γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Ο Γκουρουϊσμός. Φαινόμενο ή λαίλαπα;



ΤΕΥΧΟΣ  20              ΤΡΙΠΟΛΙΣ                ΜΑΪΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2002

Ο  ΓΚΟΥΡΟΥΪΣΜΟΣ. ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ  Η  ΛΑΙΛΑΠΑ;

πείγοντα ρωτήματα καί δυσώπητα ρωτηματικά

χουμε διατυπώσει καί κατά τό παρελθόν τή θέση μας γιά τή σημασία τς πληροφό­ρησης σον φορ τίς αρέσεις καί τά παραθρησκευτικά κινήματα: πιμένουμε στήν καλο­προαίρετη πληροφόρηση το σημερινο νθρώπου κυρίως καί, κατά δεύτερο λόγο, προβάλλουμε τό ρ­θόδοξο χριστιανικό δόγμα καί τήν λληνική παράδο­ση. Ατή τή φορά εμαστε ναγκασμένοι νά παντή­σουμε σέ νελέητα ρωτηματικά πού πτονται τόσο τς ρθόδοξης πίστης καί το λληνικο τρόπου ζως μας σο καί τς διας τς κοινωνικς σταθερό­τητας. Εναι τελικς κίνδυνοι ο διάφοροι γκουρού (guru) πού λωνίζουν σχεδόν καθημερινά τόν λλη­νικό λλά καί τόν ερωπαϊκό χρο; Εσταθε νησυχία σων φοβονται τή διείσδυση το γκουρουϊστικο στερεότυπου διαβίωσης μέ τίς σχετικές τεχνικές; άν ναί, τότε μέχρι ποιό σημεο μπορομε νά τούς ντιμετωπίζουμε σάν φοκλορικές κδηλώ­σεις μις διότυπης κουλτούρας καί μόνο; Ποιός ε­ναι σέ τελευταία νάλυση τύπος διαβίωσης πού εσηγονται; Πόσο, πομένως, φείλουμε νά φησυ­χάζουμε διαφορώντας γιά τήν τύχη τν πλανημένων δελφν μας, γιά χάρη τν ποίων πέθανε Κύριος;



γκουρουϊσμός ς φαινόμενο. Τά χαρακτηριστικά του

γκουρού εναι σως χαρακτηριστικότερη μορφή νδουϊστικν καί νεοβουδδιστικν λα­τρειν ς θρησκειολογική λειτουργία καί λα­τρευτικό τελετουργικό. Στόν νδουϊστικό κόσμο καί στίς βουδδιστικές παραφυάδες, μέ λλα λόγια στά νατολικά θρησκεύματα, παντται τύπος το περιφερόμενου σκητ - δασκάλου, πού ετε ντυμένος μέ πολύχρωμα ροχα ετε μίγυμνος, συνήθως νυ­πόδητος καί νιπτος, γυρίζει πό τόπο σέ τόπο μυώ­ντας τούς νθρώπους στήν δό τς σωτηρίας καί το ξαγνισμο τους. γκουρού εναι πόκοσμος καί ντικοινωνικός ταν χει νά ντιμετωπίσει τούς πί­σημους φορες, ν παρουσιάζει τάσεις συσπείρω­σης παδν ταν κηρύσσει τόν μοναδικό, κατ' α­τόν, τρόπο ζως. μύηση νός παδο σχετίζεται μέ τήν φομοίωση τν συμβουλν το «δασκάλου», δηλ. το γκουρού, καί μέ τόν «φωτισμό» το γκου­ρού, φο κάστοτε γκουρού παρουσιάζεται ξ ρισμο σοφός σέ πέρτατο βαθμό καί, συχνά πυ­κνά, διδάσκει τι ποτελε νσάρκωση μετεμψύχω­ση (κύριο δογματικό στοιχεο στά νατολικά θρη­σκεύματα) το θεο σάν σημαντικότερος προφή­της - ργανό του. προσέλκυση τν ποψηφίων παδν γίνεται μέσω μις «φιλικς» καί «αθόρμη­της» σύστασης τρίτων: «λα νά τόν δες, εναι κατα­πληκτικός, λα νά τόν γνωρίσεις, σέ περιμένει, εναι τόσο καλός, εναι εκαιρία νά σο μάθουμε κι σένα τόν δάσκαλο», κ.τ.λ. Συνήθως, γκουρού πιστρα­τεύει ταχυδακτυλουργικά κόλπα («λοποίηση δα­κτυλιδιν» λά Σάϊ-Μπάμπα), πού συνιστον τρύκ ντυπωσιασμο, προφητικές ρήσεις (γενικόλογες διατυπώσεις γιά τό παρελθόν καί τό μέλλον το ν­θρώπου) καί ραα ποφθέγματα πού συναρπάζουν τούς πιφανειακούς δοιπόρους τς καθημερινότη­τας καί τούς κάνουν νά λησμονον σα προειδοποι­ητικά επε Χριστός γιά τούς μετά Χριστόν ψευδώ­νυμους προφτες (Ματθ. 7,15 καί 24,11, ποκ. 16,13 καί 19,20 καί 20,10). Τς ποδοχς το ποψή­φιου παδο στόν κύκλο τν «τυχερν» μαθητν προηγεται μιά σειρά ταπεινωτικν δοκιμασιν (στή στρατιωτική ρολογία καλονται «καψόνια») μέ στρατωνιστικό χαρακτήρα (=καταστολή τς συνει­δησιακς λευθερίας, νστικτώδη κμάθηση ατοματοποιημένης κτέλεσης λων τν κελευσμάτων το «δασκάλου» γιά τόν ξευτελισμό τς νθρώπινης προσωπικότητας). να πό τά πιό γνωστά συνθήματα το φοσιωμένου παδο εναι νά ξομολο­γεται μεσα στόν γκουρού κάθε μφιβολία δι­σταγμό γιά τή σοφία το «δασκάλου», ,τιδήποτε ρνητικό κουσε γι’ ατόν, νά σπεύδει νά κτελε κάθε δηγία πού κπορεύεται πό τό στόμα το «δασκάλου» καί νά ζητάει τή συμβουλή το «πεφωτισμένου δασκάλου» καί μόνον ατή γιά τό παραμι­κρό: διατροφή, στάση πνου, σεξουαλικό βίο καί συνήθειες, γυμναστική, διαβίωση, νδυση, μιλία, διαλογισμό καί προσευχή, κ.. Ο παδοί το γκου­ρο εναι φανατισμένοι γιά τήν νωτερότητα το «δασκάλου» τους, δέν νέχονται... μύγα στό σπαθί τους γιά τήν ποδοχή τς θικς κεραιότητας το «δασκάλου» τους. Μία πό τίς συχνές καί σύντομες προσευχητικές φράσεις («μάντρας») εναι ρκος γιά τήν λόθερμη προσφορά σώματος καί ψυχς γιά τόν γκουρού τους («εσαι μόνος μας δηγός, ζομε γιά σένα καί μόνο, ναπνέουμε γιά σένα, γιά νά σέ βλέπουμε, εσαι ζωή μας» καί παναλαμβάνουν ρυθμικά τό νομα το γκουρού). Θεωρεται πώς γκουρού ξουσιάζει τά στοιχεα τς φύσης καί τίς ψυχές τν κοινν θνητν. Ο περισσότεροι παδοί καλονται νά θέσουν τά περιουσιακά τους στοιχεα στά πόδια το γκουρού καί νά ζήσουν σέ κοινόβια, δηλαδή μαδική συμβίωση μέ τήν παρεπόμενη «κοι­νοκτημοσύνη» τροφίμων, παιδιν, γυναικν καί λων τν ...γαθν. Δέν εναι τυχαα καί κατ' ξαί­ρεση συμβάντα ο ατοκτονίες πολλν μελν κοινο­βίων πού ...πέτυχαν νά «συμμορφωθον» μέ τίς ποδείξεις το «δασκάλου» καί νά θυσιάσουν τό πολυτιμότερο δρο το Θεο στόν νθρωπο, τήν λευθερία τους, στόν βωμό τν συμφερόντων δαιμο­νικν μυαλν καί κομπλεξικν γετίσκων καί ν πολλος μπορικν νον τς ποχς το δροχόου (Νέας ποχς). Τό γκουρουϊστικό κοινόβιο ποκα­θιστ τήν οκογένεια, τό κύτταρο τς κοινωνικς ζως, διαλύοντας κάθε ννοια πόστασής της. οκογένεια δέν μπορε νά γίνει κέντρο... διερχομέ­νων. Δίπλα στόν γκουρού καταργονται ο «συμβα­τικές» ποχρεώσεις, πικρατε νευθυνότητα καί ταύτιση μέ τό εναι το γκουρού. Ο συνηθέστεροι πελάτες τν γκουρού, τν ποίων τά κεντρικά κοι­νόβια, πολιτεες λόκληρες, βρίσκονται -σημειωτέον- στο ξωτερικό (νδία. μερική, κ..), εναι καλ­λιτέχνες, στιχουργοί, νθρωποι τς μόδας καί το μόντελλινκ, θλητές (τόν τελευταο καιρό πληθαί­νουν τά δημοσιεύματα το μερήσιου καί περιοδι­κο τύπου γιά συγκεκριμένους λληνες θλητές καί θλήτριες το στίβου πού φροντίζουν νά πισκέπτο­νται τόν διαβόητο Σάϊ-Μπάμπα καί νά λαμβάνουν «λοποιημένα δακτυλίδια» καί σακκουλάκια μέ ...μαγικές σκόνες σάν «ελογία», ντί νά ...στρω­θον στήν προπόνηση καί νά βγάλουν τή χώρα μας σπροπρόσωπη) καί θοποιοί, νθρωποι δηλαδή πού συχνά ναζητον «μοντέρνες» λύσεις ψυχικς νάτασης καί κτόνωσης.
Τά περιγραφόμενα σχύουν γιά τή συντριπτική πλειονότητα τν γκουρού νά τήν φήλιο, καθώς τήν τελευταία διετία μφανίζονται καί κουστουμαρι­σμένοι γκουρού πού διδάσκουν σκήσεις γιόγκα («γιόγκι») καί μυϊκς χαλάρωσης σέ γχώδεις πι­χειρηματίες καί ποτονικές νοικοκυρές.


γκουρουϊσμός ς κδήλωση μεσσιανισμο

Μεσσίας λθε, κήρυξε, παθε, σταυρώθηκε καί ναστήθηκε, γιά νά σώσει τόν νθρωπο. ησος Χριστός, ρχηγός τς πίστεως μν, θυσιάστηκε πάνω στόν Σταυρό, ατό εναι τό σύμβολο τς ξουσίας του, κι χι πρωτοκαθεδρία σέ κοσμικά μεγαλεα. Τήν γία καί Μεγάλη β­δομάδα Τόν εδαμε νά περιζώνεται λεντίον καί νά πλένει τά πόδια τν μαθητν Του καί νά διδάσκει μέ θαύματα άσεως καί νάστασης, χι μέ θαύματα ντυπωσιασμο (τουτέστιν δαιμονικά κόλπα, νού­σια καί νευ σωτηριολογικο σκοπο), καί παράλ­ληλα νά διδάσκει τή θυσία γιά νά σωθε κόσμος. Δέν ζησε βίο ντικοινωνικό, λλά σκητικό καί διδακτικό, ταπεινούμενος δι' εσπλαγχνίαν. Δέν σταύρωσε λλους, δέν ζήτησε κδίκηση. πό τό κεφαλαιώδους σημασίας ατό σημεο ρχίζουν ο διαφορές μέ τούς διαφόρους ατόκλητους «Μεσ­σίες» καί «σωτρες», τούς ες τύπον καί τόπον ψευδοχρίστου (γιά νά παραφράσουμε τόν γ. γνάτιο τόν Θεοφόρο). Κατά τά λλά, δέν μπορομε νά μήν πογραμμίσουμε τι ο γκουρού μιμονται συνειδη­τά τήν πίγεια πολιτεία το Χριστο καί τν Χριστιανν σκητν, μολονότι στήν πραγματικότη­τα πιδίδονται σέ φακιρικές σκήσεις καί μάχη ντυπώσεων. Ο περισσότεροι δέν φήνουν γραπτά, γιά νά μήν περιέρχεται «σοφία» τους στόν λεγχο καί -λογικς πόμενο - γέλωτα τν «δαν». Ατά πάντως πού κατέγραψαν ο πιστοί παδοί τους θυμίζουν ρηχές συνταγές γιά λαφρονοϊκές κθέσεις δεν (περί ερήνης, γάπης, πίστης, τιμς στόν νθρωπο, κ..) μέ κατανόητα παραγγέλματα.
Στήν πραγματικότητα πρόκειται γιά φαινόμενο φ' νός μέν διαμονικς κπτωσης καί πλάνης, φ' τέρου δέ νεομεσσιανισμο. μεσσιανισμός στηρίχθηκε στήν πίστη μις κ βαθέων νατροπς το στορικο, κοινωνικο καί, κυρίως, θρησκευτικο status quo. Μις νατροπς πού θά κφραστε μέ τήν ουδαϊστική ναμονή καί θεωρία το σαεί περι­ούσιου λαο, τή Βασιλεία τν δικαίων, τήν πανά­σταση καί -σήμερα- τήν τεχνολογική σχατολογία τς βιοτεχνολογίας πού μέσω τς κλωνοποίησης πόσχεται τήν ...θανασία στό νθρώπινο γένος.
Μεσσιανικά νειρα συνόδευσαν τά δυτικά ποικιο­κρατικά κινήματα, τόν ναζισμό, τόν σιωνισμό (πού εαγγελίζεται τήν κυριαρχία μις περιούσιας φυλς), τίς Χιλιαστικές δοξασίες καί τόν ριζοσπαστικό σλαμισμό. ουδαϊκός μεσσιανισμός ταν ρχέ­γονη μήτρα το φαινομένου, πυροδοτώντας πολλές ξεγέρσεις πρός ναζήτηση σχυρο πίγειου καί θρησκευτικο ρχηγο, μέχρι τή σύγχρονη ντίληψη γιά τή φυλετική καί πνευματική νωτερότητα το περιούσιου λαο. Ατή σχατολογική ναμονή, συνδυαζόμενη μέ κοσμοϊστορικές λλαγές καί μετα­φυσικές ναζητήσεις σέ μία σύγχυση δεολογημάτων καί συγκρητιστικν ντιλήψεων, προξενε συχνά μία μαδική ψύχωση γιά λοκληρωτικά κινήματα, τά ποα συνήθως ξεκινον πό τριτοκοσμικές χρες πού ντιδρον μέ τόν τρόπο ατό στό σύμπλεγμα κατωτερότητας ναντι τς ερωπαϊκς πείρου καί το νεσττος πολιτισμο της. Μπροστά στή μετα­φυσική ναζήτηση το ερωπαϊκο κόσμου καί τήν ποτυχημένη πόπειρα το κκοσμικευμένου δυτι­κότροπου χριστιανισμο νά καλουπώσει τή θρη­σκευτική πίστη σέ φραγκικές φαντασιώσεις καί ­πίγειες βασιλεες, ρχονται ο μεσσίες τς νατο­λικς παρελθοντολατρίας καί κμεταλλεύονται τό παρξιακό κενό καί τήν πληγή τς τεχνολογικς ­ποχς. Εκολα ποδουλώνεται τραυματισμένος θικοπνευματικά νθρωπος πό τόν περιφερόμενο μέ τή φήμη «σωτήρα» γκουρού, «γίου καί πεφωτι­σμένου δασκάλου», καί ργότερα μέ τή στρατωνιστικο τύπου μύηση χάνει κάθε ρεισμα τς ατόνο­μης προσωπικότητας καί ξεγελιέται μέ πίγειες πολαύσεις ( γνωστός γκουρού Osho Razhnis πού πισκεπτόταν τήν Κρήτη εχε πελαθε πό πολλές ερωπαϊκές κυβερνήσεις καί μερικανικές χρες μέ τήν κατηγορία το συνωμοτικο παραθρησκευτικο κινήματος καί τν μαδικν ργίων πού πέβαλλε στούς παδούς του). γκουρουϊσμός ποτελε, λοιπόν, διαμφισβήτητη κδοχή νός νατολικο τύπου μεσσιανισμο μέ καθαρά συγκρητιστικό χα­ρακτήρα, καί πομένως πασχολε τήν ντιαιρετική πολογητική καί τούς μελετητές τν παραθρησκευτικν κινήσεων.


Γνωστές κινήσεις καί διαβόητοι γκουρού στόν λλαδικό χρο

πιό γνωστός εναι ρχηγός τν κινήσεων «Σάτυα Σάϊ-Μπάμπα κίνηση» καί «λληνοϊνδικός Φιλοσοφικός Σύνδεσμος» πού διαμένει στό παλάτι του μέ τήν νομασία «Λευκός Οκος το θεο» (!!!) στό Μπάνγκαλορ τν νδιν. ναφέρεται τι συχνά θεωρεται ελογία γιά τούς πιστούς του νά πιον τά πονίματα τν ποδν το γκουρού καί ...θεραπεία διά τς πόσης τν ορων του. Στό νθετο Ταχυδρόμος τς φημ. Τά Νέα τς 13ης αν. 2001, τεχ. 46, διαβάζουμε γιά τίς πολλές κατηγορίες πογοητευμένων πιστν σχετικς μέ τίς μφιφυλικές ...προτιμήσεις το Σουάμι Σάϊ-Μπάμπα καί τίς σεξουαλικές παρενοχλήσεις του πρός τά νυποψίαστα θύματά του. λλες μάδες πού συχνά χουν πασχολήσει τόν μερήσιο τύπο: περ­βατικός Διαλογισμός το γκουρού Μαχαρίσι Μάχες Γιόγκι, μάδα το σσο Ραζνίς, τά διάφορα κέ­ντρα Γιόγκα καί Διαλογισμο, καθώς καί τά Θιβετανικά κινήματα. Προσοχή καί στά διάφορα κοι­νόβια πού εναι γκατεσπαρμένα στόν λλαδικό χρο, πως ατό στήν Παιανία ττικς. Ποιός θά δώσει κανοποιητική πάντηση στό γιατί φυλάσσονται πό λυκόσκυλα καί εδικούς φύλακες καί συνα­γερμούς ατές ο κοινότητες ...γάπης καί γνώσης; Ποιούς σκοπούς ξυπηρετε κρα σωστρέφεια καί μυστικοπάθεια; Ποιούς φοβίζει πιθανή δημο­σιότητα; Καί δ σχύει τό εαγγελικό «Πς γάρ φαλα πράσσων μισε τό φς καί οκ ρχεται πρός τό φς, να μή λεγχθ τά ργα ατο» (ωαν. 3,20). Γιά λλη μιά φορά τά τηλεοπτικά κανάλια πιδίδονται σέ διαφήμιση τέτοιων γκουρο μέσω λαφρόμυαλων τηλεοπτικν στέρων, γιά νά στρα­φε λλην τηλεθεατής στίς δούς τς σωτηρίας.


Μία χαρακτηριστική περίπτωση μύησης...

Μεταφέρουμε περιστατικό μεταξύ νός γκου­ρού καί λληνα μαθητ του κατά τή δεκα­ετία το 1970. Γιά γέλια γιά κλάμματα, θά κρίνουν ο ναγνστες. «πεφωτισμένος» γκου­ρού διέταξε τόν ποψήφιο πρός νταξη στόν κύκλο τν «προηγμένων» μαθητν του νά μπε καί νά κλει­στε σέ μιά σπηλιά καί νά ταυτιστε μέ ...τό ερό ζο τν νδουϊστν, τήν γελάδα καί δή τήν ...ρσενική, κόμη καί στό φαγητό. Γιά νά πειστε δάσκαλος γιά τήν πόλυτη πακοή το μαθητ του καί γιά νά διαπιστώσει τήν πρόοδό του τόν κάλεσε ξω. ταν μαθητής βγκε σέ οκτρή κατάσταση, γκουρού τόν πέπληξε λέγοντάς του τι δέν ταν εχαριστη­μένος μέ τήν προσπάθειά του. πανλθε σοφός «δάσκαλος» μετά πό δύο μνες καί παναλήφθηκε τό διο σκηνικό. Ατή τή φορά πέπληξε αστηρότατα τόν ...κακό μαθητή πειλώντας τον μέ ποβολή πό τόν δρόμο τς ...γνώσης. ταν πανλθε μετά πό μισό χρόνο, χοντας πληροφορηθε πό λλους μαθη­τές τήν πικίνδυνη κατάσταση τς γείας το συγκε­κριμένου μαθητ, καί τόν κάλεσε ξω, κουσε μόνο μουγκρητά. φο διέταξε τόν μαθητή νά ξαναθυ­μηθε τήν ...παλιά γλώσσα του, ...ριστεύσας ατή τή φορά μαθητής το πάντησε πώς δέν μποροσε νά ξέλθει καθότι τόν μπόδιζαν τά ...κέρατά του, πού πίστευε τι εχαν ν τ μεταξύ φυτρώσει! ταύτιση εχε πιτύχει. Περιττεύει κάθε σχόλιο γιά τήν νθρώπινη κατάντια στά χέρια τς γκουρουϊστικς ...πατρότητας. Γιά τίς φμες πού θέλουν πο­λιτικούς νδρες νά συμβουλεύονται τέτοιους γκου­ρού τί νά πε κανείς!


Γκουρού καί πνευματική πατρότητα

Στό σημεο ατό πρέπει νά σχολιάσουμε τό τι στήν «ξομολόγηση» πρός τόν γκουρού προ­έχει πομόνωση τν ξένων πρός τό θέλημα το «δασκάλου» λογισμν, στε νά διασφαλιστε τυφλή ποταγή το τόμου στίς πιταγές το γκου­ρού. Κατά τό ερό μυστήριο τς ξομολογήσεως, πνευματικός πατέρας πανασυνδέει τόν πιστό μέ τό πλήρωμα τς κκλησίας καί παρεμβαίνει θεραπευτικά - ν Χριστ ησο - στήν φάμαρτη διάθεση το γωνιζομένου πιστο. ξομολογούμενος λαμβά­νει τήν φεσιν τν μαρτιν καί πιστρέφει στή θεανθρώπινη κοινωνία. Γι’ ατό καί γνήσιος πνευ­ματικός μακαριστός γέρων Παΐσιος δέν χώριζε ποτέ τούς προστρέχοντες στό θαυμαστό χάρισμά του πι­στούς πό τούς πνευματικούς τους, παρά καθάριζε τούς λογισμούς καί τούς στελνε πίσω «ναπαυμέ­νους». Εναι χαρακτηριστικό πώς πρτοι ο γκου­ρού νέλαβαν νά δηγήσουν τούς συζύγους παδούς σέ χωριστή «ξομολόγηση» λογισμν, ν γιοπατερική παράδοση τάσσεται πέρ το κοινο πνευματικο· λλις τά νδρόγυνα διαχωρίζονται σατανικς καί βασιλεύει τό λλότριον θέλημα.


Πίσω πό τούς γκουρού πατήρ τς πλάνης

Πίσω πό τίς γοραες συνταγές ατοπραγμά­τωσης τν γκουρού κρύβεται δαιμονική πλάνη. Σς καλομε νά διαβάσετε τό συγ­κλονιστικό βιβλίο ντοκουμέντο το Διονυσίου Φαρασιώτη, Ο γκουρού, νέος καί γέροντας Παΐσιος (κεντρική διάθεση πό τίς κδ. ρθόδοξος Κυψέλη καί Νεκτ. Παναγόπουλος, Θεσσαλονίκη 2000), που πρωταγωνιστής φηγεται τίς περιπέτειές του στό πλαίσιο τν μεταφυσικν ναζητήσεών του σέ κοι­νόβια γκουρού καί τή θαυμαστή πρόνοια το τρια­δικο Θεο, μέσω τς συνδρομς το μακαριστο πατρός Παϊσίου το γιορείτου. συγγραφέας μολογε τή σκοτεινότητα τν φθαλμν το γκου­ρού Σάϊ-Μπάμπα, το ποίου τό βλέμμα δέν θύμιζε νθρώπινο πλάσμα. πίσης, στήν ξιόλογη βιογρα­φία τς μακαριστς Γερόντισσας τς ελικρινος γάπης μοναχς Γαβριηλίας διαβάζουμε τι κατά τή διάρκεια τς πηρεσίας της στήν ρθόδοξη εραπο­στολή τν νδιν δέχθηκε νυκτερινές πιθέσεις τρό­μου πό πολλούς γκουρού καί γιόγκι, ο ποοι μετακινοσαν τό κρεββάτι της καί λλα πιπλα μέ τή σκέψη τους, γιά νά τή φοβίζουν καί νά τήν πομακρύ­νουν πό τόν χρο τους. γενναία μοναχή πέμενε στή μονολόγιστη πίκληση το Χριστο («Κύριε ησο Χριστέ, λέησόν με τήν μαρτωλή») καί μετά πό λίγο, ταν ο γκουρού πεστράτευαν τίς δικές τους δυνάμεις, μετακινονταν ο διοι ξω πό τό κατάλυμά τους. Μάλιστα, ρισμένοι ξ ατν φτα­σαν στό σημεο νά σχυρίζονται πώς δικός της Κύ­ριος ταν νώτερος πό τόν δικό τους. δύναμη τς προσευχς τς γερόντισσας Γαβριηλίας εχε θριαμβεύ­σει στίς δυνάμεις το σκότους. (Εναι λήθεια πώς χριστιανική προσευχή λειτουργε ς σφαλές πλο κα­τά τν γκουρουϊστικν πιδείξεων). Μοναδική συμ­βουλή σέ σους θά ναζητήσουν τό νόημα τς νθρώπινης φύσης καί τν μεταφυσικν νησυχιν στό ρεμα τν ποικιλώνυμων γκουρού εναι πώς φτάνει νά συνειδητοποιήσουν τή θαλπωρή πού σημαίνει να­στάσιμος χαιρετισμός «Χριστός νέστη» γιά κάθε πονεμένη ψυχή καί θά καταλάβουν τότε πόσο φτηνοί μοιάζουν δίπλα του ο κάστοτε γκουρού. Μέ τήν λήθεια τς εχς «Χριστός νέστη» πέθανε δης μέ τούς κολούθους του. Πς εναι δυνατό βαπτισμένος ρθόδοξος Χριστιανός νά μπορε νά νταλλάζει τόν θησαυρό τς ληθινς πίστης μέ τόν κρετινισμό τς ετελιστικς ποταγς σέ πειναλέους καί ρυπαρούς γκουρού, που λέρα το σώματος ποκρύπτει τόν χετό μις σκοτισμένης ψυχής; λλωστε, ν ο «φωτι­σμένοι» καί «γιοι» ατοί γκουρού μποροσαν νά προ­σφέρουν κάτι καλό, δέν θά εχαν καταδικάσει τόν νδικό λαό σέ τέτοια κατάντια καί σέ τέτοιο πίπεδο ζως.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου