γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Ουφολογία. Μια αποκρυφιστική πίστη στα πλαίσια της Νέας Εποχής



ΤΕΥΧΟΣ 28     ΤΡΙΠΟΛΙΣ     ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ – ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2003

ΟΥΦΟΛΟΓΙΑ
ΜΙΑ ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΤΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ

Τί εναι Οφολογία

Μέ τόν ρο Οφολογία ννοομε τόν λόγο γιά παρξη γνώστου Ταυτότητος πτάμενων ντικειμένων (ΑΤΙΑ - UFO: Unidentified Elymg Ohjects), πού δθεν μεταφέρουν στή Γ ξωγήινα ντα. Τέτοιος λόγος γινε γιά πρώτη φορά τό 1947, ταν διωτικός μερικανός πιλότος Keneth Arnhold σχυρίστηκε τι, ν πετοσε, εδε στόν ορανό ννέα περίεργους δίσκους. Πολύ σύντομα διαπιστώθηκε τι πρόκειτο γιά εροπλάνα τς μερικανικς Πολεμικς εροπορίας πού καναν δοκιμαστικές πτήσεις. Τά μέσα νημερώσεως μως, δη μιλοσαν γιά UFO («πτάμενους δίσκους»). Τόν Keneth Arnhold κολούθησε Georges Adam, ποος μέχρι τόν θάνατό του (1965) σχυριζόταν τι εχε παφή μέ ξωγήινους στόν πλανήτη φροδίτη, κε πού, λόγ τς θερμοκρασίας πού πικρατε, εναι δύνατο νά πάρξει ζωή. Κάποιοι μάλιστα σχυρίστηκαν τι μυήθηκαν σέ πόκρυφες καί μυστικές λήθειες πού σχετίζονται μέ τήν προέλευση, τήν ξέλιξη καί τήν πνευματική ζωή το νθρώπου καί το πλανήτη μας, καί τήν σχέση τους μέ τούς λλους πλαντες καί ξωγήινα ντα. τσι φιλολογία γιά τήν παρξη UFO κατέληξε νά εναι μιά ποκρυφιστική πίστη, πού μυε δθεν σέ «λήθειες» πρόσιτες γιά τούς πολλούς. Μέ ατή τήν ννοια Οφολογία μς νδιαφέρει δ, ς σύνολο ντιλήψεων πού εναι ντελς συμβίβαστες μέ τήν ρθόδοξη πίστη, πως θά δομε στή συνέχεια.



Γενικές πεποιθήσεις τν Οφολογικν ργανώσεων

Μετά τήν παρακοή τν πρωτοπλάστων καί τήν ξοδο πό τόν Παράδεισο, νθρωπος χασε τή σχέση του μέ τόν Τριαδικό Θεό. τσι ρχισε νά νοιώθει νασφαλής, διαίτερα σήμερα, μπροστά στό πιθανό νδεχόμενο μις λοκληρωτικς καταστροφς το πλανήτη μας. Ατό εχε ς ποτέλεσμα νά μφανισθον πρεσβευτές τς ποψης τι σωτηρία το νθρώπου καί το πλανήτη μας θά πραγματοποιηθε μέ πέμβαση δυνάμεων ντων πό λλους πλαντες. Τό μόνο πού χει νά κάνει νθρωπος εναι νά γνωρίσει τούς ντιπροσώπους τν ντων ατν στή Γ καί νά ποταγε σ' ατούς. Ο ντιπρόσωποι ατοί προβάλλονται ς πόγονοι κάποιου διαίτερου προγόνου καί μφανίζονται ς «δάσκαλοι» «μεσσίες», μέσ τν ποίων γίνεται πικοινωνία. Εναι ο κλεκτοί, πού κατέχουν τά μυστήρια το σύμπαντος καί θά μς μυήσουν σέ ατά.
Στή συνάφεια ατή ο Οφολόγοι ρμηνεύουν κόμη καί τήν νσάρκωση το Κυρίου τά βιβλικά γεγονότα μέ βάση τίς δικές τους ντιλήψεις περί ξωγήινων ντων. τσι πιστεύουν π.χ. τι τό στρο τς Βηθλεέμ ταν να ξωγήινο διαστημόπλοιο, τι Μωυσς ταν δθεν μέντιουμ καί τι καταστροφή τν Σοδόμων καί τν Γομόρων γινε πό διαστημόπλοια πού λθαν πό λλους πλαντες. κόμη κηρύττουν τι Χριστός ναλήφθηκε μέ διαστημόπλοιο καί τι μέ τόν διο τρόπο θά γίνει Δευτέρα Παρουσία Του.
ς πρός τόν τρόπο λειτουργίας τους ο Οφολογικές ργανώσεις μφανίζουν κατά κανόνα λα γενικς τά χαρακτηριστικά τν νεοφανν καί πικίνδυνων αρέσεων. Τέτοια εναι: α) πικεφαλς τς ργάνωσης «διδάσκαλος» «μεσσίας», μέ θεϊκές διότητες, κάτοχος μις πόκρυφης γνώσης πρόσιτης στούς πολλούς καί μις σωτήριας συνταγς γιά τή σωτηρία το πλανήτη καί τή λύση λων τν προβλημάτων, β) ο παδοίά μέλη), μέ πόλυτη ποταγή στόν ρχηγό, τοιμοι νά θυσιάσουν κόμη καί τή ζωή τους μέ ντολή του γ) πλήρης ποκοπή πό τόν πόλοιπο κόσμο καί πό τήν κοινωνία τν νθρώπων (συχνά γκλεισμός σέ κοινόβιο καί πανομοιότυπος τρόπος νδυσης καί διατροφς), δ) ασθηση τι τά μέλη εναι λίτ ο κλεκτοί, σέ ντίθεση μέ τόν πόλοιπο κόσμο πού θεωρεται ρρωστημένος καί πρόκειται νά καταστραφε, κ..
Γιά νά γίνουν τά παραπάνω περισσότερο κατανοητά, ς δομε νδεικτικά κάποιες συγκεκριμένες οφολογικές μάδες, στίς ντιλήψεις τν ποίων ντοπίζονται στοιχεα πό διάφορες θρησκεες καί δεολογίες.


«Πύλη το Ορανο»

ργάνωση ατή εναι μιά οφολογική λατρεία. δρυτές της εναι Marshall Applewhite καί Bonnie Nettles. τελευταία σχολετο μέ τήν στρολογία ταν γνώρισε τόν Applewhite στό Ψυχιατρεο που ατός νοσηλευόταν. Μετά τό γάμο τους σχολήθηκαν μέ τόν ποκρυφισμό, μελέτησαν κείμενα τς γνωστς ποκρυφίστριας Elena Petrova Blavatsky (+1891), δημιουργο τς Θεοσοφίας καί τς Νέας ποχς, καί πηρεάστηκαν πολύ πό τίς ντολήψεις της.
Στίς πεποιθήσεις τς ργάνωσης ντοπίζονται νάμεικτα σανκριτικά καί χριστιανικά στοιχεα. ργάνωση σχυρίζεται τι Γ χει καταληφθε πό δαιμονικές δυνάμεις καί τι μόνο ο παδοί της θά ξαιρεθον πό τήν περχόμενη καταστροφή. Applewhite θεωρε τόν αυτό του μετενσάρκωση το ησο Χριστο καί μαζί μέ τήν Nettles σχυρίζονται τι προέρχονται πό λλους κόσμους, καθώς καί τι ρθαν στή γ πρίν 2000 χρόνια περίπου.
ν καί ργάνωση ταν μικρή, ποδείχθηκε πολύ καταστροφική ταν τό Μάρτιο το 1997 τριάντα ννέα μέλη της βρέθηκαν νεκρά σέ μιά βίλα στό Σάν Ντιέγκο μέ νοίκιο 10.000 δολάρια τό μνα. Τά μέλη τς ργάνωσης, πού πολλά σαν ενουχισμένα, ζοσαν κε σάν σέ μοναστήρι, εχαν ποστειρώσει τόν χρο, ντύνονταν λα μοιοτρόπως καί ποκαλονταν μεταξύ τους μέ τούς χαρακτηρισμούς «δελφός» καί «δελφή». σαν πεπεισμένα τι δίπλα στόν κομήτη το Halle – Bopp, πού πλησίασε τότε πολύ κοντά στή Γ, πρχε να διαστημόπλοιο πού θά τά μετέφερε στόν «στρικό παράδεισο». «Θά μεταφερθομε σέ νώτερες σφαρες παρξης πέρα πό τήν νθρώπινη πόστασή μας, θά ποκτήσουμε να λοκαίνουργο χημα πού θά χρησιμοποιήσουμε στό μέσως πόμενο πίπεδο», λέει μέλος τς ργάνωσης στή βιντοεκασέτα πού φησαν πρίν τήν ατοκτονία. Ο ατόχειρες σαν νθρωποι μέ δείκτη εφυΐας πάνω το μέσου ρου καί βγαζαν δεκάδες χιλιάδες δολάρια, δημιουργώντας σελίδες στό διαδύκτιο γιά καλιφορνέζικες ταιρεες (Higher Sourse = νώτερη Πύλη, ταν τό σμα τους στό διαδύκτιο). Κρμα πού τομα τά ποα εχαν καί μποροσαν νά προσφέρουν πολλά στό κοινωνικό σύνολο πομονώθηκαν καί πίστεψαν τούς λόγους καί τίς ποσχέσεις νός ψυχοπαθος, πληρώνοντάς το ατό μέ τή ζωή τους. Τό παράδοξο εναι τι σα μέλη δέν σαν νάμεσα στούς νεκρούς δήλωναν τι λυπονταν πού δέν φυγαν καί ατοί μαζί τους!


Ραελική κίνηση - Διεθνής Ραελική Θρησκεία - Ραελική  κκλησία

δρυτής τς κίνησης εναι Γάλλος Ρέιλ (Claude Vorilhon), ποος ατοανακηρύχθηκε «προφήτης» καί «μεσσίας» τς ποχς τς πιστήμης. Ο πεποιθήσεις της βασίζονται σέ ερά βιβλία μονοθεϊστικν θρησκειν. Κύρια πεποίθηση εναι τι νθρωπότητα δημιουργήθηκε πό τούς λωχίμ - Δημιουργούς. « Βούδας, Μωϋσς, Χριστός, Μωάμεθ, Joseph Smith πρξαν ο γγελιοφόροι τν δημιουργν τς νθρωπότητας...». Ο παδοί της σχυρίζονται τι Γ δημιουργήθηκε σέ κάποιον λλο πλανήτη μέ νώτερο πιστημονικό πίπεδο. φο δημιουργήθηκε Γ, λωχίμ, κατασκευάζοντας ργαστήρια στούς γίους Τόπους, συνέχισε σ' ατήν τά πειράματά του. Ο νθρωποι μως, πειδή εχαν πιθετικές διαθέσεις, διώχθηκαν πό τό ργαστήρι καί, ταν ργότερα ο υοί το λωχίμ εδαν τίς μορφες γυνακες τν νθρώπων, τίς πραν γιά γυνακες τους. διος Claude Vorilhon πιστεύει τι εναι καρπός μις τέτοιας σχέσης. πίσης ποστηρίζουν να πολιτικό σύστημα που θά πιτρέπεται μόνο σέ τομα - διοφυΐες νά κυβερνον καί που μόνο τομα μέ δείκτη εφυΐας πάνω πό τό 10% το μέσου ρου θά χουν δικαίωμα ψήφου. Ρέιλ σχυρίζεται τι παίρνει μήνυμα «πό ατούς πού ρχονται πό τόν ορανό», σύμφωνα μέ τ ποο τά μέλη τς ργάνωσης πρέπει νά νακαλύψουν τό σμα τους, στε νά κτονωθον πό τήν καταπίεση καί τίς νοχές τς κοινωνίας. Γιά τό σκοπό ατό διοργανώνονται «σεμινάρια φύπνισης», που μετέχουν λα τά μέλη τς ργάνωσης νά τήν φήλιο. Τά σεμινάρια διαρκον μία βδομάδα, κατά τήν ποία τά μέλη κυκλοφορον γυμνά καί νθαρύνονται νά κάνουν ,τι θέλουν δίχως χνος νοχς. Ατό συντελε στό νά δέχεται ργάνωση πικρίσεις τι κύρια μέριμνά της εναι τό σεξ.
Τό 1997 δρύθηκε πό τήν ργάνωση ταιρεία Valiam Veniure Ltd μέ σκοπό τήν κλωνοποίηση νθρώπων. Μάλιστα πρίν πό μερικούς μνες, γιά λόγους προβολς, πως φάνηκε, ργάνωση σχυρίστηκε τι κατάφερε νά κλωνοποιήσει νθρώπινο βρέφος καί τι πονται λλες κλωνοποιήσεις. Φυσικά ατά μειναν στό πίπεδο τν σχυρισμν, καθώς ποτέ δέν πεδείχθησαν τά λεγόμενά της πιστημονικά.
κίνηση σχυρίζεται τι θά δηγήσει τόν κόσμο στή Νέα ποχή το δροχόου καί πορρίπτει τή χριστιανική διδασκαλία. Γι' ατήν δέν πάρχει οτε Θεός, οτε ψυχή. Δέν πρξε προπατορικό μάρτημα, οτε πραγματοποιεται σωτηρία διά το ησο Χριστο. Ο παδοί της δέν δέχονται τι ποτελον οφολογικό κίνημα μάδα, πειδή, πως λένε, δέν νδιαφέρονται γιά τά UFO λλά γι' ατούς πού πιθανόν νά εναι μέσα στά UFO (Palmer 1995 A' 2000).
Στήν λλάδα δημιουργήθηκε «λληνική Ραελική Κίνηση» πό τόν διο τόν Claude Vorilhon τό 1989, ταν ατός πισκέφθηκε τή χώρα μας. κπρόσωπός του εναι Γεώργιος Κονταράκης πό τήν Κρήτη.


Οκουμενική Ζωή ργο διάδοσης ησο Χριστο

ρολογία ατς τς ργάνωσης μπορε εκολα νά συγχύσει καί νά ξαπατήσει. Πρόκειται μως γιά μιά οφολογική - πνευματιστική ργάνωση μέ ποκρυφιστικό περιεχόμενο. δρύθηκε στή Γερμανία πό τήν Gabriela WitteK, ποία, φο εχε σχοληθε μέ τόν πνευματισμό, σχυρίστηκε τι λαβε μηνύματα πό ξωγήινους κόσμους. Μεταξύ ατν εναι καί «ησος Χριστός». Σύμφωνα μέ τήν δρύτρια τς κίνησης, ο ξωγήινοι θά σώσουν τούς νθρώπους καλς θέλησης καί τίς φοσιωμένες ψυχές (π. ντ. λεβιζοπούλου, ποκρυφισμός, τευχ. ΙΙ, σ. 260). ργάνωση ναφέρεται στόν ησο Χριστό χι σάν στορικό πρόσωπο, λλά σάν «Χριστό μέσα μας» (δηλ. σάν μιά φηρημένη κατάσταση). Εναι μιά μάδα πού κινεται στά πλαίσια τς «Νέας ποχς». Στό δικό μας χρο ξεκίνησε μέ «μικρές γγελίες» καί λληλογραφία, καθώς καί μέ τήν κδοση βιβλίων, πως τό «νας νθρωπος χωρίς πνευματικές γνώσεις στό μονοπάτι πρός τόν Θεό» κ..


Παρατηρήσεις καί συμπεράσματα

Κρίνοντας μέ βάση σα προαναφέραμε τίς γενικές ντιλήψεις τν Οφολογικν ργανώσεων, παρατηρομε κατ' ρχήν τι ατές δέν τεκμηριώνονται καί δέν παληθεύνται πιστημονικά. Βασίζονται σέ «μπειρίες» μενονωμένων τόμων γιά δθεν «ποκαλύψεις» πό «δελφούς» πού κατοικον σέ λλους πλαντες. σο διαφορετικές εναι ο «πηγές» πό τίς ποες προέρχονται ατές ο «ποκαλύψεις», τόσο διαφορετικό εναι κάθε φορά καί τό περιεχόμενό τους. τσι ο «ποκαλύψεις» ατές εναι χαρακτηριστικές περιπτώσεις πάτης, πρόκειται γιά πληροφορίες το ποσυνειδήτου (γνώσεις πολιτιστικές, θρησκευτικές φιλοσοφικές), πού ποτελον γενικό κτμα τς νθρωπότητας. πό ρδόδοξη ποψη πολλές πό ατές μπορον νά ρμηνευθον καί ς νδεχόμενα δαιμονικς πλάνης, φο διάβολος χει τήν δυνατότητα νά δανείζεται διάφορες μορφές καί νά ξαπατ. Σέ καμία περίπτωση πιστήμη, ς τώρα τουλάχιστον, παρά τίς τεράστιες προόδους της στήν ξερεύνηση το σύμπαντος, δέν χει συναντήσει ξωγήινα ντα διαπιστώσει τήν παρξη ζως σέ λλους πλαντες.
Τί δέχεται μως κκλησία μας γι' ατά τά θέματα; πάρχουν ξωγήινοι; πάρχει ζωή σέ λλους πλαντες; Τό Εαγγέλιο ποκλείει τήν παρξη ζως κάπου λλο καί τό νδεχόμενο ατό μήπως κυρώνει τό χριστιανικό Εαγγέλιο; Κατ' ρχήν πρέπει νά παρατηρήσουμε τι τά ρωτήματα ατά εναι ντελς ποθετικά, δέν βασίζονται σέ κάποια, στω καί μικρή γκυρη νδειξη, καί σως εναι σφάλμα νά ναζητομε παντήσεις τς κκλησίας σέ τέτοια ρωτήματα. γ. Γραφή καί ερά Παράδοση φαίνεται νά γνοον τήν παρξη ζως σέ λλους πλαντες, ν καί ο μαρτυρίες πού πάρχουν δέν εναι τέτοιες πού νά μς πιτρέπουν νά σχηματίσουμε σαφή ποψη. Πάντως πολλοί πιχείρησαν νά παντήσουν, ετε λέγοντας τι παρξη ζως σέ λλους πλαντες ρχεται σέ ντίθεση μέ τά δεδομένα τς γ. Γραφς, ετε σχυριζόμενοι κριβς τό ντίθετο. πάντηση, βέβαια, δέν εναι τόσο πλή. νακάλυψη π.χ. μις μορφς κτιστς ζως (πως νός φυτο) σέ κάποιον λλο πλανήτη γιατί νά ρχεται σέ ντίθεση μέ τήν γ. Γραφή καί νά κυρώνει τό χριστιανικό Εαγγέλιο; Κάθε ρθόδοξη πάντηση μως πρέπει νά λαμβάνει παραιτήτως π' ψιν ρισμένες μετακίνητες καί κατάλυτες ρχές τς διδασκαλίας τς κκλησίας μας, πως α) τήν περοχή τς ξίας το νθρώπου, ποος δημιουργήθηκε «κατ' εκόνα» καί «καθ' μοίωσιν» το Θεο, ναντι λων τν λλων δημιουργημάτων καί β) τόν χαρακτρα το πολυτρωτικο ργου το Χριστο, ποος λθε στή γ καί προσέλαβε μόνο νθρώπινη φύση (χι γγελική, οτε φύση λλου ντος), τήν ποία νωσε μέ τή δική Του θεία φύση γενόμενος Θεάνθρωπος, γιά νά λυτρώσει τόν νθρωπο πό τήν φθορά καί τόν θάνατο. Πρός τό παρόν, λοιπόν, μόνος ντως «ξωγήινος» πού γνωρίζουμε εναι ησος Χριστός, μέ τήν ννοια τι ς Θεός δέν χει καμία μοιότητα μέ τόν παρόντα κτιστό κόσμο.
ν, μως Οφολογία δέν βασίζει τίς ντιλήψεις της σέ πιστημονικά δεδομένα, τότε τί κριβς εναι; ναμφίβολα εναι μιά αθαίρετη πίστη, ποία γεννήθηκε, πως εδαμε, στούς κόλπους το ποκρυφισμο καί τς Νέας ποχς. πίστη ατή εναι παντελς συμβίβαστη μέ τήν ρθόδοξη διδασκαλία, φο κυρώνει λόκληρη τήν περί Θεο καί περί σωτηρίας χριστιανική ντίληψη, δεδομένου τι Χριστός δέν κλαμβάνεται ς Θεάνθρωπος λυτρωτής, λλ' κλαμβάνεται φελς ς ξωγήινος. Κατά τήν Οφολογία σωτηρία θά προέλθει πό λλους πλαντες. Ο «δελφοί» πό τό σύμπαν θά συλλέξουν τούς «κλεκτούς» καί θά τούς σώσουν, μεταφέροντάς τους σέ «ερηνικούς» πλαντες. Ο πόλοιποι, σοι δέν συμμορφωθον, θά καταστραφον μαζί μέ τόν κόσμο. Κατά τήν ρθόδοξη ποψη μως, ξω πό τό πρόσωπο το Χριστο δέν πάρχει σωτηρία. Χριστός εναι μοναδική σωτηρία το νθρώπου, φο μέ τήν νσάρκωσή, τήν Σταύρωση καί τήν νάστασή Του, νθρωπος νέκτησε πάλι τήν κοινωνία καί νωση μέ τόν Θεό, τό θεμέλιο τς λπίδας καί τήν πηγή τς Χάριτος. «Ατός δέ Κύριος μν ησος Χριστός καί Θεός καί Πατήρ μν, γαπήσας μς καί δούς παράκλησιν αωνίαν καί λπίδα γαθήν ν χάριτι παρακαλέσαι μν τάς καρδίας καί στηρίξαι μς ν παντί λόγ καί ργ γαθ» (Β' Θεσ. 2, 16-17).
Πρακτικά ο Οφολογικές ργανώσεις εναι τόσο πικίνδυνες, σο καί καί ο γνωστές καταστροφικές αρέσεις. Εναι διαίτερα νησυχητικό φαινόμενο ξάπλωση οφολογικν ντιλήψεων καί προβολή τν μυθευμάτων γιά ξωγήινους καί UFO πό μέσα νημερώσεως, διαδύκτιο, τηλεοπτικές σειρές, παιδικά προγράμματα, κόμιξ κ.τ.λ., πού εσαγάγουν θόρυβα στή Νέα ποχή. Σέ κάθε Οφολογική ργάνωση μφανίζονται κατά κανόνα λοι ο κίνδυνοι πού παρατηρομε σέ κάθε λλη αρεση, πως καταπίεση τς προσωπικότητος, ποκοπή πό τό κοινωνικό σύνολο καί τίς οκογενειακές καί φιλικές σχέσεις, γκατάλειψη τς ργασίας, γκλεισμός σέ κοινόβιο, σκληρή οκονομική κμετάλευση, πλύση γκεφάλου, κόμη καί βιολογικός θάνατος, συνήθως μέ τή μορφή μαδικς ατοκτονίας μετά πό ντολή το ρχηγο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα πρόσφατη μαδική ατοκτονία 39 τόμων στό Σάν Ντιέγκο μετά πό ντολή το ρχηγο τς οφολογικς αρεσις Πύλη το Ορανο πού συγκλόνησε τήν νθρωπότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου