γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

Ομοιοπαθητική. Ακίνδυνη θεραπευτική μέθοδος ή αποκρυφιστική τεχνική;



ΤΕΥΧΟΣ  5               ΤΡΙΠΟΛΙΣ              ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 1999

ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗ:
ΑΚΙΝΔΥΝΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ
Η ΑΠΟΚΡΥΦΙΣΤΙΚΗ ΤΕΧΝΙΚΗ;

Πολλά χουν κατά καιρούς λεχθε συζητηθε γιά τήν μοιοπαθητική. Εναι χι πιστήμη; φελε χι τόν νθρωπο; Πο εναι λήθεια;Θά πιχειρήσουμε νά προσεγγίσουμε τίς δοξασίες καί τίς μεθόδους τς μοιοπαθητικς, κυρίως μές πό τή δράση της καί τή μορφή πού χει στήν λλάδα καί μέ τούς δύο βασικούς κπροσώπους της: τόν Γ. Βυθούλκα καί τόν Σπ. Διαμαντίδη. πό ρθόδοξη ποψη τό θέμα τς μοιοπαθητικς κόμη συζητεται καί δέν πάρχει πρός τό παρόν πίσημη κκλησιαστική πόφαση. χουν μως διατυπωθε ρθόδοξες θέσεις πού συμβάλλουν στή διαμόρφωση τς τελικς ποψης τς κκλησίας.
μοιοπαθητική χει συγκαταλεχθε πό τόν ατρικό Σύλλογο θηνν (Ι.Σ.Α.) στίς λεγόμενες νορθόδοξες Θεραπευτικές Μεθόδους (ΑΝ.ΘΕ.Μ.) καί ρίζεται ς να θεραπευτικό σύστημα, κατά τό ποο ρρώστια εναι δυνατό νά γιατρευθε μέ φάρμακα πού μπορον νά προκαλέσουν μία παρόμοια διαταραχή (μοιον πάθος) καί χι μέ ντίθετα.
δρυτής της θεωρεται Γερμανός ατρός Σαμουήλ Χάνεμαν (Hahnemann) (1755-1843). νατράφηκε σέ οκογένεια Προτεσταντν, εσήχθη σέ νεαρή λικία σέ Τεκτονική Στοά (Μασωνία), εχε, κατά τόν κ. Γ. Βυθούλκα «μεγάλη πίγνωση τς λχημείας», καί προχώρησε κόμα παραπέρα σέ ποκρυφιστικούς κόσμους, μυούμενος στόν μυστικισμό πό τόν φιλόσοφο τς ποχς του Emm. Swedenborg. σχολήθηκε καί μέ τόν Κομφουκιανισμό, θεωρώντας τόν Κομφούκιο νώτερο πό τόν Χριστό, τόν ποο χαρακτήριζε ς «νθερμο ασθηματία». «Εαγγέλιο» τς μοιοπαθητικς θεωρεται τό βιβλίο του «ργανον τς Θεραπευτικς Τέχνης», τό ποο ποτελεται πό 291 «φορισμούς» (κανόνες) τς μοιοπαθητικς. Στό βιβλίο ατό, πού κδίδεται πό τό βιβλιοπωλεο «Πύρινος Κόσμος» (τό ποο κδίδει καί διακινε καί λλα βιβλία νατολικν φιλοσοφικν συστημάτων καί Παραθρησκείας, ποκρυφιστικά κ.), πισημαίνεται τό θεο στοιχεο πού μπεριέχεται στά φυτά καί στή φύση, κάτι πού δέν χουμε κόμα ντιληφθε. Κρύβει μέσα του μία ποικιλία δύναμης, νέργεια τς ποίας εναι κανή νά γιατρέψει τίς σθένειες.
Στήν αση τς ρρώστιας κυρίαρχο ρόλο παίζει τό μοιοπαθητικό «φάρμακο», γιά τό ποο σχύει βασικός γιά τούς μοιοπαθητικούς νόμος τς «δυναμοποίησης»: διαδοχικές  ραιώσεις μις οσίας σέ νερό ονόπνευμα καί κρούση το διαλύματος (μέ διαδοχικά χτυπήματα στήν παλάμη το χεριο), σέ βαθμό πού σέ πολλές περιπτώσεις μένει λάχιστη ως μηδαμινή ποσότητα τς οσίας στό διάλυμα. Τό δυναμοποιημένο «φάρμακο» πελευθερώνει, κατά τόν Χάνεμαν, μία κρυμμένη νέργεια, πού νατρέπει τούς νόμους τς φύσης, «κπνευματίζεται λη» καί ποκτ τό «φάρμακο» μία πνευματοειδ δύναμη, πού θεραπεύει κόμα καί μέ τήν σφρηση.
περβολική ραίωση καθιστ, κ πρώτης ψεως, κίνδυνο τό φάρμακο, φο πρόκειται σχεδόν γιά πλό νερό. μως ξιοσημείωτο εναι τι διος Χάνεμαν στόν φορ. 276 γράφει τι πολύ μεγάλες δόσεις (ραιώσεις) προκαλον πρόβλημα καί χι σπάνια θέτουν σέ κίνδυνο τή ζωή το σθενος. συνεχιστής το Χάνεμαν, μοιοπαθητικός Κέντ, τονίζει τι «ο ψηλές δραστικότητες εναι να πραγματικό ξυράφι ... Εναι μέσα πού μπορον νά προκαλέσουν χι μόνον μεγάλο καλό λλά καί μεγάλο κακό». πί το παρόντος γεγονός εναι τι στήν μοιοπαθητική χρησιμοποιονται νίοτε «νοσώδη μοιοπαθητικά φάρμακα», πού μπορε νά παρασκευάζονται πό καρκινωματώδεις στούς, συφιλιδικά κκρίματα, κκρίματα γονοκοκκικς ορηθρίτιδος, πον κ..!!! ς ναλογισθομε λοιπόν πόσο πικίνδυνο μπορε νά καταστε να τέτοιο παρασκεύασμα στά χέρια νός σχετου μοιοπαθητικο, κάτι πού πεσήμανε καί διος Χάνεμαν τονίζοντας τι ο «ο μιγάδες» τς μοιοπαθητικς κομπάζουν καί τήν κμεταλλεύονται, θέτοντας σέ κίνδυνο τή ζωή το ρρώστου. ς ναλογισθομε πίσης πόσο πικίνδυνο εναι νά διακόψει κάποιος τήν κανονική θεραπεία γιά μιά σοβαρή ρρώστια του καί νά παναπαυθε σέ να μοιοπαθητικό φάρμακο, πότε νδεχομένως θά δηγηθε στό θάνατο, δηλ. σέ μή ναστρέψιμη κατάσταση.
δ θά πρέπει νά σημειωθε τι γιά νά εναι κανείς μοιοπαθητικός δέν εναι ποχρεωτικό νά εναι καί γιατρός. λλά μήπως μοιοπαθητική εναι πιστήμη; Τήν πάντηση τήν παίρνουμε πό τό περιοδικό τους «μοιοπαθητική ατρική» (τ. 12, Μαρτ. - ουν. 1995), που μεταξύ λλων ναφέρει: «...σε καμία χώρα, τουλάχιστον το νεπτυγμένου κόσμου, δέν φίσταται μοιοπαθητική σάν πίσημη κρατική πανεπιστημιακή ατρική εδικότητα».
μοιοπαθητική στήν λλάδα δρύθηκε πό τόν «Μεγάλο Διδάσκαλο» κ. Γ. Βυθούλκα ταν, κατά τόν Πρόεδρο το 4ου Συνεδρίου μοιοπαθητικς, συναντήθηκε μέ τήν ψυχίατρο Ερ. Μπαχ στήν λβετία. κ. Βυθούλκας συνόδευε κε τόν νδό φιλόσοφο Κρισναμούρτι στίς περιοδεες του στήν Ερπη ς προσωπικός του «γιατρός». κ. Βυθούλκας σημειωτέον δέν εναι γιατρός, σπούδασε πολιτικός πομηχανικός, καί κατά τό ταξίδι του στήν νδία γνώρισε τόν Κρισναμούρτι, τόν ποο Θεοσοφική ταιρεία, κατά τά χρόνια το μεσοπολέμου, παρουσίαζε ς τόν ναμενόμενο μεσσία τς Νέας ποχς. Στό βιβλίο του « πιστήμη τς μοιοπαθητικς» ποστηρίζει, μεταξύ λλων, τι «μία λλη θεραπευτική μέθοδος πού μπορε νά πηρεάσει μεσα τό δυναμικό πίπεδο εναι "δι' πιθέσεως τν χειρν" πό να ψηλς πνευματικς στάθμης τομο..., πού στήν πραγματικότητα εναι να κανάλι παγκοσμίων νεργειν». καί λλο χαρακτηρίζει τόν Ramana Maharishi καί Ramakhrisna ς  «παγκόσμιους γίγαντες».
δ γεννιέται τό ρώτημα: Εναι μοιοπαθητική να πλό, ναλλακτικό θεραπευτικό σύστημα περιέχει καί λλες προεκτάσεις; μοιοπαθητικός  Μιχ. Λέφας στό περιοδικό «Διαβάζω» (ρ. 221) σημειώνει τι κυρίαρχος γιά τήν μοιοπαθητική «νόμος τν μοίων» μπεριείχετο, πρίν τόν διατυπώσει Χάνεμαν, στήν τέχνη τς μαγείας. χει πομένως τίς ρίζες της στόν ποκρυφισμό (μοιοπαθητική μαγεία), τόν ποο ποκηρύσσει κκλησία μας.
Ο μοιοπαθητικοί κατά κανόνα θεωρον τήν ψυχή σάν να εδος νέργειας, πό τήν ποία προέρχεται νος καί τό σμα, καί ς κ τούτου γιά νά νεργοποιηθε τό νοσοποιητικό σύστημα το νθρώπου πρέπει πρτα νά κινητοποιηθε λογική ψυχή. Στήν προσπάθειά τους γιά νά πείσουν προχωρον καί σέ ναφορές σέ γίους καί στήν γία Γραφή. Εδικότερα βεβηλώνουν τό σωτηριολογικό μήνυμα τς Σταύρωσης το Θεανθρώπου («θανάτ θάνατον πατήσας») χαρακτηρίζοντάς το ς μοιοπαθητική νέργεια κ μέρους το Χριστο!!  Σπ. Διαμαντίδης θεωροσε τι μοιοπαθητικά δροσε καί πόστολος Παλος, παρερμηνεύοντας τό Α' Κορ. 9, 20-23.
Φαίνεται ν προκειμέν καθαρά τι μοιοπαθητική δέν εναι να θο θεραπευτικό σύστημα, λλά μπεριέχει καί σωτηριολογικές προεκτάσεις. Χαρακτηριστικά εναι τά σα ναφέρει Schwartz καί παραθέτει μοιοπαθητικός Winer μέσα στό βιβλίο το κ. Βυθούλκα: «… μοιοπαθητική χει σχέση χι μόνο μέ τήν σωματική λλά καί μέ τήν πνευματική νάπτυξη το νθρώπου - τό μοιοπαθητικό φάρμακο πραγματικά σώζει ψυχές μέ ατό τόν τρόπο. Βοηθ στήν καταστροφή το κακο... μοιοπαθητική βοηθ νά νοίξουν τά νώτερα κέντρα γιά νά εσρεύσει πό κε πνευματική καί οράνια νέργεια». κ. Βυθούλκας μάλιστα προχωρε παραπέρα καί ναρωτιέται ν μοιοπαθητική εναι να τελεολογικό σύστημα γιά τήν ξιλέωση το νθρώπου πό τό Προπατορικό μάρτημα!! Καί δίδει τήν πάντηση: μοιοπαθητική δέν εναι γιά λους στόν σύγχρονο κόσμο, λλά γιά κείνους πού ασθάνονται βαθιά καί πιτακτική νάγκη νά γνωρίσουν τόν αυτό τους, νά ντιμετωπίσουν τίς δυναμίες τους καί νά τίς ξεπεράσουν!!.
Εναι λοιπόν πιστήμη ποκρυφισμός μοιοπαθητική; ποκρυφισμός εναι πίστη σέ «νώτερες» καί «πόκρυφες» δυνάμεις, πού προσεγγίζονται ποκλειστικά μέ «πόκρυφες» τεχνικές (=τεχνικές μή προσιτές στόν νθρώπινο λόγο καί στήν πιστημονική μέθοδο). πιστήμη, ντίθετα, εναι σέ θέση νά ποδεικνύει κάθε σχυρισμό της πειραματικά. κόμη καί ν μέθοδος ατή χει θετικά ποτελέσματα φείλει νά ποδείξει μέ ποιές μεθόδους πιτυγχάνονται τά ποτελέσματά της.
Πάντως ναφορά καί πίκληση μις «Συμπαντικς νέργειας» «πέρτατης Δύναμης» ντάσσεται ξ λοκλήρου στά πλαίσια τν λιστικν ντιλήψεων τς «Νέας ποχς»: ξω πό μς πάρχει τό «λον», τό ποο ρέει παντο καί κινε τά πάντα, κόμα καί μς τούς διους. Γιά τήν ρθοδοξία μως μόνη ζωογόνος δύναμη εναι τό γιον Πνεμα πού μέσω τν θείων Μυστηρίων χαρίζει αώνια ζωή στόν νθρωπο καί τόν καθιστ κληρονόμο τς Βασιλείας τν Ορανν.


παραϊατρική καί παραθρησκευτική ργάνωση το Σπύρου Διαμαντίδη

Τήν λληνική Δικαιοσύνη καί κοινωνία χει πασχολήσει Σπύρος Διαμαντίδης, τό νομα το ποίου συνδέθηκε μέ τήν μοιοπαθητική ατρική καί παράνομες (διαβόητες) δραστηριότητες στή χώρα μας. δη πό τό 1995, μέ τή γνωστή Εσαγγελική ρευνα στό ντρο - πολυκατοικία - κοινόβιο τς δο Πολυκλείτου ρ. 6 στήν λιούπολη ττικς, κδόθηκε πλθος ποφάσεων τν ποινικν καί πολιτικν Δικαστηρίων σον φορ τήν πραγματική φυσιογνωμία καί τίς ληθινές πιδιώξεις τς μάδας το γιατρο Διαμαντίδη· ο ποφάσεις ατές, μετάκλητες δη στή μεγάλη πλειοψηφία τους, ποτελον κατ' οσίαν τήν πρώτη Νομολογία γά τίς παραθρησκευτικές ργανώσεις πού δρον στήν λλάδα: πρωτίστως ποκαλύπτουν τήν παραθρησκευτική καί κοινοβιακή φύση τς ργάνωσης, πού χει συστήσει κ. Σπ. Διαμαντίδης μέ τόν παραπλανητικό τίτλο «νστιτοτο ρευνν καί φαρμογν μοιοπαθητικς ατρικς» (ΙΝ.Ε.Ε.Ο.Ι.) καί στήν ποία νήκουν πειθήνια σέ ατόν ργανα, πού πρόσφεραν χι μόνο τήν περιουσία λλά καί τήν δια τήν προσωπικότητά τους μή διστάζοντας νά τελέσουν κατ' ντολή του κόμη καί σοβαρές ξιόποινες πράξεις.
Κατά τήν μόφωνη κρίση τς Δικαιοσύνης ργάνωση Διαμαντίδη κατατάσσεται στίς καταστροφικές λατρεες γριου ξανδραποδισμο καί κμετάλλευσης τν πιστν (στίς φιλοδοξίες καί τή θεοποίηση το ... γέτη) της. Παραθέτουμε τίς 28 ποφάσεις - κόλαφο, στε νδιαφερόμενος νά πληροφορηθε γιά τά μύρια σα μοιοπαθητικά ... καμώματα καί ξιόποινα ργα πού πλθος μαρτύρων καί πρωταγωνιστν καταλόγισαν νόρκως κατά το δθεν πανεπιστημιακο καθηγητ τς λλοδαπς Σπ. Διαμαντίδη: ΣτΕ 4170/96, ΑΠ 1110/99 (σέ Συμβούλιο), ΣΕφΑθ 3139/97, 2414/98, 2430/98, 2791/98, ΣΕφΠειρ 313/98, ΤρΕφΑθ 1513/99, 6424/99, ΣΠλΑθ 3340/96, 3122/97, 2743/98, 3120/98, 5794/98, 481/99, 1340 /99, 1872/99, 3181/99, ΣΠλΠειρ 339/98, ΤρΠλΑθ 17868/97, 41159/97, 49729/97, 62784/97, 74274/98, ΜΠρΑθ 14426/97, 1486/98, 8730/99, ΑΠΣΙ 53/93.
ποιος χει τήν πομονή νά μελετήσει δίοις μμασιν τά νατριχιαστικά σκάνδαλα καί τό περιεχόμενο τς κατάσχεσης μετά τήν κατ' οκον ρευνα το Εσαγγ. Πρωτοδ. θηνν κ. . γγελ κατά τόν ούνιο το '95 (πότε βρέθηκαν καί κατασχέθηκαν πλα, πυρομαχικά, σαδομαζοχιστικά σύμβολα, ργανα βασανισμο, φωτογραφίες ποχωρησάντων μελν τς μάδας μέ καρφίτσες στό πρόσωπο, πορτραίτα νδν γκουρού γενειοφόρων, διόγραφες διαθκες μελν τς μάδος πού καθιστοσαν τόν Διαμαντίδη γενικό κληρονόμο τους μέ παράλληλη ποκλήρωση τν οκογενειν τους, πλαστικά μοιώματα νδρικν γεννητικν ργάνων, περιοδικά μέ σεμνες εκόνες, λευκά ντυπα συναλλαγματικν καί φύλλα χάρτου πογραμμένα πό μέλη τς μάδας ν λευκ, κ..), θά πορήσει μέ τήν νοχή τς λληνικς κοινωνίας μπρός σέ περιπτώσεις πού φήνουν ναυδη τήν κοινή γνώμη καί ξευτελίζουν τίς κρατοσες ντιλήψεις περί γάμου, μονογαμίας, μοιχείας κτλ (πβ. τήν πρόταση το κ. Εσαγγ. φετν πρός τό ΣΕφΑθ στά πλαίσια το π' ριθμ. 3.139/97 βουλεύματος ατο). σωρεία παρανόμων πράξεων, παραπλάνηση σθενν μ τήν πόσχεση ἰάσεως καρκίνων καί Aids καί θεραπεία τς ... τεκνίας (κατά πληρωμένες διαφημίσεις το ΙΝΕΕΟΙ στόν τύπο), προβολή δοξασιν νατολικς προελεύσεως (τίς ποες μετέδιδε κμεταλλευόμενος τή θρησκευτική - πνευματική πειρία τν λοιπν γκαλούντων ς παδός το μάγου Roy B. Kupsinel καί το «μεγάλου Δασκάλου»(!) τς νδουϊστικς αρεσης τν Σίχ Sant – Mat Μαχαράτζ Τσάραν Σίνγκ Τζί, δρυτ τς ργάνωσης Radha – Soami καί συγγραφέα το βιβλίου - εαγγελίου το κ. Διαμαντίδη  μέ τόν φρικτό τίτλο «Πέθανε γιά νά ζήσεις»), ο μνοι πού το πεύθυναν ο ... συγκοινοβιάρχες καί φοσιωμένοι παδοί του (σοι ποσκίρτησαν ... νοιωσαν τή «διακριτική» παρουσία το ρχηγο τους, πού φρόντισε νά τούς κάνει τή ζωή κόλαση καί νά τούς ... μπνεύσει φόβο γιά τή σωματική κεραιότητά τους καί τή ζωή τους), ο μάδες παρακολούθησης γιά πισήμανση τν πιθανν φοριακν, οκονομικν καί στικν λέγχων, ξυλοδαρμός καί βάναυση κακοποίηση τριετν νηπίων μπροστά στούς ... νώτερης παρξης πογόνους, πλήρης παγωγή τς προσωπικότητας τν συνεργατν του στήν ... αθεντία το «Γκουρού» ατρο, π' ριθμ. 53/93 πόφαση το νωτάτου Πειθαρχικο Συμβουλίου ατρν (πού το φαίρεσε τήν δειά του περί ξασκήσεως το ατρικο παγγέλματος), τά σύλληπτα σοδα πό τά πόπτου προελεύσεως μοιοπαθητικά ... σκευάσματα καί καλλυντικά (δίως κατά τίς νύκτες!), μύηση τν παδν στή σεξουαλική λευθεριότητα καί ... δουλοφροσύνη, μεθοδευμένη κστρατεία ψευδομηνύσεων κατά ντιπάλων ποτελον ρισμένα πό τά περιεχόμενα τν νωτ. 28 ποφάσεων τς Δικαιοσύνης.
ς πίλογος το καταγγελλομένου βίου καί ... πολιτείας στω τό πόσπασμα πό τό Πόρισμα τς Εσαγγελίας Πρωτοδικν θηνν γιά τό Κ.Ε.Φ.Ε. κκλησία τς Σαηενολογίας, γιά λλη γνωστή παραθρησκευτική ργάνωση, που ναφέρεται τι στά ρχεα το ΚΕΦΕ βρέθηκε μεταξύ λλων καί κατασχέθηκε φάκελος νός ... μαθητ στήν «καδημία» (σημ. το ΚΕΦΕ) μέ τό νομα «Diamadidis Σπύρος». πως παντο, τσι καί στή χώρα μας, ο παραθρησκευτικές ργανώσεις δέν εναι παρά συγκοινωνοντα δοχεα. Ατά συμβαίνουν ταν δέν παγρυπνον ο ρμόδιοι φορες καί ταν καθεύδει κοινωνία ταν δέν νδιαφερόμαστε γιά τήν πεύθυνη νημέρωση τν συνανθρώπων μας. στόσο, τό χριστεπώνυμο πλήρωμα τς Τριπόλεως παρακολουθε κατά πόδας τίς κινήσεις τν παραθρησκευτικν μάδων πού συχνά πιβουλεύονται τήν νθρώπινη λευθερία καί ξιοπρέπεια. λλωστε γνώση εναι δύναμη.


Εδήσεις - Σχόλια - Γεγονότα

Νέα Σύσταση τς Κοινοβουλευτικς Συνέλευσης το Συμβουλίου τς Ερώπης (Νο 1412/22-6-1999) μέ θέμα τίς παράνομες δραστηριότητες τν αρέσεων (σεκτν) κδόθηκε πρίν λίγους μνες. Τό κείμενο ατό εναι τό πέμπτο πό μιά σειρά πισήμων κειμένων πού χουν κδοθε ναντίον τν αρέσεων πό κορυφαία ργανα τς Ερωπαϊκς νωσης. Στό ξωτερικό ο αρέσεις ντιμετωπίζονται μέ συγκεκριμένα μέτρα τόσο πό τήν Ερωπαϊκή νωση, σο καί πό τίς κυβερνήσεις τν πιμέρους κρατν. Στή χώρα μας, ντίθετα, οτε συγκεκριμμένα μέτρα λαμβάνονται οτε ο δηγίες τς Ερωπαϊκς νωσης φαρμόζονται. να πό τά δύο πρέπει νά συμβαίνει: ξαφνικά ξεπεράσαμε σέ εαισθησία τούς Ερωπαίους ς πρός τά θέματα τς θρησκευτικς λευθερίας καί τν νθρωπίνων δικαιωμάτων ποδεχθήκαμε τήν προπαγάνδα τν αρέσεων τι δθεν στή χώρα μας θρησκευτική λευθερία καί τά νθρώπινα δικαιώματα καταπατονται.

Στή γωνία τν δν πποκράτους καί Σόλωνος στήν θήνα στεγάζεται τό Βιβλιοπωλεο «Πύρινος Κόσμος», πού φιλοξενε στίς προθκες του λες τίς σύγχρονες ... σωτεριστικές, παραθρησκευτικές καί διαθρησκευτικές κδόσεις, μεταξύ τν ποίων καί μοιοπαθητικά βιβλία ναφορς, πως διαφημίζονται στίς σελίδες το τριμηνιαίου περιοδικο «μοιοπαθητική ατρική» πού κδίδει μοιοπαθητικός «ατρός» Γ. Βυθούλκας. χριστιανικός κανόνας εναι ποφυγή τς πλάνης καί πίγνωση τς ρθόδοξης πατερικς σκέψης.

Στό ερό προσκύνημα το σίου ωάννου το Ρώσσου πραγματοποιήθηκε «ΙΑ' Πανορθόδοξος Συνδιάσκεψις (τήσια) ντεταλμένων ρθοδόξων κκλησιν καί ερν Μητροπόλεων διά θέματα Αρέσεων καί Παραθρησκείας», (18 - 22/10/1999). Στή φετινή Συνδιάσκεψη συζητήθηκαν τά κοινωνικά προβλήματα πού δημιουργονται πό τή δράση τν αρέσεων, τς παραθρησκείας καί τς νεοειδωλολατρίας στή χώρα μας καί μελετήθηκαν τρόποι γιά μιά ρθή ποιμαντική ντιμετώπισή τους. Στή Συνδιάσκεψη συμμετεχε καί Μητρόπολή μας μέ κπρόσωπό της.

Ο «νήσυχοι Χριστιανοί» λθαν καί πάλι στή δημοσιότητα μέ τήν πρόσφατη γκατάσταση τν μελν τς αρεσης στή χώρα μας. Κατά δημοσιογραφικές πληροφορίες τά μέλη νδέχεται νά ατοκτονήσουν μαδικά ν ψει τς λλαγς τς χιλιετίας, κατά τήν ποία θά πέλθει πως πιστεύουν τό τέλος το κόσμου. Ο ρχές διάφορων κρατν ποφεύγουν νά τούς πιτρέψουν τήν γκατάσταση στή χώρα τους.

Μερικά φαρμακεα στήν Τρίπολη διακινον καί μοιοπαθητικά σκευάσματα. Τίς περισσότερες φορές δέν ναγράφονται στό ξωτερικό τς συσκευασίας τν φαρμάκων τά συστατικά τους. Μόνο ΕΟΦ (=λληνικός ργανισμός Φαρμάκων) μπορε νά γκρίνει τά σφαλ ατρικά παρασκευάσματα, στε νά προστατεύεται πό τήν νομοθεσία καταναλωτής - σθενής.


2 σχόλια:

  1. To να χρησιμοποιουμε βότανα ( πχ χαμομήλι για την κοιλιά , προιόντα μελιου για ενέργεια, λουλούδια για ομορφιά θεωρέιται ομοιοπαθητική?
    Πραγματικά δεν το γνώριζα αυτό .
    Είναι διαφορετικά τα φυτικά προιόντα ,βότανα και άλλο η ομοιοπαθητική ,νόμιζα ότι έιναι πάνω κάτω το ίδιο.
    Αλλά μετά είδα ότι και στο άγιο όρος καλλιεργούν βότανα. Μάλλον είναι αυτό που λέμε είναι διαφορετική η πρόθεση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εἶναι φανερό, ὅτι τό νά χρησιμοποιοῦμε βότανα δέν εἶναι πάντοτε Ὁμοιοπαθητική, οὔτε Ἀποκρυφισμός. Ἐξαρτᾶται μέ ποιόν τρόπο τά χρησιμοποιοῦμε. Ἄν χρησιμοποιοῦμε τά βότανα γνωρίζοντας ἤ πιστεύοντας ὅτι θεραπεύουν ἀπό τίς φυσικές τους ἰδιότητες (δηλ. ἀπό τίς οὐσίες πού περιέχουν), τότε δέν εἶναι Ὁμοιοπαθητική ἤ Ἀποκρυφισμός, ἀλλά θεμιτή φυσική θεραπευτική. Ἄν ὅμως τά χρησιμοποιοῦμε πιστεύοντας ὅτι μιά ἐνέργεια πού διαχέεται στό σύμπαν ἔρχεται ἐξωτερικά σ’ αὐτά (ὅπως πιστεύουν πολλές ἀποκρυφιστικές αἱρέσεις) καί μέσω τῶν βοτάνων ἔρχεται σέ μᾶς καί θεραπεύει, τότε εἶναι Ἀποκρυφισμός καί Ὁμοιοπαθητική καί ὅποιος χρησιμοποιεῖ τά βότανα μέ αὐτές τίς προϋποθέσεις, τίθεται αὐτόματα ἔξω ἀπό τήν Παράδοση τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καί κινδυνεύει πνευματικά. Ἄς προσέξουμε ὅτι καί στίς δύο περιπτώσεις τό ἀποτέλεσμα εἶναι τό ἴδιο: ἡ θεραπεία ἤ ἡ εὐεξία ἤ ἡ ὀφέλεια. Σημασία ἔχει, ὅμως, πού ἀποδίδει κανείς τό ἀποτέλεσμα: στίς φυσικές ἰδιότητες τῶν βοτάνων ἤ σέ μιά ἐνέργεια πού ἔρχεται σ’ αὐτά ἀπ’ ἔξω;

      Διαγραφή