γαπητοί φίλοι,

Σς καλωσορίζω στό προσωπικό μου ἱστολόγιο καί σς εχομαι καλή περιήγηση. Σ’ ατό θά βρετε κείμενα θεολογικο καί πνευματικο περιεχομένου, πως κείμενα ναφερόμενα στήν πίστη καί Παράδοση τς κκλησίας, ντιαιρετικά κείμενα, κείμενα πνευματικς οκοδομς, κείμενα ναφερόμενα σέ προβληματισμούς καί ναζητήσεις τς ποχς μας καί, γενικά, διάφορα στοιχεα πό τήν πίστη καί ζωή τς ρθόδοξης κκλησίας.

Εχομαι τά κείμενα ατά καί κάθε νάρτηση σ’ ατό τό ἱστολόγιο νά φανον χρήσιμα σέ σους νδιαφέρονται, νά προβληματίσουν θετικά, νά φυπνίσουν καί νά οκοδομήσουν πνευματικά.

ελογία καί Χάρις το Κυρίου νά εναι πάντοτε μαζί σας.

Μετά τιμς καί γάπης.

π. Σωτήριος θανασούλιας

φημέριος Μητροπολιτικο ερο Ναο γίου Βασιλείου Τριπόλεως.

Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012

Η παραθρησκευτική οργάνωση της Σαηεντολογίας



ΤΕΥΧΟΣ  12                   ΤΡΙΠΟΛΙΣ              ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ  2001

Η ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΑΗΕΝΤΟΛΟΓΙΑΣ 
(πρώην Κ.Ε.Φ.Ε.)

Γενικός χαρακτηρισμός - Πηγές

Σαηεντολογία (Scientology) «Γνωσιολογία» «πιστημολογία», πως κατά περιπτώσεις νομάζεται πό τούς παδούς της, πρώην Κ.Ε.Φ.Ε. (= Κέντρο φηρμοσμένης Φιλοσοφίας λλάδας), ποτελε πικίνδυνη παραθρησκευτική ργάνωση μέ προσωπεο φιλοσοφικς μεθόδου καί πιστήμης πού σχολεται μέ τή διανοητική γεία το τόμου. νήκει στήν κατηγορία τν «νέων αρέσεων» το κινήματος τς Νέας ποχς καί θεωρεται πό τούς εδικούς θρησκειολόγους καί μελετητές το φαινομένου τν αρέσεων ς πλέον πικίνδυνη γιά τίς σημερινές κοινωνίες τν πολιτν. 

γενικός χαρακτηρισμός καί σα τεκμηριωμένα στοιχεα ναφέρονται στή συνέχεια προκύπτουν πό μία σειρά διάσειστων μαρτυριν καί ντοκουμέντων, καθώς καί βιβλιογραφίας: πό τεύχη το περιοδικο «Διάλογος» τς Π.Ε.Γ. (= Πανελλήνιας νωσης Γονέων) καί τς ρχιεπισκοπς θηνν, βιβλία το μακαριστο π. ντωνίου λεβιζόπουλου καί δίως τό «Ναζισμός μέ λλο πρόσωπο», τό φιέρωμα το περιοδικο «Θεός καί θρησκεία» (τεχος 12, 2000), τά διάφορα κείμενα το πρ. μέλους το Κ.Ε.Φ.Ε. καί γκρίτου δημοσιογράφου ντώνη Μποσνακούδη, τήν ναφορά το ντεισαγγελέα Πρωτοδικν ωάννη μμ. γγελ (17-6-1996), ρθρα το γαλλικο καί γερμανικο μερήσιου καί περιοδικο τύπου, πό φιέρωμα τς φημερίδος Espresso (ρ. φ. 26, 20-12-2000, σελ. 8-9) καί πό σειρά στοσελίδων στό Διαδίκτυο: α) http: //www. geocities. com/Capitol Hill/Senate/4599, β) http: //www. geocities. com /Athens/Academy/1441/buttons. htm, γ) http: //www. bostonherald. com/scientology, δ) http: //www. religioustolerance. org/scientol. htm, ε) http: //users. hellasnet. gr/panelppv/nomika/nomika 1998. htm, στ) http: //www. cs. cmu. edu/~dst/NOTs/ index. html, ζ) http: //users. hellasnet. gr/panelppv/ dialogos. Σημειώνουμε λα ατά στε καλόπιστος ρευνητής νά χει πρόσβαση σέ λες τίς πηγές τν πληροφοριν πού συμβουλευτήκαμε, γιά νά σχηματίσει τή δική του πεύθυνη κρίση ς πρός τό κατά πόσον μία τόσο καλά ργανωμένη κόμη καί στό internet ργάνωση, μέ να κπληκτικό δίκτυο παρακολούθησης προσωπικοτήτων νά τήν φήλιο, μπορε νά παρουσιάζεται στήν λλάδα ς «διωκόμενη θρησκευτική μειονότητα». Σήμερα Σαηεντολογία ναδιπλώνεται προβάλλοντας θρησκευτικό στάτους καί πικαλούμενη κατά τό δοκον καί τά συμφέροντά της τίς ρχές τν νθρωπίνων δικαιωμάτων.


δρυτής καί προϊστορία της

ν λόγ αρεση μφανίστηκε γιά πρώτη φορά τό τος 1950, ταν δρυτής της Λαφαγιέτ Ρόν Χάμπαρντ (L.R.Hubbard), προκειμένου νά ντιμετωπίσει τάσεις δυσθυμίας καί ατοκτονίας εχε ζητήσει ψυχιατρική βοήθεια καί συνέγραψε βιβλίο μέ τίτλο «Διανοητική», που ρχισε νά διαδίδει παράξενες θεωρίες γιά τά dianetics καί τή διανοητική γεία το νθρώπου. Hubbard (1911-1986), βετεράνος το μερικανικο στρατο, ταν νας ποτυχημένος συγγραφέας ργων πιστημονικς φαντασίας, συνεργάτης τς σατανιστικς «Στος Agape το ΟΤΟ» στήν Καλιφόρνια τν Η.Π.Α. καί μαθητευόμενος στή διδασκαλία το «πατέρα το σύγχρονου σατανισμο» Α. Crowley. Hubbard διατύπωσε σέ συνέντευξή του τό 1949 τή γνώμη τι καλύτερος τρόπος γιά νά πλουτίσει κάποιος εναι νά δρύσει μιά καινούρια θρησκεία· εχε προδώσει τόν κερδοσκοπικό χαρακτήρα τν δικν του προθέσεων κατασκευς μις νέας ργάνωσης στήν πειρο το μερικανικο νείρου. Τό 1952 κδόθηκε στήν ριζόνα τό πρτο περιοδικό «Journal of Scientology», τό 1954 δρύθηκε στό Λός ντζελες πρώτη «κκλησία τς Σαηεντολογίας» πό παδούς το Hubbard καί στίς 8-10-1993 δέκα χιλιάδες μέλη τς «κκλησίας» συγκεντρώθηκαν σέ γήπεδο το Los Angeles καί γιόρταζαν τή μεγαλύτερη νίκη στήν στορία τς ργάνωσης: στερα πό 25 τη οκονομική φορία κανε δεκτή τήν ατηση τς ργάνωσης γιά φοροαπαλλαγή.
Τό 1971 τό μοσπονδιακό Δικαστήριο τν ΗΠΑ ποφάνθηκε τι ο σχυρισμοί το Hubbard γιά τά λεκτροψυχόμετρα, τά auditing καί τίς «ατρικές» ρευνες πού διενεργοσε ταν ψευδες. Τό 1977 τό FBI διεξήγαγε ρευνες, ταν ψηλόβαθμα στελέχη τς Σαηεντολογίας κλεψαν πίσημα κρατικά γγραφα προερχόμενα πό κρατικές πηρεσίες καί ξένες πρεσβεες, σχετικά μέ τόν πουλο χαρακτήρα τς ργάνωσης. Τό 1965 κυβέρνηση τς Αστραλίας καταδίκασε τήν κκλησία τς Σαηεντολογίας ς «σατανιστική», «πειλή γιά τήν κοινωνία» καί στήν γγλία πό τό 1968 ως τό 1980 παγορεύτηκε εσοδος σέ σους πιθυμοσαν νά προπαγανδίσουν τίς ρχές τς Σαηεντολογίας. Τή δεκαετία το 1980 Σαηεντολογία χαρακτηρίζεται μέ δικαστική πόφαση - σταθμό πό τή Γερμανική Κυβέρνηση ς πειλή γιά τή Δημοκρατία τς χώρας, κολουθε δεύτερη παρόμοια καταδίκη στή Γαλλία καί τρίτη πόφαση - κόλαφος πό τήν λληνική Δικαιοσύνη (πόφαση 7380/20-12-1996 το Μονομελος Πρωτοδικείου θηνν) γιά τή διάλυση το ΚΕΦΕ λόγ σειρς παρανόμων δραστηριοτήτων (παρακολούθηση - φακέλλωμα πόπτων, λλοιωτικές πεμβάσεις στήν γεία, κ..) τς ργάνωσης τς Σαηεντολογίας. Στίς ρχές το 1997 Σαηεντολογία υοθέτησε λλη νομική μορφή: δρύθηκε στική, μή κερδοσκοπική ταιρεία «λληνικό Κέντρο Διανοητικς καί Σαηεντολογίας» (Ε.Κ.Δ.Σ.), που ς «κκλησία τς Σαηεντολογίας» πιά ριοθετονται τά πιστεύω καί ο ρχές τς παραθρησκευτικς ργάνωσης. Σέ κρως πόρρητη κθεση τς λληνικς θνικς πηρεσίας Πληροφοριν (Ε.Υ.Π.), πού συντάχθηκε τόν ανουάριο το 1993 πό τή Γ' Δ/νση, μέ τίτλο «Σύγχρονες αρέσεις καί παραθρησκευτικές ργανώσεις στήν λλάδα», ναφέρεται τι Σαηεντολογία χει κατηγορηθε ς «παγκόσμια μηχανορραφία, μάδα κμεταλλευτν πού πλουτίζει πό τόν νθρώπινο πόνο, πικερδής πάτη πού ντύνεται τόν μανδύα τς θρησκείας. ... Εναι αταπόδεικτο τι ργάνωση ατή ποτελε μεγάλο κίνδυνο τόσο κοινωνικό σο καί θρησκευτικό». λα ατά, παρά τήν προσπάθεια τς Σαηεντολογίας νά προβάλει σέ νενημέρωτους δημοσιογράφους τό σύνθημα τι « Σαηεντολογία δέν χει καταδικασθε ποτέ». Τήν 1η-12-1998 ερά Σύνοδος τς κκλησίας τς λλάδος σέ να αχμηρότατο δελτίο τύπου καταγγέλει περίφραστα τίς λοκληρωτικές δομές καί τάσεις τς ργάνωσης, καθώς καί τόν σφετερισμό το τίτλου τς «κκλησίας» πό τούς Σαηεντολόγους, ν μέχρι τό 1996 διευθυντικά στελέχη το ΚΕΦΕ κόπτοντο τι εναι «καθ' λα νόμιμοι λληνες ρθόδοξοι Χριστιανοί»! Μικρή μδα τόμων τς ργάνωσης διένειμε τόν Αγουστο το 1999 ντυπο προπαγανδιστικό λικό στήν Τρίπολη, πότε Μητροπολίτης Μαντινείας καί Κυνουρίας λέξανδρος μέ γκύκλιό του (τόν Σεπτέμβριο) νημέρωσε τό χριστεπώνυμο πλήρωμα γιά τίς κακοδοξίες τς αρεσης ατς.
Τά περαιτέρω ς τά εκάσει καλόπιστος λληνας πολίτης, ποος πιθυμε νά δραστηριοποιεται λεύθερα σέ να συνταγματικά κατοχυρωμένο περιβάλλον δημοκρατικς σκέψης καί κφρασης καί τομικν λευθεριν.


διδασκαλία καί ο μέθοδοι τς ργάνωσης

Σύμφωνα μέ τίς ντιλήψεις το συγγραφέα το βιβλίου «Διανοητική», ατία λων τν προβλημάτων το θρώπου εναι περιοχή το μυαλο πού νομάζεται «ντιδραστική Διάνοια», που ποθηκεύονται ο ναμνήσεις μέ λανθασμένο τρόπο. Σκοπός τς «Διανοητικς» εναι νά κενώσει τίς συσσωρευμένες ναμνήσεις μεταφέροντάς τες στήν «ναλυτική Καλή Διάνοια», καθώς στίς ναμνήσεις συμπεριλαμβάνονται καί «εκόνες» πό τίς προηγούμενες ζωές το νθρώπου. ντιλήψεις βουδιστικές, νδουϊστικές καί νατολικς προέλευσης θεωρία τς «μετεμψύχωσης» λειτουργον ς βάση τν θεωριν το Hubbard. Χάρη στίς (περθρησκευτικές) παραϊατρικές τεχνικές το Hubbard, νθρωπος ποκαθαίρεται, λοκληρώνεται μακράν κάθε ρνητικο στοιχείου, νδυναμώνεται πό τήν ποψη τς σωματικς γείας, θεραπεύεται πό κακοήθεις νόσους, βελτιώνει τό δείκτη νοημοσύνης του καί χαρακτηρίζεται πό μακροβιότητα: δηλαδή, πιλύεται τό ζήτημα τς ψυχοσωματικς ετυχίας καί εγονικς το νθρωπίνου εδους. Πρόκειται γιά θεωρία ατοεξέλιξης, παντελς συμβίβαστη πρός τή χριστιανική ντίληψη τς σκησης στήν δό τς ρετς καί τς πίστης στόν Τριαδικό Θεό καί τήν σωτηρία διά το ησο Χριστο. λλωστε, γία Γραφή χρι μπρός στά κείμενα το Hubbard, πού χαρακτηρίστηκαν «ερά κείμενα», σάν τίς Βέδες καί τό Κοράνιο.
Κατά τή διδασκαλία τν Σαηεντολόγων, νθρωπος ποτελεται πό σμα, ψυχή καί τό «θήταν», να ξωγήϊνο (διαγαλαξιακό) στοιχεο, πού προϋπάρχει το νθρώπου καί πιβιώνει μετά τόν θάνατό του. Πρίν πό 75 κατομμύρια χρόνια (!) νας διαστρικός τύραννος (!) στήν προσπάθειά του νά πιλύσει τό πρόβλημα περπληθυσμο το γαλαξία (!) μετέφερε στή γ διάφορα ντα καί προσπάθησε νά τά ξοντώσει μέ δρογονοβόμβες (!). λανθασμένος λεκτρονικός προγραμματισμός τν νθρωπίνων «θήταν» ς σήμερα προξενε τίς σθένειες, τήν παράνοια καί τήν μή ποδεκτή συμπεριφορά. Μέ τίς μεθόδους τς Σαηεντολογίας μπορε νά πελευθερωθε περεαυτός (περάνθρωπος) πού κρύβεται μέσα μας, πότε ξωτερικεύεται περδύναμη πού κρύβει νθρωπος καί τόν καθιστ θεό, νθρωπος καί θεός ταυτίζονται.
Στήν ρχή τς μφάνισής της στήν λλάδα θυγατρική τς Σαηεντολο γίας ργάνωση U- man international, πως καταγράφηκε στήν νορκη μαρτυρία πρώην μελν το ΚΕΦΕ, πρόσφερε στούς νδιαφερόμενους καί διαφήμιζε να ψυχολογικό τέστ προσωπικότητος γνωστό ς «Πρότυπη νάλυση κανοτήτων ξφόρδης» (Oxford Capacity Analysis), που νδιαφερόμενος συνυπέβαλλε καί προσωπικά στοιχεα. Τίς παντήσεις στό τέστ γνωστοποιοσε τό ΚΕΦΕ μέ τήν πίσκεψη το νδιαφερομένου στά γραφεα τς ργάνωσης καί χι δι' λληλογραφίας. κολουθοσε «θεραπευτική ντιμετώπιση» τν μειονεκτικν πλευρν το χαρακτήρα ατο πού γινόταν σέ συνέντευξη, μέ εδικά σεμινάρια, κύκλους μελέτης, νεξέλεγκτη χορήγηση ατρικν σκευασμάτων (πολλά πό τά ποα κατάσχεσε καί νέφερε ωάν. γγελής), auditing, καί κυρίως μέ τήν πέμβαση στό διανοητικό πεδίο κφρασης το νθρώπου.
κκλησία τς Σαηεντολογίας πό τήν δρυσή της καί σέ παγκόσμια κλίμακα χει πιδοθε σέ νελέητο πόλεμο κατά τς ψυχιατρικς πιστήμης καί τν ψυχιάτρων, πειδή καταφεύγουν στή χορήγηση πικίνδυνων (κατά τούς Σαηεντολόγους) φαρμάκων γιά τήν ντιμετώπιση ψυχικν σθενειν καί διανοητικν δυσλειτουργιν. Ο Σαηεντολόγοι ντιπροτείνουν «περισσότερο ψυχολογικές τεχνικές». Τό 1969 «κκλησία τς Σαηεντολογίας» δρυσε να ργανο πού ναλάμβανε τή συστηματική πίθεση κατά τς Ψυχιατρικς πιστήμης, νομαζόμενο «πιτροπή Πολιτν γιά τά νθρώπινα Δικαιώματα» (Citizens Commission on Human Rights, CCHR). Στό ξέφρενο «κυνήγι μαγισσν» τν Σαηεντολόγων ντάσσονται πιφανες ψυχίατροι παγκοσμίου κύρους, πως Δρ. John Clark (Harvard Medical School), δρυτής τς μερικανικς ργάνωσης γονέων, Δρ. L. Z. von West πού κανε σέ εσήγησή του στό εδικό Διεθνές Συνέδριο μέ θέμα «Cults and Society. Cults a Social Problem» (Βαρκελώνη, 27-29/11/1987) λόγο γιά τό «σύνδρομο δογματικοποιητικς καθοδήγησης», Δανός καθηγητής θρησκειολόγος J. Aagaard πού διευθύνει τό Dialog Center International (Aarchus), Ρσος καθηγητής Α. Dvorkin πού πολύθηκε πό τό Πανεπιστήμιο λόγ τς δυσφημιστικς κστρατίας ναντίον του, προτεστάτης πάστορας Th. Grandow, πρόεδρος τς Πρωτοβουλίας Γονέων το Βερολίνου καί διαπρεπής σέ ζητήματα παραθρησκειν καί αρέσεων ρευνητής π. ντώνιος λεβιζόπουλος, το ποίου τό νομα προσπάθησαν νά συνδέσουν μέ γερμανούς κροδεξιούς, κ.λ.π.
Στίς πρακτικές τς ργάνωσης ντάσσεται καί προσπάθεια διαστρέβλωσης δικαστικν ποφάσεων, στε ντίπαλος νά συκοφαντηθε ς «ναζιστής» καί ο Σαηεντολόγοι νά φανον σάν διωκόμενοι πολίτες. Μέ τήν «ντίστροφη θική» κκλησία τς Σαηεντολογίας πατάσσει τούς διαφωνοντες, ποκηρύσσει τούς προβάλλοντες ντιρρήσεις (πως τούς λληνες πρώην μέλη Μ. Καπίρη καί ντ. Μποσνακούδη), ποχρεώνει - πως χει καταγγελθε - μέλη της νά πογράψουν πεύθυνη δήλωση τι σέ περίπτωση ατοκτονίας τους τό ΚΕΦΕ δέν φέρει εθύνη καί τι ο συγγενες τους δέν νομιμοποιονται νά διεκδικήσουν τήν παραμικρή ξίωση πό τήν ργάνωση. Γονες μελν κατήγγειλαν μέ ποτροπιασμό στά Μέσα νημέρωσης τέτοιες «δηλώσεις ατοκτονίας».
Σέ κατάλογο το Γραφείου Εδικν ποθέσεων Ερώπης τς μυστικς πηρεσίας τς «κκλησίας τς Σαηεντολογίας» (CSI), πού διέρρευσε στή δημοσιότητα τόν κτώβριο το 1995, τό Γραφεο Ερώπης πληροφορε τούς λληνες Σαηεντολόγους γιά τούς χθρούς τς ργάνωσης στήν λλάδα μέ τόν ντίστοιχο βαθμό πικινδυνότητας (!): π' ριθμ. 1 χθρός «ντώνης λεβιζόπουλος παπάς (100)», κολουθοσε μακαριστός προκαθήμενος τς λλαδικς κκλησίας «ρχιεπίσκοπος Σεραφείμ (100) », πουργός Δημόσιας Τάξης (100), καί λοιποί δημοσιογράφοι, δημόσια πρόσωπα, ρθόδοξοι ρχιερες, μέ μικρότερο βαθμό πικινδυνότητας. Στό γγραφο τς ργάνωσης μέ μερομηνία 20-12-1994 καί τίτλο «Πρόγραμμα χειρισμο το ερέα L (= π. ντ. λεβιζοπούλου)» ναφέρεται να μπαράζ μηνύσεων ς πρακτική ντιμετώπισης το π. ντ. λεβιζόπουλου.
παγκόσμια πολιτική κυριαρχία, κατασυκοφάντηση τς ντίθετης γνώμης καί οκονομική γιγάντωση τς ργάνωσης προδίδονται ς στόχοι τς Σαηεντολογίας. Τά μέλη πού δέν κατορθώνουν νά νταποκριθον στίς οκονομικές παιτήσεις τς «θεραπείας» τους δεσμεύονται νά ργάζονται γιά τήν ργάνωση καί πολλοί γονες κατήγγειλαν στόν μερήσιο τύπο (θνος, 21/10/1995, σελ. 13 / θνος, 20/10/1995, σελ. 16 / πογευματινή τς Κυριακς, 21/11/1995, σελ. 26-27 / λεύθερος Τύπος, 22/1/1997, σελ. 22 / λεύθερος, 14/3/1997, σελ. 10 / πογευματινή τς Κυριακς, 19/10/1997, σελ. 70-71 / λεύθερος Τύπος, 22/10/1997, σελ. 31 / Τά Νέα, 22/10/1997, σελ. 24 / Τά Νέα, 1-2/4/2000, σελ. 85) τι τά παιδιά τους - θύματα τς Σαηεντολογίας πώλεσαν τήν προσωπική πόστασή τους καί μεταβλήθηκαν σέ τυφλά πιόνια τν σκοπν τς ργάνωσης.


ντιμετώπιση καί ποιμαντική

πειδή σέ προηγούμενα τεύχη το ντύπου μας ναφερθήκαμε κτενέστερα στήν ποιμαντική ντιμετώπιση τν νεοφανν αρέσεων, ξίζει γιά τό συγκεκριμένο θέμα νά προσθέσουμε τι τό καλύτερο βοήθημα γιά τίς μεθοδεύσεις τν λοκληρωτικν αρέσεων καί τν παραθρησκευτικν μάδων εναι τό βιβλίο το π. ντ. λεβιζοπούλου μέ τίτλο «Ναζισμός μέ λλο πρόσωπο» (κδ. Διάλογος, θήνα 1996) καί νά πισημάνουμε λίγες σειρές πό να πό τά πολλά κείμενα το μακαριστο π. λεβιζοπούλου λίγες μέρες πρίν πό τήν κοίμησή του γιά τήν εθύνη τν ποιμένων καί σων εναι συνειδητά μέλη τς κκλησίας γιά τή συμπαράσταση στούς πεπλανημένους καί κινδυνεύοντες δελφούς: «Τό νά θελήσει νας ποιμένας νά φαιρέσει πό ποιονδήποτε τά στοιχεα τς λπίδος καί νά τά διαγράψει πό τό βιβλίο τς ζως εναι τό μεγαλύτερο γκλημα πού θά μποροσε νά διαπράξει ναντίον νός δελφο. Γι' ατό ποιμένας χει καθκον νά συμπαρασταθε σέ ποιονδήποτε τό ζητήσει καί χει νάγκη τς πνευματικς του προσφορς». πιπλέον, κανείς δέν νομομοποιεται νά διαφορε γιά τούς κινδύνους πού διατρέχει κοινωνία τν πολιτν, δημοκρατική λλάδα καί στορική παράδοσή μας, ξ ατίας τς λλειψης πληροφόρησης τν μελν μις οκογένειας πάνω στό ζήτημα τν αρέσεων. Ο αρέσεις, πέρα πό τόν θρησκευτικό παράγοντα, εναι σήμερα κυρίως πολιτικό καί κοινωνικό ζήτημα ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ. σο πιθυμομε νά μείνουμε λεύθεροι καί κέραιοι στήν ρθόδοξη καί λληνική συνείδησή μας πρέπει νά κατηχηθομε στήν νόθευτη χριστιανική πίστη μας, λλά καί νά νημερωνόμαστε νελλιπς: πλο μας εναι γνώση κατά τν ληστν τς λπίδος το σύγρονου νθρώπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου