γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Η βία των αιρέσεων



ΤΕΥΧΟΣ  18                  ΤΡΙΠΟΛΙΣ                ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ   2002

Η ΒΙΑ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ

Δαιμονική βία καί βία τς Βασιλείας τν Ορανν

πομάκρυνση το νθρώπου πό τόν Θεό καί ποκατάσταση τς γιοτριαδικς λήθειας πό τήν πλάνη καί τόν ψευδεπίγραφο νόμο το σκότους, δηλαδή αρεση, συνδέεται μέ τήν πώλεια καί τήν μαρτία. Κυρίαρχο φαινόμενο στόν κόσμο τς αρεσης εναι δαιμονική βία. Πς σχετίζεται λοιπόν βία μέ τίς ποικίλες καί πολυώνυμες αρέσεις; Πς βιάζεται εκόνα το Θεο, νθρωπος, μές πό τίς αρέσεις; Ποιές συνέπειες χει ατο το εδους βία στό κοινωνικό σύνολο; Σέ ατά τά ρωτήματα θά προσπαθήσουμε νά παντήσουμε στό παρόν τεχος, μέ τή βοήθεια τς ρθόδοξης θεολογίας καί μέ τήν γωνία το συναδελφο πού βλέπει τόν πλησίον του νά τυραννίζεται βασανιζόμενος πό τήν πιβουλή τν αρέσεων καί τς παραθρησκείας.

Στόν Παράδεισο τό κλεκτότερο πλάσμα το Θεο, νθρωπος, παρέλαβε τή σκυτάλη τς ζως μέ τίς ψηλότερες - θεωτικές - προσδοκίες, μιά σκυτάλη πού πρεπε νά κληροδοτήσει στούς πογόνους του φυλαγμένη στήν σφάλεια τς πακος πρός τό θέλημα το Θεο Πατρός. μως στό ξεκίνημα τς παρξιακς πορείας το νθρωπίνου γένους ρχισε καί προσδόκητη τραγωδία τς μπλοκς του στήν μαρτία μέ πρωταγωνιστή τόν διάβολο. τσι πρωτογενής βία εσέρχεται στό προσκήνιο τς νθρώπινης ζως νύποπτα καί βίαστα, χωρίς νά πιέσει νά τρομάξει. ν διάλογος το ρχεκάκου φεως μέ τήν Εα διεξάγεται σέ φυσιολογικά, ρεμα καί χωρίς ντιδικία διαπληκτισμούς πλαίσια, που ο δύο συνομιλητές σέβονται, φαινομενικς τουλάχιστον, νας τό πρόσωπο το λλου, στήν πραγματικότητα γκαινιάζεται λειτουργία τς βίας στήν κοινωνία τν νθρώπων, στό νδρόγυνο, μέ τόν νύποπτο τρόπο το φεως, τήν πάτη! κε πού φτιασίδωτη πάτη θά προκαλοσε τήν ντίδραση τς Εας καί τό νστικτο τς ατοπροστασίας, καί σως τήν γκατάλειψη το διαλόγου, μέ τό ωσφορικό κήρυγμα γιά τήν ποστασία το νθρώπου πό τόν Νόμο το Πλάστου, δαιμονική πάτη καθιστ τή βία νύποπτη καί τόν κβιασμό το νθρώπου γοητευτικό. φο μέ τή δική της εθύνη Εα δέν χρησιμοποίησε τίς νηπτικές λειτουργίες το «κατ' εκόνα», «βίᾳ καί τυρανίδι γετο πό το χθρο νθρωπος καί σχεδόν καί ο μή θέλοντες μαρτσαι βίᾳ μάρτανον» (ββ Δωροθέου, σκητικά). Μέ τήν πρώτη αρεση εσλθε στόν προωρισμένο γιά τήν θανασία νθρωπο βία τς ατοεγκατάλειψης, τς συσκότισης το νο, τς λλοτρίωσης πό τή θεόκτιστη συνείδησή του, τς φθορς, το θανάτου καί τς μετανοησίας. πολυδύναμος καί πολυπρόσωπος χαρακτήρας τς δαιμονικς βίας πορρέει πό τό θεμελιδες σατανικό στοιχεο, συστατικό κάθε αρεσης, τήν πάτη, τήν πλάνη.
ταν λθε τό πλήρωμα το χρόνου καί «ξαπέστειλεν Θεός τόν υἱόν ατο, γενόμενον κ γυναικός, γενόμενον πό νόμον, να τούς πό νόμον ξαγοράσ, να τήν υοθεσίαν πολάβωμεν» (Γαλ. 4,4), Θεός ποδείκνυε στόν πεπτωκότα καί λλοτριωμένον νθρωπο τή σωτηρία ς μόνη πιλογή, μέ μόνη παιδαγωγική ναγκαιότητα τήν πιστροφή το νθρώπου στόν Παράδεισο πό τόν διο τόν δρόμο πού περπάτησε νθρωπος φεύγοντας πό τόν Παράδεισο: μοναδικό φάρμακο γιοποιητική Βία το Θεο, τό Εαγγέλιο το Σταυρο καί τς νάστασης το Θεανθρώπου. Νά γιατί « βασιλεία το Θεο βιάζεται καί βιασταί ρπάζουσιν ατήν» (Ματθ. 11,12). Νά γιατί διαβάζουμε στόν Εεργετινό τι «Επε γέρων· Τό ες πάντα αυτόν βιάζεσθαι, ατη στίν δός το Θεο».
Στά παραπάνω δέν σχοληθήκαμε μέ να γιογραφικό νάγνωσμα, λλά παρακολουθήσαμε μία μικρογραφία τς βασικς λειτουργίας στρατολόγησης θυμάτων πό τίς ποικιλώνυμες αρέσεις: τή δθεν δημοκρατικότητα το διαλόγου, τή διαφήμιση το πόλυτου γωϊσμο, τήν παγωγή στή βία το ντι-νόμου καί τήν πεμπόληση τς πιστροφς στήν γάπη το Πατρός, τήν χάριν το Υο καί τήν κοινωνία το γίου Πνεύματος, μέ τήν ποστασία πό τήν Μία, γία, ποστολική καί Καθολική ρθόδοξη Χριστιανική κκλησία. Στή συνέχεια, ς δομε ναλυτικότερα σα μέχρι τώρα ποστηρίξαμε.


Βία πρός τήν οκογένεια

Στατιστικά ποδεικνύεται τι στή συντριπτική πλειοψηφία τά θύματα τν αρέσεων καί τν παραθρησκευτικν μάδων προέρχονται ετε πό διαλελυμένες οκογένειες, ετε πό οκογένειες πού πολειτουργον βρίσκονται στήν κατάσταση τς κατάρευσης, ετε πό οκογένειες πού εραρχον πρτα π' λα τά λικά γαθά καί ριοθετον τήν ετυχία σέ ποκλει­στικά κοσμικά μέτρα, δίχως πίγνωση τς εθύνης γιά τήν κατά Θεόν πρόοδο τν συζύγων καί τν παιδιν καί γιά τίς γνήσιες σχέσεις στοργς καί συζήτησης. κε μφιλοχωρε βία τν αρέσεων, ποία στρατολογε πογοητευμένους παδούς καί τούς τάζει ψεύ­τικους πίγειους παραδείσους μεταφυσικές πολαύσεις, ποκαθιστώντας τήν οκογένεια καί τή θαλπωρή της μέ τήν ψευδώνυμη καί πρόσωπη κοινωνία το στρατοπέδου τς αρεσης. Στούς φιλόξενους κόλπους τς αρεσης, λ.χ. στά μαζικά κοινόβια τν νατολικν γκουρουϊστικν μάδων στά πολυγαμικά σχήματα τν μορμονικν καί λοιπν προτεσταντικν σεκτν, πιβάλλεται δημόσια ξαγόρευση τν μαρτιν χι ναντι το θείου Νόμου, λλ' ναντι τν νομικιστικν καί θικολογικν δεσμεύσεων πού προκαθόρισαν ο γέροντες καί θύνοντες τς αρεσης. ταν ποκοπε βιαίως (μέ φύσικο τρόπο) πό τόν φυσικό οκο του τό ποψήφιο θϋμα τς αρεσης, τότε μετατρέπεται σέ εκολο πιόνι καί ταχυδρόμο το κάστοτε αρεσιάρχη, κόμη καί σέ πατροκτόνο, κυριολεκτικά μεταφορικά. Γι' ατό καί τό Μυστήριο τς ερς ξομολογήσεως, δίπλα στόν πατερικό καί ντός τς κκλησιαστικς παραδόσεως πνευματικό πατέρα πού διαθέτει κρίση, καί χι δίπλα στόν γκουρο ξομολόγο πού προτιμται κόμη καί ναντι τς οκογενειακς πόστασης καί πού ξουσιάζει διάκριτα μύχια οκογενειακά ζητήμα­τα σάν πολυτοποιημένος πίγειος θεός, ετε προφυ­λάσσει τά ποψήφια θύματα (δηλαδή, λους μας) ετε βοηθ στήν πανένταξη τν μελν μις παραθρησκευτικς μάδας στήν κκλησία το Χριστο. ξίζει νά τονιστε ποιμαντική παράμετρος το Μυστηρίου τς Μετανοίας ς διάψευστου κριτηρίου τς ποιότητας τς πνευματικς ζως καί το ρθόδοξου θους. Σέ οκογένειες μέ πίφαση χριστιανικο βίου, δόκιμος καί κατάλληλος πνευματικός γινε συχνά παίτιος κλονισμο. λοι ο αρεσιάρχες πρξαν λαθρόβιοι φιλόδοξοι λατρευτικοί ταγοί, κόμη καί ποτυχημένοι οκογενειάρχες μέ ξωσυζυγικές περιπέτειες καί κακή ξωθεν μαρτυρία. Στήν γνήσια κκλησία μόνη βία εναι βία τς πειθαρχίας στό «τάδε λέγει Κύριος», στήν ξουσία τς γάπης καί τς καταλλαγς μέ τόν Θεό καί τούς νθρώπους. Καί γιά τούς πεπλανημένους δελφούς συντηρεται συναίσθηση τι καί γι' ατούς Χριστός μας παθε. ντίθετα, στίς αρετικές μάδες πικρατε λογική τς κδίκησης καί κατασυκοφάντη­σης τν ποσκιρτησάντων: τέτοια πολλά γιά τή σέκτα τς Σαηεντολογίας περιγράφει γκριτος δημοσιογρά­φος ντώνης . Μποσνακούδης στό βιβλίο του Μι­σθοφόροι τς Νέας Τάξης (κδ. Πελασγός, θήνα 2001), που συγκέντρωσε πλθος ντοκουμέντων γιά τήν δράση το πρώην Κ.Ε.Φ.Ε. καί νν κκλησία τς Σαηεντολογίας. ξιοσημείωτο εναι τό τι τά ποψήφια μέλη τς ργάνωσης ποχρεώνονταν νά δηλώνουν γγράφως κόμη καί τίς γενετήσιες προτιμήσεις τους, στε ργάνωση νά γνωρίζει τά πάντα γιά τά τέκνα της... (βλ. στίς σσ. 54-58, 203-209, 470, κ.. το ν λόγ βιβλίου). Δέν εναι τυχαο τι ο διεθνες νώσεις τν πολιτν κατά τν αρέσεων φιερώνουν τήν ρχή το καταστατικο των στήν προστασία τς οκογένειας.


Βία πρός τό κράτος καί τήν στορία

ν καί ο λεγόμενες χριστιανικές αρέσεις δίνουν μφαση στήν κατ' ατές ερή (καί, ννοεται, παραποι­ημένη κατά πως τίς συμφέρει) στορία τς Βίβλου, πολ­λές φορές πιτίθενται στήν κρατική πόσταση νός λάου, ταν κρίνουν πώς δέν συνάδουν ο θνικές κατα­βολές πρός τά διδάγματα τς αρεσης, σέ σημεο πού νά ποκαλον θνικά σύμβολα σάν ργανα το διαβό­λου καί ετελ ντικείμενα, πως ο Μάρτυρες το εχωβ τή σημαία, νά κμεταλλεύονται κρατικά μυ­στικά πρός φελος τς αρεσης, πως συνέβη μεταξύ τς Γερμανικς Κυβέρνησης καί τς Σαηεντολογίας, μέ ποτέλεσμα νά καταγγείλει πρώτη τή δεύτερη γιά πικίνδυνη ντεθνική δράση καί νά παγορεύσει τή νό­μιμη λειτουργία της στή Γερμανία πρίν πό λίγα χρό­νια. χαρακτηριστική βία πρός τήν στορία παίρνει μερικές φορές τή μορφή το νανταπόδοτου στορικο βιασμο, π.χ. ο πόπειρες τν ν λλάδι Μασώνων νά χαρακτηρίζουν σύστολα στορικές προσωπικότητες σάν διακεκριμένους Μασώνους (τόν Θεόδ. Κολοκο­τρώνη, τόν Χρυσόστομο Σμύρνης, καί πολλούς λλους), μόνο καί μόνο πειδή νεγράφη σέ κάποιο τεκτονικό περιοδικό, παραβιάζοντας κόμη καί ατήν τήν ννοια τς στορικς πηγς, σπου νά τό μπεδώσουν ο πα­δοί τους. Πς, λλωστε, νά διαμαρτυρηθον ο πρωταγωνιστές μετά θάνατον; Τέλος, ο ρχαιολατρικές καί νεοειδωλολατρικές αρέσεις ποβάλλουν τή δική τους εκόνα μις (παρηκμασμένης καί λλοπρόσαλλης) ρ­χαιότητας, μέ νδυματολογικές στειότητες καί λίθιες γλωσσικές προτροπές, που τά πάντα παρουσιάζονται διαστρεβλωμένα καί παιδευτική στάση το ρχαίου κόσμου ποτιμται σαφς (γιά ενόητους λόγους!).


Βία πρός τήν νθρώπινη προσωπικότητα

Μέ συνθήματα καί προσχήματα τόσο τήν (κακοποι­ημένη, καθότι ναρχούμενη) δημοκρατία σο καί τά νθρώπινα δικαιώματα, ο αρέσεις βιάζουν τό ψιστο κυριαρχικό δικαίωμα τς νθρώπινης ψυχς, τό δικαί­ωμα στή γνώση καί, συνακόλουθα, στήν λευθερία τς πιλογς. Καθετί στίς παραθρησκευτικές μάδες εναι συνώνυμο το παγορευμένου, ταν δημιουργε προϋ­ποθέσεις γνωριμίας καί παφς μέ τόν ξωτερικό κόσμο. Θυμίζουμε τόν δρυματισμό τν νεοσατανιστικν ργανώσεων, που παγορευόταν ,τιδήποτε φυσιολογικό, κόμη καί ο ρωτήσεις. Σέ κραα ρια φτάνουν καί ο δηγούμενοι στήν νδία μυούμενοι στίς τελετές το Σάϊ-Μπάμπα καί τν λοιπν Μαχαρίσι. Τόν ερωπαϊκό μερήσιο καί περιοδικό τύπο πασχό­λησαν πολλάκις περιπτώσεις, κατά τίς ποες ποχρε­ώνονταν ο μαθητευόμενοι νά πίνουν τά ορα το τάδε γκουρο, νά φίστανται καί σεξουαλική κακοποίηση γιά νά προχωρήσουν σέ περαιτέρω στάδια μύησης. Μή­πως ποχρέωση μελν τς Σαηεντολογίας νά πο­γράφουν δηλώσεις μή νοχοποίησης τς ργάνωσης σέ περίπτωση ατοκτονίας, ποιόν σκοπό ξυπηρετε; ­ταν παραβιάζονται συστηματικά καί κατάφωρα τά νθρώπινα δικαιώματα, ταν θιστε ναρκωμένος πιά παδός στίς διαδοχικές ποχωρήσεις, ποιός θά μποδί­σει καί τήν γκληματική ροπή κατά τρίτων καί το διου του το αυτο; Μετά τούς λλεπάλληλους βια­σμούς συνείδησης, κοινωνικς γωγς, κρίσης καί στοιχειώδους μόρφωσης, τά πάντα πιτρέπονται. Τότε ξηγονται καί ο λίστες προγραφν κατά τν ντι­φρονούντων: πιβάλλεται κατασυκοφάντηση σων θεωρονται πικίνδυνοι μπορον μέ πιχειρήματα καί μετά λόγου γνώσεως νά καταρρίπτουν τούς μύθους τς ργάνωσης, μέ προσφιλέστερη μέθοδο τήν τρομοκρα­τία τν μηνύσεων. ργάνωση διαθέτει πακτωλό χρη­μάτων διαθέσιμων γιά τέτοιες κστρατεες σπίλωσης ντιπάλων, ν ο πόροι τν πλν ργατν τς κοι­νωνικς πληροφόρησης εναι περιορισμένοι. Καί δικτατορικό καί μπορικό πρόσωπο!


Βία πρός τήν κοινωνία

Στήν πραγματικότητα ο αρέσεις διαρρηγνύουν τήν κοινωνική συνοχή καί προβάλλουν σκεμμένα τίς καθη­μερινές κοινωνικές δικίες, στε νά πικρατήσουν συνθκες καχυποψίας καί μίσους πρός τό κοινωνικό σύνολο (= μες «ο καλοί», καί ο λλοι «ο χθροί»). Ο κατά καιρούς γενόμενες πιθέσεις ατοκτονίας, λ.χ. τν σατανιστν τς Παλλήνης, το Τάγματος το Ναο το λίου στήν λβετία, στή Γουιάνα, μέ τίς κατόμβες τν νεκρν σοκάρουν τήν κοινή γνώμη, ποία μως λίγο μετά καθεύδει μακαρίως καί λησμονε εκολα τίς διάφορες τραγωδίες. Θά πρέπει νά τονιστε διαίτερα πιθετικότητα τν νεοαποκρυφιστικν μάδων πού στρέφεται κατά τν νυποψίαστων πο­λιτν καί κατά τν προστάτευτων τόμων τς παι­δικς καί πρώτης μαθητικς λικίας. Ο πλέον διε­στραμμένοι παδοί νομίζουν τι πιτελον ργο καί ταν πασχολον τήν κοινή γνώμη μέ κάθε τρόπο, σάν τόν ρχαο ρόστρατο πού θέλησε νά γίνει γνωστός νά τήν οκουμένη πυρπολώντας να ρχαο μαντεο, σάν τόν Νέρωνα πού βαλε φωτιά στήν ρχαία Ρώμη, νοχοποιώντας τούς Χριστιανούς, γιά νά βρεθε σέ συνθκες μπνευσης παραπλήσιες μέ το μήρου πρό τς καιόμενης Τροίας!...


Βία πρός τά κείμενα

Γιά νά πετύχει τόν σκοπό της αρεση φροντίζει νά τεκμηριώνει τίς δοξασίες της στήν ποιαδήποτε, παρ­κτή μή, αθεντία. Τά Παιδιά το κορεάτη Μον μελε­τον τίς Παγκόσμιες Γραφές, να συνονθύλευμα βι­βλικν, σλαμικν, νδουϊστικν καί λλων κειμένων, μέ ποτέλεσμα νά ποστηρίζουν τι λήθεια βρίσκε­ται παντο (ρκε, βεβαίως, πίστη στόν μεσσιανικό αρεσιάρχη). Ο Μάρτυρες το εχωβά προτιμον τή διαμορφωμένη μετάφραση το Νέου Κόσμου: πό τό πρωτότυπο λληνικό κείμενο τν βδομήκοντα «πεφωτισμένη» γεσία τους διαμόρφωσε τήν γγλική μετάφραση τν γεδεωνιστν καί πό ατή παναμεταφράσανε τό νεοελληνικό μονοτονικό κείμενο, χο­ντας ν τ μεταξύ ετε παλείψει τά πικίνδυνα γιά τήν αρεση χωρία ετε νασκευάσει τά δυσερμήνευτα γιά τούς Χιλιαστές χωρία. Μέ να τέτοιο κείμενο ντε νά διαλεχθες μέ τούς πιστούς τς βιβλικς ταιρείας Σκοπιά. ντε νά τούς ξηγήσεις τι αθεντική κ­κλησία δέν λλάζει κάθε τόσο τίς δογματικές της λήθειες. Καί παραπέρα: ν διατείνονται ο Μάρτυ­ρες το εχωβ τι δέν φονεύουν ποτέ, καί τή μετάγ­γιση αματος ρνονται - κόμη καί ν πεθαίνει χρήζων μεταγγίσεως - καί στό περιοδικό Ξύπνα τς 8ης Φεβρ. 1976, σ. 28, διατυπώνουν τήν παρξη περιπτώ­σεων μυνας καί φόνου! ταν, βεβαίως, περιφρονεται πό τούς αρετικούς δια πιστήμη (πβ. τήν πίθε­ση τν Σαηεντολόγων στήν Ψυχιατρική καί τν μοιοπαθητικν στήν κλασική ατρική), εναι δυνατόν νά σεβαστον τό αθεντικό κείμενο τς Γραφς καί τήν πιστήμη τς Κριτικς το Κειμένου; Συχνά ο αρετι­κοί πιστρατεύουν λλότριες παραδόσεις θεμελιώνο­ντάς τες στό τέχνασμα τς «νεώτερης θείας ποκάλυ­ψης»: τεχνική πού συνεχίζει μιά κλίμακα σεκτν πό τούς Προτεστάντες καί τούς Ρωμαιοκαθολικούς μέχρι τούς νεοειδωλολάτρες καί τούς ποκρυφιστές τν προφητειν το Νοστράδαμου καί τν θεοσοφιστν τς Μπλαβάτσκυ.


Βία πρός τά συναισθήματα

Στήν διότυπη λογική τς φατρίας καί τς αρεσης συναιρεται κτόνωση καί ποθέωση το νθρώπινου γωϊσμο μέ τήν κατάπνιξη τν πηγαίων συναισθημά­των, στε νά παραμορφωθε φορέας τους καί νά παροδηγηθε νθρωπιστική χροιά τους. τσι φόβος πρός τό γνωστο καλεται δυναμία σκοτεινή πέμβαση, ψυχολογική ναστολή πρός κάποιο παράγγελμα νομάζεται πειθαρχία πρός τό νώτερο θέλημα, φυσιολογικός ρωτας πρός να κτός τς ργάνωσης πρόσωπο ποκαλεται δυναμία (κτός ν συντρέχουν λόγοι προσέλκυσης μελν, πως μέ τή δια­βόητη προτεσταντική αρεση Πόρνες το Χριστο πού κανε θραύση στίς Η.Π.Α.) καί γενικά κάθε κέλευσμα τς φύσης καί τς ατοσυντήρησης θεωρεται συγχώ­ρητη τέλεια. Μοναδικό συναίσθημα πού πιτρέπουν εναι μπάθεια. Δοκιμάστε μιά διευρυμένη καί καλο­προαίρετη συζήτηση μέ τούς Χιλιαστές βάσει τς μετάφρασης το Νεοφύτου Βάμβα, πό τόν ρο νά γνωρί­ζετε τίς ντιφατικές δοξασίες τους, καί θά διαπιστώσετε χνη γένειας καί περιφρόνησης τς ξένης πρός τίς δοξασίες τς ταιρείας Σκοπιά γνώμης. Ρωτστε τούς Πεντηκοστιανούς γιά τή φύση τς ξαφνικς ποκάλυ­ψης το «πνεύματος» στόν 19ο α., λές καί μέχρι τότε δέν νδιαφερόταν γιά τούς νθρώπους, καί θά δετε πού πγε τό εγενικό προσωπεο, ταν στριμωχτον στή συζήτηση (ν καί λληνοαμερικανός νεοπροτεστάντης καυχιόταν τι μποροσε νά ταπεινώσει στή συζή­τηση ποιονδήποτε εροκήρυκα).


Βία καί βία

γινε φανερό τι στήν αρεση τό κυριότερο στοι­χεο βίας γκειται στήν πάτη, στό ψεδος, στήν πόκρυψη τς λλης γνώμης, στή στρέβλωση τς λήθειας το Χριστο ς Θεανθρώπου. Στή δαιμονι­κή βία τς αρεσης πιστός Χριστιανός ντιπαρατάσ­σει τή γνώση καί τή βία πρός τόν αυτό του - χι πρός τούς λλους - γιά νά καθαρθε πό τά πάθη καί νά ποκτήσει νον Χριστο. Μέ κκλησιαστικό εδαιμο­νισμό, μέ κκοσμικευμένο φρόνημα καί μέ ντίληψη σέκτας δέν γίνεται νά ντιμετωπίσουμε τούς αρετι­κούς. Ατό τό νόημα χει παράδοξη γιά τόν δόκιμο νο προτροπή το Μεγ. Βασιλείου (Πρός Γόρδιον μάρ­τυρα) «κούσιον ποιήσατε τό κατηναγκασμένον»: νεκροποιόν πομονή καί χαροποιόν πένθος. Τήν τεθλιμμένη δό δέν φοβται δολος το Κυρίου, ν διάφορος Χριστιανός διεκδικε δικαίωση καί λευ­θερία (πού συνιστ χρήση ν διαβόλ). Κυριάκος λόγος ποκαλύπτει μέ σαφήνεια τι «ως ρτι», στή μεστή σατανολατρικο γκιβωτισμο καθημερινότητα μέ τά προκάλυπτα εδωλα τς δαιμονικς βίας καί τν νεομεσσιανικν θεωριν τς Νέας ποχς, « Βα­σιλεία τν ορανν βιάζεται καί βιασταί ρπάζουσιν ατήν». Δέν συγχωρονται τά συμβίβαστα: «ο δύνασθε ποτήριον Κυρίου πίνειν καί ποτήριον δαιμο­νίων· ο δύνασθε τραπέζης Κυρίου μετέχειν καί τραπέ­ζης δαιμονίων» (Α΄ Κορινθ. 10,21). Ο βιασταί το Θεο σο κλέφτης θάνατος ναβάλλει, βιάζουν τόν αυτό τους νά συσταυρώνεται, «ε καί ξω μν νθρωπος διαφθείρεται (μές πό τίς δοκιμασίες), σωθεν νακαινοται μέρ καί μέρ» (Β΄ Κορινθ. 4,16). Τή βία τς κάλπικης καί ψευδώνυμης γνώσης νικ μόνον βία το σταυρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου