γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

«Βασίλειος ο Μέγας», τεύχ. 53, Ιαν. 2012



ΤΕΥΧΟΣ 53              ΤΡΙΠΟΛΙΣ          ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ  2012

λέξανδρος, Χάριτι Θεο Μητροπολιτης Μαντινείας καί Κυνουρίας

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Πρός Τόν ερόν Κλρον καί τόν εσεβ Λαόν τς ερς Μητροπόλεως Μαντινείας καί Κυνουρίας.
Τέκνα μου ν Κυρί γαπητά,
  νανθρώπησις το Υο καί Λόγου το Θεο Κυρίου δέ μν ησο Χριστο εναι τό μοναδικόν καί νεπανάληπτον Μυστήριον πού περβαίνει κάθε λογικήν ννοιαν καί κπλήσσει κόμα καί τόν νον τν περκοσμίων δυνάμεων. « Υός το Θεο υός νθρώπου γίνεται» καί κκλησία μας μολογε· «Μυστήριον ξένον ρ καί παράδοξον», ο δέ Πατέρες τς κκλησίας ρμηνεύουν καί λέγουν τι τό Μυστήριον τς Γεννήσεως το Χριστο εναι Μυστήριον ταπεινώσεως καί πτωχεύσεως το Θεο, πως λλωστε πισφραγίζει πόστολος Παλος· «Γινώσκετε γάρ τήν χάριν το Κυρίου μν ησο Χριστο, τι δι’ μς πτώχευσεν πλούσιος ν, να μες τ κείνου πτωχεί πλουτίσητε».

Θεός πού ταν πλούσιος σέ δόξα καί μεγαλωσύνη γινε κουσίως πτωχός γιά κάθε νθρωπο καί γεννήθηκε μέσα σέ συνθκες τς μεγαλύτερης πτωχείας καί ταπεινώσεως. ρχισε τή ζωή Του διωκόμενος, στερούμενος καί θλιβόμενος. ξλθε στόν κόσμο συκοφαντούμενος, μφισβητούμενος καί παπειλούμενος. Διλθεν, βέβαια, τή ζωή Του εεργετν καί ώμενος, λλά εσέπραττε πό τούς εεργετουμένους Του τήν χαριστία καί τήν ρνησι καί ζησε ς ταπεινός καί σχατος καί φθασε στό ποκορύφωμα τς σχατης ταπεινώσεως, τόν Σταυρόν καί τόν θάνατον, καί λα ατά τά πέμεινε διά νά σώσ τόν νθρωπον καί πως λέγει γιος θανάσιος, «κουσίως Θεός γίνεται νθρωπος, να τόν νθρωπον Θεόν περγάσηται».
μως λοι μες πό τήν πλουτιστικήν ατήν πτωχείαν το Θεο δέν διδάχθημεν τίποτε καί εδικά μες ο λληνες κτροχιαστήκαμε πό τό δρόμο τς μιμήσεως το Χριστο καί μέ τά περφίαλα οκονομικά μας προγράμματα καί μέ τόν συλόγιστο δανεισμό καί τήν σωτη σπατάλη μας καί τήν λαζονεία τς εμάρειας παχύνθημεν ες τόν νον καί τήν γαστέρα καί πελακτήσαμε τόν Θεόν. Επαμε τι μόνοι μας θά δημιουργήσωμε ναν καινούργιο Παράδεισο καί πέσαμε μέσα σέ μιά φοβερή κόλασι. Πιστέψαμε κείνους πού μας ποσχέθηκαν τι θά μς φέρουν καλύτερες μέρες καί μς  φόρτωσαν μέ φόρους παχθες καί δυσβάστακτους. Νομίσαμε τι θά ζήσουμε μιά ζωή ετυχισμένη καί χαρούμενη καί ζομε πελπισμένοι μιά ζωή πελπισίας καί χωρίς λπίδα σωτηρίας.
Ποιός θά μς σώση πό τήν τραγική ατή κατάστασι; Τά δάνεια τν ερωπαίων; Τά μόλογα τν τραπεζιτν ο ποσχέσεις τν πολιτικν;
Τίποτα π’ λα ατά γιατί λοι μς γέλασαν φοβερά καί μς σπσαν τς ψυχς τά φτερά.
Μιά λπίδα σωτηρίας πάρχει. νας εναι Σωτήρας καί Λυτρωτής μας. Μς τόν νήγγειλε γγελος στή  Βηθλεέμ. «Μή φοβεσθε, δού εαγγελίζομαι μν χαράν μεγάλην,  τις στί παντί τ Λα, τι τέχθη μν σήμερον Σωτήρ, ς στί Χριστός Κύριος». Σωτήρας μας, λοιπόν, εναι Χριστός.  Γι’ ατό, «Δετε δωμεν πιστοί, πο γεννήθη Χριστός».
Διάπυρος πρός Θεόν εχέτης πάντων μν.
Ο  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Μαντινείας καί Κυνουρίας  Α Λ Ε Ξ Α Ν Δ Ρ Ο Σ
Τρίπολις, Χριστούγεννα 2011


νθρώπινος καί πνευματικός νόμος

Δέν πάει πολύς καιρός πό τή στιγμή πού ποδεχθήκαμε τό Νέο τος σέ μιά διαίτερα κρίσιμη γιά λους μας συγκυρία. κόμη ντηχον ο εχές γιά να καλύτερο αριο, μέ τήν λπίδα τι τό τος πού δη διανύουμε θά εναι καλύτερο πό τό προηγούμενο. μως, λοι γνωρίζουμε τι τά πράγματα δέν εναι καθόλου καλά. οκονομική κρίση συνεχίζει νά βαθαίνει καί τά προβλήματα στόν τόπο μας διογκώνονται, μέ τό νδεχόμενο πτώχευσης πολύ ρατό καί μέ τεράστιες συνέπειες, ν ατό συμβε, γιά λο σχεδόν τόν κόσμο. κόμη καί μέ τίς πιό ασιόδοξες προοπτικές, τό 2012 θά εναι χειρότερο πό τό προηγούμενο καί πό πάρα πολλά προηγούμενα τη, κι ν πάρξει κάποια νάκαμψη, ατή θά εναι μετά τό 2013, πως λένε λοι σχεδόν ο ναλυτές. Βέβαια, μες ο Χριστιανοί δέν παύουμε νά λπίζουμε τι ο προσευχές καί ο δεήσεις σων ξακολουθον κόμη νά πιστεύουν μπορον νά προκαλέσουν τή δυναμική παρέμβαση το Κυρίου, στε νά λλάξει πορεία τν πραγμάτων πρός τό καλύτερο!
μως, γιατί συμβαίνουν λα ατά; Γιατί φτάσαμε σ’ ατό τό σημεο; Ο νόμοι, λένε ο ναλυτές, ο νόμοι τς γορς, ατοί εθύνονται γιά λα τά προβλήματα. Ατοί ο νόμοι ετε δέν λειτούργησαν σωστά, ετε ξέφυγαν πό τόν λεγχο, ετε κατευθύνονται πό συγκεκριμένα κέντρα, πάντως ατοί εθύνονται γιά τό κακό πού συμβαίνει.
σοι τά πιστεύουν ατά (πού ν μέρει, τουλάχιστον, εναι ληθινά) δέν γνωρίζουν τι ο νόμοι ατοί εναι νθρώπινοι, τούς χουν θεσπίσει καί πιβάλλει νθρωποι. μως, πάνω πό τούς νθρώπινους πάρχουν ο φυσικοί νόμοι, πού τούς χει θεσπίσει Θεός, Δημιουργός το κόσμου, καί πάνω πό τούς φυσικούς νόμους πάρχει πνευματικός νόμος, πού πίσης τόν χει θεσπίσει Θεός. Λίγες σκέψεις γι’ ατόν τόν πνευματικό νόμο θά διατυπώσουμε, μέ φορμή τό Νέο τος καί τήν κρίση τς ποχς μας.
Τί κριβς εναι πνευματικός νόμος; Γιά τόν νόμο ατό κάνουν λόγο ο Πατέρες τς κκλησίας στά συγγράμματά τους σποραδικά. Μάλιστα πάρχει καί να εδικό ργο το γίου Μάρκου το σκητο μέ τόν χαρακτηριστικό τίτλο «Περί νόμου πνευματικο», πού ναφέρεται σέ περιπτώσεις πρακτικς λειτουργίας ατο το νόμου. Παραδείγματα καί διατυπώσεις το πνευματικο νόμου συναντμε δη στήν γία Γραφή, πως «τά ψώνια τς μαρτίας θάνατος», « ψν αυτόν ταπεινωθήσεται», «μάχαιραν δωκας, μάχαιραν θά λάβεις» κ..
γιος Γέρων Παΐσιος γιορείτης μς βοηθ νά κατανοήσουμε τί εναι πνευματικός νόμος καί πς λειτουργε. Εχε πε χαρακτηριστικά: «πως στή φύση πάρχουν ο φυσικοί νόμοι, τσι καί στήν πνευματική ζωή πάρχουν ο πνευματικοί νόμοι. ς πομε, ταν πετάει κανείς να βαρύ αντικείμενο ψηλά, μέ σο περισσότερη ρμή καί σο πιό ψηλά τό πετάξει, μέ τόσο μεγαλύτερη δύναμη θά πέσει κάτω καί θά συντριβε. Ατός εναι φυσικός νόμος. Στήν πνευματική ζωή, σο περισσότερο ψώνεται κανείς μέ τήν περηφάνειά του, τόσο μεγαλύτερη θά εναι καί πνευματική του πτώση καί, νάλογα μέ τό ψος τς περηφανείας του, θά συντριβε. Γιατί περήφανος νεβαίνει, φθάνει σέ να σημεο, καί μετά πέφτει καί σπάζει τά μοτρα του (« ψν αυτόν ταπεινωθήσεται»). Ατός εναι πνευματικός νόμος».
πάρχουν, λοιπόν, καί πνευματικές ατίες γιά σα συμβαίνουν, καί χι μόνο φυσικές. χει πανειλημμένα επωθε, τι βαθύτερη ατία τς κρίσης πού ζομε εναι πνευματική. διος Κύριος, ταν τόν ρωτοσαν γιατί συμβαίνουν κάποια πράγματα, παντοσε: «διά τάς μαρτίας μν», δηλ. πεσήμαινε τήν πνευματική ατία το πράγματος. ντως, κρίση τς ποχς μας εναι ποτέλεσμα «ποστασίας» (πομάκρυνσης πό τόν Θεό) καί μαρτίας. νθρωπος τν μερν μας παραδόθηκε ξ λοκλήρου στήν μαρτία καί τήν κανε κανόνα τς ζως του. Παράλληλα, λησμόνησε τόν Θεό καί πίστεψε τι μόνος του καί χωρίς τή βοήθεια το Θεο μπορε νά νέβει πολύ ψηλά! Καί ντως νέβηκε «ψηλά». μως, τώρα «λαζονεία το βίου» ληξε καί ρχεται συντριβή, πως κριβς ρίζει πνευματικός νόμος!  
ς παρακολουθήσουμε, μως, τή σκέψη το Γέροντος Παϊσίου, πού δίνει μιά λπίδα καί μιά διέξοδο σέ σα συμβαίνουν. πάρχει, λέει π. Παΐσιος, «μιά σημαντική διαφορά νάμεσα στούς φυσικούς καί στούς πνευματικούς νόμους: ν ο φυσικοί νόμοι δέν χουν σπλάχνα καί νθρωπος δέν μπορε νά τούς λλάξει, ο πνευματικοί νόμοι χουν σπλάχνα καί νθρωπος μπορε νά τούς λλάξει, γιατί χει νά κάνει μέ τόν Δημιουργό καί Πλάστη του, τόν πολυεύσπλαχνο Θεό. ν δηλαδή καταλάβει μέσως τό νέβασμα τς περηφανείας του καί πε: "Θεέ μου, γώ δέν χω τίποτε δικό μου καί περηφανεύομαι· συγχώρεσέ με!", μέσως τά σπλαχνικά χέρια το Θεο τόν ρπάζουν καί τόν κατεβάζουν παλά κάτω, χωρίς νά γίνει ντιληπτή πτώση του. τσι δέν συντρίβεται, φο προηγήθηκε καρδιακή συντριβή μέ τήν μετάνοια πού δειξε. Τό διο σχύει καί γιά τό "μάχαιραν δωκας, μάχαιραν θά λάβεις", πού λέει τό Εαγγέλιο. ν, δηλαδή, "δωσα μάχαιραν", κανονικά πρέπει νά ξοφλήσω μέ μάχαιρα. ταν, μως, συναισθάνομαι τό σφάλμα μου, μέ μαχαιρώνει συνείδησή μου καί ζητάω συγχώρηση πό τόν Θεό. Τότε πλέον παύουν νά λειτουργον ο πνευματικοί νόμοι καί δέχομαι πό τόν Θεό τήν γάπη Του σάν βάλσαμο».
Καί συνεχίζει π. Παΐσιος: «Μέσα δηλαδή στά κρίματα το Θεο, πού εναι βυσσος, βλέπουμε νά λλάζει Θεός, ταν λλάζουν ο νθρωποι. ταν τό τακτο παιδί συνέρχεται, μετανοε καί δέρνεται πό τήν συνείδησή του, τότε Πατέρας του τό χαϊδεύει μέ γάπη καί τό παρηγορε. Δέν εναι μικρό πργμα νά μπορ νθρωπος νά λλάξει τήν πόφαση το Θεο! Κάνεις κακό; Θεός σο δίνει σκαμπιλάκι. Λές "μαρτον"; Σο δίνει ελογίες».
μετάνοια, λοιπόν, καί πιστροφή εναι δύναμη κείνη, πού μπορε νά λλάξει τή λειτουργία το πνευματικο νόμου, στε νά ξεπεράσουμε τήν κρίση τς ποχς, λλά καί κάθε πρόβλημα τς ζως μας, γιά τό Νέο τος καί γιά σα τη κόμη μς πομένουν.


οσία το «σκανδάλου» τς Μονς Βατοπαιδίου

Τόν τελευταο καιρό, μέ φορμή τήν προφυλάκιση το Καθηγουμένου τς ερς Μονς Βατοπαιδίου Γέροντος φραίμ, κούσαμε πό τά μέσα νημερώσεως καί πό δθεν «γκριτους» νομικούς καί δημοσιογράφους να πλθος πό πόψεις, θέσεις καί ναλύσεις γιά να δθεν «τεράστιο σκάνδαλο», πού ζημίωσε πολλαπλς τό λληνικό Δημόσιο καί τόν φορολογούμενο πολίτη. Γιά τό «σκάνδαλο» ατό, λοι μπορον νά λένε, νά κρίνουν καί νά πικρίνουν τήν κκλησιαστική πλευρά καί νά κφράζουν λεύθερα τή γνώμη τους. σοι, μως, χουν διαφορετική ποψη δέν τούς πιτρέπεται νά μιλνε, φο δέν γνωρίζουν τό περιεχόμενο τς δικογραφίας! Ποιά εναι, μως, λήθεια γιά τό θέμα;
λήθεια, πιστεύουμε, εναι πολύ πλή, καί λα τ’ λλα εναι μόνο τεχνάσματα, γιά ξυπηρετηθον νά συγκαλυφθον πολιτικές σκοπιμότητες, σκοτεινές μεθοδεύσεις καί διοτελ συμφέροντα. κομε συνήθως τι διαπραγμάτευση συναλλαγή μέ τή Μονή Βατοπαιδίου ζημίωσε τό Δημόσιο, πιβαρύνοντας τόν φορολογούμενο λληνα πολίτη. σχύει, μως, κάτι τέτοιο; Γιά νά τό διαπιστώσουμε, ς λάβουμε π’ ψιν τά ξς πλά στοιχεα:
α) Κάθε διαπραγμάτευση προϋποθέτει συνήθως δύο μέρη, στήν προκειμένη περίπτωση τή Μονή, πού κπροσωπεται πό τόν γούμενο φραίμ, καί τό λληνικό Δημόσιο, πού κπροσωπεται πό τούς ρμόδιους κρατικούς λειτουργούς (πουργούς, Γενικούς Γραμματες καί ποιους λλους). Στή διαπραγμάτευση κάθε πλευρά προσπαθε νά πιτύχει ,τι καλύτερο γιά τόν φορέα πού κπροσωπε. Ατός εναι θεσμικός ρόλος καθέ διαπραγματευτ καί ατός εναι λόγος γιά τόν ποο γίνεται διαδικασία. ν, λοιπόν, ζημιώθηκε τό Δημόσιο, γιατί εθύνεται γούμενος φραίμ καί χι νικανότητα δόλος τν διαπραγματευτν τς πλευρς το Δημοσίου; γούμενος θά εθυνόταν, προφανς, ν εχε ζημιωθε τό Νομικό Πρόσωπο πού κπροσωπε, δηλ. Μονή, τά συμφέροντα τς ποίας εναι ποχρεωμένος (νομικς, θικς καί κκλησιαστικς) νά πηρετε καί νά διασφαλίζει. λλά, κι ν κόμη γούμενος κάπου παρανόμησε, γιατί λλη πλευρά δέν διαπίστωσε καί δέν λεγξε τήν παρανομία; πό νικανότητα πό δόλο; Καί πί πλέον, ποιός συμβολαιογράφος πογράφει συμβόλαια ν πάρχουν παρανομίες, νομικά κένα μφισβητούμενες διοκτησίες; κόμη, λοιπόν, κι ν σχύουν ατά, συμβαίνει τό ξς παράδοξο: ο φυσικοί ατουργοί το «γκλήματος» κυκλοφορον λεύθεροι καί «όρτασαν» τά Χριστούγεννα σέ πολυτελες προορισμούς το σωτερικο καί το ξωτερικο, μέσα στή χλιδή, καί, προφανς, μακρυά πό τόν Χριστό καί τήν κκλησία, ν γούμενος φραίμ ( «θικός ατουργός», πως λένε) βρίσκεται στή φυλακή! Μάλιστα, εναι προφυλακισμένος μέ τό ξς παράδοξο σκεπτικό: μήπως ξαναδιαπράξει τά δια «γκλήματα» (δηλ. μήπως μέχρι τή διεξαγωγή τς δίκης διαπραγματευθε πάλι μέ τό Δημόσιο τίς παραλήμνιες περιοχές τς λίμνης Βιστωνίδας!) καί μήπως διαφύγει στό ξωτερικό (τή στιγμή πού μόλις πρίν τήν προφυλάκισή του πέστρεψε πό πολυήμερη περιοδεία στή Ρωσία!). Ατά, μως, μόνο στήν λλάδα συμβαίνουν καί μόνο «νεξάρτητη» λληνική Δικαιοσύνη λειτουργε μέ τέτοια σκεπτικά. Γιατί συμβαίνουν ατά; ς τό κρίνει ναγνώστης, νεπηρέαστος μως πό τήν περιρέουσα τμόσφαιρα, δηλ. πό τόν βομβαρδισμό νοησιν πού δέχεται καθημερινά πό τή συντριπτική πλειοψηφία τν μέσων νημερώσεως.
β) πως εναι γνωστό, ο Μονές ο νορίες, ο κκλησιαστικοί ργανισμοί εναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ς πρός τίς νομικές τους σχέσεις, πού σημαίνει τι εναι μέρος το Δημοσίου, νήκουν στό λληνικό Δημόσιο. περιουσία τους δέν εναι διωτική, λλά δημόσια, κοινή, περιουσία το λληνικο Λαο. πως χουν ποστηρίξει γκριτοι νομικοί (τν ποίων ποψη σπανίως ναφέρεται στά μέσα νημερώσεως), περίπτωση τν νταλλαγν μέ τή Μονή Βατοπαιδίου εναι σάν νά βγάζεις κάτι πό τή μία τσέπη καί νά τό βάζεις στήν λλη, δηλ. εναι νταλλαγή το Δημοσίου μέ τό Δημόσιο, νταλλαγή το Δημοσίου μέ τόν αυτό του! πό τήν ποψη ατή δέν πάρχει σέ καμμία περίπτωση σκάνδαλο! Πράγματι, πως πέδειξαν περίτανα ο ρευνες, γούμενος φραίμ πεδείχθη ντως κτήμων, πως παιτε μοναστική παράδοση τς ρθοδοξίας. Δέν βρέθηκε προσωπική του περιουσία, οτε προσωπικές καταθέσεις. λα σα βρέθηκαν σαν π’ νόματι τς Μονς καί περίφημη ροή «μαύρου χρήματος», πού πιμόνως ζητοσε ξεταστική πιτροπή τς Βουλς καί λληνική Δικαιοσύνη, δέν διαπιστώθηκε ποτέ!
γ) Τά δύο παραπάνω σημεα, πού ποκαλύπτουν τήν λήθεια γιά τό «σκάνδαλο» τς Μονς Βατοπαιδίου, εναι περισσότερο νομικο χαρακτρα. ξίζει νά προστεθε να κόμη σημεο πιό οσιαστικό: σύμφωνα μέ τήν κοινή μπειρία, ποιά εναι συνήθως τύχη τς δημόσιας περιουσίας; παραμένει γκαταλελειμένη καί νεκμετάλλευτη, λυμαίνεται πό «μετέρους», κρατικοδίαιτους καί κοματικοδίαιτους, παράγοντες τς ξουσίας καί κυκλώματα πού πιβιώνουν παρασιτικά πέριξ ατς. Καί ποιά εναι τύχη τς περιουσίας τς Μ. Βατοπαιδίου (καί, γενικά, τς κκλησιαστικς περιουσίας, σης δέν εναι δεσμευμένη μέ τεχνάσματα τς Πολιτείας); Εναι ξιοποιημένη σέ ργα εποιΐας, φιλανθρωπικά δρύματα, κπαιδευτήρια κ.λπ. πρός φελος το λληνικο Λαο. ρκε νά ρίξει κάποιος μιά ματιά στό νημερωτικό ντυπο τς Μ. Βατοπαιδίου, πού κδόθηκε ταν τό λεγόμενο «σκάνδαλο» πρωτοβγκε στή δημοσιότητα, γιά νά διαπιστώσει τό τεράστιο ργο πού πιτελε Μονή σήμερα. Ζημιώθηκε, λοιπόν, φελήθηκε λληνικός Λαός καί φορολογούμενος πολίτης μέ τίς νταλλαγές; σως κάποιοι θά πρεπε νά ντλήσουν παράδειγμα καί «τεχνογνωσία» πό τή Μονή, γιά τήν ξιοποίηση τς δημόσιας περιουσίας πρός φελος το Λαο καί χι πρός ξυπηρέτησιν διοτελν συμφερόντων.
Ατή εναι λήθεια γιά τό ποτιθέμενο «σκάνδαλο» μέ πολύ πλά λόγια. περιρέουσα τμόσφαιρα καί ο δυνάμεις πού καθοδηγον τήν κοινή γνώμη συσκοτίζουν τά πράγματα καί δέν μς φήνουν νά τήν δομε. Εχόμεθα λήθεια ατή σύντομα νά λάμψει καί κάθε δικία σύντομα νά ποκατασταθε!


πό τήν δραστηριότητα τς νορίας μας


Μέ λαμπρότητα τελέστηκε καί φέτος πανήγυρις το Ναο μας πί τ μνήμ το ν γίοις πατρός μν Βασιλείου ρχιεπισκόπου Καισαρείας τς Καππαδοκίας το Μεγάλου, προεξάρχοντος το Σεβ. Μητροπολίτου μας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ στόν σπερινό, στή δέηση καί κοπή πίτας κατά τήν εσοδο το Νέου τους τήν 12η νυκτερινή, στή Θ. Λειτουργία καί στή Δοξολογία γιά τό Νέο τος. συμμετοχή το Λαο ταν συγκινητική. Μετά τή Δοξολογία, ο ερες, τό κκλησιαστικό Συμβούλιο καί τό προσωπικό το Μητροπολιτικο Ναο πέβαλαν στό Μητροπολιτικό οκημα τίς εχές τους γιά τόν Νέο τος στόν Σεβ. Μητροπολίτη μας.  
Μέ πρωτοβουλία το νέου Προϊσταμένου το Μητροπολιτικο Ναο καί μέ τή συμβολή ελαβν νοριτν μας γινε λλαγή τν καθισμάτων το Ναο μέ νέα ξυλόγλυπτα καθίσματα. Τό ργο ατό καί λλα ργα πού προγραμματίζονται, λλάζουν τήν εκόνα το Μητροπολιτικο μας Ναο πρός τό καλύτερο καί συμβάλλουν στήν νάδειξή του. πό τήν θέση ατή ασθανόμαστε ερά ποχρέωση νά εχαριστήσουμε τούς δωρητές νορίτες μας, πού σέ μιά ποχή μεγάλης οκονομικς κρίσεως συνέβαλλαν πό τό στέρημά τους στήν πραγματοποίηση ατο το ναγκαίου ργου. Θεός νά τούς ελογε, νά τούς χαρίζει πλούσια τά γαθά Του, τά λικά καί τά πνευματικά, καί νά τούς καταξιώνει νά πιτελον πάντοτε παρόμοια ργα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου