γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012

Ορθόδοξη πίστη και Νέα Εποχή



ΤΕΥΧΟΣ  7                   ΤΡΙΠΟΛΙΣ                  ΜΑΡΤΙΟΣ 2000

ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ

1. Τί εναι Νέα ποχή

νας ρος, ποος στίς μέρες μας χει γνωρίσει μεγάλη διάδοση καί χρησιμοποιεται ερύτατα σ' λους τούς τομες τς κοινωνικς, πολιτιστικς καί πολιτικς ζως, εναι ρος «Νέα ποχή». ρος ατός καί ο παράλληλοι ροι «νέα τάξη πραγμάτων», «νέος κόσμος», «νέα νθρωπότητα» κ.τ.λ. φθασαν νά γίνουν πολιτικό σύνθημα καί χουν κυριαρχήσει κόμη καί στό χρο τς διαφήμισης καί το μάρκετινγκ. Λίγοι μως εναι κείνοι πού γνωρίζουν τι πίσω πό τήν θα ατή κφραση βρίσκεται να μεγάλο κίνημα, πού δραστηριοποιεται στό χρο τν αρέσεων καί τς παραθρησκείας μέ κύρια χαρακτηριστικά του τόν ποκρυφισμό καί τίς ντιλήψεις τν νατολικν θρησκειν. Τί κριβς εναι μως Νέα ποχή;

Δέν πρόκειται φυσικά γιά μιά συγκεκριμένη αρεση μιά μάδα μέ διαίτερη διδασκαλία. Νέα ποχή εναι κίνημα πού περιλαμβάνει πλθος αρετικν μάδων καί ργανώσεων, πολλές πό τίς ποες μφανίζουν μεταξύ τους μεγάλες διαφορές. Εναι να παγκόσμιο δίκτυο πό χιλιάδες ργανισμούς, πού συνεργάζονται γιά νά πιβάλουν να παγκόσμιο οκονομικό σύστημα, μιά παγκόσμια θρησκεία, μιά παγκόσμια κυβέρνηση.
ρος «Νέα ποχή» (New Age) προέρχεται πό τήν στρολογία. Σύμφωνα μέ τούς στρολόγους, λιος μας καί ο πλαντες πού τόν περιβάλλουν, χρειάζονται 2.000 χρόνια περίπου γιά νά περάσουν να πό τά «ζώδια» νός μεγάλου «ζωδιακο κύκλου» πάνω στόν ποο κινονται. χρόνος ατός νομάζεται ποχή. Τήν ποχή τς προόδου τς Ρωμαϊκς Ατοκρατορίας λιος μπκε στό ζώδιο τν χθύων (ποχή το χθύος). Δεδομένου τι σέ κάθε ποχή κυριαρχε μιά μεγάλη προσωπικότητα, νας Μεσσίας, ποχή το χθύος εναι ποχή το ησο Χριστο καί το Χριστιανισμο. Ατή περιγράφεται μέ τά πιό μελανά χρώματα καί λογίζεται σάν ποχή περιορισμο καί στενότητας. Σ' ατήν κυριαρχοσαν ο ντολές, λεγχος τν ερέων, περιορισμός τς λευθερίας, δίωξη τς λεύθερης σκέψης, ο πόλεμοι, δικία, ο καταστροφές, λλοίωση τς φύσης.
Τώρα μως ποχή ατή τελειώνει καί βρισκόμαστε στό κατώφλι μις Νέας ποχς. Πρόκειται γιά τήν «ποχή το δροχόου», κατά τήν ποία, ποτίθεται, τό φς το Θεο θά ξεχυθε, θά φωτίσει λο τόν κόσμο καί θά μεταβάλει πρός τό καλύτερο κάθε πτυχή τς νθρώπινης ζως. Θά κλείψει τό κακό, θά σταματήσουν ο πόλεμοι, θά λυθον λα τά προβλήματα. νθρωπος θά ποστε ξέλιξη σέ κάποιο νώτερο πίπεδο καί ο ννοιες τς θρησκείας, το νθρωπισμο, τς λευθερίας, θά ποκτήσουν καινούριο καί βαθύ περιεχόμενο. Μιά σχυρή ργάνωση θά ναλάβει στά χέρια της τήν τύχη τς νθρωπότητος, γιά νά λύσει λα τά προβλήματα το κόσμου, κάτω πό τήν γεσία μις μεγάλης προσωπικότητος μέ θεϊκές διότητες. Σχετικά μέ τό ποιά θά εναι μεγάλη ατή προσωπικότητα, ποιός θά εναι δηλ. Μεσσίας τς Ν. ποχς, δέν πάρχει μοφωνία. Συνήθως κάθε μάδα προβάλλει τόν δικό τς Μεσσία τόν δικό της ρχηγό σάν Μεσσία τς Ν. ποχς.


2. στορία το κινήματος

Ο ρίζες το κινήματος βρίσκονται στίς ντιλήψεις καί στό ργο δύο  χαρακτηριστικν κπροσώπων το ποκρυφιστικο κινήματος, τς Μπλαβάτσκυ καί τς Μπέϊλη.
λενα Πέτροβα Μπλαβάτσκυ ταν ρωσίδα γερμανικς καταγωγς καί γεννήθηκε τό 1831. πό μικρή βλεπε ράματα καί πνοβατοσε, ν ργότερα ταξίδευσε στήν μερική καί σέ λλες χρες, που ργάσθηκε ς μέντιουμ. Τό 1875 δρυσε τήν Θεοσοφική ταιρεία, μιά ργάνωση πού προέβαλλε μιά νέα θρησκεία ποκρυφιστικο χαρακτρος, τήν Θεοσοφία. Τό 1880 τό κέντρο τς Θεοσοφικς ταιρείας μεταφέρθηκε πό τήν μερική στήν νδία, που υοθετήθηκαν βασικές ντιλήψεις τν νατολικν θρησκειν, πως μετενσάρκωση καί τό κάρμα. Λίγο μετά τό θάνατο τς Μπλαβάτσκυ κίνηση διασπάστηκε σέ δύο βασικές ργανώσεις, στή Θεοσοφική ταιρεία τς νδίας καί στή Θεοσοφική ταιρεία το Λονδίνου.
Κατά τίς ντιλήψεις τς Θεοσοφίας ησος Χριστός ταν να στορικό πρόσωπο, τό ποο πέστη διαδοχικές μετενσαρκώσεις καί πρόκειται νά πανέλθει, χι μως γιά νά κρίνει τόν κόσμο, πως δέχεται   κκλησία μας, λλά γιά νά σημάνει τό τέλος μις συγκεκριμένης ποχς. Χριστός ταν πλς νας Μύστης νας Βούδδας, δηλ. νας συνηθισμένος νθρωπος, πού εχε φτάσει σέ μιά νώτερη μύηση.
δεύτερη κπρόσωπος το ποκρυφισμο τς ποχς κείνης, λίκη Μπέϊλη (1880 - 1949), νκε ρχικά στή Θεοσοφική ταιρεία το Λονδίνου, πό τήν ποία νεξαρτητοποιήθηκε καί διατύπωσε ντιλήψεις παραπλήσιες μέ ατές τς Μπλαβάτσκυ. Μέ περισσότερη σαφήνεια κανε λόγο γιά «Νέα ποχή το δροχόου», γιά τήν μφάνιση το «Χριστο το δροχόου», πού νέλαβε τά καθήκοντά του πό τό τος 1945, γιά «νέα νθρωπότητα», πού θά ναδυθε μέ τήν μφάνισή του, γιά «νέα τάξη» καί γιά «νέο κόσμο». ννοεται βέβαια τι «Χριστός» ατός δέν εναι ησος Χριστός τς πίστεώς μας, λλά κάποιος λλος πού προσπαθε νά μιμηθε τό πρόσωπό του καί τό ργο του, δηλ. κάποιος ντίχριστος.
πό τότε μέχρι σήμερα δημιουργήθηκαν κατοντάδες ργανώσεις, πού προβάλλουν τίς ντιλήψεις τς Μπλαβάτσκυ καί τς Μπέϊλη σέ λο τόν κόσμο. ξάπλωσή τους ταν τόσο μεγάλη, στε, σύμφωνα μέ στοιχεα πού δίνει δια Θεοσοφική ταιρεία τς λλάδος, τό τος 1957 πρχαν στή χώρα μας 24 θεοσοφικές στοές (=θεοσοφικοί ναοί). Πολύ σύντομα ο ντιλήψεις ατές διαδόθηκαν καί ξω πό τίς συγκεκριμμένες ργανώσεις, μέ ποτέλεσμα πολλοί νά ρχίσουν νά κάνουν ντονα λόγο μέχρι σήμερα γιά «νέα τάξη πραγμάτων», γιά «νέο κόσμο», γιά «νέα νθρωπότητα», κ.τ.λ. Σύμβολο τς Ν. ποχς θεωρεται πό τούς «μυημένους» τό οράνιο τόξο.


3. Θρησκευτικές ντιλήψεις

ν καί στή Ν. ποχή ντάσσονται πολλές μάδες, μπορε κάποιος νά διακρίνει ρισμένες κοινά ποδεκτές ντιλήψεις. Ν. ποχή δέν δέχεται τή χριστιανική ντίληψη τι Θεός εναι συγκεκριμένο πρόσωπο, τό ποο διακρίνεται πό τόν νθρωπο καί τόν κόσμο, πού ποτελον δημιουργήματά του.
Δέχεται τι μεταξύ Θεο, νθρώπου καί κόσμου δέν πάρχει οσιαστική διαφορά. Θεός, νθρωπος καί κόσμος χουν κατά βάθος τήν δια οσία. Θεός εναι μιά ἀόριστη καί πρόσωπη νέργεια, πού διαχέεται μέσα στό σύμπαν. Ο διάφορες ργανώσεις τήν νομάζουν «Συμπαντική νέργεια», «Παγκόσμια νέργεια», «Παγκόσμιο Πνεμα», «Παγκόσμια περσυνειδητότητα», κ.τ.λ. πρόσωπη ατή νέργεια κδηλώνεται καί προσλαμβάνει διάφορες μορφές, σχηματίζοντας τά πράγματα ατο το κόσμου.
κόσμος λοιπόν ποτελε κδήλωση ατς τς Παγκόσμιας περσυνειδητότητας, εναι να μέρος δηλ. το πρόσωπου Θεο. Τό διο καί νθρωπος. οσία το νθρώπου εναι θεϊκή, πράγμα πού σημαίνει τι νθρωπος στήν πραγματικότητα εναι θεός. λα εναι να, λα ποτελον κδήλωση μις καί τς ατς πραγματικότητος («λιστική θεώρηση το κόσμου»). «ν τό Πν καί δι' ατο τό Πν καί ν ατ τό Πν», διδάσκει Θεοσοφία τς Μπλαβάτσκυ. Πρόκειται γιά μιά νέα μορφή Πανθεϊσμο, ποος σέ γενικές γραμμές δίδασκε τι Θεός εναι κόσμος καί κόσμος εναι Θεός.
λα λοιπόν πηγάζουν πό μιά πρόσωπη περσυνειδητότητα καί, κατά τόν βιολογικό τους θάνατο, πιστρέφουν πάλι σ' ατήν, διαλύονται μέσα σ' ατήν καί ξαφανίζονται. Τό διο συμβαίνει καί μέ τόν νθρωπο. διάλυση καί ξαφάνιση μέσα στήν περσυνειδητότητα, μέσα στόν πρόσωπο θεό, θεωρεται ψιστος στόχος καί τελικός προορισμός το νθρώπου. Μόνο πού στόχος ατός δέν πιτυγχάνεται μέσως μέ τό βιολογικό θάνατο καί δέν ρκε γι' ατό περιορισμένος χρόνος μις καί μόνης ζως. Εναι παραίτητο νά πανέλθει κανείς καί πάλι στή ζωή, γιά κατοντάδες σως γιά χιλιάδες φορές, προκειμένου νά πιτύχει ατό τόν στόχο. δ υοθετεται βασική ντίληψη τν νατολικν θρησκειν γιά τή μετενσάρκωση, σύμφωνα μέ τήν ποία νθρωπος μετά τόν βιολογικό του θάνατο πανέρχεται καί πάλι στή ζωή μέ να νέο σμα καί πόκειται σέ να τέλειωτο κύκλο γεννήσεων καί θανάτων.
Μέ ατά τά δεδομένα στό σύστημα τς Ν. ποχς σχέση Θεο καί νθρώπου δέν μπορε νά εναι σχέση μεταξύ δύο προσώπων. Θεός δέν βρίσκεται ξω πό τόν νθρωπο, λλά μέσα σ' ατόν. νθρωπος λατρεύει τόν Θεό πού βρίσκεται μέσα του, δηλ. λατρεύει τόν διο τόν αυτό του. Ν. ποχή εναι να σύστημα ατολατρίας καί ατοθέωσης το νθρώπου. Κατά συνέπειαν οτε σωτηρία προέρχεται πό κάποιον θεό, γιατί νθρωπος σώζεται μόνος του καί μέ τίς δικές του δυνάμεις. Ο μάδες τς Ν. ποχς διατυπώνουν διάφορα συστήματα ατοσωτηρίας καί ατοεξέλιξης, σύμφωνα μέ τά ποα νθρωπος πρέπει νά καλλιεργήσει καί νά ναπτύξει τίς θεϊκές δυνάμεις, πού δθεν βρίσκονται μέσα του, προκειμένου νά νέλθει σέ νώτερα πίπεδα παρξης. Γιά νά γίνει ατό εναι νάγκη νά φαρμόσει συγκεκριμένες τεχνικές, πού διαφέρουν πό μάδα σέ μάδα. Στά πλαίσια ατά χρησιμοποιεται πανσεξουαλισμός καί τά κάθε εδους ργια ς μορφές «νέας νδεδειγμένης συμπεριφορς».
νερχόμενος τά διάφορα πίπεδα ξελίξεως νθρωπος, καθίσταται «περάνθρωπος», γίνεται «μύστης» καί γνωρίζει τά μυστικά τς ζως, πού παραμένουν πόκρυφα γιά τούς μυήτους. νας τέτοιος μύστης ταν καί ησος Χριστός καί ο ρχηγοί τν γνωστν θρησκειν. σοι χουν φτάσει στά νώτερα πίπεδα συνιστον τή Μεγάλη Λευκή δελφότητα, γιά τήν ποία μίλησε Μπλαβάτσκυ καί διάφορες ργανώσεις τς Ν. ποχς. Πρόκειται γιά μάδα περανθρώπων πλέον ντων, ποία ρχεται σέ παφή μέ τομα, λλά καί μέ ργανώσεις ατο το κόσμου, μέ σκοπό νά κατευθύνει τήν νθρωπότητα πρός νοποίησιν φυλν, θρησκειν καί κοινωνικν τάξεων.


4. Νέα ποχή καί ρθόδοξη πίστη

Εναι φανερό τι τό σύνολο σχεδόν τν ντιλήψεων τς Ν. ποχς ρχεται σέ πλήρη ντίθεση μέ τήν ρθόδοξη πίστη, παρά τό γεγονός τι πολλές ργανώσεις το κινήματος θέλουν νά μφανίζονται ποκριτικά ς σύμφωνες μέ τή διδασκαλία τς κκλησίας μας.
Θεός τς Ν. ποχς εναι νας λλος «θεός», διαφορετικός πό τόν προσωπικό Θεό τς χριστιανικς πίστης, στόν ποο μπορε καθένας νά σταθε πέναντι καί νά πικοινωνήσει μέ τήν προσευχή. Εναι μιά πρόσωπη δύναμη πού τελικά ταυτίζεται μέ τόν νθρωπο καί τό κόσμο.
νθρωπος τς Ν. ποχς δέν εναι τό δημιούργημα το Θεο, πού χει σκοπό νά θεωθε, δηλ. νά νωθε μέ τόν Θεό καί νά γίνει θεός «κατά χάριν» (χι «κατά φύσιν»), κολουθώντας τόν τρόπο καί τή διαδικασία πού το ποδεικνύει διος Θεός. νθρωπος τς Ν. ποχς πιστεύει τι εναι δη θεός, τι χει φτάσει στή «θέωση», τι χει θεϊκή οσία. Κατά συνέπειαν, λατρεύει τόν θεό πού δθεν πάρχει μέσα του, δηλ. τόν αυτό του. πως εναι γνωστό, διάβολος, προκειμένου νά δηγήσει τούς πρωτοπλάστους στήν πτώση, τούς ξαπάτησε μέ τήν πρόταση «σεσθε ς θεοί» (=θά γίνετε θεοί). Ατή δαιμονική πρόταση, ατό τό δαιμονικό «εαγγέλιο» ποτελε τόν πυρήνα τς διδασκαλίας τς Ν. ποχς γιά τόν νθρωπο. Εναι φυσικό τι τό δαιμονικό ατό «εαγγέλιο» δέν μπορε νά δηγήσει τόν νθρωπο οτε στήν ετυχία οτε στή σωτηρία. δηγε μόνο στήν κατασκευή τόμων μέ περβολική ατάρκεια καί λαζονεία, πού πιστεύουν τι μπορον νά πιτύχουν μέ τίς δυνάμεις τους τά πάντα. Τά ποτελέσματα ατς τς ντίληψης τά διαπιστώσαμε πρόσφατα ταν «νέα τάξη πραγμάτων» (τό στρατιωτικό σκέλος τς Ν. ποχς) πιχείρησε νά πιβάλει διά τς στρατιωτικς βίας τήν ποψή της σέ γειτονική μας ρθόδοξη χώρα.
Τέλος Ν. ποχή ρνεται τό κέντρο τς πίστης μας πού εναι διδασκαλία γιά τόν ησο Χριστό, τό Υἱό το Θεο. Δέν θεωρε τόν ησο Χριστό σάν τόν μόνο ληθινό Θεό, λλά σάν κοινό νθρωπο, πού φτασε σέ κάποια νώτερη κατάσταση. ντί το . Χριστο κάθε ργάνωση ναμένει να δικό τς Μεσσία, να δικό της «χριστό». Γιά νά πιτύχει μως ατός Μεσσίας τό ργο του εναι παραίτητη παγκοσμιοποίηση, μία θρησκεία, μία οκονομία, κ.τ.λ. καί πρός ατή τήν κατεύθυνση ργάζονται ο ργανώσεις τς Ν. ποχς.
Πάντως κατά τήν γ. Γραφή κενος πού θά μιμηθε τό πρόσωπο καί τό ργο το . Χριστο θά εναι ντίχριστος, πού θά δράσει στό τέλος το κόσμου καί λλοι «ντίχριστοι πολλοί» πού δη δρον ς πρόδρομοί του. Μήπως σ' ατά τά πλαίσια ντάσσεται καί δράση τς Ν. ποχς;


Εδήσεις - Σχόλια - Γεγονότα

Αθηση προκάλεσε πρίν λίγους μνες κθεση το μερικανικο πουργείου ξωτερικν το 1999 γιά τή θρησκευτική λευθερία στήν λλάδα, που διατυπώνονται σοβαρές κατηγορίες ες βάρος τς χώρας μας γιά προνομιακή θέση τς ρθόδοξης κκλησίας καί γιά μή δίκαιη δθεν μεταχείρηση λλων θρησκευτικν μάδων. Στήν κθεση ατή πάντησε . Σύνοδος τς κκλησίας τς λλάδος μέ κτενή νακοίνωσή της (30-9-1999), πού ποτελε πόδειγμα παντήσεως σέ μοιες κατηγορίες. Δυστυχς τό περιεχόμενο ατς τς παντήσεως οσιαστικς πεσιωπήθη πό τά μέσα νημερώσεως. πως ποδεικνύει τεκμηριωμένα τό κείμενο τς . Συνόδου, ο κατηγορίες ναντίον τς χώρας μας εναι νυπόστατες γιατί λα ατά γιά τά ποα κατηγορούμεθα σχύουν κατά τόν διο κριβς τρόπο τόσο στίς Η.Π.Α. σο σέ λα τά πολιτισμένα κράτη. νέργεια τν Η.Π.Α. προκαλε κπληξη καί φανερώνει τά ξς: α) τι ο αρετικές καί παραθρησκευτικές μάδες στή χώρα μας χουν ψηλές διασυνδέσεις καί μπορον νά διοχετεύουν τήν προπαγάνδα τους σέ κπροσώπους μεγάλων δυνάμεων (μερικανική Πρεσβεία καί μερικανικές πηρεσίες) καί β) τι μεγάλες δυνάμεις προχείρως ποδέχονται ατή τήν προπαγάνδα δείχνοντας ποκριτική μονομέρεια, λλειψη ντικειμενικότητας καί δικαιολόγητη ρατσιστική καχυποψία ναντίον τν ρθοδόξων χωρν μόνο καί μόνο πειδή εναι ρθόδοξες χριστιανικές χρες.

ντυπο τς αρεσης τν ντβεντιστν τς Ζ' μέρας διενεμήθη πρό μερν στήν πόλη μας. Σ' ατό ναγράφεται καί ριθμός ταχυδρομικς θυρίδας στήν Τρίπολη μέσ τς ποίας μπορε κανείς νά πικοινωνε μέ τήν αρεση. Στό τέλος το ντύπου ναγράφεται: «σημειωτέο δέ, τι οδεμία σχέση πάρχει μέ τούς Μάρτυρες το εχωβ». Πρός νημέρωσιν τν πιστν τς κκλησίας μας ναφέρουμε τι ο ντβεντιστές τς Ζ' μέρας εναι αρεση πού διδασκαλία της μοιάζει στά περισσότερα σημεα μέ ατή τν Μαρτύρων το εχωβ. Εναι αρεση πό τήν ποία προλθαν ο Μάρτυρες το εχωβ (καί κατά συνέπειαν λίγο παλαιότερη πό ατούς), μφανίστηκε στίς Η.Π.Α. στά μέσα το περασμένου αἰῶνος καί φυσικά δέν χει καμία σχέση μέ τήν ρθόδοξη κκλησία μας.

Μέ φορμή τή συνεχ προβολή το ποκρυφισμο καί τν μαγικοσατανιστικν δραστηριοτήτων πό μέσα νημερώσεως, φημερίδες, περιοδικά κ.τ.λ., καθίσταται πίκαιρη νάγκη τς διαφώτισης διαίτερα τν φήβων σον φορ τά πλοκάμια το νεοσατανισμο καί λλων ποκρυφιστικν πρακτικν, πού πλήττουν καί διαλύουν τήν νθρώπινη προσωπικότητα καί δηγον στόν πνευματικό καί βιολογικό θάνατο. μητέρα κκλησία συμπαρίσταται μέ γάπη στήν ελικρίνεια τς μεταμέλειας τν θυμάτων τς σκοτεινς λατρείας. σο γιά τούς θιαστες το πονηρο, «φοβερόν τό μπεσεν ες χείρας Θεο ζντος» (π. Παλος).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου