί τν πρακτικν το ποκρυφισμο). Τέτοια στοιχεα εναι ο κατάρες, τά ξόρκια, τά μαγικά σκουπόξυλα κ.. Στοιχεα πού μς θον περισσότερο στήν ντίληψη τι Τζόαν Ρόουλινγκ εχε ντρυφήσει στίς διδασκαλίες τους πρίν γράψει τό ργο. δια λέει τι «σχολεται μέ τό κακό καί τι τό κακό εναι λκυστικό γιά τά μικρά παιδιά» (σ. 58). Ρόουλινγκ κάνει διαχωρισμό τς μαγείας σέ «καλή» καί «κακή» καί προτρέπει στή χρήση τς «καλς» γιά τήν λοποίηση τν στόχων μας. Στό ργο, μως, βλέπουμε τι δέν πάρχουν διαφορές στήν σκησή τους - μόνο ο στόχοι πού πρέπει νά πραγματοποιηθον λλάζουν.
ναμφίβολα κάποιος μπορε νά σχυρισθε τι Χάρι Πότερ εναι να θο παραμύθι γιά μικρούς καί μεγάλους καί τι μπορε συγγραφέας του νά κφράζεται πως ατή θέλει. Ατό θά ταν μιά ρθή παρατήρηση. λλά στήν προκειμένη περίπτωση τό παραμύθι «διαδραματίζεται στό Λονδίνο το σήμερα καί προβάλλεται σέ λληλεπίδραση μέ τόν πραγματικό κόσμο παραβιάζοντας τήν θική καί τν δύο». τσι συγγραφέας δέν μπορε νά χει τό καταλόγιστο καί νά γράφει ,τι θέλει. Τήν δια πάντως δέν φαίνεται νά τήν νησυχον σα λέγονται, φο, πως διαβάζουμε στό ντιαιρετικό περιοδικό «Διάλογος» (τεχ. 26, σ. 32-33), σέ συνέντευξή της λέει: «Νομίζω τι εναι τελείως νόητο νά διαμαρτύρονται γιά παιδικά βιβλία μέ ρεισμα τι δελεάζουν τά παιδιά πρός τό Σαταν. κόσμος φείλει νά τά δοξάσει γι' ατό. Τά βιβλία ατά δηγον τά παιδιά νά κατανοήσουν τι δύναμος (!!!) ... Υἱός το Θεο εναι μιά ζωντανή πάτη (!!!), πού θά ξευτελιστε ταν θά λθει βροχή (κυριαρχία;) το πυρός καί ... το Κυρίου το Σκότους ν μες, ο πιστοί του πηρέτες θά γελμε καί θά χορεύουμε γιά τή νίκη μας». λλωστε, πως χει κυκλοφορήσει ερύτατα, τόσο στό ξωτερικό σο καί στή χώρα μας, Τζόαν Ρόουλινγκ νήκει στήν «κκλησία το Σαταν», στή μεγαλύτερη σατανιστική ργάνωση στόν κόσμο, καί τά μισά πό τά σοδα τν βιβλίων της χρηματοδοτον ατή τήν ργάνωνση. (Διάλογος, τεχ. 26, σ. 38). Τά στοιχεα ατά βρίσκονται δημοσιευμένα σέ ρκετές διευθύνσεις στό διαδίκτυο, χωρίς πιστότητά τους νά εναι πολύτως ποδεδειγμένη. πίσης, δηλώσεις πως ατή το ρχιερέα Egan τς «Πρώτης κκλησίας το Σαταν» στό Σάλεμ, κατά τήν ποία « Χάρι Πότερ εναι να πόλυτα "θεόσταλτο" γεγονός στήν πόθεσή μας. Μιά ργάνωση σάν τή δική μας κμάζει μέ νέο αμα (!!) καί εχαμε τελευταα περισσότερες ατήσεις π' σες μπορομε νά ντιμετωπίσουμε» κ.., μς κάνουν νά πιστεύουμε τι μπορική πιτυχία το ργου φείλεται κυρίως στήν προβολή του πό τόν ποκρυφισμό καί τά κινήματα τς Νέας ποχς.
πό τά παραπάνω γίνεται φανερό τι Χάρι Πότερ εναι να παιδικό ργο, πού προέρχεται ναμφίβολα πό τόν χρο το ποκρυφισμο, στόν ποο πιδιώκει νά εσάγει τό κοινό. χει σκοπό νά ξοικειώσει λόκληρη σχεδόν τήν περχόμενη γενιά μέ τόν σκοτεινό κόσμο τς μαγείας, το σατανισμο καί γενικά το κακο, ποος ς τώρα ταν σχεδόν γνωστος. Ατό γίνεται μμεσα καί μάλιστα ν γνοίᾳ το κοινο, μέ τήν ρωοποίηση νός κπροσώπου ατο το κόσμου (το Χάρι Πότερ) καί μέ τήν συστηματική μείωση καί ποτίμηση το λλου κόσμου, ατο πού δέν δέχεται δέν γνωρίζει τήν μαγεία, το κόσμου τν Μάγκλς, πως τόν νομάζει συγγραφέας. Στά πλαίσια ατά τό κακό μφανίζεται ς καλό καί τό καλό ς κακό. διάκριση μεταξύ καλο καί κακο λαχιστοποιεται ξαφανίζεται, πως κριβς συμβαίνει στόν χρο το σατανισμο. Πέραν τούτων καλλιέργεια το φόβου, δημιουργία ρνητικν συναισθημάτων καί τά ντιπαιδαγωγικά μυνήματα πού περιέχονται εναι πωσδήποτε ξαιρετικά πιζήμια γιά τόν εαίσθητο ψυχικό κόσμο τν παιδιν.
Στήν πράξη μέθοδος ατή εσαγωγς στή μαγεία καί στόν σατανισμό μφανίζεται τόσο πιτυχημένη, τουλάχιστον μεταξύ τν παιδιν, στε σοι διαβάζουν τά ργα τς Ρόυλινγκ νά μφανίζουν πλήρη ξάρτηση π' ατά. Θά τό διαπιστώσει κανείς ν μελετήσει τίς σελίδες 38 - 53 το πονήματος το ω. Μηλιώνη, Ναί χι στό Χάρι Πότερ; που παρατίθενται ποσπάσματα πό πιστολές παιδιν στό διαδίκτυο, σύμφωνα μέ τίς ποες τά περισσότερα παιδιά διάβασαν τά ργα τς Ρόουλινγκ μέσα σέ λάχιστο χρονικό διάστημα, λλα τά χουν διαβάσει 3 καί 4 φορές μέ μείωτο νδιαφέρον, λλα κφράζουν τήν ποστροφή τους πρός τόν κόσμο μας καί τήν πιθυμία νά ζήσουν στόν κόσμο τν μάγων καί λλα διαβεβαιώνουν τι σύντομα θά σχοληθον μέ τίς πρακτικές τς μαγείας (σέ πολλές περιπτώσεις μάλιστα ατό χει δη συμβε).


ρθόδοξη θεώρηση καί ντιμετώπιση

Κάθε ρθόδοξος Χριστιανός, ταν δέχθηκε τό γιο Βάπτισμα, μολόγησε τι ρνήθηκε («πετάξατο») «τόν σαταν», τά «ργα ατο», τήν «λατρεία ατο», τούς «γγέλους ατο» καί τήν «πομπή ατο», δηλ. ,τιδήποτε χει σχέση μέ τόν κόσμο το διαβόλου. κόσμος ατός εναι κόσμος το ποκρυφισμο, τς μαγείας καί το σατανισμο. κε δέν νεργον λλες δυνάμεις, παρά μόνο ο δαιμονικές, σύμφωνα μέ τήν διδασκαλία τς κκλησίας μας. ,τι συμβαίνει κε, συμβαίνει μέ δαιμονική νέργεια ποκλειστικά. κόσμος ατός εναι κόσμος το σκότους καί το κακο. Τό καλό πουσιάζει παντελς π' ατόν, γιατί διάβολος κυριολεκτικά μισε τό καλόναι «μισόκαλος»). Γι' ατό δέν πάρχει διάκριση μεταξύ «καλς» («λευκς») καί «κακς» («μαύρης») μαγείας. μαγεία γενικά, κόμη καί «λευκή», εναι ργο το διαβόλου, πό τόν ποο δέν προέρχεται ποτέ κάτι καλό. πάρχει μόνο διάκριση μεταξύ το κακο πού μφανίζεται ς κακό («μαύρη μαγεία») καί το κακο πού μφανίζεται ς καλό («λευκή μαγεία»). μως γ. Γραφή λέει, «Οαί ο λέγοντες τό πονηρόν καλόν καί τό καλόν πονηρόν, ο τιθέντες τό σκότος φς καί τό φς σκότος» (λοίμονο σ' κείνους πού λένε τό κακό καλό καί τό καλό κακό, πού μφανίζουν τό σκοτάδι ς φς καί τό φς ς σκοτάδι, σ. 5, 20).
Μέσω το σκοτεινο ατο κόσμου διάβολος ποδουλώνει καί καταδυναστεύει τό νθρώπινο γένος. κόμη καί φύση «συστενάζει καί συνωδύνει» κάτω πό τήν κυριαρχία το διαβόλου (Ρωμ. 8, 22). Ατό ταν καθολικό φαινόμενο πρίν λθει Χριστός στόν κόσμο. Μέ τήν λευσή Του Χριστός «φς ες τόν κόσμον λήλυθε» (ω. 12, 46), διότι Χριστός εναι «τό φς τό ληθινόν» (ω. 1, 9), τό ποο λάμπει στούς ερισκόμενους «ν σκότει ... καί σκι θανάτου» (Ματθ. 4, 16). Χριστός, λοιπόν, λθε γιά νά μς πελευθερώσει πό τήν δουλεία το διαβόλου καί νά μς δωρήσει τήν ληθινή λευθερία, «τήν λευθερία τς δόξης τν τέκνων το Θεο» (Ρωμ. 8, 21). Χριστός δηγε πό τόν κόσμο το σκότους στόν χρο το φωτός το Θεο. Ατό βέβαια δέν γίνεται ναγκαστικά γιά λους, γιατί Θεός σέβεται πόλυτα τήν λευθερία το νθρώπου. Μόνο σοι κολουθον λεύθερα τόν Χριστό δέχονται τό φς Του καί φωτίζονται. Ο πόλοιποι παραμένουν γκλωβισμένοι στόν κόσμο το σκότους καί το κακο.
Ατό σημαίνει τι κάθε σχέση μέ τόν χρο στόν ποο μς εσάγει Χάρι Πότερ ποτελε γιά τόν Χριστιανό κίνηση πρός τά πίσω, πιστροφή στήν δουλεία το διαβόλου, ρνηση τν ποσχέσεων το γίου Βαπτίσματος, ποκλεισμό πό τήν σωτηρία, ατοκαταστροφή ( διάβολος εναι «νθρωποκτόνος» κατά τήν γ. Γραφή). σοι μως ζον συνειδητά στόν χρο το φωτός, δηλ. στήν κκλησία το Χριστο, μπορον νά συγκρίνουν τούς δύο κόσμους, λλά καί νά ντιληφθον τούς κινδύνους το δαιμονικο κόσμου. Καί συνειδητή ζωή κοντά στόν Χριστό σημαίνει συμμετοχή στά Μυστήρια τς κκλησίας (κυρίως ξομολόγηση καί Θ. Κοινωνία), ποφυγή τς μαρτίας καί πομάκρυνση πό κάθε δαιμονικό ργο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου